eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تعلیقات
نسل جدید طلاب انقلابی 🔻 گاهی عادت داریم کاستی‌ها و نارسایی‌ها را بیشتر ببینیم و بیشتر بگوییم. این عادت ما و به‌تبع ذائقه محیط پیرامون ما را تغییر می‌دهد و توان دیدن دستاوردها و بشارت ها و امیدها را کم می‌کند. این اتفاق درباره تحلیل واقعیت امروز حوزه نیز زیاد می‌افتد. 🔻 بی‌تردید کاستی‌هایی دارد، اما رویش‌های فراوانی هم داشته که از آن غفلت می‌کنیم. امروز حوزه با نسل جدیدی از طلاب انقلابی روبرو است که در سطوح بالایی از و انگیزه و قدرت اقدام قرار دارند. به‌گونه‌ای که هریک امکان محور واقع شدن برای تحولات بزرگ را دارند. 🔻 اهل اندیشه است، انقلاب را می‌شناسد، دنیای مدرن را می‌شناسند، مقوله اندیشه و طراحی راهبردی را می‌شناسد و دارای قرائتی فاخر از اسلام است. 🔻 اهل اقدام است، اهل کار جهادی است، اهل هم‌افزایی و هم‌فکری است، اهل تعامل و گفتگو و است. اهل است. نکته مهم اینکه را افزایش داده‌اند و سطوح عادی و دم‌دستی آن عبور کرده‌اند. این نسل جدید سرمایه مهمی برای است. این نسل در بستر تربیت شده است. 🔻 وقتی به این جنس افراد فکر می‌کنم، فهرست بلندی از اسامی در ذهنم مرور می‌شود. احصای همه آن‌ها و تحلیل کارکرد و ویژگی هریک از این افراد امری ضروری است. از باب نمونه کانال چندنفر از این عزیزان را معرفی می‌کنم... ➖➖➖➖➖➖ ✅ معرفی کانال برخی طلاب فرهیخته جبهه انقلاب 🔻🔻 🔹 حجت‌الاسلام حیدری پور (قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم) https://eitaa.com/abbas_heidaripour 🔹 حجت‌الاسلام حمید آقانوری (مدیر سابق حوزه دانشجویی دانشگاه شریف) https://eitaa.com/sotoor_ra 🔹 حجت‌الاسلام حسین مهدی‌زاده (مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی) https://eitaa.com/social_theory 🔹 حجت‌الاسلام علی محمدی (مدیر اندیشکده معنا) https://eitaa.com/alimohammadi1389 🔹حجت‌الاسلام امین اسدپور (استاد سطوح عالی حوزه) https://eitaa.com/amin_asadpour 🔹 حجت‌الاسلام علی مهدیان (عضو هيئت مؤسس خانه طلاب جوان) https://eitaa.com/ali_mahdiyan 🔹 حجت‌الاسلام کاظم زاده(عضو هيئت مؤسس خانه طلاب جوان) https://eitaa.com/tamardom 🔹 حجت‌الاسلام دکتر حسن شفیعی (مدیر دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/h_shafiei 🔹 حجت‌الاسلام مهدی عبداللهی (مدیر اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت تهذیب) https://eitaa.com/abdollahimahdi 🔹 آقای مهدی افراز (عضو کارگروه سیاست‌گذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم) https://eitaa.com/Iran_of_the_future 🔹 حجت‌الاسلام علیرضا قربانی (مدیر اندیشکده مسیر) https://eitaa.com/dinrasaneh 🔹 حجت‌الاسلام دکتر علیرضا محمدلو (مدیر دفتر رصد مرکز مطالعات راهبردی حوزه) https://eitaa.com/asre_tabyin 📌 و ده‌ها طلبه فرهیخته و انقلابی دیگر..... ♻️ در نشر این پیام بکوشیم 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
29.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️آسیب‌شناسی زندگی بدون تعهد(ازدواج سفید) 🔸دکتر جردن پیترسون، روانشناس کانادایی، می گوید: "تست زندگی قبل از زندگی" اساسا اشتباه است. تنوع طلبی با تعهدخواهی سازگار نیست‌ و شرایط سخت و پیچیدگی های مسیر زندگی تعیین می‌کند که چرا به نیاز داریم. ✍پ.ن: فقدان تعهد، حلقه گمشده جهان غرب بوده و البته نتیجه سبک زندگی مدرن است. از تبعات مدرنیته و آزادی های بی حد و حساب، کم حوصلگی انسان ها برای حفظ ارتباطات و خروج از جریان عادی روابط به بهانه دشواری‌های طبیعی روزمره است. 🔹مصرف زدگی در دنیای امروز خصوصا جهان غرب، یک متغیر اساسی بوده که فرهنگ تغییر و تبدیل و نو به نو شدن سریع و بی حساب را رایج کرده است. ذائقه جامعه وقتی عادت به مصرف زدگی پیدا کرد، این عادت به سمت روابط هم تسری و تعمیم پیدا می‌کند. کالاشدن و شیء شدگی انسان‌ها و در نتیجه طول کم روابط نیز نتیجه چنین ابتذالی در ذائقه می‌تواند باشد. 🆔@asre_tabyin
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎تفاوت "غرب در غرب" با "غرب در شرق"/تاملی کوتاه درباره فیلترینگ خبری در کانادا ▫️خبرخوانی در شبکه‌های اجتماعی کانادا فیلتر شد. تصور ما این بود که آزادی های اجتماعی و مصرف رسانه‌ای در این کشور حداکثری است. در واقع آنچه از رسانه‌ها برای ما از همسایه شمالی آمریکا بازنمایی شده، چنین است. اما این خبر در باب فیلترینگ خبری شبکه های اجتماعی می تواند گمانه ها و ذهنیت های متفاوتی را درباره این کشور رقم بزند. ▫️فارغ از این ذهنیت نو درباره کانادا که مردمش در به در به دنبال می‌گردند، چه تاملات دیگری درباره این تصمیم می توان تصور نمود؟ ۱. یک استراتژی برای ایجاد مرجعیت خبری ۲.بهبود و ارتقاء وضعیت اقتصادی مطبوعات رسمی ۳.کنترل آزادی ها و به اصطلاح دمکراسی کنترل شده ۴.مدیریت اخبار جعلی و امنیت ذهنی و روانی جامعه ۵.تامین امنیت سیستم در برابر آشوب های خبری ۶.حفظ انسجام جامعه و مراقبت از سرمایه اجتماعی ۷.تاکید بر اهمیت و اولویت حکمرانی سایبری ▫️به هرحال هم از این لحاظ می‌توان بررسی نمود که فیلترینگ در تمام دنیا یک شیوه حکمرانی است و هم از این جهت می توان مساله را بازخوانی و مورد دقت قرار داد که چرا غرب در غرب، با غرب در شرق، یکسان نیست. پاسخ کوتاه اینکه میان (غرب در غرب)و (غرب در شرق)، عنصر سوم (بازنمایی رسانه‌ای) وجود دارد که عموما از آن غافلیم. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
▫️سه اصل در عصر رسانه: 1⃣ کودک را مدیریت کنید و سوژه های مناسب دیداری،شنیداری،مهارتی تدارک ببینید. 2⃣ کودک را دریابید و شعر و داستان با محتوای حساب شده تهیه کنید. 3⃣ کودک را با طراحی چالش های مناسب سن و حالش با رویکرد ، رشد بدهید. // https://virasty.com/alireza31314/1693201769242642448 🆔@asre_tabyin
هدایت شده از ژورسان
⭕️تکنیک های شناختی اعتراضات ۱۴۰۱ ✍ژورسان | محمدلو 📲رسانه و فضای مجازی از چه تکنیک هایی جهت راهبری اعتراضات استفاده میکند؟ صدها میلیون محتوای مجازی با چه ارایشی اذهان عمومی را مهندسی می کنند و چگونه جریان سازی انها به فضای میدانی میرسد❓ 💯جهت مطالعه یادداشت‌ها برروی عناوین کلیک نمائید👇 ۱.نقش شانتاژ در اغتشاش سلبریتی ها ۲.ازکشته سازی تاجریان سازی ۳.جنگ رسانه ای و سوادرسانه ای ۴.مثلث جنگ شناختی در ماجرای مهسا امینی ۵.نبرد آنلاین پنتاگون علیه ایران ۶.نقاشی استاد یاغی ۷.آواتارسازی اغتشاشات با تعمیم آشوب ۸.جادوگر دروغ ۹. پسااغتشاشات و ضرورت ترمیم ۱۰.پروژه لولیتا سازی ۱۱.تکنیک طوطی فحاش ۱۲.نبردهشتگ ها ۱۳.نبردترومن ۱۴.لخت‌شو، بمان و پس بگیر ۱۵.آستروتورفینگ ۱۶.پاره گویی حقیقت ۱۷.عملیات مسکیتو ۱۸.تکنیک کانال‌ انحراف ۱۹.جیوه های سمی ۲۰.ساندویچ مهران مدیری ۲۱.دروغ گوبلزی ۲۲.لباس جدیدپادشاه ۲۳.گداخت انسان عاطفی ۲۴.تکنیک موج بلند ۲۵.تکنیک اتش ملایم ۲۶.لولیتاسازی ۲۷.کارخانه ترول 🆔@journalist_resane
🔰زیارت حسین(ع) باعث خوشحالی و دعای اهل‌بیت(ع) 🔸امام صادق(ع): زائر حسین(ع) اگر بداند که با زیارتش چه سرور و فرحى به رسول خدا(ص) و امیر المؤمنین(ع) و فاطمه(س) و ائمه(ع) و شهداء از ما اهل بیت وارد شده و او نیز مطّلع باشد که از ناحیه دعاء ایشان، برایش چه حاصل شده و همچنین واقف باشد از اجر و ثواب دنیوى و اخروى و آنچه براى وى نزد خدا ذخیره گشته، قطعا دوست می‌دارد که منزلش نزد آن حضرت باشد (و پیوسته زیارت آن حضرت را بکند) 📚 کامل‌الزیارت، ص۲۹۷ 🚩 ۲ روز مانده تا حسینی/ دعاگوی دوستان ... 🆔@asre_tabyin
🔎نگاهی کوتاه بر جامعه شناسی زیارت اربعین ▫️زیارت اربعین را باید به عنوان یک پدیده جامعه شناختی و تمدنی مورد بررسی قرار داد. رویدادی که هرساله پرشورتر از سال های قبل محقق می‌شود و توجهات رسانه های داخلی و خارجی بین‌المللی را به خود جلب می کند. نوع نوینی از زندگی و زیست جمعی که کثرت قابل توجهی را ذیل و نه نسبیت شکل می‌دهد. ▫️یک ماکروجامعه دینی بدون مرزهای جغرافیایی و با محوریت مفهوم زیارت که به دلیل اتصال به امامت، در نگاه کلان از معنای شخصی و خنثی و فردی فاصله می‌گیرد. در این چارچوب مفهومی جدید، واژه " " که یکی از محورهای تشخیص و تشخص انسان مدرن است، معنای نوینی ذیل فرهنگ و خدمت پیدا می‌کند و دیگر ذیل چرخه اقتصاد تعریف نمی‌شود. ▫️"من صاعد" به جای "من نازل"، تبلور پیدا می‌کند و مفهوم "خدمت به زائر" از مفاهیم منفعت‌پرستی(Utilitarianism) و لذت‌گرایی( hedonism) در روابط اجتماعی سبقت می‌گیرد و در واقع توسعه تمایلات و شخصیت انسانی محقق می‌شود. از تقسیم کار بی‌روح و خشک دورکیمی در ساخت جامعه به یک در سطح ارتباطات اجتماعی بدون مرز برای تحقق خارجی مفهوم زیارت ولو در یک بازه زمانی کوتاه منتقل می‌شویم. ▫️در واقع بعثت انسان معاصر را شاهد هستیم که از تن و بدن "خود" عبور کرده و برای حال خوب و آرامش و طی طریق "دیگری"(زائر) تلاش کرده و از بخش قابل توجه اقتصاد و زندگی روزمره‌اش هزینه می‌کند. مفهوم زیارت، مناسبات فردی و اجتماعی بسیاری را تغییر می‌دهد و از کنش عقلانی و عاطفی و سنتی و حتی ارزشی ماکس وبر هم که بوی فردیت می‌دهند عبور می‌کند و یک با هندسه تمدنی فرامرزی را صورتبندی می‌کند. ▫️در زیست اربعینی و ذیل مفهوم زیارت، دیگر خبری از و انسان "دگرراهبر" سرگردان و از خودبیگانه "دیوید رایزمن" نیست و همه برای همدیگر تلاش می‌کنند و هر کسی بخشی از راه حل بوده و یک همگرایی مقدس و حاکم است. ▫️عواطفی که جاری و ساری است نه از سر ارتباطات قبیله ای و فامیلی و قومیتی و "گماینشافت" فردینادو تونیس که یک باور صادق موجه و یک معرفت عمیق و مقدس دلیل این صمیمیت می باشد. در واقع صمیمیت و محبت و خدمت ذیل مفهوم زیارت، جای رقابت داروینی و جامعه گزلشافتی مبتنی بر همکاری‌های جبری و بدون عاطفه مدرن را گرفته است. ▫️الغرض که این حجم از تغییر و تحول در پی ظهور یک پدیده همچون زیارت اربعین و در واقع خلق یک انسان و جامعه متفاوت از عصر تکنوفیلی‌ها(فناوری زدگان)، می‌طلبد که بازخوانی مجدد و مستمری صورت بگیرد که علت ها و پیامدهایش در ساحت جامعه شناختی و روانشناختی و مدیریتی و تمدنی، مستعد تولد جامعه نوینی بوده و نوید انسان جدید و تمدن بهتری دارد. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🔻چگونه در جامعه مبتلا به کلیشه محدودیت و مانعیت می‌شود؟ طی چه فرایندی از دین، تصویری همچون یک قفس آهنین در اذهان عمومی برساخته و برجسته می‌شود؟ 🔸نقدی بر یک اثر سینمایی ایرانی به بهانه بازنمایش و اکران عمومی در پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و روبیکا که در مطالعه بفرمایید:👇👇👇 🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
🔻چگونه #انگاره_دین در جامعه مبتلا به کلیشه محدودیت و مانعیت می‌شود؟ طی چه فرایندی از دین، تصویری همچ
🔎مغز استخوان یا استخوانی گلوگیر به نام دین/ جای خالی دین در سینما به عنوان بخشی از راه حل نه صورت مساله ▫️مغز استخوان فیلمی ایرانی است که توسط حمیدرضا قربانی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده و در سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران شد. این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ به اکران عمومی درآمد. از مردادماه سال جاری نیز در پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و روبیکا نیز، اکران و بازنمایش مجازی این فیلم صورت گرفته است. بازیگران قابلی همچون جوادعزتی، بابک حمیدیان، پریناز ایزدیار، نوید پورفرج و بهروز شعیبی هم در این فیلم، ایفای نقش کرده‌اند. ▫️داستان این فیلم سینمایی درام و اجتماعی، درباره بهار(پریناز ایزدیار) مادری است که پسرش پیام به بیماری سرطان مبتلا شده و پزشکان، تمام راه‌های ممکن برای بهبودی پیام را رفته‌اند اما هیچ راهی برای درمان او غیر از استفاده از بانک خون بند ناف پیدا نکرده‌اند. این درحالی است که بهار از همسرش(جواد عزتی) جدا شده و با همسر فعلی خود حسین(بابک حمیدیان)، زندگی می‌کند. از طرف دیگر پدر پیام(جوادعزتی) به جرم قتل و تجاوز تا یک ماه دیگر اعدام خواهد شد. بهار مجبور می‌شود برای به دنیا آوردن فرزند جدید خود، علی‌رغم میل قلبی خود و همسرش، از هم جدا شوند تا بار دیگر با پدر پیام ازدواج کند... ▫️این سناریو اگرچه به لحاظ دراماتیک بودن و خط تعلیق، دارای کشش بالا و جذابیت ویژه‌ای است اما سوال اینجاست که چه انگاره‌ای را در متن و فرامتن خود به ذهن مخاطب متبادر می‌کند؟ گره زایی و گره زدایی جذاب و پرکشش، هنر فیلمنامه و کارگردان است اما به چه قیمتی؟ آیا جز این است که را به تصویر کشیده‌ است و شریعت را مانع یا دست کم مقابل حیات مطرح کرده است؟ ▫️بارها در طول فیلم شاهد هستیم که به شرع و قانون طعنه می‌زند و باورهایی همچون "توکل به خدا" و "دعا برای شفای بیماران" را امری بی‌خاصیت و زبان مادربزرگ ها معرفی می‌کند. تحقیر و ناتوانی و دست بسته دین در سایه سنگین علم و دانش را در دیالوگ بهار با پزشک معالج کاملا می توان حس کرد. از طرفی قانون را امری دست و پاگیر دانسته و به دلیل خطاهای متعدد سیستم قضایی و حقوقی، دور زدن و عبور از قانون را روا و صواب به تصویر می‌کشد که در جابجایی تاریخ طلاق و عده شرعی بهار از طریق رانت قضایی قابل مشاهده است. ▫️وقتی که وکیل دادگاه برای بهار، غیرشرعی بودن این نوع ازدواج را بدلیل تمام نشدن عده شرعی او متذکر می‌شود، بهار نیز مملو از احساسات و هیجان با پیش کشیدن اهمیت حیات و زندگی فرزندش و زمان نزدیک اعدام مجید(همسرسابقش)، تصویر دیگری از مانع و دست و پاگیر بودن شریعت را به مخاطب منتقل کرده و مجوز عبور از احکام دین را با همراهی و البته اکراه وکیل دادگاه صادر می‌کند. ▫️صحنه و سکانس دیگری که نشان از تقابل دین و زندگی در مغز استخوان دارد، بخش پایانی است که بهار برای ملاقات شرعی با مجید، وارد زندان می‌شود و چادر مشکی به سر می‌کند و طول سالن را با حرکت آهسته کارگردانی شده و "کاراکتری چادری" طی می‌کند. از که بگذریم، دست ردی که مجید به سینه بهار می‌زند محل تامل است. مجید که نماد جنون و تیمارستان و تا آن زمان متهم به قتل بود، فاز برمی‌دارد و با منبری غرا و زبانی بدون لکنت و عاری از بیماری احتمالا بدلیل مصرف قرص اعصاب، به بهار درس و شریعت می‌دهد! ▫️فارغ از این تقابل های مهندسی شده و دراماتیک میان دین و قانون و زندگی در فیلم مغز استخوان و پایان بازی که به سبک اصغرفرهادی شاهد بودیم و تکلیف چندین نفر و مساله که در انتهای فیلم مشخص نشد، تمام سخن اینجاست که چرا در سینمای جمهوری اسلامی ایران، دین به عنوان صورت مساله و چالش درماتیک مطرح می‌شود نه به عنوان بخشی از راه حل؟ ▫️چه بسا یکی از تعریف های کاربردی برای سینمای دینی این باشد که در سناریوها و پیرنگ‌های داستانی، دین را به عنوان و در یک کلام، "بخشی از راه حل" در پرده نهایی فیلم‌ها طرح نماییم. روشن است که انگاره‌سازی از دین و سایر کلان روایت‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در همین فیلم و سریال ها صورت می‌گیرد و تثبیت و تعمیم داده می‌شود. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
جنادة بن ابی‌امیه می‌گوید: زمانی که امام حسن مجتبی علیه‌السلام در بستر شهادت افتاده بودند، خدمتشان رسیدم و به ایشان عرض کردم: ای پسر پیامبر! مرا موعظه کن و پندی بیاموز امام حسن علیه‌السلام فرمود: 💠بدان که در حلال دنیا حساب وجود دارد و در حرام آن کیفر و در شبهه‌ناک آن بازخواست. پس دنیا را به منزله‌ی مردار نگاه کن و از آن به قدری بسنده کن که سرپایت نگه دارد؛ تا چنانچه حلال بوده باشد، در آن زهد پیشه کرده باشی و چنانچه مورد بازخواست باشد، بازخواست آن، اندک باشد. 💠اگر خواهی که بی‌خویشاوند سربلند باشی و بدون اقتدار هیبت داشته باشی، از خواری معصیت خداوند بیرون شو و در عزت اطاعت خدای بزرگ درآی و وقتی نیازی تو را درگیر همنشینی با دیگران کرده با کسی همنشین باش که اگر همدم او شدی سربلندت کند و اگر خدمتش کردی، هوایت را داشته باشد و اگر از وی کمک خواستی یاریت کند و اگر سخن گفتی، کلامت را تصدیق کند و اگر پیوند بستی هیمنه‌ات افزون شود و اگر دست به سویش دراز کردی برای دست دراز شده‌ات احترام و ارزش قایل شود و اگر در تو شکستگی پدیدار شد، جبرانش کند و اگر از تو نیکی دید، به حسابش آرد و اگر از او درخواستی کردی، دریغ نکند و ، با تو سخن گوید و اگر اتفاق ناخوشایندی برایت پیش آمد، غم‌خوارت باشد. ... راوی می‌گوید: (سپس) امام حسن علیه‌السلام نفسش بالا نیامد و رنگش به زردی گرایید به صورتی که برای جان ایشان ترسیدم.) 🆔@asre_tabyin
💢در نشست فرهنگی "بازخوانی صنعت هنر و ورزش در عصر رسانه" با حضور حجت الاسلام علیرضا محمدلو کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی مطرح شد: ▫️حجت الاسلام محمدلو گفت: در عصر رسانه مهمترین اتفاقی که رخ می‌دهد مهندسی ذهن ها و ذائقه هاست که منجر به مدیریت رفتارها می‌شود. ▫️این کارشناس رسانه همچنین درباره تاثیرات و نقش رسانه ها در افزود: موج سوم، عنوان عصر و دوره ای است که اطلاعات حرف اول را می زند و آنگاه که اطلاعات در قالب سرگرمی یا فرم هنری در می‌آید، بطور غیرمستقیم و ناخودآگاه، ذهنیت و شخصیت افراد و افکارعمومی را تسخیر می‌کند. ▫️این پژوهشگر علوم اجتماعی با اشاره به برخی فیلم های سینمایی و همچنین سریال ها و انیمیشن‌های خارجی گفت: اساسا در عصر جدید، تولید قدرت به شیوه نرم رقم می‌خورد و از مسیر تصاویر و نمادها محقق می‌شود. ۱.توجه، ۲.تخیل و ۳.تعقل جامعه از اوایل دوران کودکی شکل می‌یابد و به اصطلاح روانشناسی، طرحواره شخصیتی در بستر دیجیتال خلق می‌شود که نیاز به رژیم مصرف و سوادرسانه ای را برای خانواده، ضروری می‌سازد. ▫️مدرس رسانه در انتها با تاکید بر اینکه هنر و ورزش از قالب تفریح و خارج شده و تبدیل به صنعت و حرفه شده اند افزود: با توجه به آینده پژوهی الوین تافلر مبنی بر اینکه در آینده بشر، شاهد خواهیم بود و کنش‌های اساسی انسان در بستر تکنولوژی رقم خواهد خورد، بایستی مواجهه هوشمندانه‌ و نه از ترس یا شیفتگی با این پدیده برقرار کرد. ___________________________ به جمع ما بپیوندید👇👇👇 🌎@tablighateslamikhoy
🔎پدیدارشناسی سلبریتی به بهانه انتشار کلیپی درباره محمدرضا گلزار پیت وارد در کتاب خدایان بدکردار که دکتر احسان شاه قاسمی ترجمه کرده از قول روجک، شهرت را به سه گونه مختلف تقسیم می کند: نسبت دار، بدست آمده و منتسب. 1⃣  که وام دار نژاد و موقعیت خانوادگی است که منهای توانایی شخصی، بتدریج کم فروغ خواهد شد. 2⃣  که نتیجه مستقیم تلاش و دستاورد کامل یک شخصیت است و حول موفقیت های افراد شکل می‌گیرد که با عنوان ستاره یا قهرمان و پهلوان از آنها نام می‌بریم‌. 3⃣ که ماحصل جهان مدرن بوده و از کانال بازنمایی رسانه‌ای محقق می‌شود. روجک آنها را سلبریتک می نامد و می‌گوید: این‌ها ابزارهای فرهنگی هستند که پیرامون ارتباط جمعی و اصالت نمایشی سازمان یافته اند. پس با ستاره ها و که هر دو، انسان مشهور محسوب می‌شوند، در نسبتی است که میان محبوبیت یا شهرت آنها با میزان موفقیت شان وجود دارد. اما جامپ و پرشی که سلبریتی های سوار بر بازنمایی های رسانه ای در کسب شهرت یا محبوبیت داشته اند چگونه رقم می‌خورد؟ ادامه یادداشت را در پُست بعدی مطالعه بفرمایید.👇👇👇 🆔 @asre_tabyin