eitaa logo
عصر هوشمندی
513 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
💢یک بام و دو هوای سلبریتی ها؛ از سکوت تا فریاد این است حال و روز سلبریتی های ما، روزی دلسوز قاتل، روزی هواخواه آشوب و روزی در افق محو شده... بدتر اینکه همیشه هم طلب کارند و مدعی. صدای ساز امروز سلبریتی ها معمولا بعدها درمی آید؛ ندای صادقانه! ایران پرستی شان را باید وقتی می روند در شبکه سعودی داور استعدادیابی می شوند، یا فرزندانشان را خارج از ایران به دنیا می آورند، شنید. سلبریتی ها همان هایی هستند که یک روز سوار بر موج هیجان فردی را تایید یا جریانی را تخریب و بلافاصله هم از آنچه گفته بودند اعلام برائت می کنند. گویا سلبریتی ها آمده‌اند نقش همان پشه مالاریا که مورد اشاره ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه در ملاقات با دونالد ریگان را بازی کنند که بر اساس آن مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) و است. فریب این افراد را نخورید. معصومه نصیری @bidariymelat
💢بی‌سوادی رسانه‌ای چگونه قربانی می گیرد؟ ♨️کرونا اهمیت ارتقا و تجهیز به سواد رسانه‌ای را گوشزد کرده و نشان داد چگونه بی‌سوادی رسانه‌ای می‌تواند قربانی بگیرد و چطور در دنیای شبکه‌ای قربانی می‌شوند. ♨️این ویروس گویی آمده بود که نداشته های ما را بهمان یادآوری کند و بگوید اگر تا دیروز سواد رسانه‌ای امری لاکچری و تزئینی محسوب می‌شد، امروز این مهارت و دانش پلی است که شما را از ورطه خطرات رسانه‌ای به سمت استفاده رسانه‌ای همراه با ثمرات رهنمون می‌سازد. 👉 http://fna.ir/eydv4w @asrehooshmandi
🔺🔺گوگل تبلیغات مربوط به تئوری توطئه بودن کرونا را مسدود می‌کند! گوگل اعلام کرده تبلیغات موید تئوری توطئه در مورد ویروس کرونا را مسدود می‌کند. از جمله این تبلیغات می‌توان به پیام‌هایی اشاره کرد که در آنها ویروس کرونا ساخته دست بشر دانسته شده است. ▪️▫️متن کامل را در سایت بخوانید👇👇 https://media.shafaqna.com/news/500530 @asrehooshmandi
💢 مغالطه خطای شناختی 🔻واژهُ fallacy (مغالطه) از واژه لاتین fallacia به معنی فریب، نیرنگ، و حیله گرفته شده است. مغالطه به گفتار، نوشتار، اندیشه، احساس، و زبانِ بدن گفته می‌شود که در ساختار استدلال جای گزاره‌های منطقی و درست را بگیرد و در آن به‌طور عمد یا غیر‌عمد فریب به خود یا به مخاطب باشد؛ مانند مغالطه‌های توسل به ترس، توهین، ترحم، تکرار، توطئه، خشم، نفرت، و حسادت. 🔻خطای شناختی یا سوگیری دو معنی و مفهوم متفاوت دارد: ۱. تمایل و گرایش به یک ایده و تفکر خاص. ۲. تعصب و جانب‌داری غیرمنطقی از یک ایده. در معنی و مفهوم اول، خطای شناختی خنثی، بی‌ضرر، و بدون خطر است؛ مانند طرفداری از یک تیم فوتبال، یک جناح سیاسی و... طبیعتاً، گرایش به یک تیم فوتبال، یک جناح سیاسی، یا یک عقیده خاص خطا یا اشتباه نیست؛ اما در معنی و مفهوم دوم، خطای شناختی می‌تواند مضر و خطرناک باشد. در این مفهوم، خطای شناختی به تمایلات و گرایشات غیر‌منطقی و متعصبانه به یک ایده و تقکر و طرفداری غیر‌منصفانه از آن می‌باشد که باعث می‌شود فرد قضاوت نادرست و ناعادلانه کند. مغالطه با خطای شناختی تفاوت دارد. مغالطه نیاز به استدلال دارد و در ساختار استدلال از آن استفاده می‌شود، در‌حالی‌که خطای شناختی به الگوی پیش‌فرض اندیشیدن و تفکر اشاره می‌کند‌. منظور از الگوی پیش‌فرض تفکر این است که فرد تنظیمات ذهن خود را بر‌اساس سوگیری انجام داده، سپس با‌توجه به آن تنظیمات جانب‌دارانه می‌اندیشد. مغالطه‌ها می‌توانند نتیجه خطاهای شناختی باشند، اما داشتن خطای شناختی الزاماً به معنی مرتکب شدن مغالطه نیست. با این مقدمه، به تعریف و توضیح مغالطه خطای شناختی می‌پردازیم. 🔻مغالطه خطای شناختی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد ادعا کند چون مخاطب سوگیری دارد، بنابراین ادعاهایش غلط و نادرست می‌باشد. ساختار مغالطه خطای شناختی بسیار ساده است: "الف" خطای شناختی است. بنابراین، "الف" اشتباه و خطا است. از این فرمول این نتیجه را می‌توان گرفت که هر نوع خطای شناختی اشتباه و نادرست است. در‌حالی‌که این دو مدعا کاملاً مستقل و مجزا هستند. نمی‌توان از سوگیری نتیجه نادرست و اشتباه گرفت. 🔻در مغالطه خطای شناختی، مغالطه‌کننده معنی و مفهوم منفی خطای شناختی را به‌جای معنی و مفهوم خنثی و بی‌خطر آن به کار می‌برد که در واقع مرتکب (definist fallacy) نیز می‌شود. مغالطه تحریف معنی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی واژه یا عبارتی را طوری تعریف کند که برای دفاع از موضعش آسان‌تر باشد و به نفع خود مصادره به مطلوب کند. مغالطهُ خطای شناختی با خطای شناختی "نادیده گرفتن جنبه‌های مثبت" (discounting positives) ارتباط دارد. در این خطای شناختی فرد توانایی‌ها و جنبه‌های مثبت خود یا مخاطب را کوچک می‌شمرد و روی جنبه‌های منفی تاُکید می‌کند. @asrehooshmandi
📱 نام نرم افزار : دختران ایران مخاطب: توضیحات: دانلود رایگان دختران ایران یک مجموعه داستان تعاملی درباره بانوان موفق و نامدار ایران زمین است. داستان هایی از نصرت السادات و فرشته های آسمونیش، شفیقه و جنگ با دیوهای بدجنس و زشت، طاهره و مرغ دهمان، مرضیه و پهلوون و جوانمرد و داستان سپیده و شهر خیال شعر. روایت داستان ها با صدایی شیوا و لحنی جذاب ارائه م یشوند و تعامل با المان های درون صحنه آن را به یک مجمومه سرگرم کننده تبدیل کرده است. دریافت و نصب بازی از توپ مارکت : https://toopmarket.com/app/com.Mehad.Dokhtaran_Iran/?l=fa توجه : هر هفته منتظر انتشار یک نرم افزار ویژه باشید! ✅ "مجازیات" ✅ @asrehooshmandi
‍ 📚 جرعه_ای_کتاب «هنر بی خبر زیستن: خط مشی برای زندگی شاد، آرام و عقلانی» 🔻رولف دوبلی از جمله مخالفان پیگیری افراطی اخبار است. او در کتابش تاکید می‌کند: 🔻خبرها گمراه‌کننده هستند، چون بر روی جنجالی‌ترین یا هیجان‌انگیزترین بخش رویدادها متمرکز می‌شوند و نه الزاماً مهم‌ترین‌ها. 🔻از هزاران خبری که طی یک سال «مصرف» می‌کنید، موارد معدودی ممکن است بر روی تصمیم‌های مهم شما تأثیر بگذارند. 🔻خبرها حباب روی دریای رویدادهای جهان هستند. آگاهی از اخبار توان تشریح آن‌چه را در اطراف‌‌تان می‌گذرد، چندان افزایش نمی‌دهد. 🔻خبر مدام قسمت احساسی مغز را تحریک می‌کند و استرس ایجاد می‌کند و از این نظر برای بدن می‌تواند مضر باشد. اخبار را می‌توان دانست. 🔻خبر، مانع فکر کردن و تحلیل می‌شود. پیگیری اخبار اعتیاد می‌آورد. پیگیری اخبار، وقت می‌گیرد. خبرها ما را می‌کنند و حس انفعال را القا می‌کنند [شبیه درماندگی آموخته شده] مانند بسیاری از جمله‌ها و عبارت‌های دیگری که برای دعوت به گفت‌وگو انتخاب می‌کنیم، این گزاره‌ها را هم نمی‌توان صرفاً به عنوان یک گزاره‌ی منطقی در نظر گرفت و کنارشان صرفاً یک علامت یا به نشانه‌ی تأیید یا رد گذاشت. اما بی‌تردید فرصتی ارزشمند برای فکر کردن و تبادل‌نظر با دیگران فراهم می‌کنند. 🔻علاوه بر همه‌ی نکته‌هایی که دوبلی مطرح می‌کند و درباره‌ی هر کدام می‌توان صحبت کرد، مسئله‌ی دیگری هم وجود دارد که ارزش دارد درباره‌اش با هم گفتگو کنیم. ✅آیا می‌توان رسانه‌ها و اخبار را به صورت مطلق ترک کرد و آن‌ها را پیگیری نکرد؟ ✅آیا می‌شود حد متعادلی از پیگیری اخبار تعیین کرد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این حد را چگونه تعیین می‌کنید؟ ✅آیا مخالف حد تعادل هستید و فکر می‌کنید هر نوع پیگیری اخبار، دوباره شما را داخل یک باتلاق خبری فرو می‌برد؟ ✅آیا هزینه‌ی پیگیری نکردن اخبار از هزینه‌های پیگیری کردنش بیشتر نیست؟ نویسنده: رولف دوبلی مترجم: فاطمه قره باغی @asrehooshmandi
🔴 فرهنگ بسته‌بندی شده رسانه ها از نگاه مارکوزه 🔘 مفهوم فرهنگ بسته‌بندی شده یکی دیگر از مفاهیمی است که هربرت مارکوزه، فیلسوف و جامعه‌شناس آلمانی و یکی از اعضای اصلی به تحلیل آن پرداخته و بر نقش تشدیدکننده رسانه‌های جمعی و غرق شدن سنت‌های فرهنگی طبقات پایین جامعه در فرهنگ بسته‌بندی شده تاکید می کند. 🔘 بر پایه این تفکر، در پاسخ به ضرورت‌های تبلیغات و افزایش مصرف شکل گرفته‌اند و نوعی آگاهی کاذب به وجود می‌آورند. در این وضعیت، مردم منافع واقعی خود را درک نکرده و به نظم اجتماعی یکپارچه و سرکوب‌گر عادت می کنند. 🔘 مارکوزه معتقد است رسانه‌ها با ایجاد "شعور کاذب"، خلاقیت و اندیشه را از بین برده و تقلید و یکپارچگی را جایگزین آن‌ها می‌نمایند. 🔘 درمجموع باید گفت مارکوزه برای وسایل ارتباط جمعی نقش مثبت قائل نیست. او این وسایل را در واژگون جلوه دادن نیازهای واقعی انسان‌ها مؤثرتر می‌داند. مارکوزه برخلاف و به جای تمرکز بر "مالکیت رسانه‌ها" به "سلطه تکنولوژیک" نهفته در آن‌ها اشاره دارد. با ما همراه باشید "ژئوپلیتیک رسانه" @Dr_bavir @asrehooshmandi
📌بازگشت مخفیانه داعش به شبکه های اجتماعی 🔹«مؤسسه گفت‌وگوی استراتژیک» (ISD) که مطالعاتی را در زمینه فعالیت‌های زیرزمینی داعش انجام داده است، اعلام کرد: 🔸 ۲۸۸ حساب کاربری فیس‌بوک را که به نوعی با شبکه داعش در ارتباط بودند، ظرف سه ماه گذشته شناسایی شده و همچنان برای شناسایی فعالیت دیگر صفحات وابسته به این شبکه تلاش میکنیم. 🔸یکی از تاکتیک‌هایی که اعضای این گروه هم‌اکنون به کار می‌گیرند ادغام کردن مطالب خود با محتوای خبری واقعی است تا اخبار مورد نظر آنها از طریق رسانه‌های جمعی به گوش مخاطبان برسد و به‌عنوان مثال تصاویر خبری برخی رسانه‌ها با موسیقی‌های اختصاصی داعش به انتشار می‌رسند. 🔸داعش بجز پیشبرد فعالیت‌های سیاسی، اقدامات دیگری را هم در حساب‌های کاربری آنلاین انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به فروش برخی آثار باستانی گرانبها اشاره کرد که از سوریه و عراق غارت شده است. @asrehooshmandi
... ◾️کرونا یکی دیگر از اهالی خوب رسانه را از ما گرفت. سردبیر که چندی پیش بر اثر ابتلا به ویروس در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته علوم ارتباطات بود که از سال ۱۳۸۰ روزنامه‌نگاری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده بود. رجایی سابقه حضور در رسانه‌های مختلف ازجمله روزنامه همشهری، همشهری جوان و تهران امروز را در کارنامه دارد. وی همچنین در سمت معاون اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر و معاون روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی نیز مشغول به فعالیت بوده است. ▪️همکلاسی قدیمی، دوست و همکار همیشگی، روضه خوان حضرت سیدالشهدا (ع) روحت شاد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥منبع خبرت را بشناس! 🔹اخبار جعلی از کجا می آیند و چطور فراگیر می شوند؟ اخبارجعلی و مقابله با آن @asrehooshmandi
🎯 سکوت چیست؟ کشف دوبارۀ چیزها — در عصر فناوری‌های دیجیتال، سکوتِ ارزشمندِ درونی‌مان را از آسا‌ن‌تر از همیشه از دست می‌دهیم 📍آن‌ها که همدم کوه‌ها و دشت‌هایند، گاهی هنگام قدم‌ زدن در طبیعت، ناگهان سرشار از آن احساسِ ازدست‌رفتۀ دنیای امروز می‌شوند: سکوت ژرف جهان. سکوتی قدرتمندتر از هیاهوهای شبکه‌های اجتماعی و ماندگارتر از همۀ سلفی‌هایی که لحظه لحظۀ زندگی‌مان را ثبت می‌کنند. دعوتی به درنگ‌ دربارۀ خودمان و دنیایمان. ارلینک کاگه، نویسندۀ نروژی، معتقد است امروز، بیش از همیشه، به چنین سکوتی نیاز داریم، زیرا فناوری دیگر هیچ جای خالی‌ای در زندگی‌مان باقی نگذاشته است. 🔖 ۱۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۰ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9832/ @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ایلان ماسک زمانی گفته بود: «حرف های من یادتان باشد؛ هوش مصنوعی از بمب های اتمی بسیار خطرناک تر است.» ⚠️با دیدن فیلم فوق به عمق عقیده ایلان ماسک پی خواهید برد! @asrehooshmandi
‍ 🔹 و شرایط اورژانسی ما ✍معصومه نصیری 🔻لایکی این قابلیت را دارد که یک تنه فرهنگ ما را از اساس زیر و رو کند. کافی است چند ساعتی را در این شبکه بگذرانید؛ بشدت شما را ترغیب می‌کند هم رنگ جماعت شوید، سرخوش باشید و به هیچ چیز جز لذت اکنون آنهم لذتی که چیزی جز سطحی سازی و تنزل سطح خواسته و نیاز را ندارد. 🔻پدران و مادران نقش مهمی در زمینه آموزش و نظارت بر فرزندانشان دارند. چند هزار نفر نوجوان در لایوهای نیمه شب ها در این شبکه اجتماعی در حال گذران وقت هستند، کافی است یک شب آزمایشی وارد چند لایو شوید کاملا متوجه خواهید شد اوضاع از چه قرار است. 🔻آموزش مهارت های تفکری، تفکر خلاق، سواد رسانه‌ای و مهارت های زیست بهتر در فضای مجازی باید به صورت مورد توجه قرار گیرد، چه برای خانواده ها و چه کودک، نوجوان و جوان. 🔻، پاشنه آشیل ما در فضای تصمیم گیری و برنامه ریزی است. اساس این شبکه بر این مدار می‌چرخد. اگر ما نتوانیم برای این بخش چاره اندیشی کنیم دیگران این کار خواهند کرد آنهم با متر و معیار خودشان. 🔻تا پیش از این نگران بودیم فرزندمان تا دیر وقت بیرون از خانه نباشد، امروز او در خانه و کنار ما نشسته اما در فضایی تنفس می‌کند که به مراتب می‌تواند خطرناک تر و مسموم تر باشد. 🔻با صمیمیت، همراهی و تدبیر در کنار فرزندانمان باشیم. برخورد قهری و آمرانه آنها را بیشتر به سمت حضور در جمع غریبه‌های فضای مجازی سوق میدهد. در عین اینکه صمیمیت به معنای رهاسازی و بی تفاوتی نیست. @asrehooshmandi
🔴️تاکید جدی رهبر انقلاب بر مقابله با تحریف: من به شما بگویم اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد. @asrehooshmandi
💢فراتر از اخبار جعلی با۱۰ نوع آشنا شویم. @asrehooshmandi
💢جریان چگونه شکست می خورد؟ ✍معصومه نصیری_کارشناس رسانه 🔻میدان و عرصه اصلی جریان تحریف، است. تحریف به معنی بگردانیدن سخن؛ تغییر هر چیز به گونه‌ای است که آن را در گوشه‌ای از احتمال قرار دهی که بتوان به دو وجه حمل کرد. 🔻هدف از «تحریف واقعیت»، مخاطب و به مخاطب است. 🔻جریان تحریف از طریق «جنگ رسانه‌ای»، «جنگ روایت‌ها»، «جنگ هشتگ ها» و «نبرد نمادها و نشانه ها» و... پیگیری میشود. در این نبرد، هر طرف به دنبال شکل‌دهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسین‌های غربی این جنگ‌ها معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولتمردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما می‌خواهیم، جنگ را برده‌ایم. آن‌ها به این منظور غول‌های رسانه‌ای خود را فعال می‌کنند. 🔻برای غلبه بر جریان تحریف، نیازمند سازماندهی رسانه‌ای، مهارت افزایی و ارتقا دانش سواد رسانه‌ای همه گروه های جامعه، شناسایی و‌ کور کردن حفره های زمینه ساز تحریف، تاکید بر واقعیات و توانمندی ها و مطالبه گری جهت رفع اشکالات و نواقص هستیم. جریان تحریف درصدد کوچک شمردن دستاوردهای بزرگ و بزرگنمایی اشکالات کوچک است. رسانه‌های هوشمند و دقیق، مخاطبان آگاه و مسوولانی که دغدغه حرکت به سوی پیشرفت ملی را دارند، می‌تواند جریان تحریف را در نبرد اراده ها، شکست دهند. @asrehooshmandi
🔹آنچه در فضای مجازی می‌بینید را زیاد جدی نگیرید. 🔹ظاهر زندگی دیگران در شبکه‌های اجتماعی را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید. @asrehooshmandi
💢۱۰ گونه از جریان تحریف فرمودند جریان تحریف شکست بخورد شکست تحریم قطعی است. این تعبیر یعنی جنگ اقتصادی نیز بهانه ای است برای جنگ ذهنی. جنگ ذهنی هدفش چیست؟ مردم برای هیچ حرکت و اصلاحی اقدام نکنند. چطور ممکن است؟ اینکه از راه طی شده ۴۰ ساله پشیمان شوند و آینده را سیاه و تلخ ببینند. غایت جنگ ذهنی یا ادراکی "پشیمانی از گذشته" و "ناامیدی از آینده" است. اما ۱۰گونه در جریان تحریف سهم دارند، البته بجز سهم "مخاطب" و "مسوولان". 1⃣ افرادی که قلب واقع می کنند. دروغ می گویند مثل آب خوردن؛ روشن است و عبور می کنیم. 2⃣ افرادی که بزرگنمایی می کنند. آنچه می گویند کذب نیست، اما فراتر از اندازه خودش است. 3⃣ افرادی که جای اصل و فرع امور را عوض می کنند. امر فرعی را جای اصلی جا می زنند. 4⃣ فقط سیاهی ها را می بینند و حاضر نمی شوند دارائی ها و فضائل را به زبان بیاورند. 5⃣ فضائل را یا کتمان می کنند یا کوچک بحساب می آورند و یا به تمسخر می گیرند. 6⃣ مخاطب را بمباران سیاهی می کنند. هجمه خبرهای تلخ، تصویر سیاه می سازد. 7⃣ ضعف ها را تعمیم می دهند. خطا را در جزءمی بینند وبه کل نسبت می دهند. 8⃣ با تلخی ها سلفی می گیرند. کسانی که حیات شان در سیاهی ها است و شهرت می گیرند، جریان تحریف اند. 9⃣ بت من می شوند. کسانی که تلاش می کنند نشان دهند همه از جمله حکومت خواب است و تنها آنها قهرمان اصلاح هستند. 🔟 هیجان سازها. غوغاسالارهایی که با تحریک احساسات مخاطب اجازه نمی دهند عقل مخاطب منطقی مسائل را تحلیل کند. 🔻مخاطب هم سهم دارد؟ بله. مخاطبی که کورکورانه محتوای دیگران را لایک و ریشیر و ریتوئیت می کند و متن و خبر بدون بررسی از این گروه به آن گروه می برد در این جریان وارونه نما سهم دارد. 🔻مسوولان چطور؟ حتما. مسوولین با پنهان کاری زمینه ساز جریان تحریف هستند. همچنین مسوولی که مردم را جهت پاسخگوئی و روشنگری به حساب نمی آورد بیرق دار جریان تحریف است. خلاصه تصور نکنیم جریان تحریف فقط آنسوی آب هاست. مهدیان @asrehooshmandi
♨️این اعداد را زیاد جدی نگیرید... 🔸سازمان جهانی بهداشت تعریف جامعی از مهارت های زندگی ارایه داده است که بر اساس آن، این مهارتها یعنی توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با چالش ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید. در میان این مهارتها اعلام شده است: 🔹دوستان آنلاین شما دوستان واقعی نیستند. متاسفانه حقیقت دارد. بسیاری از این دوستان اصلا اهمیتی برای مشکلات شما قایل نیستند و وقتی به کمک آنها نیاز دارید در دسترس نخواهند بود. 🔹اعضا خانواده مهمترین آدم های زندگی شما هستند. این ها تنها افرادی هستند که به شما اهمیت می دهند. رفتار خوبی با آنها داشته باشید و قدردان حمایت هایشان باشید. ▫️شاید بد نباشد نگاهی داشته باشیم به چند دسته از (دنبال کننده ها) در فضای مجازی که گاهی خیلی جدی بر روی آنها حساب باز میکنیم: ✔️هواداران: این دسته واقعا سمپات کسی هستند که او را در فضای مجازی دنبال می‌کنند. آنها دوست دارند ببینند هنرمند، ورزشکار و حتی سیاستمدار مورد علاقه‌شان چگونه زندگی می‌کند. این افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی با الگوهای زندگی خود در ارتباط هستند. این افراد حاضرند مثلا برای دیدن سلبریتی مورد علاقه خود بلیط کنسرت، تئاتر یا ورزشگاه را بخرند، ساعت‌ها در صف انتظار برای امضا و دیدار بایستند، در حمایت از هنرمند، ورزشکار و یا سیاست‌مدار مورد علاقه خود در فضای مجازی و واقعی کل کل می‌کنند و حسابی پای آنها می‌ایستند. ✔️کنجکاوها: این دسته تنها برای کنجکاوی عضو صفحات سلبریتی‌ها می‌شوند. آنها تنها هزینه‌ای که می‌دهند زدن یک کلیک است. آنها فقط دوست دارند بدانند آدم معروف‌ها چه کار می‌کنند. این دسته بیشتر دوست دارند سرگرم شوند. قطعا از این نوع فالوورها نمی‌شود انتظار حمایت داشت. آنها به همین راحتی که آمدند، می‌روند و کاری به حواشی ایجاد شده ندارند. ✔️دشمنان: این دسته تنها به دنبال گرفتن سوتی هستند. پستی، استوری، کلمه اشتباهی و .... این افراد نه تنها حمایت نمی‌کنند بلکه ضربه هم می‌زنند. آنها منتظر یک اشتباه هستند تا آن را در بوق و کرنا کنند و حسابی آبروی کسی که دوستش ندارند را ببرند. در فضای مجازی به خوبی شاهد این اتفاقات هستیم. ✔️فیک‌ها: این دسته خریدنی هستند. پول می‌دهید یک سری آدم مثل مترسک می‌ایستند میان فالوورهای شما تا تعداد آنها بیشتر شوند. آنها نه در عروسی دست می‌زنند و نه در عزا گریه می‌کنند. تازه وقتی شبکه‌های اجتماعی به روز می‌شود آنها مثل بخار آب می‌روند. ▫️این اعداد را نباید زیاد جدی گرفت. ممکن است این هزار و میلیون‌ها ما را بالا ببرند، جایی نزدیک ابرها اما در هنگام سقوط، جاخالی بدهند و چنان به زمین بخوریم که سال‌ها طول بکشد قد راست کنیم. ✅، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
💢۱۲شاخص از ، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
▪️فرار از خانه، تبدیل به فرار به شبکه‌های اجتماعی شده است! 🔸آسیب اجتماعی فرار از خانه هنوز هم برای والدین ضدارزش است اما باید به آن‌ها بگوییم که فرزندتان در خانه به شبکه‌های اجتماعی فرار کرده است. 🔸مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه : امروز باید ببینیم که پاسخ پدر و مادرها در برابر این گزاره که «فرزندان‌تان به شبکه‌های اجتماعی فرار می‌کنند»، چیست؟ در حقیقت، در خانه هستند اما به این شبکه‌ها فرار می‌کنند. در کلیپی که پخش شد به شبکه لایکی اشاره شد؛ نمی‌خواهم عضویت در این شبکه را ترغیب کنم اما اگر نیمه‌شبی به آن مراجعه کنید کودکان کم سن و سالی را می‌بینید که در وضعیت نامناسبی حرف‌هایی می‌زنند و فعالیت خاصی دارند که اصلاً زیبنده فرهنگ ما نیست. 🔸وی با اشاره بر اینکه والدین کمی بر فعالیت مجازی فرزندان خود دارند افزود: در حقیقت می‌خواهم بگویم که موضوع فرار از خانه هنوز هم برای ما ضدارزش است اما در خانه‌هایمان این فرار رخ می‌دهد. متأسفانه بعضی پدر و مادرها دوست دارند که شیک باشند و افراد مدرنی به نظر بیایند به همین دلیل یک سری فضاها و آزادی‌هایی را بیش از اندازه برای فرزندان درنظر می‌گیرند؛ این فضا مخرب است و والدین هم نظارتی ندارند بنابراین اتفاقاتی که رخ می‌دهد خیلی ناگوار است. واقعاً دردناک است که از بچه‌هایمان بپرسیم که می‌خواهید چه کاره شوید و در پاسخ بگویند می‌خواهیم اینفلوئنسر یا سلبریتی شویم. گزارشی را می‌خواندم که در آن بچه‌ای شش ساله به دوست هفت‌ساله‌اش توصیه می‌کرد لایکی نصب کن. 🔸محمدی گفت: این روزها صحبت از زیاد می‌شود اما به نظرم باید به فکر کنیم. همان‌طور که پدر و مادرهای امروزی بر تربیت غذایی کودکان‌شان حساس هستند در این شئون نیز باید حساس باشند. چیزی که من در لایکی می‌بینیم وندالیسم یا آنارشیسم است. البته نمی‌خواهیم وجوه سرگرمی در خانواده‌ها را کتمان کنیم؛ هر خانواده‌ای باید شادی داشته باشد اما یک اما بزرگ وجود دارد و آن هم این است که کجا و چگونه؟ @asrehooshmandi
🔻«» شیوه ای جدید در حوزه ارتباطات رسانه‌ای 🔹زمانی می توان گفت یک رسانه جریان ساز است که گسلی را فعال کرده باشد. همچنین دال و مدلول های این رسانه باید قابل رصد و شمارش و از طرفی این رسانه باید دارای قابل تعمیم و تکثیر بوده و مسیر حرکت این جریان نیز مشخص باشد. 🔹مسئله ای که قرار است در رسانه تبدیل به همه گیری و دغدغه شود، یا باید جذاب باشد یا مهم! http://asrehooshmandi.ir/%d9%be%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%a7/ @asrehooshmandi