eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
456 عکس
153 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر زنان
🔺 زن ایرانی | از رسانه‌ها تا واقعیت ‼️ درست در روزهایی که جو جامعه را با شعار متشنج کرده‌اند و داعیه‌دار گرفتن حق زن در ایران هستند، دخترانی از ایران در جامعه ورزشی جهانی، پرچم پرافتخار ایران را به بلندای آزادگی بر دوش خود برافراشتند. ✅به نام و مقام این دختران ایران‌زمین دقت کنید: 🏅سیده الهام حسینی، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به ۳ مدال طلا در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا رسید. او اولین زنی‌است که این‌چنین تاریخ‌سازی کرده است. (۲۲مهر ۱۴۰۱) 🏅نازنین فاطمه عیدیان در ۴۰۰ متر با مانع با ثبت زمان ۱:۰۱.۰۳ دقیقه قهرمان شد تا رکورد ملی رده سنی نوجوانان را بشکند. او اولین دختر نوجوان ایران است که به این مقام رسیده است. (۲۳ مهر ۱۴۰۱) 🏅ملیکا نوروزی موفق شد با ثبت حد نصاب 57.84 متر پس از نماینده کره جنوبی در جایگاه دوم قرار بگیرد و گردن آویز نقره این مسابقات را به دست آورد. (۲۱ مهر ۱۴۰۱) 🏅مهدیس مینایی‌پور پرتابگر کشورمان با ثبت حد نصاب 54.02 متر پس از ملیکا نوروزی در رده سوم ایستاد و مدال برنز را به خود اختصاص داد. (۲۱ مهر ۱۴۰۱) 🏅آرمینا صادقیان در بخش جوانان مسابقات جهانی در مصر، موفق به کسب مدال برنز تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت شد. (۲۴ مهر ۱۴۰۱) 🏅تیم سابر بانوان ایران (شمشیربازی) در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا به مدال برنز مشترک با قزاقستان دست یافت. (۱۹ مهر ۱۴۰۱) این درحالی است که نام این ستارگان ایرانی را در موج‌های رسانه‌ای این روزها نمی‌بینید. اما نام (صخره‌نورد) را به کرّات شنیدید. او در مسابقات کره جنوبی، با حجابی کمتر از حد متعارف ورزشکاران ایرانی حاضر شد و همین باعث شد تا نام او به عنوان «قهرمان اعتراضات» بر زبان رسانه‌ها بیفتد. پس از آنکه رسانه‌های ضدایرانی از نحوه پوشش او یک ابزار رسانه‌ای ساختند و تا توانستند خبر پوشش او را منتشر کردند، او در اینستاگرامش اعلام کرد پوشش او ««سهوا» و در پی یک موقعیت حساس انتخاب شده است. او با همین اعلام، خط خود را از موج‌سواران و دشمنان این مرز و بوم جدا کرد و خط بطلان بر جریان رسانه‌ای‌شان کشید. ما برای حذف الناز از مسابقات ناراحتیم و برایش آرزوی موفقیت داریم و از زنان و دختران این سرزمین می‌خواهیم قدری هشیارانه‌تر خود را در مواجهه با رسانه‌ها قرار دهند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir| .
♦️ حتما می‌دانید شبکه ایران‌اینترنشنال با حمایت مالی عربستان سعودی اداره میشود، به زبان ساده عربستان پول خرج می‌کند تا برای مخاطب ایرانی برنامه و خبر تولید شود. 🔺 با یک سرچ ساده در یوتیوب می‌بینید که سالهاست دولت عربستان درخیابانها، مقابل چشم مردم گردن زنان را با شمشیر می‌زند. 🔺 خنده دار است که عاملان شمشیربه دست اعدام زنان حالا حامی حقوق زنان شده اند! ⁉️ چرا مجامع بین‌المللی، شبکه‌ها، دولتها، آدمهایی مثل آریانا گرانده و فلورنس پیو، نسبت به این موضوع دردناک عکس‌العمل نشان نمیدهند؟! ‼️ واقعا باید باور کنیم، خون و حقوق زن ایرانی مهم است، و حقوق زن عربستانی نه؟! ✍ 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir| .
🔺 همزمان که زنانی در فرانسه زیر باتوم پلیس نوازش می‌شوند، زنانی در قم برای حضور تاریخی یک در شهرشان جشن می‌گیرند. ‼️ رسانه ها انقدر شما را بمباران خبری می‌کنند که نه فرانسه را ببینید و نه قم را، فقط ! 📸 حضور زنان قم / پنجشنبه ۲۸ مهرماه مصادف با ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir| .
🍃 عرض درود به مخاطبین محترم کانال 🍃 ✅ رویکرد رسانه نخبگانی این است که اگر متن و نوشته‌ای را منتشر می‌کند که متعلق به فرد یا گروهی است، حتما و قطعا نام فرد یا گروه در انتهای مطلب ذکر شود. لذا، همانطور که منش و بنای این کانال در حفظ حق نشر برای مولفین بوده، این حق را برای خود نیز محترم می‌شمارد. ‼️ بنابراین گروه رسانه‌ای از شما مخاطبین درخواست می‌کند مطالب را به صورت منتشر کنید. و لینک کانال را از انتهای پیام حذف نفرمایید. ❌ نشر مطالب این کانال بدون ذکر منبع شرعا و اخلاقا موجب رضایت ما نیست و موجب ضمان است. @asrezanan_ir
| ♦️ مسیح علینژاد؛ سانسورچی! ✍🏼|دانیال بصیر 🔹 یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده می‌شود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانه‌ها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است. 🔸 "علینژاد" امروز به لطف امپروطوری رسانه‌ای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است. 🔹 سرویس‌ها امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایت‌های بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کرده‌اند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهره‌ای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانه‌ای خوبی برایشان خواهد داشت. 🔸 "علینژاد" با فعالیت در رسانه‌های عربی - عبری - غربی از شبکه‌های مجازی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانه‌ای دنبال می‌کند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصه‌ها از تحصیل گرفته تا عرصه‌های بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصه‌ها را فتح کنیم. 🔹 او تلاش می‌کند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبت‌های او می‌نشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، می‌نگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیض‌ها و خشونت‌ها خواهد رفت. 🔸 چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی و می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیت‌های مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید او ندارد. 🔹 زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و می‌تواند در تمامی عرصه‌ها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است. @cafe_fekr 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی @asrezanan_ir .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | فصل اول: ⭕️ جمهوری اسلامی و مساله حجاب ⏯ بخش دوم: جمهوری اسلامی و چالش فرهنگسازی حجاب ⚠️ توجه: این برنامه یکماه قبل از جریانات اخیر ضبط شده است. 🔺 در جامعه یک شیب اجتماعی وجود دارد، وظیفه حاکمیت طراحی این شیب اجتماعی است. 🔺 حجاب در صدر اسلام یک امر لاکچری و عامل فخر بوده است. این عامل فخر را نمی‌توان با زور و ... در جایگاه فخر نگه‌داشت. ______________________ 🔆 آونگ؛ سلسله گفتگوهای آزاد و تخصصی پیرامون مسائل و دغدغه‌های زنان 🔰کاری از گروه رسانه‌ای عصر زنان با همکاری خانه‌ی اندیشه ورزان 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir| .
سحر دانشور بسم‌الله 🔹 در اتفاقات اخیر ایران، متفکران شاخصی مثل جودیت باتلر، ژاک رانسیر، سارا احمد، شیلا بن‌حبیب‌، آنجلا دیویس و تعدادی دیگر از‌ چهره‌های دانشگاهی بیانیه‌ای با عنوان «صدای انقلاب فمینیستی در ایران را بشنوید» منتشر کردند. 🔸 معتقدم فاصله این متفکرین از واقعیت‌های ایران و شکل‌گیری فهمشان به میانجی رسانه، بخشی از عللی است که در پس این مواضع دیده می‌شود. از سوی دیگر نمی‌توان به علت بزرگ‌ بودن نام‌ها چشم بر مواضع خطای آنها بست. بر هر فرد دغدغه‌مندی است که زمینه ارتباط و گفتگو را فراهم آورده و تا حد ممکن زوایای وضعیت را به کلمه تبدیل کند. ♦️ از این روی با نوشتن نامه‌ای خطاب به این متفکرین در حد خود تلاش کردم در رابطه با بیانیه آنها موضعم را روشن کنم و زمینه اندیشیدن به واقعیت‌های نادیده ایران را برایشان فراهم کنم. ❗️متن نامه که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است را برای این متفکرین ارسال کردم و آن را همراه با متن فارسی منتشر می‌کنم. http://ble.ir/emroznevesht ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
🔰 ترجمه فارسی بیانیه دانشگاهیان خارجی ‼️صداهای یک انقلاب فمینیستی را در ایران بشنوید ♦️ روز ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ مهسا (ژینا) امینی، یک زن ایرانی کُردِ ۲۲ساله را پلیس امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی ایران وحشیانه کُشت. بعدِ دستگیری به‌خاطر حجاب به‌اصطلاح «نامناسب» چندین بار به سرش کوبیده بودند. ▪️این فقط یکی از انبوهِ جنایت‌های حکومتی بوده که حاکمیت مبتنی بر آپارتاید جنسیتی ایران عامدانه و ‌به‌شکلی نظام‌مند مرتکب شده. از زمان وقوع این قتل حکومتی تا همین الان، مردم بسیاری [از] شهرهای ایران درگیر اعتراضات بوده‌اند. ▪️این خیزش، خیزشی به وسعت کل کشور، علیه نه‌فقط قتل وحشیانه‌ی مهسا بلکه در مخالفت با اساس حکومت اسلامی بوده. خواسته‌ی معترضان رسا و‌ روشن است: پایان دادن به حاکمیت حکومتی مذهبی که جلوه‌ای از خشونت چندجانبه‌اش علیه به‌حاشیه‌رانده‌شدگان جامعه به‌روشنی در مرگ مهسا هویداست. ▪️در برابر این وحشت‌افکنی و سرکوب، ما شاهد انقلابی فمینیستی در ایران هستیم که جرقه‌اش را خشم از قتل مهسا (ژینا) امینی زد. معترضان با الهام از آن‌چه کُردها گفتند، شعار می‌دهند «زن، زندگی، آزادی». ▪️خیزش‌های مردمی، بدن‌های بی‌حجاب رقصان، و معترضانی که نمادهای حجاب را آتش می‌زنند به‌مدد ارتش‌هایی از ترول‌ها که حکومت پشتیبان‌شان است، قطع‌های مکرر اینترنت، گازهای اشک‌آور، دستگیری‌های گسترده، و کشتار وحشیانه با خشونت تمام سرکوب می‌شوند. اما دورتادور دنیا گروهی وسیع‌تر از دانشگاهیان و فعالان سیاسی و اجتماعی عمدتاً در برابر آن‌چه در ایران دارد می‌گذرد، هنوز ساکت‌اند. بحران ایران بین دو دیدگاه تقلیل‌دهنده اما مسلط و مستقر در رسانه‌ها و هم‌چنین جوامع دانشگاهی گیر افتاده. ▪️از یک ‌طرف تاریخ دیرپای سرکوب استعماری همپای ظهور تازه‌ی گفتمان‌های بیگانه‌هراسانه، نژادپرستانه، و ضد حقوق زنان و اقلیت‌های جنسی در غرب، مسایلی چندوجهی چون حجاب را به «مسئله‌هایی فرهنگی» تقلیل داده‌اند. مشخصاً همین قضیه مانع شده تا چهره‌هایی مترقی در کشورهای جهان‌اولی قاطع و رسا با مبارزات مردم خاورمیانه و دیگر کشورهای مسلمان همراه شوند، بی‌ترس از این‌که موضع‌گیری‌شان خوراک تبلیغاتی ایدئولوژی‌های ضد حقوق زنان و اقلیت‌های جنسی در غرب بشود. ▪️از طرف دیگر یک رویکرد به‌اصطلاح مترقی اما نوشرق‌نگرانه هم هست که آینده و عاملیت ساکنان کشورهای غیرغربی، به‌خصوص مردمان خاورمیانه و شمال افریقا را ندیده گرفته. این دیدگاه‌ها موجب شده مقاومت‌های فمینیستی و دگرباشانه‌ی ایرانیان نه مطالعه و نه از منظر سیاسی جدی گرفته شود. ▪️سرکوب لایه‌لایه و مبارزات‌شان ناشناخته مانده و به چشم نمی‌آیند مگر آن‌که مبارزات‌شان را گره بزنند به مسائل موردتوجه غربی‌ها یا خودشان را با آن‌چه نوشرق‌نگران انتظار دارند، تطبیق دهند. ♦️ علیه و ورای این گرایش‌های تقلیل‌دهنده، ما، گروهی از فعالان دانشگاهی فمینیست، از جمعیت‌های فمینیستی بین‌المللی می‌خواهیم برای ایجاد همبستگی‌ای فراملیتی با زنان و به‌حاشیه‌رانده‌شدگان در ایران به ما بپیوندند. جایگاه مبارزات خواهران ما در ایران در متن تحول تاریخی مناسبات قدرت در جوامع به‌اصطلاح اسلامی و بحران معاصر مرتبط با مناسبات بازتولید ‌اجتماعی در نظام سرمایه‌داری جهانی است. ❗️تأکید ما بر برنامه‌ای دگرباش‌فمینیست‌محور، ضدسرمایه‌داری، و ضدفاشیستی است که مبارزات هم‌پیمانان‌مان در ایران را به مسائلی مختص جوامع جهان‌اولی تقلیل نمی‌دهد. به‌عکس، ما باید این مبارزات را قطعه‌ای از یک زنجیره ببینیم و با تصدیق این‌که مبارزات ما مبارزاتی مشترک است نبرد را ادامه دهیم. لازمه‌ی ایجاد و حفظ چنین زنجیره‌ای پذیرفتن ماهیت مشترک مبارزاتی است که زنان و دیگر به‌حاشیه‌رانده‌شدگان دارند در کشورهایی چون ایران و زیر سیطره‌ی حکومت اسلامی کنونی‌اش تجربه می‌کنند. ❗️حالا حیاتی‌تر از همیشه است که همبستگی فراملیتی مؤثری نشان بدهیم‌ با زنان و دیگر به‌حاشیه‌رانده‌شدگان در ایران. 📝 جودیت‌باتلر، ژاک رانسی‌یر، سارا احمد، شیلا بن‌حبیب، اَلنکا زوپانچیچ، و صدها دانشگاهی دیگر ✍ مترجم: بهرنگ رجبی http://ble.ir/emroznevesht 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
1_1847436151.pdf
649.7K
✔️ پاسخ خانم سحر دانشور به بیانیه دانشگاهیان خارجی {ترجمه فارسی}
31.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | فصل اول: ⭕️ جمهوری اسلامی و مساله حجاب ⏯ بخش سوم: جایگاه گشت ارشاد در مسأله حجاب ⚠️ توجه: این برنامه یکماه قبل از جریانات اخیر ضبط شده است. 🔺 قانون حجاب از سال ۵۸ رسمی شده، مشخصا سوال این است که آیا قوه قهریه به اجرای این قانون کمک کرده است یا خیر؟ 🔺 اساسا با قانون پوشش در هیچ جای دنیا نمیتوان مخالفت کرد 🔺 مدیران میانی باید نظریه حجاب را فهم کنند و قوه قهریه یا گشت ارشاد باید در انتهای پله های قانون پوشش قرار بگیرد. ________________ 🔆 آونگ؛ سلسله گفتگوهای آزاد و تخصصی پیرامون مسائل و دغدغه‌های زنان 🔰کاری از گروه رسانه‌ای عصر زنان با همکاری خانه‌ی اندیشه ورزان 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویرانگی مفهوم زن در غرب 💢 دکتر سهیل اسعد با اشاره به دگرگون‌شدن مفهوم زن در تمدن غرب می‌گوید: امروز متأسفانه با تحولاتی که به صورت تحمیلی اجرا کرده‌اند و نظریه‌پردازی‌های جدیدی که مطرح کردند، در فضای آکادمیک و در فضای آموزشی- تربیتی غرب چیزی به اسم زن، تقریباً می‌شود گفت نداریم. 💢 مبلّغ دین در آمریکای لاتین می‌گوید:‌ در غرب گفته می‌شود که من انسانِ مختار خلق شدم و جزو اختیارات انسان این است که جنسیت خودش را انتخاب کند. این یعنی انقلاب ارزشی یعنی ارزش‌ها منقلب شده است. اصل توجیه‌کننده همۀ تغییرات و تحولات و برنامه‌ها اصل آزادی است. از این‌رو فضای جنسی فضای کاملا آزادی شده است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
| ✍ الهه سادات شفیعی 🔺کدام «زن»؟ حامیان خارج نشین از همراهی و حمایت جامعه‌ی +LGBTQ(جامعه‌ی رنگین‌کمانی) در پوست خود نمی‌گنجند؛ در حالیکه در خود در قالب این آزادی، هستیِ جنسیت «زن» را نشانه گرفته و در صدد امحای آن هستند. شاید بپرسید چگونه؟! با ارائه و برجسته‌سازی جنسیت‌های گوناگون، و تشکیک در جنسیت مرد و زن و ایجاد تزلزل در هویت جنسی افراد. تا جایی که کوییرها، بیناجنس‌گراها و بی‌جنس‌گراها (از جدید‌ترین تقسیم‌بندی‌های این جامعه) به خوبی گویای اين اضمحلال در هویت جنسی و جنسیتی افراد است. ⁉️ سوال اینجاست؛ در چنین جامعه‌ای؛ «زن» اساسا دارای کدام هویت جنسیتی مد نظر آن‌ها است؟! از ثمرات این پروژه این است که برخی افراد که تا دیروز مشکلی با جنسیت خود نداشتند امروز با ابهام به این مساله می‌نگرند و دچار بحران هویت جنسی هستند. 🔺کدام «آزادی»؟ شاید برخی در داخل نیز ساده انگارانه خط آزادی در شعار را جدا از این مسیر بدانند و چنین فضایی را در ایران متصور نشوند؛ ولی آنچه ‌که امروز در حال وقوع است به دست هواداران این تفکرات شکل گرفته و به پیش می‌رود و در فقدان معیاری برای آزادی، هرگونه چارچوب‌مندی آن را نفی می‌کند! 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
سلبریتی های ایرانی و مدیریت روایت‌ها.mp3
9.24M
🔺 سلبریتی ایرانی و مدیریت روایت‌ها 🎤️ دکتر ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈ 🔹روایت نسبت جدی دارد با کسی که روایت می‌کند. 🔹 غالبا دو رویکرد وجود دارد: رویکرد انقلابی که امنیتی، سیاسی و ایدیولوژیک است، رویکرد رقیب که فرهنگی، مردمی و عاطفی است. 🔹 سلبریتی رویکرد فرهنگی و‌ مردمی را انتخاب می‌کند هرچند توسط رویکرد انقلابی تامین میشود. 🔸 راهکار: ایجاد اکوسیستم فرهنگ سلبریتی 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺‏این نه «زن» است نه «زندگی» است نه «آزادی» این نتیجه‌ی توهمات و شایعات بی‌سند است این نتیجه‌ی جنبش بی‌مبنا و بی‌پایه است این نتیجه سواری‌دادنِ هشتگی به رجویست‌ها و تروریست‌هاست هشتگ بزنید و ببینید نتیجه‌ی توهماتِ دور از واقعیت تان را ‎ ✍️ @fatemedadashi_arani
💢 هر چند سخن رهبری واضح و مبیّن است ولی توجه بیشتر به چند نکته در سخنان ایشان خالی از لطف نیست. ▪️حمله به شاهچراغ تلنگری بود برای هر آنکه تا دیروز چشم‌هایش را بسته بود و گوش‌هایش را گرفته بود، تا اکنون ببیند و بشنود که به بهانه‌ی حجاب یا هر چیز دیگر، هم‌داستان شدن با افرادی که به پشتوانه‌ی دشمنان دیرینه‌ی ایران و اسلام حرکت می‌کنند، چه تبعاتی به همراه دارد. ▪️اما دیگر خود را به بیراهه و نافهمی زدن راه به جایی نمی‌برد. آن‌کس که واقعا دلسوز ایران و ایرانی باشد با دست خودش هموطنانش را به منجلابی که دشمنان برایشان تدارک دیده‌اند نمی‌کشاند، مگر اینکه یا خائن به هم‌وطنانش باشد و یا غافل و جاهل. ❗️اگر خائن باشد که وظیفه‌ی قوای سه‌گانه است که با بررسی و اقدام قاطع دست خیانتکارشان را کوتاه کنند و اگر غافل یا جاهل هستند وظیفه‌ی تک‌تک افراد ناظر به صحنه و آگاه و نهادهای تبلیغی و فرهنگی‌ست که تلاش کنند ایشان را از خواب غفلت بیدار کنند تا صف خود را از افراد خائن و معاندین جدا کنند. ✅ قطعا در این صورت عاقبت امر ختم به خیر خواهد شد، چرا که و این همان است. ✍🏼 | گروه رسانه‌ای عصر زنان 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ✍🏼|محمدامین حسام ✔️ یکم این تجمع دیروز ایرانیان ساکن در لندن است. فرد هیجان‌زده، حس لیدری بهش دست داده و برای تهییج حاضرین داد می‌زند: برای ناموسمون باید فلان کار را بکنیم! به لحظه نکشیده، فحش می‌خورد که چرا از کلمه استفاده می‌کند. ✔️ دوم از منظر ها، از دل کلماتی مثل ، ناموس، و...؛ آزادی که مدنظر فمینیست‌ها هست در نمی‌آید و احساس تسخیرشدگی می‌کنند. ازقضا این همان چیزی است که سرمایه‌داری می‌خواهد. یک نیروی ارزان و مطیعی برای تولید و کالای پرمشتری برای فروش به نام ! اما نه زنی که برای خودش قید و بندی متصور است؛ زنی که از محوریت خانواده خارج شده و دنبال کنشگری بدون هیچ شرطی است. و کلیدواژه رسیدن به این افق یک چیز است و آن هم ! ✔️ سوم بزرگترین چالش معترضین کنونی این است که می دانند چه نمی‌خواهند، اما نمی‌دانند چه می‌خواهند! اعتراضشان نه تئورایز شده است و نه رهبری دارد. علینژاد و اسماعیلیون و پهلوی و رجوی به رقابت پنهانی باهم افتاده‌اند و به اسم نافرمانی مدنی یک الگوی دور از منطق و متوحش ارائه می‌دهند و نتیجه‌اش شده است توده‌ای عربده‌کش مجازی و حقیقی که همانطور که در فیلم‌های این‌چنینی می‌بینید حتی قادر به تحلیل مطلب یا برقراری دیالوگ با مخالفین فکری‌شان نیستند! 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
🔺 هخامنش و زنان 🔹 «ویل دورانت» در ص۵۵۲، جلد اول «تاریخ تمدن» چنین می‌گوید: ✓ در زمان داریوش، زنانِ طبقات بالای اجتماع، جز در تخت روان روپوش‌دار، از خانه بیرون نمی‌آمدند... در نقش‌هایی که از ایران باستان برجای مانده است هیچ صورت زنی دیده نمی‌شود. 🔹 «استرابون» نیز در صص۱۲۳ و ۱۲۴ کتاب «تاریخ پوشاک اقوام ایرانی» بخش پوشاک اقوام آریایی آورده است: ✓ ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد آن را بی‌شرمی می‌دانند و همیشه بلند (طوری که ساق پا پوشیده باشد) لباس می‌پوشند. ⁉️ حال اگر روزی را به پاس کوروش پادشاه هخامنشی، بزرگ می‌داریم از چه جهت است؟! ✓ آن‌هایی که به آریایی بودن خود می‌بالند، باید گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک را سرمشق گفتار و پندار و کردار خویش قرار دهند و ببینند چقدر با آنچه به آن می‌بالند فاصله دارند یا به آن نزدیکند! ✓ و اگر به دنبال جایگاه زنان در ایران باستان هستند و به متمدن بودن ایرانیان صدها سال پیش از میلاد مسیح و اسلام افتخار می‌کنند، باید آن را در گفتار پژوهشگران و اندیشمندانی چون ویل دورانت و استرابون جستجو کنند تا بدانند بدن‌نمایی و جلوه‌گری جنسی در ایران باستان هم نشانه‌ی بی‌شرمی و بی‌تمدنی بوده است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
بازسازی پوشش زنان در دوران هخامنشی از روی سنگ‌نگاره‌ها @asrezanan_ir
نمونه‌ی دیگری از سنگ‌نگاره‌های تخت جمشید مربوط به پوشش زنان در دوران هخامنشیان @asrezanan_ir
فایل صوتی خانم حاجی اسماعیلی_1.mp3
8.92M
| ♦️ موضوع: رویه‌های حاکمیت در مواجهه با پدیده‌های فرهنگی 🎙 ⏳ ۱۴ دقیقه 📌گزیده: ✓ یکی از آرمانهای حکومت اسلامی، اجرای احکام وقوانین اسلامی است و بی شک باید در اجرای آنها مداخله داشته باشد، بحث بر سر نحوه اجرای احکام است. ✓ توجه و تمرکز بر بی حجابی باید به عنوان معلول باشد، نه علت معلول‌های دیگر. ✓ حاکمیت باید به دنبال احیای مرجعیت های گذشته من جمله خانواده باشد. ✓ نسل نوجوان امروز نگاه بالا به پایین و دستوری نسبت به فرهنگ را نمی پذیرد. ✓ این نسل توانایی تحول آفرینی دارد و طرد کردن آنها می تواند منجر به خودویرانگری شود. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|