eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
381 ویدیو
100 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📔 💠 مبانی مدیریت عاشورایی 🔻 روش‌شناسی و رویکردها ➕ بخش‌هایی از مقدمه کتاب 🔺 عاشورا چشمه همیشه جاری است که فرد، جامعه و تاریخ را سیراب ساخته و می‌سازد؛ مکتب استوار برحقایقی است که ساختن و ساخته شدن را می‌آموزد؛ اقیانوس ژرفی است که گوهرهای بی‌بدیل دارد. هرچند تاکنون پرده‌هایی از سیمای تابناک این حقیقت همیشه جاوید کنار زده شده و هرروز می‌شود، بشریت برای دست یافتن به مسیر سلوک، به تحقیق و پژوهش در این واقعه، محتاج است. 🔺 تحلیلگر سطوح عاشورا با لایه‌هایی مواجه است که برای درک هرلايه و دستیابی به لایه‌های عمیق تر نیاز به توجه و بررسی بیشتری است. اینکه عاشورا تجلی همه زحمات انبیا و اولیاست و نیز مقدمه‌ای برای ظهور مهدی موعود است، موضوعی است که باعث شده عاشورا یک حلقه اتصال بین کوشش‌های انبیا و اولیای قبل و بعد از خود باشد و این نشان از کمال و اهمیت این حرکت دارد. حرکتی که طلایه‌دار و جریان‌ساز آن اباعبدالله الحسین (ع) است؛ کسی که انگشت اشاره همه انبیا و اولیا و در رأس آن اهل کسا خاصه رسول گرامی اسلام به اوست. 🔺 بهترین شیوه مدیریتی را ائمه اطهار به منصه ظهور گذاشتند که نظم، انضباط، تحت امر ولایت بودن و عمل به قرآن از ارکان چنین مدیریتی است؛ بنابراین اگر مدیران آن جامعه اسلامی نیز خود را ملزم به رعایت این نکات بدانند، به طورقطع جامعه به سوی مدینه فاضله مدنظر اهل بیت حرکت خواهد کرد. [ادامه دارد...] _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
25.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم | دولت و مردم 🔷 روایت رحیم آبفروش؛ ▫️ در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور؛ 🔻 با محوریت: - هیأت، دولت، مردم - حقوق و تکالیف 🔻 محورهای مورد بررسی در فیلم: - تغییر الگوی حکمرانی جهان حاضر؛ - الگوی NGO به جای الگوی دولت- ملّت در به میدان آوردن مردم؛ - مفهوم هیئت اجتماعی؛ 🗓 تیرماه ۱۴۰۰ 📍 شهر قم | مسجد مقدس جمکران 🆔 @www1542org ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | حکومت مقدّس ◀️ نویسنده: حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔺 قران برای هدایت کسانی آمده که خودشان بر هدایتند. هدی للمتقین... اولئک علی هدی من ربهم. این دو جمله متناقض نیستند؟ نه. چون هدایت مراتب دارد. همانطور که مرض قلب هم مراتب دارد، فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا؛ و کفر هم مراتب دارد. الذین کفروا... ختم الله علی قلوبهم... 🔺 راه زیاد شدن ایمان و کفر و مرض چیست؟ قرآن می‌گوید مقوله حکومت. حتما زیاد خوانده اید: الله ولی الذین آمنوا، یعنی مومنین می‌روند به سمت حکومت الهی. و کافرین می‌روند به سمت حکومت طاغوت. الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت. حکومت چه می‌کند، آنچنان را آنچنان‌تر می‌کند. حکومت الهی، یخرجهم من الظلمات الی النور و حکومت طاغوتی یخرجونهم من النور الی الظلمات. 🔺 کشوری که تن به حکومت طاغوت بدهد، داراییهایش را از دست می‌دهد. بیچاره می‌شود. چند پاره می‌شود. ناامن می‌شود. ذلیل می‌شود. خوبی‌هایش را هم از دست می‌دهد داراییهایش را هم. و کشوری که حکومت الله درش محقق شود داشته‌هایش زیاد می‌شود حتی اگر همه عالم بخواهند جلویش را بگیرند، نمی‌توانند. خدا رحمت کند امام(ره) را که روز دوازده فروردین که جمهوری اسلامی رای آورد فرمود: «امروز روز آغاز حکومت الله است بر زمین.» 🔺 سرنوشت هر فرد یا حکومتی که دل با حکومت طاغوت بدهد سقوط است. سقوط همه جانبه، همه جانبه. و سرنوشت هر فرد و یا حکومتی که دل به ولایت الله بدهد رشد است و عاقبت به خیری. حالا جستجو کنید این جمله را که «و الله والله والله از مهمترین شوون عاقبت به خیری....»* ببینید این جمله از کیست و ادامه‌اش چیست. 📌 *پ.ن: قطعه‌ای از سخنرانی‌ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای مدافع حرم: {برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است.} ali_mahdiyan@ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
◀️ تکلیف ما؛ عصر عاشورا و عصر ارتباطاتتبیینی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای دهه هشتاد 🔺 درست مثل حرکت امام حسین علیه‌السّلام. در سال ۴۱ و ۴۲ و بعد سال‌های سخت و سیاه اختناق در این زندان‌ها، تنها شعله‌ای که دلها را گرم نگه می‌داشت و آنها را به حرکت وادار می‌کرد، شعله ایمان به مبارزه بود؛ نه عشقِ رسیدن به حکومت. این راه، همان راه امام حسین علیه‌السّلام بود؛ منتها دو طرف دارد، شرایط زمانی و مکانی متغیّر است. یک وقت امکانات به وجود می‌آید، حکومت اسلامی پرچمش برافراشته می‌شود؛ یک وقت هم راه بدون این امکانات است و با شهادت تمام می‌شود. از این قبیل در طول تاریخ زیاد داشته‌ایم. در آن دورانی که امام [خمینی] در این راه قدم گذاشت، زمانه و روابط انسانی، به‌مراتب از آن دورانی که امام حسین علیه‌السّلام در این راه قدم گذاشت، پیچیده‌تر بود؛ و امروز هم روابط انسان‌ها همچنان پیچیده‌تر می‌شود. راه‌ها نزدیک شده، ارتباطات آسان شده، اما رابطه‌ها دشوارتر و پیچیده‌تر شده است؛ عوامل گوناگون برای یک حادثه متراکم‌تر شده است. امروز کسانی که در جایگاه آن روز یزیدبن‌معاویه قرار دارند، می‌توانند همّت خودشان را متوجّه به همه دنیا کنند؛ یعنی طغیان و فساد را به سمت همه بشریّت سوق دهند. این کاری است که امروز با ارتباطاتِ نزدیک، عملی است و متأسفانه این طغیان در دنیا وجود دارد و رشد کرده است. فناوری پیشرفته و دانش پیچیده بشری همان قدر که سهولت و سرعت را در اختیار مردم عادی گذاشته، به همان اندازه و بیشتر، امکانات و سهولت و سرعت را در اختیار انگیزه‌های ناپاک قرار داده است. امروز قدرت‌های طاغوتی دنیا می‌توانند هدف خودشان را سلطه بر جهان، همه بشریت و بر همه ثروتهای بشری قرار دهند؛ می‌توانند هدف خودشان را کوبیدن همه‌ی موانعی که آنها را از این راه باز می‌دارد، قرار دهند؛ و متأسفانه در مواردی طغیان‌های بزرگ که نشانگر یک چنین اهداف پلید و خبیثی است در دنیا مشاهده می‌شود. امروز وظیفه خیلی سنگین است. { ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ } { کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا } 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 | شماره اول 💠 مبانی مدیریت عاشورایی 🔻 روش‌شناسی و رویکردها ➕ مدیریت بر مبنای هدف 🔺 در نهضت عاشورا باید دو نوع «مدیریت و رهبری» را به طور متماین مورد بررسی قرار داد: - مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از شروع تا مرحله شهادت. - تداوم مدیریت و رهبری پس از شهادت امام (ع) که توسط حضرت زینب انجام گرفته است. در اینجا بخش اول یعنی مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از آغاز تا مرحله شهادت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بیان می‌شود که رویکرد مدیریت امام حسین (ع) در این مرحله براساس مدیریت بر مبنای هدف بوده است. 🔺 در این مرحله، مدیریت و رهبری بر مبنای هدف و نتیجه است. مدیریت، برمبنای هدف و نتیجه، يك روش منطقی و سیستماتيك برای انجام امور بوده و براساس اصول و فن‌هایی استوار است که از آنها استفاده می‌نمایند، در این مدیریت، مدیر باید توجه خود را قبل از فعالیت‌ها به نتایج معطوف دارد، در ضمن، قبل از آنکه يك جريان مکانیکی باشد، يك فرآيند انسانی است. پس این نوع مدیریت، دو رکن اساسی دارد: الف) با توجه به اهداف، نتایج مورد بررسی قرار می‌گیرد. ب) فرآیند انسانی آن، که اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. 🔺 در واقعه کربلا، ابتدا باید هدف قيام را در نظر بگیریم و سپس این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که آیا امام (ع) با توجه به هدف، نتایج را با آن منطبق دانسته و نسبت به آنها آگاهی داشته است یا نه؟ 🔺 1. هدف قيام. در ارزیابی از هدف قیام، اكثر اندیشمندان و صاحب نظران با تحلیل‌هایی که کرده‌اند، اتفاق نظر دارند که هدف از قیام امام حسین (ع) قیام ملی و یا قیامی مانند عبدالله بن زبیر نبوده، بلکه به منظور اصلاح و احیا در زشت‌ترین صورت‌ها و حفظ دین اسلام است که انجام آن يك تكليف بود، زیرا رهبری جامعه اسلامی از مسیری که در سیره‌ی پیامبر اسلام (ص) و قرآن آمده بود، منحرف گشته و جامعه اسلامی منحرف گشته و بدعت‌ها پدیدار شده بود؛ 🔺 2. آگاهی نسبت به نتایج: امام حسین (ع) نسبت به نتیجه قیام، اطمینان داشتند و آگاه بودند که نتیجه آن، شهادت است. صرف نظر از علم امامت و خبرهای با واسطه یا بدون واسطه از پیامبر اکرم (ص) و اینکه اساسأ مسئله شهادت حضرت سیدالشهدا در خانواده بنی هاشم به خصوص خانواده امیرالمؤمنین (ع) مشهور بوده، امام نسبت به شهادت خویش و مشکلات مبارزه، آگاهی کامل داشته‌است. [ادامه دارد...] _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | کار گروهی؛ بهترین تمرین برای مسئولیت‌پذیری ◀️ برداشتی از سخنان حجت‌الاسلام پناهیان پیرامون رابطه بین مسئولیت‌پذیری و استقلال با ولایت‌مداری 🔺 مسئولیت‌پذیری، انواع و مراتبی دارد، از جمله: مسئولیت‌پذیریِ شخصی، خانوادگی، گروهی، فامیلی، شغلی، ملی و... 🔺 دربارۀ روش تمرین مسئولیت‌پذیری می‌گویند: کار گروهی کردن بهترین تمرین برای مسئولیت‌پذیری است که متاسفانه کارِ گروهی معمولاً در بین ما خیلی کم و ضعیف است. 🔺 بهترین جا و بهترین زمانِ تشکیل گروه، در دوران مدرسه است. در مدرسه باید بچه‌ها با هم گروه تشکیل بدهند و کار بکنند. اینکه معلم با تک‌تک دانش‌آموزان به‌طور انفرادی ارتباط داشته باشد غلط است. 🔺 معلم باید بچه‌ها را گروه‌بندی کند؛ برای تمرین مسئولیتِ عضویت در گروه، گفتگو در گروه، توافق‌کردن با دیگران، مقابل همدیگر کوتاه‌آمدن، به‌همدیگر کمک‌کردن، تلاش برای برنده‌شدنِ گروه در بازی‌های گروهی مثل طناب‌بازی، فوتبال و... 🔺 شما جوان‌ها برای مسئولیت‌پذیری در کار گروهی می‌توانید «بسیج» را محلّ فعالیت خود قرار بدهید و می‌توانید به ائمۀ جماعاتی مراجعه کنید که فعالیت‌های گروهی را در محله‌ها سازمان‌دهی می‌کنند. سازمان تبلیغات هم اخیراً طرحی را تحت عنوان «امام محله» دارد پیاده می‌کند. 🔺 در زبان فارسی «امام جماعت» را غلط ترجمه کرده‌ایم و گفته‌ایم «پیش‌نماز»؛ یعنی شما نماز جماعت را بخوان و برو و کاری به بقیۀ چیزها نداشته باش! درحالی‌که امام جماعت یعنی «امام گروه» و کسی که گروهی از مؤمنین را سازمان‌دهی می‌کند. 🗓 {1400/05/26} @panahian_ir ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار می‌کند: نشست راهبردی با موضوع مسجد و حکمرانی محلّی جایگاه مسجد در حکمرانی محلّه‌محور 🔹 با حضور: 🔸 حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدیان | مدیر عامل بنیاد هدایت 🔸 دکترسید جلال‌الدین فرجی | استاد دانشگاه علامه طباطبایی ⏰ زمان : سه‌شنبه 2 شهریور 1400؛ ساعت 14 الی 16 📍 لینک حضور در جلسه مجازی: 🌐 https://b2n.ir/g60667 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیست‌وهشتم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب می‌کند؟ ✔️ شاه شخصاً دکتر مجتهدی را احضار می‌کند و او را بین دوکار مخیر می‌کند. درحالی‌که هم شاه و هم خود او می‌دانستند کار دوم را انتخاب خواهد کرد: یعنی ساخت دانشگاهی بزرگ از لحاظ علمی وصنعتی در تهران. ✔️ دکتر مجتهدی انتخابش برای این ماموریت را عجیب می‌شمارد: «[شاه] تا این حرف را زد من تعجب کردم، چون هیچ ارتباطی با دربار نداشتم،...چه کسی مرا معرفی کرده؟ کی گفته؟ یا خودش به این فکر افتاده؟» ✔️ شاه برای مدت نامحدود تولیت عالیه دانشگاه می‌شود، و طبق فرمانی مجتهدی را به عنوان نایب التولیت عظمی دانشگاه منصوب می‌کند. ✔️ اساس‌‌نامه توسط دکتر مجتهدی و دکتر ادیب تدوین می‌شود. در ماده ۲۲ اساسنامه تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر(شریف) پس از اینکه شاه تاسیس آن را مشخصاً به طرح «جامعه صنعتی آینده ایران» مربوط می‌سازد، و انحصار هیئت امنای آن را در اختیار دربار و نزدیکان خود قرار می‌دهد آمده است: ✔️ «برنامه تعلیماتی هر یک از دانشکده‌ها طبق برنامه یکی از دانشکده‌های مشابه بزرگ دنیا تنظیم خواهد شد و پس از تصویب شورای دانشگاه به اطلاع شورای مرکزی دانشگاه ها خواهد رسید و به موقع به اجرا گذارده خواهد شد.» 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir