آوند
◀️ تکلیف ما؛ عصر عاشورا و عصر ارتباطات
✅ تبیینی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای دهه هشتاد
🔺 درست مثل حرکت امام حسین علیهالسّلام. در سال ۴۱ و ۴۲ و بعد سالهای سخت و سیاه اختناق در این زندانها، تنها شعلهای که دلها را گرم نگه میداشت و آنها را به حرکت وادار میکرد، شعله ایمان به مبارزه بود؛ نه عشقِ رسیدن به حکومت. این راه، همان راه امام حسین علیهالسّلام بود؛ منتها دو طرف دارد، شرایط زمانی و مکانی متغیّر است. یک وقت امکانات به وجود میآید، حکومت اسلامی پرچمش برافراشته میشود؛ یک وقت هم راه بدون این امکانات است و با شهادت تمام میشود. از این قبیل در طول تاریخ زیاد داشتهایم. در آن دورانی که امام [خمینی] در این راه قدم گذاشت، زمانه و روابط انسانی، بهمراتب از آن دورانی که امام حسین علیهالسّلام در این راه قدم گذاشت، پیچیدهتر بود؛ و امروز هم روابط انسانها همچنان پیچیدهتر میشود. راهها نزدیک شده، ارتباطات آسان شده، اما رابطهها دشوارتر و پیچیدهتر شده است؛ عوامل گوناگون برای یک حادثه متراکمتر شده است. امروز کسانی که در جایگاه آن روز یزیدبنمعاویه قرار دارند، میتوانند همّت خودشان را متوجّه به همه دنیا کنند؛ یعنی طغیان و فساد را به سمت همه بشریّت سوق دهند. این کاری است که امروز با ارتباطاتِ نزدیک، عملی است و متأسفانه این طغیان در دنیا وجود دارد و رشد کرده است. فناوری پیشرفته و دانش پیچیده بشری همان قدر که سهولت و سرعت را در اختیار مردم عادی گذاشته، به همان اندازه و بیشتر، امکانات و سهولت و سرعت را در اختیار انگیزههای ناپاک قرار داده است. امروز قدرتهای طاغوتی دنیا میتوانند هدف خودشان را سلطه بر جهان، همه بشریت و بر همه ثروتهای بشری قرار دهند؛ میتوانند هدف خودشان را کوبیدن همهی موانعی که آنها را از این راه باز میدارد، قرار دهند؛ و متأسفانه در مواردی طغیانهای بزرگ که نشانگر یک چنین اهداف پلید و خبیثی است در دنیا مشاهده میشود. امروز وظیفه خیلی سنگین است.
{ ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ }
{ کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا }
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #بریده_کتاب | شماره اول
💠 مبانی مدیریت عاشورایی
🔻 روششناسی و رویکردها
➕ مدیریت بر مبنای هدف
🔺 در نهضت عاشورا باید دو نوع «مدیریت و رهبری» را به طور متماین مورد بررسی قرار داد:
- مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از شروع تا مرحله شهادت.
- تداوم مدیریت و رهبری پس از شهادت امام (ع) که توسط حضرت زینب انجام گرفته است.
در اینجا بخش اول یعنی مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از آغاز تا مرحله شهادت مورد بررسی قرار میگیرد و بیان میشود که رویکرد مدیریت امام حسین (ع) در این مرحله براساس مدیریت بر مبنای هدف بوده است.
🔺 در این مرحله، مدیریت و رهبری بر مبنای هدف و نتیجه است. مدیریت، برمبنای هدف و نتیجه، يك روش منطقی و سیستماتيك برای انجام امور بوده و براساس اصول و فنهایی استوار است که از آنها استفاده مینمایند، در این مدیریت، مدیر باید توجه خود را قبل از فعالیتها به نتایج معطوف دارد، در ضمن، قبل از آنکه يك جريان مکانیکی باشد، يك فرآيند انسانی است. پس این نوع مدیریت، دو رکن اساسی دارد:
الف) با توجه به اهداف، نتایج مورد بررسی قرار میگیرد.
ب) فرآیند انسانی آن، که اثربخشی آن را افزایش میدهد.
🔺 در واقعه کربلا، ابتدا باید هدف قيام را در نظر بگیریم و سپس این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که آیا امام (ع) با توجه به هدف، نتایج را با آن منطبق دانسته و نسبت به آنها آگاهی داشته است یا نه؟
🔺 1. هدف قيام. در ارزیابی از هدف قیام، اكثر اندیشمندان و صاحب نظران با تحلیلهایی که کردهاند، اتفاق نظر دارند که هدف از قیام امام حسین (ع) قیام ملی و یا قیامی مانند عبدالله بن زبیر نبوده، بلکه به منظور اصلاح و احیا در زشتترین صورتها و حفظ دین اسلام است که انجام آن يك تكليف بود، زیرا رهبری جامعه اسلامی از مسیری که در سیرهی پیامبر اسلام (ص) و قرآن آمده بود، منحرف گشته و جامعه اسلامی منحرف گشته و بدعتها پدیدار شده بود؛
🔺 2. آگاهی نسبت به نتایج: امام حسین (ع) نسبت به نتیجه قیام، اطمینان داشتند و آگاه بودند که نتیجه آن، شهادت است. صرف نظر از علم امامت و خبرهای با واسطه یا بدون واسطه از پیامبر اکرم (ص) و اینکه اساسأ مسئله شهادت حضرت سیدالشهدا در خانواده بنی هاشم به خصوص خانواده امیرالمؤمنین (ع) مشهور بوده، امام نسبت به شهادت خویش و مشکلات مبارزه، آگاهی کامل داشتهاست.
[ادامه دارد...]
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | کار گروهی؛ بهترین تمرین برای مسئولیتپذیری
◀️ برداشتی از سخنان حجتالاسلام پناهیان پیرامون رابطه بین مسئولیتپذیری و استقلال با ولایتمداری
🔺 مسئولیتپذیری، انواع و مراتبی دارد، از جمله: مسئولیتپذیریِ شخصی، خانوادگی، گروهی، فامیلی، شغلی، ملی و...
🔺 دربارۀ روش تمرین مسئولیتپذیری میگویند: کار گروهی کردن بهترین تمرین برای مسئولیتپذیری است که متاسفانه کارِ گروهی معمولاً در بین ما خیلی کم و ضعیف است.
🔺 بهترین جا و بهترین زمانِ تشکیل گروه، در دوران مدرسه است. در مدرسه باید بچهها با هم گروه تشکیل بدهند و کار بکنند. اینکه معلم با تکتک دانشآموزان بهطور انفرادی ارتباط داشته باشد غلط است.
🔺 معلم باید بچهها را گروهبندی کند؛ برای تمرین مسئولیتِ عضویت در گروه، گفتگو در گروه، توافقکردن با دیگران، مقابل همدیگر کوتاهآمدن، بههمدیگر کمککردن، تلاش برای برندهشدنِ گروه در بازیهای گروهی مثل طناببازی، فوتبال و...
🔺 شما جوانها برای مسئولیتپذیری در کار گروهی میتوانید «بسیج» را محلّ فعالیت خود قرار بدهید و میتوانید به ائمۀ جماعاتی مراجعه کنید که فعالیتهای گروهی را در محلهها سازماندهی میکنند. سازمان تبلیغات هم اخیراً طرحی را تحت عنوان «امام محله» دارد پیاده میکند.
🔺 در زبان فارسی «امام جماعت» را غلط ترجمه کردهایم و گفتهایم «پیشنماز»؛ یعنی شما نماز جماعت را بخوان و برو و کاری به بقیۀ چیزها نداشته باش! درحالیکه امام جماعت یعنی «امام گروه» و کسی که گروهی از مؤمنین را سازماندهی میکند.
🗓 {1400/05/26}
@panahian_ir
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار میکند:
نشست راهبردی با موضوع
مسجد و حکمرانی محلّی
جایگاه مسجد در حکمرانی محلّهمحور
🔹 با حضور:
🔸 حجتالاسلام والمسلمین میرمحمدیان | مدیر عامل بنیاد هدایت
🔸 دکترسید جلالالدین فرجی | استاد دانشگاه علامه طباطبایی
⏰ زمان : سهشنبه 2 شهریور 1400؛ ساعت 14 الی 16
📍 لینک حضور در جلسه مجازی:
🌐 https://b2n.ir/g60667
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
(شماره بیستوهشتم)
چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟
✔️ شاه شخصاً دکتر مجتهدی را احضار میکند و او را بین دوکار مخیر میکند. درحالیکه هم شاه و هم خود او میدانستند کار دوم را انتخاب خواهد کرد: یعنی ساخت دانشگاهی بزرگ از لحاظ علمی وصنعتی در تهران.
✔️ دکتر مجتهدی انتخابش برای این ماموریت را عجیب میشمارد:
«[شاه] تا این حرف را زد من تعجب کردم، چون هیچ ارتباطی با دربار نداشتم،...چه کسی مرا معرفی کرده؟ کی گفته؟ یا خودش به این فکر افتاده؟»
✔️ شاه برای مدت نامحدود تولیت عالیه دانشگاه میشود، و طبق فرمانی مجتهدی را به عنوان نایب التولیت عظمی دانشگاه منصوب میکند.
✔️ اساسنامه توسط دکتر مجتهدی و دکتر ادیب تدوین میشود. در ماده ۲۲ اساسنامه تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر(شریف) پس از اینکه شاه تاسیس آن را مشخصاً به طرح «جامعه صنعتی آینده ایران» مربوط میسازد، و انحصار هیئت امنای آن را در اختیار دربار و نزدیکان خود قرار میدهد آمده است:
✔️ «برنامه تعلیماتی هر یک از دانشکدهها طبق برنامه یکی از دانشکدههای مشابه بزرگ دنیا تنظیم خواهد شد و پس از تصویب شورای دانشگاه به اطلاع شورای مرکزی دانشگاه ها خواهد رسید و به موقع به اجرا گذارده خواهد شد.»
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🗺 #اینفوگرافی | مدیرِ قویِ انقلابی
🔺 ۲۰ ویژگی مدیر شایسته براساس بیانات رهبر انقلاب
#انعکاس
#دولت_جوان_انقلابی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 طرح | جلوه هایی از مردمی بودن
📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶]
◀️رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم با اشاره به عنوان دولت آقای رئیسی، جلوه هایی را از مقوله گسترده «مردمی بودن» بیان کردند:
🔺 یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بیواسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوهی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.
🔺 یک جلوهی دیگر، مسئلهی اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بیتکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها؛ این هم یک جلوهی دیگری است از مردمی بودن که از این منشهای اشرافیگری که معمول است در دنیا، و همهی دولتها و مسئولیّتها و مسئولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد.
🔺 حرف زدن با مردم و مشکلات را و راهحلها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوههای مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راهحلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بیتوجّهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم میشود؛ نه، هر مشکلی راهحلی هم دارد.
🔺 با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی.
🔺 در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق میافتد -خب همهی ماها اشتباه میکنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست- از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید.
🔺 گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگنمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام دادهاید.مردمی بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی بودن است.
#مردمی_بودن
#حکمرانی_مردمی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستوهشتم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟ ✔️ شاه شخصاً دکت
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
(شماره بیستونهم)
چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟
✔️ بنابراین مجتهدی با چندین دانشگاه خارجی ارتباط میگیرد.دانشگاههای آمریکا طبق الگویی که در دانشگاه پهلوی بنا کرده بودند پول مطالبه میکنند درحالیکه انگلستان آلمان و فرانسه که احتمالا دنبال جایپایی برای خود در ایران بودند نهتنها پولی مطالبه نمیکنند بلکه قول مساعدت مالی میدهند، لذا مجتهدی با آمریکاییها قرارداد نمیبندد و با امپریالکالج لندن، زوریخ آلمان و سوربن فرانسه قرارداد میبندد.
✔️ آنچه از ظاهر خاطرات مجتهدی برمیآید این است که او سرسخت بوده و اهل مماشات نبوده؛ بعلاوه با آنکه ۳۴سال رئیس کالج آمریکاییها بود و از میسیونرها تمجید میکرد، اما از فرانسه (که مدل قبلی آموزشی کشور بود) و دیگر کشورها پرهیز نداشت. اقدام آخرش نیز در مورد قراردادها، حجت را بر آمریکا تمام کرد که ریاست این دانشگاهِ پیشگام باید تغییر کند.
✔️ مجتهدی که خود را فاقد آگاهی سیاسی میدانست و نیز هنوز نمیدانست چگونه برای ریاست این دانشگاه انتخاب شده بود، ماجرای برکناریاش را نیز با حیرت شرح میدهد که ده بیست نفری از سفارت آمریکا آمدند و از دانشگاه و دبیرستان البرز بازدید کردند. چند روز بعد دکترغفاری از واشنگتن تلفن کرد که تو عوض شدی! گفتم چطور؟ گفت بجای تو رضا تعیین شده.(رضا را که حتی به عنوان دبیر هم استخدام نکرده بودند؛ یک موقعی کارمند ژنرال موتور بود؛ بعد هم اسمش را گذاشت پروفسور! حالا از آمریکا میآید.)
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
🔅طرح | در آن روزگاری که ملت ایران همه در خواب بودند...
📎 [به مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری - روز مبارزه با استعمار انگلیس]
#شناخت_صحنه
@shenakhte_sahne
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir