eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
381 ویدیو
100 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔅 | عملکرد سازمانی دشمنان 📆 [سلسله جلسات جریان شناسی و دشمن شناسی | سال ۱۳۹۲] 📎 پیوست: پادکست صوتی جلسه _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 دانشگاه جامع امام حسین (علیه‌السلام) برگزار می‌کند: 🔸 سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی 🔸 مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی جریان حلقه‌های میانی تمدن‌ساز 🔹 محور‌ها و زیرمحورها: - محور اول: جریان حلقه‌های میانی؛ مولفه‌ها، ابعاد و شاخصه‌ها؛ - محور دوم: تشکیلات، رهبری و راهکارهای عملیاتی؛ - محور سوم: حلقه‌های میانی؛ تربیت دینی و آموزش؛ - محور چهارم: شهید سلیمانی؛ الگوی خودسازی و اخلاق‌مداری در تعامل با جامعه‌عمومی؛ - محور پنجم: جریان حلقه‌های میانی؛ آسیب‌ها و راه‌حل برون‌رفت از آن؛ - محور ششم: جریان حلقه‌های میانی و فتح خرمشهرهای آینده (نقاط عطف در محورهای ۷گانه بیانیه گام‌دوم)؛ - محور هفتم: حکمرانی فضای مجازی در گام‌دوم انقلاب اسلامی؛ 📍 آدرس دبیرخانه: تهران، اتوبان شهید بابایی، دانشگاه جامع امام حسین(ع) ☎️ تلفن و فکس: 02174188690 🌐 نشانی اینترنتی: hgaam2.ihu.ac.ir 🔺 دریافت چکیده مقاله: 31 شهریور 1400 🔺 دریافت اصل مقالات: 15 آبان 1400 ⏰ زمان همایش: 23 بهمن 1400 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مجمع تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌کند: 🔸 کارگاه (وبینار) مدیریت تشکیلات 🔸 ویژه هسته‌های جوان کانون‌های هم‌اندیشی 🔸 کارشناس: دکتر محمد چکشیان (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) 🔹 موضوعات: - ضرورت کار تشکیلاتی - تعریف و مفهوم تشکیلات - تعریف و مفهوم کاربردی مدیریت - وظایف و کارکردهای مدیریت - اصول و اخلاق تشکیلاتی 📌 لینک ورود به وبینار در فضای مجازی (ورود به عنوان مهمان): 🌐 b2n.ir/majmaenghelab ⏰ زمان: چهارشنبه 31 شهریور 1400، ساعت 16 @safir_channel ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیست‌ونهم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب می‌کند؟ ✔️ بنابراین مجتهد
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره سی‌ام) عقب‌مانده ✔️ منابع قدرت در جهان‌امروز تغییر یافته و طالبان‌قدرت با درک آن پیوسته کوشیده‌اند تمام منابع قدرت جدید را تصاحب کنند که همان تصاحب فکرها،اندیشه‌ها و ایده‌هاست که از آن با عنوان «استعمار علمی» یاد می‌شود. ✔️ چرا استعمار علمی؟-علم را سلطان نامیده‌اند چون ثروت‌آفرین و قدرت‌آفرین است؛آن‌که به سرچشمه علم مسلط شود دیگران را وابستگی به اوست،شاید برای همین است که زکات علم را نشر،آفت علم را تکبر و آفت علما را حب ریاست دانسته‌اند؛حال بپرسیم: آیا کسانی‌ که در قرن‌های اخیر جریان‌های علمی بشری را تصاحب کرده‌‌اند،آن را با دیگران به اشتراک گذارده یا ازآن به‌عنوان منبع‌قدرت و ابزاری جهت سلطه‌گری‌سیاسی،اقتصادی‌وفرهنگی و ایجادمانع دربرابر جوشش سایر جریان‌های علمی استفاده کرده‌اند؟ ✔️ دراین سی‌قسمت دیدیم که چگونه سنت علمی‌بومی‌ایران در قرن‌اخیر تحت‌اثر و نفوذ دو سنت جدید آموزش‌عالی که متاثر از ارزش‌های غربی بوجود آمده بود به‌حاشیه رفت وچگونه از دل این تحولات،سنت مدارس‌آمریکایی متولد شده و تا مرحله بلوغ یعنی تاسیس دانشگاه رسید. ✔️ دانشگاه را نهادی بدانیم که غرب برای متمرکز کردن منابع خود روی نیازهایش ازآن استفاده می‌کند و این امر نه‌تنها در ایران که‌در همه‌کشورهای منطقه به شکل شدیدتری در حال ترویج و گسترش است تا اندیشه‌اسلامی را به عنوان علم رایج منطقه استحاله و برای علم‌خود مرجعیت ایجاد کند.در فصل‌بعد به‌این موضوع می‌پردازیم.ان‌شاءالله 🔻[آخرین قسمت از فصل اول] 🌐 @shenakhte_sahne
آوند
طرح | ایام سوگواری اربعین حسینی بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔺 بحرطویل سروده برادر یوسف رحیمی برای حال‌وهوای این روزهای سوختگان‌فراق و جاماندگان سفرآسمانی اربعین: چه سِرّی‌ست؟ چه رازی‌ست؟ چه ناز و چه نیازی‌ست؟ غم هجر عجب قصۀ پر سوز و گدازی‌ست ببینید که این دهر عجب شعبده‌بازی‌ست که در روز و شب هر دل آشفته فرودی و فرازی‌ست یکی با من دلسوخته از صبر غریبانۀ ایوب سخن گفت یکی پیرهن صبر به تن داشت و از غربت و دلتنگی یعقوب به من گفت یکی بر لب او نام اویس آمد و از رایحۀ روشنی از سمت قَرَن گفت یکی محو علامات ظهور و... سخن از شام و یمن گفت یکی از غم آوارگی و داغ وطن گفت ولی هر چه که گفتند فقط تازه شده داغ من و این دل مشتاق من و این دل جا مانده‌ام از قافلۀ عشق چه شد آه دل از قافله جا ماند؟ از آن سیل خروشان چه شد این قطرۀ دلتنگ جدا ماند؟ دلم تشنۀ یک جرعه از آن آب بقا ماند چرا ماند؟ کجا ماند؟ اسیرانه ز پرواز رها ماند در این برزخ تردید چرا ماند؟ چه دلگیر شده لحظه به لحظه همۀ عمر برایم چه شد سعیِ صفایم؟ چه شد هروله‌هایم؟ بلند است به فریاد صدایم که من تشنۀ یک بوسه بر آن خاک بر آن حسرت افلاک بر آن تربتِ پاکِ حرم کرب‌وبلایم یکی با جگر سوخته از آتش هجران به من گفت بیا سر بگذاریم به صحرا و بیابان بگو راه کدام است؟ یکی با دل آشفته و با حسرت بسیار به من گفت دلم تشنۀ دیدار دلم تشنۀ دیدار امام است یکی گفت بیا عاشق مهجور از این فاصلۀ دور فقط مرهم زخم دل مجروح سلام است یکی گفت بیایید که موجیم که آسودگی ما عدم ماست که این حسرت جانکاه که این غربت ناگاه برای من و تو فیض مدام است بیایید که این شوق مضاعف قعودی است که ماقبل قیام است یکی گفت خدایا چه کنم چاره؟ که این داغ عظیم است یکی گفت بیا ای دل جا مانده خدای من و تو نیز کریم است بیا، بال سفر بال نسیم است بیا، بال و پری هست امید سفری هست که پرواز در این راه اگر چه شده دشوار ولی باز اگر عاشق و دلباخته باشی اگر از عطش و داغ دلت از نم اشکت پر پرواز و سفر ساخته باشی شود روزی تو لحظۀ دیدار شود رزق تو این‌بار طواف حرم یار طواف حرم سیدالاحرار همان صحن خدایی همان پنجرۀ صبح رهایی بیا همسفرِ عشق بیا دل بسپاریم به جاده بیا پای پیاده اگر شعله آهِ دل سوزان خود افروخته باشیم امید است که توفیق، رفیق دل ما باشد و این مرتبه ما همسفر جابر دلسوخته باشیم بیا زائر دلسوخته باشیم بیا، عشق در این جاده چراغ است «چراغی که فروزندۀ شب‌های فراق است» بیا دل بسپاریم به این راه به این سیر الی‌الله که یک‌روز از این جاده به سرمنزل عشاق رسیدند همان‌ها که دل از خویش بریدند همان‌ها که به جز دوست ندیدند همان‌ها که شنیدند در این راه صدای دل خود را بیا دل بسپاریم به این راه به این زمزمه‌هایی که به ناگاه به گوش دلمان می‌رسد از دور بیا گوش کن این زمزمه را زمزم جاری‌ست پر از عطر بهاری‌ست صدای سخن جابر انصاری اگر نیست صدای سخن کیست؟ که در حال سلام است به سالار شهیدان و به یاران شهیدش ببین دشت لبالب شده از عطر نویدش شده زنده دل هر کسی از گفت و شنیدش: «عطیه! عجب عطر نجیبی عجب رایحۀ روح‌فریبی عجب نفحۀ سیبی... رسیدیم به سرمنزل عشاق رسیدم به خاک حرم عشق به آن قبلۀ آفاق بیا دل بسپاریم به جاری فرات و بشوییم دل از غربت راه و بشتابیم به پابوسی خورشید نجات و شفیع عرصات و قتبل العبرات و بمیریم به پایش بگردیم فدایش که باشیم یکی از شُهدایش که ما نیز در این مقتل عشاق دگر هم‌قدم مسلم و جونیم دگر هم‌نفس حرّ و حبیبیم که ما نیز شهید غم مولای غریبیم شهید حرم کرب‌وبلایی»:: به او همسفرش گفت: «اگر چه که پر از شوق و امیدیم ولی دیر رسیدیم در این معرکه تیغی نکشیدیم در این واقعه داغی نچشیدیم نه رزمی نه نبردی نه بر چهره نشسته‌ست غبار غم و دردی مگر می‌شود آخر که ما همدم این قافله باشیم؟» ولی جابر دلسوخته ناگاه به او داد جوابی که چنان تشنه‌لبی را برسانند به سرچشمۀ آبی به او گفت: «شنیدم که فرمود: حبیبم، رسول دوسرا حضرت خاتم اگر از عمل خیر گروهی دل تو شده مسرور همان اَجر برای تو هم ای عاشق صادق شده منظور تو دلدادۀ هر قوم که باشی شوی روز حساب از پی آن قافله محشور تو هم همدم آن طایفه در روز جزایی»:: عجب حُسن ختامی عجب لطف تمامی عجب فیض مدامی چه زیبا سخن و نیک کلامی عجب فوز عظیمی! چه مولای کریمی! بیا ای دل بی‌تاب که از کعبۀ احباب رسیده‌ست شمیمی که از سوی جنان باز وزیده‌ست نسیمی تو ای دل چه نشستی! اگر چون صدف ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 💠 مسجدِ رهبر 🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت ➕ مسجد کرامت در عرصۀ مبارزۀ سیاسی 🔺 بخش اول: قبل از عمومی شدن اعتراضات قبل از عمومی شدن اعتراضات و از فرارسیدن ماه‌های پایانی سال ۱۳۵۶ و عمومی شدن اعتراضات، فعالیت‌های سیاسی، هوشیاری زیادی می‌طلبید. در این دوران، فعالان عرصه سیاسی از یک سو باید به دنبال پاسخی برای نیازهای حال و آینده مبارزه می بودند. از سوی دیگر، با رعایت جانب احتیاط، تا حد امکان به ساواک بهانه دستگیری و مزاحمت نمی‌دادند. به همین دلیل، اهداف سیاسی در قالب‌هایی دنبال می‌شدند که حساسیت کمتری برانگیزند، اما دارای آثاری بلندمدت باشند. مهم‌ترین راهبرد مسجد کرامت در عرصه مبارزه سیاسی، زدودن باورهای غلط از مفاهیم اسلامی و آگاه کردن توده مردم بود. این راهبرد در قالب‌هایی نظیر سخنرانی‌های عمومی انجام می‌شد. 🔸 بستر ارتباطات رسمی و غیررسمی مبارزان: جهت‌گیری محتوایی برنامه‌های مسجد کرامت، این محل را به پاتوق متدینانی تبدیل کرده بود که انگیزه مبارزه با رژیم را داشتند. مسجد کرامت زمینه‌ساز و بستر ارتباط مبارزان با یکدیگر بود. حجت الاسلام اسدی، از شاگردان آقای خامنه‌ای، درباره بهره‌گیری از نماز جماعت مسجد کرامت در اطلاع‌رسانی جلسات مخفی چنین می‌گوید: «جلسه هفتگی که البته مخفیانه بود، هردفعه خانه یک کسی بود. سر نماز به همدیگر می‌گفتند که مثلا این هفته جلسه کجاست. این‌ها ده الی پانزده نفر بودند. بعد از انقلاب این‌ها پراکنده شدند، اما آن زمان جلسه محرمانه و مخفی داشتند که خود همان ده‌پانزده تا طلبه بودند که با ایشان(آقای خامنه‌ای) ارتباط داشتند.» 🔺 بخش دوم: بحبوحه انقلاب نام نهضت امام خمینی از زمان شروع شکل‌گیری، با مساجد پیوند خورده‌بود. با آغاز سال ۱۳۵۷ و اوج‌گرفتن اعتراضات علیه حکومت پهلوی، تاثیر و جایگاه مساجد در میان مردم عیان‌تر شد. 🔸 پایگاه ارتباطی و مدیریتی: با اتمام تبعید و بازگشت آقای خامنه‌ای به مشهد در مهرسال ۱۳۵۷، مسجد کرامت مرکز جلسات سیاسی و برنامه‌ریزی حرکت‌های مبارزاتی شد. مهدی حکیمی، اعضای حاضر در این جلسات را آقایان: غنیان، سررشته‌دار، رحیم پور، امیرپور، طبسی، خامنه‌ای، شهیدهاشمی نژاد و بعضاٌ شهید کامیاب معرفی می‌کند. محمدتقی غنیان نیز به حضور فعال اقشار مختلف نظیر بازاری‌ها اشاره می‌کند. موضوع این جلسات، بررسی اتفاقات روزه صحبت از سخنان امام خمینی، دادن اعلامیه و تعیین برنامۀ مشخص مبارزاتی نظیر تعطیلی مغازه‌ها بود. این جلسات به صورت مداوم در طبقات فوقانی مسجد کرامت برگزار می‌شد. اتحاد و استقرار سه روحانی شاخص مبارز، یعنی آقایان خامنه‌ای، طبسی و هاشمی‌نژاد، در تثبیت جایگاه رهبری مسجد مؤثر بود. ‏‏📍 فصل چهارم: ‏- مسجد کرامت در عرصۀ مبارزۀ سیاسی 📌 صفحات 397 الی 445 [پایان] ‏ _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔅 طرح | جهادِ تبیین 📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1400/07/05] _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره سی‌ام) عقب‌مانده ✔️ منابع قدرت در جهان‌امروز تغییر یافته و طالبان
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی ➕ ضمیمه شماره سی‌ام؛ بخش‌اول 🔺 رابطه هزار ساله علم و دین در ایران ✔️ در کشور ما هزار سال علم و دین در کنار یکدیگر بودند. علمای بزرگ تاریخ ما ‌-پزشکان بزرگ، منجّمین بزرگ، ریاضی‌دان‌های بزرگ؛ آن کسانی که امروز نامشان و اکتشافاتشان هنوز در دنیا مطرح است- جزو علماءبا‌لله‌ بودند؛ جزو صاحبان دین و متفکّران دینی هم بودند. ابن‌سینایی که هنوز کتاب طبّ او در دنیا به‌عنوان یک کتاب زنده‌ی علمی مطرح است، ابن‌سینایی که در این هزار سال در شئون مختلف به‌عنوان یک چهره‌ی برجسته‌ی تاریخ بشر در همه‌ی صحنه‌های علمی دنیا مطرح بوده و هنوز هم مطرح است و در تاریخچه‌ی علم در عالم، بعضی چیزها به نام او ثبت شده است، یک عالم دینی هم هست؛ همین‌طور محمّدبن‌زکریّای رازی، همین‌طور ابوریحان بیرونی، همین‌طور دیگر علما و دانشمندان و متفکّرین و مکتشفین و مخترعین دنیای اسلام؛ این وضع کشور ما و دنیای اسلام ما بود. تا وقتی دین حاکم بود، تا وقتی صحنه‌ی زندگی مردم از دین و نفوذ معنوی دین بکلّی خالی نشده بود، وضع این‌جور بود.(۱) 🔻[ادامه دارد...] 📌(۱) آیت‌الله خامنه‌ای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹ 🌐 @shenakhte_sahne ________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir