eitaa logo
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
151 دنبال‌کننده
85 عکس
18 ویدیو
0 فایل
لعنت بر آنکه پایه گذار سقیفه شد قصد داریم که مطالب مربوط به ۹ربیع رو، از زاویه علمی بررسی کنیم. ارتباط باادمین @al_abd313
مشاهده در ایتا
دانلود
اکثر علماء با عنایت به وهن شیعه شدن و ایجاد اختلاف در امت اسلامی، اوجب واجب بودن تقیه.....چنین داستان و اعمال اختلاف انگیزی را قبول ندارند. از جمله حضرات آیات خمینی، خامنه ای، مکارم شیرازی، نوری همدانی، بهجت، تبریزی، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، موسوی اردبیلی، محمدصادق روحانی، مصباح یزدی، جاودان و... . ✍اعظم خوش صورت موفق(در مقاله ای با عنوان نقد مراسم نهم ربیع در منابع شیعی) 🔸 به دو پیام بعدی توجه شود.
استفتای تلفنی اخیر کانال تلگرامی سرائر (با مدیریت نگارنده) از دفاتر 14 نفر از مراجع تقلید نشان می‌دهد که اکثر مراجع همانند آیت الله شیرازی و برخلاف نظرات آیات عظام خامنه‌ای، مظاهری، مکارم شیرازی و صانعی، با برگزاری مراسم غیرعلنی «عیدالزهرا» مخالفتی ندارند. @saraeer ✍سید یاسر تقوی(فعال حوزوی در عرصه های مجازی در آپارات و تلگرام و ایتا و سایر برنامه ها) 🔸 به پیام بعدی توجه کنید. برای دیدن متن استفتائات، لینک درون متن پیام را لمس کنید.
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
اکثر علماء با عنایت به وهن شیعه شدن و ایجاد اختلاف در امت اسلامی، اوجب واجب بودن تقیه.....چنین داستا
🔘اگر به استفتای گروه سرائر توجه کنید، متوجه خواهید شد که "اگر علمای شیعه منعی از برگزاری مجالس می کنند، فقط به خاطر عناوین ثانویه است"؛ مثل وهن شیعه و اختلاف پراکنی و کشته شدن شیعیان... 🌺پس اگر مجلسی برگزار شود، که هیچ یک از عناوین و مشکلات بالا در آن یافت نشود، به نظر مراجع هیچ اشکالی ندارد. 🛠ولی باید به این نکته توجه داشت که، اگر از یک عالم مطرح جهانی، مثل مقام معظم رهبری، در یک پرسش رسانه ای، سوال شود که لعن خصوصی اشکال دارد یا خیر، بدانید که قطعا جواب "خیر" را از رسانه ها نخواهید شنید؛ و سبب این امر هم اهتمام علمای شیعه به تقیه است.
📜استفتای تلفنی سرائر از دفاتر مراجع تقلید درباره مجالس «عیدالزهرا» 🔸اختصاصی سرائر 🔻نظر آیت الله خامنه ای: 🔹هر جلسه ای که تشکیل و شرکت در آن موجب اختلاف شود اشکال دارد (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله سیدصادق شیرازی: 🔹اگر مجالس در مرآی اهل سنت نباشد اشکالی ندارد اما اگر علنی باشد به این معنا که سبب خطر برای مومن و مسلمان شود جایز نیست. (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله صافی گلپایگانی: 🔹مجالسی که موجب گناه و معصیت و وهن نظام و اختلاف نباشد، اگر به صورت خصوصی طوری که هم مسائل به کودکان تفهیم شود و موجب سوء استفاده دشمن قرار نگیرد باشد اشکالی ندارد (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله وحید خراسانی: 🔹چیزی در این خصوص [از معظم له] نشنیده ایم (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم و مشهد) 🔹این مجالس را کسی به صورت علنی اجازه نمی دهد. معنا ندارد وقتی در این زمانه که این کارها باعث می شود خون شیعیان ریخته شود و مشکلاتی به وجود آید [این مجالس برگزار شود]. (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در اصفهان) 🔻نظر آیت الله مکارم شیرازی: 🔹مجالس عیدالزهرایی که امروزه در بعضی جاها مرسوم است که همراه با بعضی خلاف شرع ها و کارهایی که موجب دشمنی بین مذاهب و توهین و لعن و اسم بردن از اشخاص است، حضور در این مجالس شرعا حرام است و فرقی بین خصوصی و عمومی بودن آن نیست (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله نوری همدانی: 🔹به طور کلی لعن و توهین علنی به مقدسات اهل سنت جایز نیست. اگر مراسم خصوصی باشد و هیچ عکس و فیلم و صوتی از آن منتشر نشود اشکالی ندارد. البته معظم له به طور کلی شرکت در چنین مراسمی را توصیه نمی کنند. (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله سیدمحمود شاهرودی: 🔹اگر صرفا مجلس مدح اهل بیت (ع) باشد و در آن اهانتی نکنند اشکالی ندارد. اما اگر لعن و بی احترامی و اهانت در آن صورت بگیرد جایز نیست (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله جوادی آملی: 🔹اگر مجلس، جنبه تولی داشته باشد و یا تبرایی که به طور کلی مطرح شود اشکالی ندارد اما اگر از اشخاص اسم برده شود به طوری که امنیت شیعیان را در سایر بلاد اسلامی به مخاطره اندازد جایز نیست (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻آیت الله سبحانی: 🔹از آقا چیزی در خصوص این مطلب نشنیده ایم (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله صانعی: 🔹این مجالس و محافل جز اینکه باعث اختلاف افکنی و بهم خوردن اوضاع و احوال جامعه شود چیزی ندارد و فرقی میان مجالس عمومی و خصوصی نیست (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله شبیری زنجانی: 🔹اگر علنی نباشد اشکالی ندارد (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله مظاهری: 🔹جایز نیست. چه خصوصی باشد چه عمومی (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله علوی گرگانی: 🔹اگر موجب وهن نباشد اشکالی ندارد اما اگر موجب وهن و بهم خوردن وحدت شود جایز نیست (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔻نظر آیت الله سیستانی: 🔹اگر چنانچه آشکارا نباشد و گناه و معصیت در آن صورت نگیرد اشکالی ندارد اما علنی نباید باشد چرا که به شیعیان و مسلمانان ضربه می خورد و جان شیعیان در برخی مناطق به خطر می افتد (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در مشهد) 🔹آقا چیزی در این باره نگفته اند. (پاسخ تلفنی دفتر معظم له در قم) 🔸صوت مکالمات سرائر موجود است @saraeer
هدایت شده از رزق برائت
انی اکره لکم ان تکونوا سبابین ؛ دلالت بر این نداردکه فحش دادن به آنها بد باشد.
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
انی اکره لکم ان تکونوا سبابین ؛ دلالت بر این نداردکه فحش دادن به آنها بد باشد.
از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، نقل شده که "انی اکره لکم أن تکونوا سبابین": من خوش ندارم که شما فحاش و بد دهن باشید. برخی مخالفین لعن با این حدیث و چند نمونه مثل این حدیث شریف، به یقین رسیده اند که لعن دشمنان، مبغوض اهل بیت علیهم السلام بوده! ان شاء الله در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم.
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، نقل شده که "انی اکره لکم أن تکونوا سبابین": من خوش ندارم که شما ف
آیا سبّ خلفاء غاصب و سردمدارانِ انحرافِ اسلام جائز است؟ 🔹 سبّ چیست؟ دو معنا برایش ذکر شده: ۱دشنام(بسیاری از لغت دانان عرب) ۲فحش زشت (از مفردات راغب) محل بحث معنای اول و مشهور است. 🔸 اقوال علماء: ▪️جائز است ( مشهور علماء بلکه مرحوم صاحب جواهر در ضمن کلامی می فرماید "هیچ اختلافی در جواز آن در مورد مستحق آن، مثل کافر و بدعت گذار و متجاهر به فسق، نیست." جواهر/ج۴۱/ص۴۱۲ همچنین به کتب فقهی مفصل علمای دیگر رجوع شود؛ الان مجال نیست، اساتید ما از کتاب بیش از ۴۰ عالم این قول واضح را بیان کردند....) ▪️حرام است (آیت الله مکارم در تفسیر نمونه، آیت‌الله سبحانی در راهنمای حقیقت، و برخی فضلای حوزه قم که مقالاتی را به رشته تحریر در آورده اند) 🔍ادله حرمت دشنام و سب: 1⃣آیه قران سوره انعام: ۱۰۸ "لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا" 2⃣کلام امیرالمؤمنین علیه السلام به افراد لشگرشان نزدیک به این مضمون: به لشگریان مقابل (افراد معاویه) دشنام ندهید، با ذکر کردار بدشان، حجت را بهتر و بلیغ تر تمام کنید.(نهج البلاغة) 3⃣کلام امام صادق علیه السلام: دشنام دادن به مومن، انسان را در آستانه هلاکت و نابودی قرار می دهد. (وسائل الشيعة) 4⃣کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله: به مردم دشنام ندهید، تا از دشمنی آنان در امان باشید.(وسائل الشيعة) و... 🔍ادله جواز سب آن افراد: 1⃣شهرت این قول در بین فقهای شیعه، بلکه اجماع بر آن (ر.ک: جواهر الکلام) 2⃣روایت مرحوم کشّی از امام صادق علیه السلام که کُمیت از ایشان در مورد آن دو نفر می پرسد! حضرت می فرمایند:..... ما بنی هاشمیان به کوچک و بزرگ خود، نسبت به لعن آندو و بدگویی و دشنام دادن به آندو، امر می کنیم. (اختیار معرفت الرجال للکشی/ص۲۰۶ و به نقل از در بحار الانوار، ریاض الابرار، عوالم العلوم و المعارف و الاحوال) 3⃣کلام معصوم علیه السلام قریب به این مضمون: از نهایت عبادت آنست که اهل شک و تردید را مذمت کنید و عیب بگیرید.(السرائر الحاوی و بحارالانوار و جواهر الکلام) 4⃣کلام مشهور رسول خدا صلی الله علیه و آله: زمانی که اهل شک و بدعت را بعد از من دیدید، پس از آنان بیزاری بجویید و زیاد از آنان بدگویی کنید و دشنام شان دهید و... (کافی/ج۲/ص۳۷۵، و مجموعه ورام و روضة المتقین و الوسائل و الوافی و بحار الانوار) و....
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
آیا سبّ خلفاء غاصب و سردمدارانِ انحرافِ اسلام جائز است؟ 🔹 سبّ چیست؟ دو معنا برایش ذکر شده: ۱دشنام(ب
💥نکته پایانی و مهم این بحث اگر به دلیل و کلام افرادی مانند آیت الله مکارم و آیت الله سبحانی، که قائل به حرمت دشنام هستند، دقت کنید، متوجه خواهید شد که آنها حکم ثانوی این بحث را بیان کرده اند، و خودشان هم قائل به جواز هستند. ⭐️توضیح مطلب: این عالم های بزرگوار و همچنین فضلای دیگر که مقاله نوشته اند، به آیه۱۰۸ سوره انعام تمسک می‌کنند. خب شما در آیه شریفه، می بینید که خداوند متعال نهی از دشنام به بت های بی جان آنها می کند، ولی علت این نهی را هم بیان می کند "تا آنان هم نیایند و به خدای شما دشنام دهند" ؛ یعنی اگر متوجه شوند که به خدایانشان توهین می کنید، حس تعصبشان گل می کند، و در غضب آیند، و به خدای شما توهین می کنند. دقیقا همین علت، در مورد مقدسات اهل تسنن نیز وجود دارد؛ پس نباید جلوی رویشان به عمر توهین کرد؛ چرا که تعصب کورکورانه بر صحابه، آنان را به دشمنی هرچه بیشتر با امامان پاک ما می کشاند. ⚡️نتیجه مهم: پس اگر جایی باشد که مشکل بالا پیش نیاید، حتما حکم این بزرگواران، جواز و حلال بودن "سب" است. امیدوارم که طالب حق، جواب خویش را با توجه به این مطالب یافته باشد. ولی برخی از مدعیان علم و فضل هم یافت می شوند، که حتی در جواز "لعن" هم شک کرده اند، و آن را انکار می کنند ؛ در حالی که بین علما و فقهای شیعه، در جواز آن اختلافی نیست، بلکه بعید نیست که از ضروریات مذهب امامیه باشد...
🔴🔴🔴گفتیم سبّ جائزه ولی نرید فحش بدید ها...😄 📚حکم سب با فحش در کتاب های فقهی شیعه متفاوت است. 🔺منظور از سبّ، دشنام است. 🔻ولی منظور از فحش کلام های زشت و رکیک است. که این حرام است، حتی اگر در مورد دشمنان خدا به کار گرفته شود. 📌مثال سبّ(دشنام): بی شرف، بی مروت، بی فکر، بی عقل، جاهل، بی شعور، نادان، کثیف، پست، حقیر، نجس، خبیث و.... 📌مثال فحش:......... (مثلا اسم صریح برخی از اعضای بدن انسان = اینها را در مورد هیچ کسی نباید استفاده کرد) 🔸 نکته خیلی مهم: سب و دشنام نسبت به شیعیان حرام است، و اگر در دادگاه ثابت شود، چندین ضربه شلاق (تعزیر) به دنبال خواهد داشت.... (کتب فقهی مفصل مانند جواهر الکلام)
📜نهم ربیع‌الاول و چند نکته 🔻یادداشت وارده | ایمان ضیائی: 🔹۱. افرادی هستند که برخی از مصادیق عزاداری و تعظیم شعائر و اظهار محبت و مودّت به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام مانند اقامه عزا برای حضرت محسن روحی فداه در اوائل ربیع الاول را بدعت می‌دانند؛ می‌پرسیم چرا؟ می‌گویند چون بین شیعیان سابقه ندارد. 🔹اما خیلی عجیب است که همین افراد و امثال آنها آغاز امامت امام عصر ارواحنافداه در نهم ربیع‌الاول را آنچنان تبلیغ می‌کنند که گویا آن‌حضرت از همان سال اول امامت همچون پادشاهان جشن تاج‌گذاری می‌گرفته‌اند و یا در برابر چنین جشنی سکوت می‌کنند و اصلا اینجا سابقه نداشتن این جشن در بین شیعیان برایشان اهمیت ندارد و دلیل چنین مواضع دوگانه‌ای روشن است چون آنها لعن و تبرّی در این روز را بر نمی‌تابند و آغاز امامت بهانه خوبی برای غفلت از لعن و تبرّی است. 🔹البته تفاوت مهم اینجا است که آنها دارای تریبون و رسانه و امکانات و زر و زور و قدرت و ثروت هستند و هر تهمت و برچسبی را به‌راحتی جا می‌اندازند ولی طرف مقابل هیچ‌کدام از اینها و امکان دفاع را ندارد. 🔹۲. ترویج نام و یاد و معرفت حضرت ولیّ‌عصر ارواحنافداه بسیار پسندیده و از وظایف شیعیان در عصر غیبت است و مایه خوشحالی است که شیعیان در سال‌های اخیر در چنین روزی به یاد امام زمانشان جشن می‌گیرند و برای فرجش دعا می‌کنند و ما فقط آغاز امامت حضرت ولیّ‌امر آقا حجت‌بن‌الحسن ارواحنافداه را جشن می‌گیریم چون تنها امام حیّ و حاضر ما شیعیان هستند اما سوء استفاده از آن برای محو تبرّی و تغییر ماهیت این روز از تبرّی به آغاز امامت، درست نیست‌. 🔹۳. آغاز امامت حضرت بقیت‌الله ارواحنافداه همراه با آغاز غیبت آن‌حضرت است و خود غیبت، مصیبت بزرگی است که هرچه می‌کشیم از فراق یار می‌کشیم؛ مثل اینکه بگویند امروز خورشید طلوع کرده است و وقتی بپرسیم خورشید کجا است؟ بگویند خورشید پشت ابر است و این پشت ابر بودنِ خورشیدِ امامت، ۱۱۸۶ سال طول کشیده باشد. 🔹اینجا است که برای هر عاشقی، خوشحالیِ آغاز امامت چون با آغاز فراق و هجران آن عزیز همراه است، غمی جانکاه و طاقت‌فرسا به دنبال دارد و اگر اهل دقت و انصاف باشیم می‌بینیم که این غیبت، ریشه در سقیفه دارد و اگر نبودند سران سقیفه و غصب خلافت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و بنایی که آنها در این امّت بنیان نهادند، امروز ما در دوران نفس‌گیر و تاریک غیبت تنفس نمی‌کردیم. 🔹بنابراین بغض و لعن و تبرّی ما نسبت به قاتل فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در این روز باید صد چندان باشد چون زندگی در عصر غیبت و محرومیت از حجّت خدا را او برای ما رقم زد؛ پس جشن آغاز امامت آقا امام زمان علیه‌السلام نه تنها نباید پوششی برای محو تبرّی و لعنِ رأس و رکنِ سقیفه در این روز باشد بلکه باید عاملی برای بغض و لعن و تبرّی بیشتری نسبت به او باشد. 🔹۴. نهم ربیع‌الاول از شعائر شیعه در تبرّی است مانند دیگر شعائر شیعه در تولّی لذا ایجاد شبهه در قتل عمر‌بن‌خطاب که در ذیحجه بوده است یا نهم ربیع‌الاول اصلا اهمیت ندارد؛ آنچه مهم است شعاریّت نهم ربیع‌الاول در لعن و تبرّی از دشمنان و قاتلان اهل بیت علیهم‌السلام است که باید تعظیم شود؛ کدام‌یک از وقایع تاریخی جز چند مورد معدود را می‌توانیم قسم حضرت عباس بخوریم که واقعا در همان روزی که مشهور است واقع شده است؟ 🔹لذا نباید با نقل و ترویج اختلافات تاریخی در بین شیعیان شبهه ایجاد کرد‌ و شعاریّت این روز را سست یا کم‌رنگ کرد و یا اصلا ماهیت این روز را بخواهند از لعن و تبرّی به آغاز امامت تغییر دهند. به امید ظهور امام عصر ارواحنافداه و انتقام از قاتلان فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها. @saraeer
👓 نظر مراجع تقلید درباره توهین به مقدسات اهل سنت @HozeTwit
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
👓 نظر مراجع تقلید درباره توهین به مقدسات اهل سنت @HozeTwit
این کلمات شریفه علماء رو که می بینید، همه به خاطر تقیه، و اتمام حجت بر دشمنان در روز قیامت است. و إلا به صورت خصوصی ما هیچ دلیلی بر حرام بودن توهین به مقدسات برادران اهل تسنن مان و بلکه خود برادران اهل تسنن مان نداریم. پ.ن: ادله حرمت توهین و دشنام را در پیام های قبلی آوردیم، و جواب کلی به همه آن ها را ذکر کردیم