محرم همهٔ ما مردم با نوحه و مداحی سپری میشود. برخی از این مداحیها بیش از بقیه ما را درگیر میکنند. مدام آنها را گوش میدهیم و به دیگران میفرستیم و پیشنهادشان میدهیم. اینکه چرا یک نوحه در ارتباط با مخاطب موفقتر عمل میکند و سرزبانها میافتد، مسألهٔ پیچیدهای است که باید در جای خودش بحث شود اما میتوان مولفههای مختلفی را در آن موثر دانست از جمله: ملودی خوب، شعر روان و قابلِ حفظ شدن، مصادف شدن با یک رویداد و واقعه روز، اجرای فنیِ مداح و حتی شاید حس و حال معنوی او و ...
مداحیهای خاطرهانگیز که زیادند اما در این فرسته به سراغ برخی از آنها که در دهه اخیر مورد اقبال واقع شدند، رفتهایم.
شما هم اگر مداحی خاطرهانگیزی در خاطر دارید برایمان بنویسید تا هم به دیگران پیشنهاد داده باشید، هم ما را در کارهای بعدی راهنمایی کرده است.
#نوحه #مداحی
🔺@baftar_resane
#نوحه
نقاشیهای عاشوراییِ علی بحرینی که در این
فرسته آمده است، از مجموعهنقاشی «رستاخیز» است که در سالهای ۹۸ و ۹۹ خلق شدهاند. بهگفته خود بحرینی، آثار مجموعه «رستاخیز» تلفیقی از رئال، مینیاتور و امپرسیونیسم است. او گفته است: «انتخاب هر یک از سبکهای تلفیقی در تولید این مجموعه با هدفی مشخص و از پیش تعیین شده انجام شده است. رئال را برای نزدیکی ذهن به وقایع عاشورا انتخاب کردم. مینیاتور نیز برای لطافت بخشیدن به آثار و امپرسیونیسم را به منظور دمیدن حس و حال هر یک از وقایع عاشورا به تابلوها به کار گرفتهام».
علی بحرینی از سال ۱۳۶۸ نقاشی را به صورت حرفهای آغاز کرده است. این نقاش دشتستانی قریب به سی سال است که بهطور حرفهای نقاشی میکشد. تاکنون ۱۸ نمایشگاه انفرادی در استان بوشهر و حدود ۱۱ نمایشگاه انفرادی در سراسر کشور برپا کرده است. وی همچنین در ۲۵ نمایشگاه گروهی نقاشی حضور داشته است. محمدعلی نادری از جمله شاگردان تربیتشده اوست.
🔺@baftar_resane
#نقاشی #شعر #شعر_آیینی #علی_بحرینی