✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۵)
🔹من به این نتیجه رسیدهام که هماکنون لااقل در حدود صدهزار نفر از این افراد در جامعه پخشند، که یهودی بودهاند، بعداً بهائی شدهاند، و اینک متظاهر به اسلامند! و بهعنوان مسلمان در جامعهی ما پراکندهاند. اما کجاها؟ نمیدانیم!
بعد از انقلاب چون نظام ما شد نظام اسلامی طبعاً باید این تشکیلاتِ ظاهراً پراکنده، از نظر امنیّتی هم بهتوسط قدرتهای خارجی منسجم شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته باشد. الان هم در گوشه و کنار کشور افرادی هستند بهظاهر مسلمان و در عین حال بهائیان قبلی و یهودیان اسبق!! و کارشان این است که از هر طریقی که ممکن است ضربه بزنند. پُستها را اشغال کنند، اسناد را به دشمن برسانند، پشت انقلاب را خالی کنند، افراد متدین را ملکوک کنند، افراد هرزه را معروف کنند و قس علیهذا.
مهمترین کاری که اینها انجام میدهند سوءاستفاده از فقر و بیچارگی طبقات محروم و ساماندهی آنها در جهت منافع امپریالیسم خارجی و قدرتهای بینالملل است. اجازه دهید که نمونهای از این روزهای اخیر هم برایتان عرض کنم:
تقریباً حدود شش ماه قبل یگ گروهی را در شیراز دستگیر کردند. ۵٢ نفر. راه افتاده بودند در محلات فقیر شیراز، بچههای فقرا را (که معمولاً در کوچه ولند) جمع کرده بودند که بیائید ما برای شما کلاس مجانی بگذاریم، کیف و کتاب و قلم مجانی بدهیم. توی مسجد هم به آنها درس میدادند! حال همهاش مسجد نبوده، مسجد بوده و غیرمسجد هم بوده، من مسجد را میگویم برای اینکه عمق فتنه را نشان بدهم.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۲. مشکل بهاییت با تناقضهای علمی و عملی رهبران خود
یکی دیگر از چالشهایی که بهاییت با آن روبه روست، وجود اختلاف در سخن و عمل رهبران بهایی است. اکنون به مواردی از این تناقض گوییها اشاره میکنیم:
شوقی افندی در قرن بدیع مینویسد:
در بین جواهر اسرار مخزونه و لئالی ثمینه مکنونه که از بحر زخار علم و حکمت حضرت بهاءالهز ظاهر گردیده، اعظم و اقدم آن کتاب مستطاب ایقان است که در سنین اخیره دوره اقامت بغداد ۱۲۷۸ هجری قمری مطابق ۱۸۶۲ میلادی طی دو شبانه روز از قلم مبارک نازل گردیده و با نزول آن بشارت حضرت باب تحقق پذیرفت و وعده الهی که حضرت موعود، بیان فارسی را که ناتمام مانده، تکمیل خواهد فرمود، به انجاز پیوست. [۱]
بیان فارسی و عربی بنا بر گفته باب، قرار بود ۳۶۱ باب داشته باشد که خود او فقط توانست ۱۶۲ باب از بیان فارسی و ۲۰۹ باب از بیان عربی را بنویسد. این در حالی است که:
۱. ایقان با سبک نوشتاری خاص خود شباهتی به بیان ندارد.
۲. ایقان تنها در دو باب و فقط به زبان فارسی نوشته شده است. بنابراین، نمی تواند متمّم بیان باشد.
از موارد دیگری که در آنها تناقض آشکارا دیده میشود، میتوان به این نمونه-ها اشاره کرد: نابرابری حقوق مردان و زنان در عمل با وجود ادعای برابری؛ خودبرتربینی و انکار آشکار وحدت عالم انسانی؛ درگیریهای دنیاطلبانه مدعیان صلح (بها و ازل، عباس و محمدعلی، شوقی و مبلّغان و ریمی و ایادی) و فحشها و اتهامهای عجیب و غریب آنها به یکدیگر.
----------
📗[۱]: قرن بدیع، ج ۲، ص ۱۴۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۳
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
زيرا كه كتاب اقدس را با كمال تجليل ذكر كردند و اين مسئله را نسبت به ساير كتب [ صفحه ۹] مراعات نكردند تمنا دارم در اسئله آتيه اين مسئله را در نظر داشته باشند تا بدون تعصب بتوانيم داخل تحقيق شويم. «عبدالله خان - سئوال به عكس مي كنم اظهاري كه در كتاب اقدس شد در نهايت بي طرفي نظر به زمينه اوليه براي تحقيق حق بود در اين صورت به قانون منطق و صبحت جائز است. (!) آقاي خالصي غرض بنده ايراد بر حضرت سائل نبود غرض من رعايت بي طرفي و الغاء تعصب است عبارت سئوال حاكي است كه بي طرفي نبود اگر حضرت سائل مي فرمايند با كمال بي طرفي بود با كمال خوشحالي قبول مي كنم هر چند عبارتشان مساعد نيست و خواهشمندم كه در آتيه كاملا تعصب لغو شود دو سه كلمه ماند در سئوالشان و آن (سئوال به عكس است و در قانون منطق جايز است) با اينكه من اول مدرس علم منطق در شرق هستم و منطق جديد و قديم را تدريس مي كنم و تأليفاتي دارم معذرت مي خواهم كه معناي اين عبارت را نفهميدم زيرا در كتب منطق جديد و قديم همچه عبارت نيست عكس نقيض و عكس مستوي و رد السئوال در كتب منطقي قديمه هست اما به اين مسئله ومطلب ما ارتباط ندارد علي اي حال حضرت سائل به ذيل جواب من نظر كردند هنوز از صدر جواب من فرمايشاتي ننمودند مستدعيم اين نزاع هاي لا طائل را دور انداخته و از اصل جوابي كه عرض كردم جواب بدهند.
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹 ۴- دیدگاه امام خمینی درباره بهائیت
حضرت امامخمینی"ره" در پاسخ به سؤالی در رابطه با جواز یا عدم جواز مطالعه کتب بهائیت فرمودهاند: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترک کنند.[۱] همچنین ایشان ازدواج با فرقه ضاله بهائیت را باطل اعلام کردند.[۲]
📗[۱]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲.
📗[۲]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲.
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به وصل خود دوایی کن، دل بشکستهی ما را...💔
▪️امام صادق علیهالسلام:
🔸️ امام حسین علیهالسلام با دلی شکسته به شهادت رسید،
پس بر خدا سزاوار است که هر دلشکستهای به زیارتش برود، شاد و مسرور به وطن برگرداند.
🔹️ إِنَّ الْحُسَيْنَ قُتِلَ مَكْرُوباً وَ حَقِيقٌ عَلَى اللَّهِ أَنْ لَا يَأْتِيَهُ مَكْرُوبٌ إِلَّا رَدَّهُ اللَّهُ مَسْرُوراً.
📚 كامل الزيارات، ص ۱۶۷.
#حدیث_روز
#امام_حسین_علیه_السلام
#زیارت_کربلا_به_نیت_فرج
🚫@bahaiyat🚫
📣 نکته ای برای اربعین
⛔️مراقب باشیم بوق تبلیغاتی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین نشویم.
در مسیر پیاده روی اربعین جریان های مختلف ازجمله منحرفان و مدعیان دروغین موکب زده و تلاش در اطلاع رسانی خود به دیگران دارند.
لازم است نکاتی را توجه کنیم.
🔺مسیر اربعین برای کسب معنویت و ایجاد ارتباط با امام است لذا ذهن خود را با رفتن به موکب های منحرف شناخته شده آلوده نکنید و بلکه از فرصت معنوی بهره کامل را ببرید.
🔺اربعین تجلی اتحاد و هم گرایی است. لذا رفتن درب برخی موکب های مدعیان دروغین و یا جریان های انحرافی برای پاسخ گویی یا طعن زدن ثمره ای جز ایجاد درگیری نخواهد داشت.
👈👈این مطلب آنقدر اهمیت دارد که رهبر حکیم انقلاب توصیه کردند،تصاویر ایشان در مراسم اربعین در بلوارها و مجامع عمومی زده نشود👏
🔺متاسفانه در دوره هایی در شهر ها و مراکز اطلاعیه مستقیم در نقد مدعیان نصب میشد و این خود منجر به تبلیغ آن مدعی میگردید.
📣الآن هم برخی از عزیزان برای اطلاع رسانی به زائران، تا گرفتار مدعیان نشوند؛اقدام به معرفی شماره موکب مدعیان میکنند.😳
👈خب بنده خدا، افرادی بوده اند که برای کنجکاوی و یا حتی نقد آن گروه انحرافی به موکب رفته اند و متاسفانه مورد هجوم شبهه قرار گرفته و جذب فرقه شده اند.😔
🔹لذا معتقدم اطلاع رسانی باید کلی و بدون تمرکز بر نامی خاص و نام موکب ها باشد.
و در پیام های اطلاع رسانی، مراکز پاسخگوی معتبر که درصورت شبهه یا سوال عقیدتی می توانند پاسخ دهند را معرفی کنید .
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
اعتضاد السلطنه در كتاب: فتنه باب [۱] در مورد جسد على محمد شيرازى پس از اعدام مى نويسد: «و جسد او را چند روز در ميان شهر به هر طرف مى كشيدند آنگاه در بيرون دروازه انداختند و طعمه سباع شد. »
و مرحوم ميرزا محمد تقى لسان الملك در كتاب: ناسخ التواريخ- سلاطين قاجاريه- مى نويسد: «جسدش را روزى چند ميان شهر به هر سوى كشيده آنگاه در بيرون دروازه در انداختند و خورد جانوران ساختند». [۲]
و «ميرزا محمد مهديخان زعيم الدوله» [۳] «ميرزا رضاقليخان هدايت» در روضة الصفا نظر مذكور را تأييد كرده و «كنت دوگوبينو فرانسوى» در فصل دهم از كتاب: «مذاهب و
فلسفه در آسياى مركزى» [۴] به شهادت تمامى محققان و مورخان مى نويسد: «جسد او در خندق بيرون شهر تبريز خوراك درندگان شد».
----------
📗[۱]: مفتاح باب الابواب،ص ۳۲
📗[۲]: ج ۳، ص ۳۰۵
📗[۳]: مفتاح باب الابواب، ص ۱۸۲
[۴]: Religions et Philozophies dansl Asienentrole ۵۶۸۱
----------
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۶
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
سلام کانالتون عالیه یک اشتباه املایی داشتین گفتم عرض کنم در نفوذ را جدی بگیریم شماره ۴دومرتبه ذکرشده. واقعا بزرگترین خدمت روانجام میدهید.... حالا یک سوال گروهک منافقین آیا بهایی نیستند ومریم رجوی نقش طاهره قره العین نوین بهاییت نیست چون طاهره هم سلاح دست گرفت وعملیات نظامی انجام میداد ونوع کشتار این منافقهای خبیث شبیه ساواک که هسته مرکزی اش بهایی بود مثل پرویز ثابتی همین نوع شکنجه میکردند آیا وقت آن نرسیده درباره این موضوع که عرض میکنم بهتر وبیشتر پژوهش شود. ممنون
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬.
سلام علیکم
تشکراز دقت و توجه شما مورد مطرح شده اصلاح گردید
ان شاءالله این موضوع در شورای پژوهش رسیدگی خواهد شد
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۶)
🔹در کلاسهای خودشان، به اینها درس مهر و محبت و عشق و دوستی و فداکاری و نمیدانم از این حرفهای قشنگ میدادند! ولی ته قضیه درآمد که گردانندگان این کار مسلماننماهای فعلی، بهائیهای سابق و احتمالاً یهودیهای اسبقند!
معلوم میشود این خطر هم خطر بزرگی است، ما دائماً هدف قرار میگیریم و نمیدانیم از کجا! به ما دائماً تیراندازی میشود، ولی نمیدانیم از کدام سو! ملت ما، مردم ما، افراد انقلابی ما در معرض آماج ترورهای فکری و فرهنگی و غیره قرار میگیرند و ما نمیدانیم این تیرها از کجا میآیند! این پوست خربزهها را چه کسی زیر پای بچههای ما میاندازد، زیرا آنها که ما را میزنند در میان جمعیت ما پنهانند! و ما اینک (بعد از ۱۵۰ سال) هیچ گزارشی نداریم که آنها در اصل چند نفر بودهاند؟ الان چند نفرند؟ زیادتر شدهاند یا کمتر شدهاند؟ کجاها رفتهاند؟ اسمهایشان را چهطوری عوض کردهاند؟ و شناسنامههای جدیدشان را چهجور گرفتهاند؟ الان کجا هستند؟ چه میکنند؟ چهجور با هم متحد و منسجم شدهاند؟
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۳. بحران نامشروع بودن بیت العدل
یکی دیگر از مشکلات بهاییت، مشروعیت نداشتن بیت العدل به عنوان مهم ترین و بالاترین نهاد مذهبی این فرقه پس از مرگ شوقی افندی و پی آمدهای بحران ساز آن است. امروز پس از پنجاه سال از آغاز به کار اولین بیت العدل، این تشکیلات گسترده به جز توجیههایی بی ارزش، برای مخالفان خود که بسیاری از آنها به بهاییت معتقدند، پاسخی نیافته است.
عبدالبهاء، در پایان عمر، در لوحها و وصیتهای خود برای رهبری بهاییان، قرار تازه ای نهاد و سلسله ولایت امرالله را ساخت. او در این لوحها مدعی شد که اولیاء امر بهایی ۲۴ نفرهستند:
در هر دوری اوصیا و اصفیا دوازده نفر بودند؛ در ایام حضرت یعقوب، دوازده پسر بودند و در ایام حضرت موسی، دوازده نقیب رؤسای اسباط بودند و در ایام حضرت مسیح، دوازده حواری بودند و در ایام حضرت محمد، دوازده امام بودند. ولکن در این ظهور اعظم، ۲۴ نفر هستند دو برابر جمیع؛ زیرا عظمت این ظهور چنین اقتضا نماید. [۱]
این افراد یکی پس از دیگری خواهند آمد و هریک باید جانشین خود را معین سازد. ایشان روشن کننده آثار بهایی و رهبر همگان و رئیس همیشگی مجلس بیت العدل هستند. [۲] بر اساس این نوشته، نخستین ولیّ امر، شوقی افندی است و پس از او ۲۳ نفر سلسله اولیاء امر، در نسل پسر او خواهند بود.
شوقی افندی با لقب «ولی امرالله» میبایست برابر دستورهایی که
عبدالبهاء از آیات بهاءالله استخراج کرده بود، در بالاترین پست بیت العدل، به عنوان تنفیذکننده قوانین مصوبه، حضور داشته باشد. دستور عبدالبهاء این بود:
... ولیّ امراللّه رئیس مقدس این مجلس و عضو اعظم ممتاز لاینعزل [است] و اگر در اجتماعات بالذات حاضر نشود، نایب و وکیلی تعیین فرماید.... این بیت عدل مصدر تشریع است و حکومت قوّه تنفیذ. تشریع باید مؤیّد تنفیذ گردد و تنفیذ باید ظهیر و معین تشریع شود. [۳]
---------
📗[۱]: مفاوضات، نسخهPDF از کتابخانه الکترونیکی جامع آثار بهایی، صص۴۵ و ۴۶.
📗[۲]: احمد یزدانی، نظر اجمالی در دیانت بهایی، لجنه ملی نشریات امری، ۱۳۲۷، ص ۶۶.
📗[۳]: گنجینه حدود و احکام، ص ۱۲۸؛ بدیع، ص ۲۱۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۳_۱۵۴
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده(عبدالله خان - اولا در عرايض بنده در جملات قبل به هيچ وجه تباين با اصل زمينه و اظهار ندارد سئوال به عكس هم نظر به اظهار خود آقا جائز است و اين هيچ مربوط تعصب ندارد زيرا كه كاملا بي طرفي را منظور مي كنم وسياق ظاهري عرايض من دال بر اين است كه به هيچ وجه شائبه تعصب در او مترتب نخواهد بود و اين منطقي كه منظور نظر شده است يعني صحبت صحيح كه سياق او در نزد اهل صحبت و محاوره ثابت و محقق باشد و چون مقصود بنده تحري حقيقت است آنچه را كه [ صفحه 10] اديان در عالم بشر وجود دارد و دين مي گويند وعده ي هر يك در ظل آن دين متمسك و معتقدند در اين صورت اظهار كتاب اقدس كردن با جملات مذكوره قبل و با زمينه اوليه كه طرح شده است به هيچ وجه تباين و تخالف نخواهد داشت. آقاي خالصي - از لغو تعصب كه از آقاي سائل ظاهر شد كمال تشكر دارم خوب است به حرف هاي خالي از معني خودمان را مشغول نكنيم تكرار مي كنم عرايض خود را مي گويم جواب از سئوال بدهيد و مجددا تكرار سئوال مي كنم - فرموديد كدام يك از كتب پنج گانه (كه حضرت عالي شش فرموديد) كدام يك بر حق است فرع سه مطلب اول است اعتراف به خدا قائل شدن به صفات او معتقد شدن به لزوم ارسال رسل آيا در اين سه مطلب اعتقاد داريد يا نه اگر معتقد نبوديد چرا سئوال از مرتبه چهارم نموديد اگر معتقد هستيد به چه نحو اعتقاد داريد مستدعي هستم بدون اشتغال به حرف هاي غير مفيد اين سئوال را جواب بفرمائيد
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، صص۱۰_۱۱
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
امیرالمومنین امام على عليه السلام:
🔹أفضَلُ العِبادَةِ الزَّهادَةُ
برترين عبادت، دل بركندن از دنياست
📚غررالحكم حدیث ۲۸۷۲
🔹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در دعايى كه پيوسته مى خواند ـ :
اللّهُمَّ... لا تَجعَلِ الدنيا أكبَرَ هَمِّنا و لا مَبلَغَ عِلمِنا
پروردگارا... دنيا را بزرگترين همّ ما و نهايت دانش ما قرار مده
📚ميزان الحكمه ج۴ ص ۱۱۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸تناقضات فاحش حسینعلی نوری در خاتمیت پیامبر: اعتراف یا فریب؟
حسینعلی نوری در مورد خاتمیت پیامبر اسلام تناقضات آشکاری از خود نشان داده است. او از یکطرف ادعای نبوت خود را در تضاد با خاتمیت پیامبر اسلام قرار میدهد و در عین حال، در موارد دیگری، بهطور صریح به خاتمیت پیامبر اسلام اذعان میکند.
حسینعلی در ﻣﻮرد ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ﻧﯿﺰ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:« چناچه اھﻞ ﻓﺮﻗﺎن«ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن»را ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯽ که ﭼﮕﻮنه مثل امم قبل به ذکر خاتمیت نبیین ﻣﺤﺘﺠﺐ گشته اﻧﺪ.»
با این حال، در موارد متعدد به خاتمیت پیامبر اسلام اعتراف میکند. بهطور خاص، در کتاب اقتدارات، صفحه ۱۹۵، او به صراحت به خاتمیت رسول اکرم اشاره میکند: «فانظر فی الیقین ثم فی کتب اخری لِتَرَی وَ تَعْلَمَ مَا اعْتَرَضَتْ بَهِ مِنْ قَبْلُ عَلَی مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ وَ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ»، به معنای: «پس در یقین و سپس در کتابهای دیگر بنگر تا ببینی و بدانی آنچه که پیشتر از این بر حضرت محمد صلوات الله علیه وآله رسولالله و خاتم النبیین اعتراض میکردند.» او همچنین در کتاب بدیع، صفحه ۱۱۷، چنین میگوید: «خاتم النبیین از محکمات کتاب رب العالمین است.»
استنتاج کلی این است که تناقضات فاحش حسینعلی نوری در مورد خاتمیت پیامبر اسلام نه تنها به نقد جدی نیاز دارد، بلکه نشاندهنده مشکلات عمیق در سازگاری و انسجام آموزههای اوست. این تناقضات میتواند به عنوان مبنای برای بررسیهای بیشتر و تحلیلهای دقیقتری در مورد اعتبار ادعاهای نوری و آموزههای بهائیان مورد استفاده قرار گیرد.
#بهاءالله
#حزب_بهائیت
#فرقه_انحرافی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۳. بحران نامشروع بودن بیت العدل
پس از درگذشت شوقی افندی، جامعه بهایی رهبری از نسل بهاءالله نیافت و بسیاری از بهاییان بدون توجه به اهمیت ولیّ امر در نظم
اداری امرالله، رهبری بیت العدل را بدون ولیّ امر پذیرفتند، درحالی که بنا به نظر شوقی، بیت العدل بدون وجود ولیّ امر، سازمانی فلج بود:
مؤسسات سه گانه الواح مبارک وصایا: ولی امرالله مبین آیات الله است، بیت عدل عمومی (بین المللی) قانون گذار است و ایادی امرالله از راه تحقیقات و نمونه بودن زندگی و منش خود به تدریس و تبلیغ میپردازند. چنانچه یکی از این مؤسسات از فعالیت بازماند، نظم اداری امرالله فلج خواهد شد. [۱]
بخشی از بهاییان که بهاییان ارتدکس نامیده میشوند، بیت العدل حیفا را به دلیل نداشتن ولیّ امری که از هر خطایی در امان باشد، فاقد مشروعیت میدانند. بیت العدل به صورت کاملاً غیرقانونی به جای ولیّ امر بر بهاییان حکم میراند و با راهکارهای قرون وسطایی راه هرگونه انتقاد را بر خود بسته است. این نهاد، مبارزه وسیعی را با بهاییان ارتدکس آغاز کرده است، ولی جامعه بهاییان ارتدکس با ارائه متون انکارنشدنی، بی اساس بودن و
مشروعیت نداشتن آن را بر همگان آشکار ساخته اند. ناگفته نماند که هر چند بهاییان ارتدکس با این مبارزه، بنای بیت العدل را فرو پاشیدند، ولی متأسفانه خودشان نیز در چنبره توهمها منتظر تحقق وعدههای دروغین عبدالبهاء نشسته اند. در وب سایت بهاییان ارتدکس ایران آمده است:
در حال حاضر که نزدیک به زمان نزول کتاب مستطاب اقدس است و احکام آن هنوز کاملاً اجرا نمی شود، وضع احکام جدیدی مورد ندارد، لهذا بیت عدل عمومی یا بیت عدل اعظم (حقیقی) در آینده در میقات معین بنا به اراده الهی منطبق با مفاد الواح وصایای حضرت عبدالبهاء تشکیل خواهد شد. [۲]
----------
📗[۱]: روحیه مکسول، یادداشتهای حیفا سخنان شوقی افندی، ص ۲۹.
📗[۲]: دریافت از سایت بهاییان ارتودکس ایران به آدرس: http: //www. iranbahai. blogfa. com
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۵-۱۵۶
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
41.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی خدمات ایتا در اربعین
🚫@bahaiyat🚫
36.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | اربعین، بینظیر دورانها
✏️ رهبر انقلاب: این راهپیمایی اربعین است که حقیقتاً یک حادثهی بینظیری است؛ ما نه فقط در دوران خودمان در دنیا، بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماعی، یک چنین حرکتی را هر سال، و هر سال گرمتر از سال قبل اتّفاق بیفتد؛ بینظیر است.
✏️ این حرکت حسینی در گسترش معرفت به امام حسین (علیه السّلام) نقش دارد. اربعین با این حرکتی که عمدتاً بین نجف و کربلا در راهپیمایی هر سال به وجود میآید بینالمللی شد؛ چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شد؛ امام حسین (علیهالسّلام) و معرفت حسینی به برکت این حرکت عظیم مردمی بینالمللی شد، جهانی شد. ۱۳۹۸/۶/۲۷
#امام_حسین_علیه_السلام
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
ولى از نظر منابع بهائى، جسد على محمد شيرازى خوراك درندگان و حيوانات نشد. چنانچه عباس افندى در كتاب: مقاله شخصى سياح [۱] و عبدالحسين آواره در كتاب:
كواكب الدريه [۲] به آن تصريح كرده اند، ولى ميرزا يحيى صبح ازل در كتاب: «مجمل بديع فى وقايع ظهور منيع» مى نويسد:
«پس از واقعه مذكور (اعدام باب) حاجى سليمان خان اشخاصى را مهيا نمود كه آن جسد را با مرفوع آقا محمد على برداشته و تفويض به او كنند. نظر به آنكه از ضرب گلوله با هم آميخته شده بود در يك صندوق نهاده و پيچيدند. بدين واسطه حقير هم تصرفى ننموده در همان صندوق در يك جا به امانت بود تا آن كه دزديدند. از قرار معلوم پيراهن و لباس ايشان را كنده بودند. چون عادت ايرانيان است، بر خلاف يهود كه قرعه به پيراهنى زدند (كذا؟ ) و زير جامه اى كه با ايشان بود نشانه تير شده بود. حاجى سليمان خان آورده بود».
بر اين اساس ميرزا يحيى خود اظهار بى اطلاعى از هر چيز حتى جسد و كفن حرير و محل دفن مى نمايد. ديگر آنكه بيان ميرزا يحيى در اينكه جسد را «دزديدند» نكته اى است كه هيچ جا ديده نشده و بدون شك هر چند تصريح نشده، منظوراز كسانى كه جسد را «دزديدند» دشمنان او يعنى بهائيه، پيروان ميرزا حسينعلى بهاء اللَّه بوده اند والا مسلمين توجهى به جسد نداشتند و اگر دسترسى پيدا مى كردند على رؤس الاشهاد آنرا از ميان مى بردند و از كسى ترس نداشتند.
📗[۱]: ص ۶۳
📗[۲]: ج ۱، ص ۳۶۸ و ج ۲، صص ۸۵- ۹۵
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۶
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اهمیت سفر اربعین حسینی
.امام زمان ارواحنافداه که ظهور میکنند خودشون به جدشان امام حسین علیهالسلام معرفی میکنند
🚫@bahaiyat🚫