eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏝حق و باطل!حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشّریف می‌فرمایند: همانا حق با ما و در بین ما اهل بیت است. هرکس به جز ما چنین سخنی را بگوید، دروغگوی افترازننده است و هیچ کس غیر ما آن را ادعا نمی‌کند، مگر این که فرد گمراه و منحرفی باشد. 📚 کمال الدین ج۲، ص۵۱۱ آقا ببخشید! نفهمیدیم فرج ما در ظهور شماست، سال‌ها طی شد، بهارهای عمرمان یکی پس از دیگری رفت ... و  زمستانش رسید ... امّا یک بار از سر معرفت نخواندیم اللّهم عجل لولیک الفرج!! آقا! نادانی ما را به بزرگی‌تان ببخشید! عجل الله تعالی فرجه 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ده علت برای اثبات تحقق زودهنگام تمدن نوین در جهان! 🎤استاد 💀@bahaiyat💀
⛔️ انتشار مستند زندگی قره‌العین؛ حمایت از جنبش های زنانه 🔸کانال تلگرامی «طلوع کرمل» وابسته به تشکیلات بهائیت، ۱۷ فروردین، بخش اوّل مستند زندگی «طاهره قرةالعین» با نام «خاک شکوفه آتش» ساخته «شبنم طلوعی» بهائی را منتشر کرد. 🔻این مستند قره‌العین را «زنی ادیب» و «نامی ممنوعه در ایران» معرفی کرده که سرگذشتش در هاله‌ای از ابهام است. طلوعی سعی کرده تا پیوندی میان اقدام به کشف حجاب قره‌العین و جنبش‌های زنانه و ترویج فساد در مقابله با آرمان‌های دینی، برقرار کند. 🔻تشکیلات بهائیت همواره از هر ابزاری برای تحریک و تقویت اغتشاشات در ایران استفاده کرد و انتشار این مستند که محصول کار چند روز هم نیست، در پی حمایت موذیانه این تشکیلات از فتنه کشف حجاب برخی افراد در ایران است. 🔻فرقه سراسر بدعت بهائی که کینه دیرینه از شیعه و مردم ایران دارد، با همدستی آمریکا و اسرائیل و دیگر معاندین نظام، در التهابات کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش‌‌آفرینی کرد، که بازداشت تعدادی از بهائیان توسط دستگاه‌های امنیتی این مساله را به وضوح ثابت کرد. 🔻«فاطمه برغانی قزوینی» ملقب به «زرّین‌تاج» و مشهور به «قُرَّةُالعَین» از مریدان شیخی مسلک «سید علی‌محمد باب» و از رهبران جنبش بابیه بوده‌است. وی از متهمین قتل فجیع عمویش شهید «شیخ محمدتقی برغانی قزوینی» معروف به «شهید ثالث» و از سردمداران «واقعه بدشت» بود. 📣 پندار «يحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ» 💀@bahaiyat💀
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸نفوذیهودیان در شاهرگ‌های اقتصادی ایران سخنان ناصر اولیایی رئیس صنف قماش چی (پارچه فروش های) ایران پیش از انقلاب در جمع یهودیان ایرانی مقیم آمریکا حاوی نکات بسیار مهمی است این شبکه پیچیده و مسلط بر اقتصاد ایران پس از انقلاب چه شد؟ آیا یهودیان مخفی موسوم به آنوسیها و شبکه بهائیان مخفی هنوز هم فعالند؟ 💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۸) تأخیر و تعلّل ابوالفضل گلپایگانی در اتمام کتاب کشف الغطاء، که عاقبت هم توسط دیگر نویسندگان بهائی (پس از مرگ ابوالفضل، و با استفاده از یادداشت های وی) تکمیل شد، نکته ای سؤال انگیز، و قرینه ای در خور توجه در تأیید شایعات موجود مبنی بر دلسردی و ندامت گلپایگانی از بهائیت است. می دانیم که پس از انتشار نقطه الکاف (از تواریخ کهن بابیه) توسط ادوارد براون در ۱۳۲۸ق/۱۹۱۰م، و ضربه ای که بدین وسیله بر بهائیان (به سود ازلیان) وارد شد، عباس افندی به ابوالفضل گلپایگانی دستور داد نقدی بر این کتاب و مقدمه ی براون در ابتدای آن، بنویسد و گلپایگانی نیز این کار را شروع کرد. انتشار نقطه الکاف از سوی براون- که رهبری بهائیت را سریعاً به واکنش در برابر آن، و نوشتن ردیه بر ضد آن، واداشت در ۱۳۲۸ق صورت گرفت و مرگ گلپایگانی نیز در ۱۳۳۲ق رخ داد، و این، یعنی این که گلپایگانی برای نگارش ردیه بر نقطه الکاف (که همان کتاب کشف الغطاء باشد) سال ها فرصت داشت، و این در حالی بود که اولاً او (به سهم خود) نویسنده ی توانایی بود و فی المثل کتاب قطور حجج البهیه در استدلال بر حقاینت بهائیت را، که بالغ بر ۲۰۰۰صفحه شده و حاوی مباحث غامض فلسفی و تفسیری بود، در مدتی کمتر از یک سال، آن هم در خلال سفر پر مشغله ی اروپا و امریکا نگاشت.(۱)ثانیاً نگارش ردیه بر نقطه الکاف، و موهون ساختن و بی اعتبار جلوه دادن این کتاب، برای عباس افندی و دستگاهش جنبه ی به اصطلاح «حیثیتی» یافته بود و به همین دلیل نیز همواره بر لزوم تألیف این ردیه، و تسریع در انجام آن، تأکید و سفارش می کرد.(۲) مع الوصف کار نگارش کشف الغطاء از سوی ابوالفضل گلپایگانی مدتی مدید به طول انجامید (در واقع، گلپایگانی تألیف آن را در نیمه ی راه متوقف کرد) و سرانجام نیز بدون آن که نگارش آن کتاب را به پایان برد از جهان درگذشت و عباس افندی مجبور شد برای تکمیل آن کتاب، از دیگر مبلغان و نویسندگان مشهور فرقه (نظیر سید مهدی گلپایگانی و میرزا نعیم اصفهانی و قائنی)کمک بگیرد و با حفظ مطالبی که ابوالفضل گلپایگانی در کشف الغطاء نوشته بود (و با استفاده از یادداشت های باقی مانده ی وی) نگارش کتاب کشف الغطاء را به پایان رساند…افزون بر آن چه گفتیم، سستی و تعلل ابوالفضل گلپایگانی در اواخر عمر در امر نگارش به سود فرقه، از خلال منابع بهائی نیز استشمام می شود و در این زمینه می توان به اظهارات دکتر حبیب مؤید، از سران و مبلغان فرقه و دستیاران عباس افندی، که در آن سال ها با ابوالفضل گلپایگانی مکاتبه داشته است، اشاره کرد. 📗(۱)علیقلی خان نبیل الدوله، مترجم میرزا ابوالفضل در سفر امریکا می نویسد: «جناب ابوالفضائل از من خواهش کرد که این عبارت را در مقدمه ی ترجمه ی خود بنویسم و آن این که این کتاب (حجج البهیه) بنا به امر… حضرت عبدالبهاء… تألیف شده و در تحریر آن اگر نه مساعی خستگی ناپذیر گوهر پر بها ورقه طبیه نَوراء مسیس بارنی بود، یک صفحه از این کتاب در طی این سفر پر مشقت صورت تألیف نمی یافت. چه این امر برای نفوسی که اهل قلم و تألیفند واضح است که برای کسی چون من در کام کهولت و ضعف نقاهت که در مدتی کمتر از یک سال از مصر به سوریه و از آن جا به اروپا و آمریکا رفته و پیوسته از شهری به شهری و از نقطه ای به نقطه ای در حرکت باشد و در عرض هر هفته دو الی سه بار در مجامع بزرگ صحبت نماید و در جلسات خصوصی دائماً با مردمان مختلف از دانا و نادان و متعصب و منصف مذاکره کند قادر نخواهد بود که در حدود دو هزار صفحه مطالب فلسفی شامل غامض ترین و مشکل ترین مسائل و استدلالات و تفسیر آیات الهی مرقوم دارد». 📗(۲)شرح احوال جناب میرزا ابوالفضائل گلپایگانی، روح الله مهر ابخانی، صص ۳۸۴-۳۸۵ 💀@bahaiyat💀
🔹نقدى از نظرگاه تشيع(۳) براى توجه بيشتر و تأييد مطلبی که قبلاً ذکر شد، نگاه مجددى به مطالب مندرج در آثار شيخيه كه مذكور افتاد مى‌اندازيم؛ تا نمونه‌هائى از اين تضاد را در نظرات شيخيه بشناسانيم. «سركار آقا ابوالقاسم خان ابراهيمى» تصريح مى‌كند: «و به على بن محمد اجازه نفرمودند كه نص بر نايبى نمايد. و امر على الظاهر راجع به علما و فقهاء شيعه است كه رجوع به ايشان بايد بكنيم». (١) «...تا به على بن محمد سمرى رسيد كه نايب چهارم آن حضرت بود. توقيع به نام او صادر شد كه تا شش روز ديگر از دنيا مى‌روى، وصيت به سوى احدى مكن» (٢) : «و در توقيع ديگر در جواب شيعيان نوشت: «أمّا الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا، و امر راجع به روات اخبار شد». (٣) و «حاجى محمد كريم‌خان كرمانى» تصريح مى‌كند: «من امروز بابى مخصوص ميان «امام» و «خلق» نمى‌دانم و از دين من نيست. و مدعى را كذاب و مفترى مى‌دانم. و مرجع در زمان غيبت همين علما هستند و در اخبار نديده‌ام واحدى از علما روايت نكرده است كه بابى در زمان غيبت خواهد آمد». (۴) «ادعاى نيابت خاصه در زمان غيبت امام عليه السلام خلاف طريقه و سيرت شيعه است. ابداً در آثار اهل بيت يافت نشده است كه نايب خاصى در زمان غيبت خواهد آمد.». (۵) «ابداً» در آثار اهل‌بيت ديده‌نشده است كه درزمان غيبت‌نايب خاصى خواهد آمد». (۶) تا جائى كه «حاج محمد كريم خان» صريحاً مى‌نويسد: «ابداً در آثار اهل بيت ديده نشده است كه در زمان غيبت نايب خاصى خواهد آمد». (٧) پس از اين بيان، سخن  آقا» را چگونه بايد فهميد كه مى‌نويسد: «خلاصه مطلب ايشان (مشايخ و علماى شيخيه) اثبات وجود چنين كسى در هر زمان فرموده‌اند. و براى حضرت امام زمان عجل اللّٰه فرجه الشريف توجه يك همچو نوكر مقربى كه تمام امر و اراده و قدرت خود را در جميع آنچه كه خداوند محول به او فرموده، به وسيلۀ آن نوكر اجراء مى‌فرمايند». (۸) ولى «حاج محمد كريم خان كرمانى» در رد ادعاى بابيت على محمد باب مى‌نويسد: «اگر جاهلى بگويد كه اين نايب خاص است و اين را امام به جهاد فرستاده‌اند، اولاً كه نايب خاص نص خاص مى‌خواهد... اما طريق بخصوص براى اينكه اين مرد نايب است كه در زمان غيبت ممكن نيست؛ به جهت اينكه هيچ كس به خدمت امام نمى‌رسد». (۹) و در عين حال مشايخ مى‌نويسند و تأكيد مى‌كنند: «ابواب و نواب تشريف دارند» (۱۰) «امام بى‌نايب نمى‌شود. و خانه بدون باب معنى ندارد»(۱۱) «محال است زمين از وجود آنها (ابواب و نواب) خالى شود» (۱۲) «بلى اگر عللى صاحب علم و عمل و كمال و صاحب تصرف در ملك باشد و همان صفاتى كه براى نايت خاص امام فرموده‌اند يك وقتى در كسى ديديم و ادعا هم كرد و شكى بر ما باقى نماند البته از او قبول مى‌كنيم و چرا نبايد قبول كنيم». (۱۳) و «حاج عبد الرضا ابراهيمى» تصريح مى‌كند: «اين بود آنچه كه در اين اوراق از حالات نواب خاصه امام عليه السلام كه معروف و مشهور بودند، خواستم براى مزيد بصيرت شما بنويسم و هميشه امثال اين بزرگواران تا ظهور حضرت قائم عجل اللّٰه فرجه در ميانۀ خلق هستند». (۱۴) 📗(١)(۲)(۳)«فهرست»، ص١١٠، ۱۱۷ 📗(۴)«رسالۀ سى فصل»، ص٣٧ 📗(۵)(۶)(۷)«تير شهاب در راندن باب خسران مآب»، ص ١٩۵،ص ۹۵ 📗(۸) «فهرست»،ص ١٢٨. 📗(۹) «تير شهاب در راندن باب خسران مآب»،ص ١٩۶. 📗(۱۰) (۱۱)(۱۲) (۱۳) «فهرست»،ص ١١٧،ص۱۳۸ 📗(۱۴)«تكريم الأولياء» ص ١٣٩. 📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۳-۱۴۴ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شــــــــب انتهای زیباییست برای امتداد فردایی دیگر تا زمانی که سلطان دلت "خداست" کسی نمی تواند دلخوشیهایت را ویران کند! ⭐شبتون آرام و خوش در پناه خالق هستی 💀@bahaiyat💀