🕸پ) دعوى قائميت
بنا به عقيده ميرزا جانى كاشانى در كتاب: نقطة الكاف [۱] همزمان با حركت دادن مدعى بابيت از زندان ماكو به قلعه چهريق بود كه على محمد شيرازى دعوى قائميت آل محمد صلى الله عليه و آله را اظهار داشت! تقويم چنين ادعائى حدوداً مصادف بوده است با ماه صفر سال ۱۲۶۴ ه. ق، يعنى چهار سال پس از آغاز دعوى بابيت قائم آل محمد عليه السلام كه تا شعبان ۱۲۶۶ ه. ق. يعنى حدود دو سال و نيم كه سالهاى آخر عمر على محمد شيرازى بوده است به طول انجاميد. چنانچه خود نيز در كتاب پنج شأن به تقويم دعاوى خود چنين ادعا كرده است:
«وإنني أنا قد اظهرت نفسى فى الأبواب فى أربع سنين و ينبغى أن توجد لكل حرف مرآت لتكونن مظهر تلك الحروفات لأنّي بعد ما اخلصت ذلك القميص و اظهرت نفسى باسم المقصودية الموعودية لابد ان يلبسنّها من هيكلها فانظر كيف جاء صاحبه».
----------
📗[۱]: مراجعه شود به: كتاب نقطة الكاف ذيل: استدلال بر ظهور قائم عليه السلام، ص ۲۱۲.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۰۹
#بهائیت
#دعوی_قائم
🚫@bahaiyat🚫
🕷نمادها و آلمان های بهائیت
بهائيت براي خودنمايي و نشانهگذاري در جامعه و تبليغ بصري، نمادها و المانهايي را طراحي كرده و در لباسها، زيورآلات و … درج ميكند تا حس كنجكاوي مخاطب را با ديدن آنها تحريك كند.
جالب توجه است كه بهائيت در سلام و درود، به گونهاي پيرو حكم عليمحمد شيرازي (معروف به باب، سركرده بابيت) هستند و كلام تازهاي ندارند. علي محمد شيرازي در اينباره مينويسد: «باب پنجم از واحد ششم بيان در حكم تسليم است كه سلام بدهند مردها به «الله اكبر» و جواب بدهند به «الله اعظم» و زن ها سلام بدهند به «الله ابهي» و جواب بدهند به «الله اجمل».(۱) البته بهائيت با تغييري جزئي در اين باره «الله ابهي» را جايگزين تكبير اسلام، يعني «الله اكبر» ميكند و به جاي تأكيد بر بزرگي خدا، تأكيد بر نور دانش خدا ميكند و اين «الله ابهي»، يعني خداي روشناييها؛ بر اين اساس، بهاء ابهي نيز به معناي اي روشنترين روشناييها.
بايد توجه داشت كه عبارت «الله ابهی» به عنوان سلام بین بهائیان به کار می رود؛ ولی طبق بیان شوقي افندي (معروف به ولي امر اله، دومين سومين سركرده بهائيت) بهائيان ميبايست موقعی که غیر بهائیان حضور دارند، از گفتن الله ابهی خودداری کنند .(۲) و اين همان پنهان داشتن عقيده يا تقيهاي است كه در عقايد بهائيت حرام است.(۳)
روشن است كه عليمحمد شيرازي نيز در اين حكم از تكبير اسلام، يعني الله اكبر الگوگرفته است و نوآورياي از خود ندارد.
پانوشت:
۱. کتاب بیان فارسی، ص۱۹۶.
۲. کتاب اصول ديانت بهائى، ص ۵۷.
۳. پايگاه جامع شناخت بهائيت.
#نمادها_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸زندگیت تغییر پیدا میکنه وقتی بخوای به امام زمان عجل الله تعالی فرجه نزدیک تر بشی...
🎙 حجتالاسلام #پناهیان
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه
🚫@bahaiyat🚫
🕸نبوت در بهاییت
ج) در همین فرهنگ لغات درباره مَظهَرِ الهی چنین توضیح داده شده است:
مَظهَرِ الهی: محل تجلی و ظهور شئون و کمالات و صفات الهیه یعنی هر یک از پیغمبران. [۱]
نکته مندرج در این گزاره نیز آن است که همه پیامبران گذشته از مقام مظهریت الهی برخوردار بوده اند. در همین زمینه، پرسشهایی به ذهن میرسد، مانند اینکه:
۱. وظیفه باب و بهاءالله در صورت فرض صحت ادعا چه بوده است؟ با همین فرض، خدا آنها را برای چه مقصودی میخواسته است؟
۲. مهم تر اینکه آنان در طول دوره ادعایشان چه کاری کرده اند؟
بررسی در منابع بهایی به ما در رسیدن به پاسخ پرسش نخست کمکی نمی کند؛ زیرا هیچ جوابی برای آن یافت نمی شود.
در پاسخ پرسش دوم میتوان گفت:
۱. با کمال تعجب، بهاییان به تبعیت از عباس افندی (عبدالبهاء) با وجود تصریح بهاء به اتمام دوره نبوت و رسالت، اینان را دو تن دیگر از انبیا و
مرسلین شمرده اند. عبدالبهاء در کتاب مفاوضات نوشته است:
آن مظاهر نبوّت کلیّه که بالاستقلال اشراق نموده اند، مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمّد و حضرت اعلی و جمال مبارک. [۲]
۲. با بررسی رفتار و مرور آثار آنها این نتیجه به دست میآید که باب و بها کوشیده اند از عملکرد انبیا تقلید کنند. آنها کتاب آسمانی و احکام و دستورهای شرعی وضع کرده اند. با این تفاوت که آوردههای شان اعم از کتابهای به اصطلاح آسمانی شان و شریعت سازیهای عجیب و غریبشان هیچ نفعی برای بشر قرون اخیر نداشته و سرشار از تناقض و ابهام است.
اشاره به غلطهای صرفی و نحوی بی شمار موجود در کتابهای این دو نفر، احکام خشن و بی منطق باب در صدور حکم قتل عام غیر بابیان و امر به محو کتب قدیم و جدید غیر از کتابهای خودش و نیز نماز نه رکعتی به سرقت رفته بهاییت برای اثبات این ادعا کافی است.
📗[۱]: نرم افزار نوزده هزار لغت، مرکز جهانی بهایی، ذیل واژگان توضیح داده شده.
📗[۱]: مفاوضات عبدالبهاء، ص ۱۲۴.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۸-۹۰
#نبوت_در_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫