🌱از امیرالمومنین صلوات الله علیه وآله نقل شده که فرمودند:
الضَّعيفُ المُحتَرِسُ مِن العَدُوِّ القَوِيِّ أقرَبُ إلَى السَّلامَةِ مِنَ القَوِيِّ المُغتَرِّ بِالضَّعيفِ».
«ناتوانى كه مراقب دشمن نيرومند است، به سلامت نزديك تر است از نيرومندى كه فريفته ناتوانى دشمن است».
📗شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ج٢٠ ص ٣٠۳
🚫@bahaiyat🚫
💢 حقوق بیبشر
🔹 غربیها نشان دادند که در این چندین سال یا چند قرن که دم از حقوق انسان و حقوق بشر میزنند، یکسره دروغ گفتهاند.
🔹 این را نشان دادند، این را ثابت کردند. یعنی ده هزار کودک کشته شدند! شوخی است؟! کودک مظهر معصومیت است، مظهر لطافت است.
🎙 امام خامنهای مدظلهالعالی؛ ۱۴۰۳/۰۸/۲.
#امام_خامنه_ای مدظله العالی
🚫@bahaiyat🚫
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب
📍قسمت بیست و چهار
📚 موضوع: تبلیغ اسلامی
📖تفسیر آیه ۳۹ سوره مبارکه احزاب
🗓۱۳۹۶/۱۰/۰۶
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سی_تفسیر
🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم
🕸️قسمت(۱۱۲)
#مسیح_الله_رحمانی
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
آيا وزارت معارف ما و تشكيلات سرتاپا غلط و پرگرام مزخرف آن و فقدان مدارس صحيحه و كتب متناسيه و معلمين لايق براي انتشار جهل در بين ملت ايران كافي نيست كه شما هم سربار شده مي خواهيد اين بيچاره مردم را به وسائل ديگري در اقيانوس جهالت و ناداني غرق كنيد؟!! ولي اشتباه مي كنيد و نمي دانيد كه علم بيرق فتح خود را بر روي آوار بناهاي پوسيده ي جهل نصب كرده و بشر را خواهي نخواهي به زير سايه ي خود خواهد كشيد. برادر عزيزم! چرا ايجاد اختلافات بين ملت خودتان مي كنيد؟ آيا اين اختلافاتي كه داريم براي اضمحلال ما كفايت نمي كند كه شما هم آتش اختلاف و [ صفحه 36] و تفرقه را دامن مي زنيد؟ آن فتنه هاي شديدي كه در زمان ناصرالدين شاه ايجاد گرديد سبب شد كه رنود براي مغالطه از موقع استفاده كرده عده ي زيادي از متنورين ايران را هم در اثناي كشمكش با شما ضمنا از بين بردند. مثل اينكه شما مخصوصا براي همان مواقع كه مي خواست بيداري ملت شروع شود ايجاد و تحريك شده بوديد كه آب را گل كرده و وسيله مغلطه و خلط قضايا شده راهي براي جنگ با افكار صالحه و احساسات حسنه ي نوزاد آن ايام براي دشمنان ايران باز كنيد. منشأ يك قسمت از بدبختي هاي فعلي ايران و يكي از جهات نتيجه نگرفتن اين ملت بدبخت از آن همه زحمات و يكي از وسائل ايجاد سوءظن و بدبيني و احساسات متضاد جاهلانه ي فعلي شمائيد. اشتباه نكنيد و اين را دليل كمترين اهميت براي خود قرار ندهيد.
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۴۰
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گاهی چند ماه خورشید را نمی بینم!
نقل عجیب تولیت آستان قدس رضوی از زندگی مظلومانه شهید #سید_حسن_نصرالله
🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم
🕸️قسمت(۱۱۳)
#مسیح_الله_رحمانی
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🏷 عدالت، مایه برکت!
🔅 امام صادق علیه السلام
«اگر ميان مردم عدالت برقرار شود، همه بى نياز مىشوند، آسمان روزى خود را فرو مىريزد، و زمين به اذن پروردگار متعال، بركت خويش را بيرون مىآورد».
🔹«إنَّ النّاسَ يَستَغنونَ إذا عُدِلَ بَينَهُم، وتُنزِلُ السَّماءُ رِزقَها، وتُخرِجُ الأَرضُ بَرَكَتَها بِإِذنِ اللّهِ تَعالى»
📚 الكافي : ج٣، ص٥٦٨ ، ح۶
🚫@bahaiyat🚫
🔹عنوان: بهائیت دین نیست(۱)
📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب #هدائی، ص۸
#کتاب #بهائیت_دین_نیست
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
. شما فقط آلت بلا اراده ي اجانب هستيد خودتان خودتان را خوب مي شناسيد و مي دانيد كه به غير از هو خبري نيست. سياست استعمار بود كه شما را وسيله القاء اختلاف و ايجاد جنگ داخلي (كه مهمترين اجرا كردند و خود شما را هم احتياطا چند قسمت كرده و در مقابل هم واداشته اند. حقيقتا ارتكاب خيانت بزرگي كرديد. شما راهزن جاده ي تجدد و وسيله توقف و بلكه تقهقر ايران شديد. ولي خوشبختانه كوس رسوائي شما زده شد و شمشير علم اين رمق مختصر و حشاشه شما را هم تقريبا خاتمه داده است. [ صفحه 37] در دو صفحه ي كتاب اقدس دو سطر نوشته شده در يك صفحه خطاب به تهران كرده مي نويسد (و سيئوبد سريرك بمن يحكم فيك بالعدل) يعني تخت تو تأييد مي شود به كسي كه به مقتضاي عدل در تو حكم مي كند در صفحه ديگر هم مي گويد[و سيحكم فيك جمهور الناس]در تو جمهور مردم حكم خواهند كرد. حالا نمي پرسيم يك نفر ايراني چرا كتاب آسمانيش به زبان عرب است؟ ما اعتراض نمي كنيم تناقض بين اين دو عبارت براي چيست زيرا همه مي دانند كه مقصود شما از اين چند پهلوگوئي ها چيست
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۴۲
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
الف: نص وصايت
۶- «ايضاً صلوة الهيا كل: فاحفظ اللهم ثمرة التى قد اظهرتها فى البيان و ارجع الى ادلائك فيه بما تحب وترضى على كل منهاج امرك و ارتفاع ذكرك كيف شئت و انى شئت ولتر بين اللهم شجرة البيان الى يوم من يظهره اللَّه و لتظهرن اللهم فى رئس كلّ ست و ستين سنة هيكلامن هياكل الواحد ليرفعون مناهجك فى البيان و يأخذون ماقد قدرت من مطالعك فى البيان الى يوم يشرقن سمائك و ارضك و مابينهما بظهور من يظهره اللَّه».
۷- توقيع ديگر مى فرمايد:
«ان الازل يحفظ نفسه و لولم يؤمن به أحد من العالمين»، ايضاً بحضرة ثمرة بخطه الابهى، و احفظ نفسك ثم احفظ نفسك ثم مانزل فى البيان ثم مانزل من عندك فان هذا يبقى الى يوم القيمة و ينتفع به كل المؤمنون.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۲
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
21.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب
📍قسمت بیست و پنج
📚 موضوع: رحمت پیامبر
📖تفسیر آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف
🗓۱۳۹۶/۰۹/۱۵
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سی_تفسیر
🚫@bahaiyat🚫
هدایت شده از علی یاوران
🔔 نذر قربانی به نیت سلامتی حضرت بقیه الله الاعظم و نائب الامام حضرت آیت الله خامنهای، خادمین و رزمندگان جبهه مقاومت
❗️پول جمعآوری شده به دوستان جهادی حاضر در لبنان انتقال داده شده و گوشت قربانی هر روز در بین عزیزان لبنانی مستقر در لبنان یا سوریه توزیع یا در پخت غذا برای آنها مصرف میشود
🤝 مشارکت در نذر قربانی از طریق👇
💳|
6273 8170 1011 6493(بنام گروه جهادی علی یاوران) روی شماره بزنید کپی میشود. 📢گزارش قربانی هر روز در کانال علی یاوران بارگذاری میشود 💠 گروه جهادی فرهنگی علی یاوران https://eitaa.com/ali_yavaran
📌 کشته شدن طلحة و زُبیر
🔹 «طلحه» از طایفه قریش است. پدرش عبیدالله بن عثمان و از پیشگامان در اسلام بود و در جنگهاى اسلامى شرکت داشت. «زبیر» نیز فرزند عوام و مادرش صفیه عمه رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. او در پانزده سالگى اسلام را پذیرفت. او جزو مهاجران حبشه بود و سپس به مدینه آمد.
🔸 جاه طلبى طلحه سبب شد که آتش جنگ را بر ضدّ امام على علیه السلام افروخت و جنگ جمل را به راه انداخت. سرانجام به هدف خود که رسیدن به مقام خلافت بود، نرسید و در جنگ جمل کشته شد.
🔹 زبیر نیز بر اثر جاه طلبى و شاید وسوسه هاى طلحه در پایان کارش از مسیر حق منحرف شد. بیعتش را با امام على شکست و تسلیم خواسته هاى نفسانی خود شد. پیش از آغاز جنگ، با نصایح امام متوجه اشتباه خود شد و از جنگ کناره گیرى کرد و به یکى از بیابانهای اطراف رفت که در آنجا به دست مردى به نام «ابن جرموز» کشته شد.
🔸 بعد از پایان جنگ، امام على ع از کنار کشته زبیر گذشت و فرمود: «این همان کسى است که بیعت مرا شکست و آتش فتنه را در امّت اسلامى روشن ساخت و مردم را براى کشتن من و خاندانم، دعوت کرد». تاریخ کشته شدن طلحه و زبیر ۱۰ جمادی الاول سال ۳۶ قمری می باشد.
#تقویم_تاریخ
#جمادی_الاول_۱۰
#طلحه_و_زبیر
🚫@bahaiyat🚫
📌انتقال سید حسن مدرس از خواف به کاشمر
🔸 سید حسن مدرس سال ۱۲۴۹ش در روستای سرابه کچو از توابع اردستان اصفهان به دنیا آمد. در اصفهان و نجف تحصیل کرد و به درجه اجتهاد رسید وی از مدرسان حوزه اصفهان و تهران بود و به خاطر تسلط بر تدریس به«مدرس» مشهور شد.
🔹 از جمله اساتید وی می توان به ملا محمدکاشی، سید محمد باقر درچه ای، سید محمد فشارکی اشاره کرد. شرح روان نهجالبلاغه از جمله تألیفات ایشان می باشد.
🔸ایشان از لحاظ علمی و فقهی مجتهدی جامع الشرائط، صاحب فتوا بود و هرچند حاضر به چاپ رساله عملیه خود نشد، در فقه و اصول و سایر علوم دینی آثاری مفصل و عمیق از خود به یادگار نهاد و آیت الله مرعشی نجفی رحمةاللهعلیه تألیفات فقهی او را ستوده و افزوده است که: از مدرس اجازه نقل حدیث داشته است.
🔹 حمایت از مشروطه خواهان، عضویت در انجمن ولایتی، نماینده دوره دوم تا ششم مجلس شورای ملی، تشکیل کمیته دفاع ملی در جنگ جهانی اول و مبارزه با استبداد رضاخانی از فعالیت های ایشان بود.
🔸 رضاخان در طی برگزاری انتخابات مجلس هفتم، اجازه نداد مدرس به مجلس راه یابد و ابتدا مدتی او را خانهنشین كرد و در ۱۶ مهر ۱۳۰۷ دستگیر و به دامغان و مشهد و سپس به قلعهای نظامی در خواف تبعید و در ۲۲ آبان ۱۳۱۶ش از خواف به کاشمر منتقل کرد و سرانجام در ۱۰ آذر ماه به شهادت رسید و در همان شهر به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#آبان_۲۲
#سید_حسن_مدرس
🚫@bahaiyat🚫
📌 آغاز جنگ جمل در دوره خلافت امام علی علیهالسلام
🔸 جنگ جَمَل، نخستین جنگ دوره حکومت امام علی (ع) بود که چند ماه پس از حکومت امام توسط گروهی به رهبری عایشه و طلحه و زبیر به بهانه خونخواهی عثمان به راه افتاد. این جنگ در روز ۱۰ جمادی الاولی سال ۳۶ قمری و در اطراف بصره رخ داد. عایشه در این نبرد بر شترِ نرِ سوار بود و علت نامگذاری این جنگ به جمل (شتر نر) همین است.
🔹 از آنجا که سران سپاه جمل با امام علی (ع) به عنوان خلیفه، بیعت کرده و سپس بیعت خود را شکسته و وارد جنگ شدند، به ناکثین (بیعتشکنان) معروف شدند و این جنگ نیز جنگ با ناکثین نامیده شد. جنگ جمل باعث انتقال مرکز خلافت مسلمین از مدینه به کوفه در عراق شد.
🔸این جنگ، نخستین جنگ میان دو گروه مسلمان بود. جنگ، به هنگام ظهر آغاز شد و تا غروب آفتاب ادامه یافت و به شکست اصحاب جمل انجامید. امام علی (ع) پس از جنگ جمل، در ۱۲ رجب ۳۶ هجری وارد کوفه شد و در آنجا سکونت گزید.
🔹 در آغاز جنگ امام علی (ع) مسلم بن عبدالله مجاشعی، را مأمور کرد تا نسخهای از قرآن را در بین دو لشکر بلند کند و همه را به آنچه در قرآن است و به پرهیز از تفرقه دعوت کند. وی پس اجرای فرمان، توسط سپاه اصحاب جمل به شهادت رسید. بعد از این واقعه امام علی (ع) فرمان جنگ را صادر کرد.
#تقویم_تاریخ
#جمادی_الاول_۱۰
#جنگ_جمل
🚫@bahaiyat🚫
📡بهرهبرداری بهائیت از برهنه شدن زنی روان پریش
بهائیان در چند روز گذشته با انتشار مطالبی در فضای مجازی درباره برهنه شدن زنی در دانشگاه، تلاش کردند ضمن حمله به حجاب و عفاف در کشور، به تحریک مخاطبان خود جهت تکرار این حرکت شرمآور در سطح جامعه بپردازند.
پیروان فرقه شیطانی و گمراه بهائیت ضمن شجاعانه خواندن برهنه شدن این زن، با لقب دادن و نمادسازی از وی آن را اقدامی انقلابی نامیدند.
اقدام بهائیت در انتشار مطالب درباره این جریان که در سطح وسیعی انجام شد نشان می دهد که پیروان فرقه ضاله برخلاف ادعای صلح دوستی، احترام به ارزشهای دیگران و اطاعت از قوانین کشورها، به چیزی جز منافع فرقه توجهی نداشته و حاضر هستند تمام سنتها، ارزشها و معیارهای دینی، انسانی و ملی را زیر پا بگذارند.
🚫@bahaiyat🚫
.
﷽؛
🏷 زمان حمله!
🔅 امام علی علیه السلام
«پيش از توانمندى، بر دشمن يورش مَبَر».
🔹«لا تُوقِع بِالعَدُوِّ قَبلَ القُدرَةِ»
📚 غرر الحكم : ١٠٢٥٨
🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۲)
🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه
بسم الله الرحمن الرحیم عزیزان محسوس تر چیزی که انسان قادر بر انکار آن نیست این است که این سرای ناپایدار، رهگذر است و با سرعت زمان از این صحنه بیرون میرود. هیچ برهانی برای اثبات این مطلب محکم تر از این نیست که بنگرد، روزی در رحم و جنین بود و روزی پیر و شکسته شد و نیرو و نشاط و امید و آرزو را خواه و ناخواه از دست داد و در خلال دوران گذران عمر حسا و وجدانا دریافت که بدون برنامه و دستور نمی توانست قدمی بردارد و راهی بسپارد بلکه در تمام کارهایش دستوری را زیر نظر داشت که طبق آن امورش را منظم میکرد پس بشر مسافر است و این مسافر بدون دستور و راهنمائی راهنما نمی تواند حرکت کند مطلبی را درک میکند لکن در فراگرفتن دستور گاه به اشتباه می افتد و از پی کسی می رود که او خود حیران حرکت می کند و هر دم خیالی و پریشانی در کردار و گفتارش آشکار است. کسی که اندک بهره ای از عقل داشته باشد نمی تواند برای این کارگاه عظیم که خود نیز جزئی از آن است معتقد به صانعی باشد نمی تواند خود را بلا تکلیف و خلقت و وجودش را که در آفرینشش مهارتی عجیب به کار رفته که با کلید فکر قفلهای بسته ی اسرار خلقت را می گشاید مهمل بداند و نمی تواند خود را بی نیاز از راهنما ببیند از طرفی هم فطرتش ممد و کشاننده ی او است به این طریق، چنان که وجدانا می بیند هر گاه دو نفر که با یکدیگر به سر میبرند اگر یکی تابع دیگری نباشد ولو على سبيل البدليه، که گاهی این یک آمر باشد. و گاه آن یک برای آنها زندگی تلخ است و زیستن میسر نیست پس حال که چنین است چو خواهی پیشوا گیری بیندیش که چون یعسوب باشد خالی از نیش این برنامه همان است که میگوئیم دین و این راهنما همان است که می گوئیم رسول یعنی نماینده ی صانع و آفریننده که خواست او را به ما بفهماند و راه و رسم رسیدن به آن را به ما بیاموزد، ما را برای خدا بخواهد نه برای خودش به ما عبدالله بنده ی خدا نام گذارد نه / غنام الله گوسفندان خدا تا از شیر و پشم و گوشت و استخوان و زاد و ولد ما به سود خودش بهره برداری کند. دستور دین باید وفق نظام طبیعت و حافظ مال جان ،ناموس فکر و عقل بشر باشد. حدود و تغوری داشته باشد که متعدی از آن کیفر بیند تا به جای خود نشیند اینها کلیاتی است که هیچ خردمندی نمی تواند آن را انکار کند یا آن را سهل بشمرد. بشر دو دستگاه مستقل است روان و بدن که باید با مدد و کمک یکدیگر وظیفه ای را که در این عهده دار است انجام دهند. بهترین راه برای دریافتن این که بشر دو دستگاه است عالم خواب است که بدن در بستر افتاده بیهوش و از خود بی خبر لكن روانش به هر سو روان است و مسافرتها و دیدنیها و شنیدنیها و حزنها سرورها دارد.
همچنان که بدن که کارگر است محتاج به غذا و تقویت و استراحت است تا بتواند وظائفش را انجام دهد، هم چنان است روان که کارفرما است او نیز به غذا و تقویت و مدد و استراحت نیازمند است. هم چنان که غذا و مدد و تقویت بدن باید به اندازه و به وقت و مناسب و در حد استعداد مزاجش باشد هم چنان است غذای روان هم چنان که غذای نامناسب کمتر یا بیشتر از اندازه یا بی هنگام با آلوده بدن را فاسد میکنند و از کار می اندازد و چون بدن از کار افتاد روان نیز که محل ظهوری برای خود نمی یابد از کار خواهد افتاد. هم چنان است روان و روح آدمی که غذای نامناسب و آلوده و بیرون از اندازه کما و کیفا آن را فاسد خواهد کرد و از راهی که باید به واسطه ی به کار بردن بدن برود بازش خواهد داشت و گرفتار زبان و خسارت جبران ناپذیرش خواهد کرد. هم چنان که در تهیه و مقدار و به کار بردن بدن با آنکه محسوس است محتاج به راهنما هستیم و هر غذا را نمی توانیم بخوریم و در هر وقت به کار بریم در غذای روان و روح که غیر محسوس است و باید از طریق عقل و اندیشه تهیه شود به طریق اولی نیازمند راهنما هستیم بنابراین کار به این سادگی نیست که شخصی بگوید هر چه شد میخورم و هر جا شد می نشینم و از پی هر کس شد می روم تا به هر نحوی که باشد بگذرانم روز را دین باید قوی و محکم باشد تا بتواند بشر بلند پرواز را که مرغ افلاک است و چند روزی از معبر خاکش باید بگذرانند طوری اداره کند که خود را نیازد نه با سرعت به هر طرف بتازد و نه بستر خواب دائم برای خود اندازد. خور و خشم تنها طریق دو است بر این بودن آئین نابخرد است
📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب #هدائی، ص۹
#کتاب #بهائیت_دین_نیست
🚫@bahaiyat🚫
بیتالعدل تشکیلات بهائی مستقردر حیفای اسرائیل در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ پیامی را خطاب به مؤسسات بهائی منتشر کرد.
پیام مذکور با هدف روحیه دادن به بهائیان و تشویق آنها به ادامه سفر زیارتی به سرزمینهای اشغالی صادر شده، با دادن آماری از مسافران بهائی به سرزمینهای اشغالی در ماههای اخیر و اشاره به تأمین امنیت اماکن بهائی توسط اسرائیل و همچنین اخباری از اقدامات رفاهی این اماکن از بهائیان خواسته است با رعایت احتیاط سفرهای زیارتی خود را به اماکن مقدس این فرقه در سرزمینهای اشغالی ادامه دهند.
پیام بیتالعدل که نشان دهنده ترس بهائیان و عدم تمایل آنها در سفر به سرزمینهای اشغالی است با هدف روحیه دادن به پیروان فرقه ضاله بهائیت و امن جلوه دادن سرزمینهای اشغالی صادر شده است.
تشکیلات فرقه بهائیت در حقیقت با انتشار این پیام در صدد کمک به رژیم صهیونیستی جهت حفظ آرامش و روحیه دادن به این رژیم خونخوار در مقابل ایران و جبهه مقاومت است.
🚫@bahaiyat🚫