eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر کسی دور و بر من بود، قیام می‌کردم! به مناسبت سوم آذر سالروز ارتحال آیت الله شاه‌آبادی استاد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیهما «...آقایان روحانیون نباید خود را از سیاست دور نگه دارند. ...از همه عارف‌تر، امام بود. چه کسی در کشور به حدّ عرفان امام می‌رسید؟ دیدید چگونه وارد میدان شد؟ مثل شیر. امام درباره‌ی استاد بزرگوار خود _مرحوم آقای شاه آبادی_ گفته بودند که ایشان اهل مسائل سیاسی بودند. همچنین من در جایی از امام شنیدم که مرحوم آقای شاه‌آبادی روی منبر گفته بودند که اگر کسی دور و بر من بود، قیام می‌کردم. بنابراین عرفان موجب نمی‌شود که انسان برود در گوشه‌یی بنشیند. البته درست فهمیدن مسائل سیاسی و سالم طرح کردن آن، مسأله‌ی دیگری است؛ اما انزوا و انعزال از سیاست، به‌هیچ‌وجه مصلحت نیست» رهبر معظم انقلاب 77/1/24 خوانش آثار 🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۳) 🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه بهترین راه برای دریافتن این که بشر دو دستگاه است عالم خواب است که بدن در افتاده بیهوش و از خود بی خبر لکن روانش به هر سو روان است و مسافرتها و دیدنیها و شنیدنی ها و حزنها سرورها دارد. همچنان که بدن که کارگر است محتاج به غذا و تقویت و استراحت است تا بتواند وظائفش را انجام دهد هم چنان است روان که کار فرما است او نیز به غذا و تقویت و مدد و استراحت نیازمند است. هم چنان که غذا و مدد و تقویت بدن باید به اندازه و به وقت و مناسب و در حد استعداد مزاجش باشد هم چنان است غذای روان هم چنان که غذای نامناسب کمتر یا بیشتر از اندازه یا بی هنگام یا آلوده بدن را فاسد میکند و از کار می اندازد و چون بدن از کار افتاد روان نیز که محل ظهوری برای خود نمی یابد از کار خواهد افتاد. هم چنان است روان و روح آدمی که غذای نامناسب و آلوده و بیرون از اندازه کما و کیفا آن را فاسد خواهد کرد و از راهی که باید به واسطه ی به کار بردن بدن برود بازش خواهد داشت و گرفتار زبان و خسارت جبران ناپذیرش خواهد کرد. هم چنان که در تهیه و مقدار و به کار بردن بدن با آنکه محسوس است محتاج به راهنما هستیم و هر غذا را نمی توانیم بخوریم و در هر وقت به کار بریم در غذای روان و روح که غیر محسوس است و باید از طریق عقل و اندیشه تهیه شود به طریق اولی نیازمند راهنما هستیم. بنابراین کار به این سادگی نیست که شخصی بگوید هر چه شد میخورم و هر جا شد می نشینم و از پی هر کس شد می روم تا به هر نحوی که باشد بگذرانم روز را دین باید قوی و محکم باشد تا بتواند بشر بلند پرواز را که مرغ افلاک است و چند روزی از معبر خاکش باید بگذرانند طوری اداره کند که خود را نیازد نه با سرعت به هر طرف بتازد و نه بستر خواب دائم برای خود اندازد. خور و خشم تنها طریق در است بر این بودن آئین نابخرد است قرآن که تمام دستورهایش موافق فطرت بشر و طبع خلقت است و آورنده اش جز رسالت از طرف خدا هیچ جایی برای خودش باز نکرده اعلام می دارد: فاقم و جهك للدین حنيفا فطرت الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لا يعلمون سورة الروم روی خود را باید به طریق مستقیم فطرت خدائی که بشر را به آن مفطور ساخته و در خمیره و سرشتش نیروی بینائی و بصیرت را نهاده است ثابت داشت و از این طریق منحرف نشد که انحراف از آن ضلالت وسعی باطل است. روش درست و راه راست که فطرت و روان پاک تا آلوده ی آدمی آن را می پذیرد همین است ولکن بسیاری نمیدانند دین قویم متکی به برهان است. نه ادعا قل هاتوا برهانكم هذا ذكر من معى و ذكر من قبلی - سوره ی انبیاء دین قویم ناهی از مطلق شهوات نفسانی است (قل حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن - سورة الاعراف) دين قویم تمام نیازمندیهای بشر را زیر نظر گرفته و برای هر کاری دستوری موافق حکومت عقل میدهد دین قویم مردمان را به دست افرادی مانند خودشان نمی سپارد تا بر حسب رنگ روز گاهی کاری را حلال و گاهی حرامش کند و هر لحظه به شکلی بت عیار بسازد دیم قویم هر فرد را مسؤول تهذیب و تربیت خود می داند و اجازه نمی دهد به هر نحو کام راند و به هر جا گام نهد و به هر چیز دست دراز کند عزیزان این نکته را از نظر دور ندارند و از خاطر بیرون نبرند که مدعیان دین داری دو دسته اند گروهی دین را دست مایه ی دنیا و شهوات آن قرار می دهند و به هر مدعی که ببینند از ناحیه ی او پولی به جیب می زنند سر می میرند و در عین حال به هیچ کس ایمان ندارند. این گروه مردم خیال یا به قول عامیانه هر هری مذهب هستند که از هر گونه فساد انگیزی و مذهب سازی و معاونت باطل باک ندارند. این چنین افراد هرگز به خیر باز نخواهند گشت و سخن گفتن با آنها بیهوده است. گروه دیگر به راستی در آنها روح دین نمرده است و جویای راه راست و در راه تحری حقیقت هستند این گروه اگر حقیقت را چنان که هست بر حسب استعدادشان بیابند راه باطل نمی روند و اگر غلط رفته باشند باز میگردند به این گونه افراد باید خاطر نشان ساخت که انسان عاقل تا دین خود را به طور کامل نیاموخته و دین تازه را نیز درست نشناخته نباید با از راه و روش دیرین خود بیرون نهد مثلا یهودی اول باید دین مسیح را بشناسد پس از آنکه دین خود را خوب آموخته باشد و بین این دو مقایسه کند و هم چنین نسبت به اسلام کسی که از دین پدر و مادرش بی خبر است مسلمانی که از اصول و فروع دین خود چیزی نمی داند. یهودی که از سر مسیحیت و اسلام کورکورانه و بی خبر پرواز کرده مسیحی که اساسا در کتابش آئین و دستوری ندارد و دینش همان است که کشیش می گوید، چه اعتباری به ادعای دین داری او هست برای بهائیت همینها متناسبند که باید کور شوند تا جمال مبارک را ببینند!! 📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب ، ص۱۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 اکسیر دانایی 🔰 امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: 🍃 «منْ خَافَ أَمِنَ، وَمَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَمَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ». 🍃 كسى كه (از خدا) بترسد، ايمن مى‌گردد و كسى كه عبرت گيرد، بينا مى‌شود و آن كس كه بينا گردد (حقايق را) مى‌فهمد و آن كس كه (حقايق را) بفهمد، دانا مى‌شود. 📚 نهج‌البلاغه، حکمت ۲۰۸. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده محمد علي ميرزا كه شاه شد عبارت اول را وسيله استفاده قرار داده گفتيد مقصود او است و محمد علي شاه از ما است و خود را ميان انداخته مشغول فتنه و القاء اختلافات شديد او كه رفت و احمد ميزا شاه شد گفتيد احمد شاه از ما است و مقصود از اين عبارت او است و باز مشغول رويه ي معمولي خود شديد تا وزارت جنگ و رياست وزرائي شاه حاليه شروع شد گفتيد پهلوي از ما است و مقصود از اين عبارت او است و باعث ايجاد نفرت و نفاق شديد تا صداي جمهوري بلند شد فورا از مجعولات احتياطي خود استفاده كرده و عبارت دوم را به ميان كشيديد و استشهاد به آن كرديد و باز خود را ميان انداخته شروع به القاآتي كه باعث خصومت بين ملت و دولت شود نموديد اتفاقا راه استفاده از عبارت دومي هم بر شما مسدود و مشت شما باز شد بالاخره احمد شاه هم رفت و تخت سلطنت نصيب شاه فعلي شد. شما چون به خيال خود ضمنا اين حقه بازي ها و انتصابات را رشوه حساب و طمع استفاده از اثرات آن را داشتيد. همين كه مشاهده كرديد كه اين تدابير اثر معكوس بخشيد و پهلوي هم مثل سايرين به حمايت شما مي خندد برعكس سابق شروع به اشاعات ديگري كرديد و مخصوصا بعد از قضيه جهرم متحد المآل ها بر ضد او صادر و باز آتش اغتشاش و جنگ داخلي را دامن مي زنيد. [ صفحه 38] در متحد المآل هاي اخير كه به امضاي شوقي رسيده بر عليه سلطنت فعلي سخن گفته و ابراز سوءظن شديد مي نمائيد (واقعا هيچ چيز شما را دليل هيچ چيز نمي توان قرار داد) 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۴۳ 🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه الف: نص وصايت ۱۲- از توقيعات كه مدل بر وصايت حضرت ثمره است و براى خود حضرت ثمره شرف صدور يافته اين توقيع مبارك است: «بسم اللَّه الازل الازل اننى انا اللَّه لااله الا انا الوحاد الوحيد اننى انا انا اللَّه لااله الا انا الآحاد الأحيد اننى انا اللَّه لا اله الا انا الصماد الصميد اننى انا اللَّه لااله الا انا الفراد الفريد- الى أن قال: - هذا كتاب من عند اللَّه المهيمن القيوم الى اللَّه العزيز المحبوب شهداللَّه انه لا اله الا هو له الخلق و الامر من قبل و من بعد يحيى ويميث ثم يميت و يحيى و انه هو حى لايموت فى قبضته ملكوت كل شي ء يخلق ما يشاء بأمره انه كان على كل شي ء قديرا. ان يا اسم الازل فاشهد على انه لااله الا انا العزيز المحبوب ثم اشهد على انه لا اله الا انت المهيمن القيوم قد خلق اللَّه كل شي ء ما خلق من اول الذى لااول له و كل ما يخلق الى آخر الذى لاآخر له بمظهر نفسه هذا امر اللَّه لما خلق و يخلق يحكم اللَّه مظهر نفسه من عنده فى كل شي ء كيف يشاء بأمره انه هو العلام الحكيم اذا انقطع عن ذلك العرش تتلو من آيات ربك ما يلقى اللَّه على فؤادك ذكرا من عنده انه هو المهيمن القيوم و اتل عن نفسى فى كل ليل و نهار ثم عباداللَّه المؤمنين اننى انا اللَّه لا اله الا أنا العلام المقتدر وان شئت اننى انا للَّه لا اله انا السلطان الممتنع. » 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۴ 🚫@bahaiyat🚫
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب 📍قسمت هفتم 📚 عنوان: گاهی مومنین هم خیانت می‌کنند 📖 تفسیر سوره ممتحنه 🗓۱۳۶۱/۰۷/۳۰ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۲۱) 🚫@bahaiyat🚫
❇️ «شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر» 🔵 سید محمدباقر صدر، در ۲۵ ذی‌القعده ۱۳۵۳ (۱۳۱۳ش)، در کاظمین به دنیا آمد. وی در سه سالگی پدرش را از دست داد و زیر نظر مادر و برادرش سیداسماعیل صدر، قرار گرفت. بنت الهدی صدر خواهر وی، شاعر و نویسنده بود. 🟢 آیت‌الله صدر از مراجع تقلید شیعه بجز اصول و فقه، در دانش‌هایی چون فلسفه، سیاست و معرفت‌شناسی نظریه‌های جدیدی ارائه داده و کتاب‌های فراوانی نیز نوشته است. 🟠 آیت‌الله صدر در اغلب رشته‌های علوم اسلامی‌ تبحر داشت. وی معتقد بود که باید در دروس حوزه‌های علمیه تحولی پدید آید و طلاب و روحانیون نباید فقط به درس‌های معمول اکتفا کنند بلکه باید به مسائل جدید آشنا شوند. به نظر وی کتاب‌های درسی به کلی منسوخ و متروک شده است و در این زمینه دست به تألیفاتی زد که ضمن ساده نویسی مطالب کتاب‌های قدیمی، آن را با طرحی نو و روشی جدید برای طلاب نوشت و توانست تحول عظیمی‌ در حوزه‌های علمیه به وجود آورد. 🔹 در ۲۳ بهمن ۵۷، آیت‌الله صدر با شادمانی در مسجد جواهری نجف سخنرانی نمود و شادمان از انقلاب در ایران بود و تاکید نمود که پیرو دستورات امام خمینی است. ❇️ در ۱۹ جمادی‌ الاول ۱۴۰۰ق/ ۱۶ فروردین ۱۳۵۹ آیت ‌الله صدر در شهر نجف اشرف دستگیر و به بغداد منتقل شد. در بغداد از وی خواستند تا چند کلمه‌ای بر ضد انقلاب اسلامی‌ ایران و امام خمینی بنویسد، اما وی آشکارا این تقاضا را رد کرد در نتیجه پس از سه روز شکنجه‌های وحشیانه، در ۲۲ جمادی‌ الاول ۱۴۰۰ق/ ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به شهادت رسید و در نجف اشرف به خاک سپرده شد. 🚫@bahaiyat🚫
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۳) 🔹مقدمه ی چاپ سوم نصیحت برادرانه روش دعوت و تبلیغ و تربیت پیامبران را در قرآن با دقت زیر نظر بگیرید که فقط مردمان را به بندگی خدای یگانه بی ضد و همتا خوانده اند. (قل هذه سيلى ادعوا الى الله على بصيرة انا و من اتبعني و سبحان الله و ما انا من المشركين - سوره ی یوسف آخرین رسولان راه خود و پیروانش را دعوت به سوی خدا از روی بینش و بصیرت میشناساند از هر مدعی برهان بخوانید اما بدانید که برهان رجز خواندن در خانه ی در بسته نیست برهان در روز ده صفحه انا قد جعلناك سلطانا سليطا للسالطین، نوشتن نیست جمال قدم، یا خالق امکان بحر صمصام - سيف طمطام - برهان نیست. (لا اله الا انا لمسبحون الفريد برهان نیست خدانی که هم خود را معبود و مسجود و خالق من في الامكان بداند و هم زیر زنجیر بندگانش حتی از دست خوبانشان هم ناله کند و اشک بریزد برای زیر پی دیوار خوب است نه خدائی برهان این نیست که کسی بگوید من یک بار با آخر اسمم آمدم مرا به دار آویختند، اکنون با اول اسمم آمده ام و خدای شما هستم - شاید این مطلب را باور نکنید البته حق هم دارید بهتر است این مطلب را از صریر قلم جمال قدم و ما لك الرقاب امم !!! یعنی آقای میرزا حسین علی بنده و فدائی سید علی محمد (نقطة اولى بشنوید در صفحه ی ۱۷۲ مجموعه ی الواح می نویسد: «ای نصیر در ظهور اولم به کلمه ی ثانی از اسمم علی که اول اسم علی محمد است بر کل ممکنات تجلی فرمودم به شانی که احدی را مجال اعراض و اعتراض نه و جميع عباد را به رضوان قدس بی زوالم دعوت فرمودم، و به کوثر قدس لا يزالم خواندم. مشاهده شد چه مقدار ظلم و بعی از اصحاب خلال ظاهر تا آنکه بالاخره جسد منیر مرا در هوا آویختند و به رصاص غل و بغضاء مجروح تا آن که روحم به رفیق اعلی راجع شد و احدی تفکر ننمود که به چه جهت این ضرر را از عباد خود قبول فرمودم چه گر تفکر مینمودند در ظهور ثانیم به اسم حسین به اسمی از اسمایم از جمالم محتجب نمی ماندند، حال تو ملاحظه کن که به احتجاب هم کفایت نشده چه مقدار از احجار ظنون بر عز مکنون من غير تعطيل و تعويق انداختند و به این هم کفایت ننموده تا آنکه اسمی از اسمایم که او را به حرفی خلق فرمودم و به نفحه ای حیات بخشیدم به محاربه ی جمالم برخاست مقصودش یحیی ازل برادرش است.... من نمیدانم این پریشان حال وقتی این عبارت را مینوشته فکر می کرده شعور مردمان را سرما خشک کرده، اگر یکی از او می پرسید اگر سید علی محمد که تیر باران شد تو بودی پس تو که می نالی که در آن وقت تحت غل و زنجیر سلاسل بودی که بودی؟!! به هر حال عزیزان شما مقامتان اعلی و اجل است که خود را دستمایه ی بازیگران کنید. مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی؟ امید است به خدای سبحانه و تعالی پناه برده از دیاد بصیرت بخواهیم 📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب ، ص۱۱ 🚫@bahaiyat🚫