eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸بهائیان «ارتش پهلوی» را میانبری برای کسب قدرت می دانستند شاداب عسکری، پژوهشگر تاریخ معاصر در سمینار تخصصی نقد فرقه ضاله بهائیت با موضوع «شبکه نظامی سازمان بهائیت در حکومت پهلوی» اظهارکرد: براساس آموزها و ایدئولوژی تبلیغی بهائی نظامی گری در بهائیت جایگاهی ندارد. وی با اشاره به اینکه حسینعلی نوری در بحث نظامی گری پیروان خود را از جنگ نهی کرده است، افزود: در کتاب انوار هدایت بهائیان که مطالعه می کنیم پاسخی فریبانه داده شده و آمده است که نظامی گری بهائیان به منظور گذراندن دوره های آموزشی شغل حرفه ای بلا منانع است به شرطی که درگیر جنگ نشوند؛ که چیزی غیر ممکن است و خلاف آنچه هست که ما در عمل در شیوه های تبلیغی بهائیان مشاهده می کنیم. پژوهشگر تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: بهائیان نظامی در حکومت شاهنشاهی پهلوی در تمام رسته ها حضور پررنگی داشته و مخالفی با این عملکرد صورت نمی پذیرفته است. وی به مطالعه رفتار بهائیت اشاره و با بیان اینکه رهبران سازمان بهائیت چگونه می توانستند بر خلاف مواضعی که گذاشته شده بود، در عمل رفتار کنند و چه اهدافی را دنبال می کردند؟ گفت: آنها با معنای سازمان ایدئولوژیک بودن، هدفشان فتح سرزمین ها بود چراکه می دانستند امکان و شرایکی که حکومت را در دست بگیرند نداشتند لذا به دنبال کسب قدرت و افزایش میزان تاثیرگیری و سهم گیری از نظام بودند. بهائیان در دوره شاهنشاهی پهلوی هویت خود را آشکار نمی کردند. راه رسیدن بهائیت به مشاغل بالای کشور پیوستن به ارتش بود. ادامه دارد... 👤دکتر شاداب 💀@bahaiyat💀
🕸بهائیان «ارتش پهلوی» را میانبری برای کسب قدرت می دانستند با توجه به اینکه بهائیان به اهمیت جایگاه ارتش به عنوان مهم ترین ارکان قدرت در نظام پهلوی باور داشتند و می دانستند یکی از اصلی ترین راه رسیدن به مشاغل بالای کشور پیوستن به ارتش بود، سازمان بهائیت چون می دانستند  توان به دست گیری حکومت را نخواهند داشت در پی آن بودند که به صورت نرم قدرت را به دست گیرند. با اشاره به اینکه ۶۰۵نفر از بهائیان شاعل در ارتش ۴۰۰ نفر به عنوان کادر و ۲۰۰ نفر وظیفه بودند شناسایی کردیم و بررسی روی سوابق آنها انجم شده است، اظهار کرد: رفتار آنها موید این است که می خواستند بر سیاست نفوذ کنند و به خاطر اینکه ایجاد حساسیت نشود و توجه دیگران جلب نشود، به صورت تدریجی اقدام می کردند. بهائیت در سایه کیفیت گرایی به دنبال در دست گرفتن نبض ارتش پهلوی بودند بهائیت کیفیت گرایی را به جای کمیت گرایی مورد توجه قرار داده بودند و باتوجه به تعدد کم با اتخاذ سیاست ها تلاش داشتند نبض ارتش را در دست بگیرند. در کل تعداد ۶۵ نفر در بالاترین مناسب تیمساری قرار داشتند و این تحت شرایطی است که ما در کل امیران حکومت پهلوی که نزدیک به ۲هزار نفر هستند، ۶نفر زرتشی ، دو نفر آشوری و دو نفر اهل تسنن داشتیم، گفت: ارتش برای اینها پلی بود برای دستیای به مشاغل بالا دست و حتی در نمایندگی مجلس ردپای آنها را می بینیم. بر اساس تحقیقات استخدام بهائیت براساس قانون اساسی مشروطه ممنوع بوده است، در راستای حل این مشکل در سال ۱۳۱۳مطرح شد که بهایئت باید دین خود را عوض و دین رایج را جایگزین نمایند ادامه دارد... 👤دکتر شاداب 💀@bahaiyat💀
🕸بهائیان «ارتش پهلوی» را میانبری برای کسب قدرت می دانستند محمدرضا پهلوی این قانون را در پیش گرفت و تاکید شد که بهائیت با تغییر دین خود و مسلمان شدن به آنها درجه داده شود. محمدرضا پهلوی از آنان به عنوان پیاده نظام و نیروی تعدیل کننده و مذهبیون ارتش استفاده می کرد، این افراد از فقر تئوری نسبت به بهائیان برخوردار بوده موید آن است بهائیان برای به دست آوردن قدرت و در اختیار گرفتن حوزه سیاسی، نظامی و تبلیغی که اهرم های پهلوی را تشکیل می دانند؛ ارتش پهلوی را میانبری اصلی برای کسب قدرت قرار دارند. 👤دکتر شاداب 💀@bahaiyat💀
🕸اسامی حروف حی شوقی افندی در کتاب خود درباره قره العین می نویسد: ...نخستین زنی که در راه ترقی و تعالی نسوان شهید گردید... دلاوری که در حین شهادت خطاب به نفسی که در توقیف او قرار داشت، به کمال شجاعت اظهار نمود: قتل من در دست شماست... ولی به یقین مبین بدانید هرگز تقدم و آزادی نسوان را ممکن نیست متوقف سازید. (۱) مقصود قره العین از آزادی را می توان از این چند سطر از نوشته های ولی امر بهایی، جناب شوقی افندی دریافت: طاهره شبی که آخرین دقایق حیاتش را نزدیک دید، لباس نو در برکرد و چون عروسی خود را بیاراست و هیکل را با عطر و عنبر معطر و معنبر نمود. آن گاه زوجه کلانتر را نزد خود خواست و او را از تصمیمی که نسبت به وی اخذ نموده بودند، مستحضر ساخت... که ناگاه فراشان و چاوشان عزیز خان در دل شب وارد شدند و آن مظهر استقامت را اخذ و به باغ ایلخانی در خارج شهر هدایت کردند. اگر نوشته شوقی درباره قره العین درست باشد، چه ضرورتی داشت که وی در شبی که به دیدار مرگ می رفت، خود را چون عروس بیاراید. بعید نیست این آرایش را به هدف تحریک شهوات مأموران دولتی که به هیچ عقیده ای پای بند نبودند و فریفتن آنها در آن نیمه شب، انجام داده باشد تا شاید راه نجاتی بیابد. شیخ کاظم سمندر از یاران دیرین این فرقه، در شرحی که از قره العین می نگارد، به مطلبی اشاره می کند که چهره حقیقی این زن بهایی را در فتنه انگیزی و تحریک احساسات مذهبی و دینی علمای شیعه به خوبی آشکار می کند: ...تا ماه محرم پیش می آید و چنان که معمول بوده همه ساله در خانه سید - اعلی الله مقامه - روضه خوانی برگزار می شده، جناب قره العین و همشیره شان به ملاحظه آنکه حضرت نقطه اولی در شب اول محرم متولد شده اند، حنا استعمال نموده و البسه رنگین پوشیده و قهوه- وهمچنین- غلیان را که در آثار حضرت رب اعلی مکروه و مذموم بوده، در مجلس نهی می فرمایند. دیگر معلوم است که در انتشار این گفتار و رفتار در محضر علمای اغیار چه قیامت و محشری پدیدار می گردد... .(۲) 📗۱)- شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه: نصرالله مؤدت، مؤسسه ملی مطبوعات امری،ص۴۲. 📗۲)- چهار رساله تاریخی درباره قره العین، ص ۴۸. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۸-۴۰ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه نكتۀ دوم: على محمد شيرازى، نه تنها براى آموختن مقدمات كتابت و قرائت و بعدها اكتساب معارف دينى، آنهم غالباً به شيوۀ شيخيه، اشتغال داشته است بلكه براى كسب مواهب معنوى، به انجام «رياضت» و ذكر و اوراد طريقۀ شيخيه روى آورده بود. «شيخ احمد روحى» و «ميرزا آقا خان كرمانى» در اين خصوص تصريح كرده‌اند كه على محمد شيرازى در ايامى كه هواى بوشهر بسيار گرم بوده و آب در كوزه مى‌جوشيده است، از صبح تا شام بر بالاى بام خانه مى‌ايستاده و رو به آفتاب اوراد و اذكار مى‌خوانده است. (١) و تاريخ «نبيل زرندى» به تصديق همين موضوع، تصريح مى‌كند كه: «حضرت باب غالب اوقات در شهر بوشهر به تجارت مشغول بودند و با آنكه هوا در نهايت درجۀ حرارت بود هنگام روز بالاى بام تشريف مى‌بردند و به نماز مشغول بودند آفتاب در نهايت حرارت مى‌تابيد.... از هنگام فجر تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر به عبادت مى‌پرداختند. حضرت باب در هنگام طلوع آفتاب به قرص شمس نظر مى‌فرمودند و مانند عاشقى‌به معشوق خود به او توجه كرده با لسان‌قلب با نير اعظم به‌رازونياز مى‌پرداختند.... مردم نادان و غافل چنان مى‌پنداشتند كه آن حضرت آفتاب پرست هستند». (٢)اين مسئله نه تنها از نظر دو مأخذ بابى و بهائى مورد تأييد قرار گرفته بلكه مدارك موثق موجود غيربابى و بهائى در همان ايام، رياضت كشى على محمد شيرازى را متذكر شده‌اند. مرحوم «رضا قليخان هدايت» مى‌نويسد: «روزها در آن آفتاب گرم كه حدتى به شدت دارد سر برهنه ايستاده به دعوت عزائم عزيمت تسخير شمس داشتى...» (٣) و «اعتضاد السلطنه» مى‌نويسند: «گويند وقتى براى تهذيب و تكميل نفس در ابوشهر بر بامها بر مى‌آمد و در برابر آفتاب با سر برهنه مى‌ايستاد و اوراد مجعوله مى‌خواند...» (۴)تا آنجا كه به تأييد آواره بهائى در كتاب «كواكب الدريه»، «على محمد شيرازى در بوشهر، به سبب همين گوشه‌گيرى و بام نشينى و وردخواندن و ذكر گفتن به «سيد ذكر» شهرت يافت. و از همان اوان به گردآورى و رونويسى مناجاتها و ادعيه اسلامى پرداخت و كم كم دعا نويس و مناجات پرداز شد...» (۵)ولى بهائيان چون يافتند، تأييد بر عمل رياضت كشى على محمد شيرازى مخالف دعوى اميت، و من جانب اللهى است در بعضى از آثار خود چنين موضوعى را انكار كردند. چنانچه «ميرزا جانى كاشانى» در كتاب: «نقطة الكاف» نوشت: «... اينكه مشهور شده كه آن جناب متحمل رياضات مى‌شدند يا آن كه خدمت پيرى و مرشدى نموده باشد افتراى صرف و كذب محض است». (۶) چنين انكارى، ناشى از آن بود كه با توجه به ملاحظۀ آثار و عقايد على محمد شيرازى اصرار على محمد شيرازى را در تداوم تسخير شمس و رياضت در هواى گرم بوشهر دليل خبط دماغ و عليلى مغزش دانسته و به گفتۀ مرحوم «ميرزا رضا قليخان هدايت» چنين معلوم گرديد كه: «تأثير حرارت شمس رطوبت دماغش را به كليه زائل و به بروز شمساتش نائل ساخت». (۷) 📗١) .هشت بهشت،ص ٢٧۶. 📗٢) .تلخيص تاريخ نبيل زرندى،ص ۶۶. 📗٣) .«روضهء الصفاى ناصرى»،ج ١،ص ٣١٠. 📗۴) . «فتنه باب»، ص٩. 📗۵) . «كواكب الدريه» ج١، ص٣۴ 📗۶) . «نقطة الكاف»، ص ١٠٩ 📗۷) . «روضة الصفا - قاجاريه». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۷-۱۶۸ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺بنگر که در آغوش رضا(علیه السلام) هست جواد(علیه السلام) عالم شده از دیدن او مست ، جواد(علیه السلام) باید صلوات بر قدم هایش ریخت... گیرد به قیامت ز همه دست جواد(علیه السلام) "عاصی" 🍃🌹🍃❤️ 🌹 میلاد امام جواد علیه السلام مبارک علیه السلام 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین🌹 🌺 - آثار شگف انگیز روزه در ماه رجب : ✍️ با یک روز، روزه گرفتن در ماه رجب خود را از عذاب قبر و عالم برزخ بیمه کنیم، به روایت ذیل توجه بفرمایید: 🌺 «شخصی بنام ثوبان میگوید: با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در قبرستان بودیم، حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد. عرض کردم: یا رسول‌الله، چرا این‌گونه رفتار می‌کنید؟ حضرت گریه شدیدی کرد، ما هم گریه کردیم. آنگاه فرمود: [ای ثوبان] اینان کسانی هستند که در قبرهایشان عذاب می‌شوند، من از خدای متعال درخواست کردم که عذاب آنها را تخفیف دهد و خداوند عذاب آنها را تخفیف داد. سپس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: اگر کسانی که از اهل این قبرستان، در عذاب‌اند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و یک شب را تا صبح قیام می‌کردند و به عبادت می‌پرداختند، در قبرها معذب نمی‌شدند.»(۱) ✍️ دوستان گرامی! توجه داشته باشید که در روایت فوق، ثواب یک روز، روزه ی ماه رجب بیان شده، عجیبتر از آن، آثار و ثواب روزه ی بیش از یک روز است 📚 منبع متن حدیث : .............. ۱ - «عَنْ ثَوْبَانَ قَالَ كُنَّا مَعَ النَّبِيِّ (صلی الله علیه وآله) فِي مَقْبَرَةٍ فَوَقَفَ ثُمَّ مَرَّ ثُمَّ وَقَفَ ثُمَّ مَرَّ فَقُلْتُ وَ مَا وُقُوفُكَ فَبَكَى ثُمَّ قَالَ هَؤُلَاءِ يُعَذَّبُونَ فِي قُبُورِهِمْ فَدَعَوْتُ اللَّهَ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْهُمْ فَفَعَلَ فَلَوْ صَامُوا مِنْ رَجَبٍ وَ قَامُوا لَيْلَهُ مَا عُذِّبُوا فِي قُبُورِهِم». / ‏الدعوات (للراوندي): ص ۲۸۰. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 🌺 - برخی از احکام روزه ی ماه رجب و شعبان ✳️ سؤال: کسی که قضای روزه ماه رمضان بر عهده دارد آیا می‌تواند روزه مستحبی بگیرد؟ ✴️ پاسخ همه ی مراجع: کسی که روزه‌ی قضای ماه رمضان بر او واجب است، نمی‌تواند روزه‌ی مستحبی بگیرد (و اگر با داشتن روزه واجب روزه ی مستحبی بگیرد، روزه اش باطل است). ✳️ در اعتکاف چه روزه ای باید بگیریم؟؟ ✴️ پاسخ: کسانی که روز ی قضا به عهده دارند، باید روزه قضا بگیرند. و اگر روزه قضا ندارند: میتوانند به نیابت از اموات خود روزه ی قضای واجب از طرف آنها بگیرند - و یا اینکه به نیت روزه مستحبی روزه بگیرند. «(و در روزه اعتکاف) لازم نيست كه روزه، مخصوص به اعتكاف باشد، بلكه هر روزه‏ اى باشد صحيح است؛ مثلًا در ايام اعتكاف میتواند روزه قضا يا نذرى يا استيجارى به جا آورد.(1) ✳️ - کسانی که در ماه رجب و شعبان، روزه قضا یا روزه استیجاری میگیرند، آیا به ثواب روزه این ماه ها که در روایات آمده میرسند؟ ✴️ پاسخ: بله ... اصل اين است که خود روزه گرفتن در ماه رجب و شعبان يا بسياری از ايام سال فضيلت دارد حتی اگر روزه ای که گرفته می شود روزه واجب باشد. 💐 در گرفتن روزه واجب، ثواب بیشتری به روزه دار میرسد: 1 - ثوابِ ادای تکلیفی که بر او واجب بوده. 2 - ثوابِ گرفتن روزه در زمانی که فضیلت بسیار زیاد دارد (مانند ماه رجب یا ماه شعبان و یا ...). 📚 منابع : ................... 1 - تحريرالوسيله: ج 1، ص 305؛ / عروة الوثقى: ج 2، ص 250، م 4. 💀@bahaiyat💀
ب: دعوى بابيت فاضل مازندرانى در كتاب: «اسرار الآثار» ذيل كلمۀ «بقر» به سورۀ بقره اشاره كرده و تصريح مى‌كند كه: «از مقام باب اعظم در اوائل اظهار مقامشان دو مجلد عربى در شرح تأويلى دو جزء از آن سوره صدور يافت. (۱)آغاز كار نگارش تفسير سورۀ بقره: «در شهر ذيقعده سال ١٢۵٩ ه‍ ق، مقارن رحلت سيد رشتى و در روزى شد كه شب دوشنبش رؤياى مرموز مدل بر فوت سيد و تجليل مركز علميه‌اش در كربلا و انتقال آن به شيراز از مشرق انوار خود را مشاهده كردند و لاجرم شروع به افادات علميه به عنوان تفسير مذكور نمودند». (۲) با توجه به اينكه شش ماه پس از مرگ سيد كاظم رشتى (در شب ۵ جمادى الاول ١٢۶٠ ه‍ ق) على محمد شيرازى دعوى خود را مبنى بر «بابيت» به ملا حسين بشرويه‌ئى، اظهار داشت، اقدام به انجام تفسير سوره بقره كه از اهم آثار مدعى بابيت بشمار مى‌رود، فكر اظهار بابيت را بيش از يك سال قبل از اعلام به ملاحسين و درست در شرائطى كه شاگردان سيد كاظم هر يك به دنبال شناخت شيعه كامل و جانشينى سيد كاظم، زمينه پديدار شدن دعاوى جديدى را تدارك مى‌ديدند، مورد توجه على محمد شيرازى قرار داشت. البته به گفتۀ «ادوارد براون» در مقدمه‌اى كه بر كتاب «نقطة الكاف» نگاشته است: «ادعاى ميرزا على محمد شيرازى كه وى باب و واسطۀ بين امام غايب و شيعيان است از نقطه نظر شيخيه چندان تازگى و غرابت نداشت» (۳) با اين همه ملاحسين از على محمد شيرازى درخواست دليل مى‌كند و على محمد تفسيرى بر سورۀ يوسف از زبان امام زمان حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام نگاشته و به ملاحسين ارائه مى‌دهد. 📗۱) . «روضة الصفا - قاجاريه»،ج٢، ص۶٣ 📗۲) . همان. 📗۳) . «نقطة الكاف»، ص٢٠ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۸-۱۶۹ 💀@bahaiyat💀
🕸 بهائیت و خودنمایی بهائيت براي خودنمايي و نشانه‌گذاري در جامعه و تبليغ بصري، نمادها و المان‌هايي را طراحي كرده و در لباس‌ها، زيورآلات و ... درج مي‌كند تا حس كنجكاوي مخاطب را با ديدن آن‌ها تحريك كند. جالب توجه است كه بهائيت در سلام و درود، به گونه‌اي پيرو حكم علي‌محمد شيرازي (معروف به باب، سركرده بابيت) هستند و كلام تازه‌اي ندارند. علي محمد شيرازي در اين‌باره مي‌نويسد: «باب پنجم از واحد ششم بيان در حكم تسليم است كه سلام بدهند مردها به «الله اكبر» و جواب بدهند به «الله اعظم» و زن ها سلام بدهند به «الله ابهي» و جواب بدهند به «الله اجمل».(۱) البته بهائيت با تغييري جزئي در اين باره «الله ابهي» را جايگزين تكبير اسلام، يعني «الله اكبر» مي‌كند و به جاي تأكيد بر بزرگي خدا، تأكيد بر نور دانش خدا مي‌كند و اين «الله ابهي»، يعني خداي روشنايي‌ها؛ بر اين اساس، بهاء ابهي نيز به معناي اي روشنترين روشنايي‌ها. بايد توجه داشت كه عبارت «الله ابهی» به عنوان سلام بین بهائیان به کار می رود؛ ولی طبق بیان شوقي افندي (معروف به ولي امر اله، دومين سومين سركرده بهائيت) بهائيان مي‌بايست موقعی که غیر بهائیان حضور دارند، از گفتن الله ابهی خودداری کنند .(۲) و اين همان پنهان داشتن عقيده يا تقيه‌اي است كه در عقايد بهائيت حرام است.(۳) روشن است كه علي‌محمد شيرازي نيز در اين حكم از تكبير اسلام، يعني الله اكبر الگوگرفته است و نوآوري‌اي از خود ندارد. پانوشت: ۱. کتاب بیان فارسی، ص۱۹۶. ۲. کتاب اصول ديانت بهائى، ص ۵۷. ۳. پايگاه جامع شناخت بهائيت. 💀@bahaiyat💀
🌹بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین🌹 ✍️ آثار شگفت انگیزِ استغفار و توبه در دنیا و آخرت انسان. (قسمت سوم): ✍️ آثار توبه و استغفار در افزایش رزق و روزی: 🌸 امیرمومنان علی (علیه السلام) فرمودند: «وَ قَد جَعَلَ اللهُ سُبحانَهُ الإستِغفارَ سَبَباً لِدُرورِ الرِزقِ وَ رَحَمَةِ الخَلقِ». «... خداوند استغفار را وسیله دائمی فرو ریختن روزی و موجب رحمت آفریدگان [خود] قرار داده است.»(۱) و در ادامه به آیه شریفه ذیل استناد فرمودند: «إستَغفِرُوا رَبَّکُم إنَّهُ کانَ غَفَّاراً یُرسِل السَّماءَ عَلَیکُم مِدراراً وَ یُمْدِدْکُم بِأموالٍ وَ بَنینَ وَ یَجعَل لَکُم جَنَّاتٍ وَ یَجعَل لَکُم أنهارا»(۲) یعنی: «از پروردگار خود [با توبه] آمرزش بخواهید که بسیار آمرزنده است تا بارانهای پر برکت را از آسمان پی در پی بر شما فرو ریزد و با بخشش اموال فراوان و فرزندان شما را یاری دهد و باغستانها و نهرهای پر آب در اختیار شما گذارد.» ✍️ بسیاری از مومنین به دنبال ذکر و دعایی هستند (که معتبر و دارای سندی قطعی باشد) تا با خواندن آن روزیشان فراوان شود، طبق آیه شریفه یادشده بهترین ذکر و دعا برای رهایی از فقر و افزایش رزق و روزی (استغفار = استغفر الله) است. منابع: ........................... ۱- نهج البلاغه: (ترجمه محمد دشتی ره) خطبه: ۱۴۳، ص ۲۶۲. ۲- سوره نوح: آیه ۱۰ – ۱۲. 💀@bahaiyat💀
۳. فتنه های بابیان در ایران اشاره مریدان سید علی محمد در اواخر سلطنت محمد شاه، به ویژه پس از مرگ وی در سال ۱۲۶۴ه- .ق، وقایع خونینی در کشور پدید آوردند که در تمام آنها نیز شکست اردوی بابیان رقم خورد. مهم ترین این فتنه ها عبارتند از: الف) فتنه مازندران (قلعه شیخ طبرسی) فرماندهی این شورش را اصلی ترین یاران باب، ملا حسین بشرویه ای و ملا محمدعلی بارفروشی بر عهده داشتند که هر دو در آن کشته شدند. آنان با کندن خندقی در اطراف قلعه، خود را برای جنگ با قوای دولتی آماده کرده بودند. از وقایع ناراحت کننده ای که ماهیت شیطانی یاران باب را آشکار می کند و هیچ توجیه منطقی برای آن وجود ندارد، هجوم بر مردم ساده دل پیرامون قلعه است. بابیان چون راهزنان، با بی رحمی تمام آنان را غارت کردند و کشتند. حاج میرزا جانی کاشی از تاریخ نگاران بابی و علاقه مندان به باب درکتاب خود آورده است: جمعی رفتند و در شب یورش برده، ده را گرفتند و یک صدوسی نفر را به قتل رسانیدند. تتمه فرار نموده، ده را حضرات اصحاب حق، خراب نمودند و آذوقه ایشان را جمیعاً به قلعه بردند. (۱) بابیان به تنها چیزی که نمی اندیشیدند، شکست بود. در حقیقت، آنان به پیروزی خود یقین داشتند. میرزا جانی کاشی می نویسد: حضرت قدوس (محمدعلی بارفروشی) می فرمودند که: ما هستیم سلطان به حق و عالم در زیر نگین ما می باشد و کل سلاطین مشرق و مغرب به جهت ما خاضع خواهند گردید. (۲) پس میان ایشان و نیروی دولتی جنگ درگرفت و فتنه آنان با پیروزی قوای دولت و کشته شدن ملا محمدعلی بارفروشی در جمادی الثانی ۱۲۶۵ه- .ق پایان یافت. 📗۱)- میرزا جانی کاشی، نقطه الکاف، به کوشش: ادوارد براون، لیدن، ۱۳۲۸ ه- .ق، ص ۱۶۲. 📗۲- همان. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۴۰_۴۱ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌خداوند در روز قیامت با سه کس حرف نمی زند ... ▪️قال الامام الصادق علیه السلام : ثَلاثَةٌ لایُکَلِّمُهُمُ اللّه ُ یَوْمَ الْقَیامَةِ وَ لایُزَکّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ ألیمٌ : مَنِ ادَّعی إمامَةً مِنَ اللّه ِ لَیْسَتْ لَهُ وَ مَنْ جَحَدَ إمامَا مِنَ اللّه ِ وَ مَنْ زَعَم أنَّ لَهُما فِی الإسْلامِ نِصیبا . 🔸حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند : خداوند در روز قیامت با سه کس سخن نگوید و پاکشان نکند و برای آنان عذاب دردناکی است : ۱-کسی که به دروغ ادعای امامت از طرف خدا کند؛ ۲-کسی که امامِ از طرف خدا را انکار کند؛ ۳-کسی که گمان کند آن دو (مدعی امامت و منکر امامت) از اسلام و مسلمانی بهره ای دارند. 📗الكافي : ۱/ ۳۷۳ / ۴ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ب) فتنه زنجان در سال ۱۲۶۶ه- .ق زنجان نیز شاهد شورشی به سرکردگی ملامحمدعلی زنجانی ملقب به حجت بود. این فرد با ادعای اجتهاد، خود را نماینده امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانست. مذهبی های زنجان به دلیل فتوا های عجیب و غریب او در مسائل مختلف احکام، از وی بیزار بودند و قبولش نداشتند. شورش با دعوای کودکانه دو طفل مکتب خانه ای آغاز شد و پس از کشتاری وحشتناک از نیروهای دو طرف نبرد، به شکست سنگین بابیان و مرگ حقارت بار حجت زنجانی انجامید. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۴۱ 💀@bahaiyat💀
🔰 شهید حجت الاسلام کاظم غلامزاده تدین 🔸 بعد از کودتای ۱۳۳۲ که فعالیت گروه‌ها و فرقه‌ها به ویژه حزب توده و بهائیت افزایش یافت، متدینان مشهد بر آن شدند که اقدام به پرورش نیروهای متعهد نمایند. او نیز که اعتقاد داشت حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیازمند مدیرانی متعهد و متخصص است، به این گروه پیوست. یکی از جلوه های جدی فعالیت های او آموزش، تدریس و تعلیم قرآن به نوجوانان و جوانان بود که از نخستین سال های شروع فعالیت خود تا آخرین روزهای حیات متعهد به انجام آن بود. 🌹شهید حجت الاسلام کاظم 💀@bahaiyat💀
ب: دعوى بابيت آنچه در اين تفسير جلب توجه مى‌كند، و در واقع مرتبط است با عقيده با بيان و بهائيان، اذعان به قائميت حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام است. «اشراق خاورى» مبلغ و نويسندۀ بهائى در كتاب: «رحيق مختوم» به نقل از نسخۀ خطى تفسير سورۀ يوسف، عبارات سرآغاز تفسير را كه مبين عقيدۀ على محمد شيرازى و از سوئى ديگر قبول تام ملاحسين بشرويه‌ئى است چنين ذكر مى‌كند: «اللّٰه قد قدر ان يخرج ذلك الكتاب في تفسير أحسن القصص من عند محمد بن الحسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسين بن على بن أبى‌طالب على عبده ليكون حجة اللّٰه من عند الذكر على العالمين بليغاً...» همچنين على محمد شيرازى در مواضع متعددى از كتاب: «تفسير سوره يوسف»: به قائميت حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام ، آشكارا اعتراف و اعتقاد خود را به وجود آن امام غائب ذكر كرده است. از آن جمله: در سوره (۵٨) گويند: «يا سيّد الأكبر ما أناشيء إلّاو قد أقامتنى قدرتك على الأمر، ما اتّكلتُ فى شيءٍ إلّاعليك و ما اعتصمت في الأمر إلّاإليك، و أنت الكافى بالحق و اللّٰه الحقّ من ورائك المحيط، يا بقية اللّٰه قد أفديت بكل لك و رضيت السبّ في سبيلك و ما تمنّيت إلّاالقتل في محبتك. و در سورۀ (۵٩) گويد: «يا أهل الأرض تاللّٰه الحق إنّ هذا الكتاب قد ملأ الأرض و السّمٰوات بالكلمة الأكبر للحجة القائم المنتظر بالحق الأكبر وأنّ اللّٰه قد كان على كلّ شيء شهيدا.» و در سورۀ (۶٠) گويد: «يا عباداللّٰه إسمعوا نداء الحجة من حول الباب انّ اللّٰه ربّي قد أوحى إلى أناقد أنزلنا هذا الكتاب على عبدك ليكون على العالمين على الحق بالحق نذيرا و بشيرا.» و در سورۀ (۶۶) گويد: «و ما هو إلّاعبدللحجة يدعو الناس لدين اللّٰه الخالص». و در سوره (٧۶) گويد: «قل أنّ اللّٰه فاطر السموات و الأرض من عند حجته القائم المنتظر و أنّه هو الحق و أنّى أنا عبد من عباده قد أسخر الملك لدولته فأسلموا أمر اللّٰه.» و در سوره (٨۶) گويد: «ويقول المشركون من أهل الكتاب ماكنت على الأمر من عنده الامام حجة اللّٰه الحق قد كفى باللّٰه شهيدا بينى و بينكم و أنّ الحجة شاهد علىّ بالحق الأكبر». و در سورۀ (٩٨) گويند: «اقتلوا المشركين و لا تذروا على الأرض بالحق على الحق من الكافرين ديّاراً، حتى ظهرت الأرض و من عليها لبقيّة اللّٰه المنتظر واعلموا للّٰه‌الحمد على سبيل الباب محمودا.» و در سورۀ (١٠٢) گويد: قاتلوا المشركين كافّة كما يردون الذكر كافة و طيبوا الارض للحجة...» (١) و بر اساس همين دعوى است كه فاضل مازندرانى آن را به «نداء به عنوان بابيّت مرتفع نمود» (۲) تعبير مى‌كند. زيرا به نوشته على محمد شيرازى اين تفسير «من عند محمد بن الحسن...» به سوى «عبده ليكون حجة اللّٰه..» است. 📗١) . مراجعه شود به كتاب: «احسن القصص - تفسير سورۀ يوسف». 📗۲) . كتاب: «اسرار الاثار»، ج٢، ص١١، تحت كلمۀ «باب». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۹-۱۷۱ 💀@bahaiyat💀