eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕷نمادها و آلمان های بهائیت بهائيت براي خودنمايي و نشانه‌گذاري در جامعه و تبليغ بصري، نمادها و المان‌هايي را طراحي كرده و در لباس‌ها، زيورآلات و … درج مي‌كند تا حس كنجكاوي مخاطب را با ديدن آن‌ها تحريك كند. جالب توجه است كه بهائيت در سلام و درود، به گونه‌اي پيرو حكم علي‌محمد شيرازي (معروف به باب، سركرده بابيت) هستند و كلام تازه‌اي ندارند. علي محمد شيرازي در اين‌باره مي‌نويسد: «باب پنجم از واحد ششم بيان در حكم تسليم است كه سلام بدهند مردها به «الله اكبر» و جواب بدهند به «الله اعظم» و زن ها سلام بدهند به «الله ابهي» و جواب بدهند به «الله اجمل».(۱) البته بهائيت با تغييري جزئي در اين باره «الله ابهي» را جايگزين تكبير اسلام، يعني «الله اكبر» مي‌كند و به جاي تأكيد بر بزرگي خدا، تأكيد بر نور دانش خدا مي‌كند و اين «الله ابهي»، يعني خداي روشنايي‌ها؛ بر اين اساس، بهاء ابهي نيز به معناي اي روشنترين روشنايي‌ها. بايد توجه داشت كه عبارت «الله ابهی» به عنوان سلام بین بهائیان به کار می رود؛ ولی طبق بیان شوقي افندي (معروف به ولي امر اله، دومين سومين سركرده بهائيت) بهائيان مي‌بايست موقعی که غیر بهائیان حضور دارند، از گفتن الله ابهی خودداری کنند .(۲) و اين همان پنهان داشتن عقيده يا تقيه‌اي است كه در عقايد بهائيت حرام است.(۳) روشن است كه علي‌محمد شيرازي نيز در اين حكم از تكبير اسلام، يعني الله اكبر الگوگرفته است و نوآوري‌اي از خود ندارد. پانوشت: ۱. کتاب بیان فارسی، ص۱۹۶. ۲. کتاب اصول ديانت بهائى، ص ۵۷. ۳. پايگاه جامع شناخت بهائيت. 🚫@bahaiyat🚫
۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸زندگیت تغییر پیدا می‌کنه وقتی بخوای به امام زمان عجل الله تعالی فرجه نزدیک تر بشی... 🎙 حجت‌الاسلام عجل الله تعالی فرجه 🚫@bahaiyat🚫
۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸نقش بهائیت کثیف در شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی 🌹شهید حاج قاسم 🚫@bahaiyat🚫
۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
🔹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: من و على، پدران اين امّتيم. هر كس ما را بشناسد، خداى عزّوجلّ را شناخته است و هر كس ما را نشناسد، خداى عزّوجلّ را نشناخته است 📗كمال الدين، صفحه۲۶۱ 🚫@bahaiyat🚫
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
🕸نبوت در بهاییت ج) در همین فرهنگ لغات درباره مَظهَرِ الهی چنین توضیح داده شده است: مَظهَرِ الهی: محل تجلی و ظهور شئون و کمالات و صفات الهیه یعنی هر یک از پیغمبران. [۱] نکته مندرج در این گزاره نیز آن است که همه پیامبران گذشته از مقام مظهریت الهی برخوردار بوده اند. در همین زمینه، پرسش‌هایی به ذهن می‌رسد، مانند اینکه: ۱. وظیفه باب و بهاءالله در صورت فرض صحت ادعا چه بوده است؟ با همین فرض، خدا آنها را برای چه مقصودی می‌خواسته است؟ ۲. مهم تر اینکه آنان در طول دوره ادعایشان چه کاری کرده اند؟ بررسی در منابع بهایی به ما در رسیدن به پاسخ پرسش نخست کمکی نمی کند؛ زیرا هیچ جوابی برای آن یافت نمی شود. در پاسخ پرسش دوم می‌توان گفت: ۱. با کمال تعجب، بهاییان به تبعیت از عباس افندی (عبدالبهاء) با وجود تصریح بهاء به اتمام دوره نبوت و رسالت، اینان را دو تن دیگر از انبیا و مرسلین شمرده اند. عبدالبهاء در کتاب مفاوضات نوشته است: آن مظاهر نبوّت کلیّه که بالاستقلال اشراق نموده اند، مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمّد و حضرت اعلی و جمال مبارک. [۲] ۲. با بررسی رفتار و مرور آثار آنها این نتیجه به دست می‌آید که باب و بها کوشیده اند از عملکرد انبیا تقلید کنند. آنها کتاب آسمانی و احکام و دستورهای شرعی وضع کرده اند. با این تفاوت که آورده‌های شان اعم از کتاب‌های به اصطلاح آسمانی شان و شریعت سازی‌های عجیب و غریبشان هیچ نفعی برای بشر قرون اخیر نداشته و سرشار از تناقض و ابهام است. اشاره به غلط‌های صرفی و نحوی بی شمار موجود در کتاب‌های این دو نفر، احکام خشن و بی منطق باب در صدور حکم قتل عام غیر بابیان و امر به محو کتب قدیم و جدید غیر از کتاب‌های خودش و نیز نماز نه رکعتی به سرقت رفته بهاییت برای اثبات این ادعا کافی است. 📗[۱]: نرم افزار نوزده هزار لغت، مرکز جهانی بهایی، ذیل واژگان توضیح داده شده. 📗[۱]: مفاوضات عبدالبهاء، ص ۱۲۴. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۸۸-۹۰ 🚫@bahaiyat🚫
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
🕸پ) دعوى قائميت وبا توجه به اينكه على محمد شيرازى بنا به تصريح خودش در صفحه ۱۴ كتاب مذكور، ۳۱ ساله بوده كه دست به نگارش پنج شأن مشغول داشته است. [۱] مى توان نتيجه گرفت كه قول ميرزا جانى كاشانى در تعيين تاريخ دعوى قائميت كاملًا صحيح و درست مى باشد. بدين لحاظ على محمد شيرازى حتى قبل از نگارش كتاب: پنج شأن با ارسال نامه هائى به سوى مريدان خود، پايان يافتن مقام بابيت و دعوى امام دوازدهم و قائم آل محمد را بشارت مى داده است. ميرزا جانى كاشانى در كتاب: نقطة الكاف [۲] مى نويسد: «اما كيفيت ظهور قائميت آن حضرت آن بود كه توقيعى به جهت جناب عظيم [۳] مرحمت نمودند و فرمودند: «إنّ يا على أنا قد اصطفيناك بأمرنا و جعلناك ملكاً تنادى بين يدى القائم بأنّه قد ظهر بأذن ربه ذلك من فضل اللَّه عليك و على الناس لعلهم يشكرون... » ---------- 📗[۱]: على محمد شيرازى بر اساس حروف ابجد مى نويسد: تلك ليلة قد اكملت الالف و اللام فى سنين من عمرو أدخلتنى فى الباء والسلام» الف/ ۱/ ب/ ۲/ لام/ ۳۰. 📗[۲]: ص ۲۰۹ 📗[۳]: همان شيخ على ترشيزى است، كه بعدها از طراحان ترور ناصر الدين شاه شد. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۱۰ 🚫@bahaiyat🚫
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع 🚫@bahaiyat🚫
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
🔹بقیع به دستور چه کسی قبرستان شد؟! مدینه پیش از مهاجرت انصار و ایجاد دولت نبوی در آن ،سرزمین دارای جمعیت کمتری بود و دو قبرستان کرچک به نامهای «بنی سلمه» و «بنی حرام» داشت نیز یهود جایی به نام حش کوکب جهت دفن اموات داشت اما به دستور رسول اکرم(صلوات الله علیه وآله) بقیع که زمین بایر و خارستان یا پر از ریشه های درختان بود، برای استفاده عمویی و دفن اموات اختصاص یافت البته بعضی از اهل سنت معتقدند رسول اکرم (صلوات الله علیه وآله) بقیع را وقف کرد اما هیچ وقف نامه یا سند دیگری دال بر وقفیت آن عرضه نکرده اند نیز به دستور رسول الله (صلوات الله علیه وآله)، اولین انصاری به نام اسعد بن زراره و اولین مهاجر به نام عثمان بن مظعون در بقیع دفن شدند و به اصطلاح این قبرستان افتتاح گردید بعدها پیغمبر فرزند دلبند خودش به نام ابراهیم فرزند ماریه قبطیه را در سال دهم قمری در کنار عثمان بن مظعون و در بقیع به خاک سپرد همواره این نظر وجود داشته که پس از مهاجرت مسلمانان به مدینه، بقیع غرقد به عنوان قبرستان شکل و رونق گرفت. ◼️ هشتم شوال سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام تسلیت علیهم‌السلام 🚫@bahaiyat🚫
۲۹ فروردین ۱۴۰۳
با سلام چرا بهاییان به جای عکس پیامبرشان بهاالله عکس فرزندش عبدالبها را قاب می گیرند یا بیشتر استفاده می کنند؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ سلام علیکم بهائیان معتقدند نگاه کردن به عکس بهاء الله به دلیل بالا بودن مقامش بر بهائیان جائز نیست و اساساً چشم گناهکاران لیاقت دیدار جمال آن مقام والا را ندارد از اینرو در اکثر کتب عکس وی را با نقاب چاپ کرده و در عوض از عکس فرزندش عبدالبهاء در خانه و اماکن بهائی استفاده می‌کنند. به لینک زیر نیز مراجعه بفرمایید در همین کانال دکتر اسماعیلی پاسخ داده اند https://eitaa.com/bahaiyat/1696 🚫@bahaiyat🚫
۲۹ فروردین ۱۴۰۳