🔹سلام، شنیدم ناصرالدین شاه قاجار توسط بابیها ترور شده میخواستم ببینم واقعیت داره یا نه.ممنون
🔹پاسخ اجمالی
با سلام
بله پس از اعدام علی محمد شیرازی توسط ناصرالدین شاه بابی ها که کینه وی را به دل داشتند در ۲۳ مرداد ماه سال ۱۲۳۱ قمری به رهبری شیخ علی عظیم که مدعی جانشینی علی محمد شیرازی (باب) بود در نیاوران تهران به ناصرالدین شاه حمله کردند و او را زخمی کردند.
🔸پاسخ تفصیلی
جریان سوء قصد به ناصرالدین شاه قاجار در منابع بسیاری ذکر شده است که قدیمی ترین و اصلی ترین آن ها مربوط به روزنامه وقایع اتفاقیه است که در همان زمان به چاپ رسیده و تمام ماجرا را نقل می کند:
جمعی شقی بدبخت لامذهب گِرد آمده پیروُی و متابعت سیدعلیمحمد باب مردود ملعون را که در سنه ماضیه مذهبی بغیر ما انزلالله اختراع کرده بُود و بسزای عمل خُود رسید پیشنهاد کرده بودند چون موافق قاعده عُلُوم ادیان و مِلَلْ نمیتوانستند حقیقت مذهب خود را برسانند و اگر آشکار می کردند بطلان آن بطور وضوح معلوم و مشهود بود چنانکه بعضی از کُتُبْ و نوشتجات و احکام آنها که بدست افتاد همه محض کُفر و کُفر محض بود و در گفت و شنود و مُباحثه علمی نمیتوانستند مذهب کفر آثار خود را که تالی دعوی اُلُوهیّت بود آشکار کُنند بخیال سلطنت افتادند که شاید رِخْنَه در اجزای سلطنت نمایند و آشوبی بر پا کُنند که بدعوی مذهب باطل خود در مقام تاخت و تاز و نهب و غارت برآمده از دست اندازی بمال مردم تمتُّعی برگیرند. جمعی بیمغز فرومایه که رئیس و قُطب آنها ملاشیخ علی نام تُرْشِیزِی بُود و نیابت باب سابق را ادّعا می نمود خود را بحضرت عظیم ملقّب داشته از اصحاب و اتباع آن باب ملعون تنی چند بدور خود گرد آورد. بعضی از اَشرار و اَلواط و اوباش خام هوس را هم فریفته که از جُمله یکی حاجی سلیمان خان پسر یحیی خان مرحوم تبریزی بود در خانه این خبیث در دارالخلافه طهران در محلّه مشهور به سرچشمه جمع آمده علیالخفیّه بنای شور و سُوری گذاشته همت بقصد گزند و آسیب وُجُود مُبارک اعلیحضرت پادشاهی گماشتند.
دوازده نفر از آنها را که داوطلب شدند مُنتخب کرده به هر یک سلاح حرب از قبیل قمه و طپانچه و کارد دادند که آمده در نیاوران هر جا و هر وقت که بتوانند و دست بیابند آسیبی بوجُود مبارک برسانند و خود نیز با کمال استعداد در خانه سلیمانخان آماده و مُهیّا بودند که بمحض گُذشتن امر بیرون آمده باسم ادّعای مذهب به هیأت اجتماع دست بتاخت و تاز مال و سفک دماء المُسلمین بگشایند.
آن بود که در روز یکشنبه بیست و هشتم شهر شوالالمکرم در وقتی که سرکار اعلیحضرت پادشاهی بعزم شکار سوار شده بُودند آن بدبختان متهورانه بیمحابا بر سر اسب سواری پادشاهی تاخته چند طپانچه خالی کردند که از جمله از یکی از آنها که ساچمه داشت چند دانه ساچمه قدری بدن مبارک پادشاهی را هم خراشیده بُود لکن چاکران از قبیل نتیجةالامراء العظام اسدالله خان امیراخور و مُقربیالخاقان مستوفیالممالک و نظامالملک کشیکچی باشی و سایر اعاظم و معارف و غیره دو نفر از آن اشقیاء لعین را دستگیر کرده و یکی هم در میان دعوا از ضرب تیغ و سنگ و چوب راه بئسالقرار پیش گرفت از آن دو نفر که زنده دستگیر شدند معلوم شُد که اینها از تابعین باب ملعون بودهاند بعد از آن سرکار اعلیحضرت پادشاهی عزیمت شکار را موقوف داشتند و بر حسب اشاره علّیه اولیای دولت قاهره در مقام تَجسُّس و تفحُص برآمده بمُقّرب الخاقان اجودان باشی و حاجبالدّوله و عالی جاهان کلانتر و کدخدایان شهر حکم شُد که رُؤسای این قوم را بدست آورند تا اینکه در روز آخر ماه مُقرّبالخاقان صاحبالدّوله و فراشان شاهی در کمال معقولیت استحضار از مَجْمَعْ و مَکْمَن آنها حاصل نمودند که همگی در خانۀ حاجی سلیمان خان مردُود هیأت اجماعی دارند کدخدای محلّه را با جمعی اخبار کرده بر سر آنخانه رفتند حاجی سلیمان خان با دُوازده نفر از آن اشرار در آنجا دستگیر شده مابقی از راه ها و جاهای دیگر فرار کردند بعد از آنکه این دوازده نفر گرفتار شدند اسامی سایر رفقاشان از آنها معلوم شُد و یوماً فیوماً مقربالخاقان آجُودان باشی و کلانتر با فراشان پادشاهی روزی سه و چهار و پنج نفر گرفته آوردند و هر کدام را که آوردند اولیای دولت علّیه بخصوصه در مجمع عام آنها را حاضر ساخته از رفقای سابقشان هم حاضر ساختند
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹سلام، شنیدم ناصرالدین شاه قاجار توسط بابیها ترور شده میخواستم ببینم واقعیت داره یا نه.ممنون 🔹پاس
و تقصیر ایشان را علی رُؤسالاشهاد مُدلّل داشتند از جُمله خدمت نمایانی که از مقربالخاقان حاجبالدّوله نسبت بدین و دولت ظاهر شُده بدست آوردن ملا شیخعلی (عظیم) مزبور بود که همیشه مختفی بود و خود را بأحدی نمی نمود و حاجبالدّوله فرستاد بعد از آنکه از شهر فرار کرده به یکی از دهات شمیران آمده بود با چند نفر از اصحابش که همراه او بُودند دستگیر کرده آورد بخصُوصه جناب جلالت مآب صدر اعظم برای تحقیق و تفتیش مسئله او را احضار نمودند و اصحاب او را که سابقاً و لاحقاً دستگیر شُده بودند حاضر ساختند و در همان مجلس علی رؤسالاشهاد معلوم نمودند که اصل مُحرّک و بانی این عمل شنیع آن ملعُون بوده است از جُمله معلُوم شُد محمد صادق نامی که در روز اوّل خود را به اسب سواری همایون پادشاهی رسانید و طپانچه انداخت و آن نوع جسارت ها را ظاهر ساخت نوکر خود این ملعُون بوده و اسباب و اسلحۀ حرب را خود آن شقی به او داده بود.
آنچه ازین طایفه ضاله شقی گرفتار شدند سی و دو نفر بودند مابقی معلُوم نشد اگر هم فیالواقع رفیقی داشتهاند از آنها بروز نیافت یحتمل بولایات بعیده فراری و مُتواری شده باشند از جمله یکی از آنها میرزا حسینعلی نامی نوری در زَرْگَنْدَه که جناب جلالت مآب وزیر مختار دولت بهیه روسیه بودند فرار کرده بُود جناب معّزی الیه بمحض اینکه دانستند ازین قوم ضلالت آثار است شرایط اتحاد دولتین را مَرْعِی و منظُور داشته با کمال معقولیّت فیالفور قدغن نموده اتباع سفارت او را گرفته نزد اولیای دولت علّیه فرستادند و سرکار اعلیحضرت پادشاهی و اولیای دولت علّیه از ظهور این نوع معقولیت ایشان کمال رضامندی حاصل کرده جناب جلالت مآب صدر اعظم بفرستادگان ایشان انعام دادند و نظر باینکه گذشته از بطلان مذهب و دعوی باطل جسارتی پیش گرفتند که خسارت عموم ناس از سفک دم و نهب حرم و سایر منهیات و منکرات از آن حاصل میشد کافّه مردم از عُلما و فضلا و چاکران دربار سپهرمدار و رعایا و برایا و وضیع و شریف و بُرنا و پیر و خاص و عام قتل این مفسدین ضلالت پیشه را واجب دانستند شش نفر از آنها را که این اشخاص بودند میرزا حسین قمی که بیتقصیر نبود به جهت بعضی سئوال و جواب او را نگاه داشتند و میرزا حسینعلی نوری و میرزا سلیمان قلی و میرزا محمود همشیره زادۀ او و آقاعبدالله پسر آقا محمدجعفر و میرزا جواد خراسانی چون بتحقیق معلوم نشد که با آنها درین مفاسد و شوری شرکت داشته باشند لهذا اعلیحضرت پادشاهی حکم بحبس آنها فرمودند که در حبس مُوبّد و مُخلّد بمانند و بقیه آنها را عُلما و فضلا و چاکران دربار پادشاهی عموماً و جمیع اهل شهر از تجّار و اصناف و کسبه در میان خود تقسیم کرده هریکی را یکفرقه از صنف نوکر یا رعیّت از اینقرار بسزای خودشان رسانیدند مُلّا شیخعلی را که رأس و رئیس این فرقه ضاله بود و خود را نایب خاص باب میدانست و خود را بحضرت عظیم ملقب ساخته و منشاء و مصدر و بانی و باعث این فتنۀ عظیمه بود عُلما و فُضلا بر حسب حکم شریعت طاهره قتل او را واجب دانسته بسزای مقتول ساختند…
روزنامه وقایع اتفاقیه پنجشنبه ۱۰ ذی القعده ۱۲۶۸، نمره ۸۲ صفحه ۱ و ۲
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
دنبال معانی فرح می گردد
آن گوشه که مرگ چون شبح می گردد
در غزه شهید اگر نشد کودک شهر
در آتش مهلک «رفح»... می گردد
#محمدجواد_منوچهری
#غزه
#رفح
#مرگ_بر_اسرائیل
#فلسطین
🚫@bahaiyat🚫
🔹انتقام بهاءالله از آیت الله رئیسی!
پس از شهادت آیت الله رئیسی، تشکیلات بهائیت با انتشار پستهایی شادی خود را از این اتفاق نشان داد و ایشان را ظالم و عاقبتش را وعده پیامبرنمای بهائی به ظالمین دانست! اما به راستی تعریف بهائیت از ظلم چیست؟ چطور اعدام منافقین سنگدل و یا جاسوسهای بهائی ظلم است، اما کشتار میلیونها انسان بیگناه توسط حامیان بهائیت ظلم نیست؟
اواخر سال ۱۳۹۸ش وقتی ویروس کرونا وارد ایران شد، بسیاری از مردم در کنار نگرانی از عواقب ناشی از شیوع، به فکر هموطنان خود بودند؛ هموطنانی که این ویروس شغل و درآمدشان را تحت تأثیر منفی قرار داد. مقام معظم رهبری در آن زمان، حرکتی به نام کمک مؤمنانه را ابداع کردند تا با همدلی جمعی، عبور از آن روزهای سخت نیز آسانتر باشد.
اما در همان روزها یکی از عناصر سرشناس بهائیت، بهائیان را مقابل تمام مردم ایران و بلکه جهان قرار داد و کرونا را عذاب الهی و انتقام بهاءالله از مردم دانست؛ مردمی که حاضر به پذیرش و ایمان به خرافات بهائیت نشدند.[۱] آری؛ این سخن فرزام کمال آبادی که از کشتار و گرفتاری مردم ایران و جهان بخاطر شیوع ویروس کرونا ابراز خوشحالی میکرد، هیچگاه توسط تشکیلات بهائیت رد و یا محکوم نشد.
در ماجرای سانحه برای بالگرد ریاست جمهوری و شهادت خادمان ملّت که دل بسیاری از مردم ایران را آزرد، باز هم تشکیلات بهائیت مقابل موج غم و اندوه مردم ایستاد و ابراز خشنودی کرد. تشکیلات بهائیت با انتشار جملهای از پیامبرنمای خود، به نوعی این حادثه را هم انتقام بهاءالله از ظالمین دانست؛ چنانکه پیامبرنمای بهائیت گفته است: «ای ظالمان ارض از ظلم دست خود را کوتاه نمائید که قسم یاد نمودهام از ظلم احدی نگذرم و این عهدیست که در لوح محفوظ محتوم داشتم و بخاتم عزّ مختوم».[۲]
اما چرا از نظر تشکیلات بهائیت، شهید جمهور ظالم است؟ تشکیلات بهائیت مدعیست در زمان مسئولیت آقای رئیسی در قوه قضائیه، تعدادی از بهائیان اعدام شدند و حتی حکم اعدام تعدادی از منافقین کوردل نیز به دست او صادر شد. البته نمیگویند که بهائیان اعدامی به جرم جاسوسی یا خیانت اعدام شدند و منافقین اعدامی، عامل ترور ۱۷ هزار ایرانی بودند و حاضر به برگشت از مسیر تاریک خود نبودند.
علاوه بر آن، بهائیتی که به اسم ظلمستیزی در غم و اندوه مردم ایران ابراز شادی میکند، چرا جنایت رژیم پهلوی در به خاک و خون کشیدن قیام ۱۵ خرداد را ظلم ندید و به جای مظلوم، طرف ظالم را گرفت؟[۳]
مگر سازمان مخوف ساواک که در قتل، شکنجه و سرکوب مردم نقش مستقیم داشت ظالم نبود؟ پس چرا عناصرش در این سازمان حضور داشتند و در ظلم به مردم شریک بودند؟[۴] آیا پس از سرنگونی ساواک، بهائیت ابراز خشنودی کرد؟
آیا استعمارهای حامی بهائیت، مثل روس تزار و بریتانیا ظالم نبودند؟ جنایتگرانی که فقط در یک قلم آن (قحطی ساختگی)، چند میلیون ایرانی را به کام مرگ کشاندند! آیا بهائیت پس از سرنگونی یا تضعیف این استعمارها، به اسم ظلمستیزی، ابراز خشنودی کرد؟ یا بالعکس تا به آخر همراه و همگام با آنان بود؟[۵]
آیا هفتاد سال جنایت صهیونیستها علیه مردم فلسطین ظلم نبود؟ پس چرا تشکیلات بهائیت پس از عملیات طوفان الاقصی و وارد شدن ضربه بزرگ به اسرائیل، ابراز خشنودی نکرد؟ بلکه بالعکس همواره توجیهگر جنایات صهیونیستها بود؟[۶]
آری؛ خطاب به تشکیلات بهائیت باید گفت که چرا وقتی ظالمین زمین خورده و میخورند، شادی نمیکنید و عاقبت ظلم را نشان نمیدهید؟ یا فقط جمهوری اسلامی که بساط چپاولگری و خیانت شما را در ایران جمع کرد و مجرمینتان را مجازات کرد ظالم میدانید و در شهادت سید محرومان شادی میکنید؟
پینوشت:
📗[۱]. خبرگزاری مشرق، تیتر خبر: خوشحالی اعضای فرقه بهائیت از شیوع کرونا در ایران، کد خبر ۱۰۴۷۱۱۱، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸.
📗[۲]. حسینعلی نوری، کلمات مکنونه فارسی، نسخه الکترونیکی، ص ۶۴.
📗[۳]. جهت آشنایی بیشتر، بنگرید به آلبوم: نقش بهائیت در کشتار ۱۵ خرداد
📗[۴]. جهت آشنایی بیشتر، بنگرید به مقاله: پرویز ثابتی، یادآور زخم بهائیان ساواکی بر پیکر مردم
📗[۵]. جهت آشنایی بیشتر، بنگرید به مقاله: وقتی واژهی عدالت، دستمایهی سیاسیکاری عبدالبهاء میشود
📗[۶]. جهت آشنایی بیشتر، بنگرید به مقاله: سکوت / واکنش بهائیت به جنگ غزه
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
22.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 شیعه شدن جوان بهائی
🔸یک جوان بهائی پس از طی جلسات متعدد تحقیق و گفتگوی دینی در محضر آیتالله خطاط و استاد حیدری، با بیان شهادتین، به اسلام و مذهب تشیع گروید.
🔸طی سال گذشته چندین جوان بهائی تحت اشراف علما و اساتید مدرسه علمیه امام صادق علیهالسلام چهارباغ به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویدهاند.
#اسلام
🚫@bahaiyat🚫
🔹چرا شما مدعی هستین بهائیان با کشورهای استعماری مرتبط بوده اند؟
🔸پاسخ اجمالی
با اندکی تکاپو در اسناد موجود می توان به این نتیجه رسید که بابیت و در ادمه بهائیت توسط کشور های استعمارگری همچون روسیه، بریتانیا، امریکا و اسرائیل پشتیبانی شده اند.
🔹پاسخ تفصیلی
بهائیت یکی از فرقه های انحرافی به شمار می آید که از بدو تاسیس تا کنون مورد توجه کانون های استعماری بوده و جهت ضربه زدن به دیانت و ملیت مردم ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
🔹روسیه
اولین دولت فزونخواه و استعمارگر که سران بابیت و بهائیت با آن در پیوند بوده اند امپراتوری روس تزاری است.
در جای جای تاریخ بابیت حضور روسیه به چشم می آید به گونه ای که پس از ترور نافرجام ناصرالدین شاه توسط بابیان، سفیر روسیه به کمک حسینعلی نوری شتافت و او را از مرگ حتمی نجات داده و با حمایت خودش به عراق فرستاد.
بعدها حسینعلی نوری از این اقدام روسیه در کتاب مبین قدردانی می کند.
🔹بریتانیا
پس از روسیه، بهائیان به سراغ انگلستان رفتند عبدالبهاء در جلسه ای در لندن می گوید: «اهالی ایران بسیار مسرورند از اینکه من امدم اینجا، این آمدن من اینجا سبب الفت بین ایران و انگلیس است ارتباط تام حاصل می شود و نتیجه به درجه ای می رسد که بزودی از افراد ایران جان خود را برای انگلیس فدا می کنند و همین طور انگلیس خود را برای ایران فدا می کند.»
خطابات عبدالبهاء ۱/۲۳
خوش خدمتی های عباس افندی و کمک او برای تصرف فلسطین به دست یهودیان منجر به دریافت نشان شوالیه (نایت هود) از دولت انگلیس شد.
🔹امریکا
امریکا نیز خود را در حمایت از فرقه بهائیت محروم نکرد و سفرهایی برای عباس افندی به امریکا و دیدار با سران این کشور همچون رزولت و وزرای او ترتیب داده شد و عبدالبهاء نیز متقابلا در سخنرانی خود ایران را برای استعمار امریکا مناسب معرفی نمود:
«از برای تجارت و منفعت ملت امریکا مملکتی بهتر از ایران نه ، چه که مملکت ایران مواد ثروتش همه در زیر خاک پنهان است امیدوارم ملت امریکا سبب شوند که آن ثروت ظاهر شود.»
خطابات ۲/۳۳
🔹رژیم اسرائیل
پیوند عمیقی میان این رژیم و بهائیت وجود دارد که به تعبیر روحیه مکسول: «آینده ما و اسرائیل مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته اند»
مجله اخبار امری شماره دهم سال ۱۳۴۰ صفحه ۶۰۱
شوقی افندی نیز در رابطه با اسرائیل می گوید: «مصداق وعده الهی به ابناءخلیل و وارث کلیم ظاهر و باهر و دولت اسرائیل در ارض اقدس مستقر و به استقلال و اصالت آیین بهائی مقر و به ثبت عقدنامه بهائی و معافیت کافه موقوفات از رسوم دولت و اقرار به رسمیت ایام موفق و موید شده است.»
#شبهه
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
❌تحرکات جدید فرقه ضاله بهائیـــــــــــــــــت
🔹دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی در بروکسل ۶ اردیبهشت از برگزاری جلسهای با مشارکت فرانسوا آلفونسی نماینده پارلمان اروپا و عضو گروه Verts/ALE، با موضوع انسجام اجتماعی در ایران خبر داد.
🔸دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی برگزاری چنین جلساتی را تلاش برای همسو کردن نمایندگان پارلمان اروپا با مواضع این فرقه بعنوان بخشی از کمپین داستان ما یکیست عنوان کرده است.
♦️مباحث مطرح شده در مراسم مذکور بررسی تنوع در ایران و تأثیر آن جهت رسیدن به آرزوی مشترک دستیابی به برابری و عدالت اجتماعی در ایران عنوان شده است.
🔹برگزاری جلسه مشترک بهائیت با پارلمان اروپا و اعتراف آنها به آرزوئی مشترک برای ایران، نشان از طرحها و برنامههای مشترکی دارد که از گذشته تا حال جهت نفوذ در ایران اجرا کردهاند.
🔺سیاستهای اروپا هیچ گاه در مورد جمهوری اسلامی ایران به نفع کشور نبوده و همواره تلاش داشته است با استفاده از ظرفیت گروهها و فرقههای معاند به ایران ضربه زده به آرزوهای خود دست یابد.
🔻برگزاری چنین جلساتی، تلاش مشترک بهائیت و سران اروپائی جهت از بین بردن اختلافات اپوزیسیون ضد ایران و ایجاد اتحاد میان گروههای معاند جمهوری اسلامی است که در راستای آمادهسازی آنها جهت به آشوب کشیدن کشور صورت میگیرد.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
دوم: و آن رساله و شرحى است كه «ملا محمد تقى مامقانى حجة الاسلام نيّر» فرزند مرحوم ملامحمد مامقانى حجة الاسلام، حاضر در مجلس وليعهد مى باشد.
با توجه به اينكه مرحوم «ملا محمد تقى» در آخر رساله خود چنين نوشته است:
«فارغ شد از تسويد اين اوراق، منشى آن بنده ضعيف جانى محمد تقى بن محمد التبريزى مامقانى در پانزدهم شهر شوال المكرم از سنه (۱۳۰۶ ه ق) و اميد كه مقبول طبع مبارك همايونى آيد. معلوم و هويدا مى شود كه مرحوم ملا محمد تقى رساله مذكور را به درخواست ناصر الدين شاه قاجار- در خصوص بابيت و احوالات على محمد شيرازى در تبريز نگاشته است. »
ملا محمد تقى در اين رساله در مقام ايراد بر مرقومه مرحوم ملا محمود نظام العلما مى نويسد: «از آنجا كه مورخين عهد در آن مجلس مبارك حضور نداشتند» محاورات آن مجمع را به استناد سماعات افواهيه بكلى تغيير دادند، مقاولاتى كه اصلًا اتفاق نيفتاده مذكور داشتند، بيان واقع را بالمرّه قلم نسخ بر سر گذاشته اند، عجب آن است كه صورت مجلس را هم به خط حاج محمود نظام العلما كه در آن اوقات معلمى اعليحضرت را داشت، نسبت داده اند. در صورت صدق دور نيست كه چون آن مرحوم از محاورات آن مجلس بعيد العهد بوده وقايع مجلس را فراموش كرده در هنگام سؤال به تكلف خيال چيزى نظر آورده و براى مورخين مرقوم داشته وگرنه خاطر حقيقت مظاهر همايونى خود شاهد راستين و گواه آستين است كه اين مسطورات را با مقاولات آن مجلس تباين كلى در ميان است به نحوى كه مى توان گفت: كل ذلك لم يكن، عجب تر آن است كه منقولات اين دو تاريخ نيز در همين قضيه با همديگر مباينت تامه دارد. [۱]
----------
📗[۱]: شيخيگرى- بابيگرى، ص ۳۰۹.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۲۹_۲۳۰
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت
🔹۳. نماز
بهاءالله در کتاب اقدس برای پیروان خود سه گونه نماز قرار داده است: نماز صغیر، نماز وسطی، نماز کبیر که البته به جا آوردن هر سه واجب نیست. [۱]
دقت در ویژگیهای نماز بهایی، از علاقه بسیار زیاد شارع آن به پرستیده شدن حکایت دارد؛ زیرا بهاءالله، شخص خود را قبله بهاییان در نماز معرفی کرده و گفته است:
و اذا اردتم الصّلوةَ وَلُّوا وجوهَکم شطرِیَ الأقدسَ المقامَ المقدّسَ الّذی جعله اللّه مطاف الملأ الأعلی و مُقبَلَ اَهلِ مدائن البقاء و مصدر الأمر لمن فی الأرضین و السّموات.... [۲]
هنگامی که خواستید نماز بخوانید، صورتهای خود را به سوی مقام مقدسی برگردانید که خداوند آنجا را محل طواف ارواح و فرشتگان و محل توجه اهالی شهرهای بقا و مصدر امر کسانی که در آسمان و زمینند قرار داده است....
خواندن نماز به جماعت نیز بر اساس این دستور بهاء حرام است:
کتب علیکم الصّلوةُ فُرادی قد رُفِعَ حُکمُ الجماعة الّا فی صلوة المیّت انّه لهو الآمر الحکیم. [۳]
جالب است بدانیم که یکی از نمازهای این دین روشنگر قرن اتم، دزدیده شده است. در لوح میر علی اصغر اسکوئی فریدی آمده است:
ای ثابت بر پیمان! در خصوص صلوه تسع رکعات سؤال فرموده اید. آن صلوه با کتبی از آثار در دست ناقضان، گرفتار؛ تا کی حضرت پروردگار، آن یوسف رحمانی را از چاه تاریک و تار به در آرد. ان فیها لحزنٌ عظیم لعبد البهاء منحصر به آن نه (نیست)، جمیع امانات این عبد را مرکز نقض سرقت نموده.... [۴]
از این کلام عبدالبهاء مشخص میشود لوح نماز پیش از آنکه بهاء یا عبدالبهاء نماز را اقامه کنند، به سرقت رفته است؛ زیرا اگر عبدالبهاء این نماز را خود خوانده یا نماز خواندن پدرش را دیده بود، میتوانست پاسخ میر علی اصغر اسکوئی فریدی را بدهد و دیگر دزدیده شدن لوح آن اهمیتی
نداشت.
----------
📗[۱]: گنجینه حدود و احکام، ص ۲۲
📗[۲]: اقدس، بند ۷، ص ۷.
📗[۳]اقدس، بند ۱۲.
📗[۴]:گنجینه حدود و احکام، ص ۳۲.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۱۵-۱۱۶
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫