🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
سركرده صد نفرى غوج على سلطان وى را در يكى از حجرات پيدا كرده با زور او را از حجره بيرون كشيد، با مشت بر پشت گردن او مى زد و او را به مردم معرفى مى كرد.
آنگاه دو مرتبه مانند اول با طناب بستند و تيربارانش كردند. در اين مرتبه چند تير بر پشت و بر بدنش اصابت كرد و تمام بدنش جز صورتش كه سالم مانده بود سوراخ سوراخ شد. پس جثه اش از حركت افتاد و مردم آسوده خاطر و از وسواس وهم و خيال بيرون آمدند. و بر آنها معلوم شد كه باب به هوا پرواز نكرده به آسمان بالا نرفته و از انظار غائب نگشته و فقط چند لحظه اى ميان حجره ميدان پنهان گشته است.
آنگاه جسد آنان را پائين آوردند، پاهاى آنها را با طناب بستند و در كوچه و بازار كشيدند تا دروازه خيابان و از آنجا به ميدان سربازخانه رسيدند. پس آنها را مقابل فوج وسط، ميان خندق انداخته خوراك سباع و طيور شدند. »
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۴
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
آقاي خالصي - در مقدمه عرض كرديم وقتي كه شخص درصدد تحقيق حق است بايد ابتداء فرض كند كه هيچ نديده و هيچ نشنيده كانه تازه به دنيا آمده و در مقام تحقيق بر آمده است سئوال آقا با آن مقدمه مطابقت ندارد كانه فراموش فرمودند زيرا كه سئوال از كتب من عند الله متوقف بر مسائلي است كه هنوز ثابت نشده و ما بدوا مشغول تحقيق آن هستيم و آن اين است كه آيا خدائي هست يا نيست و اگر باشد داراي چه اوصافي است و بعد از آن بايد تحقيق كرد كه آيا لازم است آن خدا كسي از جانب خود بفرستد و پيغمبر لازم است يا نيست و اگر عقلا ثابت شد كه فرستادن پيغمبر بر خدا لازم است آن وقت در مرحله ي سيم ثابت كرد كه كدام يك از آن ها پيغمبر است و هر گاه نبوت يك پيغمبري ثابت شد در مرتبه ي چهارم كتاب او را بايد ثابت كرد از اينجا معلوم شد كه سئوال آقا در مرتبه ي چهارم است اگر سائل عقيده به خدائي ندارد يا قائل به اوصاف خدا نيست يا معتقد به وجود پيغمبر نباشد اين سئوال موضوعي ندارد و اگر به وجود خدا قائل و به اوصاف او معتقد است و به لزوم ارسال رسول هم عقيده دارند استدعا دارم بيان بفرمائيد كه آيا خدائي هست و صفاتش چيست آيا پيغمبري لازم دارد يا نه تا در مرتبه چهارم تحقيق كنم كه آن پيغمبر كيست و كتاب حق كدام است در اين جواب معذرت مي خواهم اعتراض به نظر رسيده با كمال توقير اظهار مي دارم كه قرار ما در ابتداء امر بر لغو تعصب است كه مانع از تحقيق حق مي باشد حضرت سائل به زودي اين نكته را فراموش كردند
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
سلام وقت بخیر، ممکنه درباره جایگاه حقوق بشر در احکام بهائیان بهم منبع معرفی کنید. خواهش میکنم.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
درباره موضوع مورد اشاره در آثار و احکام اصلی بهائیت هیچ منبعی وجود ندارد
چون از اساس بهائیت هیچ گونه رعایتی درباره حقوق بشر وجود ندارد
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۱. اختلاف بهاییت با آموزهها و متون معتبر اسلامی
🔹ب) اعتراف باب و بها به خاتمیت پیامبر اسلام
سید علی محمد شیرازی (باب) دراین باره آورده است:
و بعد از آنکه تکلیف به مقام خلق لحمیه تعلق گرفت، به علت اینکه تبدیلی از برای او مقدر نشده این شریعت مقدسه (اسلام) هم نسخ نخواهد شد، بل حلال محمد صلی الله علیه و آله حلال الی یوم القیامه و حرام محمد صلی الله علیه و آله حرام الی یوم القیامه. [۱]
و بهاءالله مینویسد:
۱. حضرت خاتم انبیاء روح ما سواه فداه، از مشرق امر الهی ظاهر و عنایت کبرا و فضل بی منتها ناس را به کلمه مبارکه توحید دعوت نمودند. مقصود آنکه نفوس غافله را آگاه فرمایند و از ظلمات شرک نجات بخشند، لکن قوم بر اعراض و اعتراض قیام کردند و وارد آوردند آنچه را که معشر انبیاء در جنت علیا نوحه نمودند. [۲]
۲. انتم تقرؤن فی الکتاب بان الله لما ختم النبوه بحبیبه بشر العباد بلقائه؛ [۳]
شما در قرآن میخوانید خدای بزرگ آن گاه که نبوت را به حبیبش (حضرت محمد) پایان بخشید، بندگان را به لقای خود بشارت داد.
۳. الصلوة و السلام علی سید العالم و مربی الامم الذی به انتهت الرسالة و النبوة و علی آله و اصحابه. [۴]
سلام و درود بر آقای اهل عالم و پرورش دهنده امت ها، کسی که به او نبوت و رسالت پایان یافته و برخاندان و دوستانش سلام و درود دایمی و ابدی و سرمدی باد.
۴. ناله منابری که در مدن و دیار آن اقلیم است، اصغاء شد و به این کلمات ذاکر: الهی خاتم رسل و سید کل رسول الله روح ماسواه فداه ما را از برای ذکر و ثنای تو تربیت داده... و حال معشر جهلا بر ما به سبّ و لعن حضرت مقصود مشغولند.... [۵]
۵. از این گذشته، خاتم النبیین از محکمات آیات کتاب رب العالمین است. اگر هزار و دویست و هفتاد سنه احدی به معنای آن مطلع شد، حال هم معانی کلمات منزله بیان را نفسی دون الله میتواند ادراک نماید. [۶]
برخی از مبلغان بهایی نیز به این مطلب اشاره کرده اند. عبدالحمید اشراق خاوری بهایی مینویسد:
در قرآن، سوره الاحزاب، محمد رسول الله را خاتم النبیین فرموده، جمال
مبارک جل جلاله در ضمن جمله مزبوره میفرماید که مقام این ظهور عظیم و موعود کریم از مظاهر سابقه بالاتر است؛ زیرا نبوت به ظهور محمد رسول الله ختم گردید و این دلیل است که ظهور موعود عظیم، ظهورالله است و دوره نبوت منتهی گردید؛ زیرا که رسول الله خاتم النبیین بوده [است]. [۷] خداوند همانا در قرآن مجید حضرت رسول را خاتم النبیین نامیده و سلسله نبوت را به وجود مبارکش ختم کرده و در سوره الاحزاب نازل شده «ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِّنْ رِّجالِکُمْ وَ لکِنْ رَّسُولَ اللهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّین» و از این مطلب در کمال وضوح، عظمت مقام مظهر الهی و موعود ملل و ادیان ظاهر میشود. به این معنا که مقام آن حضرت رسالت و نبوت نبوده و نیست، بلکه ظهورالله و مظهر مقدس نفس غیب الغیوب است که در قرآن مژده ظهورش به همین اسم نازل شده «هَلْ یَنْظُرون إلاّ أنْ یَأْتِیهُمُ الله فی ظُلَل مِنَ الغَمام... ». [۸]
نکته جالب توجه این است که با وجود همه اعترافهای صریح بهاءالله مبنی بر اینکه خاتمیت حضرت رسول را پذیرفته است و مقام خود را جز مقام نبوت معرفی و اعلام میکند، عبدالبهاء، فرزند و جانشین قطعی وی، بدون توجه به گفتههای پدر، در کتاب مفاوضات او را یکی از پیامبران اولوالعزم معرفی می-کند و مینویسد:
مظاهر نبوت کلیه که بالاستقلال اشراق نمودهاند، مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمد و حضرت اعلی و حضرت جمال مبارک.... [۹]
📗[۱]: سید علی محمد شیرازی، صحیفه عدلیه، تهران، چاپ بابیان، ص ۵.
📗[۲]: مجموعه الواح مبارکه بهاءالله، ص ۲۷۰.
📗[۳]: مائده آسمانی، ج۴، ص۲۶۰.
📗[۴]: بدیع، ص۲۹۳.
📗[۵]: اشراقات، ص۲۴۶.
📗[۶]: همان، ص۱۱۷.
📗[۷]: رحیق مختوم، تهران، مؤسسه ملی مطبوعات امری، ج۱، ص۷۸.
📗[۸]: عبدالحمید اشراق خاوری، قاموس توقیع منیع، ج ۱، ص ۱۱۴.
📗[۹]: مفاوضات، ص ۱۲۴، برای آگاهی بیشتر نک: آیت الله شیخ جعفر سبحانی، خاتمیت، قم، انتشارات توحید، ۱۳۶۹.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۰-۱۵۳
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۴)
🔹یعنی یهودیان یا بهائیان جدیدالاسلام! مختصراً عرض میکنم که در این پرونده هم بهطور تقریبی وقوف دارم، اشراف دارم، ابعادش را میدانم، مقدار زیادی از این پرونده را دیدهام، مطالعه کردهام، بعضی از افرادش را میشناسم، باقیماندههاشان را هم گاهی میشناسم، با گذشتههاشان آشنایم، یا بدون آشنایی نیستم.
از این پرونده هم بگذریم، برویم به حدود سال سیام انقلاب، یک کسی را پیشنهاد کردند برای اشغال یک مقام دولتی در مملکت ما، مقام بسیار عالی، فرض کنید در سطح وزارت، فرض کنید مهمترین وزارت، میخواهم علوّ آن مقام را بگویم، نمیخواهم بگویم وزارت! میخواهم علوّ آن مقام را در این سطح معرفی کنم! این آدم هروقت در مجلس به ما میرسید، خم میشد دستمان را ببوسد! احترام میکرد، حاجآقا من نوکر شمایم! اصلاً هرچه بفرمائید عمل میکنم!
وقتی صحبت اشغال آن مقام شد، لازم شد برویم ببینیم این شخص چهکاره است؟ به چه درد میخورد؟ رفتیم به سراغ سوابق این مرد! دیدیم این آقا از آن مسلمانهای محترمی هستند که اگر به بقیهی اصول و فروع اسلام کمتر توجه دارند، لااقل به جواز تعدد زوجات توجه کامل دارند! دائم، موقت، مشروع و غیرمشروع! یکی از زوجات دائم ایشان خانوادهاش یهودی بوده است، بعد بهائی شده است، و شاید تازه مسلمان شده است! و البته همهی اینها به یک کشور وصل میشوند، انگلستان!! همهی این راهها به یک رُم ختم میشود، لندن! (۱)
📗(۱) اشاره به ضربالمثل: «همهی راهها به رم ختم میشوند».
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
💠 مومن عالم
🔸 امیرالمومنین امام على علیه السلام:
به عبد صالح یعنى لقمان گفته شد: کدام یک از مردمان با فضیلت ترند؟
گفت: مؤمنِ برخوردار
گفته شد:از مال؟
گفت: نه، برخوردار از دانشى که اگر به او محتاج شدند، از دانشش سود برند و اگر از او بى نیاز شدند، خودش به آن اکتفا کند.
📚 بحار/ج۱۳/ص۴۲۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دینداری در آخر الزمان چگونه است؟
⭕️ ویژه برنامه «محرم دل» با موضوع بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (سلام الله علیها) بعد از واقعه عاشورا
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
اين است آنچه صاحب ناسخ التواريخ و غير او در اين مورد ثبت و ضبط كرده اند و اين جريان از هر جهت با گفته پدرم موافق است مگر در دو مسئله:
اول اينكه پدرم آن سركرده صد نفرى را كه بر پشت گردن باب مى زده است نديده بود.
دوم: پدرم تصديق نمى كرد كه جثه باب را در كوچه و بازار تا كنار خندق كشيدند.
اينك متن كلام مرحوم پدرم:
«آنها دو نردبان آوردند و جُثّه را ميان آن نردبانها گذاشتند. از ميدان بيرون بردند و در ميان خندق مذكور انداختند. قول اول هم بُعدى ندارد؛ زيرا ممكن است بعد از بيرون بردن از ميدان جثه آنها را از نردبان پائين آورده باشند و چنانچه ذكر شد با طناب آنها را در ميان كوچه و بازار كشيده باشند ولى من اين قسمت را نديده باشم. كلام مرحوم والد تمام شد».
«اين واقعه در روز ۲۷ شعبان ۱۲۶۵ واقع شد و بنا به گفته بابيان در ۲۸ شعبان ۱۲۶۶ واقع گرديد». [۱]
----------
📗[۱]: مفتاح باب الابواب، ص ۱۷۵
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۵۴-۲۵۵
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۵)
🔹من به این نتیجه رسیدهام که هماکنون لااقل در حدود صدهزار نفر از این افراد در جامعه پخشند، که یهودی بودهاند، بعداً بهائی شدهاند، و اینک متظاهر به اسلامند! و بهعنوان مسلمان در جامعهی ما پراکندهاند. اما کجاها؟ نمیدانیم!
بعد از انقلاب چون نظام ما شد نظام اسلامی طبعاً باید این تشکیلاتِ ظاهراً پراکنده، از نظر امنیّتی هم بهتوسط قدرتهای خارجی منسجم شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته باشد. الان هم در گوشه و کنار کشور افرادی هستند بهظاهر مسلمان و در عین حال بهائیان قبلی و یهودیان اسبق!! و کارشان این است که از هر طریقی که ممکن است ضربه بزنند. پُستها را اشغال کنند، اسناد را به دشمن برسانند، پشت انقلاب را خالی کنند، افراد متدین را ملکوک کنند، افراد هرزه را معروف کنند و قس علیهذا.
مهمترین کاری که اینها انجام میدهند سوءاستفاده از فقر و بیچارگی طبقات محروم و ساماندهی آنها در جهت منافع امپریالیسم خارجی و قدرتهای بینالملل است. اجازه دهید که نمونهای از این روزهای اخیر هم برایتان عرض کنم:
تقریباً حدود شش ماه قبل یگ گروهی را در شیراز دستگیر کردند. ۵٢ نفر. راه افتاده بودند در محلات فقیر شیراز، بچههای فقرا را (که معمولاً در کوچه ولند) جمع کرده بودند که بیائید ما برای شما کلاس مجانی بگذاریم، کیف و کتاب و قلم مجانی بدهیم. توی مسجد هم به آنها درس میدادند! حال همهاش مسجد نبوده، مسجد بوده و غیرمسجد هم بوده، من مسجد را میگویم برای اینکه عمق فتنه را نشان بدهم.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۲. مشکل بهاییت با تناقضهای علمی و عملی رهبران خود
یکی دیگر از چالشهایی که بهاییت با آن روبه روست، وجود اختلاف در سخن و عمل رهبران بهایی است. اکنون به مواردی از این تناقض گوییها اشاره میکنیم:
شوقی افندی در قرن بدیع مینویسد:
در بین جواهر اسرار مخزونه و لئالی ثمینه مکنونه که از بحر زخار علم و حکمت حضرت بهاءالهز ظاهر گردیده، اعظم و اقدم آن کتاب مستطاب ایقان است که در سنین اخیره دوره اقامت بغداد ۱۲۷۸ هجری قمری مطابق ۱۸۶۲ میلادی طی دو شبانه روز از قلم مبارک نازل گردیده و با نزول آن بشارت حضرت باب تحقق پذیرفت و وعده الهی که حضرت موعود، بیان فارسی را که ناتمام مانده، تکمیل خواهد فرمود، به انجاز پیوست. [۱]
بیان فارسی و عربی بنا بر گفته باب، قرار بود ۳۶۱ باب داشته باشد که خود او فقط توانست ۱۶۲ باب از بیان فارسی و ۲۰۹ باب از بیان عربی را بنویسد. این در حالی است که:
۱. ایقان با سبک نوشتاری خاص خود شباهتی به بیان ندارد.
۲. ایقان تنها در دو باب و فقط به زبان فارسی نوشته شده است. بنابراین، نمی تواند متمّم بیان باشد.
از موارد دیگری که در آنها تناقض آشکارا دیده میشود، میتوان به این نمونه-ها اشاره کرد: نابرابری حقوق مردان و زنان در عمل با وجود ادعای برابری؛ خودبرتربینی و انکار آشکار وحدت عالم انسانی؛ درگیریهای دنیاطلبانه مدعیان صلح (بها و ازل، عباس و محمدعلی، شوقی و مبلّغان و ریمی و ایادی) و فحشها و اتهامهای عجیب و غریب آنها به یکدیگر.
----------
📗[۱]: قرن بدیع، ج ۲، ص ۱۴۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۳
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
زيرا كه كتاب اقدس را با كمال تجليل ذكر كردند و اين مسئله را نسبت به ساير كتب [ صفحه ۹] مراعات نكردند تمنا دارم در اسئله آتيه اين مسئله را در نظر داشته باشند تا بدون تعصب بتوانيم داخل تحقيق شويم. «عبدالله خان - سئوال به عكس مي كنم اظهاري كه در كتاب اقدس شد در نهايت بي طرفي نظر به زمينه اوليه براي تحقيق حق بود در اين صورت به قانون منطق و صبحت جائز است. (!) آقاي خالصي غرض بنده ايراد بر حضرت سائل نبود غرض من رعايت بي طرفي و الغاء تعصب است عبارت سئوال حاكي است كه بي طرفي نبود اگر حضرت سائل مي فرمايند با كمال بي طرفي بود با كمال خوشحالي قبول مي كنم هر چند عبارتشان مساعد نيست و خواهشمندم كه در آتيه كاملا تعصب لغو شود دو سه كلمه ماند در سئوالشان و آن (سئوال به عكس است و در قانون منطق جايز است) با اينكه من اول مدرس علم منطق در شرق هستم و منطق جديد و قديم را تدريس مي كنم و تأليفاتي دارم معذرت مي خواهم كه معناي اين عبارت را نفهميدم زيرا در كتب منطق جديد و قديم همچه عبارت نيست عكس نقيض و عكس مستوي و رد السئوال در كتب منطقي قديمه هست اما به اين مسئله ومطلب ما ارتباط ندارد علي اي حال حضرت سائل به ذيل جواب من نظر كردند هنوز از صدر جواب من فرمايشاتي ننمودند مستدعيم اين نزاع هاي لا طائل را دور انداخته و از اصل جوابي كه عرض كردم جواب بدهند.
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹 ۴- دیدگاه امام خمینی درباره بهائیت
حضرت امامخمینی"ره" در پاسخ به سؤالی در رابطه با جواز یا عدم جواز مطالعه کتب بهائیت فرمودهاند: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترک کنند.[۱] همچنین ایشان ازدواج با فرقه ضاله بهائیت را باطل اعلام کردند.[۲]
📗[۱]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲.
📗[۲]امام خمینی، استفتائات امام" ره"، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲.
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به وصل خود دوایی کن، دل بشکستهی ما را...💔
▪️امام صادق علیهالسلام:
🔸️ امام حسین علیهالسلام با دلی شکسته به شهادت رسید،
پس بر خدا سزاوار است که هر دلشکستهای به زیارتش برود، شاد و مسرور به وطن برگرداند.
🔹️ إِنَّ الْحُسَيْنَ قُتِلَ مَكْرُوباً وَ حَقِيقٌ عَلَى اللَّهِ أَنْ لَا يَأْتِيَهُ مَكْرُوبٌ إِلَّا رَدَّهُ اللَّهُ مَسْرُوراً.
📚 كامل الزيارات، ص ۱۶۷.
#حدیث_روز
#امام_حسین_علیه_السلام
#زیارت_کربلا_به_نیت_فرج
🚫@bahaiyat🚫
📣 نکته ای برای اربعین
⛔️مراقب باشیم بوق تبلیغاتی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین نشویم.
در مسیر پیاده روی اربعین جریان های مختلف ازجمله منحرفان و مدعیان دروغین موکب زده و تلاش در اطلاع رسانی خود به دیگران دارند.
لازم است نکاتی را توجه کنیم.
🔺مسیر اربعین برای کسب معنویت و ایجاد ارتباط با امام است لذا ذهن خود را با رفتن به موکب های منحرف شناخته شده آلوده نکنید و بلکه از فرصت معنوی بهره کامل را ببرید.
🔺اربعین تجلی اتحاد و هم گرایی است. لذا رفتن درب برخی موکب های مدعیان دروغین و یا جریان های انحرافی برای پاسخ گویی یا طعن زدن ثمره ای جز ایجاد درگیری نخواهد داشت.
👈👈این مطلب آنقدر اهمیت دارد که رهبر حکیم انقلاب توصیه کردند،تصاویر ایشان در مراسم اربعین در بلوارها و مجامع عمومی زده نشود👏
🔺متاسفانه در دوره هایی در شهر ها و مراکز اطلاعیه مستقیم در نقد مدعیان نصب میشد و این خود منجر به تبلیغ آن مدعی میگردید.
📣الآن هم برخی از عزیزان برای اطلاع رسانی به زائران، تا گرفتار مدعیان نشوند؛اقدام به معرفی شماره موکب مدعیان میکنند.😳
👈خب بنده خدا، افرادی بوده اند که برای کنجکاوی و یا حتی نقد آن گروه انحرافی به موکب رفته اند و متاسفانه مورد هجوم شبهه قرار گرفته و جذب فرقه شده اند.😔
🔹لذا معتقدم اطلاع رسانی باید کلی و بدون تمرکز بر نامی خاص و نام موکب ها باشد.
و در پیام های اطلاع رسانی، مراکز پاسخگوی معتبر که درصورت شبهه یا سوال عقیدتی می توانند پاسخ دهند را معرفی کنید .
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
اعتضاد السلطنه در كتاب: فتنه باب [۱] در مورد جسد على محمد شيرازى پس از اعدام مى نويسد: «و جسد او را چند روز در ميان شهر به هر طرف مى كشيدند آنگاه در بيرون دروازه انداختند و طعمه سباع شد. »
و مرحوم ميرزا محمد تقى لسان الملك در كتاب: ناسخ التواريخ- سلاطين قاجاريه- مى نويسد: «جسدش را روزى چند ميان شهر به هر سوى كشيده آنگاه در بيرون دروازه در انداختند و خورد جانوران ساختند». [۲]
و «ميرزا محمد مهديخان زعيم الدوله» [۳] «ميرزا رضاقليخان هدايت» در روضة الصفا نظر مذكور را تأييد كرده و «كنت دوگوبينو فرانسوى» در فصل دهم از كتاب: «مذاهب و
فلسفه در آسياى مركزى» [۴] به شهادت تمامى محققان و مورخان مى نويسد: «جسد او در خندق بيرون شهر تبريز خوراك درندگان شد».
----------
📗[۱]: مفتاح باب الابواب،ص ۳۲
📗[۲]: ج ۳، ص ۳۰۵
📗[۳]: مفتاح باب الابواب، ص ۱۸۲
[۴]: Religions et Philozophies dansl Asienentrole ۵۶۸۱
----------
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۶
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
سلام کانالتون عالیه یک اشتباه املایی داشتین گفتم عرض کنم در نفوذ را جدی بگیریم شماره ۴دومرتبه ذکرشده. واقعا بزرگترین خدمت روانجام میدهید.... حالا یک سوال گروهک منافقین آیا بهایی نیستند ومریم رجوی نقش طاهره قره العین نوین بهاییت نیست چون طاهره هم سلاح دست گرفت وعملیات نظامی انجام میداد ونوع کشتار این منافقهای خبیث شبیه ساواک که هسته مرکزی اش بهایی بود مثل پرویز ثابتی همین نوع شکنجه میکردند آیا وقت آن نرسیده درباره این موضوع که عرض میکنم بهتر وبیشتر پژوهش شود. ممنون
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬.
سلام علیکم
تشکراز دقت و توجه شما مورد مطرح شده اصلاح گردید
ان شاءالله این موضوع در شورای پژوهش رسیدگی خواهد شد
🚫@bahaiyat🚫