eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌درگذشت میرزا محمد حسن آشتیانی 🔹 محمد حسن آشتیانی در ۱۲۴۸ق در آشتیان استان مرکزی متولد شد. او در ۱۳ سالگی عازم بروجرد شد و دروس مقدمات را آنجا طی کرد و سال ۱۲۶۵ق راهی نجف شد. وی در سال ۱۲۸۱ق به درجه اجتهاد رسید و به ایران بازگشت و ساکن تهران شد. 🔸ایشان در سال ۱۳۰۶ق همزمان با سفر ناصرالدین شاه قاجار به اروپا، در مقام رهبری نهضت مقاومت و اعتراض مردم در جریان واگذاری امتیاز انحصاری دخانیات به یک شرکت انگلیسی کوشید تا علاوه بر گوشزد کردن زیان‌های اقتصادی این قرارداد، آثار سوء فرهنگی و اجتماعی آن را به مردم یادآور شود. این کار منجر به صدور فتوای تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی شد. 🔹میرزای آشتیانی در ۲۸ جمادی‌الاول سال ۱۳۱۹ق در سن ۷۱ سالگی، در تهران هنگام قرائت زیارت جامعه کبیره دار فانی را وداع گفت و پیکرش را پس از انتقال به نجف در آرامگاه شیخ جعفر شوشتری به خاک سپرده شدند. 🚫@bahaiyat🚫
۱۰ آذر ۱۴۰۳
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۱۲۴) 🚫@bahaiyat🚫
۱۰ آذر ۱۴۰۳
🕸عنوان: بهائیت دین نیست(۳) 🔹اصطلاحات بابیها چون اطلاع از مطالب ذیل لازم به نظر آمد به خوانندگان این کتاب عرضه میشود که از اصطلاحاتشان واقف باشند ۱- باب ونقطه ی اولی میرزا علی محمد است که از ماه صفر ۱۳۶۴ قمری تا شعبان ۱۳۶۶ در قلعه ی چهریق بود و در همین ماه کشته شد و در مدت توقفش در چهریق که مدعی قائمیت شد ملا حسین بشرویه ای را نایب خود قرار داد. ۲ باب الباب ملا حسین بشرویه ای است. ۳- عظیم ملا شیخ علی ترشیزی است. ۴ سید الشهداء، لقب ملا حسين بشرویه ای است. ۵ ذبيح، حاج میرزا اسمعيل کاشانی برادر حاج میرزا جانی نویسنده ی تاریخ نقطة الكاف است. ۶- قدوس ملا محمد علی بار فروش است که رسوایی به دشت را بار آورد. ۷- وحید و ازل میرزا یحیی برادر میرزا حسین علی است. ۸- جمال قدم میرزا حسین علی است که خود را از فدائیان میرزا علی محمد و مگس خانه ی اول معرفی کرده در اوایل سال ۱۲۳۳ قمری | صفحه ۱۴ متولد شده و در سال ۱۳۸۰ و بنا به قول دیگری ۱۳۸۳ قمرى دعوى من يظهری کرد و برادرش ازل را گوساله گفت و حرفهای میرزا علی محمد را زیر پا گذاشت و در سال ۱۳۰۴ قمری در حیفا در گذشت ۹- غصن اعظم میرزا عباس پسر کوچک و غصن اکبر میرزا محمد علی پسر بزرگ میرزا حسین علی است که او را بعد از عباس به جانشینی خود معین کرد اقد اصطفينا الاكبر بعد الاعظم - كتاب اقدس) لكن عباس دختر زاده ی خود شوقی را به جای او گذاشت و به امر و انتخاب پدرش اعتنا نکرد. ۱۰-جمال مبارک نیز میرزا حسین علی است. ۱۱- ابوالفضائل، لقب ملا محمد پسر ملا محمد گلپایگانی نویسنده ی کتاب فرائد است که در همان کتاب در عین حالی که برای اثبات امر بهائیت نوشته است فهمیده یا نفهمیده چه عرض کنم ریشه ی آنها را زده است. ۱۲-وحید ثانی سید یحیی دارایی است. ۱۳ حاج میرزا جانی نویسنده ی نقطه الکاف در سال ۱۲۶۸ قمری کشته شد ۱۴- على قبل نبيل اسم مستعاری است برای سید علی محمد چون نبيل عددش با محمد یکی است. (۹۲) ۱۵ - آواره لقب عبدالحسین آیتی است که پس از ۱۶ سال تبلیغ بهائی گری برگشت و کشف الحیل را در رد آنها نوشت. [ صفحه ۱۵] 📗کتاب بهائیت دین نیست،نویسنده: ابوتراب ، ص۱۲ 🚫@bahaiyat🚫
۱۰ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ آذر ۱۴۰۳
🔹پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله: سَيِّدُ القَومِ خادِمُهُم في السَّفَرِ؛ سرور مردم كسى است كه در سفر خدمتگزار آنان باشد. 📗مكارم الأخلاق : ج ١ ص ٥٣٦ ح ١٨٦٦ 🚫@bahaiyat🚫
۱۱ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ آذر ۱۴۰۳
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده و مانند بانو قدسي ايران كه زن ياور رحمة الله علائي بوده و از شوهر خود جدا و مسلمان گشت و به ديگري ازدواج نمود و كتاب بارقه حقيقة درباره فجائع ناموسي بهائيان و اباحي بودن و پيروي از كمونيست ها در اعراض و ناموس طبع و نشر نمود و همچنين جوان پاك نهاد آقاي صالح اقتصاد كه از اعمده بهائيان بود كتاب ايقاظ را بر تأييد كشف الحيل تأليف و طبع نمود و مانند آن ها خلق كثيري هستند كه از بهائيت منصرف شده اگر سواد داشتند به نظم و نثر فساد بهائيت را اعلام مي نمودند و آنان كه سواد نداشتند - ساكنا به كنار رفتند و شاه سابق پس از آنكه اطلاع پيدا كرد دبستان هاي بهائيان را بست و متحد المآل صادر نمود كه احدي از آنان در دوائر دولتي اعم از كشوري و لشكري مستخدم نشود و سرلشكر علائي كه معروف به بهائي گري و آن وقت سرتيپ و متصدي امور مالي قشون بود از شغل خود منفصل گشت و امثال اين امور بسيار واقع شد. س - چه سري است كه بهائي گري در عربستان و ساير بلاد هيچ اثري ندارد و فقط چند نفر بي مغز ايراني به آن گرويدند؟ ج - اسباب مختلفي دارد اول اين است كه اعراب همين كه كتاب هاي باب و عبدالبهاء كه به زبان عربي نگاشته اند مي بينند حالت تهوع به آن ها دست مي دهد و از اين عربي نخراشيده نتراشيده چنان منزجر و متنفر مي شوند كه حاجتي به دليل ديگري براي بطلان آن خارج از سخنان خود او ندارند اما ساير بلاد غير عربي چون بر دو قسم منقسم مي شوند 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۴۹ 🚫@bahaiyat🚫
۱۱ آذر ۱۴۰۳
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه الف: نص وصايت ۲۰- در جاى ديگر مى فرمايد: «فلك الحمد يا ذالعز الشامخ المنيع ولك الحمد يا ذالجلال البادخ الرفيع حيث قد خلقتنى و جعلتنى مرآت نفسك و نزلت على البيان قدرتك و أنطقتنى ببدايع ظهورات قيوميتك و أرفعتنى بتجليات عز صمدانيتك و خلقت لى مرا يا غير معدودة و اصطفيت من بينها من قدجعلتها مرآتا لنفسك و تلجلجتها بأن ينطق من عندك و تنطقتها بأن تبيس من آياتك فلك الحمد فى الابد المؤتبد على ذالك المرآت المعتمد حيث قد تجليت لها بها بنفسها و جعلتها مقام ظهورك و بطونك و انطقتها ببدايع تجلياتك و غيوبك و أردت ان تنصرنها بقدرتك و تظهرن بسلطنتك و تسلطنها بقيوميتك و تغلبتها بطهاريتك و ترفعتها بكبريائيتك- الى أن قال: - و لتخلقن اللهم بها مرآتا مرتفعة اذكل مايرفع فى البيان من مرآت ذلك ارتفاع مظهر نفسك الى آخر. » ۲۱- در توقيع ملاحسين خراسانى اسمه النازع مى فرمايد: «وانا قد جعلنا لكم فى البيان شمساً مضيئاً مدلن على شمس الازل انتم بهما فى البيان لتدركون تلك كلمة الابهى فى ارض البهاء انتم جواهر الحكمة من سوازج مبدعها تملكون و لتشتشرقون بضياء ماقد شرحنا صوره بالايات من لدنا و يقدسنا بالليل و النهار و كان لنا من الساجدين. » «از اين عبارت ملتفت شدى كه اسم ابهى را در حق حضرت ثمره ذكر مى فرمايند». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۹۷ 🚫@bahaiyat🚫
۱۱ آذر ۱۴۰۳
📌 وفات محمد بن عثمان از نواب اربعه امام زمان علیه‌ السلام 🔹 محمد بن عثمان عَمری، دومین نایب از «نواب چهارگانه» امام زمان (عج) در ایام غیبت صغری بود. او و پدرش پنجاه سال نمایندگی سه امام معصوم را بر عهده داشتند. وی علاوه بر مقام نیابت امام زمان (عج)، خود از علما و فقهای بزرگ شیعه و دارای تألیفات متعددی بود. 🔸 امام زمان (عج) در زمان غيبت صغری از طريق چهار نايب با مردم در ارتباط بودند كه به آنها «نواب اربعه» يا «نواب خاصه» هم می‌گفتند. وظايف اين افراد اين بود كه در زمان غيبت صغری ، سؤالات و امور مردم را خدمت امام برده و جواب‌های امام را برای آنها بياورند. 🔻 دومين نفر از نواب اربعه محمد‌ بن‌ عثمان بود كه ابتدا به‌عنوان وكيل امام و در ادامه سفير آن حضرت بودند. او پسر نائب اول بود و بعد از وفات پدرش اين مقام از طريق حضرت مهدی (عج) به ايشان منتقل شد. امام زمان(عج) درباره او و پدرش چنين می‌ فرمايد: «عمری و پسرش هر دو ثقه و مورد اعتمادند، هر چه رسانند از طرف من می‏‌رسانند و هر چه گویند از من است» ▫️محمد بن عثمان با ارجاع مراجعین به حسین بن روح، زمینه جانشینی وی را فراهم آورد و در واپسین روزهای حیات، به دستور امام او را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد. ایشان طبق دیدگاه مشهور، در سال ۳۰۵ قمری در ۲۹ ماه جمادی الاولی وفات یافت. مزارش بر سر راه کوفه در محلی که خانه‌اش آن‌ جا بود، قرار دارد. 🚫@bahaiyat🚫
۱۱ آذر ۱۴۰۳
21.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب 📍قسمت چهاردهم 📚 عنوان: انسان‌های تحت حاکمیت طاغوت رستگاری ندارند 📖 تفسیر سوره ممتحنه 🗓۱۳۶۱/۰۸/۲۱ 🚫@bahaiyat🚫
۱۱ آذر ۱۴۰۳
📌 همه‌ پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔹پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور اجرای احکام و قوانین الهی، طی انتخاباتی، مجلس خبرگان قانون اساسی تشکیل و به تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پرداخت. 🔸خبرگان پس از چند ماه بحث و نظر و رای‌گیری داخلی، پیش‌ نویس قانون اساسی را آماده کردند. هر اصل باید دست‌ کم رای دو سوم خبرگان را می‌ آورد. پس از بحث و تصویب تک تک اصل‌ ها و جمع‌ بندی آن‌ ها، نسخه پایانی قانون اساسی در جلسهٔ علنی ۲۴ آبان به رأی گذاشته شد و به تصویب خبرگان قانون اساسی رسید. 🔹در آن شرایط برخی مخالف برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی بودند، ولی با تأکید امام بر این که باید مردم رأی دهند، همه‌پرسی در ۱۱ و ۱۲ آذر ۱۳۵۸ برگزار شد و ۷۵/۵۶٪ مردم شرکت کردند که با رای حدود ۹۹/۵ درصد قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب شد. 🚫@bahaiyat🚫
۱۱ آذر ۱۴۰۳