فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب
📍قسمت شانزدهم
📚 عنوان: اهمیت ذکر و یاد خدا بودن
📖 تفسیر سوره جمعه
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سوره_جمعه
🚫@bahaiyat🚫
📌درگذشت ملا محمد محمدی اشتهاردی
🔹 محمد ملا محمدی، معروف به «محمدی اشتهاردی»، در سال ۱۳۲۳ ش در اشتهارد، نزدیک کرج، متولد شد. او تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش و حوزه علمیه اشتهارد آغاز کرد. در سال ۱۳۴۸ ش به قم مهاجرت کرد و از اساتید بزرگی چون آیات عظام شبزندهدار، مکارم شیرازی، علی مشکینی، گلپایگانی و مهدی حائری بهره برد.
🔸 محمدی اشتهاردی با حضور در درس تفسیر ابوالقاسم خزعلی به نویسندگی علاقهمند شد. پس از آشنایی با آیتالله مکارم شیرازی، در جلسات نویسندگی ایشان شرکت کرد. اولین کتاب خود، شرح حال بلال حبشی، را در سال ۱۳۴۶ ش منتشر کرد و سال بعد پندهای جاویدان را در دو جلد نوشت.
🔹 او حدود ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات تفسیر، عقاید، امور سیاسی، اجتماعی، حدیث و تاریخ به رشته تحریر درآورد. همچنین در تألیف مجموعههای مهمی چون تفسیر نمونه و پیام قرآن همکاری داشت.
🔸 این عالم فرزانه در ۲۸ آذر ۱۳۸۵ درگذشت و در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#آذر_۲۸
#ملا_محمد_محمدی_اشتهاردی
🚫@bahaiyat🚫
📌 ابن همام اسکافی، محدث برجسته شیعه
🔹محمد همام بن سهیل، مشهور به ابن همام اسکافی، از محدثان و علمای بزرگ شیعه در قرون سوم و چهارم هجری قمری بود. او در سال ۲۵۸ق متولد شد و در دوره غیبت صغری به یکی از شخصیتهای مهم علمی و مذهبی امامیه و یکی از بزرگترین محدثان بغداد شناخته میشد.
🔹 او در ترویج مبانی اعتقادی امامیه نقش اساسی داشت و کتابهای ارزشمندی همچون منتخب الانوار فی تاریخ الائمة الاطهار و المزار را تألیف کرد. ایشان در میان عالمان شیعه جایگاهی ویژه داشت و به دلیل دقت و امانتداری در نقل حدیث، به عنوان بزرگ صحابه شناخته میشد.
🔹 ابن همام رابطه نزدیکی با محمد بن عثمان عمری، دومین نایب خاص امام زمان (عج)، داشت و در جلسات مهمی، مانند تعیین نیابت حسین بن روح نوبختی، حضور داشته است. این ارتباط نشاندهنده جایگاه او در میان شیعیان عصر غیبت صغری است.
🔸️ این عالم برجسته در ۱۶ جمادیالثانی سال ۳۳۶ق در بغداد درگذشت و در مقابر قریش به خاک سپرده شد.
#تقویم_تاریخ
#جمادی_الثانی_۱۶
#ابن_همام_اسکافی
🚫@bahaiyat🚫
بسم الله الرحمن الرحیم
آغازگر دشمنی کیست (۴)
نقشه شوم کشورسازی در سراسر جهان بر مبنای قومیت در اعلامیه وودرو ویلسون رئیس جمهور امریکا به سال ۱۹۱۴ بیان شد. لذا فاتحان جنگ جهانی اول از خاکستر امپراتوری های پیشین دهها دولت ملی کوچک را پدید آوردند از اینرو پس از جنگ جهانی دوم نهاد "قیمومت" را در منشور ملل متحد تعبیه نمودند و قدرت های برتر ذیل این سازوکار اداره آن واحدها را در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین به دست گرفتند و به تدریج آنها را به رسمیت شناختند به طوریکه شمار کل کشورها از ۵۲ واحد در سال ۱۹۴۵ به حدود ۱۳۰ واحد تا پایان دهه ۸۰ قرن ۲۰ رسید.
حاکمان نظام سلطه طی چهار دهه اخیر همان استراتژی را از طرق حمایت های حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک آشکار و پنهان ادامه دادند و بدین ترتیب تعداد کل کشورها به بیش از ۲۰۰ کشور رسیده است.
ذیل همین استراتژی برای تجزیه ایران هم از حدود ۶۰ سال پیش برنامه ریزی کرده بودند.
✍دکتر#رضایی
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چجوری اسرائیل رو بزنیم که بره پِی کارش؟[پاسخ قرآن چیه؟]
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
مخصوصا به واسطه مدارسي كه به نام تعليمات اسلامي در تهران تأسيس شده اين مدارس به جاي اينكه محل تدريس و تعليم حقايق اسلامي باشد جايگاه ترويج و تشويق به خرافات است خداي نخواسته اگر ادامه پيدا كند ممكن است كه از طريق ديگر موجب ضعف و سستي ديانت و شدت اختلاف كلمه بشود. ثالثا در اين مجامع قوه مفكره و عاقله وجود ندارد و تعصب در جهل مركب اين ها را اداره مي كند. رابعا بعضي از افراد اين مجمع مشبه الحالند و حسن نيتي در اين ها مشاهده نمي شود علاوه بر جهلي كه دارند مخصوصا اشخاصي كه از هند يا بين النهرين آمده اند و بعض اين مجامع را اداره مي نمايند روي هم رفته بوي خيري از اين مجامع تهران كه به نام دين تشكيل شده نمي آيد يا متصديان اين ها صرفا ديوانه اند يا مغرض و منظوري به جز تضعيف مباني دين اسلام ندارند كسي كه به اعمال اين ها مي نگرد ترديدي در يكي از اين دو چيز پيدا نمي كند. براي مثال بعضي از اقدامات آن ها را يادآوري مي كنم در بازار و مسجد شاه و مسجد جمعه ساده لوحان را اغرا و اغوا مي نمايند كه جلو زنان بي حجاب را بگيرند و از ورود آن ها ممانعت كنند در صورتي كه دوائر دولتي مخصوصا وزارت دارائي پر از زن بي حجاب و استخرهاي منظريه و امجديه براي شناي مختلط و باشگاه هاي افسران و تماشاخانه ها براي رقص مختلط زن و مرد آماده مي باشد و مبرزترين زنان ايران كه مقام اول را دارا هستند نه فقط در ايران بي حجاب بلكه مابين مسكو و امريكا پرواز مي كنند
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۵۲
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
تأثیر نگهداری سگ در أعمال انسان
در حدیثی موثّق از امام صادق عليه السّلام نقل شده که فرمودند: «مَا مِنْ أَحَدٍ يَتَّخِذُ كَلْباً إِلاَّ نَقَصَ فِي كُلِّ يَوْمٍ مِنْ عَمَلِ صَاحِبِهِ قِيرَاطٌ.»
✍🏻 هر كس سگ داشته باشد، در هر روز به اندازه يك قيراط از عملش كم مىگردد.
📚 الکافی، ج۶ ص۵۵۲
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب
📍قسمت شانزدهم (بخش آخر)
📚 عنوان: خداوند بهترین روزی دهندگان است.
📖 تفسیر سوره جمعه
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سوره_جمعه
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی
هشدار قرآن کریم نسبت به خطر صهيونيستها:
لَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ...این ها هر روز دارند نقشه میکشند.
✍آيت الله العظمی #جوادی_آملی
🚫@bahaiyat🚫
بسم الله الرحمن الرحیم
آغازگر دشمنی کیست ( ۵)
غربی ها جهان بشری را همانند جنگل می شمارند و با اعتقاد به اصل تنازع بقا در حق تمام بشریت دشمنی و جنایت روا داشته اند.
این رویکرد در علوم غربی هم رسوخ دارد. چندان که علوم اجتماعی غرب برای تحلیل سیر جوامع بشری، برخی از مطالب و پژوهش های تکامل گرایان و جانورشناسان را ملاک قرار داده و به شکل گزینشی به تعمیم برخی مفاهیم داروینیستی پرداخته است.
در این راستا بخش هایی از پژوهش های داروین و لامارک در زیست شناسی و جانورشناسی را مبنا قرار می دهند و آنرا در چارچوب تفکر فردگرای جامعه غربی فرآوری می کنند.
حاصل این فرآوری، همانند سازی مسایل اجتماعی و فرهنگی بشر با ارگانیسم گرایی و قیاس دلبخواهی جامعه و فرهنگ آدمیان با قانون جنگل و زندگی گروهی و غریزی جانوری است.
نتیجه این فرآوری اندیشه ی تکامل گرایی غالبا تک خطی در نظامات رقابتی و محوریت تضاد در تاریخ و بازتاب آن در تعامل با سایر ملل است. ( دکتر مرتضی فرهادی، فصلنامه علوم اجتماعی، سال 25، شماره 70،ص:9-8)
✍دکتر#رضایی
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
📌درگذشت آیت الله محیالدین حائری شیرازی
🔹محمدصادق( محیالدین) حائری شیرازی دومین پسر آیتالله آقا شیخ عبدالحسین حائری در دوازدهم بهمن ۱۳۱۵ش در شیراز متولد شد.
🔸ایشان تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه در مدارس دولتی شیراز با موفقیت گذراند و دیپلم ریاضی گرفت. وی دروس مقدمات حوزه را نزد پدر، سطح را در مدارس منصوریه، سطح عالی و تقریرات اصول میرزای قمی را از محضر آیتالله شیخ بهاءالدین محلاتی فراگرفت.
🔹وی در مدرسه حجتیه حجره گرفت و پس از قبولی در آزمون، دروس خارج فقه و اصول را آغاز نمود. ایشان پای درس خارج فقه آیات عظام آقایان بروجردی، سید محمد محقق داماد، امام خمینی (ره)، شیخ محمدعلی اراکی و میرزا هاشم آملی حاضر شدند.
🔸آیت الله حائری قبل از نیمه خرداد ۱۳۴۲ از طریق اعلامیهها و سخنرانیهای امام خمینی با ایشان آشنا شده بود. وی پس از تبعید امام به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مبارزات آشکار خود را علیه رژیم پهلوی آغاز نمود.
🔹ایشان پس از پیروزی انقلاب اقدامات و فعالیتهای متعددی انجام داد. در نخستین دوره تشکیل مجلس شورای اسلامی ۱۳۵۹ش از سوی مردم شیراز انتخاب گردید. در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ طی حکمی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه و پس از آن نماینده ولی فقیه در استان فارس انتخاب شد.
🔸آیتالله حائری آثار بیشماری را در مسائل متنوع اسلامی منتشر نمودند. ایشان در سن ۸۱ سالگی در قم درگذشتند و در حرم حضرت معصومه سلاماللهعلیها به خاک سپرده شدند.
#تقویم_تاریخ
#آذر_۲۹
#آیت_الله_حائری
🚫@bahaiyat🚫
⭕️تمرکز بهائیت بر تبلیغ میان کودکان و نوجوانان در امــــــــــــــــارات
🔹منابع بهائی در امارات از طراحی و اجرای برنامههای متنوع برای جذب کودکان و نوجوانان در این کشور خبر دادهاند.
🔸یکی از طرحهای اصلی فرقه ضاله بهائیت در این زمینه، اجرای برنامههای محیط زیستی با مشارکت فعال کودکان و نوجوانان است که به عنوان ابزاری برای نفوذ در این گروههای سنی مختلف استفاده میشود.
♦️شرکت نمایندگان فرقه ضاله بهائیت در ششمین مجمع شبکه جهانی ادیان برای کودکان که در امارات برگزار شده، به عنوان چراغ سبزی از سوی حاکمیت این کشور برای فعالیتهای آزادانه این فرقه تلقی میشود.
🔺دفتر امور عمومی پیروان فرقه ضاله بهائیت در امارات هدف این مجمع را «محافظت از کودکان در برابر چالشهای پیش رو» عنوان و مطرح کرده است.
🔻این اقدامات در حالی صورت میگیرد که حاکمیت امارات متحده عربی با اجازه فعالیت آزادانه به بهائیت، ضمن رسمیت بخشیدن به این فرقه، ذهن و روح کودکان این کشور را در اختیار مربیان و مبلغین بهائی قرار داده است. این موضوع نگرانیهائی درباره تأثیرگذاری بر نسل آینده در امارات ایجاد کرده است.
🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
ب) نقض نص و كشف خدائع
بر اين اساس و آنچه كه مسلم است ميرزا حسينعلى پس از بازگشت به بغداد و گذشت حدود سه الى چهار سال از مراجعت، كتاب ايقان را در اثبات دعاوى على محمد شيرازى نگاشته است و اين كتاب به خوبى نشان مى دهد كه تا سال ۱۲۷۸ ه ق [۱] كه سال اتمام تأليف كتاب ايقان است. ظاهراً خود را مطيع و زيردست صبح ازل مى دانسته است،
چنانچه در كتاب مذكور چنين مى نويسد:
«بارى اميدواريم كه اهل بيان تربيت شوند و در هواى روح طيران نمايند و در فضاى روح ساكن شوند حق را از غير حق تميز دهند و تلبيس باطل را به ديده بصيرت بشناسند. اگر چه در اين ايام رايحه حسدى وزيده كه قسم به مربى وجود از غيب و شهود كه از اول بناى وجود عالم با اينكه آن را اولى نه تا حال چنين غل و حسد و بغضائى ظاهر نشده و نخواهد شد؛ چنانچه جمعى كه رايحه انصاف را نشنيده اند رايات نفاق برافراخته اند و بر مخالفت اين عبد اتفاق نموده اند و از هر جهت رمحى آشكار و از هر سمت تيرى طيار با اينكه به احدى در امرى افتخار ننمودم و به نفسى برترى نجستم مع هر نفسى مصاحبى بودم در نهايت مهربان و رفيقى به غايت بردبار و رايگان با فقرا مثل فقرا بودم و با علما و عظما در كمال تسليم و رضا مع ذلك فواللَّه الذى لااله الا هو كه آن همه ابتلا و بأساء و ضراء كه از اعداء و اولى الكتاب وارد شد نزد آنچه از احبا وارد شد معدوم صرف است و مفقود بحت بارى چه اظهار نمايم كه امكان را اگر انصاف باشيد طاقت اين بيان نه و اين عبد در اول ورود اين ارض چون فى الجمله بر امورات محدثه بعد اطلاع يافتم از قبل مهاجرت اختيارنمودم و سر در بيابان هاى فراق نهادم و دو سال وحده در صحراهاى هجر بسر بردم و از عيونم عيون جارى بود و از قلبم بحور دم ظاهر چه ليالى كه قوت دست نداد و چه ايام كه جسد راحت نيافت و با اين بلاياى نازله و رزاياى متواتره فوالذى نفسى بيده كمال سرور موجود بود و نهايت فرح مشهود زيرا كه از ضرر و نفع و صحت و سقم نفسى اطلاع نبود به خود مشغول بودم و از ما سوى غافل و غافل از اينكه كمند قضاى الهى اوسع از خيال است و تير تقدير او مقدس از تدبير سر را از كمندش نجات نه و اراده اش را جز رضا چاره نه قسم به خدا كه اين مهاجرتم را خيال مراجعت نبود و مسافرتم را اميد مواصلت نه و مقصود جز اين نبود كه محل اختلاف احباب نشوم و مصدر انقلاب اصحاب نگردم...
----------
[۱]: ميرزا حسينعلى در كتاب: ايقان خود در اين خصوص گويد: «و بارى هزار و دويست و هفتاد و هشت سنه از ظهور نقطه فرقان گذشت و جميع اين همج رعاع در هر صباح تلاوت فرقان نموده اند و هنوز به حرفى از مقصود فايز نشده اند» و دليل قطعى بر اينكه مقصود از تاريخ مذكور ۱۲۷۸ سال از هجرت است نه از بعثت يعنى ۱۲۶۸ هجرى به عادت بابيه كه غالباً از بعثت تاريخ مى گذارند و بعثت را به زعم خود ده سال قبل از هجرت فرض مى كند علاوه بر آنكه خود بودن بهاء اللَّه در بغداد كه در سنه ۱۲۶۹ هجرى بدانجا رفت بالبداهه مبطل اين احتمال است. اين فقره ديگر از كتاب ايقان است «و ليكن اين انوار مقدسه هجده سنه مى گذرد كه بلايا از جميع جهات مثل باران بر آنها باريد و به عشق و حب و محبت و ذوق كه جام رايگان در سبيل سبحان انفاق نمودند» و چون ظهور باب در سنه ۱۳۶۰ هجرى بود پس ضرورتاً هيجده سال بعد از آن مى شود ۱۲۷۸ هجرى. مراجعه شود به كتاب: نقطة الكاف.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۳۰۵
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻صهیونیستا، لخت شدنِ دختر ایرانی رو تشویق میکنند؛ در صورتی که تو اسرائیل با شلوارک پوشیدن یک مرد چنین برخوردی میکنن!
برهنگی افتخار نیست
🚫@bahaiyat🚫
🌹از امام جواد(علیهالسلام)سؤال شد:
✨مرگ چيست؟حضرت در پاسخ فرمودند: مرگ همان خواب است كه هرشب سراغ شما مى آيد جز آن كه مدت خواب مرگ طولانى است وآدمى از آن خواب بيدار نمى شود، جز روز قيامت.
🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
ب) نقض نص و كشف خدائع
و سبب ضر احدى نشوم و علت حزن قلبى نگردم غير از آنچه ذكر شد خيالى نبود و امرى منظور نه اگر چه هر نفسى محملى بست و به هواى خود خيالى نمود، بارى تا آنكه از مصدر امر حكم رجوع صادر شد و لابد تسليم نمودم و راجع شدم، ديگر قلم عاجز است از ذكر آنچه بعد از رجوع ملاحظه
شد حال دو سنه مى گذرد كه اعداد را اهلاك اين عبد فانى به نهايت سعى و اهتمام دارند چنانچه جميع مطلع شده اند. مع ذالك نفسى از احباب نصرت ننموده و به هيچ وجه اعانتى منظور نداشته بلكه از عوض نصر حزنها كه متوالى و متواتر قولا و فعلًا مثل غيث هاطل وارد مى شود واين عبد در كمال رضا جان بركف حاضرم كه شايد از عنايت الهى و فضل سبحانى اين حرف مذكور مشهور در سبيل نقطه و كلمه مستور فدا شود و جان دربازد و اگر اين خيال نبود فوالذى نطق الروح بأمره آنى در اين بلد توقف مى نمود و كفى باللَّه شهيداً و اختم القول و لاقوة الا باللَّه و اناللَّه و انااليه راجعون انتهى»
به استثناى بيان مذكور در كتاب ايقان مدارك و اسناد فراوانى در دست اطرافيان صبح ازل موجود است كه حسينعلى ميرزا پس از اعدام على محمد شيرازى در همه جا ايران وعراق، تا سالهاى (۱۲۸۱- ۱۲۸۳) ه ق به جانشينى بحق صبح ازل پس از على محمد شيرازى اذعان و اعتراف داشته خود را مانند همه بابيان مطيع بى قيد و شرط صبح ازل مى خوانده است... چنانچه اشاره اش گذشت.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۳۰۶
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
📌 آیت الله شیخ مرتضی انصاری
🔹مرتضی انصاری دزفولی، معروف به «شیخ انصاری»، در سال ۱۲۱۴ق در دزفول به دنیا آمد. او از نوآوران علم اصول و فقه بود که با تألیف کتابهای رسائل و مکاسب این علوم را وارد مرحلهای جدید کرد.
🔸تحصیلات ابتدایی خود را نزد پسرعمویش آغاز کرد و سپس در کربلا، کاشان و نجف نزد اساتیدی همچون ملا احمد نراقی، سید محمد مجاهد و موسی کاشفالغطاء علمآموزی کرد. او در جوانی به درجه اجتهاد رسید و پس از رحلت صاحب جواهر در سال ۱۲۶۶ق، به عنوان مرجع بزرگ شیعه شناخته شد.
🔹 از شاگردان برجسته او میتوان به سید محمدحسن شیرازی (صاحب فتوای تحریم تنباکو)، ملا حسینقلی همدانی و محمدکاظم خراسانی اشاره کرد. همچنین، بسیاری از اصول فقهی و فقه سیاسی او، از جمله نظریاتش درباره ولایت فقیه، تأثیر عمیقی بر حوزههای علمیه شیعه گذاشت.
🔸 شیخ انصاری زندگی بسیار سادهای داشت و درآمد خود را در امور خیریه صرف میکرد. او در ۱۸ جمادی الثانی سال ۱۲۸۱ق در نجف درگذشت و در حرم امام علی (ع) به خاک سپرده شد. آثار و خدمات او همچنان در حوزههای علمیه و میان پژوهشگران فقهی مورد توجه است.
#تقویم_تاریخ
#جمادی_الثانی_۱۸
#شیخ_مرتضی_انصاری
🚫@bahaiyat🚫