eitaa logo
بانوی آب
5.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
•ارزش قلم به غایتی است که برای او قلم زده می‌شود• |امام خمینی| 🔗تصاویر:کتب نگاشته شده به قلم خانم فروغ زال ، مربی دوره نویسندگی https://eitaa.com/heyat_hodat 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
هو البصیر °روز های کلاس° 🔹پنجشنبه ۱۹ مرداد : ۸تا۱۱ صبح 🔹جمعه ۲۰ مرداد : ۸تا۱۱ صبح 🔹 چهارشنبه ۲۵ مرداد : ۳تا۶ بعد از ظهر 🔹 پنجشنبه ۲۶ مرداد : ۸تا۱۱ صبح مکان :https://balad.ir/p/1mDGrb9ZmFqJJr https://eitaa.com/heyat_hodat 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
به نام خالق رفاقت 👥با دوستاتون به کلاس بیاید و تخفیف بگیرید https://eitaa.com/heyat_hodat 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ حجاب‌گستری استوار اگر حجاب یک گلوگاه است و نقطۀ آغاز یک حراست بزرگ فرهنگی یا نقطۀ آغاز یک وادادگی گسترده و پهناور است، و دشمن نیز روی آن سرمایه گذاری مجدانه، مستمر، چندین ساله و چند جانبه نموده است، و اکنون تهدیدهای آن خود را بهتر از همیشه نشان داده است، پس باید «همه‌جوره» پشت آن را محکم کرد و با قدمهایی استوار و پیگیر دنبال آن را گرفت. این پیگیری سطوح مختلفی دارد که یکی از آنها اصل «عقلانیّت حجاب» است. ما به حجاب چگونه نگاه می کنیم، چه تفسیری از آن داریم، چه جایگاهی به آن می دهیم، چه ربط و پیوندی بین آن و دیگر ارزشهای اسلامی زن یا زن و مرد قائل هستیم، چه آبشخورهایی برای انتخاب فردی یا اجتماعی حجاب قائلیم، اصل و فرع حجاب را چه می دانیم، چه تنوعی برای حجاب می بینیم، حجاب را یک حق می دانیم یا تکلیف، الزام به حجاب را درست می دانیم یا خیر، حجاب را در چه صورتی قابل صرف نظر کردن می بینیم، و ... دهها بحث این طوری از منظر فقهی و حقوقی و انسان شناختی و اخلاقی و تربیتی و سلوکی و فرهنگی و زیبایی شناختی و ... دربارۀ حجاب قابل طرح است. برخی از این بحثها خیلی کلیدی است. برخی از این بحثها اساساً جلوه و هویّتی به «مسألۀ حجاب» می‌دهد که می‌تواند آن را برای قشر وسیع و متنوعی از مردم ایران جذاب و خواستنی نماید. عاقلۀ انقلاب، یعنی جامعۀ دلسوزی که به تحول ایران عزیز ما می اندیشد، نباید دربارۀ حجاب هیچ رکود و ضعف نظری‌ای را بپذیرد و تنها به کارهای قانونی یا فرهنگی بسنده کند. اگر دنبال جوششهای بزرگی به نفع حجاب هستیم باید رسیدگی عقلی عمیقی به آن نموده باشیم. اگر این کار به صورت مُشبعی تاکنون صورت نگرفته است باید هیچ زمانی را برای این رسیدگی از دست ندهیم، بلکه تا می توانیم جبران کنیم. هر تمدنی از عقلانیّت تغذیه می کند و زندگی نوین شیعۀ ایرانی تنها و تنها تمدنسازی را هدف گرفته است، پس باید به عقلانیّتی نوین تکیه داشته باشد. رهبر معظم انقلاب، بنای يک نظام و تمدّن اسلامی و يک تاريخ جديد را قضيه ای جدي دانسته و می فرمایند : «بايد همه احساس کنند که مسئوليت ايجاد تمدن اسلامی نوين بر دوش آنهاست»(23/ 7/ 1391) و معتقدند که تمدن سازی نوین از عقلانیّت نوین تغذیه می کند و انقلاب اسلامی ایران سخن و عقلانیّتی نوین به جهان امروز عرضه کرد. از نظر ایشان «عقلانیت یعنی نیروی خرد انسان را استخراج کردن و آن را بر تفکرات و اعمال انسان حاکم قرار دادن»، «برای تشکیل مدینه فاضله و امت واحده اسلامی و تمدن بزرگ اسلام، باید عقل را معیار و ملاک قرار بدهیم» البته می افزایند که «عقلانیت به معنای محافظه‌کاری، مسامحه و تساهل نیست» برای موفقیّت هر حرکت بزرگ اجتماعی پشتیبانی اندیشه را لازم می شمارند و می فرمایند : «یک نهضت بزرگ اگر بخواهد در میان مردم پا بگیرد؛ جا پیدا کند؛ با قبولِ نخبگان و زُبدگان جامعه مُواجه شود، باید حرف و سخن نو به صحنه بیاورد و داشته باشد. با شعار مردم را چهار صباح می‌شود در صحنه نگه داشت؛ اما مبارزۀ بنیانی را با صِرف شعارهای سطحی و پوک ـ که در دهان بعضی‌ها می‌بینید ـ نمی‌توان راه انداخت، بلکه برای آن مبارزه و در صحنه نگه داشتن مردم، فکر لازم است؛ برای پشتوانۀ حرکت عظیم مردمی، یک سد و تکیه‌گاه مستحکم فکری لازم است» و سرّ توفیقمندی حضرت امام را نیز دست یابی به یک اندیشه و عقلانیّت نیرومند می دانند : «امام بزرگوار نهضت ما توانست این تکیه‌گاه مستحکم فکری را از اسلام استخراج کند. پایه‌های عمدۀ این تفکر همان اصول اسلامی بود که بازشناسی و بازفهمی می‌شد، بدون اینکه مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد.»(18/ 3/ 1382) ┄┅••؛••┅┄ حجاب آنچنان که از آن بر می آید یک مطلوبیّت و یک رفتار ساده و سطحی نیست که بتوان در دوران معاصر با یکی دو توصیۀ ساده از آن حراست نمود. باید عقبۀ نظری نیرومندی برای حراست از این پارۀ مؤثر زندگی متعالی و عفیفانه فراهم نمود. باید همۀ تلاشها و پرشها را ــ چه مثبت و چه منفی ــ تجمیع کرد و در آنها دمید تا ببالند و سطح عقلانیّت حجاب را حسابی بالا ببرند. در این شلوغیها به تمسخر ورودهای نظری نپردازیم و حال که هیجانی به نفع حجاب ایجاد شده از آن برای ارتقای سطح بحثهای نظری در این باب استفاده کنیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به روح بلند رقیه خاتون گل پژمردۀ کاروان رسالتمند و پرسخن سیدالشهداء علیه السلام. ✍ استاد فلاح شیروانی ☘️@faslefarhang 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
اگر احمد را بگیرند و بکشند.... امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی): «اوّلِ پيروزى انقلاب، وقتى كه آقازاده‌ى يكى از علماىِ معروفِ مبارز، چند صباح بازداشت شده بود و آن آقا خيلى متأثّر و ناراحت بود، در قم خدمت امام رفتيم. ايشان گفت: «اگر اين احمد را بگيرند و بكشند [حالا اينش يادم نيست] من در باطن قلبم هم متأثّر نمى‌شوم!» امام چنين شخصيتى بود؛ در حالى كه به فرزند خود بسيار علاقه داشت. اگر آن توكّل، آن بى‌اعتنايى به دنيا و آن شجاعت و قاطعيت نبود، اگر همه‌ى ما و همه‌ى كسانى كه در اين راه بودند جمع مى‌شدند، اين قضيه اتّفاق نمى‌افتاد، و ممكن بود چيز ديگرى بشود. يعنى اين نمى‌شد كه شد. اين يك فرصت الهى بود و خداى متعال اسباب را جمع آورد و حتّى كسى مثل امام را براى اين كار انتخاب كرد؛ و انَّ اللَّه اذا اراد شيئاً هيئ اسبابه» 72/5/5 "حوزه وروحانیت" 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🟠 سلسله نشست‌های راهبردی «طرح کلی حجاب، فراسوی بهترین قوانین» با حضور اساتید، نخبگان و پژوهشگران 🔻 نشست دوم 🔹 حجت‌الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا فلاح شیروانی استاد حوزه و دانشگاه و مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🕝 شنبه 21 مردادماه، ساعت 13:30 🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه @gesostu_ir www.GESOSTU.ir 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
‎⁨نشست فعالین تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب⁩.m4a
7.69M
گزارش اولیه از امروز با ⏰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ اهم نکات در این نشست: 1️⃣ دیدگاه معظم له در خصوص تشکیل یک نهاد فراقوه ای در امر تربیت 2️⃣ دیدگاه ایشان در نسبت ساختار رسمی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن 3️⃣ ماموریت آقا به فعالین مردمی تعلیم و تربیت در خصوص طراحی نقشه راه تحول 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
-491970815_-168133878.pdf
474.1K
سلام علیکم گزارش جلسه دیدار، از چشم بنده خیلی سعی کردم کامل بنویسم و چیزی جا نیفتد چون روایتهایی از جلسات آمده و زوایای گوناگون میتواند کمک کند به درک کامل تر و همچنین حاضران، باید حرف را منتقل کنند به دوستانی که حضور نداشتند خانم دکتر رقیه فاضل 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
593K
این توضیح فردی هست که از حضرت آقا سوال پرسیدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قلمت را مسلمان کن برادر جان! در گیرودار بعضی مباحثاتِ دشمن‌شادکن جبهه انقلاب، پریدن مدیرگروه اجتماعی شبکه سوم به مجری برنامه پاورقی و سیدخندان در 16 مرداد، حقیقتاً کم‌سابقه و دردآور و از همه مهم‌تر حامل «نشانه» است؛ اصلاً به فرض محال و فارغ از میزان بسیار کمِ هزینه تولید و زمان‌آگاهی تهیه‌کننده برنامه و کیفیت و تأثیر آن در جبهه دشمن و خودی، پاورقی و سیدخندان بی‌اثرترین و بی‌مخاطب‌ترین اثر سیما در 44 سال ساله اخیر بوده؛ خب باباجان! اون یه چیزی گفته و نقدی کرده؛ تو هم یه چیزی بوگو! این چه طرز بداخلاقیه! مدل استنادات به آمار را ببینیم! اصلأ ادبیات، ادبیات ضد انقلابیه! چرا عزیزمان این‌گونه در زمین دشمن بازی کرده! زشت نیست؟! من یاد ندارم جبهه رسانه‌ایِ ضدانقلابِ داخلی، یکبار و در این سطح با هم مخاطبه کرده باشَن! اینجاهاست که باید ادب گفتگو، نقد و آداب کنشگریِ رسانه‌ای رو به خودمون متذکر بشیم... 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
همه ما دوست داریم اربعین عازم کربلا باشیم و روایت کنیم از شیرینی‌های ناب این سفر ! دوست داریم روایت کنیم از این رویداد با شکوه ! و از خود می‌پرسیم چه روایتی می‌تواند گویای گوارایی این سفر باشد؟ چه بگوییم و چه بنویسیم که زاویه‌ای نو از این سفر را روایت کنیم؟ 👤 محمدامین نخعی، مدرس دوره روایت انسان برایمان می‌گوید از: 💠 سابقه، چیستی و چرایی جنگ روایت‌ها و سوژه هایی که می‌تواند از زوایای نو به این سفر بپردازد. ✔️ چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ✔️ ساعت ۱۵ الی ۱۷ 📲 به صورت مجازی مخصوص بانوان 🔹هزینه دوره : رایگان آدرس بستر برگزاری برای ثبت نام کنندگان‌ ارسال خواهد شد. 🔻شناسه ثبت نام در پیام‌رسان بله و ایتا 🔻 👉 @mimanemo 👈 🌀 دورهمگرام (شبکه زنان روایتگر)؛ فرصتی برای ثبت لحظات گوارای زندگی🍃 با ما از طریق لینک زیر همراه شوید: 📲 دورهمگرام در ایتا | بله | دیگرپیام‌رسان‌ها 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیت‌الله یزدان‌پناه در شهر تهران 📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی) زمان: چهارشنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر 📱پخش آنلاین: @ostad_yazdanpanah 🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است. https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
هدایت شده از سطور
موریانه‌ها 🖍 الان چه وقت گفتن از تدبیر اجتماعی است؟ در زمانه‌ای که ما باید جان بکنیم که بخشی از حاکمیت از سکون مفرط دست بردارد و به حداقل وظایف حاکمیتی خود عمل کند و در مساله حجاب اقتدار نشان بدهد، گفتن از تدبیر اجتماعی همان و بهانه دادن دست اینان همان! این زمان‌نشناسی و نفهمیدن زمان و مکان، تیغ حق را کند میکند و مثل موریانه ما را پوک میکند! 📌 این دغدغه دلسوزانه را زیاد میشنوم اما به نظر کافی نمی‌آید. صورتبندی مساله در حل آن بسیار مهم است. 🖋 اگر یک دوگانه داشته باشیم که در یکسو صلح کل‌هایی باشند که اساسا مبارزه اجتماعی را انکار میکنند و در سوی دیگر آنهایی که مبارزه اجتماعی را قبول دارند قطعا کنار طرف دوم می‌ایستم. 🖋 اما اگر دوگانه جای دیگری شکل بگیرد و صورت مساله این نباشد چه؟ مساله مدل مبارزه است! 🖋 حالا بپرسیم آیا مدل مبارزه مبتنی بر مجازات -که باید باشد- کافی است؟ مال چه کسانی است؟ در بقیه موارد چه باید کرد؟ گستردگی هر کدام از موارد چقدر است؟ این سوالات مسیر ادامه بحث را روشن میکند! 📌 اگر مساله روش مبارزه باشد، ما نمونه‌های مختلفی داریم. 👈 یک طرف مثالی داریم که در آن ترکیبی از سیاستگذاری رفتاری و به کارگیری ترکیبی ابزار قانون و اقناع عمومی، کار را پیش برده است. طرح کاهش تخلفات رانندگی در سالهای ۷۶ تا ۸۴! 🖋 طرحی که در آن ترکیبی از چند رویکرد دیده می‌شود. ▪️۱. افزایش جریمه‌ها به سطح بازدارنده ▪️۲. ایجاد نظارت موثر و حضور مستمر پلیس در خیابان‌ها و جاده‌ها ▪️۳. استفاده از ظرفیتهای مدنی مثل همیار پلیس برای کودکان و پلیس همشهری برای بزرگسالان ▪️۴. استفاده از رسانه‌ مثل خلق کاراکتر سیاساکتی، پخش برنامه‌هایی با محوریت سفر جاده‌ای و فرهنگ ترافیک درون شهری یا میان برنامه‌های گشت پلیس نامحسوس ▪️۵. استفاده از المانهای محیطی مثل گذاشتن لاشه ماشینهای تصادفی در پلیس راه‌ها 🖋 نتیجه بسیار خوب بود. کاهش تلفات جاده‌ای از سی هزار نفر به زیر بیست هزار نفر طی شش سال! دقت کنید همین کار شش سال کار برده است. کاری که تقدیرهای مکرر رهبری را به دنبال داشت . 🖋 مثالهای دیگری هم هست اما نمیدانم چقدر جدی است مثل همین طرح تشویقی کاهش مصرف برق و استفاده از ترکیب مشوق مالی و در کنار توجیه ناکافی رسانه‌ای! 👈 در طرف مقابل مساله اعتیاد را در نظر بگیرید. تقریبا چند سالی هست با مساله اعتیاد درگیرم. البته خدا را شکر معتاد نیستم! 🖋 ۲۰ درصد جامعه کارگری، ۳ تا ۵ درصد جامعه دانش آموزی، ۶  درصد جامعه دانشجویی و ۳ تا ۷ درصد جامعه زنان درگیر اعتیاد هستند. 🖋۳ میلیون مصرف کننده مستمر و حدود ۲ میلیون مصرف کننده تفننی داریم. 🖋با احتساب خانواده‌ها تقریبا ۲۵ میلیون نفر از نزدیک درگیر مساله اعتیادند. 🖋از دهه شست به بعد، نرخ رشد اعتیاد، سالیانه +۵ درصد است. 🖋اینها آمار رسمی خود سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است. 🖋 در مقابل عمده‌ترین شبکه فعال ترک اعتیاد شبکه معتادین گمنام است که چهار هزار حلقه برای معتادین و هزار حلقه برای خانواده‌هایشان دارد و برخی میگویند خودش تحت تاثیر عرفانهای نوظهور است. 🖋 سوال: آیا سیاست جمع‌آوری معتادین کارساز بوده است؟ 🖋 مساله خیابان باید حل شود. اما اگر به فکر آن گامهای قبل از خیابان نباشیم یا روی ابزار گونی زیاد حساب کنیم، آب در هاون می‌کوبیم. می‌شود همین مساله اعتیاد! از یک طرف مجبوریم هزینه زیادی برای جمع کردن معتاد بدهیم و از آن طرف مجبوریم خودمان آزادشان کنیم. در فضای حجاب هم بدانیم جریمه برای جرم مشهود لازم است ولی کافی نه! 📌 این مقایسه تجربه‌ها کمی تن آدم را می‌لرزاند. آیا حجم گونی که قرار است آدمها را در آن بریزیم درست محاسبه کرده‌ایم! نکند مثل اعتیاد، در خلاء تدبیر اجتماعی، گونی دیگر کار نکند؟ گونی و تدبیر اجتماعی با هم معنا دارند و بدون هم معنایشان را از دست می‌دهند! تاکید میکنم هر دویشان بی معنی میشود! 📌 خانم‌ها و آقایان! اینکه از مطالعه، طراحی و اجرای تدابیر اجتماعی -چه در سطح حاکمیتی و چه در بین کنشگران اجتماعی- بسیار کم می‌شنویم و می‌بینیم، نوید صبحی روشن نمی‌دهد. به خصوص که در زمینه حاکمیتی هم دچار مشکل هستیم!
🖤 بوی پیراهن خونین کسی می‌آید.... 🥀 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
بکشید ما را زنده تر خواهیم شد🖤، انشاءالله خون این شهدای شیراز خیلی حوادث بعدی را پیشگیری خواهد کرد و مردم را هوشیارتر... @banooyeab
🔰 ثبت‌نام در دوره‌های مجازی مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات ▫️پذیرش در دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات آغاز شد. برای دیدن هر دوره، به روی آن کلیک نمایید. ▫️دوره‌های بلندمدت مجازی: الف. دوره بلند‌مدت دوساله سطح یک فلسفه و عرفان اسلامی ب. دوره بلندمدت سه‌ساله سطح دو فلسفه و عرفان اسلامی ▫️دوره‌های کوتاه‌مدت مجازی: الف. فلسفه اسلامی: ۱. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله منطق و فلسفه اسلامی ۲. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله علم‌النفس و حکمت عملی ب. عرفان اسلامی: ۱. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله مقامات عارفان ۲. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله عرفان اسلامیزمان ثبت نام: تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ 🖥 برای ثبت‌نام پس از کلیک بر روی لینک زیر و ورود به سامانه آموزش مجازی موسسه، ایجاد حساب کاربری جدید کنید؛ http://lms.nafahat-elearn.ir 📱جهت بیان سؤالات و دریافت پاسخ‌های خود می‌توانید با پشتیبان معاونت آموزش به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا در ارتباط باشید؛ @Amuzeshe_Nafahat_admin 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab