2.01M
برجام فرهنگی
#نه_به_لایحه_ضدحجاب
#نه_به_هشتادوپنجی_شدن_لایحه_ضدحجاب
#نه_به_نماینده_موافق_لایحه_ضدحجاب
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
قلمت را مسلمان کن برادر جان!
در گیرودار بعضی مباحثاتِ دشمنشادکن جبهه انقلاب، پریدن مدیرگروه اجتماعی شبکه سوم به مجری برنامه پاورقی و سیدخندان در 16 مرداد، حقیقتاً کمسابقه و دردآور و از همه مهمتر حامل «نشانه» است؛ اصلاً به فرض محال و فارغ از میزان بسیار کمِ هزینه تولید و زمانآگاهی تهیهکننده برنامه و کیفیت و تأثیر آن در جبهه دشمن و خودی، پاورقی و سیدخندان بیاثرترین و بیمخاطبترین اثر سیما در 44 سال ساله اخیر بوده؛ خب باباجان! اون یه چیزی گفته و نقدی کرده؛ تو هم یه چیزی بوگو! این چه طرز بداخلاقیه! مدل استنادات به آمار را ببینیم! اصلأ ادبیات، ادبیات ضد انقلابیه! چرا عزیزمان اینگونه در زمین دشمن بازی کرده! زشت نیست؟! من یاد ندارم جبهه رسانهایِ ضدانقلابِ داخلی، یکبار و در این سطح با هم مخاطبه کرده باشَن! اینجاهاست که باید ادب گفتگو، نقد و آداب کنشگریِ رسانهای رو به خودمون متذکر بشیم...
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
همه ما دوست داریم اربعین عازم کربلا باشیم و روایت کنیم از شیرینیهای ناب این سفر !
دوست داریم روایت کنیم از این رویداد با شکوه !
و از خود میپرسیم چه روایتی میتواند گویای گوارایی این سفر باشد؟
چه بگوییم و چه بنویسیم که زاویهای نو از این سفر را روایت کنیم؟
👤 محمدامین نخعی، مدرس دوره روایت انسان
برایمان میگوید از:
💠 سابقه، چیستی و چرایی جنگ روایتها
و سوژه هایی که میتواند از زوایای نو به این سفر بپردازد.
✔️ چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه
✔️ ساعت ۱۵ الی ۱۷
📲 به صورت مجازی
مخصوص بانوان
🔹هزینه دوره : رایگان
آدرس بستر برگزاری برای ثبت نام کنندگان ارسال خواهد شد.
🔻شناسه ثبت نام در پیامرسان بله و ایتا 🔻
👉 @mimanemo 👈
🌀 دورهمگرام (شبکه زنان روایتگر)؛ فرصتی برای ثبت لحظات گوارای زندگی🍃 با ما از طریق لینک زیر همراه شوید:
📲 دورهمگرام در ایتا | بله | دیگرپیامرسانها
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیتالله یزدانپناه در شهر تهران
📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی)
زمان: چهارشنبهها، ساعت ۲۰:۳۰
مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر
📱پخش آنلاین:
@ostad_yazdanpanah
🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است.
#درس_اخلاق
#سلوک_اجتماعی
#استاد_یزدان_پناه
https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
هدایت شده از سطور
موریانهها
🖍 الان چه وقت گفتن از تدبیر اجتماعی است؟
در زمانهای که ما باید جان بکنیم که بخشی از حاکمیت از سکون مفرط دست بردارد و به حداقل وظایف حاکمیتی خود عمل کند و در مساله حجاب اقتدار نشان بدهد، گفتن از تدبیر اجتماعی همان و بهانه دادن دست اینان همان!
این زماننشناسی و نفهمیدن زمان و مکان، تیغ حق را کند میکند و مثل موریانه ما را پوک میکند!
📌 این دغدغه دلسوزانه را زیاد میشنوم اما به نظر کافی نمیآید.
صورتبندی مساله در حل آن بسیار مهم است.
🖋 اگر یک دوگانه داشته باشیم که در یکسو صلح کلهایی باشند که اساسا مبارزه اجتماعی را انکار میکنند و در سوی دیگر آنهایی که مبارزه اجتماعی را قبول دارند قطعا کنار طرف دوم میایستم.
🖋 اما اگر دوگانه جای دیگری شکل بگیرد و صورت مساله این نباشد چه؟
مساله مدل مبارزه است!
🖋 حالا بپرسیم آیا مدل مبارزه مبتنی بر مجازات -که باید باشد- کافی است؟ مال چه کسانی است؟ در بقیه موارد چه باید کرد؟ گستردگی هر کدام از موارد چقدر است؟
این سوالات مسیر ادامه بحث را روشن میکند!
📌 اگر مساله روش مبارزه باشد، ما نمونههای مختلفی داریم.
👈 یک طرف مثالی داریم که در آن ترکیبی از سیاستگذاری رفتاری و به کارگیری ترکیبی ابزار قانون و اقناع عمومی، کار را پیش برده است.
طرح کاهش تخلفات رانندگی در سالهای ۷۶ تا ۸۴!
🖋 طرحی که در آن ترکیبی از چند رویکرد دیده میشود.
▪️۱. افزایش جریمهها به سطح بازدارنده
▪️۲. ایجاد نظارت موثر و حضور مستمر پلیس در خیابانها و جادهها
▪️۳. استفاده از ظرفیتهای مدنی مثل همیار پلیس برای کودکان و پلیس همشهری برای بزرگسالان
▪️۴. استفاده از رسانه مثل خلق کاراکتر سیاساکتی، پخش برنامههایی با محوریت سفر جادهای و فرهنگ ترافیک درون شهری یا میان برنامههای گشت پلیس نامحسوس
▪️۵. استفاده از المانهای محیطی مثل گذاشتن لاشه ماشینهای تصادفی در پلیس راهها
🖋 نتیجه بسیار خوب بود. کاهش تلفات جادهای از سی هزار نفر به زیر بیست هزار نفر طی شش سال! دقت کنید همین کار شش سال کار برده است. کاری که تقدیرهای مکرر رهبری را به دنبال داشت
.
🖋 مثالهای دیگری هم هست اما نمیدانم چقدر جدی است مثل همین طرح تشویقی کاهش مصرف برق و استفاده از ترکیب مشوق مالی و در کنار توجیه ناکافی رسانهای!
👈 در طرف مقابل مساله اعتیاد را در نظر بگیرید.
تقریبا چند سالی هست با مساله اعتیاد درگیرم. البته خدا را شکر معتاد نیستم!
🖋 ۲۰ درصد جامعه کارگری، ۳ تا ۵ درصد جامعه دانش آموزی، ۶ درصد جامعه دانشجویی و ۳ تا ۷ درصد جامعه زنان درگیر اعتیاد هستند.
🖋۳ میلیون مصرف کننده مستمر و حدود ۲ میلیون مصرف کننده تفننی داریم.
🖋با احتساب خانوادهها تقریبا ۲۵ میلیون نفر از نزدیک درگیر مساله اعتیادند.
🖋از دهه شست به بعد، نرخ رشد اعتیاد، سالیانه +۵ درصد است.
🖋اینها آمار رسمی خود سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.
🖋 در مقابل عمدهترین شبکه فعال ترک اعتیاد شبکه معتادین گمنام است که چهار هزار حلقه برای معتادین و هزار حلقه برای خانوادههایشان دارد و برخی میگویند خودش تحت تاثیر عرفانهای نوظهور است.
🖋 سوال: آیا سیاست جمعآوری معتادین کارساز بوده است؟
🖋 مساله خیابان باید حل شود. اما اگر به فکر آن گامهای قبل از خیابان نباشیم یا روی ابزار گونی زیاد حساب کنیم، آب در هاون میکوبیم. میشود همین مساله اعتیاد! از یک طرف مجبوریم هزینه زیادی برای جمع کردن معتاد بدهیم و از آن طرف مجبوریم خودمان آزادشان کنیم. در فضای حجاب هم بدانیم جریمه برای جرم مشهود لازم است ولی کافی نه!
📌 این مقایسه تجربهها کمی تن آدم را میلرزاند. آیا حجم گونی که قرار است آدمها را در آن بریزیم درست محاسبه کردهایم! نکند مثل اعتیاد، در خلاء تدبیر اجتماعی، گونی دیگر کار نکند؟ گونی و تدبیر اجتماعی با هم معنا دارند و بدون هم معنایشان را از دست میدهند! تاکید میکنم هر دویشان بی معنی میشود!
📌 خانمها و آقایان! اینکه از مطالعه، طراحی و اجرای تدابیر اجتماعی -چه در سطح حاکمیتی و چه در بین کنشگران اجتماعی- بسیار کم میشنویم و میبینیم، نوید صبحی روشن نمیدهد. به خصوص که در زمینه حاکمیتی هم دچار مشکل هستیم!
🖤 بوی پیراهن خونین کسی میآید.... 🥀
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
بکشید ما را زنده تر خواهیم شد🖤،
انشاءالله خون این شهدای شیراز خیلی حوادث بعدی را پیشگیری خواهد کرد و مردم را هوشیارتر...
@banooyeab
🔰 ثبتنام در دورههای مجازی مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
▫️پذیرش در دورههای بلندمدت و کوتاهمدت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات آغاز شد. برای دیدن هر دوره، به روی آن کلیک نمایید.
▫️دورههای بلندمدت مجازی:
الف. دوره بلندمدت دوساله سطح یک فلسفه و عرفان اسلامی
ب. دوره بلندمدت سهساله سطح دو فلسفه و عرفان اسلامی
▫️دورههای کوتاهمدت مجازی:
الف. فلسفه اسلامی:
۱. دوره کوتاهمدت یکساله منطق و فلسفه اسلامی
۲. دوره کوتاهمدت یکساله علمالنفس و حکمت عملی
ب. عرفان اسلامی:
۱. دوره کوتاهمدت یکساله مقامات عارفان
۲. دوره کوتاهمدت یکساله عرفان اسلامی
⏱ زمان ثبت نام: تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
🖥 برای ثبتنام پس از کلیک بر روی لینک زیر و ورود به سامانه آموزش مجازی موسسه، ایجاد حساب کاربری جدید کنید؛
http://lms.nafahat-elearn.ir
📱جهت بیان سؤالات و دریافت پاسخهای خود میتوانید با پشتیبان معاونت آموزش به آیدی زیر در پیامرسان ایتا در ارتباط باشید؛
@Amuzeshe_Nafahat_admin
#دوره_مجازی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri