AUD-20220429-WA0137.mp3
11.91M
🕊🌿🕊🌿🍃
🌿🕊🌿
🕊🌿
🌿
🍃
#خانواده_آسمانی ۲
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_پناهیان
ما آفریده نشدیم تا انسان خوبی باشیم❗️
☜ این بزرگترین اشتباهِ به ظاهر صحیحی است که انسانها بدان مبتلا شدند و تا انتهای مسیر را اشتباه رفتند!
◆ پس اگر خوب زیستن، و خوب ماندن، هدف ما نیست، ما اینجا چه کارِ مهمتر دیگری داریم؟
#انسان_شناسی
#من_و_خانواده_آسمانی
#هدف_خلقت #خودشناسی
🕊
🌿🕊
🌴یاران امام
مسلم بن عقيل
🖤پدرش عقيل (برادر على علیه السلام )و مادرش عليه مى باشد.پسر عموى امام حسين (علیه السلام ) و نماينده او به كوفه براى بررسى اوضاع و بيعت گرفتن از مردم بود.
🖤در ابتداى ورود به شهر كوفه ، حدود ۱۸۰۰۰ تن با او بيعت كردند.
🖤با ورود عبيدالله بن زياد به كوفه و تهديد نمودن بزرگان و اشراف ، مردم از گرداگرد مسلم متفرق شدند.
🖤مسلم چنان يكه و تنها گشت كه يك نفر را هم در كنار خويش نيافت .
🖤شب ميهمان طوعه بود. ولى فردايش كه منزل را در محاصره ماموران يافت ، خارج گرديد و پس از ساعتى جنگ دلاورانه ، دستگير و او را به دارالاماره آوردند.
🖤مسلم بن عقيل را در روز ۹ ذى الحجه به شهادت رسانده و بدن مطهر او را از بالاى دارالاماره به زير افكندند.
🖤محل دفن مسلم در كنار مسجد كوفه است .سن او ۳۴ سال .
4_556979832915755757.mp3
1.79M
🚩 روضه حضرت مسلم علیه السلام
#حضرت_مسلم علیه السلام
#استاد_میرزا_محمدی
#محرم
مناجات و روضه
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشق شدن تو بچگی لطفش همینه ❤️😚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرمی ها و سفره دارها حواستون باشه و این کلیپ استاد قرائتی رو حتما ببینید.
#حلوای_عربی همانطور که از نامش مشخص است یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه کشورهای عربی است که با روشهای متنوعی درست می شود،.
#مواد_لازم_حلوای_عربی
👈آرد قنادی ۴ پیمانه
👈شیر خشک ۲ پیمانه
👈کره ۵۰ گرم
👈کره محلی ۱ قاشق چایخوری
👈مواد لازم شهد حلوا
👈شکر ۴ پیمانه
👈پودر هل ۲ قاشق چایخوری
👈زعفران دم کرده ۵ قاشق چایخوری
👈گلاب ۳ قاشق چایخوری
👈آب ۲ پیمانه
#طرز_تهیه_حلوای_عربی
🔸مرحله اول
برای تهیه حلوا عربی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس #آب را به همراه #شکر به قابلمه اضافه می کنیم.
در ادامه مخلوط می کنیم و #زعفران را به همراه #گلاب به قابلمه اضافه می کنیم.
🔸مرحله دوم
حالا وقتی #شکر حل شد، #پودر_هل را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.
در ادامه وقتی #شهد ریز جوش زد، #حرارت را #خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا #خنک شود.
حالا #آرد را با #شیر_خشک مخلوط می کنیم.
🔸مرحله سوم
در این مرحله #مخلوط_آرد_و_شیرخشک را ۳ مرتبه #الک می کنیم.
حالا یک #قابلمه_جداگانه روی حرارت قرار می دهیم،
سپس #مخلوط_آردقنادی و #شیرخشک را به آن اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا آرد نسوزد.
🔸مرحله چهارم
به هم زدن #آرد ادامه می دهیم تا خامی آرد گرفته شود و #تغییر_رنگ دهد.
در ادامه وقتی رنگ آرد تغییر کرد، برای اینکه آرد گلوله گلوله نشود قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مجددا #الک می کنیم، سپس درون قابلمه می ریزیم.
🔸مرحله پنجم
در این مرحله مجددا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و #کره را به همراه #روغن_محلی به آرد اضافه می کنیم،
سپس به صورت #مداوم مخلوط میکنیم تا #خمیری_یکدست درست شود.
در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.
🔸مرحله ششم
حالا شهد خنک شده را به آرامی به حلوا اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا حلوا جمع شود.
در ادامه این حلوای خوشمزه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با خلال پسته تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.😋
#نذرتون_قبول🌹
‼️بدهی میت و ادای آن
🔷 س ۶۱۱۴ آیا بدهی میّت جزء حق الناس محسوب می شود تا پرداخت آن از ترکه او بر ورثه اش واجب باشد؟
✅ ج: بدهی اعم ازاین که به اشخاص حقیقی باشد یا حقوقی، جزء حق الناس است و بر ورثه بدهکار واجب است آن را از ترکه میّت به طلبکار یا ورثه او بپردازند و تا آن را نپردازند حق تصرّف در ترکه را ندارند.
📕 منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*واقعا به کجا داریم میریم ما؟😕 شما بگید این تبلیغ چادر هست یا تخریب؟🤔*
.
*■«تَبَرُّجَ» از «برج» به معناى خودنمايى است همانند برج که در ميان ساختمانهاى ديگر جلوهى خاصّى دارد*
ــــــــــــــــــــ
*💠وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى*
*و در خانههاى خود قرار گيريد و همچون دوران جاهليّتِ نخستين، با خودآرايى ظاهر نشويد و زينتهاى خود را آشكار نكنيد. (۳۳)*
.
❇️سوره احزاب
ــــــــــــــــــــ...
..🌷#جهاد_تبیین🌷
بصیرت و روشنگری # دشمن شناسی # آسیب شناسی # اقتدار ایران اسلامی
✍ نگاهی متفاوت به دو واژه تاسوعا و عاشورا
🏴⬅️معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
.
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن