▪️فرمود:
به شيعيان و دوستان ما بگوييد كه خدا را قسم دهند به حقّ عمّهام حضرت زينب سلام الله علیها تا فرج مرا نزديک گرداند.
#صباحا_و_مساء
🎵 روایت هفتم: سخنرانی حضرت امّکلثوم سلاماللهعلیها در بازارِ کوفه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | اگر از عقب مسجد، صدای کودک نیامد، این محله عقبه ندارد!
⁉️ اگر ما مسجدیها میدیدیم که کودکی به نام امام حسن روی دوش #امام_جماعت رفت چه میکردیم؟
🔹 برای نسل خود مسجد را تقویت کنید!
_________________
🔶 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۳۰مرداد، روز جهانی #مسجد
♥️ از #امام_صادق علیه السلام سوال شد:
🍃 پاداش کسى که خودش به دلیل بیمارى (یا کم توفیقی) به زیارت امام حسین علیه السلام نمیرود، امّا دیگرى را به سوى کربلا راهی مى کند، چیست؟
فرمودند:
🍃 «خداوند، در برابر هر درهمى که خرج میکند، مانند کوه احد، برایش نیکى مى نویسد و چندین برابر آنچه هزینه کرده، در عوض به او میدهد و بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد، از او دور می کند و مالش حفظ مىشود».
📖 کامل الزیارات، ص ۱۲۴
خانواده آسمانی ۲۵.mp3
9.35M
🕊🌿🕊🌿
🌿🕊🌿
🕊🌿
🌿
#خانواده_آسمانی ۲۵
🔺دلیل احساس هایی مانند پوچی، تنهایی، تحقیر، خوار شدن، احساس ذلت و...
که گریبانگیر زندگی انسان در برهه های مختلف زندگی میشود چیست؟
⚡️انسان محکوم به تجربه چنین احساس هایی ست مگر اینکه؛
بتواند شاهراه را از بیراهه تشخیص دهد.
※ مقصود از شاهراه چیست؟
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_پناهیان
🕊
🌿🕊
✨بسم الله الرحمن الرحيم✨
#تفسیر_قرآن_جلسه_482
🌹 آیه 9 سوره نساء
💥 وَلْيَخْشَ الَّذِينَ لَوْ تَرَكُواْ مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّيَّةً ضِعاَفاً خَافُواْ عَلَيْهِمْ فَلْيَتَّقُواْ اللَّهَ وَلْيَقُولُواْ قَوْلاً سَدِيدا
ً
💥 #ترجمه: و كسانى كه اگر فرزندان ناتوانی پس از خود به جای می گذارند، از آینده آنان مى ترسند، باید (از ستم درباره یتیمان مردم نیز) بترسند.
💥 پس خداوند را تقوا پیشه کنند و سخنى درست گویند.
🌷 #و_لیخش: و باید بترسند
🌷 #ترکوا: به جای می گذارند
🌷 #خلفهم: پس از آنها
🌷 #ذریة: فرزند
🌷 #ضعاف: ناتوان
🌷 #خافو: ترس دارند
🌷 #قول: سخن
🌷 #سدید: درست
این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است.
#قرآن برای برانگیختن عواطف مردم در برابر وضع یتیمان اشاره به حقیقتی می کند که گاهی مردم از آن غافل می شوند می فرماید:
و لیخش الذین لو تركوا من خلفهم ذریة ضعافا خافوا عليهم: و کسانی که اگر فرزندان ناتوانی پس از خود به جای می گذارند ، از آینده آنان می ترسند، باید از ستم درباره یتیمان مردم نیز بترسند.
اصولا مسایل اجتماعی همواره به شکل یک #سنت از امروز به فردا و از فردا به آینده دوردست سرایت می کند.
بنابراین آن کسانی که اساس #ظلم و #ستم بر یتیمان را در جامعه می گذارند روزی این بدعت غلط، دامان فرزندان خود آنها را خواهد گرفت.
در پایان آیه می فرماید: فلیتقوا الله و لیقولوا قولا سدیدا: پس خداوند را #تقوا پیشه کنند و سخنی درست گویند.
اکنون که چنین است باید سرپرستان یتیمان، از مخالفت با احکام خدا بپرهيزند و با #یتیمان ، با زبان ملایم و عباراتی سرشار از عواطف انسانی سخن بگویند.
این دستور عالی اسلامی اشاره به این دارد که نیازمندی کودک یتیم، منحصر به خوراک و پوشاک نیست بلکه باید علاوه بر مراقبت های جسمی به مراقبت های روحی و روانی و #عاطفی آنها توجه کرد و گرنه کودکی سنگدل، شکست خورده، فاقد شخصیت و خطرناک به عمل خواهد آمد.
#پيامهای_آیه_9_سوره_نساء👇
✅ باید خود را جاى دیگران گذاشت، تا دردها را بهتر درک كرد. با یتیمان مردم چنان رفتار كنیم كه دوست داریم با یتیمان ما آنگونه رفتار شود.
✅ هركه آتشى روشن كند، دودش به چشم خودش مىرود. #ظلم امروز به یتیمان مردم، به صورت سنّت در جامعه در مى آید و فردا دامن یتیمان ما را هم می گیرد.
✅ در شیوه هاى تبلیغى، باید از #عواطف هم استفاده کرد.
✅ در اموال #یتیمان خیانت نکنیم و در گفتار با آنان خشونت نداشته باشیم.
✅ #یتیمان، در كنار لباس و خوراک به محبّت و عاطفه و ارشاد هم نیاز دارند.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
#لأندبنك_صباحاومساء_ولأبکین_علیك_بدل_الدموع_دما
✨️"أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ"
▪️سلام بر خون هاى جارى
📓 زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
🖤همان وقتی که خنجر از تن خورشید سر میخواست
🖤
امامت از دل آتش چنان ققنوس برمیخاست
🖤علی باشی و در میدان نجنگی، داغ از این بدتر؟
🖤
خدا او را به بزم عشق بازی شعلهور میخواست
🖤نباید شعله این ماجرا یک لحظه بنشیند
🖤
عبایش سوخت در آتش که آتش بال و پر میخواست
🖤به پای این کبوتر نامهای از جنس زنجیر است
🖤
که فریاد بلند تشنگان پیغامبر میخواست
🖤مصیبت تازه بعد از کربلا آغاز شد یعنی
🖤
به غیر از خونِ تن، دشمن از او خون جگر میخواست
🖤خرابه، خیزران، خنیاگریها، خارجی خواندن
🖤
نمک از زخمهایش زخمهای تازهتر میخواست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میاد خاطراتت جلو چشام...
🔴از «شلختهپوشی» تا «برهنگی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایشهای» هویت اجتماعی و ذهنیت فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیتهای فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است.
در سالهای اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میانسالان با لباسهای شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر میشدند و در ادامه این شلختهپوشی جای خود را به لاابالیگری پوششی داد. تا جایی که هماکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباسهای پاره و شلخته و حتی لباسهای زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارکها، و حتی مساجد! حاضر میشوند. لباسهایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیطهای بسته ورزشی و امثال آن پوشیده میشد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباسهایی نمایان نمیشد.
این نوع پوشش از نوعی به همریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت میکند. این مرزشکنی از «شلختهپوشیهای» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالیگری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوششگریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود.
شیوع این نوع مرزشکنیهای فرهنگی میتواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونیهای بنیادین کند. دگرگونیهایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد.
برخلاف برخی تحلیلها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلختهپوشی و لاابالیگریی پوششی را هرگز نمیتوان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمیتوان آن را نشانهای از مخالفت با مصرفگرایی و تجملگرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد!
با توجه به نکتهای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیانهای فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحتپوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیقتر نوعی «شلختهپوشی» و «لاابالیگری پوششی» نمایان میکند.
آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟
آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانهای از «رسمیتزدایی» و مبارزه با «نُرمهای اجتماعی» است؟
آیا نمیتوان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عدهای از مردم دانست؟ به گونهای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟
#حجاب
#اخلاق
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استاد_رحیم_پور_ازغدی
⭕️ تــو چـــرا شلــوار پاره میپوشی⁉️
✍ تخریبچی
🚨تخریبچی، کانال اخبار خاص
🆔 @takhribchi110
🆔 @takhribchi110
صبح امروز حین آماده سازی مواکب مرز شلمچه پیکر شهیدی از دل خاک کشف شد.
دستان بسته شهید،قمقمه پر از آب و سربند سالم سبز رنگ مزین به نام ائمه اطهار (ع)
🎴 اخبار #بخش_خبری_2030 👇
http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
🔴از «شلختهپوشی» تا «برهنگی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایشهای» هویت اجتماعی و ذهنیت فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیتهای فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است.
در سالهای اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میانسالان با لباسهای شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر میشدند و در ادامه این شلختهپوشی جای خود را به لاابالیگری پوششی داد. تا جایی که هماکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباسهای پاره و شلخته و حتی لباسهای زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارکها، و حتی مساجد! حاضر میشوند. لباسهایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیطهای بسته ورزشی و امثال آن پوشیده میشد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباسهایی نمایان نمیشد.
این نوع پوشش از نوعی به همریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت میکند. این مرزشکنی از «شلختهپوشیهای» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالیگری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوششگریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود.
شیوع این نوع مرزشکنیهای فرهنگی میتواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونیهای بنیادین کند. دگرگونیهایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد.
برخلاف برخی تحلیلها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلختهپوشی و لاابالیگریی پوششی را هرگز نمیتوان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمیتوان آن را نشانهای از مخالفت با مصرفگرایی و تجملگرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد!
با توجه به نکتهای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیانهای فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحتپوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیقتر نوعی «شلختهپوشی» و «لاابالیگری پوششی» نمایان میکند.
آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟
آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانهای از «رسمیتزدایی» و مبارزه با «نُرمهای اجتماعی» است؟
آیا نمیتوان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عدهای از مردم دانست؟ به گونهای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟
#حجاب
#اخلاق
🌹
نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید.
زن غربی پریشان و پشیمان است اما مجبور است ادای شادبودن را درآورد
زن غربی هویتش به تاراج رفته و گرفتار ظلمی گردیده است که یارای رهایی از آن را ندارد
ظلمی که «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار زن آمریکایی به صراحت به آن اذعان کرده است . این زن مسیحی چند سال پیش به زنان مسلمان لبنان که در زیر آماج بمباران اسرائیل بودند نامه می نویسد و با رشک بردن به عفت و حیا و نجابت زنان مسلمان و بر شمردن ظلم بزرگی که به زنان غربی شده است از زنان مسلمان می خواهد در دامی که غرب برای آنان گسترده است گرفتار نشوند و به جای تقلید از زن غربی ،حافظ عفت و نجابت خود باشند.
این نویسنده آمریکایی در بخشی از این نامه می گوید: « ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این مائیم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده مُدهایی هستیم که پستمان می کند، نسبت به وزن و انداممان عقده ای شده ایم و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند…در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است.»
🇮🇷 https://eitaa.com/hazratzahrah/8992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویژه🚨
برای اولین و آخرین بار امید دانا
رو از زبان خودش بشناسید!!
آخرین پست او در کانال تلگرامی
۲۴ مرداد
از ابتدا هم شبهه ناک بود ولی می خواست نظر مخاطبین راجلب کند تا به موقع ضربه بزند.دقت کنید( شیعه رافرفه ای ساختگی می داند که هیچ ربطی به اسلام واقعی نداردوفرقه کاملا انحرافی داعش را اسلام واقعی میداندکه همه مکاتب الهی وفرق اسلامی داعش را فرقه ای انحرافی و ساختگی دانستند که می خواهد اسلام واقعی راخراب کند ).مدتی با کت وشلوار وکروات از شبکه ای خارجی، به ظاهر به دفاع ازرهبر ونظام اسلامی می پردازد!!!.چطور به او درخارج اجازه میدهند راحت صحبت کند !وشبکه خصوصی داشته باشد!!!!!!!!! نظرات اخیر وی خیلی خیلی قابل تامل است لطفا عمیقا تحلیل کنیدودقت کنید با این نظرات چه نتایج هولناکی برای کسانیکه وی را باور کرده اند به بار می آید ودشمن بوسیله او دنبال چه مقصدی بوده است.خدا را شاکریم که دستش رو شد خدایا حافظ مجاهدتهای خالصانه مردم عزیز ما فقط تویی.همیشه درمحرم مشتها باز می شود بنازم به خون حسین ع که خون خداست وبنای نفاق را ویران می کند جانم به حکمت زنده نگه داشتن مکتب حسین ع که تا قیامت مصباح الهدی است
https://eitaa.com/hazratzahrah/8927
🗃 #جزوه | پیش به سوی خوبیها
🌻 چگونه #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر کنیم؟
🔷 ۱۷ توصیه آقا برای بالا رفتن از نردبان امر به معروف و نهی از منکر
🥰 #خوبی_از_خودتونه
💌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دعایی برای بخشش گناهان