eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⁉️ در آیات قرآن تقلید چگونه معنا شده است؟؟ شبهه👇 در آیات قرآن، تقليد به معنای پیروی و تبعیت فکری و دینی ، امري ناپسند است در آیه 36 سوره اسراء آمده : « «لا تَقفُ مالَيسَ لَكَ بِهِ علمٌ؛ اِنَّ السَّمعَ والبَصَرَو الفوأدَ كُلُّ اولئك كانَ عنهُ مسئولاً؛ هرگز از آنچه به آن علم نداري پیروي مكن، همانا گوش،چشم و دل (نيروهاي عقلي) تماماً نزد خدا پاسخگو هستند.»(1) مفهوم لغوي كلمه "قفوا" در هشدار "لاتقفُ"، نوعي دنباله روي سلسله وار را مي رساند، يعني ندانسته و نشناخته پيرو كسي يا چيزي شدن و شخصيت و هويت مستقل خود را نديده گرفتن. که در شريعت الهی ممنوع بوده وعقاب اخروی را در پی خواهد داشت.تقلید از مراجع دینی و استفاده از رساله های عملیه و عدم از استفاده ازاستعدادهای خدادادی وهمچنین عدم مراجعه به قرآن که منبع موثق دینی برای انجام تکالیف می باشد.ناشی از تنبلی افراد و سپردن مسئولیت کار خود به دیگران است که امری ناپسند و مورد غضب الهی می باشد.در ضمن توجیه تقلید از مراجع تقلید، به اینکه این امر همانند مراجعه به پزشک ،مهندس و متخصصان دیگر می باشد. غیر قابل پذیرش است چراکه امور شخصی دنیوی مثل رجوع به پزشک متخصص برای درمان با امور عبادی که مربوط به آخرت انسان ها است تفاوت فراوانی دارد. پاسخ:👇♦️ 🔷 تقلید به دو نوع پسندیده و ناپسند تقسیم می شود.تقلید جاهل از جاهل که مسلما مذموم و ناپسند است و تقلید جاهِل از عالِم (مانند مراجع دینی.پزشکان.مهندسان و ...) که توصیه آیات و روایات و پذیرفته شده نزد همه عقلاء بوده از موارد تقلید محبوب است. دلیل آن نیز دشواری فهم مبانی و قواعد علوم است. چرا که درک مفاهیم ژرف و عمیق در هر علمی نیازمند سال ها تلاش و کوشش مستمر است. ♦️زندگانی هر انسان نیز دارای محدودیت های مختلفی است که تخصص در همه علوم مورد نیاز را برای او غیر مقدور می سازد. لذا پیروی ازمجتهدین و فقهاء نه تنها امری ناپسند نبوده. بلکه نشان از درک واقعیات موجود در قرآن و سنت ومورد اتفاق همه عقلاء دارد و از آن جائی که این کار برای اطمینان ازصحت انجام تکالیف الهی است رضایت الهی را  نیز در پی خواهد داشت. ♦️درضمن مراجعه به مجتهدین نه تنها مانند مراجعه به متخصصین در دیگر رشته های علمی می باشد بلکه از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است.چراکه انسان همانطور که در نیازهای مادی خود به دلیل عدم تخصص نیازمند مراجعه به پزشک ،مهندس و ... می باشد به طریق اولی برای معارفی که به سعادت و شقاوت اخروی  او مرتبط است نیازمند مراجعه به متخصص معارف دینی می باشد. .ارسال رُسل از طرف خداوند متعال ومعرفی ائمه علیهم السلام از طرف پیامبر صلوات الله علیه و مأمور نمودن آنها برای هدایت بشریت و همچنین توصیه این بزرگواران در زمان خود و برای ما بعد آن به  فقهاء و اهل علم  به فتوی دادن و نشر معارف دینی در بین مردم  نیزگواه روشنی بر این مطلب است. 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# شبهه سال‌ها پیش انقلاب کردیم. الان همه فقیری و ... فقط فرزند اوری برایشان مهم است الان. با صدای *گوینده قدیمی اخبار*.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد سلام 🌹 من دیگه واقعا کم آوردم تو گروه فامیلی هر کاری می کنم انگاری فایده نداره ضد انقلابی هستند هیچ چیزی رو قبول ندارن و بحث کردن و جواب دادن به شبهاتشون اصلا فایده نداره واقعا کم آوردم اینجا بنظرتون من چکار کنم ادامه بدم یا سکوت کنم ؟ ممنونم اگه راهنماییم کنید 🌷🌷
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👇 👇 سلام زمانیکه اطرافیان، چه دوست و چه اقوام، به اهل بیت علیهم السلام و یا اعتقادات ما توهین و فحاشی و جسارت میکنند بهترین عکس العمل ما چی باید باشه تا هم تکرار نکنن و هم ما خلاف اصول اخلاقی عمل نکنیم؟ 📝 : 👇 1️⃣ اولا خودِ ما نباید زمینه‌سازِ این توهین‌ها باشیم. در روابطِ فامیلی پُر رنگ‌تر از هر چیز، معاشرت است نه بحث‌های دینی ـ سیاسی! پس بی‌احتیاطی نکنیم، بی‌گدار به آب نزنیم و بهانه دستِ آن‌ها ندهیم. ➕ تجمعاتِ فامیلی را ببریم به سمتِ الفت و انس و ابرازِ محبّت. حتی اگر ما مخالفِ فکریِ هم باشیم، از جهتِ خونی از یک پیکره‌ایم. پس چرا باید بحث‌های حساسیت‌برانگیز بشود متنِ این روابط و بعدَش صله‌ی رحم به حاشیه برود؟! ❌ اگر عامِل فحاشیِ او به مقدسات، من باشم در این‌صورت شریکِ جُرمِ اویَم! اگر شما بدانید که طرح فلان بحث، بی‌فایده است و احتمال قوی بدهید که نتیجه‌ی این بحث، توهینِ او به مقدسات است، مقصرید! 2️⃣ حالا اگر کسی توهین کرد، چه کنیم؟ پاسخِ توهین و تمسخر، توهین نیست! اگر ما نیز با طعنه و توهین واکنش نشان بدهیم، می‌شویم مثلِ آن‌ها! با این تفاوت که آن‌ها شروع‌کننده اند و من، ادامه‌دهنده! 🗣 بقولِ قرآن: "إذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما". یعنی پاسخ جاهل را باید با بزرگواری داد. بگذارید حتی اگر مخاطبِ شما فکر شما را قبول ندارد، در دلَش ادب و اخلاقِ شما را تحسین کند. همین اخلاقِ خوب، زمینه‌ی هدایتَش را شاید فراهم کند. توهین و جسارت به مقدسات، غلط است و مواجهه‌ی غلط با توهین کننده نیز غلط اندر غلط! 3️⃣ روحیه‌ی افراد باهم فرق دارد. به تعدادِ انسان‌ها ذائقه و سلیقه وجود دارد. پس تا ما رگِ خوابِ قوم و خویشمان را دست نگیریم، نمی‌شود با آن‌ها بحثِ جدّی داشته باشیم. بعبارتِ ساده‌تر ابتدا باید مخاطبمان را معاینه کنیم و بعد برایش دارو تجویز کنیم. ➕بعضی‌ها زبان‌بازَند و باید شما باید با حاضر جوابی، با آن‌ها گفتگو کنید. بعضی‌ها صبغه‌ی منطقی و عقلی دارند و باید با بُرهان آن‌ها را مُجاب کرد. بعضی‌ها هیجانی و احساسی‌اند و باید با عطوفت و محبت جذبشان کرد. بعضی‌ها مشکلِ مالی دارند و اقدام شما برای گشودنِ گرهِ اقتصادیِ آن‌ها مجابشان می‌کند و... . 🔔 در کلّ سعی کنیم ارتباطاتِ فامیلی را با بحث‌های کدورت‌زا عجین نکنیم. اگر دیدیم اهلِ گفتگو هستیم، ذائقه‌شان را کشف کنیم و طبقِ ذائقه با آنان تعامل کنیم؛ و بعد از خدا هدایتِ خود و آن‌ها را بخواهیم. ✍سیدمحمدمهدی صدری
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
⭕️ هدایتِ فرد لجوج ❓ چه رفتاری داشته باشیم با کسی که از سرِ لجاجت، دین را نمی‌پذیرد و حتی ما را مسخره می‌کند؟ 📝 : 👇 ✍️ همیشه و همواره در عرصه‌ی تربیتی به این مسئله توجه کنیم که وظیفه‌ی ما فقط ارشاد، روشن‌گری و بیدار سازی است و نه اجبار! حتی اگر مخاطب، فرزندِ دل‌بندِ ما یا همسرِ ما باشد! خدا می‌توانست همه را جبراً هدایت کند اما هدایتِ جبری، مطلوبِ خدا نیست. ما نیز نباید این سنّت و قانونِ خدا را زیرِ پا بگذاریم. ❌اصرارهای شما برای هدایتِ اطرافیان اگر از حدّ اعتدال خارج شود، نتیجه‌ی عکس می‌دهد و طرفِ مقابل را در نپذیرفتنِ دین، جسورتر می‌کند. کسی که با وجودِ توجیه و روشن‌گری، باز هم متمایل به دین نمی‌شود، این‌جا اصرارِ شما، قطعاً بر ضلالتَش می‌افزایَد و نه هدایتَش. ✅ خدا در سوره‌ی عبس پیامبرش را نهی می‌کند از هدایتِ آن مَردی که پُشت می‌کند و روی بر می‌گرداند و می‌فرماید: "تو متصدّی هدایت کسی که خودش نمی‌خواهد نیستی". به خواب رفته را می‌توان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده و نمی‌خواهد بیدار شود را هر چقدر بیشتر بیدار کنید، خود را خسته کرده‌اید! در نهایت او نیز بیدار نخواهد شد. پس از توجیه و روشن‌گری، او را رها کنید تا خودش ناز بکشد و برگردد. وظیفه‌ی ما و خدای ما و همه‌ی پیامبران، ابلاغ است و نه اجبار. ✍️ موضوعِ سخنِ ما در موردِ کسی نیست که مشتاق و تشنه‌ی تغییر و تحول است. سخن سرِ کسی است که آسمان و ریسمان را به هم می‌دوزَد که برای مثلا نماز نخواندنَش توجیه بیابد و به روندِ آلوده‌اش ادامه دهد. هر کاری‌اش هم می‌کنیم قانع نمی‌شود تغییرِ رویه بدهد. منطقِ شما در مواجهه با این فرد چگونه است؟ ☝️من خطاب به این شخص می‌گویم آن‌چه شرطِ بلاغ بود، گفتم! دیگر خود دانی! اصلا نماز نخوان! اصلا نماز نخواندنِ تو، چه لطمه‌ای به من یا خدا می‌زند؟ اصلاً هر کسی لیاقتِ نماز را ندارد!! ناز و التماسِ این فرد را که نباید بکشید شما. لوسَش نکنید. طبقِ منطقِ قرآن، انسان‌ها در برابرِ حق یا "یَسعی" هستند یا "استغنی". 1️⃣ یسعَی: خدا برای اولی‌ها به پیامبر می‌فرماید کسی که نزدِ تو می‌آید و تشنه‌ی هدایت است را دریاب و نسبت به او "تلهی" و غفلت نداشته باش: وَ اما مَن جاءک یسعی و هو یَخشی فأنت عنهُ تَلهّی؟! 2️⃣ إستَغنَی: برای دومی‌ها یعنی کسی که خودش را مستغنی و بی‌نیاز از هدایت می‌بیند و نمی‌خواهد حق را بپذیرد میفرماید: "وَ أمّا مَن استغنی فأنتَ لَهُ تصدی"؟! یعنی کسی که اظهار بی‌نیازی می‌کند، آیا تو متصدیِ هدایتَش هستی؟ ❓آیا کسی که با هزار ناز و ادا نمی‌پذیرد انتخاب‌گرِ سرنوشتِ خوب برای خود باشد و هیچ منطقی را نمی‌پذیرد آیا من متصدیِ اقناعَش هستم؟! کسی که روحیه‌ی حق‌پذیری نداشته باشد، اصرارِ من بر هدایتَش سه عیبِ اساسی دارد: 👈 1. او را لجوج‌تر می‌کند! نوجوانانی به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما حجاب و نماز و دین را دوست داریم. اما از بس والدینِ ما مکرر ما را به دین توصیه می‌کنند از لجِ والدین، بر خلافِ نظرِ آنان عمل می‌کنیم. 👈 2. دین و منطقِ عقل، بتعبیرِ سوره‌ی عبس، "مرفوعه‌ی مطهره" است. والا و عزیز است. پس او باید نازِ شما را بکشد. اصرارِ من این تصور را در او ایجاد می‌کند که جنس و کالای من بُنجُل است و او خودَش را طاقچه بالا می‌گیرد. کسرِ شأنِ دین و متدیّن است که نازِ کسانی را بکشد که بنایشان بر نپذیرفتنِ حق است. 👈 3. تمرکزِ شما رویِ این فرد، باعث می‌شود از وظایف و تکالیفِ دیگرتان بمانید. برای تشنگانِ بصیرت و هدایت وقت نگذارید. بتعبیرِ سوره‌ی عبس، تصدی‌گری (پرداختن) به هدایتِ آن مستغنی(حق‌ناپذیر)، منجر به تلهی (غفلت) از یَسعی (مشتاقِ هدایت) می‌شود. ✍️ لذا چه در مسائلِ فرهنگی و چه در مسائلِ سیاسی، مبنای جذب و مشارکتِ حداکثری سرِ جایَش محفوظ. اما من و شما باید وقتمان را برای کسانی بگذاریم که وقتی با آنان سخن می‌گوئیم ابرازِ استغناء نکنند؛ بلکه ابرازِ یَسعی کنند. ➕ وقتی می‌بینید سخن با او "آب در هاون کوبیدن" است اصلا با او در مورد دین سخن نگوئید و اگر اون هم سخن گفت یا از درِ تمسخر و طعنه در آمد، شما بزرگوارانه سکوت کنید. البته به او بفهمانید که این ترکِ گفتگو، از بابِ بی‌تفاوتی نیست. از بابِ بی‌مبالاتیِ تو است. وقتی نمی‌توان "عقلِ" کسی را با "منطق" و نطق و گفتگو تصرّف کرد، این‌جا باید تاکتیکِ خودتان را عوض کنید. از این به بعد باید با "محبت" و نه بحث و گفتگو، "قلبِ" او را تصرف کنید. در آینده سرش که به سنگ خورد، می‌گوید مادر، پدر یا همسرِ مهربانی دارم که در هر حال آغوشَش به رویِ من باز است؛ و در هر حال خیلی دعایش کنید که برگردد. سیدمحمدمهدی صدری
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
⭕️ نفوذ کلام ❓ چگونه زبانِ نافذی داشته باشیم برای روشن‌گری و دعوت مردم به دینِ خدا؟ 📝 :👇 ✍️ وقتی تبیین و روشنگری، شد واجبِ شرعی، طبیعتا تحصیل مقدماتِ این امرِ واجب نیز عقلاً می‌شود لازم و واجب. برای موفقیت در جبهه‌ی جهادِ تبیین، باید سه نوع توان‌مندی را کسب کرده باشیم: 1️⃣ علمیت: اول باید به موضوع و محتوایی که می‌خواهیم در موردَش سخن بگوئیم، مسلط باشیم. ☝️در این زمینه کتاب‌های متعددی خوانده باشیم، رویِ مطالب فکر کرده باشیم، یادداشت‌برداری، مباحثه و گفتگو رویِ مطالب، بررسی سوالات و اشکالات و شبهاتِ پیرامونی و... . مطالعه‌ی جامع الاطراف، علمیتِ شما را بالا می‌برد. تا علم و آگاهی نداشته باشیم، قدرتِ توجیهِ مخاطبمان را نداریم. 2️⃣ جذّابیت: هر مخاطب، ادبیات و لحنی دارد. ما باید مخاطبمان را بشناسیم و مبتنی بر نیاز و ادبیاتِ آنان سخن بگوئیم. مثلا مخاطبِ کودک و نوجوان، ادبیاتِ خاصِ خودش را دارد: چون که با کودک سر و کارَت فِتاد / پس زبان کودکی باید گشاد. ☝️روش‌های جذاب مثلِ مسابقه، معما، آموزش با بازی، اردو و... می‌تواند محتوایِ آموزشی را برای مخاطبِ کودک، جذاب و دوست‌داشتنی کند. یا در مواجهه‌ی با قشر جوان یا فامیل و اعضای خانواده باید ابتکار و نوآوری داشت. 3️⃣ عطوفت: درس معلم ار بود زمزمه‌ی محبتی / جمعه به مکتب آوَرَد طفل گریز پای را. اخلاقِ خوب، لبخند، مزاح، مهرورزی و حلِ مشکلاتِ مخاطب می‌تواند نفوذِ کلامِمان را بیشتر کند. 🔔 سه ضلعِ علمیت، جذابیت و عطوفت که در کنار هم چیده شد، شما تبدیل می‌شوید به یک رزمنده‌ی موفق در عرصه‌ی جهادِ تبییین. اگر چنین توانائی‌ای ندارید بهتر است تا قبل از رسیدن به این قلّه، مخاطبانتان را با کارشناسِ دینی مرتبط کنید. ✍حجت الاسلام سیدمحمدمهدی صدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. متشکر از کاربر گرامی. ❌️پسمانده های افساد طلب ها، بهر حال باید شخصیت اصلی خود را یک روز نمایان کنند که این مُهره ی قدرت طلب و بی کفایت اصلاح طلب با یاری چند نماینده ی همفکر، به کرسی فرمانداری راه یافت که البته از دولت کلید و تدبیر بعید هم نبود که از چنین موجوداتی در امور مهم بهره ببرد. ❌️تلاش این خانم برای دشمنی مردم شریف با سپاه و همکاری با آشوب گران از یاد نخواهد رفت. ✅️البته برای هنرمندان احترام فراوان قائلیم ولکن عاقبت کسی که ناخدا نبود و با سفارش عده ای سکان یک کشتی را بدست میگیرد، یا مسافرین آن را غرق میکند و یا خود در همان چاهی که کنده است می افتد. حال حکایت جریان اصلاح طلبان است که یک به یک یا دستگیر میشوند و یا با دست خود در چاه خواری می افتند. الاقل...محسن خاکزاد 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
💠 بعد از اینکه مشخص شد که کلیپ منتشر شده که درش روحانیون بسته‌های ارزاق و روغن جابه‌جا میکنن برای توزیع بین فقرا بوده، آقای صدرالساداتی عذرخواهی کرده... ♨️ بزرگوار توبه و عذرخواهی شما اینه که دست از این روش غیر دقیق در عدالتخواهی بردارید! ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از چشم من و امر ولی
🔺️اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با محتکران 🔹در پی اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها ، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با محتکران و قاچاقچیان که به کشف ده‌ها هزار تن کالای اساسی قاچاق و احتکار شده و دستگیری متهمان انجامیده است را تشریح کرد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از چشم من و امر ولی
♦️اطلاعیه سپاه درخصوص کشف کالاهای اساسی قاچاق و احتکار شده 🔹در پی اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط سربازان گمنام امام زمان _عجل‌الله تعالی فرجه الشریف_ در سازمان اطلاعات سپاه در سراسر کشور، بیش از ۳۵۴۱۰ تن کالاهای اساسی به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محتکران و قاچاقچیان کشف گردید 🔹این اقلام که شامل ۱۲۲۰۰ تن روغن خوراکی، ۴۸۰۰ تن برنج، ۴۰۰۰ تن نهاده‌های دامی، ۲۵۰۰ تن قند و شکر، ۱۵۰۰ تن ماکارونی، ۱۹۰۰ تن آرد و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است، با توجه به ضرورت تنظیم بازار کشور، با هماهنگی مراجع قضایی و قانونی به سرعت در بازار عرضه شده است/ تسنیم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️هموطن! این بار قطع‌کننده زنجیره باش! ❓چگونه می‌توان به دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی کمک کرد؟ ❌«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته‌ اخیر دست به دست در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان می‌دهد با همه تبیین‌ها و توضیح‌ها و هر اندازه اطلاع‌رسانی‌ها و پاسخگویی‌ها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمی‌رسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیده‌ای مانند «انتظارات تورمی» سخن می‌گوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمت‌ها مؤثر می‌دانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار می‌آوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمی‌سازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز می‌سازد. ⭕️با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتی‌های پنج سال اخیر نشان می‌دهد رسانه‌ها به ویژه پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گران‌سازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیب‌پذیری آنان بکاهند. «سواد رسانه‌ای» به‌رغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سال‌های اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهه‌هایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانه‌ای زیر به کار آید: 1️⃣به منبع توجه کنیم: آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیام‌ها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاری‌اند. اهمیت نفوذ در رسانه‌های رسمی و هک وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد. 2️⃣به ناشر توجه کنیم: اخبار جعلی یا پیام‌ها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر می‌کنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخی‌ها عادت دارند فقط و فقط سیاه‌نمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفی‌باف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب می‌شود دروغ‌ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد. 3️⃣در سایر رسانه‌ها جستجو کنیم: جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما می‌توان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز می‌کند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عده‌ای در یکی از استان‌های جنوبی در تظاهرات‌ اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانه‌های ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشاره‌ای به این خبر نداشتند. 4️⃣به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم: در دورانی که رفته‌رفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل می‌شود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانه‌ای، می‌تواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد. ‼️کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیام‌هایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغ‌ها و فریب‌ها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه می‌شود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر می‌آیند، می‌انجامد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حدیث غربالگری مسلمانان آخر الزمان رو میشه بفرستین
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
🔸شکستن شیشه 🔹شکستن سُفال 🔺هشدارهای امام صادق 1️⃣ به خدا قسم بدون تردید همچون دَر هم شکستن شیشه، دَر هم خواهید شکست؛ البته آن شیشه به صورت اولیه باز می گردد (با ذوب شدن و از نو ساختن، قابل ترمیم است)، به خدا سوگند حتما دَر هم خواهید شکست همچون شکستن سُفال. همانا سُفال وقتی می شکند به حالت اول بر نمی گردد!! 2️⃣ و به خدا قسم حتما غَربال خواهید شد و بدون شک از یکدیگر بازشناخته خواهید شد... پاکسازی خواهید گشت، تا جایی که از شما جز اندکی باقی نماند... 📚 الغیبه نعمانی، ص۲۰۸ 🖊سید حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 تفاوت دو نگاه متفاوت آیت الله علم الهدی و محمدرضا شاه به کارگر ونیروی کار 👇👇
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه👇 تفاوت دو نگاه متفاوت آیت الله علم الهدی و محمدرضا شاه به کارگر ونیروی کار #پاسخ👇👇
👇 تفاوت دو نگاه متفاوت به کارگر و نیروی کار آیت الله علم الهدی : بیشتر از یک نون و پنیر و انگور دیگه چیزی نمیتونست بخوره این زندگی مردم بود امروز یه عمله مزد یک روز شو بگیره با یک سوم مزد یک روزش بخواد ناهار بخوره حداقل یه چلو کباب می‌تونه بخوره حالا ارزش شاه به کارگر در مقایسه با «عمله»خطاب کردن کارگران توسط نماینده خامنه ای را ببینید بهتون توصیه می کنم که همه پهلوی کارخانه تون خانه بسازید که کارگر راحت بشینه و نه مثل حالا که یک ساعت یک ساعت و نیم سوار اتوبوس بشه از خونه اش برسه سر کارش یک ساعت و نیم رفتن یک ساعت و نیم برگشتن میشه سه ساعت خوب این سه ساعت رو بره در میدان ورزش کارخانه وقت بگذرونیه بدنش سالمه میشه روحش تازه میشه بهت هم کار می کنه قوی میشه بهتر هم کار می‌کنه در خانه سازی برای کارگران سازمانیتون هیچ وقت پشیمون نمیشد دستور من به دولت این است که به شما زمین اگر شرایطش ۹۹ ساله باشه ولی در واقع مجانی بدهد این برا خاطر اول کارگرِ چون یکی از افراد مملکت ایرانی و ما به فکر اکثریت هستیم و همه افراد مملکت به حداقل زندگی برسند یکی از شرایط حداقل زندگی خانه سالم و بهداشتی نظیف تمیز روشن و روح پرور خلاصه شده ... ✅ 👇 🔹 واژه «عمله» یک واژه عربی و به معنای کارگر است، اما چون در فرهنگ ما بار معنایی مثبتی ندارد، به کاربردن آن در تریبون نمازجمعه صحیح نیست. اما اگر بنا به مقایسه سخنان باشد، چرا طرز صحبت شاه را با رهبر ایران مقایسه نمی کنید: ✅ «واقعاً باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید.» 👈مقام معظم رهبری، 10 اردیبهشت 1397. ✅ «اینکه نبی مکرم اسلام دست کارگر را بالا می‌آورد و میبوسد، این فقط تقدیر از یک شخص نیست؛ این ارزشگذاری است، این درس است؛ به ما میگوید که دست کارگر، تولیدگر و نیروی انسانی آنقدر ارزش دارد که کسی مثل وجود مقدس پیامبر - که همه‌ی آفرینش طفیل وجود اوست - خم میشود و دست او را میبوسد؛ این درس به ماست.» 👈مقام معظم رهبری، 10 اردیبهشت 1391. 📛 حال به جای دعوا بر سر حرفها، به واقعیت وضعیت کارگر بپردازیم.👇 🔰 فرض می گیریم وضعیت کارگر در جمهوری اسلامی، اصلا قابل دفاع نیست. اما آیا سلطنت طلبان می توانند ادعا کنند که در دوران پهلوی وضعیت کارگر قابل دفاع است⁉️ قطعاً خیر❗ 🔹فرد هالیدی در «کتاب ایران: دیکتاتوری و توسعه» در خصوص وضعیت کارگران در اواخر سلطنت پهلوی مینویسد: «اکثریت مزدبگیران با قیمت‌های فزاینده در زمینه مسکن و دیگر خدمات روبرو بوده‌اند و شکاف میان کارگران برخوردار از دستمزد بالا و کارگران غیرماهر بیشتر شده است. حتی آن دسته از کارگرانی که دستمزد واقعی‌شان بالا رفته، با تورم عمومی در شهر دست به گریبان بوده‌اند. این عوامل هستند که حداقل تا حدودی در پس موج اعتصاب اواسط دهه هفتاد و نیز در پس موج وسیع‌تر ابراز نارضایی در ۱۹۷۸(۱۳۵۶) قرار دارند.» mshrgh.ir/934669 🔰 بخوانید: نقش کلیدی کارگران صنعت نفت در سرنگونی رژیم پهلوی https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3739135 🔰 بخوانید: خیزش کارگران در برابر حکومت پهلوی https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-1013874 🔰 بخوانید: زمینه های ورود و نقش آفرینی کارگران در انقلاب https://noo.rs/M07W1 🔰 بخوانید: مروری بر مبارزات کارگران با رژیم پهلوی در سال 57 https://b2n.ir/y02554 پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin ✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون پیوند (لینک) مجاز است.