eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چرا پس از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادیم⁉️ 🔰 پس از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، تصویر دیدار پدر آبه با رهبر انقلاب در دوره جنگ تحمیلی دست مایه نفرت پراکنی و شبهه افکنی کسانی شده است که نه تاریخ جنگ خوانده اند و نه در صورت تجاوز خارجیان به ایران اهل دفاع از ناموس و وطن هستند و با اولین شلیک دشمن در سوراخ موش می مانند و یا از کشور فرار میکنند. 🔺دبیرکل فعلی نهضت آزادی در پاسخ به پرسش مصاحبه کننده ای که از تعداد شهدای این حزب در جنگ تحمیلی پرسیده بود اینگونه پاسخ داد: هیچ 🔺حالا همان‌ها میگویند: چرا پس از فتح خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد و آن همه جوان!! و سرمایه از دست رفت؟ اگر ایران(آیت الله خامنه ای) آن زمان پادرمیانی ژاپن را می پذیرفت این تعداد شهید برجای نمی ماند. ❇️اما چند :👇👇 🔺از ابتدای تجاوز صدام بعثی به ایران کشورها، شخصیتها و سازمان‌های متعددی جهت پایان دادن به جنگ به دو کشور سفرکردند. البته چندین قطعنامه در شورای امنیت تصویب شد اما بغیر از قطعنامه ۵۹۸ هیچ کدام به مرحله اجرا نرسید. 🔺موضع ایران در تمامی دیدارها و گفتگوهای گروه های صلح ثابت بود اینکه نخست باید متجاوز مشخص شود دوم تضمین به بازگشت عراق به مرزهای قبلی و عدم آغاز تجاوز جدید. 📌پذیرش صلح پس از فتح خرمشهر خیانت بود زیرا: 🔻۱. مرزهای ایران تامین نداشت و نقاطی در شلمچه، طلائیه، فکه و قصر شیرین در اشغال عراق بود و نیز شهرهای سومار، نفت شهر و مهران عملا در اشغال دشمن بودند و امکان آزادسازی این نقاط از راه مذکور، غیرمعقول به نظر می‌رسید و راهی جز ادامه جنگ وجود نداشت. 🔻۲. شرایط شناسایی متجاوز (عراق) مشخص نبود. 🔻۳. شهرهای آزاد شده همچون خرمشهر، به علت حضور دشمن در شلمچه، همچنان مورد تهدید بود. تحلیل نظامیان این بود که پذیرفتن‌پیشنهاد مذاکره یا صلح یعنی تجدد قوای مجدد صدام. ☑️از همه مهمتر ایران ۲۷ تیر سال ۶۷ قطعنامه صلح را پذیرفت اما باوجود تعهدات بین اللملی کمتر از چند هفته یعنی ۴ مرداد سال ۶۷ سازمان مجاهدین (رجوی) با حمایت صدام مجددا به ایران حمله کرد. 👈اینکه به جامعه آدرس غلط بدهیم و ایران را مقصر جنگ و ادامه دهنده جنگ بدانیم چیزی جز عقده گشایی سیاسی نیست. ✍ علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا حضرت علی در کوفه زندگی می کردند و چرا الان حضرت زهرا در مدینه دفن هستن مگر در کوفه نبودن سوال دانش آموز
🔻 ⁉️چرا امام علی(ع) کوفه را به عنوان مقر حکومت انتخاب کرد❓ 🔰👇 mshrgh.ir/709092 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 ⁉️چرا هنوز محل دفن فاطمه زهرا(س) مخفی است، ولی مرقد امام علی(ع) بالاخره آشکار گشت❓ 🔰 👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa418 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن چه کرده است که از مرد شود شرمنده ؟ چیست این چادر و روبنده ناز ببنده ؟؟... شعر میرزاده عشقی در مورد کشف حجاب و ... (ارسالی مخاطبین )
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام 👇⬇️⬇️⬇️ ♦️میرزاده عشقی یکی از شاعران و روشنفکران عصر مشروطه بوده و از مخالفان سرسخت سیاست‌های رضاخان عشقی با بهره‌گیری از قدرت بیان، قلم و استعداد شاعری خود به مخالفت جدی با جمهوری‌خواهی رضاخانی برخاست. او اوضاع و شرایط کشور را مساعد پذیرش جمهوری نمی‌دانست و آن را غیر واقعی، مصنوعی و خواسته بیگانگان (انگلستان) ذکر می‌کرد. 🔸او تنها کسی بود که در میان روشنفکران، بی‌مهابا و با لحنی تند مخالفت خود را با رضاخان و جاه‌طلبی‌های وی ابراز می‌کرد. عشقی در شعری مبسوط، رضاخان را نوکر انگلستان قلمداد کرد که درصدد است با عنوان جمهوری‌خواهی و نظایر آن، در پس پرده، طرح‌های انگلستان را در ایران به مرحله اجرا درآورد. مهم‌ترین حمله و انتقاد میرزاده عشقی به رضاخان و متهم نمودن او به وابستگی به انگلیس و آلت فعل آن کشور بودن در شعری با عنوان «جمهوری سوار» متبلور شد. https://psri.ir/?id=81wnafbi 🔹واما اشعار او در مورد حجاب که بارها مورد انتقاد برخی از شاعران همان دوره قرار گرفت . ✅🌴از ابزارهای مهم طرفداران کشف حجاب در عرصه مبارزه فرهنگی برای ترویج بی‌حجابی، استفاده از ادبیات منظوم و اشعار موزون بود. شاعران نوگرا و متجدد با سرودن اشعار فراوان در ستایش بی‌حجابی و مذمت حجاب کوشیدند حجاب را با تعابیری چون «کفن تیره و سیاه» تحقیر کنند و در میان مردم سبک، و آن را عامل انحطاط جامعه ایرانی نشان دهند. 🔸هرچند متدیّنان خوش‌ذوق کوشیدند به زبان شعر، بعضی از هتاکی‌ها و شبهات مطرح‌شده را پاسخ گویند، بی‌شک اشعار ضدحجاب در میان تودة مردم تأثیر منفی خود را بر جای گذاشت، چنان‌که شیخ ابوالفضل خراسانی، که در کتاب «احسن‌الحکایات فی حجاب‌السافرات» بخش عمده‌ای از اشعار حجاب و ضدحجاب را گردآوری کرده، دراین‌باره نوشته است: 🔸 «اگر بدانید لامذهبان ایران و شعرای بی‌دین از ایشان زمانی، که برای کشف حجاب زنان دامن بر میان بستند، چه شعرها به هم بافتند و چه مقاله‌ها که نوشتند! خدا داد مشتی از دوشیزگان و عفایف از زنان را به زودی بگیرد و زمین را از لوث وجود این قبیل جنایتکاران پاک نموده و هر یک را به کیفر و جزای خود برساند. http://ensani.ir/fa/article/10892/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%DA%A9%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت اجرای حکم اعدام در موقع اذان (توهینی که شده میگویند با اذانی که یکی را میکشند نماز خواندن خطاست) لطفاً جوابش را سریع بدید
👇 با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!! ✅ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای حقوق جزاء) @shobhe_shenasi 🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. این دروغ ها، به زعم شبهه پرداز، یک تیر و دو نشان است، هم احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و هم تشویق میکند تا جوانان با ترک نماز، از بندگی خدای سبحان خارج شوند. 🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود. مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. 👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، 🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند. ❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. 🔻 نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد. 👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. 🔹پی نوشت👇 دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ادامه ی پاسخ به شبهات دانش‌آموزی ⬇️⬇️ ✅ به ⬇️ ⁉️ ⬇️🔻⬇️🔻
هدایت شده از جان من و سید علی💕
هرکسی یک اعتقادی دارد من کتاب نخواندم قرآن هم نخواندم ولی من یک خانواده دارم که از آن قرار است الگو بگیرم مامان من چادری نیست ولی حجابش کامل است ولی به من نمی‌گوید تو باید چیزی که من بهش باور دارم را باور کنی، او اعتقاد خودش را دارد منم اعتقاد خودم را دارم او سال 50 بوده من سال 80 الان همه چیز تغییر کرده است. اینکه به اعتقاد هم دیگر احترام بگذاریم خیلی مهم است. مثلا یکی می‌آید می‌گوید تو باید به زور شال سرت کنی منم می‌توانم بگویم تو باید چادرت را در بیاوری یا به زور بگیرم ببرمش چادرش را از سرش دربیاورم؟ 👇⬇️⬇️⬇️ ✅🌴 اول: اسلام مردم را در انتخاب عقیده آزاد گذارده و فرموده است: «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ»(بقره: آیه 256). ولی این به معنای صحیح دانستن همه عقاید نیست، بلکه حقیقت یکی است و راه هدایت روشن است. 🔻 اگر تمامی عقاید صحیح هستند، پس چرا خداوند خالق و حکیم، انبیا و رسولانش را فرستاد تا به بندگانش بفهمانند که عقیده‌ی شما باطل است؟! 🔷 دوم: ممکن است عقیده‌ی هر کسی برای خودش محترم باشد، اما هیچ دلیلی ندارد که نزد دیگران نیز صحیح شمرده شود. و چه بسا عقیده‌های فاسد، منحط و مخربی وجود دارد که باید مغبوض دیگران قرار گیرد تا جامعه به انحطاط کشانده نشود. 🔻 یک تروریست داعشی هم به خاطر اعتقاداتش آدم می‌کشد. 🔻 ﺁﯾﺎ می‌توان به ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪ است ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻭﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﺳﯿﺪ ﭘﺎﺷﯿﺪ، ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﺬﺍﺷﺖ؟.... 🔶 سوم: به نظر شما آیا باید به همه نظرات احترام گذاشت؟ 🔻 بله تازمانی که نظر و عقیده هرکس به دیگران ضرر نرساند مورد احترام است و کسی به آن نظر کاری ندارد . اما وقتی عقیده یک نفر تبدیل به رفتار شد و بر روی دیگران اثر گذاشت دیگر آن عقیده و نظر مختص خود فرد نیست که بخواهد طبق آن عقیده عمل کند. 🔻 این را باید توجه داشته باشید کسی به حجاب شما درون منزل کاری ندارد ولی وقتی درون اجتماع حضور پیدا می‌کنید،ا عمال شما بر روی دیگران اثر می‌گذارد. دیگر نمی‌توان گفت بی حجابی عقیده من است و به کسی ربطی ندارد. اگر کسی گفت برهنگی عقیده من است و به کسی ربطی ندارد چیکار باید کرد؟ ⛔️ اگر کسی گفت که من می‌خواهم وسط خیابان قضای حاجت کنم و این عقیده من است و عقیده هرکس برایش محترم است آیا این عمل او صحیح است؟! 🔺 اگر هرکسی بخواهد طبق میل خود رفتار کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و قانون جنگل در جامعه حکم فرما خواهد شد؟ 🔷 چهارم: اینکه می‌گویید هرکس عقیده خوش را دارد و باید به آن عقیده احترام گذاشت این جمله خودش یک قانون است و ما را مجبور می‌کنید به آن عمل کنیم اگر کسی معتقد باشم عقیده هر کسی محترم نیست طبق قانون شما این حرف هم درست است و این یک تناقض بزرگ است. 🔶 هر عقل سلیمی قبول دارد برای جلوگیری از هرج و مرج، جامعه نیاز به قانون دارد و همه ملزم به عمل به قانون هستند. حجاب هم یک قانون است که همه باید به آن عمل کنند. چون حجاب قانون الهی است قابل تغییر نمی‌باشد. 🔷 پنجم: قوانین یا الهی است یا بشری. بعضی از مسایل به سبک زندگی ما ربط دارد که دین برای این موارد برنامه دارد که این‌ها قوانین الهی هستند. 🔻 در قوانین الهی نمی‌شود تغییر ایجاد کرد به خاطر اینکه خدا دانای کل است و از تمام ابعاد زندگی انسان اطلاع دارد و برای سعادت بشر این قوانین طراحی شده است که حجاب یکی از این قوانین است. 🔻 حتی اگر ملاک را قانون بشری بدانیم در حال حاضر قانون کشور ما رعایت کردن حجاب در ملاء عام است همانطور که پیشینه تاریخی ما نیز اینگونه بوده است. 🔻 و برخی از قوانین به خاطر نظم زندگی توسط نمایندگان ملت طراحی شده که این‌ها قوانین بشری هستند. و اکثریت مردم به آن‌ها حق قانون گذاری داده‌اند. این قوانین بشری که خود ما انسان‌ها طراحی کردیم قابل تغییر است مثلا ممکن است فردا روزی به جای سه رنگ چراغ راهنمایی 4 رنگ یا 2 رنگ قرار دهند. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/56
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بیژن عبدالکریمی من مرگ این انقلاب (۵۷) را اعلام میکنم. انقلاب به پایان رسید. جمهوری اسلامی به پایان رسید. 🔴 لطفاً پاسخ سخنان بی ربط این فرد را که خود را فیلسوف میداند و در فضای مجازی منتشرشده بدهید
سلام و احترام. باید در قبال استماع چنین سخنانی خدا را شاکر بود که نقابها بتدریج از چهره برداشته میشود و واقعیت های درون بروز داده میشود. ♦️اگر در دین اسلام حمایت مردم، رای مردم، نظر مردم و حضور مردم تاکید شده است علت آن ارزشی هست که خدا به انسانها (مسلمانان) عنایت فرمود. ورنه، 1️⃣شهدای عزیز هرگز با تکیه به مردم و حمایت مردمی خطر نکردند و تمام خود را فی الله هدیه ننمودند. 2️⃣ مردم شریف هم برای کشته شدن جوانان تحریک انگیزی نکردند و حمایت عامه فقط یک دلیل داشت که این تحصیل کرده ی نادان از آن بی خبر است. شهدا و مردم مسلمان، با توکل به خدا و توسل به ذوات مقدسه، فقط برای دفاع از ارزشهای الهی قیام کردند یا دفاع. همین ولاغیر. ❌️ موارد دیگر هم که مطرح شده است قائده ی عقلی(از نوع سالم) را ندارد ضمن اینکه هر انسان برای رسیدن به هدف خود ملزم به تلاش است و هم پرداخت هزینه. نمیشود ۲۰ سال کنج خانه بنشینی و متوقع باشی (مثلا) در ورزش کشتی در مسابقات جهانی بر پله ی قهرمانی گام نهی. ❌️پایان نظام جمهوری اسلامی را شهدا اعلام کردند و آنهم زمان ظهور منجی عالم می باشد که نظام مبدل به حکومت عدل در جهان خواهد شد. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم چرا کسی پاسخ این شبهات اقتصادی را نمی‌دهد ؟! این ادعاها حقیقت دارد یا دروغ است چرا ؟!! در دلسوزی و تخصص دکتر راغفر شکی نیست،آنکه مربوط به مشکلات بانکهای کشور است شکی نیست،درآمد ۸۰ میلیارد دلاری کشور صحیح نیست خصوصا از سال ۹۷ بسیار بسیار پائین تر از این عدد است در خصوص آنچه مربوط به طلا و اقدامات دولت احمدی نژاد است را بایستی خود یا دولتمردانش پاسخگو باشند که اصل خبر صحت دارد یا نه؟و اگر صحت دارد در مورد چرایی اش توضیح دهند.اما مطلب آخر وظیفه همه ما امیدآفرینی همراه با منطق و استدلال و بر اساس ظرفیتهای مادی و معنوی کشور است بغض دکتر راغفر از سر دلسوزی و دغدغه است اما به اصل جهاد امیدآفرینی خدشه وارد میسازد
سلام و احترام. ضمن احترام به تمام نقد ها و هم گاهی ظاهر شدن حقد ها، چند نکته هم جا مانده در افاضات بالا که باید موردتوجه قرار بگیرد. 1️⃣شما که از ابتدا تریبون در اختیار داشته اید چرا زمان احمدی نژاد نطقی نکردید که(مثلا) به اجرا گذاشتن یارانه ی نقدی بدون تعریف اقتصادی و توجیه و نظارت بر یارانه بگیران، در جهان امری غیر منطقی است و در زمان بحران یارانه ها باید یا بصورت کالا برگ و یا نیازمندیهای حیاتی تحت نظر یک سازمان بدست مردم برسد؟ 2️⃣ شماها در ابتدای دولت احمدی نژاد، هر چه ما فریاد زدیم، گفتین ایشان راه عدالت پیش گرفته و همواره تصدیق کردید و حتی بارها تقدیر نمودید. 3️⃣امروز که میبینی حاصل سیل دیروز نبوده و نیست بلکه از اثنای دولت سازندگی تا دولت تدبیر، چندپایگاه عظیم نفاق در ایجاد اخلال در چرخه ی اقتصادی مشغول به کار بودند. 4️⃣وامهای کلان را چه کسی دریافت کرده است؟ مردم عادی یا زیاده خواهانی که در دو حزب معروف کشور که آنهم برای پیشبرد اهداف حزبی خود بود و هم کمک به دشمنان. (البته نه همه ی اعضاء و طرفداران این دوحزب). 5️⃣دولت فعلی همین قدر که بتواند غده های بدخیم اصلاحات و بی بند و باری های اقتصادی و زایش فساد را درمان کند، باید خدا را شاکر بود. ♦️یادمان نرود که این کشور صاحب دارد و ولی. اگر افق نگاه را با ولایت متوازن سازیم بسادگی از مشکلات رها خواهیم شد. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عمربن خطاب با ام کلثوم دختر حضرت زهرا(س) ازدواج کرده؟ آدرس ما در ایتا،تلگرام،اینستاگرام،آپارات و... ↘️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️↙️ ➡️ @pasokhgooha_ir⬅️ ↗️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️↖️⬆️⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام فرق بین استقراء و تجربه چیه؟!
. 👇 فرق تجربه و استقرا 🔰قبل از آن که در باره ی سیر از کلی به جزیی یا قیاس منطقی سخن بگوییم، جا دارد که درباره ی تفاوت تجربه و استقرا، بحثی داشته باشیم; چرا که ممکن است کسی توهم کند که اینها با یکدیگر فرقی ندارند. حال آن که علمای منطق میان آنها فرق می گذارند. آنان معتقدند که استقرا اگر غیر تام باشد افاده ی ظن و گمان می کند; ولی تجربه هر چند فراگیر و تام نباشد مفید یقین است. ❓راز این تفاوت چیست؟ 🔷شیخ الرئیس می گوید: «واما التجربة فانها غیر الاستقراء» (1) تجربه غیر از استقراست. آنگاه به توضیح و ذکر مثال پرداخته و گفته است: تجربه مانند حکم ماست به این که سقمونیا مسهل صفراست. چرا که هرگاه این تجربه چند بار تکرار شود، احتمال اتفاقی بودن آن، زایل می گردد. به خاطر تکرار و از میان رفتن احتمال اتفاقی بودن است که ذهن حکم می کند که خاصیت سقمونیا ازاله ی صفراست. (2) از دو حال بیرون نیست: یا ازاله صفرا عرض لازم و ذاتی سقمونیاست و یا عرض مفارق و غریب آن. در صورت اول، لزومی ندارد که همواره پاسخ تجربه مثبت باشد. بلکه گاهی پاسخ، مثبت و گاهی منفی است. در این صورت، معلوم می شود که سقمونیا سبت به ازاله صفرا، اقتضای ذاتی ندارد. بلکه اقتضای ذاتی از آن چیز دیگری بوده که هرگاه با سقمونیا همراه شده، صفرا را زایل کرده و هرگاه همراه نشده، اثر هم پدید نیامده است. اما در صورت دوم، همواره پاسخ، مثبت است و اگر احیانا پاسخ منفی باشد، قصور از ناحیه ی سقمونیا نیست. بلکه سقمونیا همواره نسبت به ازاله صفرا ذاتا مقتضی است. گیرم تاثیر آن، منوط است به عدم مانع و ما می دانیم که تا مقتضی، موجود و مانع، مفقود نباشد، هیچ پدیده ای تحقق نمی یابد. بنابر این، در موارد نادری که پدیده تحقق نیافته است، معلوم می شود مانعی بر سر راه بروز و ظهور آن، خودنمایی کرده است. ادامه پاسخ کامل در آدرس زیر 👇 https://noo.rs/4EjR6 .