eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
👇 -در مکتب ما دیدن موی سر زنهای خارجی و بیگانه از تلویزیون حلال است ولی زنهای هموطن و خودی حرام! ✅ 👇 🔰در مکتب اسلام، نگاه به زنان بیگانه هم در هر حالتی حلال نیست و نباید از روی لذت یا احتمال به گناه افتادن باشد! پوشش زنان مسلمان و حرمت نگاه به آنها نیز امر صریح خداوند در قرآن است!👇 http://yon.ir/mznkh1 http://yon.ir/mznkh2 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خییییییییلی مهم 😳🤔‼️ حتتتتتتما ببینید و نشر دهید ❓⚠️بالا و پایین کردن قیمت دلار در دست کیست ؟! ❓😱🤔دشمن یا دولت ؟! ⚠️📣📣📣 بشنوید از زبان حسن روحانی که بالا و پایین کردن دلار تو دست کیست! ⚠️پ،ن،بعضی ها در پی بالا رفتن قیمت دلار در دولت جناب رئیسی گفتن کار دشمنه ! نماد قیام و بیداری منتظر بیداری ماست.... ⚠️⚠️⚠️ اجرای رمزریال واجرای سندننگین و ممنوعه ۲۰۳۰ و بردگی مدرن بدست دولت جناب رئیسی ⚠️📣📣📣نشر این پست بسیار مهم مهم جهاد تبیین است
👇 ⁉️ 👇 👈 علل تورم در نرخ ارز، طلا و خودرو چیست؟ آیا این افزایش، سبب تضعیف دولت انقلابی نمی‌شود و البته خارجی‌ها و مخالفان داخلی، سوء استفاده نمی‌کنند؟! ✅ ✍️ 👇 مسائل اقتصادی یک کشور را نمی‌توان و نباید "شعاری"، احساسی و با سطحی‌نگری بررسی، تحلیل و یا نقد نمود و برای دشمنان خارجی و مخالفان داخلی نیز فرقی نمی‌کند که نرخ ارز بیشتر شود و یا کمتر، آنها در هر حال بهانه‌های دیگری برای هجمه در ضد تبلیغ پیدا می‌کنند. بدیهی است که در تحولات مثبت یا منفی یک کشور، هم علل و عوامل خارجی و نیز داخلی نقش مستقیم دارند و هم رویدادها در کل جهان یا داخل کشور اثر مستقیم می‌گذارند، تا جایی که حتی با یک جمله و یا یک خبر، نرخ‌ها دچار نوسان می‌شوند. ادامه پاسخ کامل در نشانی زیر 👇 https://www.x-shobhe.com/etc/12258.html .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مثل قضیه‌اعدام هویدا توسط خلخالی یا حتی اعدام اسب شاه توسط خلخالی . مثل به آتش کشیده شدن یکسری از کتب که بعضا عتیقه و با ارزش بودن به خاطر این که فرح زن محمدرضا اون رو خریده بود. تا دلتون بخواد تصمیمات عجیب و بحث برانگیز وجود داره بابت یکسری از کارایی که اوایل انقلاب انجام شده. یه نفر تو گروه گذاشته بود که ما تو جنگ تحمیلی ضرر کردیم چون به دستور امام بعد از انقلاب سعی کردیم سلاح هایی که زمان شاه خریدیم رو نابود کنیم. چون امام معتقد بود استفاده از چیزهایی که باپول شاه خریداری شده حرامه. در حالی که این حرف اشتباه بود چون اون پولا مال شاه نبود مال کشور ایران بود!! من گفتم تا حالا نشنیدم مطالب بالا رو گذاشتن این مطالب صحت داره ؟ لطفا توضیح بدید متشکرم از زحماتتون
. 👇 سالروز اعدام هویداست هویدا قرار بود از سیستم بگوید. به قول ابراهیم یزدی، از سیستمی که ١٣ سال صدر اعظم دوران طلائیش بود. او می خواست برملا کند تمام آن دورانی كه چشم دنیا به اقتدار ایران بود. او می خواست بگوید چگونه شد که از شیره کش خانه به "دروازه تمدن بزرگ" رسیده بودیم. او قرار بود بگوید ملتی که کنار خیابان قاپ می انداخت و شپش از سر و رویش بالا می رفت، چگونه شد که به آنجا رسید که بدون ویزا به ۷۲ کشور دنیا سفر می کرد. هویدا قرار بود بگوید چگونه ریال ایران جزء ٧ پول برتر دنیا شد. هویدا قرار بود بگوید که چه شد که بعد از ٥٧ سال سلطنت پهلوی، دنیا به مردم ایران تعظیم می کرد. کسی نمی داند کسانی که دیروز با بورسیه بنیاد پهلوی در بهترین دانشگاه ها دانشجو بودند و عضو کنفدراسیون دانشجویان ناراضی ایران و امروز بعد از انقلاب از زیر قرآن به دیار غربت پناه برده اند، از صدقه سر سیستمی بود که هویدا می خواست برملائش کند. خلاصه شده 🔰 👇 سالروز مرگ امیرعباس هویدا 18 فروردین 1358 است. هویدا پیش از آنکه حکم دادگاه علیه او صادر شود، در وقت استراحت دادگاه توسط شخصی که احتمالاً "هادی غفاری " بوده ترور شد. البته خود آقای غفاری این مطلب را انکار کرده و می گوید من هویدا را نکشتم و نیز برخی شاهدان گفته اند که یکی از همراهان هویدا او را ترور کرده است. اگرچه طبق نقل قول ابراهیم یزدی، در ادامه جلسه دادگاه قرار بود هویدا از دوران نخست وزیری اش بگوید، اما مسلما اسرار محرمانه و یا سخنان بنیان برکنی نداشته برای قاتل یا حکومت انگیزه ی قتل غیر قانونی او را فراهم کند. بله؛ حکومت پهلوی شاید برای عده ی معدودی که با پول ملّت مستضعف مدام در سفرهای خارجی بوده اند خوب و آرمانی بوده است. اما واقعیت تاریخ این است که اکثریت جامعه ایران در دوران پهلوی در فقر و تنگدستی به سر می بردند. حکومت انواع آزادی ها را از مردم سلب کرده بود و مردم هیچ نقشی در حاکمیت نداشتند. اگر دغدغه امثال شما اعتبار پاسپورت بود تا راحت تر با پولهایتان در کشورهای خارجی خوشگذرانی کنید، دغدغه اکثریت ملّت ایران در آن زمان، استقلال و آزادی و عزّت و روی پای خود ایستادن بود. مردم می خواستند حکومتشان بله قربان گوی اجانب نباشد. مردم می خواستند حکومتشان را خودشان انتخاب کنند. مردم نمیخواستند یک شرابخوار زن باز بر آنها حکومت کند. مردم نمی خواستند آمریکاییها برای سرنوشت آنها تصمیم بگیرند. وقتی که ملّت ایران خواست با ابرقدرتها مبارزه کند، خواست به دهان آمریکاییها بزند، تحریم شدن و کاهش ارزش پاسپورت و پول ملی، امری طبیعی است. اما همه ی این کم و کاستی ها ارزشش به حد عزّت و استقلالی که امروز داریم نمی رسد. سوال اساسی ما از نویسنده متن این است که اگر وضعیت کشور گل و بلبل بود، مردم برای چه انقلاب کردند؟ با چه هدفی و با چه انگیزه ای حکومت گل و بلبل پهلوی را کنار زدند؟ لطفا تاریخ را تحریف نکنید!
🔰 ❓چرا امام خمینی رضوان الله قطعنامه 598 را دیر پذیرفت و جنگ را طولانی کرد؟👇 http://www.imam-khomeini.ir/fa/c76_15339/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4_%D9%88_%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE/%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C/%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_598_%D8%B1%D8%A7_%D8%AF%DB%8C%D8%B1_%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA_%D9%88_%D8%AC%D9%86%DA%AF_%D8%B1%D8%A7_%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%9F . 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 ❌ 👇 آذر، اسب محمدرضا شاه بود. خلخالی ابتدا پاهای این حیوان را شکست سپس چشمان اسب را کور کرد و بعد از آن زبانش را برید و در آخر با شلیک تیر به سر حیوان او را کشت ... ✅ 👇 1⃣ در دهه در جریان بازداشت معتادان و انتقال آنها به زندان قزل حصار به هنگام بازدید از روند زندانیان سوار بر اسب شد و در همان حال به سئوالات حاضر در این مرکز پاسخ داد. و هیچ آسیبی به اسب نرساند. 2⃣ شایعه پردازان تخیلاتی با چند تصویر ساده و دو سه جمله بندی با گرافیک بالا منتشر می‌کنند، متاسفانه هیچ کس هم‌ نمیپرسد سند این حرف کجاست؟ و بسیاری بدون تحقیق و پرسش براحتی این داستان جذاب را پذیرفته اند. 3⃣ عجیب تر اینکه با وجود این همه مدعی تحصیلات ،صرفا متکی به یک عکس اراجیف بی سند و منبع را باور می‌کنند و هیچ از طرف نمی‌پرسند این داستان را از کجا آورده ای!؟ 4⃣ طبق قاعده فقهی و اصل حقوقی که در سراسر جهان پذیرفته شده ،همیشه کسی که می‌کند او هم باید سند بیاورد در فضای مجازی طرف می‌کند که اسب شاه را قطعه قطعه کرده است!! میپرسم سند و این ادعا چیست؟ می‌گوید: تو سند بیاور که اینطور نیست!! و این استدلال در هیچ کجا پذیرفته نیست. و این درد آور گروهی ساده انگار این شایعات را بدون هیچ سندی باور میکنند منبع قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
. 👇 با این وضع اعدام های خلخالی چرا امام هیچ واکنشی نشان ندادند واقعا از امام ره بعید بود😕 ✅ 👇 ❇️بارها گفته ایم که اگر گزاره ای در فضای مجازی دیدید آن را مبنا قرار ندهید و از آن تبعیت نکنید حضرت امام اقای خلخالی را برکنار کردند در زیر این مطلب را از زبان رییس سابق قضایی نیروهای مسلح در زمان جنگ و عضو سابق مجلس خبرگان اقای علی رازینی بیان می کنیم 1⃣دو سه روز بعد از مرصاد ما در منطقه بودیم و داشتیم دستگیر شده ها را محاکمه می کردیم. آقای خلخالی بازدید کردند و مسیر بین کرمانشاه تا اسلام آباد را رفتند و لاشه های خودروهای منافقین را دیدند. اما هیچ گونه مطلبی راجع به محاکمه نگفتند. آقای خلخالی خدمت زیادی به انقلاب کردند. چون تعدادی از دادگاه های اولیه سران حکومت طاغوت را ایشان انجام دادند؛ که دادگاه های شجاعانه ای هم بودند. آن زمان که هنوز کسی اطمینان نداشت حکومت به این زودی تثبیت شود، محاکمه سران حکومت سابق کار ارزنده ای بود که ایشان انجام داد و امام هم به ایشان علاقه مند بودند و پشتیبانی می کردند. 2⃣بعد کم کم دادگاه های آقای خلخالی گسترش پیدا کرد. زمانی هم ایشان مسئول مبارزه با مواد مخدر شدند و پرونده هایی که در سطح کشور بود را رسیدگی می کرد. ولی یک مقداری به دلیل گستردگی حوزه عمل و کمبود عده و عده ایشان، چون سازمان نبودند و یک فرد تنها به همراه دوستانش بود، قهرا یک مقداری خطاها بروز پیدا کرد 3⃣ آنها خدمت امام منعکس شد و امام هم مصلحت ندیدند که ایشان در آن سمت باشد و دستور برکناری او را صادر کردند. 4⃣یعنی ایشان در سال ۵۹ به صورت محترمانه از کار دادگاهی برکنار شدند و چیزی نبود که در رسانه ها و صدا و سیما اعلام شود. یعنی بعد از اسفند ماه سال ۵۹ آقای خلخالی هیچ سمتی در دستگاه قضایی نداشتند. 5⃣در اواخر سال ۵۹ ایشان را برکنار کردند و به مرحوم شهید قدوسی (دادستان کل انقلاب) دستور دادند همه پرونده هایی که ایشان رسیدگی کرده بودند، مجدد رسیدگی شود. در مورد هیچ قاضی ای اینطور قاطع برخورد نشده است. 6⃣ امام فرمودند همه پرونده هایی که ایشان رسیدگی کرده از نو بررسی شود. بنابراین به پرونده هایی که آقای خلخالی به آنها رسیدگی کرده بود در دادگاه انقلاب از نو رسیدگی شد. شاید تعداد صدها و بلکه هزاران پرونده که توسط آقای خلخالی رسیدگی شد از نو بررسی و احکام آنها تعدیل شدند 7️⃣امام موافق اعدام ها بودند؟ نه؛ موافق شیوه رسیدگی بودند. زیرا شیوه رسیدگی ایشان قاطع بود و طوری بود که خروجی اش پاسخگوی شرایط بود و باعث شده بود که مصرف مواد مخدر کم شود. ولی این دلیل نمی شود که ما برای اینکه فعالین مواد مخدر را تحت فشار قرار دهیم و موازین شرعی را رعایت نکنیم. در دادگاه های با عجله طبعا موازین شرعی دقیق رعایت نمی شود. ممکن است کسی بیگناه باشد و فرصت دفاع کافی پیدا نکند و بعد به حبس محکوم شود. به هر حال، این شیوه مورد انتقاد بود و این انتقادها به امام منعکس شد و ایشان هم بعد از بررسی به این نتیجه رسیدند که اشکال وارد است. لذا نه تنها ادامه دادگاه های آقای خلخالی را به مصلحت ندیدند بلکه به شهید قدوسی دستور دادند که حتی پرونده های قبلی را هم بررسی کنند. امام خمینی ره 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 👇 مقایسه روش پیامبر(ص) و ایت الله خمینی پس از فتح مکه و پیروزی انقلاب 👇 ✅ امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب ، بارها اعلام عفو عمومی (به جز موارد خاصی که استثناء شده‌اند) کردند (که اسناد این موارد در دسترس عموم هست و با یک سرچ ساده در اینترنت قابل دسترسی است.) و سرانجام در اسفند ماه سال 58 نیز در نامه‌ای به رئیس جمهوری و دادستان کل انقلاب اعلام عفو عمومی نمودند و در فرازی از پیام خود نوشتند: «من از عموم برادران ایمانی می خواهم که‌‎ ‌‌برای رضای خداوند تعالی از انتقامجویی و بهانه گیری اجتناب کنند، و به پیروی از‌‎ ‌‌رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ عفو و اغماض را شیوۀ خود قرار دهند. و من از جوانان‌‎ ‌‌عزیز می خواهم که از خود عطوفت نشان دهند و از شیوۀ احسان که مرضیِّ خداوند است‌‎ ‌‌و قرآن کریم بر آن تأکید فرموده، پیروی کنند». 🔻ایشان علاوه بر اعلام عفوهای عمومی، با بیان قواعدی همچون «ملاک حال فعلی اشخاص است» زمینۀ اشتغال افرادی که پیش از انقلاب دچار خطا و لغزش شده بودند را نیز فراهم نمودند: «میزان، حال فعلی اشخاص است با غمض عین از بعض لغزشهایی که در رژیم سابق داشته‌اند، مگر آنکه با قرائن صحیح معلوم شود که فعلاً نیز کارشکن و مفسدند»./ جماران🔻 متن شبهه و پاسخ کامل👇 https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1527097
💢چرا پس از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادیم⁉️ 🔰 پس از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، تصویر دیدار پدر آبه با رهبر انقلاب در دوره جنگ تحمیلی دست مایه نفرت پراکنی و شبهه افکنی کسانی شده است که نه تاریخ جنگ خوانده اند و نه در صورت تجاوز خارجیان به ایران اهل دفاع از ناموس و وطن هستند و با اولین شلیک دشمن در سوراخ موش می مانند و یا از کشور فرار میکنند. 🔺دبیرکل فعلی نهضت آزادی در پاسخ به پرسش مصاحبه کننده ای که از تعداد شهدای این حزب در جنگ تحمیلی پرسیده بود اینگونه پاسخ داد: هیچ 🔺حالا همان‌ها میگویند: چرا پس از فتح خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد و آن همه جوان!! و سرمایه از دست رفت؟ اگر ایران(آیت الله خامنه ای) آن زمان پادرمیانی ژاپن را می پذیرفت این تعداد شهید برجای نمی ماند. ❇️اما چند :👇👇 🔺از ابتدای تجاوز صدام بعثی به ایران کشورها، شخصیتها و سازمان‌های متعددی جهت پایان دادن به جنگ به دو کشور سفرکردند. البته چندین قطعنامه در شورای امنیت تصویب شد اما بغیر از قطعنامه ۵۹۸ هیچ کدام به مرحله اجرا نرسید. 🔺موضع ایران در تمامی دیدارها و گفتگوهای گروه های صلح ثابت بود اینکه نخست باید متجاوز مشخص شود دوم تضمین به بازگشت عراق به مرزهای قبلی و عدم آغاز تجاوز جدید. 📌پذیرش صلح پس از فتح خرمشهر خیانت بود زیرا: 🔻۱. مرزهای ایران تامین نداشت و نقاطی در شلمچه، طلائیه، فکه و قصر شیرین در اشغال عراق بود و نیز شهرهای سومار، نفت شهر و مهران عملا در اشغال دشمن بودند و امکان آزادسازی این نقاط از راه مذکور، غیرمعقول به نظر می‌رسید و راهی جز ادامه جنگ وجود نداشت. 🔻۲. شرایط شناسایی متجاوز (عراق) مشخص نبود. 🔻۳. شهرهای آزاد شده همچون خرمشهر، به علت حضور دشمن در شلمچه، همچنان مورد تهدید بود. تحلیل نظامیان این بود که پذیرفتن‌پیشنهاد مذاکره یا صلح یعنی تجدد قوای مجدد صدام. ☑️از همه مهمتر ایران ۲۷ تیر سال ۶۷ قطعنامه صلح را پذیرفت اما باوجود تعهدات بین اللملی کمتر از چند هفته یعنی ۴ مرداد سال ۶۷ سازمان مجاهدین (رجوی) با حمایت صدام مجددا به ایران حمله کرد. 👈اینکه به جامعه آدرس غلط بدهیم و ایران را مقصر جنگ و ادامه دهنده جنگ بدانیم چیزی جز عقده گشایی سیاسی نیست. ✍ علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا حضرت علی در کوفه زندگی می کردند و چرا الان حضرت زهرا در مدینه دفن هستن مگر در کوفه نبودن سوال دانش آموز
🔻 ⁉️چرا امام علی(ع) کوفه را به عنوان مقر حکومت انتخاب کرد❓ 🔰👇 mshrgh.ir/709092 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 ⁉️چرا هنوز محل دفن فاطمه زهرا(س) مخفی است، ولی مرقد امام علی(ع) بالاخره آشکار گشت❓ 🔰 👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa418 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن چه کرده است که از مرد شود شرمنده ؟ چیست این چادر و روبنده ناز ببنده ؟؟... شعر میرزاده عشقی در مورد کشف حجاب و ... (ارسالی مخاطبین )
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام 👇⬇️⬇️⬇️ ♦️میرزاده عشقی یکی از شاعران و روشنفکران عصر مشروطه بوده و از مخالفان سرسخت سیاست‌های رضاخان عشقی با بهره‌گیری از قدرت بیان، قلم و استعداد شاعری خود به مخالفت جدی با جمهوری‌خواهی رضاخانی برخاست. او اوضاع و شرایط کشور را مساعد پذیرش جمهوری نمی‌دانست و آن را غیر واقعی، مصنوعی و خواسته بیگانگان (انگلستان) ذکر می‌کرد. 🔸او تنها کسی بود که در میان روشنفکران، بی‌مهابا و با لحنی تند مخالفت خود را با رضاخان و جاه‌طلبی‌های وی ابراز می‌کرد. عشقی در شعری مبسوط، رضاخان را نوکر انگلستان قلمداد کرد که درصدد است با عنوان جمهوری‌خواهی و نظایر آن، در پس پرده، طرح‌های انگلستان را در ایران به مرحله اجرا درآورد. مهم‌ترین حمله و انتقاد میرزاده عشقی به رضاخان و متهم نمودن او به وابستگی به انگلیس و آلت فعل آن کشور بودن در شعری با عنوان «جمهوری سوار» متبلور شد. https://psri.ir/?id=81wnafbi 🔹واما اشعار او در مورد حجاب که بارها مورد انتقاد برخی از شاعران همان دوره قرار گرفت . ✅🌴از ابزارهای مهم طرفداران کشف حجاب در عرصه مبارزه فرهنگی برای ترویج بی‌حجابی، استفاده از ادبیات منظوم و اشعار موزون بود. شاعران نوگرا و متجدد با سرودن اشعار فراوان در ستایش بی‌حجابی و مذمت حجاب کوشیدند حجاب را با تعابیری چون «کفن تیره و سیاه» تحقیر کنند و در میان مردم سبک، و آن را عامل انحطاط جامعه ایرانی نشان دهند. 🔸هرچند متدیّنان خوش‌ذوق کوشیدند به زبان شعر، بعضی از هتاکی‌ها و شبهات مطرح‌شده را پاسخ گویند، بی‌شک اشعار ضدحجاب در میان تودة مردم تأثیر منفی خود را بر جای گذاشت، چنان‌که شیخ ابوالفضل خراسانی، که در کتاب «احسن‌الحکایات فی حجاب‌السافرات» بخش عمده‌ای از اشعار حجاب و ضدحجاب را گردآوری کرده، دراین‌باره نوشته است: 🔸 «اگر بدانید لامذهبان ایران و شعرای بی‌دین از ایشان زمانی، که برای کشف حجاب زنان دامن بر میان بستند، چه شعرها به هم بافتند و چه مقاله‌ها که نوشتند! خدا داد مشتی از دوشیزگان و عفایف از زنان را به زودی بگیرد و زمین را از لوث وجود این قبیل جنایتکاران پاک نموده و هر یک را به کیفر و جزای خود برساند. http://ensani.ir/fa/article/10892/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%DA%A9%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت اجرای حکم اعدام در موقع اذان (توهینی که شده میگویند با اذانی که یکی را میکشند نماز خواندن خطاست) لطفاً جوابش را سریع بدید
👇 با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!! ✅ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای حقوق جزاء) @shobhe_shenasi 🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. این دروغ ها، به زعم شبهه پرداز، یک تیر و دو نشان است، هم احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و هم تشویق میکند تا جوانان با ترک نماز، از بندگی خدای سبحان خارج شوند. 🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود. مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. 👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، 🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند. ❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. 🔻 نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد. 👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. 🔹پی نوشت👇 دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ادامه ی پاسخ به شبهات دانش‌آموزی ⬇️⬇️ ✅ به ⬇️ ⁉️ ⬇️🔻⬇️🔻
هدایت شده از جان من و سید علی💕
هرکسی یک اعتقادی دارد من کتاب نخواندم قرآن هم نخواندم ولی من یک خانواده دارم که از آن قرار است الگو بگیرم مامان من چادری نیست ولی حجابش کامل است ولی به من نمی‌گوید تو باید چیزی که من بهش باور دارم را باور کنی، او اعتقاد خودش را دارد منم اعتقاد خودم را دارم او سال 50 بوده من سال 80 الان همه چیز تغییر کرده است. اینکه به اعتقاد هم دیگر احترام بگذاریم خیلی مهم است. مثلا یکی می‌آید می‌گوید تو باید به زور شال سرت کنی منم می‌توانم بگویم تو باید چادرت را در بیاوری یا به زور بگیرم ببرمش چادرش را از سرش دربیاورم؟ 👇⬇️⬇️⬇️ ✅🌴 اول: اسلام مردم را در انتخاب عقیده آزاد گذارده و فرموده است: «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ»(بقره: آیه 256). ولی این به معنای صحیح دانستن همه عقاید نیست، بلکه حقیقت یکی است و راه هدایت روشن است. 🔻 اگر تمامی عقاید صحیح هستند، پس چرا خداوند خالق و حکیم، انبیا و رسولانش را فرستاد تا به بندگانش بفهمانند که عقیده‌ی شما باطل است؟! 🔷 دوم: ممکن است عقیده‌ی هر کسی برای خودش محترم باشد، اما هیچ دلیلی ندارد که نزد دیگران نیز صحیح شمرده شود. و چه بسا عقیده‌های فاسد، منحط و مخربی وجود دارد که باید مغبوض دیگران قرار گیرد تا جامعه به انحطاط کشانده نشود. 🔻 یک تروریست داعشی هم به خاطر اعتقاداتش آدم می‌کشد. 🔻 ﺁﯾﺎ می‌توان به ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪ است ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻭﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﺳﯿﺪ ﭘﺎﺷﯿﺪ، ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﺬﺍﺷﺖ؟.... 🔶 سوم: به نظر شما آیا باید به همه نظرات احترام گذاشت؟ 🔻 بله تازمانی که نظر و عقیده هرکس به دیگران ضرر نرساند مورد احترام است و کسی به آن نظر کاری ندارد . اما وقتی عقیده یک نفر تبدیل به رفتار شد و بر روی دیگران اثر گذاشت دیگر آن عقیده و نظر مختص خود فرد نیست که بخواهد طبق آن عقیده عمل کند. 🔻 این را باید توجه داشته باشید کسی به حجاب شما درون منزل کاری ندارد ولی وقتی درون اجتماع حضور پیدا می‌کنید،ا عمال شما بر روی دیگران اثر می‌گذارد. دیگر نمی‌توان گفت بی حجابی عقیده من است و به کسی ربطی ندارد. اگر کسی گفت برهنگی عقیده من است و به کسی ربطی ندارد چیکار باید کرد؟ ⛔️ اگر کسی گفت که من می‌خواهم وسط خیابان قضای حاجت کنم و این عقیده من است و عقیده هرکس برایش محترم است آیا این عمل او صحیح است؟! 🔺 اگر هرکسی بخواهد طبق میل خود رفتار کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و قانون جنگل در جامعه حکم فرما خواهد شد؟ 🔷 چهارم: اینکه می‌گویید هرکس عقیده خوش را دارد و باید به آن عقیده احترام گذاشت این جمله خودش یک قانون است و ما را مجبور می‌کنید به آن عمل کنیم اگر کسی معتقد باشم عقیده هر کسی محترم نیست طبق قانون شما این حرف هم درست است و این یک تناقض بزرگ است. 🔶 هر عقل سلیمی قبول دارد برای جلوگیری از هرج و مرج، جامعه نیاز به قانون دارد و همه ملزم به عمل به قانون هستند. حجاب هم یک قانون است که همه باید به آن عمل کنند. چون حجاب قانون الهی است قابل تغییر نمی‌باشد. 🔷 پنجم: قوانین یا الهی است یا بشری. بعضی از مسایل به سبک زندگی ما ربط دارد که دین برای این موارد برنامه دارد که این‌ها قوانین الهی هستند. 🔻 در قوانین الهی نمی‌شود تغییر ایجاد کرد به خاطر اینکه خدا دانای کل است و از تمام ابعاد زندگی انسان اطلاع دارد و برای سعادت بشر این قوانین طراحی شده است که حجاب یکی از این قوانین است. 🔻 حتی اگر ملاک را قانون بشری بدانیم در حال حاضر قانون کشور ما رعایت کردن حجاب در ملاء عام است همانطور که پیشینه تاریخی ما نیز اینگونه بوده است. 🔻 و برخی از قوانین به خاطر نظم زندگی توسط نمایندگان ملت طراحی شده که این‌ها قوانین بشری هستند. و اکثریت مردم به آن‌ها حق قانون گذاری داده‌اند. این قوانین بشری که خود ما انسان‌ها طراحی کردیم قابل تغییر است مثلا ممکن است فردا روزی به جای سه رنگ چراغ راهنمایی 4 رنگ یا 2 رنگ قرار دهند. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/56
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا