#سوال
سلام علیک آیا تو مواردی مثل اغتشاش یا این چیزای که این روزا شاهدش هستیم
مرد میتونه به زن اغتشاشگر یا زن هنجار شکن دست بزند و بازور ببرد داخل ماشین
حکم دست زدن مرد نامحرم به زن نامحرم
تواین شرایط چیه حکم مراجع یا قانون کشور
این کار درست هست یانه
نمیشه که خانم برا این کارداشته باشن؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
آیا لمس و درآغوش گرفتن و دست زدن نامحرم اخص در بحث حجاب و عفاف و دستگیری آنان توسط مردان حد شرعی دارد⁉️
#پاسخ 👇⬇️
🔸هرگونه استفاده و لذت جنسی زن و مرد نامحرم از همدیگر (حتی نگاه شهوت آلود) حرام است . به همین دلیل است از نظر اسلام بودن مرد و زن نامحرم در جاى خلوت جایز نیست. تا زمینه گناه و کار حرامی فراهم نشود. بنا براین در آغوش گرفتن از روی لباس و لمس دست و بدن زن و دختر نامحرم از روی شهوت و به خاطر لذت جنسی حرام است ولی حد شرعی ندارد اما حاکم شرع می تواند کسانی را که مرتکب چنین کاری شده اند تعزیر (مجازات کمتر از حد شرعی یا حبس و زندان و...) نماید.
🔸و زن و دختری که مورد اذیت و آزارهایی از این قبیل گرفته می تواند از متجاوز شکایت کند. ولی اگر در اثر نا آگاهی و جهالت و غلبه هوای نفس طرفین تن به این کار داده اند و جز خدا کسی شاهد این ماجرا نبوده نباید خود را به حاکم شرع معرفی کنند و اجازه ندارند اسرار خود را فاش نمایند و آبروی خود را ببرند و همین که از عمل خود پشیمان شده و بین خود و خدای مهربان توبه نمایند کافی است.
انسان باید همواره به بخشش و لطف خداوند امیدوار باشد؛ زیرا خداوند توبه پذیر و مهربان است و توبه کنندگان را دوست دارد.
این را هم بدانیم قیاس فعلها متفاوت است و همه را با یک هدف نگاه نکنیم .
ولی به هرحال الان نسبت به زمان روحانی خیییییلی بدتر شده. اخه مرغ باید صد هزار تومان باشه؟؟ من یادمه سال اخر روحانی بود فک کنم ماه رمضان مرغ ده هزار بود
هدایت شده از محمد حسین
هیچکس سوال نمیکند
چرا هیچ کمبودی در بازار مایحتاح مردم وجود ندارد
صف های دارو و مرغ و.... دیگر وجود ندارد
گرانی ها مربوط به گرانی جهانی است
اگر دولت روحانی بود
الان گرانی ها قطعا بیشتر بود
*🇮🇷بعد از تغییرات اقتصادی دولت و شروع جراحی اقتصادی ، بازارِ طعنه و کنایه به بچه های انقلابی حسابی گرم شده است
هر کسی تا بهشون می رسه شروع می کنند به کنایه که اینم از رئیس جمهوری انقلابیتون ، اینم نتیجه رای دادن و شرکت در انتخابات ، باز برید راهپیمایی ، باز مرگ بر امریکا بگید و... چطور روتون میشه با این وضع مملکت و گرونی ها بگید انقلابی هستیم!!!.
✍🏻 قبل از دادن جواب به اون دست از عزیزان معترض، چند کلمه خطاب به دوستان انقلابی :
🔹بزرگواران این روزا بچه انقلابی ها به چند دسته تقسیم شده اند :
1️⃣ دسته اول:
اونایی که سفت و سخت پای آرمان ها و عقایدشون وایسادن و کف خیابون دارند برا مردم روشنگری میکنند ، این دسته خیلی مظلومند چون علی رغم تلاش شبانه روزیشان برای مردم و انقلاب مورد هدف بیرحمانه ترین توهین و ناسزا ها قرار میگیرند ، اول از همه بهشون خسته نباشید میگم و براشون آرزوی موفقیت میکنم و نَوید این رو میدم که اندکی دگر مقاومت کنید طلوع فجر نزدیک است
2️⃣دسته دوم:
اونایی که سکوت پیشه کردن و فکر میکنند که سکوت کردن و توی بحث ها شرکت نکردن بهترین کارِ ولی باید گفت:
نه بزرگوار ، نه تاج سر این راهش نیست!! حالا که دشمن در شیپور جنگ نواخته است وقت عمل است ، اکنون زمانیست که مرد از نامرد مشخص می شود ، امروز که جمهوری اسلامی برای رسیدن به قله تنها یک قدم فاصله دارد نباید شانه خالی کرد ، بقول معروف (در کرب و بلا, بی طرفان, بی شرفانند ***تاریخ همان است ,حسینی و یزیدی) پس حواستان باشد کجا ایستادهاید ، پشیمانی سودی ندارد ، توابین توبه کردن ، شهید شدن ولی ، کربلایی نشدن!!.
3️⃣ اما دسته سوم؛
اونایی هستند که نسبت به آینده دولت و انقلاب ناامید شدهاند و همراه با عدهای که یا از روی ندانستن ، افتادن در دام دشمن و یا از روی عمد و با داشتن افکار شوم شروع به تخریب و توهین به جریان انقلابی و دولت کردهاند ، باید به ایشان گفت اگر قرار بود فقط با افزایش مرغ و روغن دست از آرمان ها و عقایدمان بکشیم چه فرقی با لشکریان یزید و عمر سعد که لعن و نفرینشان میکنیم داریم!؟!؟ عمر سعد هم بخاطر گندمِ مُلک ری در مقابل امام حسین ایستاد ، شاید اگر ما هم آن زمان بودیم در کنار لشکر یزید خیمه میزیدم هر چه باشد آب واجب تر است تا روغن!!
✅ به قول مقام معظم رهبری ( این انقلاب تا آخر هست و به مهدویت وصل خواهد شد و هر کس پیاده شود باخته است).
✅ و اخرین صحبتم رو هم با اون دسته از عزیزانی میکنم که می گویند چطور روتون میشه با این اوضاع گرونی بگید انقلابی هستیم!؟ باید به اینها گفت ما اگر میخواستیم با دیدن چند تکه کاغذ سر نیزه (گرونی ها) دست از علی بکشیم که انقلابی نبودیم میشدیم خوارج ، ما اگر میخواستیم با دو روز کم شدن ویا گران شدن مرغ و روغن دست از انقلاب ورهبری بکشیم می شدیم یزیدی نه امام حسینی!!!.
ما بسیجی ها ، ما انقلابی ها از مکتب امام حسین (ع) و مکتب حاج قاسم یاد گرفتیم ممکنه روزی آب هم گیر نیاید ولی تا آخر بمونیم.
مارا زِ سر بریده میترسانی؟
ما گر ز سر بریده میترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم!!
#سوال
از روزنامه جوان بعید نیست اینگونه در مورد رئیس جمهور حرف بزنه ؟؟؟
📢 روزنامه جوان: آقای رئیسجمهور! نه در مسکن کاری کردید ، نه در خودرو موفق بودید
📝 روزنامه جوان نوشت: دولت با وعده ساخت سالانه یکمیلیون واحد مسکونی آغاز به کار کرد و اکنون بعد از گذشت دو سال کارنامه قابل قبولی در این بخش نتوانسته است ارائه کند. در بخش خودرو نیز با تأکید بر اینکه واردات خودرو گرهگشای بازار داخلی است، دست به دامن مجلس شدند.
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام واحترام
❌غفلت برخی #استانداران
و #مدیران را پای رئیس جمهور جناب رئیسی ننویسید
🔹خوشبختانه دولت با همت تمام در بخش #مسکن که یکی از مهمترین دغدغه های مشترک مردم و دولت است وارد میدان شد.
در گام نخست طرح #نهضت_ملی_مسکن مطرح شده علیرغم تمام مضیقه ها و شرایط سخت سرعت پیشرفت این طرح ملی در سطح کشور قابل قبول می باشد.
این طرح توانست امید به خانه دار شدن را در اقشار جوان احیا کند.
✅دولت_مردمی در گام دوم ، #اختیارات_قانونی گسترده ای به مدیران کل استانی ادارات راه و شهرسازی استان ها و استانداران اعطا کرد که به واسطه ظرفیت های توام قوانین و اختیارات اعطایی با بهره مندی از خلاقیت های مدیریتی نسبت به #رونق بخشی مسکن اقدام کنند.
دو گام دولت در عین استقلال , مکمل یکدیگر می باشد که حاکی از دیدگاه حرفه ایی و شناخت کافی از وضعیت مسکن کشور دارد.
در #آسیب_شناسی دو عامل اصلی مشاهده می شود اول :
غفلت مدیران استانی و استانداران که می باست با هماهنگی و اعمال برخی ملاحظات برطرف شود.
دوم : بقایای بدنه کارشناسی و مشاوران و مدیران #دولت_گذشته است که علیرغم صبر و مدارا و همدلی دولت مردمی به سنت علوی , اهداف جناجی خود را مبنی بر ایجاد #ناکامی_دولت در تحقق وعده ها به بهای تلخ کامی مردم و پایمال نمودن امنیت بخش مسکن را دنبال می کنند.
🔹تاسف بار است که عده ای خود را #دلسوز_مردم می خوانند در حالی که برای رسیدن به اهداف خود منافع و آرامش مردم را لگدکوب می کنند.
◀️در شرایطی که رییس جمهور محترم با حمایت قانونی و متعاقب آن #اقدامات_تکمیلی وزیر مسکن با ایجاد حداکثر همراهی وزارتی با مسوولین استانی و #استانداران بستر لازم را برای تحقق دو گام بزرگ فراهم نموده به نظر می رسد مسوولیت حدوث نواقص و #نارضایتی_های_عمومی در طرح نهضت ملی مسکن و عدم ایجاد رونق کافی در این بخش #متوجه مدیران استانی و استانداران می باشد.
🔹حال لازم است ضمن آسیب شناسی اقدامات لازم اصلاحی به عمل آید .
متاسفانه #حبس_نمودن زمین های مرغوب و مستعد برای ساخت و ساز که مورد پیگیری مسوولین استانی و استانداران واقع نشده و مشوق های خلاقانه برای #جلب_مشارکت_سازندگان و برگزاری همایش جذب سرمایه گذاری و تامین مالی دیده نشده است که به خلاقیت مدیران بستگی دارد.
ا👈گرچه در برخی استانهای بزرگ مشکل تامین زمین و طراحی فرا رو واقع شده که با اتخاذ تدابیر عبور از آن ممکن است.
اما در برخی استان های کم جمعیت رونق در بخش مسکن که معطل مانده , حتی بر قیمت #اجاره_بها نیز اثر تعدیل کننده ای خواهد داشت.
🔹با توجه به حمایت شورای عالی شهرسازی از توسعه شهرهای مستعد و ایجاد و ساخت شهرها و شهرک های جدید متناسب با طرح های ایرانی ، اسلامی به نظر می رسد #قفل_مسکن در #ضعف_بلوغ_مدیریتی در سطح استان ها دیده می شود.
👈 البته مدارا و اغماض نسبت به مسوولین #کم_کار نیاز به اقدامات وزارتین مسکن و کشور در #مواخذه مدیران و استانداران و اعلام هشدارهای لازم و یا در صورت عدم اصلاح رویه جانشین نمودن مدیران توانمند می باشد .
این نوشتار بدان جهت مورد توجه است که مهمترین سرمایه نظام #رضایت_مردم می باشد که دولت به عنوان یک مطالبه عمومی و خواست رهبری خود را مکلف به تحقق آن می داند.
🔹باید اذعان نمود در صورت تحقق به مطلوب دو گام دولت که طلیعه آن #امید_بخش است , مشکل کمبود مسکن و تعدیل اجاره بها را به شکل محسوسی کاهش خواهد داد به نحوی که آرامش جامعه افزایش یابد.
✅امید تقوا رمز پیروزی.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال این که تو اغتشاش وکسی ک بی حجاب باشه و هنجارشکن اگه بخواهی تحویل بدی
آیا مامور می تونه بالمس ب بدن وزور اون فرد خانم اغتشاشگر رو ببره
تحویل بده
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ👇⬇️
🔸طبق ماده ۵۷۰قانون مجازات اسلامی «هریک از مقامات و مأموران وابسته به نهادها و دستگاههای حکومتی که برخلاف قانون، آزادی شخصی افراد ملت را سلب کنند یا آنان را از حقوق مقرر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محروم کنند علاوه بر انفصال از خدمت و محرومیت یک تا پنج سال از مشاغل حکومتی به حبس از دوماه تا سه سال محکوم خواهند شد. »
🔸همچنین طبق اصلی ۳۹قانون اساسی: «هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی و تبعید میشود ممنوع و موجب مجازات است. »
چنانچه حین دستگیری و بازداشت و در زندان به عفت زنان و دختران ولو از سوی مأموران و حین انجام ماموریت تعرضی شود، به اتهام ارتکاب عمل منافی عفت که بغل کردن زن نامحرم نیز از مصادیق آن است، به موجب ذیل ماده ۶۳۷ قانون تعزیرات دارای مجازات است، بهویژه که این تعرض و هتک حیثیت در ملا عام صورت بگیرد و رسانه ای شود پیگرد قانونی دارد.
به موجب ماده ۱۰۰ و ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز بهعنوان جرم عمومی و بدون نیاز به شکایت آن فرد دادستان عمومی و انقلاب مکلف به ورود به این موضوع هستند و بالطبع آن شخص نیز اگر قبل از دستگیری مذکور مرتکب جرم شده باشد تاکنون تحت تعقیب قرار گرفته است..
⬅️ علاوه بر اینها براساس «حق رعایت کرامت انسانی»، انجام اعمالی همچون تحقیر متهم، توهین به او ممنوع است و درصورت وقوع متهم میتواند شکایت خود را در مراجع قضایی پیگیری کند.
🔸👈 طبق قانون متهمان زن نیز بایستی توسط مأموران زن بدرقه و اعزام شوند و بازداشت و نگهداری آنان نیز فقط تحت نظر مخصوص بانوان امکانپذیر است.
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام علیکم
✅بدیهی است که ظلم، به کشتن ختم نمیگردد، بلکه اصل ظلم، به غصب حق و جایگزینی باطل به انحای متفاوت است که «تحریف» یکی از همان تاکتیکها و سلاحهای مؤثر محسوب میگردد و همیشه مورد استفاده غاصبین زورگو قرار گرفته است.
🔹 لذا تحریف اهداف و تاریخ کربلا و عاشورای حسینی (ع) از جمله ظلمهایی است که به امام (ع)، اسلام و مسلمین به صورت مستمر تحمیل گردیده است.
◀️ماجرای ساختگی دامادی حضرت قاسم (ع) نیز از جمله همین ظلمهاست که در راستای تبدیل یک نهضت الهی به یک درام احساسی صرف و بیمنطق صورت میپذیرد!
👈در بحبوحهای که همهی اسلام (متشکل از امام و عدهای کمی از یاران) در مقابل همه کفر (سیهزار نفر سپاه تا به دندان مسلح و صدها هزار اذهان عمومی فریب داده شده) روبروی هم ایستادهاند و حتی شرایط آن قدر حاد است که امام (ع) فرصت اقامهی نماز ندارد و دو رکعت نماز خوفی میخواند که طی آن محافظیناش به شهادت میرسند، در شرایطی که همگان میدانند فردا (عاشورا) همگی کشته خواهند شد و ...، ناگاه امام (ع) [العیاذ بالله] به هوس دامادی برادر زادهی 13 سالهی خود میافتد و میفرماید سریعاً حجله برپا کنید تا من قبل از شهادت، دامادی او را به چشم ببینم (؟!) آیا یک شخص عادی، هر چند مسلمان نباشد و از عقل و درایت کاملی نیز برخوردار نباشد، در چنان شرایطی چنین تصمیمی میگیرد؟! چه رسد به امام معصوم (ع)!
👈لذا این گونه اخبار، تحریفی بیش برای به گمراهی کشیدن مسلمین (به ویژه شیعیان امام) در طول زمان نیست و واقعیت ندارد.
👈👈برای اطلاع بیشتر میتوانید کتاب «حماسهی حسینی» و «تحریفهای عاشورا» به قلم استاد شهید آیتالله مطهری (ره) را مطالعه فرمایید
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
❓آیا قاسم ابن الحسن در شب عاشورا با دختر امام حسین ع ازدواج کرد؟
مگر ایشان در عاشورا ۱۳ ساله نبودند؟
آیا عقد زیر سن تکلیف درست است؟
📝 #پاسخ:
❌ یکی از تحریفات و دروغپردازیها در قصهی عاشورا، ماجرایِ عروسیِ حضرت قاسم در کربلا است! این ماجرا در منابعِ معتبر نیامده است.
❗️علاوه بر اینکه حضرت قاسم در کربلا، تنها 13 سال داشتند. چطور ممکن است کسی قبل از رسیدن به سنّ بلوغ اقدام به ازدواج کند؟! اساساً با آن جنگِ سخت و محاصرهی دشمن آیا مجالی برای برپائیِ عقد و عروسی بود؟!
📚 شهید مطهری در کتابِ حماسهی حسینی میگوید: "در همان گرما گرم روز عاشورا که میدانید مجال نماز خواندن هم نبود، امام نماز خوف خواند و با عجله هم خواند؛ حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند که امام بتواند این دو رکعت نماز خوف را بخواند؛ ولی گفتهاند در همان وقت امام فرمود حجلهی عروسی را بیندازید ... یکی از چیزهایی که از تعزیه خوانهای ما هرگز جدا نمیشد عروسی قاسم نوکدخدا؛ یعنی نوداماد بود. در صورتی که این در هیچ کتابی از کتابهای تاریخی معتبر وجود ندارد".
✍سید محمدمهدی صدری
#محرم 🏴
#قاسم_بن_الحسن
#جهادگرتبیین
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
#پرسش❓
در مورد حضرت قاسم علیه السلام چیز زیادی نمیدانیم و مطالب پراکنده بسیار است - ماجرای قاسم داماد چیست؟
🔰 #پاسخ
✍دربارۀ تاریخ زندگانی حضرت قاسم علیه السلام، نکات چندانی در تاریخ نیامده است، چرا که در نوجوانی به شهادت رسیدهاند و طی دوران کودکی و نوجوانی، اتفاق خاصی نیفتاده بود که در تاریخ ثبت شود.
حضرت قاسم، فرزند امام حسن مجتبی علیهما السلام بود، از مادری به نام رَمله. مرحوم شیخ مفید، سه نفر از فرزندان امام حسن علیه السلام را نام برده که در کربلا به شهادت رسیدهاند که عبارتند از: قاسم، ابوبکر و عبدالله.
طبق مستندات تاریخی، معاویه لعنة الله علیه، زهری به همراه پول، برای جعده، دختر اشعث و همسر امام فرستاد و به او وعده ازدواج با یزید لعنت الله علیه را داد تا این زهر را به امام بخوراند و او نیز چنین کرد، اگر چه وعدۀ ازدواج عملی نشد و او بعدها با مردی از خاندان طلحه ازدواج کرد.
هنگام شهادت پدر، از سن حضرت قاسم علیه السلام، فقط سه سال میگذشت؛ لذا ایشان تحت تکفل و تربیت عموی خود، حضرت امام حسین علیه السلام قرار گرفتند.
عاشورا، ده سال پس از شهادت امام حسن و امامت امام حسین علیهما السلام رخ داد؛ پس ایشان در واقعۀ عاشورا، فقط 13 سال داشتند؛ اما نوجوانی بسیار زیبا، با اخلاق، بصیر و رشید بودند.
❌قصۀ دروغین «قاسم داماد»
ماجرای ساختگی ازدواج حضرت قاسم علیه السلام با دختر امام حسین علیه السلام، آن هم در روز عاشورا، یکی از همان دروغهایی است که از قرن دهم هجری به بعد در برخی از کتابها و آن هم بدون سند موثق درج شد و از آن پس نیز با تبلیغات گسترده نشر یافت.
یکی از علل گسترش این شایعه و دروغ، روحیه مردم عوام میباشد که دوست دارند مسائل را حتی با زیاد و کم کردن، احساسیتر کنند و به قول معروف از آن یک فیلم هندی یا فیلم فارسی (اصطلاحی در فیلمسازی) بسازند؛ و در میان روابط احساسی، ازدواج یک مقولۀ فراگیر میباشد.
حضرت قاسم علیه السلام، سیزده سال بیشتر نداشتند، پس به سنّ بلوغ هم نرسیده بودند - و امام حسین علیه السلام نیز دو دختر بزرگسال داشتند، یکی به نام سکینه که او را به عقد عبدالله بن الحسن درآورده بودند و دیگری فاطمه که همسر حسن مثنی بود - و مهمتر آن که روز عاشورا، فرصت مناسبی برای ازدواج نبود!
شهید آیت الله مطهری:
«… در همان گرماگرم روز عاشورا که میدانید مجال نماز خواندن هم نبود، امام نماز خوف خواند و با عجله هم خواند، حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند که امام بتواند این دو رکعت نماز خوف را بخواند… ولی گفتهاند در همان وقت امام فرمود: حجله عروسی راه بیندازید، من میخواهم عروسی قاسم با یکی از دخترهایم را این جا، لااقل شبیه آن هم که شده ببینم! یکی از چیزهایی که از تعزیه خوانهای ما هرگز جدا نمیشد عروسی قاسم نوکدخدا؛ یعنی نوداماد بود. در صورتی که این در هیچ کتابی از کتابهای تاریخی معتبر وجود ندارد» (حماسه حسینی، ج اول، ص ۲۷ ۲۸)
👇👇👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
🏴حضرت قاسم علیه السلام در شب عاشورا
طبق مستندات تاریخی، سیدالشهداء علیه السلام، در شب عاشورا، ضمن آن که اعلام نمودند فردا روز نبرد است و همه شهادت خواهیم رسید، تکلیف را از دوش همراهان برداشتند و به آنان توصیه نمودند که هم خودتان بروید و هم هر کسی دست عدهای از زنان و کودکان را بگیرد و با خود ببرد ...، اما کسی نرفت و آن اعلام ایستادگیها که شنیده و خواندهاید.
در این میان، حضرت قاسم علیه السلام که احتمال میدادند به خاطر نوجوانی اجازه جنگ به او داده نشود، برخاست و پرسید: «عمو جان! آیا من نیز کشته خواهم شد؟»
امام سریعاً به او پاسخ مثبت و بشارت ندادند، بلکه پرسیدند: «مرگ در نظر تو چگونه است؟»؛ چرا که چگونگی نگاه به مرگ، کشته شدن در راه خدا و رسیدن به لقاء الله، مبین چگونگی شناخت از توحید، معاد، اسلام و ولایت و درجۀ ایمان و تقوا میباشد.
پاسخ کوتاه این نوجوان 13 ساله، بسیار علیمانه، حکیمانه، بصیرانه و عارفانه بود: «اَحْلی مِنَ العَسَل - از عسل شیرینتر».
عزیمت به میدان
پس از شهادتِ بسیاری از خاندان و یاران، حضرت قاسم علیه السلام، از عموی خود اجازۀ عزیمت به میدان نمود. سیدالشهداء علیه السلام نگاهی به قامت او انداخت و وی را در آغوش کشید و آنگاه اجازه فرمود.
حضرت قاسم علیه السلام، سوار بر اسب شد و با رجزهایی بسیار آگاهی بخش در معرفی خود و عمو؛ به سوی دشمن تاخت.
حُمَید بن مسلم (از لشکریان سعد لعنت الله علیه) روایت کرده که گفت: «نوجوانی چون پاره ماه به سمت ما آمد و شمشیری در دست و پیراهن و ردایی بر تن و کفش به پا داشت، خواست با شمشیر بر دشمن حمله بَرَد که بند یکی از کفشهایش پاره شد و فراموش نمیکنم که بند کفش چپ او بود، این نوجوان درنگی کرد تا بند کفش خود را ببندد که عمر بن سعد بن نُفیل ازدْی گفت: به خدا سوگند! بر او حملهور خواهم شد، حُمید بن مسلم میگوید: من به او گفتم: سبحان اللَّه! می خواهی چه کنی؟! افرادی که از هر سو وی را به محاصره درآوردهاند برای کشتنش کافیاند. ابن نُفیل در پاسخ، سخن خود را تکرار کرد، وقتی آن نوجوان سرش را برگرداند، با شمشیر بر سر او نواخت و از روی اسب به صورت روی زمین افتاد و فریاد زد: یا عمّاه! عموجان! مرا دریاب.»
راوی میگوید: به خدا سوگند! حسین علیه السلام چون بازشکاری، خود را بالین آن نوجوان رساند و آن گاه به سان شیری خشمگین بر دشمن تاخت و با یک ضربت، دست عمر بن سعد نُفیل را از مرفق جدا ساخت که صدایش در میدان طنین افکند و از امام فاصله گرفت، سپاه عمر سعد برای نجات وی از دست امام حسین علیه السلام بر آن حضرت یورش بردند و جنگ به شدت درگرفت و قاسمِ نوجوان زیر سمّ ستوران جان داد. وقتی گرد و غبار میدان فرونشست، دیدم حسین علیه السلام بر بالین وی قرار دارد و او پاهایش را به زمین میساید و حسین علیه السلام میگوید:
«بُعْداً لِقومٍ قَتلوک، و خَصْمَهُم فیک یوْمَ القِیامَة رَسُولُ اللَّه صلی الله علیه و آله» - «از رحمت خدا دور باد گروهی که تو را به شهادت رساندند، رسول خدا روز قیامت با آنان دشمنی کند». (مقاتل الطالبین، 93)
سپس فرمود: «عَزّ (و اللَّه) عَلی عَمِّک أن تَدعوهُ فلایحیبک، اویجیبک فلا تَنفَعک إجابتُه، یوم کثُر واتِرَهُ وَ قَلَّ ناصِرَهُ» - «به خدا سوگند! بر عمویت بسیار دشوار است که او را به یاری خود بخوانی ولی نتواند به تو پاسخ مثبت دهد و یا آن گاه که پاسخ دهد، سودی به حالت نداشته باشد، کمک خواهی ات مانند کسی است که کشته گان قومش زیاد و یاورانش اندک باشند». (الارشاد، ج2، ص 106)
سپس حسین علیه السلام آن نوجوان را به سینه گرفت و رهسپار خیمهها شد. راوی گوید: گویی میبینم که پاهای آن نوجوان به زمین کشیده میشد، پیکر او را کنار جنازه فرزندش علی اکبر قرار داد، پرسیدم: آن نوجوان کیست؟ گفتند: قاسم بن حسن بن علی بن ابی طالب علیه السلام است. (ارشاد، ج2، ص 108)
📚منبع ایکس شبهه
#محرم
#قاسم_بن_الحسن ع
#جهادگرتبیین
#سؤال
سلام علیکم خداقوت میبخشید من بعضی از کلیپ های واقعیت هایی ازغرب روکه کارهای چندش آورمیکنن ،ازدواج باهمجنس،توطئه های مسیح علینژاد و....
از کسی که می خواهد دست خودش را شبیه حیوان کند تا کسی که علاقه دارد بجای چاه توالت در دهان او ادرار کنند
تا کسانی که که عامدانه باردار میشوند و عامدانه فرزندشان را سقط میکنند در گروهی که ضدنظامن وگاهی از ایرانی بودن خودشون شرم دارن وخودزنی میکنن میذارم واونا این پاسخودادن👇👇👇👇
حسین انصاریان: سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ آنها حرام است/ علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگینتر است و عذاب سختی دارد
حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه:
🔹ما باید بدانیم که سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ گنهکاران حرام است و قرآن مجید میفرماید علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگینتر است و عذاب سختی دارد؛ همچنین در سوره نور آمده است کسانی که گناهان دیگران را پخش میکنند در قیامت دچار عذابی دردناک میشوند.
من خودم ب شخصه اولین بار بود ک این مطلب رو مشنیدم باز گو کردن این مسائل قبح اون کارو میریزه وراه رو برای دیگران راحت باز میکنه
الان قبح قیمتها چطور شکسته شده همینطور هم قبح مسائل جنسی سقط جنین شکسته میشه
دقیقا👍👍👍👍
فوق العاده کلیپ زشت وچندش آوری بود
چه پاسخی بدم
گروه فامیلی هست ونبایدحرمتهاشکسته بشه
میشه راهنماییم کنید چه پاسخی بدم توجمع فامیل مؤاخذه شدم
اگر هم بنظرتون کارم اشتباهه لطفاً یک پاسخ بدیدبذارم چون حس میکنم اونا به حساب خودشون وقتی منوتخریب میکنن حس پیروزی دارن که به یکنفرازطرفداران نظام ضربه زدن
میگن توداری ترویج گناه میکنی که این کلیپ های چندشووقبیحومیذاری
درحالیکه من نیتم اینه که بفهمند غربی که دم از تمدن میزنه چه جورجائییه
وضمنأتوفضای مجازی هم خیلی بیشترداره ذهن بچه هاوجوونامون بافسادپرمیشه وزیرپوستی اونارو تشویق به هم جنس بازی و......میکنن
لطفاً زودترکمکم کنید داره تواقوام همسرم بهم محترمانه توهین میشه
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام بزرگوار
بهترین کار برای شما
پرهيز از مجادله: هر انساني كه براي ارزشها و آرمانهاي والاي خود احترام قايل باشد در مباحثات روش درستي اتخاذ مي كند و از افتادن در ورطة جدال دوري مي گزيند زيرا كسي كه به خود احترام مي گذارد وقتش را در مجادلات بي ارزش تلف نمي كند و اگر ديد كه طرف مقابل هدفش صرفاً مجادله است نه رسيدن به حقيقت رشته كلام را به دست او مي سپارد تا هرچه مي خواهد بگويد. طرف مقابل شما از دو حالت خارج نيست: يا عناد دارد كه در اين صورت شما با جرّ و بحث كردن با کسی که بر نظر خود پاي مي فشرد كه در اين صورت وقت خودرا با او ضايع كرده ايد.
پرهيز از سرزنش و مجادله با این افراد: هر انساني به راحتي مي تواند ديگران را سرزنش كند امّا بايد بدانيم كه سرزنش و عتاب بسيارموجب مي شود افراد را از خود برانيم. این افراد معاند طبيعتاً از افراد سرزنش كننده و ملامتگر نفرت دارند. پرهيز از سرزنش كردن به معناي آن نيست كه آدمي در برابر خطاهاي طرف مقابل سكوت كند بلكه بايد براي اظهار ناراحتي و ناخشنودي خود از اشتباهات او، روش بهتري را دنبال كند.
شما باید عقاید خود را محکم برایشان بیان کنید. اما فرستادن کلیپ واینگونه موارد لزومی ندارد. برای احترام به شخصیت والای خود وارد جر وبحث نشوید بهتر است...
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
قمر در عقرب چیه و از نظر دینی چه خصوصیتی داره؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ⬇️👇
🔸 در برخی از سایتها و خبرگزاری ها برای سعد و نحس ایام ماه قمری برای انجام برخی از امور چیزهایی ذکر شده است، مثل اینکه ششم هر ماه بلای ناگهانی، اما هیچ منبع و سند مشخصی ندارند و بنابرین قابل اعتماد و اعتنا نیستند.
برای تعیین سعد و نحس ایام معمولا از دو روش استفاده می کنند.
گاهی بر اساس برخی روایات که اکثرا روایاتی ضعیف هستند برخی از ایام هفته و ماه را خوب و بد می نامند و برای برخی از کارها آن را مناسب یا نامناسب می دانند.
روش دیگر این است که بر اساس وقایع نجومی و موقعیت ستارگان و سیارات و صور فلکی، سعد و نحس ایام را مشخص می کنند.
💠 در آیات قرآن تنها در دو مورد به «نحوست ایام» اشاره شده است. آنجا که می فرماید: «فِی یوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ: ما تندباد وحشتناک سردی را در یک روز شوم مستمر بر آنها فرستادیم که مردم را همچون تنه های نخل ریشه کن شده از جا برمی کند».
همچنین می فرماید: «فَأَرْسَلْنا عَلَیهِمْ رِیحاً صَرْصَراً فِی أَیامٍ نَحِساتٍ: بادی سخت و سرد در روزهایی شوم بر آنها فرستادیم».
و در نقطة مقابل تعبیر «مبارک» نیز در بعضی از آیات قرآن دیده می شود، چنانکه در باره شب قدر می فرماید: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةٍ مُبارَکةٍ: ما قرآن را در شبی پربرکت نازل کردیم».
به این ترتیب قرآن اشاره سربسته ای به این مسئله دارد و می توان گفت اصل سعد و نحس بودن بعضی از ایام را به صورت اجمال پذیرفته است.
💠 نظر مرحوم علامه طباطبایی:
هر چند نفی سعد و نحس بودن ایام از نظر ایشان نزدیکتر به واقع است و سعد و نحس روزها را نمیپذیرند، اما به طور بسیار جزئی، سعد یا نحس بودن برخی وقایع نجومی مانند قمر در عقرب را در صورت برهان و دلیل قوی داشتن، میپذیرند.
مرحوم علامه طباطبائی در ذیل آیة 19 – 20 قمر می فرمایند: «از نظر عقلی نمی توان دلیلی اقامه کرد که فلان زمان نحس است و فلان وقت سعد، چون اجزاء زمان همه مثل هم اند و ما هم که بر علل و اسباب مؤثره در حوادث احاطه علمی نداریم تا بگوییم فلان قطعه از زمان نحس است و قطعة دیگر سعد، اما از نظر شرعی دو آیه در قرآن داریم (قبلاً اشاره شد) که ظاهر این آیات و سیاق آنها، بیش از این دلالت ندارد که آن ایام خاص (هفت شبانه روز) که عذاب بر قوم ثمود ارسال شد، روزهای نحسی بوده اند، ولی دیگر نمی رساند که حتی همان روزها در هفته بعد و در ماه بعد و... ایام نحس هستند، چون اگر ایام خاصی در تمام سال ها نحس باشند، لازمه اش این است که تمام زمان ها نحس باشند.
همچنین ظاهر آیاتی که دلالت بر سعد بودن ایام دارد، به خاطر مقارنت و همراهی آن ایام با امور بزرگ و افاضات الهی و کارهای معنوی است، مثل امضای تقدیرات، نزول ملائکه و روح، انجام عبادات و... اخبار هم نتیجه اش این است که نحس بودن ایام، به خاطر کارهای زشتی است که در آن واقع شده است و سعد بودن ایام به خاطر کارهای نیک دینی و یا عرفی است، اما این که قطعه ای از زمان خاصیت تکوینی سعد و نحس داشته باشد، قابل اثبات نیست. اگر روایتی هم باشد، باید توجیه کرد.» (المیزان، ۷۹- ۸۳)
💠 نظر آیت الله مکارم حفظه الله:
«از نظر عقل محال نیست که اجزای زمان با یکدیگر تفاوت و بعضی ویژگی های ضد آن را داشته باشند، هر چند عقلاً قابل اثبات نیست، ولی از نظر شرعی اگر دلیلی باشد، قابل پذیرش است و مانعی برای آن نیست.»
بعد روایات را بررسی می کند و بهترین راه جمع میان اخبارِ مختلف در این باب را این می داند که اگر روزها هم تأثیری داشته باشند، به فرمان خداست و هرگز نباید برای آنها تأثیر مستقلی قائل شد و از لطف خداوند خود را بی نیاز دانست. وانگهی نباید حوادثی را که غالباً جنبۀ کفارۀ اعمال نادرست انسان را دارند، به تأثیر ایام ارتباط داد و خود را تبرئه کرد.
بعضى در مسأله سعد و نحس ايام به اندازهاى راه افراط را پوئيدهاند كه به هر كارى مىخواهند دست بزنند قبلاً به سراغ سعد و نحس ايام مىروند و عملاً از بسيارى فعاليتها باز مىمانند و فرصتهاى طلائى را از دست مىدهند يا اين كه بجاى بررسى عوامل شكست و پيروزىِ خود و ديگران و استفاده از اين تجربيات گرانبها در زندگى، گناه همه شكستها را به گردن شومى ايام مىاندازند، همانگونه كه رمز پيروزىها را در نيكى ايا
م جستجو مىكنند! اين، يك نوع فرار از حقيقت و افراط در مسئله و توضيح خرافى حوادث زندگى است كه بايد از آن به شدت پرهيز كرد و در اين مسائل نه گوش به شايعات ميان مردم داد، نه سخن منجمان و نه گفته فالگيران، اگر چيزى در اين زمينه در حديث معتبر ثابت شود بايد پذيرفت، وگرنه بى اعتنا به گفته اين و آن بايد خط زندگى را ادامه داد و با تلاش و سعى و كوشش به پيش و محكم گام برداشت و از توكل بر خدا يارى جست و از لطف او استعانت خواست.
(نمونه، ج۲۳، ۴۱- ۴۷)
https://b2n.ir/k62879