eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
121 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
بازخوانی نظر مقامات کشورهای مختلف درباره رهبر معظم انقلاب - خبرگزاری حوزه👇 hawzahnews.com/news/938154/ سیاستمداران جهان درباره رهبر انقلاب چه می‌گویند؟ خبرگزاری دانشجو👇 snn.ir/fa/news/243608/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8 خبرگزاری فارس | اعتراف بی سابقه دشمن به توانمندی رهبری در خنثی سازی پیچیده ترین توطئه ها farsnews.ir/news/13901125001504/%D8%A7
👇👇 ✅دشمنان اسلام خوب فهمیده اند که اگر میخواهند به ایران ضربه بزنند باید رهبری را هدف قرار دهند. 🌸 آنها دریافته اند تا این سید بزرگوار سرزنده و محبوب و مقاوم است ملت ایران آسیبی نمی بینند 🔆 به همین خاطر تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا رهبری را کنار بزنند 🔆🔆 کسی سخن از قداست نمی زند. 🔰🔰 کسی نمی گوید نقد نکنید ⏫⏫ ولی نقد منصفانه و مودبانه 👌👌 بهتر است به جای این حرف ها اشکال کننده (که از مقدس بودن رهبری نزد مردم نگران و ناراحت است و از اینکه مردم حرف رهبری را گوش میکنند و تلاش می کنند حرف رهبرشان روی زمین نماند ، ناراحت است) مورد به مورد بگوید که کجاها مردم حرف رهبرشان را گوش کرده اند و ضربه خورده اند. 👌👌 رهبری که حتی بدخواهان هم اعتراف به هوش و زکاوت او کرده اند. https://b2n.ir/f06623 ✅کوفی عنان در زمانی که دبیرکل سازمان ملل متحد بود با مقام معظّم رهبری ملاقات می‌نماید و پس از آن می­‌گوید: «همیشه معتقد بودم شخصیت‌های معنوی و عرفانی از مسایل سیاسی اطلاعی ندارند. ولی در دیدار اخیرم ایشان را در اوج قداست، شخصیتی سیاسی دیدم که آنچه از سیاسیون بزرگ در ذهنم بود، همه را پاک کردم.»  🔆🔰👌ولادیمیر پوتین: «با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته‌­ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی­های نوشته شده برای مسیح را در آیت‌الله خامنه‌­ای دیدم و برایم متجلی شد. حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی‌کرد او تا به این حد همه جانبه‌نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم‌گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی­‌شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت­ فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.» (خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳) 🔰👌🔆به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ این روزنامه آمریکایی در بخش پایانی یکی از گزارش­‌هایش با اذعان به اقتدار کشورمان تحت تدابیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب می‌­افزاید: «آیت‌الله خامنه‌ای قدرتمندترین رهبر مذهبی، سیاسی و نظامی ایران هستند.» ❇️🌹 برای مطالعه بیشتر آدرس زیر را مراجعه فرمایید https://b2n.ir/m15072 🔰👌🔆🔆 بهتر است به جای حمله به رهبری حکیم و مدیر و مدبر حتی اگر اسلام و دین را قبول نداریم ، به خاطر کشورمان از رهبری حکیم حمایت کنیم. رهبر انقلاب از نگاه رسانه ها و سیاستمداران خارجی👇 https://www.aparat.com/v/4XxKj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💠🔶💠"ادامه پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️ 🔻🔹⛔️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
مگر نمی‌گویند هیچ کاری تا خدا نخواهد اتفاق نمی‌افتد حتی برگی از درخت، پس چرا خدا جلوی چشم زخم را نمی‌گیرد؟ اصلا چشم زخم حقیقت دارد⁉️ ⬇️👇 🔶 اول: طبق آیات و روایت چشم‌زخم وجود دارد و در اصل آن شکی نیست. 1️⃣ مثلا در آیه 51 سوره مبارکه قلم که می‌فرماید: «وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ؛ البته نزدیک است که کافران به چشمان (بد) خود (چشم زخمت زنند و) از پایت در آورند، آن گاه که آیات قرآن بشنوند و (چون در فصاحتش حیرت کنند از شدت حسد) گویند که این شخص عجب دیوانه است». [1] 🔺 علامه در تفسیر این آیه می‌گوید: مراد چشم زدن است یعنی آن‌ها كه كافر شدند وقتى قرآن را شنيدند نزديك بود با چشم‏ هاى خود تو را به زمين بيندازند، يعنى با چشم‌زخم خود، تو را بكشند. [2] 2️⃣ همچنین در روایات آمده که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم فرمودند: «اِذا رَآى اَحَدُکُم مِن نَفسِهِ اَو مالِهِ اَو مِن اَخیهِ ما یُعجِبُهُ فَلیَدعُ لَهُ بِالبَرَکَةِ فَاِنَّ العَینَ حَقٌ؛ هرگاه یکى از شما در خودش، یا مالش، یا برادرش، چیز جالب توجهى دید، براى برکت یافتن آن دعا کند؛ زیرا چشم ‌زخم واقعیت دارد». [3] 3️⃣ یا در روایت دیگر می‌فرماید: «چشم زخم، مرد سالم را در قبر و شتر سالم را در ديگ قرار مى‌دهد». [4] 4️⃣ و امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «اگر قبرها برای شما گشوده شوند همانا خواهید دید که اکثر مردگان شما با چشم‌زخم مرده‌اند زیرا چشم‌زخم حقیقت دارد». [5] 🔺 بنابراین در اصل اینکه، چشم‌زخم وجود دارد حرفی نیست، اما چرا خدا جلوی آن را نمی‌گیرد؟! 🔷 دوم: جواب این سوال، مثل آن سوالاتی است که می‌گویند؛ چرا خدا دشمنان را از بین نمی‌برد؟! چرا خدا جلوی بیمار شدن ما را نمی‌گیرد؟! چرا خدا روزی مرا توی خانه نمی‌دهد؟! و سوالاتی از این قبیل... ◀️ جواب آن‌ها، این است که خدا همه چیز را بر اساس نظم و قانون طبیعی و اسباب و مسببات قرار داده است. یعنی درست است شفا و درمان بیماری با خداست ولی خدا همان شفا را در دست دکتر و در خوردن دارو قرار داده است. ◀️ درست است که زنده ماندن در میدان جنگ با خداست ولی وسیله زنده ماندن را باید داشت اگر تیری به سمت شما آمد با سپر جلوی آن را بگیرید. ◀️ و درست است روزی‌رسان خداست ولی اگر نشستید داخل خانه روزی به شما نمی‌رسد باید به دنبال روزی بروید تا خدا روزی شما را برساند. 🔺 چشم‌زخم هم همینطور است، درست است که بدون اجازه خدا اتفاقی نمی‌افتد و خدا جلوی کارها را می‌تواند بگیرد، ولی باید بدانیم که خدا با اسباب، جلو ان را می‌گیرد، یعنی وقتی تیر چشم‌زخم که همان اشعه‌ی آن است به سمت ما می‌آید با دعا و حرزی که ما استفاده می‌کنیم خدا از اثرات سوء آن جلوگیری می‌کند. 🔶 سوم: چون قانون خدا قانون علت و معلولی است و برای هر بیماری علتی وجود دارد و اگر جلوی آن علت گرفته شود، بیماری هم خوب می‌شود. حال خدا برای جلوگیری از چشم‌زخم هم راهکار قرار داده است و فرموده سپر دفاعی شما در برابر چشم‌زخم آیات و ذکر خداست. 🔺 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هرکه را اثر چشم به او رسیده باشد دست‌ها را برابر رو بلند کند و سوره‌ی «حمدوقل هوالله احد و قل اعوذبرب الفلق و قل اعوذبرب الناس» را بخواند، و دست بر پیش سر بکشد». [6] 🔺 یا در روایت دیگری امام صادق علیه‌السلام فرمود: «کسى که چیزى از برادرش او را متعجب ساخت جمله «تبارک اللّه احسن الخالقین» بگوید، زیرا چشم زخم حق است». [7] 🌐 منابع: [1]ـ قلم، آیه 51. [2]ـ تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج 19، ص 388. [3]ـ نهج‌الفصاحه، ابوالقاسم پاینده، ج 1، ص 193. [4]ـ ترجمه تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج 19، ص 651، به نقل از الدر المنثور، ج 6، ص 258. [5]ـ امام صادق علیه‌السلام: لونبش لكم من القبور لرأيتم أن أكثر موتاكم بالعين، لان العين حق. (بحارالانوار، مجلسی، ج 95، ص127.) [6]ـ حلیةالمتقین ص1832. [7]ـ بحارالانوار، ج 60، ص 25.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:سلام وارزوی قبولی عزاداریهاوتشکرفراوان،لطفادرموردبی تی اس(موسیقی کره ای)توضیح دهید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
📛📛 «بی تی اس» (BTS) ارتشی برای تخریب و استحاله 🔘«بی تی اس» (BTS) موسیقی برآمده از «کی پاپ»(K Pop) یا پاپ کره ای است، این موسیقی را با اجرای یک گروه به همراه ریتم های تند موسیقی الکترونیک، (ملغمه ای از رپ کره ای-انگلیسی) تصاویر پر زرق و برق و اصطلاحا شیک و لاکچری با رنگ های شارپ و انرژی فراوان و حتی بعضا مبالغه آمیز می شناسند.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔘 اما بی تی اس فقط یک گروه کی پاپ از پسران دخترنمای شیک‌پوش که اشعار رمانتیک با ریتم‌های تند و ملغمه‌ای کره‌ای و انگلیسی محاوره‌ای می خوانند، نیست. از قضاء، متن ترانه‌ها، صحنه‌پردازی، نمادها و داستان‌های به‌هم پیوسته موزیک ویدیوهای این گروه، کاملا هدفمند و دارای لایه‌های پنهان طراحی‌شده است. پیام‌های «زیرآستانه‌ای» که بی تی اس سعی دارد به مخاطبان عمدتا نوجوان خود القاء کند، برآمده از دنیای «تاریکی» است. 🔘 به طور مشخص، تمام موزیک ویدیوهای گروه قطعات یک پازل هستند و یک داستان کلی را تعریف می کنند. حتی این که عضو کلیدی گروه نام «Jin» دارد، برای اهل فن قابل تامل است، چرا که این واژه در زبان انگلیسی به مفهوم «جن» است. حضور ثابت عناصری موتیف‌وار چون «آتش» و «مثلث» هم در ویدیوها تصادفی نیست، چرا که برای محافل رازآمیز و مخفی، این عناصر کاملا معنادار و مهم هستند. این که سکانس پایانی موزیک ویدیوی «عشق جعلی»(Fake Love)، اعضای گروه را می بینیم که شنل کلاه‌دار سیاهرنگ پوشیده‌اند و در فضایی کاملا شبیه فضای مناسک شیطانی حاضر می شوند، در همین پازل معنا می شود. 🔘 حتی آلبوم آخر آن‌ها با نام «عاشق خودت باش»، باز یکی از آموزه‌های محوری آیین ابلیس یا لوسیفر است که «نفس پرستی» و تقدیس «ایگو»(خود در روانشناسی فرویدی) را تبلیغ می کند.گروه بی تی اس در سال 2018 به سازمان ملل دعوت شد و سرپرست گروه، نامجون سخنرانی کرد که گزاره کلیدی آن چنین بود: عشق حقیقی اول از عشق به «خود» آغاز می شود. 🔘 اولین آهنگ کاملا انگلیسی بی تی اس به نام «دینامیت» مشخصا درباره «ستاره» و «روشنی» است و این مساله نیاز به توضیحی مختصر دارد. در سنت مسیحی، نام ابلیس قبل از سقوط از درگاه خداوند، «لوسیفر» بود. ریشه نام لوسیفر از زبان لاتین به معنی آورنده نور است. در متون لاتینی پیش از مسیحیت لوسیفر نامی بود که به سیاره زهره اطلاق شده بود. عناوین «ستاره صبحگاهی» و «ستاره شامگاهی» تنها برای نورانی‌ترین سیاره یعنی سیارهٔ زهره(ناهید) به کار می‌رفت. 🔘 سیاره زهره بسیار درخشان‌تر از ستاره‌های حقیقی آسمان بوده، چشمک نمی‌زند بلکه با نوری ثابت و نقره‌فام نورافشانی می‌کند. علاوه بر این، در سنت‌های مسیحی، در تطبیقی بین لوسیفر و ماجرای «پرومته»(پرومتئوس) در اساطیر یونان که علیه خدای خدایان یا زئوس، طغیان کرد و آتش را برخلاف نظر زئوس به آدمیزاد هدیه داد، لوسیفر را کسی می دانند که «آتش» را از بهشت دزدید به آدم هدیه داد. حال شاید روشن‌تر باشد که وقتی مرتب در این موزیک ویدیو، بر جمله «من آتش آوردم و شب را روشن کردم» تاکید می شود، منظور چیست. «نگاهم کن، برایم آتش بیاور و شب را نورانی کن!» 🔘 در بخشی از این ترانه، آمده است: «سعی می کنم از خودم پاک بشوم و عروسک تو باشم.» ترجیع بند این ترانه «از آن بیشتر و بیشتر می خواهم» است. یکی از اصول و مبانی کلیسای شیطان (که توسط فردی به نام آنتوان زاندور لاوی در آمریکا تاسیس شد) این است که برای راضی کردن نفس یا «ایگو»، هر کاری انجام دهی، کم است و همیشه باید بیشتر بخواهی. این درست در نقطه مقابل تعالیم اخلاقی ادیان ابراهیمی مبنی بر کفّ نفس و کنترل شهوات و تمنیات نفسانی است. جالب این‌جاست که وقتی اولین بار این جمله را در ترانه می شنویم، در موزیک ویدیو ضیافت شامی «آیینی» می بینیم که اعضای گروه در لباس سفید دور میزی نشسته‌اند(طعنه به شام آخر مسیح) و در بشقاب هر عضو گروه، یک «سیب سرخ» است. 🔘 «سیب سرخ»، نماد مقدس شیطان‌پرستان، در سنت مسیحی همان میوه‌ای است که شیطان یا لوسیفر به آدم و حوّا تعارف کرد و با خوردن آن، حس عریانی پیدا کردند و از بهشت رانده شدند. در روایت کابالیستی، سیب سرخ، میوه «درخت زندگی»(مفهوم محوری در کیهان شناسی کابالیستی) بود که لوسیفر برای دانایی به آدم و حوا داد، اما (نعوذ بالله) چون خدا نمی خواست بشر به دانایی برسد، بر آدم و حوا خشم گرفت و ایشان را از بهشت راند!(3) پی نوشت: [1]. بی بی سی، کد 51476159. [2]. حوزه نیوز، کد 938845. [3]. خبرگزاری فارس، کد 13991227000162.
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام التماس دعا 💠 جلسات نقد موسیقی کره ای، کیپاپ، بی تی اس و... 📌استاد مجید دهبان جلسه اول https://eitaa.com/antihalghe/7003 جلسه دوم https://eitaa.com/antihalghe/7050 جلسه سوم https://eitaa.com/antihalghe/7063 جلسه چهارم https://eitaa.com/antihalghe/7084 جلسه پنجم https://eitaa.com/antihalghe/7139 جلسه ششم https://eitaa.com/antihalghe/7140 جلسه هفتم https://eitaa.com/antihalghe/7177 جلسه هشتم https://eitaa.com/antihalghe/7178 https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از نجمه کبیریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گروه موسیقی کره ای (بی تی اس) که پرطرفدار هم شده است، جوانان را به سمت می کشد ❌ نوجوانانی که نا آگاهانه خود را در دام می‌اندازند و حتی از نحوه به دام افتادن نیز آگاه نیستند 📌 جهت گیری رسانه ها تاثیر عجیبی بر شکل گیری اعتقادات دارد این کلیپ را ببینید و کمی تفکر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مگه نمی‌گیرم خداوند رحیم ورحمن هست و مهربان‌تر ازپدرومادر پس چرا باید به خاطرگناهانمون ماروجهنم ببره لطفاً پاسخش خطاب به قشر نوجوانان باشه ممنونم
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام ⁉️ خداوندی که رئوف و رحیم و مهربان‌تر از مادر است، چگونه به آتش عذاب می‌کند؟ و چرا برای گناه در عمر کوتاه عذاب ابدی می‌کند؟ ✅ 👇 این سؤال به چند جنبه‌ی متفاوت اشاره دارد که جهت روشن شدن مبحث باید به نکات متفاوتی اشاره نمود که در ذیل برخی از آنها به صورت خلاصه ایفاد می‌گردد: الف – رأفت و رحمت الهی ناقض علم، حکمت و عدل نمی‌گردد؛  ب  – عذاب الهی نیز ناقض رحمت الهی نمی‌باشد؛   ج – خداوند رحمان و رحیم عذاب نمی‌کند، بلکه ظالمین هستند که خودشان را معذب می‌کنند؛   د – عذاب جهنم با وسایل بیرونی نیست، بلکه تجسم اعمالی است که در انسان اثر گذاشته است.   ﻫ – دوام عذاب به خاطر دوام مجرم بر کفر، شرک و ظلم دوام تأثیر است و «خلود» برای همگان نیست. توضیح: الف – رأفت و رحمت الهی هیچ گاه منافاتی با علم، حکمت و عدل او پیدا نمی‌کند [این اسم‌ها و نشانه‌ها همه معرف یک ذات مقدس هستند]. پس اگر چنان چه مشهود است، بر اساس حکمت هیچ کاری بی‌نتیجه نیست، یکی کردن نتایج به مثابه‌ی نفی حکمت از یک سو و نفی عدل از سوی دیگر خواهد بود. پس حتماً باید هر فعلی منتج  به پاداش یا عقاب گردد. معنای رأفت و رحمت الهی این نیست که «هر کس هر کاری کرد، کرد – خدا رئوف و مهربان است». ب – عذاب الهی ناقض رأفت و رحمت او نیز نیست. اگر مادر دلسوزی فرزندش را دوست داشته باشد و برای او محیط امن و پر از نعمات را فراهم کند، اما فرزند از او دور شود و خود را به فلاکت و هلاکت بیاندازد که محبت مادری زیر سؤال نمی‌رود. پس اگر کسی عالماً و عامداً رحمت خدا را پس بزند و از دایره‌ی رحمت خارج گردد، با دست خود، خودش را به نقمت انداخته است. هر چند که در عین عذابی که به خود تحمیل کرده نیز مورد رحمت خداست. چرا که به طور قطع اگر قرار باشد صرفاً بر اساس عدل حکم گردد، باید عذاب شدیدتری را متحمل شود. مضاف بر این این عذاب برای کسانی که محکوم به جاودانگی در جهنم (خلود) نیستند، پاک کننده است. همین که انسان با اولین مخالفت، معصیت یا انکار و دشمنی خود هلاک و معذب نمی‌گردد و به او فرصت داده می‌شود تا پس از سقوط از زمین بلند شود و قامت راست کند، باشد که ایمان بیاورد، خود بهترین نشان رأفت و رحمت دائمی خداوند به همگان است: «وَ رَبُّكَ الْغَفُورُ ذُو الرَّحْمَةِ لَوْ يُؤاخِذُهُمْ بِما كَسَبُوا لَعَجَّلَ لَهُمُ الْعَذابَ بَلْ لَهُمْ مَوْعِدٌ لَنْ يَجِدُوا مِنْ دُونِهِ مَوْئِلاً» (الکهف، 58) ترجمه: پروردگارت آمرزگار رحيم است، اگر آنان را به اعمالى كه كرده‏اند مؤاخذه مى‏كرد، در عذابشان تعجيل مى‏كرد (چنين نيست) بلكه موعدى دارند كه هرگز در قبال آن گريزگاهى نيابند. ج – ذهن گمان می‌کند که عالم آخرت مثل دنیاست و هر کاری با اسباب بیرونی انجام می‌پذیرد. لذا تصور می‌کند که خدا جهنمی درست کرده که مملو از آتش و مأموران شکنجه است و بهشتی درست کرده که مملو از باغ، بستان، حور و سایر لذایذ است. سپس یک عده را به جهنم می‌اندازد و یک عده را به بهشت می‌برد. در صورتی که چنین نیست، یا دست کم جهنم چنین نیست، بلکه در جهنم آن چه که به شکل عذاب ظهور و بروز دارد، همان حقیقت و واقعیت اعمال است که ظاهر می‌شود. لذا می‌فرماید، خدا رحمت را بر خود واجب کرده است، اما برخی خودشان به خود ضرر می‌زنند: «قُلْ لِمَنْ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ قُلْ لِلَّهِ كَتَبَ عَلى‏ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلى‏ يَوْمِ الْقِيامَةِ لا رَيْبَ فيهِ الَّذينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فَهُمْ لا يُؤْمِنُون‏» (الأنعام، 12) ترجمه: بگو: آنچه در آسمان و زمين است از آن كيست؟ بگو: از آن خداست كه رحمت را بر خود واجب كرده است. البته روز قيامت [كه‏] در آن شك نيست شما را گرد آورد. كسانى كه ايمان نمى‏آورند بر خويشتن زيان مى‏زنند. در بهشت نیز چنین است، منتهی خداوند کریم از روی فضلش اضافه بر آن نیز می‌دهد: «لِيُوَفِّيَهُمْ أُجُورَهُمْ وَ يَزيدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَكُورٌ» (فاطر، 30) ترجمه: تا [خدا] پاداش ايشان را تمام بدهد و از فضل خود بر ايشان بيفزايد كه او بخشايشگر شكر پذير است. پس این انسان است که خود را معذب می‌کند و عذاب نیز حقیقت اعمال خودشان است. و نمی‌توان گفت که قوانین خلقت، اعم از علت و معلول یا تأثیر و تأثر و ... همه ملغی گردد تا ظالم معذب نشود. به عنوال مثال می‌فرماید: آنان که مال یتیم می‌خورند، آتش به شکم‌هایشان می‌ریزند. (النساء، 10) - آنان که غیبت می‌کنند، مانند این است که گوشت برادر مرده‌ی خود را می‌خورند. (الحجرات، 12) – آنان که در دنیا چشم بصیرت خود را بر آیات خدا می‌بندند، در آخرت کور محشور می‌شوند (الإسراء:72) -👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
و همین‌طور است سایر معاصی. لذا چنان چه در عالم ماده شاهدیم که آن چه می‌نوشیم و می‌خوریم، گوشت و خون خودمان می‌شود و قلب و مغزمان نیز با همین خون و پی کار می‌کند، حقیقت آن معاصی که آتش یا زقوم یا ... هستند نیز جان و شاکله ما را می‌سازد. لذا می‌فرماید: کسی از بیرون کبریتی نمی‌زند، بلکه آتش جهنم همین انسان‌های گناهکار هستند و آتش از جانشان زبانه می‌کشد، نه این که از جای دیگری بر آنها عرضه شودد: «وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكاَنُواْ لِجَهَنَّمَ حَطَبًا» (الجنّ، 15) ترجمه: و اما منحرفين براى دوزخ هيزم خواهند بود. «فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ لَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتي‏ وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكافِرينَ» (البقره، 24) ترجمه: (اگر مدعی هستید که قرآن کلام بشر است، سوره‌ای مثلش بیاورید) و اگر نكرديد و هرگز نخواهيد كرد پس از آتشى كه هيزمش مردم و سنگ است و براى كافران مهيا شده بترسيد. ﻫ – اقامت همیشگی (خلود) در جهنم و استمرار و دوام عذاب نیز برای تمامی اهل جهنم نیست. بسیاری از‌ آنان پاک شده و وارد بهشت می‌گردند، بلکه مخصوص «کفار و مشرکین» است که با اصرار و لجاجت و عنادشان، دیگر هیچ اثری از انسانیت در خود باقی نگذاشته‌اند. ائمه‌ی کفر و ظلم، تمام عمر خود را ظلم کردند و اگر عمرشان صد برابر هم می‌شد به راهشان ادامه می‌دادند و اگر پس از مرگ نیز دوباره به دنیا می‌آمدند، همان راه را می‌رفتند، چرا که دیگر شاکله‌ی آنها کفر و ظلم شده است. و بیان شد که «حیات» منقطع نمی‌گردد. بلکه «حیات» آخرت در امتداد حیات دنیا دوام دارد و تفاوتش برون ریختن اسرار و تجلی حقیقت امور و افعال است. لذا این آتشی که تمامی عمر بر وجودشان احاطه داشته، در آخرت نیز ادامه خواهد داشت و آخری ندارد. وانگهی توجه شود که به نظر ما حیات دنیا عمری کوتاه است و معصیت نیز هر چه که باشد گذراست. ما نه از اثر معصیت خود در قید حیات‌مان اطلاعی داریم و نه به آثار آن که تا قیام قیامت دوام دارد علم داریم. پس معصیت خدا، فعلی نیست که در زمان محدودی به صورت فعلی کوچک انجام گرفته باشد، بلکه آثار آن چه در زمان حیات و چه پس از آن گسترده و مداوم است. آیا اگر به جای ترور حضرت علی (ع) از او اطاعت و تبعیت می‌کردند، حیات بشریت تغییر نمی‌یافت و زندگی به بهشتی زمینی مبدل نمی‌گردید؟! پس، وجود کافر، مشرک و ظالم یک پارچه آتش است و همین وجود در آخرت حقیقت خود را نشان می‌دهد و شخص معذب می‌شود و از انسانیت چیزی در او نمانده که پس از ذوب تصفیه، پاک و تطهیر گردد. لذا خلود پیدا می‌کند. 📚منبع ایکس شبهه @xshobhe 👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
👇👇 ⁉️ :می گویند خدا از مادر مهربان تر است. عجب چه قدر دلسوز که حاضر است سالیان سال بندگانش در عذاب باشند. مادر که حتی نمی تواند فکر کند، ولی خدا انجامش می دهد. تو رو خدا نگویید که عذاب مال خودشان و اعمال شان بوده. مگر این خدا که قادر مطلق است نمی تواند آتش را از آن ها دور کند؟ پس این ها بهانه است. خدا با اینکه مهربان است ما را آفرید بدون اینکه از ما سوالی شود. چون ما عدم بودیم . حالا باید فقط فرمانبردار باشیم و اصلا ما در به دنیا آمدن خود اختیار نداشته ایم؟ بیش تر از این اگر ادامه دهم می ترسم جزء جبریون شوم. خدایا ما را از عذاب حفظ فرما . ✅ :👇 شکی نیست که خداوند بندگان خود را دوست دارد. حتی از مادر نسبت به فرزندش مهربان‏تراست، بلکه مهربانى‏هاى پدر و مادر و... همه جلوه‏هایى از رحمت و عنایت الهى است، زیرا اوست که این همه عشق و محبت را در نهان پدر ومادر به صورت غریزى نهاده است تا آنان با میل و علاقه تمام تلاش خود را در جهت رشد فرزندان خود به کار گیرند. اما همین مادر مهربان هم برای رشد و پیشرفت فرزندش گاهی اجازه می دهد که فرزندش شکست و زمین خوردن را تجربه کند و یا به برخی از خواسته های او نه می گوید. بین محبت‏هاى الهى و غیر الهى تفاوتى عمده وجود دارد و آن این است که: محبت پدر و مادر و دیگر انسان‏ها غالباً احساسی بیش نیست . بلكه در برخى از موارد بر خلاف حکم عقل، حق و عدالت و به ضرر فرزند است ،در حالى که لطف و رحمت الهى هرگز جدا از عدل، حکمت و سنت‏هاى حکیمانه پروردگار در نظام خلقت نیست. مهرباني خداوند در عين عظمت و بي كراني كه دارد، هيچ گاه مهرباني مطلق نيست . خداوند همان گونه كه رحمان و رحيم است ، جبار و منتقم است ، هر چند بر اساس آموزه هاي ديني معتقديم كه رحمت او بر غضبش برتري و تقدم دارد ، چنان كه در روايات آمده : « يا من سبقت رحمته غضبه‏ ؛ (1) اي كسي كه رحمت او برغضبش پيشي گرفته است » . همان گونه كه خداوند تجلي وسيعي در مهرباني دارد ، از اظهار بي جا و بي دليل و خلاف حكمت و عدالت مهرباني امتناع مي ورزد . در نتيجه مي توان گفت حقيقت تجلي مهرباني خداوند در معناي دقيق و عام كلمه آن است كه برخي از بندگان ظالم و عاصي را به عذاب مبتلا نمايد تا حق و عدالت را در حق بندگان مظلوم و مطيع به جا آورده باشد . اگر خداوند متعال رحیم است ،حکیم و عادل هم است . اصولا محبت و دوستی الهی در دنیا و آخرت به این صورت نمایان می شود که ابزارهای لازم هدایت و رسیدن به سعادت جاودانه و ابدی را در اختیار انسان قرار داده است. عقل را در وجود انسان و پیامبران را از خارج وجود انسان برای هدایت و راهنمایی انسان ها به سوی سعادت و خوشبختی فرستاده است . هیچ چیزی را در این راه فروگذار نکرده است. اما اگر انسانی با سوء اختیار خود، راه دوزخ را گرفت و به سوی جهنم رفت، عیب و نقص از جانب محبت خدا نیست، بلکه به خاطر سوء اختیار انسان است. البته لطف و رحمت خداوند در آخرت نیز به صورت­های مختلف مانند شفاعت و بخشش الهی خود را نمایان می کند . این ها نیز برای کسانی است که لیاقت آن را در دنیا به دست آورده باشند. در هر صورت در خصوص پاسخ به این كه چرا خداوند برخي را به عذاب گرفتار مي نمايد ،مي توان به چند نكته اشاره نمود : 1- ورود افراد به جهنم و تحمل عذاب برای بسیاری از افراد عین تجلی رحمانیت و مهربانی خداوند است ، زیرا حقیقت و ماهیت بهشت و حیات بهشتی با آلودگی و زنگارهای نشسته بر قلب همخوانی ندارد . کسی که گرفتار مشکلات باشد ، نمی تواند ورود در عالم بهشتیان را تجربه کند ، به همین خاطر بسیاری از گنهکاران با ورود در جهنم و تحمل عذاب اعمال ناشایست خود فرایند تطهیر و پاک شدن از آلودگی ها را طی کرده ، به محض رسیدن به طهارت لازم به بهشت وارد می گردند. همچنین است سختی ها و مشکلات دنیایی . 2- هرچند قابل قبول نمي دانيد اما حقيقت آن است كه اعمال ما صورتی ملکی و دنیایی دارد که فانی و موقت است . در این جهان به صورت سخن یا عمل دیگر ظاهر می شود. نیز صورتی ملکوتی دارد که پس از صدور از ما هرگز فانی نمی‏شود. اعمال ما در وجهه ملکوتی و چهره باطنی باقی است. روزی پرده‏های مربوط به دنیا کنار می رود و حقیقت آشکار می شود . کردارمان را با چهره ملکوتی مشاهده خواهیم کرد. اگر زیبا و لذّت بخش است، نعیم و بهشت ما خواهد بود اما اگر زشت و بد است، آتش و جحیم خواهد بود. جزای آخرت عین کردار دنیا است و چیزی جدا از عمل نیست.(2) مولوی این حقیقت را چنین به شعر در آورده است. ای دریده پوستین یوسفان گرگ برخیزی ازاین خواب گران گشته گرگان یک به یک خوهای تو می درد از پی هم اعضای تو آنچه می بافی همه روز بپوش و آنچه می کاری همه روز بنوش در جای دیگر می گوید: این سخن‏های چو مار و کژدمت مار و کژدم می شود گیرت دمت (3) خداوند همه ما را از خطر اين عذاب دامن گير هشدار داده است .👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
از طريق هدايت هاي عقل و نقل تلاش نموده كه ما در خطر ورود در اين عذاب اليم نشويم ، اما ماييم كه با سوء اختيار نتايج منفي را براي خود انتخاب مي نماييم ؛ اين امر و رابطه علّي و معلولي همانند آن است كه خداوند در دنيا آتش را عامل گرما قرار داده است . در عين حال به ما فهمانده كه تماس بي مهابا با آن زمينه سوختن و رنج ما را ايجاد مي نمايد . حال اگر فردي به خاطر بي توجهي و سهل انگاري دست خود را به آتش زد، بايد گفت: لازم است خداوند به خاطر مهرباني اش جلوي سوختن و درد كشيدن او را بگيرد و... ؛ طبيعي است كه ممكن است احساسات چنين قضاوتي را بكند ، ولي عقل مي گويد لازم است هر معلولي در پس علت طبيعي خود رخ دهد كه انسان متوجه اعمال و رفتارهاي خود باشد و انتخاب درست را در امتحانات بعدي كه در زندگي در پيش دارد انجام دهد . 3 - از دیدگاه اسلام، زندگی دنیا نوعی زندگی موقتی و پیش در آمد زندگی واقعی اخروی است ؛یعنی دنیا براى آخرت آفریده شده، آمدن انسان به دنیا براى کسب آمادگى براى زندگى جاوید اخروى است. به همین خاطر دنیا محل تجارت،(4) زراعت آخرت(5) و محل آزمایش خوانده شده است (6) تا نتیجه آن در اخرت تبلور یابد . خداوند انسان را در دنیا آفرید تا انسان بتوان به کمال لایق و شایسته خود دست یابد و جایگاه واقعی خود در آخرت را رقم بزند .بهشت وجهنم در حقیقت تبلور این جایگاه ها هستند . در اين مسير هم قوانين و دستور عمل هاي گوناگوني در زندگي بشر تعريف شده كه در نتيجه عمل درست به اين اصول و قوانين مي توان به نتيجه مطلوب رسيد ؛ مسلما هر عقل سلیمی اذعان می کند که در پس این برنامه جامع و دقیق باید ضمانتی اجرایی و اموری کامل مورد ملاحظه قرار گیرد . بديهي است كه رعایت و پایبندی به این امور در صورتی جدی و همگانی می شود که انسان ها بدانند محاسبه ای دقیق در پس همه این مسایل و تعیین جایگاه هایی بی نهایت متفاوت به عنوان نتیجه مجاهدت ها و تلاش ها و رسیدن به کمالات انسانی یا ضایع نمودن فرصت ها در انتظار آن هاست . بهشت و جهنم اصلی ترین کارکرد را در این عرصه دارند . بودن چنين پيامدهاي مثبت و منفي اصل آزمون و جديت آن به شدت زير سوال مي رود و تلاشي جدي در مسير رسيدن به نتيجه و هدف بلند خلقت انجام نمي شود . ما نمي دانيم خداوند در قيامت با انسان ها به چه گونه اي رفتار مي نمايد . حاكم نهايي در تعيين وضعيت بشر و ديگر موجودات مختار اوست . به حكم عقل هم وفاي به وعده ها لازم است ،نه وعيدها ، يعني به خودي خود قبيح نيست كه خداوند به وعيد و تهديدي كه در خصوص عصيان و خطا نموده است ،عمل ننمايد ؛ اما در عين حال نبايد به صورتي ساده لوحانه و ابلهانه همه تهديدها را صوري و مجازي خواند و از عبوديت و تقوا و توجه به دستورات الهي غافل ماند . اين حقيقتي است كه از لحن بيانات الهي در منابع ديني به روشني به دست مي آيد ؛ خداوند می فرماید: آیا کسانی که زشتی ها و گناهان را انجام داده اند، خیال می کنند که همانند مومنان و نیکوکاران خواهند بود و زندگی و مرگ آن ها یکسان است؟ (اگر چنین حکم می کنید ) بد حکم و داوری می کنید.(7) پی نوشت‏ ها : 1. صحيفه علويه، ص 312. 2. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج 1، ص 9 - 237. 3 . مثنوی معنوی، دفتر پنجم. 4. ملک (67) آیه 2. 5. طلاق (65) آیه 12. 6. هود (11) آیه 119. 7. ص (38) آیه 27. 📚منبع سایت پرسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
👇 1⃣ ما در اسلام فقط مقید به امری هستیم که از طرف قرآن یا امام معصوم علیه السلام بعنوان منصوص آمده باشد. 2⃣ در این سالها هم دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم از این پیامها زیاد ساخته اند وقتی مطلبی سندیت ندارد و از کلام معصوم نیست میشود بدعت. کسی از خودش حق ندارد برای یکشنبه آخر صفر فضیلت بسازد و بعد نسخه بدهد.این جنس پیامها غالبا تحت سیطره تفکر یهودی هاست که برای ترویج خرافات و بدعت ها پخش می کنند. و اینکار از صدر اسلام بعنوان اسرائیلیات رواج داشته. 3⃣ كتاب مرقاة الجنان  يكي از منابع قديمي و معتبر حديث و دعاي شيعه نيست که بعنوان سند این روایت معرفی شده. کتب اربعه شیعه که احادیث آن تائید شده اند عبارتند از: -1 ﺍﻟﮑﺎﻓﯽ ( ﺍﺻﻮﻝ، ﻓﺮﻭﻉ، ﺭﻭﺿﻪ ) ﻧﻮﺷﺘﻪ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻣﺘﻮﻓﺎﯼ 328 ﻩ .ﻕ . ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺎﻓﯽ 16199 ، ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . -2 ﻣﻦ ﻻ ﯾﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﯿﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺑﺎﺑﻮﯾﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﺻﺪﻭﻕ ( 306 ـ 381 ﻩ . ﻕ ) ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ 5963 ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . -3 ﺗﻬﺬﯾﺐ ﺍﻻﺣﮑﺎﻡ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ 13590 ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺁﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﻮﺳﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﻃﻮﺳﯽ (385 ـ 460 ﻩ .ﻕ ) ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . -4ﺍﻻﺳﺘﺒﺼﺎﺭ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺷﯿﺦ ﻃﻮﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ 6531 حدﯾﺚ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . 4⃣ درباره قرائت سوره هاي قرآن و  نمازهاي مستحبي مي توانيد آنها را بخوانيد و حتما ثواب دارد ولي خيال نكنيد مثلا حتما بايد چهارشنبه آخر صفر باشد كه اثر كنند!! خير اين دستورالعملهاي عجيب غالبا از معصومين نيست بلكه اختراع بعضيها میباشد. 5⃣ اتفاقا ميشود اثبات كرد كه اكثر اينها توصيه معصومين (ع) نیست زيرا مثلا دعایي كه تا سال 900 هجري در هيچيك از كتب معتبر شيعه نبوده و يكدفعه سبز ميشود جعلي است. 6⃣ در فضای مجازی هر حدیثی که زیرش چند منبع ذکر شده باشد به معنای صحت آن نیست البته تكرار مي كنیم: قرائت قرآن و هر دعايي مفيد و مؤثر است. 👇👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
خرید طلا در چه روزی از ماه صفر خوش یمن است❓ يكي از مسايلي كه در سخنان ائمه ي معصومين(ع) آمده است، انجام كارها به تناسب خود در روز هاي به خصوصي است كه در آن روزها، تاثير فراوان بر تداوم و بركت آن كار وجود دارد. - جايگاه روزهاي قمر در عقرب در انجام كارها: شايسته است بنا به سفارش و دستورات ديني در ساعات قمر در عقرب - كه جدولش در اينترنت يا تقويم هاي نجومي موجود است- از انجام كارهاي اساسي نظير انعقاد نطفه، عقد ازدواج، افتتاح كار و كسب، اسباب كشي، تعيين و تغيير نام و گذاشتن سنگ بنا و كلاً انجام هر يك از كارهاي اساسي پرهيز كنيم. البته ذكر اين حديث گرانقدر در اينجا موجب هدايت و باعث آرامش است كه راههايي براي بر حذر بودن از نحوست ايّام نيز وجود دارد. راه حلّي كه اهل بيت(ع) براي اين امر ارائه نموده اند صدقه دادن است. روايات فراواني از حضرات معصومين(ع) وارد شده كه نحوست ايّام با صدقه دادن برطرف مي شود. «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع):مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ إِذَا أَصْبَحَ دَفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْيَوْم‏.»(1) هر كس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از دفع مي كند. - روزهاي خوش يمن براي شروع هر كاري: شما به غير از قمر در عقرب ماه صفر، اگر كاري انجام داديد، اشكالي ندارد. اما در مورد روزهاي خوش يمن هر ماه بايد گفت: از امام صادق(ع) نقل شده است كه در روزهاي يكم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بيستم،‌ بيست و دوم، بيست و سوم، بيست و هفتم، بيست و هشتم و بيست و نهم هر ماه قمري، آغاز هر كاري مبارك است.(2) پس خريد و فروش در ماه صفر اشكال ندارد و در بركت پول آن بين ماه صفر و ماهاي ديگري سال فرق نمي باشد. تنها روزي كه در بعضي از روايات خريد و فروش بي بركت دانسته شده است، روز عاشورا است، آن هم نه به اين معنا كه خريد و فروش حرام شده باشد؛ بلكه اگر كسي در روز عاشورا چيزي پس انداز كند بركت در آن نخواهد بود. اما در غير از روز عاشورا در تمام ماها و روزهاي سال خريد و فروش اشكال ندارد و فرقي بين ماه صفر و غير صفر نمي باشد.(3) - نكتۀ پاياني: نكاتي كه بيان شد، صرفاً براي رعايت فضيلت بيشتر بود كه رعايت آن داراي نكات مثبت است، اما اگر به خاطر مشكلاتي نمي توانيد اين مسايل را رعايت كنيد، به خودتان سخت نگيريد و با دادن صدقه مشكلات احتمالي را دفع كنيد تا مبادا دچار وسواس شويد. - معرفي منابعي براي مطالعۀ بيشتر در اين زمينه و مسايل ديگر مربوط به زندگي: 1. مفاتيح الحياة، نويسنده: آيت الله جوادي آملي، قم: انتشارات اسراء. 2. حلية المتقين، نويسنده: علامه محمد باقر مجلسى(ره). پي نوشت ها: 1. مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، (ط - بيروت)، 1403ق، ج‏‏56، ص31. 2. كليني، محمدبن يعقوب، الكافي، ج۴، ص۲۸۳، تهران، دار الكتب الاسلاميه، 1365 ق. 📚منبع :مرکز پاسخگویی به سوالات دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.#شبهه انقلاب سفید محدرضا پهلوی چه بود؟ عدالت اجتماعی و برابری شهروندان بنیان شکل گیری جامعه مدنی و مدرن است و یکی شد از مهمترین سدهای پیش روی جامعه ایران برای نیل به این هدف وجود نظام ارباب رعیتی در کشور بوده است تا قبل از سال ۱۳۴۱ بیش از پنجاه درصد از زمین های قابل کشت کشور در دست مالکان بزرگ یا همان خان ها بوده است و بیست درصد دیگر از زمین ها نیز با عنوان وقف در اختیار روحانیون قرار داشت روستاییان به عنوان کشاورزان و زحمت کشانی که وظیفه تولید در کشور را بر عهده داشتند تنها مالکیت کمتر از بیست درصد از زمین های کشاورزی را در اختیار داشتند این تقسیم بندی غیر عادلانه علاوه بر اینکه بی عدالتی را در جامعه نهادینه می کرد، باعث می شد که به اربابان قدرت مافوق تصور داده شود، و آنها این فرصت را بیابند که فراتر از قانون حرکت کنند و در نتیجه «حکومت قانون» در جامعه در فراموشی قرار می گرفت نمی توان منکر این واقعیت شد که بسیاری از این مالکان در گذشته با توسل به زور این املاک را به چنگ آورده بودند و به صورت مشروع در تملک آنها قرار داده نشده بود دولت وقت در اقدامی شجاعانه در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۴۱ اصلاحات ارضی و تقسیم عادلانه را به همه پرسی گذاشت و با استفاده از قدرت بالاترین مرجع قانونی یعنی اکثریت مردم ایران اصلاحات ارضی به شکل قانون درآمد و برای اولین بار در چند صد سال اخیر، جامعه ایران شاهد شکل گیری بنیان های عدالت گشت اقدام شجاعانه بعدی اعطای حقوق برابر به زنان ایران بوده است. در جامعه ای که از دیرباز به شهروندان ایرانی به چشم شهروند درجه دو نگریسته می شد به تمامی بانون حقوقی برابر داده شد نمی توان ادعای حقوق بشر و کرامت انسانی داشت اما اقدام شجاعانه اصلاحات ارضی اعطای حق رای به زنان، و اعزام سپاه دانش و بهداشت و ترویج آبادانی به روستاها را ستایش نکرد کافی است به یادآوریم که اربابان در روستاها به مانند حاکم مطلق با هزاران انسانی که در روستاهای تحت مالکیت خود زندگی می کردند به مانند برده رفتار می کردند براستی آیا بدون انقلاب سفید و اصلاحات ارضی، ما شاهد شکل گیری ایران مدرن تشکیل قشر فرهیخته و تحصیل کرده و شکل گیری بنیان های دمکراسی در ایرن می بودیم؟ در این میان نمی توان از خیانت افرادی که با برابری زن و مرد و یا برابری رعیت و ارباب منافع خود را در خطر می دیدند چشم پوشید افرادی چون خمینی و یا برخی از روحانیون که پیوندی دیرینه با اربابان داشتند و از طرفی مخالف برابری زن و مرد بودند به مخالفت با این اقدامات پرداختند هر چند از زمانی که خمینی بر کرسی ولایت فقیه به عنوان دیکتاتوری بی رحم تکیه کرد به همراه دیگر ایادی خود تمامی تلاش خود را به کار بستند تا جامعه ایران را به قهقرا ببرند اما واقعیت این است اثرات انقلاب سفید آنچنان شگرف و عمیق بوده که آنها چنین توانی را نداشتند این انقلاب سفید بود که باعث شد جامعه ایران از شکل سنتی خارج گشته و به شکل جامعه ای مدرن در آید و پرچم کشور ایران یک سر و گردن بالاتر از کشورهای منطقه افراشته گردد این انقلاب ارزشمند جامعه ایران در همه ابعاد مدرن می ساخت و عدالت را به بطن جامعه می آورد برای اولین بار کارگران جامعه به عنوان زحمت کشان اصلی جامعه در سود کارخانه ها شریک شدند و کشاورزان مالک زمین هایی شدند که بر روی آن عرق می ریختند زنان ایرانی از حق رای و حقوق برابر در جامعه برخوردار گشته و با ایجاد سپاه دانش و بهداشت تلاش شد تا حداقل های زندگی به روستاها برده شود در آن روزگار که حقوق کودکان مورد توجه نبود انقلاب سفید توجه ویژه ای به حقوق کودکان نمود و ضمن اجباری کردن تحصیل برای آنها حتی به تغذیه آنها در مدارس نیز توجه نمود اصول ۱۹گانه انقلاب سفید: اصل ۱– اصلاحات ارضی و الغای رژیم ارباب و رعیتی اصل ۲– ملی کردن جنگل‌ ها و مراتع اصل۳ – فروش سهام کارخانجات دولتی بعنوان پشتوانه اصلاحات ارضی اصل ۴– سهیم کردن کارگران در سود کارخانه‌ ها اصل ۵– اصلاح قانون انتخابات ایران به منظور دادن حق رای به زنان و حقوق برابر سیاسی با مردان اصل ۶- ایجاد سپاه دانش اصل ۷– ایجاد سپاه بهداشت اصل ۸– ایجاد سپاه ترویج و آبادانی اصل ۹– ایجاد خانه‌ های انصاف و شوراهای داوری اصل ۱۰– ملی کردن آبهای کشور اصل ۱۱– نوسازی شهر ها و روستا ها با کمک سپاه ترویج و آبادانی اصل ۱۲– انقلاب اداری و انقلاب آموزشی اصل ۱۳– فروش سهام به کارگران واحدهای بزرگ صنعتی یا قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی اصل ۱۴– مبارزه با تورم و گران فروشی و دفاع از منافع مصرف کنندگان اصل۱۵– تحصیلات رایگان و اجباری اصل ۱۶– تغذیه رایگان برای کودکان خردسال در مدرسه‌ها و تغذیه رایگان شیرخوارگان تا دو سالگی با مادران اصل ۱۷– پوشش بیمه‌های اجتماعی برای همه ایرانیان اصل ۱۸- مبارزه با معاملات سوداگرانه زمین‌ها و اموال غیرمنقول اصل ۱۹– مبارزه با فساد
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️ 🔸به سوی تمدن بزرگ، عنوانی است که محمدرضا شاه پهلوی، در نوروز سال ۱۳۵۵ از آن برای اشاره به پیشرفت‌های جاری و برنامه‌های آینده ایران استفاده کرد، که به دنبال اجرای مواد انقلاب سفید بود. 🔸اصول شش‌گانه‌ انقلاب سفید، طرح و برنامه‌ای ریشه‌دار و عمیق بود که با هدف تحول در ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در زمان رضاشاه پایه‌گذاری شد. وی که مأموریت تغییر ساختار ایران را در ابعاد مختلف، وظیفه خود می‌پنداشت، ضربات سنگینی بر نهاد مذهب وارد کرد.برنامه اصلاحی انقلاب سفید، نخستین گام عمده‌ شاه، در جدال برای تثبیت قدرت خویش بود. 🔹اهدافی که در اصلاحات ارضی و در بخش کشاورزی دنبال می‌شد، شامل 👈«رشد و توسعه امور زراعی و کشاورزی در جهت تامین نیازمندی های مردم و کاهش وابستگی ایران به محصولات کشاورزی وارداتی بود»؛ اما نه تنها این اهداف تحقق نیافت، بلکه نیاز ایران به واردات کشاورزی، را افزون تر کرد. یعنی 15 سال بعد از انقلاب شاه و ملت، روستاهای ایران به واردات مواد غذایی از خارج وابسته بودند و روز به روز این وابستگی بیشتر می شد. تا جایی که به ادعای منابع خارجی میزان واردات کشاورزی در فاصله سال های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۷با افزایش ۱۴ درصدی رو به رو بوده است. این واقعیت که قبل از اصلاحات ارضی ایران یکی از صادرکنندگان مواد غذایی بود،بیشتر ما را به تعجب وا می دارد. 🔻طبق آمار رسمی دولت در سال ۱۳۵۶، دولت فقط توانایی تامین مواد غذایی مردم خود، برای ۳۳ روز در سال را داشت و مجبور بود باقی مواد غذایی را از خارج وارد کند. ⬅️ توسعه صنعت کشور، طی سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران و به ویژه در برنامه‌های اول، دوم و سوم بر مبنای ایجاد و توسعه صنایع مصرفی استوار بود و قاعدتا با گسترش کامل صنایع مصرفی و مونتاژ👈«رفته رفته وابستگی شدید به واردات، فقدان هرگونه عمق در تولید صنعتی و فقدان رابطه منطقی میان بخش صنعت با سایر بخش های اقتصاد ملی و زیر بخش‌های صنعت از جمله ویژگی‌های نظام صنعتی کشورگردید». 🔸صنایع کشور،همچنان از ضعف ساختار برخوردار بوده و اغلب بر صنایع مونتاژ تکیه شده بود. به این ترتیب صنایع تکنولوژی بر، تا 90 در صد به خارج وابسته بودند و در سال ۱۳۵۷ به جز نفت کالای عمده دیگری برای صادرات وجود نداشت. 🔹برندگان واقعی انقلاب سفید، نه کارگران و روستاییان و نه توده کارکنان دولت، بلکه کارفرمایان بلند پایه اداری، زمین‌داران، زمین‌خواران، پیمانکاران و کارخانه‌داران معینی بودند که ثروت‌های کلانی به چنگ آوردند.