eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
هرکسی یک اعتقادی دارد من کتاب نخواندم قرآن هم نخواندم ولی من یک خانواده دارم که از آن قرار است الگو بگیرم مامان من چادری نیست ولی حجابش کامل است ولی به من نمی‌گوید تو باید چیزی که من بهش باور دارم را باور کنی، او اعتقاد خودش را دارد منم اعتقاد خودم را دارم او سال 50 بوده من سال 80 الان همه چیز تغییر کرده است. اینکه به اعتقاد هم دیگر احترام بگذاریم خیلی مهم است. مثلا یکی می‌آید می‌گوید تو باید به زور شال سرت کنی منم می‌توانم بگویم تو باید چادرت را در بیاوری یا به زور بگیرم ببرمش چادرش را از سرش دربیاورم؟ 👇⬇️⬇️⬇️ ✅🌴 اول: اسلام مردم را در انتخاب عقیده آزاد گذارده و فرموده است: «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ»(بقره: آیه 256). ولی این به معنای صحیح دانستن همه عقاید نیست، بلکه حقیقت یکی است و راه هدایت روشن است. 🔻 اگر تمامی عقاید صحیح هستند، پس چرا خداوند خالق و حکیم، انبیا و رسولانش را فرستاد تا به بندگانش بفهمانند که عقیده‌ی شما باطل است؟! 🔷 دوم: ممکن است عقیده‌ی هر کسی برای خودش محترم باشد، اما هیچ دلیلی ندارد که نزد دیگران نیز صحیح شمرده شود. و چه بسا عقیده‌های فاسد، منحط و مخربی وجود دارد که باید مغبوض دیگران قرار گیرد تا جامعه به انحطاط کشانده نشود. 🔻 یک تروریست داعشی هم به خاطر اعتقاداتش آدم می‌کشد. 🔻 ﺁﯾﺎ می‌توان به ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪ است ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻭﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﺳﯿﺪ ﭘﺎﺷﯿﺪ، ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﺬﺍﺷﺖ؟.... 🔶 سوم: به نظر شما آیا باید به همه نظرات احترام گذاشت؟ 🔻 بله تازمانی که نظر و عقیده هرکس به دیگران ضرر نرساند مورد احترام است و کسی به آن نظر کاری ندارد . اما وقتی عقیده یک نفر تبدیل به رفتار شد و بر روی دیگران اثر گذاشت دیگر آن عقیده و نظر مختص خود فرد نیست که بخواهد طبق آن عقیده عمل کند. 🔻 این را باید توجه داشته باشید کسی به حجاب شما درون منزل کاری ندارد ولی وقتی درون اجتماع حضور پیدا می‌کنید،ا عمال شما بر روی دیگران اثر می‌گذارد. دیگر نمی‌توان گفت بی حجابی عقیده من است و به کسی ربطی ندارد. اگر کسی گفت برهنگی عقیده من است و به کسی ربطی ندارد چیکار باید کرد؟ ⛔️ اگر کسی گفت که من می‌خواهم وسط خیابان قضای حاجت کنم و این عقیده من است و عقیده هرکس برایش محترم است آیا این عمل او صحیح است؟! 🔺 اگر هرکسی بخواهد طبق میل خود رفتار کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و قانون جنگل در جامعه حکم فرما خواهد شد؟ 🔷 چهارم: اینکه می‌گویید هرکس عقیده خوش را دارد و باید به آن عقیده احترام گذاشت این جمله خودش یک قانون است و ما را مجبور می‌کنید به آن عمل کنیم اگر کسی معتقد باشم عقیده هر کسی محترم نیست طبق قانون شما این حرف هم درست است و این یک تناقض بزرگ است. 🔶 هر عقل سلیمی قبول دارد برای جلوگیری از هرج و مرج، جامعه نیاز به قانون دارد و همه ملزم به عمل به قانون هستند. حجاب هم یک قانون است که همه باید به آن عمل کنند. چون حجاب قانون الهی است قابل تغییر نمی‌باشد. 🔷 پنجم: قوانین یا الهی است یا بشری. بعضی از مسایل به سبک زندگی ما ربط دارد که دین برای این موارد برنامه دارد که این‌ها قوانین الهی هستند. 🔻 در قوانین الهی نمی‌شود تغییر ایجاد کرد به خاطر اینکه خدا دانای کل است و از تمام ابعاد زندگی انسان اطلاع دارد و برای سعادت بشر این قوانین طراحی شده است که حجاب یکی از این قوانین است. 🔻 حتی اگر ملاک را قانون بشری بدانیم در حال حاضر قانون کشور ما رعایت کردن حجاب در ملاء عام است همانطور که پیشینه تاریخی ما نیز اینگونه بوده است. 🔻 و برخی از قوانین به خاطر نظم زندگی توسط نمایندگان ملت طراحی شده که این‌ها قوانین بشری هستند. و اکثریت مردم به آن‌ها حق قانون گذاری داده‌اند. این قوانین بشری که خود ما انسان‌ها طراحی کردیم قابل تغییر است مثلا ممکن است فردا روزی به جای سه رنگ چراغ راهنمایی 4 رنگ یا 2 رنگ قرار دهند. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/56
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بیژن عبدالکریمی من مرگ این انقلاب (۵۷) را اعلام میکنم. انقلاب به پایان رسید. جمهوری اسلامی به پایان رسید. 🔴 لطفاً پاسخ سخنان بی ربط این فرد را که خود را فیلسوف میداند و در فضای مجازی منتشرشده بدهید
سلام و احترام. باید در قبال استماع چنین سخنانی خدا را شاکر بود که نقابها بتدریج از چهره برداشته میشود و واقعیت های درون بروز داده میشود. ♦️اگر در دین اسلام حمایت مردم، رای مردم، نظر مردم و حضور مردم تاکید شده است علت آن ارزشی هست که خدا به انسانها (مسلمانان) عنایت فرمود. ورنه، 1️⃣شهدای عزیز هرگز با تکیه به مردم و حمایت مردمی خطر نکردند و تمام خود را فی الله هدیه ننمودند. 2️⃣ مردم شریف هم برای کشته شدن جوانان تحریک انگیزی نکردند و حمایت عامه فقط یک دلیل داشت که این تحصیل کرده ی نادان از آن بی خبر است. شهدا و مردم مسلمان، با توکل به خدا و توسل به ذوات مقدسه، فقط برای دفاع از ارزشهای الهی قیام کردند یا دفاع. همین ولاغیر. ❌️ موارد دیگر هم که مطرح شده است قائده ی عقلی(از نوع سالم) را ندارد ضمن اینکه هر انسان برای رسیدن به هدف خود ملزم به تلاش است و هم پرداخت هزینه. نمیشود ۲۰ سال کنج خانه بنشینی و متوقع باشی (مثلا) در ورزش کشتی در مسابقات جهانی بر پله ی قهرمانی گام نهی. ❌️پایان نظام جمهوری اسلامی را شهدا اعلام کردند و آنهم زمان ظهور منجی عالم می باشد که نظام مبدل به حکومت عدل در جهان خواهد شد. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم چرا کسی پاسخ این شبهات اقتصادی را نمی‌دهد ؟! این ادعاها حقیقت دارد یا دروغ است چرا ؟!! در دلسوزی و تخصص دکتر راغفر شکی نیست،آنکه مربوط به مشکلات بانکهای کشور است شکی نیست،درآمد ۸۰ میلیارد دلاری کشور صحیح نیست خصوصا از سال ۹۷ بسیار بسیار پائین تر از این عدد است در خصوص آنچه مربوط به طلا و اقدامات دولت احمدی نژاد است را بایستی خود یا دولتمردانش پاسخگو باشند که اصل خبر صحت دارد یا نه؟و اگر صحت دارد در مورد چرایی اش توضیح دهند.اما مطلب آخر وظیفه همه ما امیدآفرینی همراه با منطق و استدلال و بر اساس ظرفیتهای مادی و معنوی کشور است بغض دکتر راغفر از سر دلسوزی و دغدغه است اما به اصل جهاد امیدآفرینی خدشه وارد میسازد
سلام و احترام. ضمن احترام به تمام نقد ها و هم گاهی ظاهر شدن حقد ها، چند نکته هم جا مانده در افاضات بالا که باید موردتوجه قرار بگیرد. 1️⃣شما که از ابتدا تریبون در اختیار داشته اید چرا زمان احمدی نژاد نطقی نکردید که(مثلا) به اجرا گذاشتن یارانه ی نقدی بدون تعریف اقتصادی و توجیه و نظارت بر یارانه بگیران، در جهان امری غیر منطقی است و در زمان بحران یارانه ها باید یا بصورت کالا برگ و یا نیازمندیهای حیاتی تحت نظر یک سازمان بدست مردم برسد؟ 2️⃣ شماها در ابتدای دولت احمدی نژاد، هر چه ما فریاد زدیم، گفتین ایشان راه عدالت پیش گرفته و همواره تصدیق کردید و حتی بارها تقدیر نمودید. 3️⃣امروز که میبینی حاصل سیل دیروز نبوده و نیست بلکه از اثنای دولت سازندگی تا دولت تدبیر، چندپایگاه عظیم نفاق در ایجاد اخلال در چرخه ی اقتصادی مشغول به کار بودند. 4️⃣وامهای کلان را چه کسی دریافت کرده است؟ مردم عادی یا زیاده خواهانی که در دو حزب معروف کشور که آنهم برای پیشبرد اهداف حزبی خود بود و هم کمک به دشمنان. (البته نه همه ی اعضاء و طرفداران این دوحزب). 5️⃣دولت فعلی همین قدر که بتواند غده های بدخیم اصلاحات و بی بند و باری های اقتصادی و زایش فساد را درمان کند، باید خدا را شاکر بود. ♦️یادمان نرود که این کشور صاحب دارد و ولی. اگر افق نگاه را با ولایت متوازن سازیم بسادگی از مشکلات رها خواهیم شد. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عمربن خطاب با ام کلثوم دختر حضرت زهرا(س) ازدواج کرده؟ آدرس ما در ایتا،تلگرام،اینستاگرام،آپارات و... ↘️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️↙️ ➡️ @pasokhgooha_ir⬅️ ↗️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️↖️⬆️⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام فرق بین استقراء و تجربه چیه؟!
. 👇 فرق تجربه و استقرا 🔰قبل از آن که در باره ی سیر از کلی به جزیی یا قیاس منطقی سخن بگوییم، جا دارد که درباره ی تفاوت تجربه و استقرا، بحثی داشته باشیم; چرا که ممکن است کسی توهم کند که اینها با یکدیگر فرقی ندارند. حال آن که علمای منطق میان آنها فرق می گذارند. آنان معتقدند که استقرا اگر غیر تام باشد افاده ی ظن و گمان می کند; ولی تجربه هر چند فراگیر و تام نباشد مفید یقین است. ❓راز این تفاوت چیست؟ 🔷شیخ الرئیس می گوید: «واما التجربة فانها غیر الاستقراء» (1) تجربه غیر از استقراست. آنگاه به توضیح و ذکر مثال پرداخته و گفته است: تجربه مانند حکم ماست به این که سقمونیا مسهل صفراست. چرا که هرگاه این تجربه چند بار تکرار شود، احتمال اتفاقی بودن آن، زایل می گردد. به خاطر تکرار و از میان رفتن احتمال اتفاقی بودن است که ذهن حکم می کند که خاصیت سقمونیا ازاله ی صفراست. (2) از دو حال بیرون نیست: یا ازاله صفرا عرض لازم و ذاتی سقمونیاست و یا عرض مفارق و غریب آن. در صورت اول، لزومی ندارد که همواره پاسخ تجربه مثبت باشد. بلکه گاهی پاسخ، مثبت و گاهی منفی است. در این صورت، معلوم می شود که سقمونیا سبت به ازاله صفرا، اقتضای ذاتی ندارد. بلکه اقتضای ذاتی از آن چیز دیگری بوده که هرگاه با سقمونیا همراه شده، صفرا را زایل کرده و هرگاه همراه نشده، اثر هم پدید نیامده است. اما در صورت دوم، همواره پاسخ، مثبت است و اگر احیانا پاسخ منفی باشد، قصور از ناحیه ی سقمونیا نیست. بلکه سقمونیا همواره نسبت به ازاله صفرا ذاتا مقتضی است. گیرم تاثیر آن، منوط است به عدم مانع و ما می دانیم که تا مقتضی، موجود و مانع، مفقود نباشد، هیچ پدیده ای تحقق نمی یابد. بنابر این، در موارد نادری که پدیده تحقق نیافته است، معلوم می شود مانعی بر سر راه بروز و ظهور آن، خودنمایی کرده است. ادامه پاسخ کامل در آدرس زیر 👇 https://noo.rs/4EjR6 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🔰در باره احتمال خطای یک در میلیاردمی رهبری! ✍دکتر محسن برهانی/ استاد حقوق دانشگاه تهران در برنامه‌ای تلویزیونی (ویدئوی پیوست) صحبتی از دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس و رییس سابق دفتر آیت الله مصباح پخش شد که بسیار قابل تامل است؛ مرحوم مصباح یزدی احتمال اشتباه از سوی مقام رهبری را یک در میلیاردم دانسته بود. این در حالی است که عدم اشتباه در خصوص رسول اکرم ص و اهل بیت ع تنها مبتنی بر نصوص شرعی قابل اثبات است. فارغ از مباحث اعتقادی مرتبط با این ادعا آنچه از نظر سیاسی قابل تامل است آثار این نگاه در عرصه عمومی و ساختار سیاسی است. حساب بفرمایید آقای مصباح و همفکرانش با این فکر و رویکرد، عضو خبرگان رهبری هستند و می خواهند بر رهبری (فارغ از مصداق خاص) و زیرمجموعه ایشان، نظارت کنند!! واقعا نظارت امری لغو‌ نیست؟ هزینه کنیم که از هر یک میلیارد یک اشتباه پیدا کنند؟ خب این چه کاری است؟ مگر بیکارند؟ این میشود ساختاری سیاسی که بخش عظیمی از آن اساسا مورد نظارت نیست. چرا؟ چون نه تنها هنوز به اقتضائات حکمرانی مدرن ملتزم نشده‌ایم بلکه حتی به برخی نصوص شرعی که میتواند فضای حکمرانی را پاسخگو سازد، التفات ننموده‌ایم: میگوییم فلان شخص عادل است و تمام. ولی فقیه عادل است و تمام. انگار امام جماعت نصب میکنیم یا اخذ شهادت میکنیم. امثال مرحوم مصباح پا را از عدالت فراتر گذاشته‌اند و با این بیان به مرز عصمت می‌رسند و برای رفع مشکل یک در میلیارد را قبول می‌کنند. به مرور سرایت در عدم اشتباه و عصمت‌انگاری هم تحقق پیدا میکند و به مرور شورای نگهبان و قوه قضاییه و نیروهای مسلح و ستاد اجرایی و شورای انقلاب فرهنگی و آستان قدس و دهها نهاد هم از این امر منتفع میشوند و به محض انتقاد گفته میشود اینها عادلند (در تفسیری موسع) و تفسیق مومن جایز نیست و اصلاً شاید امری باشد که میدانند و شما نمیدانید!! پس همه ساکت! اين يعنی تعطیل عقل در عرصه اجتماعی و تعبّد محض. امری که برای یک ساختار سیاسی از زهر خطرناکتر است. جالب اینکه آقایان با انواع استدلالها در پی نهادینه کردن نظارت‌گریزی هستند و این نظارت را حمل بر ولایت میکنند و ممنوعیت درست میکنند که ولایت بر ولی جائز نیست! باور نکرده‌ایم که نظارت و‌ پاسخگویی از لوازم ذاتی حکومتهای مدرن است و بدون نظارت و پاسخگویی اساساً در دوره پيشاقانون سير مي كنيم. این نظارت قطعا مورد قبول نویسندگان قانون اساسی هم در ۵۸ و هم در ۶۸ بود که دلایل و مستندات آن موجود است اما متاسفانه فکر بسياری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، دچار نوعی عقب ماندگی تاریخی است و با فکر سلطانی و پادشاهی و سنّتی به امور جدید نظر می کنند و در پی بازتولید همان مناسبات هستند. این فکر ذاتی اسلام و فقه اسلامی نیست؛ این فکر ناشی از غلبه اندیشه و تفسیر اقتدارگرایانه بر تفاسیر غیراقتدارگرایانه است؛ و هیچکدام از این دو دسته تفسیر، ذاتی فقه و اسلام نیستند هرچند طرفداران این دو نگاه ادله خود را بسیار قوی و عین دین و شریعت و نصوص بدانند. خلاصه مهم شناخت شیوه‌های حکمرانی است؛ ظاهرا مسائل ما هنوز در دوره پیشامشروطه است. وقتی انسان رساله "یک کلمه "مستشارالدوله را می بیند ملاحظه می کند هنوز بسیاری از مسائل ما همان مسائل قبل مشروطه است. مسأله امروز ما “نحوه حکمرانی” است؛ چه قائل به ولایت مطلقه فقیه باشیم چه نباشیم باید به این مهم توجه کنیم که شیوه و روش حکومت کردن و نحوه حکمرانی و مدیریت، امری عرفی و عقلایی است نه موضوعی شرعی و فقهی و قدسی و عرفانی. نهایت امری که نظریه فقهی ولایت فقیه به اثبات میرساند ثبوت ولایت برای ولی است اما اینکه ولی به چه صورتی این ولایت را اعمال نماید، قطعاً امری عقلایی است و موکول به بنائات عقلایی و قابل ارزیابی توسط عقلاست و نباید پذیرش ولایت فقیه، منجر به تعبد و تعطیل عقل و نفی ارزیابی و مسئولیت‌گریزی و انشائی کردن نظریات فقیه و زیرمجموعه ایشان در ساحت حکمرانی گردد. نخبگان ما بجای بحث در مورد شرایط حاکم و ادله اثبات ولایت، بایستی در مورد شیوه حکمرانی حاکم تأمل فرمایند تا بتوان‌ قبل از وقوع بحران، به اصلاح ساختار حکمرانی پرداخت.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. جالب نوشته اند و کلیات آن نیاز به تقدیر دارد. ولکن؛. 1️⃣مسلمان تا مبانی ولایت را نداند در دانش اَوَلیّاتِ اسلام نیز جاهل خواهد ماند. در کشور ما یک قصور گسترده صورت گرفت و آنهم عدم آموزش عمومی در باره شناخت مبانی ولایت و فقیه بود که اخیرا بحمدلله تلاش هایی آغاز شده است. 3️⃣ حکمرانی در مجموع دو قسم بیش نیست. یا مادی است و یا الهی. در قسم نخست شاخ و برگ بسیار است و هر حاکمی با نظر خویش جامعه را اداره میکند. اما در حکومت الهی، از لحظه ی تولد تا هنگام مرگ، دفترچه ی راهنما دارد بنام قرآن که متجسمین این کتاب کریم، معصومین علیهم السلام اند و مفسرین معتمد هم از همین بیان و کلام بهره میبرند. 4️⃣رهبر فرزانه مقام عصمت ندارد ولکن در شریعت تا بحال کجا اشتباه داشته است که نظر ایشان مضار بر عموم بوده باشد؟ 5️⃣کسی مومن را فاسق نمیداند چون مومن اگر در ایمانش عبد خدا باشد و در عمل تابع شریعت، فسقی از او سر نمیزند تا تسفیق شود. تسفیق شدگان کسانی اند که از اعتماد مردم سوء استفاده کردند و فراتر از قانون و توان خویش وعده دادند و در صف دشمن نمایان شدند. ♦️جهان اسلام به وجود رهبری آگاه چون سید علی حفظه الله مفتخر است و این را بدانیم اگر راهبردهای حکیمانه ی رهبری نبود، ایران ده برابر ویران تر از سوریه و...می شد. ♦️در مورد فلسطین بیشتر بگویید تا علت ها را بیشتر بدانید. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا از حضرت زهرا س می ترسن❓ مگر شبکه های اونوری نمیگن این گریه ها و عزاداری ها فایده نداره⁉️ خب یکی نیست بگه اگر برای ما فایده ای نداره شما چرا دارین هرسال میلیون دلاری خرج می کنین برای شبکه های ماهواره ای وهابی که به فاطمیه حمله کنند⁉️ 🔷 می دونی از چی می ترسن؟ از مبارزه با طاغوت و مبارزه با ظالم که اینو حضرت زهرا به بهترین وجه داره به ما یاد میده این یه فیلم سفارشیه اصلا از دست نده ببین ساختش با من نشرش با تو ✅ 👆 @seyyed_kazem_roohbakhsh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ✅ به ❌ و بررسی علت تشییع و دفن شبانه حضرت زهرا (س) ⁉️ مفتی‌های وهابی معتقدند، امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) با اولین خلیفه‌ی اهل سنت بیعت کردند و همچنین با او تعاملات فراوان داشتند و از رسیدن بعضی از به خلافت نیز داشتند و اینکه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) شرم داشتند نامحرمی حجم پیکرشان را ببیند، باعث شد به امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) کنند تا شبانه بدن ایشان دفن شود! 👈 بر خلاف ادعای باطل مفتی‌های وهابی، بنا بر آنچه در منابع معتبر اهل سنت بیان شده، صدیقه‌ی شهیده (سلام‌الله‌علیها) تا پایان عمر مبارک خود، هیچگاه از امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) راضی نشدند و علت دفن شبانه حضرت و عدم دعوت از صحابه در مطهر حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) ایشان از بعضی اصحاب پدر بزرگوارشان است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: 👇👇 https://www.adyannet.com/fa/news/36458 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام ◾️⬇️◾️⬇️ ▪️طبق روایت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آینده - سوم جمادى‌الثّانى - شهادت سیّده‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است. من از ملت ایران درخواست مى‌کنم که در آن روز، مغازه‌ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) احترام نمایند. به دستگاهها و ادارات دولتى و کارخانجاتى که کارهاى خاصى دارند، چیزى نمى‌گوییم ▪️؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابانها احترام کنند. ان‌شاءاللَّه روز سه‌شنبه را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه علیها) بهره‌مند بشویم. بیانات مقام معظم رهبرى‏در دیدار با فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏ (1376/06/26) http://shabestan.ir/detail/News/689918 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام چرا هیچ کدام از مراجع تقلید به حج نمی روند آیا برا جونشون میترسن؟ پس جون مردم مهم نیس که اونا رو ب حج میفرستن؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ▪️⬇️▪️⬇️ حج در صورتی واجب می‌شود که انسان مستطیع باشد، یعنی از نظر مال و قدرت بدنی و ... توانایی انجام حج را داشته باشد.(1) ▪️با توجه به این‌که استطاعت یک امر شخصی است ما نمی‌توانیم بگوییم که مراجع از نظر مالی ( اموالی که برای خودشان است نه اموالی که در دست آن‌هاست و فقط اختیار تصرف در امور خاص را دارند) و از نظر بدنی ( با توجه به سن بالای آن‌ها) و ... دارای استطاعت می‌باشد. ▪️به طور مثال معروف است که آیت‌الله مرعشی نجفی استطاعت مالی نداشت و تمام توان مالی خود را برای احیا کتابخانه اسلامی خرج کرد حتی ایشان نماز و روزه استیجاری می‌گرفتند و کمتر غذا می‌خوردند تا بتوانند کتاب تهیه کنند. پی نوشت : 1. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،مناسک حج المحشی ،ص25 ، مساله 30 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. ♦️ زیارت حج برای یک بار آنهم با شرائط استطاع، واجب است که معمولا مراجع عظام مشرف شده اند. ♦️مراجع عظام در راه دین و گسترش مبانی اسلام کرارا آبروی خود را گذاشته اند و از دادن جان که در قبال آبرو هیچ محسوب میشود، باک ندارند. ❌️ترس معمولا در مسلمان مومن جایگاهی ندارد مگر مسلمانی که در ایمان سست و فریب دنیا را خورده باشد. و اما نکته ی مهم؛ ⬇️ ⬅️ پیرامون مراجع تقلید بدلیل اساتید منحرف و فاسد در عرفان و گرایش خیل کثیر به این سو، خلوت شده است. بنابر این بجای اینکه در پی قوه ی ترس از جان در درون مراجع باشیم، شایسته است تا اصول مبانی دین را مقلد و مطاع گردیم. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin