eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام وقت بخیر ببخشید معلممون بهمون گفته بود درباره شخصیت مهربان و مهرطلب تحقیق کنیم و بیایم توضیح بدیم ... من داوطلب شدم و بعد ازاینکه تموم شد گفتن خدا هم شخصیت مهرطلب داره مثالم زدن مثلا وقتی شب های قدر هست خدا میگه تو بلند شو بیا دعا تا من حاجاتت رو بدم..... خوب الان این حرفشون نمیدونم ،ولی انگار درسته .... و اینکه یه بارم داشتن درباره وضو صحبت‌میکردن که پیامبر چون عرب ها کثیف بودن وضو رو ساخته و الان واجب نیست ما وضو بگیریم چون ماکثیف نیستیم صحت داره حرفشون؟
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ضمن تشکر از معلم گرامی، ❌️ خداوند شخص نیست که شخصیت مهر طلب داشته باشد. لم یلد ولم یولد... خدای قادر متعال تمام امور را با پشتوانه ی ذات اقدس خود انجام میدهد. چه مهر باشد چه غضب. و اما وضو؛⬇️ ⬅️اینکه مردمان عرب زمان قبل از اسلام را کثیف بخوانیم شایسته نیست چون مخلوق خدا هستند و خالق مخلوقش را دوست میدارد. اگر به مواضعی که در وضو گفته شده /مواضعی از دست و سر و صورت که آب میرسد/، از ابعاد روانشناسی فیزیک هست و هم نوع آناتومی بدن. مثال،⬇️ ⬅️ پایانه های عصبانیت در مردان پشت آرنج و در بانوان قسمت داخل آرنج تجمیع شده اند و با رساندن آب به این موضع، آتش خشم نیز خاموش میشود و عصبانیت هم فروکش میکند. ♦️دین اسلام یک دین کاملا علمی و برای سلامت بشر، به تمام سوالات و شبهات او پاسخ دارد. ♦️به معلم گرامی سلام برسانید و از مهر ورزی ایشان تشکر کنید‌. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام ورحمة الله ❓ آیا تقاضای خدا از بندگان برای عبادت، برای نیاز اوست؟ ✅ ✍خدا یعنی موجودی که تمام موجودات ضعیف و محتاج، از او وجود گرفته اند و در خود او هیچ نوع نقص و نیازی وجود ندارد. باید توجه کرد که موجودی نیازمند، هرگز خدا نخواهد بود. چون  دلایلی که برای اثبات وجود خدا مطرح شده، وجود واجب الوجود را اثبات می کند و در واجب الوجود، هیچ نقص و نیازی راه ندارد. این مسائل در جای خود مطرح شده. اما اینکه دعوت خدا به عبادت با بی نیازی او چگونه ممکن است، مساله ای است که در این جا باید به آن بپردازیم. ❇️خدای متعال، حکیم است و افعال او بی غرض نیست. اما لزومی ندارد که غرض او برای رفع نیازی از خودش باشد. بلکه غرض و هدف می تواند برای رفع نیاز از مخلوقات باشد. همانگونه که اصل خلقت انسان برای رفع نیازی از خدا نبوده، بلکه برای جود و بخشش به انسان ها بوده است. و ما نباید صفات و افعال خدا را با خودمان مقایسه کنیم و تصور کنیم چون تمام کارهای ما برای رفع نیازی از خودمان است، در نتیجه در خدا نیز چنین خواهد بود. بلکه باید فرق بین مخلوق و خالق را در نظر داشته و متوجه باشیم که هر گونه صفتی که معنای نقص و ضعف داشته باشد، در خدا ممکن نیست. ♻️بنابراین دعوت و دستور به عبادت، نباید از زاویه نیاز خدا دیده شود. بلکه باید آن را در صفات کمالی خدا بنگریم. که یکی از صفات خدای متعال رحمت اوست و این صفت در ابتدای هر سوره قرآن مورد تاکید قرار گرفته  و در موارد بسیار دیگری نیز بیان شده است: «وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللَّهَ رَؤُفٌ رَحیمٌ[نور/۲۰] چه مى ‏شد اگر فضل و رحمتى كه خدا به شما ارزانى داشته است نمى ‏بود؟ و اگر نه این بود كه خدا مهربان و بخشاینده است.» 🔄دعوت به عبادت و تمام دستورات الهی،  باید در سایه این صفت الهی دیده شود. چون نظام ایجاد شده توسط خدای متعال، قوانینی دارد که رعایت آن قوانین، عامل سعادت بندگان است. و تخلف از قوانین، موجب هلاکت و شقاوت خواهد شد. از همین رو، خدای متعال دستوراتی را بیان کرده تا انسان از سعادت خویش باز نماند: «رَبُّنَا الَّذی أَعْطى‏ كُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى‏[طه/۵۰] پروردگار ما همان كسى است كه به هر موجودى، آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده سپس هدایت كرده است!» ✳️و چون سعادت انسان در گرو عبادت خدای متعال است، خداوند هدف از خلقت او را عبادت می خواند: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ[ذاریات/۵۶] من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینكه عبادتم كنند (و از این راه تكامل یابند و به من نزدیك شوند)» ✔️عبادت خدای متعال بریدن از دنائت ها و حقارت هایی است که نفس اماره انسان، او را به سمت آنها می کشاند و کسی که پای رفتن از میان این حقارت ها را نداشته باشد، در قیامت حقیقت و باطن کار خویش را می یابد که باید از میان آتش برود اما به زانو افتاده و توانی برای رفتن ندارد: «نُنَجِّی الَّذینَ اتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظَّالِمینَ فیها جِثِیًّا[مریم/۷۲] آنها را كه تقوا پیشه كردند از آن رهایى مى ‏بخشیم و ظالمان را- در حالى كه (از ضعف و ذلّت) به زانو درآمده ‏اند- در آن رها مى‏ سازیم.» ☑️در واقع عبادت گم کردن ضعف خود، در میان دریای عظمت رب است. و انسان با عبودیت خود را به مبداء تمام کمالات گره می زند و از ضعف ها و حقارت ها می رهد. و آنان نیز که به گناه و فساد در زمین می پردازند، نیرویی برای گناه کردن ندارند، مگر اینکه خدای متعال به آنها توان داده باشد. و به همین جهت گناهکار هرگز نیرویی در مقابل خدا دیده نمی شود: «أَمْ حَسِبَ الَّذینَ یَعْمَلُونَ السَّیِّئاتِ أَنْ یَسْبِقُونا ساءَ ما یَحْكُمُونَ[عنکبوت/۴] آیا كسانى كه اعمال بد انجام مى‏ دهند گمان كردند بر قدرت ما چیره خواهند شد؟! چه بد داورى مى ‏كنند!» 📚منبع https: //javabcity . ir/node/3376
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
❓ در میان دختران و بانوان رایج کرده‌اند که حکم وضو به خاطر کثیفی اعراب جاهلیت آن موقع بوده است، اکنون که همه مرتب حمام می‌روند، دیگر لزومی ندارد – هم چنین وضو با لاک را فاقد اشکال می‌خوانند. پاسخ چیست؟ ✅ ✍لازم است دختران، بانوان، پسران، آقایان و همگان قبل از توجه به احکام وضو، به چند مسئله‌ی کلّی‌تر توجه نموده و رعایت نمایند. ❌اول آن که در مورد موضوعی که علم ندارند، سخن نگفته و اظهار نظر نیز ننمایند. امروزه ورود ناآگاه و غیر متخصص به هر امری، حتی فوتبال یا آشپزی محکوم است، اما همگان خود را مجاز می‌دانند که در مورد اسلام تا دلشان می‌خواهد نظر داده و حتی اجتهاد کنند که الا و لابد چنین هست یا چنان نیست. ⭕️دوم آن که تنبلی‌های خود را توجیه نکنند. بسیاری از این اظهار نظرها و اجتهادهای غیر علمی و غیر مستند و من درآوردی، ابتدا از تنبلی نشأت می‌گیرد، اما بعد موجب تفسیر به رأی‌ها و ایجاد فاصله و خلاء‌ها می‌گردد که راه نفوذ شیاطین انس و جان می‌شود. اول می گویند مقصود از وضو تمیزی است و بعد می‌گویند مقصود از نماز گپ و گفتگو و تشکر است، مقصود از روزه هم تسویه خون و عروق است و ...، پس هر طور که بخواهیم انجام می‌دهیم. 🔴سوم آن که تا در رشته «فقه و اصول»، تحصیلات تخصصی را به پایان نرسانده‌اند، به هیچ وجهی از ناحیه خود اجتهاد نکنند، چه رسد به این که به مبحث «فلسفه احکام» نیز وارد شوند. 🔵عزیزان دقت نمایند که اظهار نظر تخیلی و غیر مستند [که معمولاً از روی جهل و هوای نفس است]، گاه عواقب سوء و جبران ناپذیری به دنبال دارد، مثل منحرف کردن دیگران و نیز انکار یکی از ضروریات دین، که به مثابه‌ی خروج از اسلام می‌باشد. مضافاً بر این که به ضد و نقیض گویی نیز می‌افتند، چنان چه از یک سو وضو ساختن را دیگر بی‌مورد قلمداد می‌کنند و از سویی دیگر اجتهاد کرده و وضوی با لاک را بلامانع بر می‌شمرند! ◀️الف – اسلام، آخرین دین و دین جهانی برای همه عصرها و نسل‌ها می‌باشد، لذا هیچ یک از احکامش برای اعراب آن موقع نیامده است، بلکه همیشگی، جاودانه و همگانی می‌باشد. این جوی که اخیراً تشدید شده و هر حکمی را می‌گویند مال آن عصر یا اعراب بوده، به منظور تخطئه‌ی کلّ اسلام است. ⏪ب – بله، اعراب جاهلیت کثیف بودند، اما اگر از نزدیک دیده باشید، اغلب امریکایی‌ها و اروپایی‌های امروز نیز تمیزتر از اعراب جاهلیت نیستند. نه طهارتی دارند و نه رعایتی در لمس خون، سگ، خوک، شراب و نه اصراری به نظافت. اگر خیلی مجبور شوند، با یک اسپری میکروب را زدوده و بوی بد خود را از بین می‌برند، نه این تمیز می‌شوند. ⏮ج – اما در عین حال، وضو برای پاکیزگی و تمیز شدن دست و صورت نیست، نه با آب ریختن ساده دست و صورت تمیز می‌شود و نه با مسح، سر یا پا تمیز می‌شوند. ♻️اسلام برای تمیزی و سپس طهارت نیز احکام و توصیه‌های خاص خود را برای اعراب آن روز و همه انسان‌های امروز دارد. اگر منظور تمیزی بود، به همان احکام پاکیزگی بسنده می‌شد و اگر پاکیزگی قصد بود، دیگر حکم وضو با این آدابش نازل نمی‌شد. 🔆عزیزان دقت نمایند که فرق است بین «پاکیزگی و طهارت» و هم چنین «تمیزی با پاکی». به عنوان مثال: الکل طبیعی نجس است، هر چند که میکروب‌ها را می‌زداید و تمیز هم می‌کند – آب جوی روان [اگر رنگ و بویش تغییر نیافته باشد] پاک و پاک کننده است، هر چند برای نوشیدن تمیز نیست. آب قلیل – مثل یک لیوان آب – برای نوشیدن بسیار مناسب است، اما ممکن است برای تطهیر (سه بار آب ریختن، پس از تمیز شدن) کافی نباشد. 🛁صابون مایع، دستمال مرطوب، مواد شوینده، الکل و ...، همه کثیفی را تمیز می‌کنند، اما نجسی را تطهیر و پاک نمی‌کنند و چه بسا خود نیز نجس باشند. لذا فرق است بین شستوی بدن در حمام با غسل و نیز بین شستن دست و صورت با وضو. ⬅️د – در انجام وضو، باید آب به تمام نقاطی که در وضو بیان شده است برسد، لذا هر چیزی که مانع رسیدن آب شود، سبب ابطال وضو می‌گردد، از جمله لاک. پس اگر فقط یکی از انگشتان پا لاک نداشته باشد، کفایت می‌کند، چرا که حد مسح پا همین‌قدر است، اما اگر یک نقطه کوچک لاک یا هر جرم دیگری روی ناخن یا دست باشد که مانع از رسیدن آب گردد، سبب بطلان وضو می‌شود. ✅با توجه به اهمیّت ویژه این بحث، متمنی است به دختر خانم‌ها و بانوان (یا پسران و آقایان) مخاطب توصیه فرمایید حتماً این مبحث را با دقت مطالعه نمایند. 📚منبع ایکس شبهه  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام آیا نظام حکومتی مورد نظر اسلام نظام جمهوری است؟اگر اینطور است چرا امیرالمومنین برای انتخاب کارگزاران حکومتی یا مسائل دیگر به آرای مردم مراجعه نمیکردند؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️👇 🔻نقش مردم در استقرار حکومت اسلامی ... ✅🌴نخست باید توجه داشت که به عقیده شیعه حق حکومت و فرمانروایی برای خداوند است که خداوند این حق را به امامان علیهم السلام و در عصر غیبت به فقهاء واگذار کرده است  و در این رابطه برای اختیار مردم حقی لحاظ نشده است 🔸بنابراین اگر چه مشروعیت حکومت امامان و فقهاء به نصب خاص و عام الهی است , اما تحقق و ایجاد زمینه برای اعمال و اجرایی کردن حکمرانی وابسته به حضور مردم است چنانچه که امیر مومنان علیه السلام پس از هلاکت عثمان و وقتی که  مردم حاضر شدند تا ایشان را برای برقراری حکومت یاری کنند , زمام امور حکمرانی جامعه را در دست گرفت و فرمود : 🔻⬅️ «آگاه باشيد! به خدايى كه دانه را شكافته و انسان را آفريده سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران (توده‏هاى مشتاق بيعت كننده) و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود يار و ياور نبود و نيز به خاطر عهد و پيمانى كه خداوند از دانشمندان و علماى هر امّت گرفته كه : «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم سكوت نكنند»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى‏افكندم (و رهايش مى‏نمودم) و آخرينش را به همان جام اوّلينش سيراب مى‏كردم» 🌴"اما و الّذى فلق الحبّة، و برء النّسمة ، لو لا حضور الحاضر و قيام الحجّة بوجود النّاصر، و ما أخذ اللّه على العلماء ان لا يقارّوا  على كظّة  ظالم، و لا سغب  مظلوم، لالقيت حبلها على غاربها ، و لسقيت آخرها بكأس اوّلها " نهج البلاغه خطبه ٣ شارحین این کلام امیر مومنان ع می نویسند : 🔸⬅️"اين سخن امام (ع) هشدارى است به همه انديشمندان و علماى امّتها كه وقتى امكانات تشكيل حكومت و اجراى عدل و قسط الهى فراهم گردد، سكوتشان مسئوليت آفرين است، بايد قيام كنند و براى بسط عدالت و اجراى فرمان خدا مبارزه با ظالمان را شروع نمايند. آنها كه مى‏پندارند، تنها با انجام فرايضى همچون نماز و روزه و حج و پاره‏اى از مستحبّات، وظيفه خود را انجام داده‏اند، سخت در اشتباهند. اجراى عدالت و حمايت از مظلوم و مبارزه با ظلم ظالم نيز در متن وظايف اسلامى آنان قرار دارد.... 🔻امامت و خلافت داراى واقعيّتى است و مقام ظهور و بروزى: واقعيّت آن از سوى خدا و به وسيله پيامبر (ص) تعيين مى‏شود، ( چه در مورد امامان و چه در مورد فقها  )  ولى ظهور و بروز آن و تدبير و تصرّف در امور مسلمين و جامعه اسلامى، منوط به اين است كه در مردم آمادگى وجود داشته باشد و يار و ياورانى براى حمايت از آن بپا خيزند و اين جز با بيعت و پذيرش مردم امكان‏پذير نيست. 🔸⬅️ به همين دليل على (ع) در دوران خلفاى سه‏گانه- يعنى حدود 25 سال- خانه نشين بود و در امر خلافت دخالتى نمى‏كرد در عين اين كه مقام امامت او كه از سوى خدا بود هيچ گونه كمبودى نداشت. 🔻خلاصه کلام ابنکه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند تا حکومت اسلامی بتواند مستقر شود , پس از استقرار هم اگر فرض شود که اکثریت دیگر طرفدار حکومت اسلامی نباشند و تنها اقلیتی طرفدارند , اگر بتوان با تکیه بر آن اقلیت بر استقرار حکومت اسلامی بدون مزاحمت و هرج و مرج ادامه داد و اکثریت را تحت فرمان درآورد , باید چنین کرد . 🔸 چنانچه ائمه علیهم السلام می فرمودند که اگر اقلیتی از یاران قوی و مخلص داشتند که می توانستند قیام کنند و حکومت تشکیل دهند و با تکیه بر آن اقلیت ,  اکثریت را تحت فرمان خود در آورند حتما چنین می کردند . بله در صورتیکه اقلیت باقیمانده توان مقابله با اکثریت را نداشته باشند و نتوانند اکثریت را تحت فرمان درآورند , در این صورت ادامه دادن حکومت اسلامی ممکن نیست , چنانچه که امام حسن علیه السلام وقتی در چنین شرایطی قرار گرفت , حکومت را به معاویه تحویل داد و صلح کرد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
h...m.p.r: ⁉️پرسش🔰 این که می گویند حکومت اسلامی با جمهوری اسلامی که امام پایه گذاری کرده اند متفاوت است -و از آن سوء استفاده سیاسی می کنند- از نظر امام درست است؟ 🔰پاسخ اجمالی🔰 بین حکومت اسلامی با جمهورى اسلامى هیچ گونه تفاوت ماهوى و اساسى وجود ندارد، تنها مسئله‌اى که وجود دارد این است که حکومت اسلامی در صدد بیان ماهیّت حکومت است و منظور از آن حکومتى است که نظام‌هاى مختلف آن اعم از سیاسى، حقوقى و اقتصادى، مطابق و منبعث از منابع و آموزه‌هاى اسلامی باشد. اما جمهورى اسلامى بیشتر نظر به «ساختار» حکومت اسلامی دارد که در شرایط زمانى خاص (مانند عصر حاضر) بهترین و مناسب‌ترین شکل و قالب براى تحقّق آن آموزه‌هاى اسلامی و دینى است. از مجموع آنچه در متون و منابع معتبر دینى در باب دولت و حکومت آمده است، چنین برمى‏آید که اسلام بر شکل خاصى از ساختار نظام سیاسى با جزئیات مشخص اصرار ندارد، بلکه اسلام فراتر از معرّفى شکل خاصى از حکومت و متناسب با احکام ثابت و تغییرناپذیر خود، چارچوب کلّى و کلانى را معرّفى کرده که آن چارچوب در درون خود تغییرات، تطوّرات و اشکال متعدّد و متنوّعى را پذیرا مى‏شود. اسلام نه به طور کلى مردم را به حال خود رها کرده که هر چه خواستند انجام دهند و نه شکل تنگ و محدودى را براى حکومت معرّفى مى‏کند که فقط در شرایط زمانى و مکانى محدودى قابل اجرا باشد. از آن چارچوب کلى و کلانى را که اسلام براى حکومت معرّفى کرده به «حکومت و نظام اسلامى» تعبیر مى‏شود. بنابراین، تفاوت بین حکومت اسلامی با جمهوری اسلامی از نوع تفاوت بین محتوا و قالب است. حکومت اسلامی، محتوا و ساختار درونی را مشخص می‌کند و جمهوری اسلامی، قالب و شکل اجرایی این ساختار درونی است. نظر امام قُدّس سرّه الشریف از همان ابتداى انقلاب این بود که «شیوۀ حکومت» و «قانون اساسی» آن باید با نظر مستقیم مردم باشد به همه پرسى گذارده شود تا شیوۀ حکومتى خاصّى بر مردم تحمیل نشود بنا بر این برای تعیین نوع حکومت در روز 12 فروردین سال 1358 رأى گیرى سراسری برگزار و با رأی بیش از (98درصد) شیوۀ حکومتى « جمهورى اسلامى » توسط مردم تعیین گردید. روزی که با توجه به استقبال عمومی مردم از مفاهیم و احکام اسلامی، یک «عید بزرگ» به شمار می‌رود: «الآن من اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی را و این روز را روز عید می‌دانم؛ و امیدوارم که در هر سال روز 12 فروردین روز عید ملت ما باشد؛ که رسیدند به قدرت ملی و خودشان سرنوشت خودشان را به دست خواهند گرفت. ما به همه ملت تبریک عرض می‌کنیم و من این روز را بر ملت عزیز خودمان، به همه اقشارشان، تبریک عرض می‌کنم. مبارک باد بر شما این عید! مبارک باد بر شما این جمهوری اسلامی!».[۱] نکته‌ مهم در این بین، توجه اصلی و حقیقی مردم است، توجه مردم به «اسلام» به گونه‌ای در کل دنیا و تاریخ بی‌سابقه است: امام در مورد استقبال مردم از جمهوری اسلامی می‌فرماید: «اگر ما این کلمه «جمهوری اسلامی» را برداشته بودیم و می‌گفتیم «جمهوری» نمی‌توانستیم مردم را در میدان بیاوریم. مردم برای «جمهوری» هیچ وقت جانشان را نمی‌دهند، مردم برای شکم جانشان را نمی‌دهند، مردم برای آزادی نمی‌خواهند خودشان بمیرند که من آزاد بشوم. اینها حرف است. آنی که می‌تواند مردم را بسیج کند آن اعتقاد به این است که غیر از این عالم یک جای دیگر هست بهتر از اینجا».[۲] اما باید توجه داشت تا رسیدن به جامعۀ کامل اسلامی راه طولانی وجود دارد و تشکیل حکومت اسلامی با قالب جمهوری اسلامی، نقطه شروعی برای رسیدن به جامعه نمونه اسلامی با محوریت دستورات خداوند است.   [۱]. صحیفه امام، ج‏6، ص 462. [۲]. همان، ج‏11، ص 183.
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ♦️در حکومتی که امام معصوم حاکم باشد، مردم فقط مقبولیت را به رای میگذارند/بیعت/ و مشروعیت آن توسط خدا می باشد. لذا وقتی حجت خدا حاکم شود، مردم فقط با او بیعت میکنند و اموراتی مانند انتخاب مسئولین کشوری و مدیران استانی و...بعهده ی امام علیه السلام است. اما در نظام جمهوری، از رهبری جامعه تا دون ترین مسئول به واسطه ی مردم انتخاب میشود. ♦️در واقع محتوای نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز حکومت حجت خدا علیه السلام است. اما در اجرای حدود الهی تفاوتی ندارد تا جایی که قانون اساسی به رهبری جامعه اختیار داده باشد. و اما مردم زمان علی علیه السلام و عصر حاضر؛ ⬇️ ⬅️ به گواه تاریخ، مردم عصر حاضر در پذیرش و اطاعت از ولایت آمادگی بیشتر نسبت به آنزمان دارند. حضور مردم شریف در تمامی عرصه ها و صحنه ها و خون پاک شهدای گرانقدر، با توجه به تمام مشکلات موجود، بسیار فراتر از زمان یاد شده است. ♦️البته ثابت ماندن در دین، خود یک اصل مهم است که امید میرود مردم عزیز تا ظهور در دین استوار و مسقر بمانند. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ نوشته زیر که بقدر یک تاریخ بر اطلاعاتتان می افزاید، نیشتری است بر دُمَل یک‌هزار و پانصد سالهٔ انحطاط فرهنگ ایران و ایرانی ...!!! هشداری است به معدود قهرمانانی که روزی برای کشورشان قد علم خواهند کرد که با آگاهی یافتن و پند از تاریخ ، قدم به میدان کارزار بگذارند ... من یک ایرانی‌ام که در ایران و آمریکا تحصیل کردم و فعلاً در ایالت فلوریدای آمریکا زندگی‌ می‌کنم. خيلی دلم می‌خواست چند جمله در این روزهای سخت برای دلگرمی و تمجيـد از ايــران و ايــرانی بنویسم 'ولی دروغ چرا....؟ کجــای این مــلت افتخــار دارد..؟! يک مشت دزد ، چاپلوس ' کلاّش ، متظاهر ، خائــن ، فرصت طلب ، تنبـلِ حق ناشناس و پُشـت هم‌انداز در يک منطقـه از این دنيـا بنــام ايــران جمع شده‌اند و دلشان خوش است که نزدیک به دو هزار و پانصد سال پیش دارای فرهنگ برتر بوده و آدم بوده‌اند..!!! بی‌تردید ، این سـرزميــــن هیچگاه موجـوداتی با صفـات بالا را کم نداشته است!!! به این دلیل که: اُمتـّـی ( اُمت يعنی گله شتر) که آريوبرزنش را يک ایرانی خائن لو می‌دهد ، امتی که بابک خرمدینش را افشین که آن‌ هم يک ایرانیست تحويـل خلیفه می‌دهد ، امتی که کریم‌خان زندش چند سالی بیشتر دوام نمی‌آورد ولی قاجاریه‌اش تمام نشدنی است ، امتی که امیرکبيرش را می‌کشند و جايش يک دلقک می‌گذارند و آب از آب تکان نمی‌خورد ، امتی که رضاشاهش از بی‌كفايتی حاكمان قاجار ، با قدرت و لیاقت خود و کمک يارانش سر كار می‌آيد'ولی پس از مدتی ، خارجی‌ها او را تبعيــد می‌کنند و مردمش همه جشـن می‌گیرند..!! (خلاصه شده)