eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چهل و چند سال است که رسم بر این بوده؛ هر که به مردم کشورش خدمت کند «ترور» می شود، اما آنکه با خون مردم کاسبی می کند از تروریست ها، «پاداش» می گیرد . ولی عده ای خود به خواب زده ی نان ناحق خورده ی خود تحقیر کن، دسته ی اول را مزدور می نامند و دسته ی دوم را قهرمان ... ✅ اما قهرمان ها همیشه راهشان و رفتارشان مشخص است، نیازی به جار زدن و ذوق مرگ شدن ندارند. ✍شیخ فرهاد فتحی زارچی، همان کسی است که رنگ شهر ها را برای کرونا تعیین می کرد و به قول خودش تعیین میکرد کدام امام جمعه نماز بخواند و کدام امام جمعه نماز نخواند😏
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام قبلا به سوالاتی با این مضمون در گروه پاسخ داده شده و همچنین علت این خروجی ها کاش شبهه افکن بجای با کنایه صحبت کردن وضعیت آموزش و دانش برخی دانش آموختگان که برگرفته از تفکرات برخی اساتید هست را هم اخص در این یک دهه اخیر می دیدند . 🔻🔹🔻توضیح وزارت علوم درباره ادعای اخراج ۵۸ استاد دانشگاه......⬇️⬇️ سخنگوی وزارت علوم: 🔹👈گله داریم از برخی از رسانه‌ها که بدون تحقیق و بعضاً با نیات و اغراض سیاسی و درجهت تخریب آموزش عالی کشور اقدام به نشر برخی از اخبار می‌کنند که غالب آن اخبار کذب است. 🔹⬅️ باعث تأسف است که به چارچوب‌ها و قواعد شناخته‌شده امر رسانه چه از جهت قانونی چه از جهت اخلاقی پای‌بند نیستند. 🔹👈وزارت علوم قدر اساتید را می‌داند و ما از همه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه که بیش‌از ۶۰ هزار نفر هستند تشکر می‌کنیم.
هدایت شده از نجمه کبیریان
علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادعای برخی از جراید مبنی بر اخراج ۵۸ استاد دانشگاه در دولت سیزدهم گفت: ما حقیقتاً گله داریم از برخی از رسانه‌ها که بدون تحقیق و بعضاً با نیات و اغراض سیاسی و درجهت تخریب آموزش عالی کشور اقدام به نشر برخی از اخبار می‌کنند که غالب آن اخبار کذب است و باعث تأسف است که به چارچوب‌ها و قواعد شناخته‌شده امر رسانه چه از جهت قانونی چه از جهت اخلاقی پای‌بند نیستند. وی ادامه داد: اولاً این‌که وزارت علوم تحقیقات و فناوری قدر اساتید را می‌داند و ما از همه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه که بیش‌از ۶۰ هزار نفر هستند تشکر می‌کنیم، بابت نقش مهمی که در پیشرفت علمی و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا و تربیت نیروی انسانی زبده و دانا و توانا برای کشور دارند و همچنین نقش مهمی که در تلاش برای حل مسائل کشور چه در حوزه‌های صنعتی و چه در حوزه‌های اجتماعی و دیگر حوزه‌ها دارند؛ حتماً باید قدردانی و تشکر کنیم و قدر تمام این بزرگواران را می‌دانیم. سخنگوی وزارت علوم افزود: اما این ادعایی که جریده مورد نظر داشته و اعلام کرده است که ۵۸ نفر از اعضای هیأت علمی در دولت سیزدهم و همچنین ۸۵ نفر در دولت نهم و دهم اخراج شده‌اند، فارغ از این‌که این ادعا چقدر درست است، باید عرض کنم که متأسفانه این جریده فراموش کرده یا خواسته فراموش کند که در دولت یازدهم و دوازدهم ۳ هزار نفر را اخراج کردند، بورسیه‌های مظلومی که بچه‌های متخصص، جوان، تحصیل‌کرده و نخبگان این کشور بودند به بهانه این‌که ممکن است پرونده چند نفر از آنها ایراداتی داشته باشد، تمام آنها را به یک چوب راندند و با اغراض پلید سیاسی و نیت سیاه خود این‌ها را طرد و بی‌حیثیت کردند و جامعه علمی کشور را از حضور این‌ها محروم کردند. وی ادامه داد: قاعدتاً می‌دانید، این هشتاد و اندی که در دولت نهم و دهم ادعا شده و این ۵۸ نفری که ادعا شده در دولت سیزدهم اخراج شده اند، در برابر آن ۳ هزار نفر هیچ است، که قرار بود هیأت علمی شوند و متأسفانه آنها را از حق قانونی و حق شرعی خود محروم کردند و اگر قرار بر این باشد که کسی مدعی باشد در این خصوص، ما مدعی هستیم که چرا سه هزار نفر از بچه‌های مملکت را بلاتکلیف رها کردند و از آموزش عالی بیرون انداختند این دو عدد اصلاً باهم قابل قیاس نیست. وی ادامه داد: نکته دوم این‌که در خصوص این ۵۸ نفر تک به تک بررسی دقیق انجام داده‌ایم و بررسی‌ها نشان می‌دهد غالب این ادعاهایی که انجام‌شده، کذب و دروغ محض است و من تعجب می‌کنم که چطور شرمسار و خجالت‌زده نیستند که این دروغ‌ها را در جامعه رواج می‌دهند! شمسی پور افزود: از این لیست ۵۸ نفر ۳ نفر مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که به وزارت علوم ارتباطی ندارند و ۱۷ نفر دیگر مربوط به دانشگاه آزاد هستند که خودشان باید پاسخ دهند و ارتباطی به وزارت علوم ندارند، ۳۸ نفر باقی‌مانده مربوط به وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند که وضعیت همه آن‌ها را توضیح می‌دهم.  ادامه داد: از این ۳۸ نفر باقی‌مانده که ادعا شده اخراج شده اند، ۳ نفر بازنشسته هستند و بازنشسته شدن کارمندان دولت امری جاری و متداول است این افراد به سن بازنشستگی رسیده اند، سن این افراد و سابقه خدمتشان به حد مندرج در آئین‌نامه رسیده و دانشگاه طبق آئین‌نامه استخدامی اعضا هیأت علمی آن‌ها را بازنشسته کرده‌است این بازنشستگی‌ها هیچ ربطی به اخراج و اغتشاشات ندارد و جالب است که بدانید یکی از این ۳ نفر قبل از فتنه سال ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌است. سخنگوی وزارت علوم یادآور شد: پس ۳ نفر از این‌ها بازنشسته شده اند، سن و سابقه خدمتشان به بازنشستگی رسیده است و همین الان هم ماهانه چند نفر از اعضای هیأت علمی در یک فرایند عادی و قانونی بازنشسته می‌شوند. وی ادامه داد: ۳ نفر دیگر از این اساتید پرونده قضائی خارج از وزارت علوم دارند و این ارتباطی به وزارت علوم ندارد و طبق قانون از ما خواسته می‌شود این افراد تعلیق شوند تا تعیین تکلیف قضائی شوند، بنابراین، این سه نفر هیچ ارتباطی به وزارت علوم ندارند، پرونده آن‌ها پرونده قضائی است، باید ببینیم چه کاری کرده اند که قوه قضائیه آن‌ها را مورد بازخواست قرار داده است. شمسی پور ادامه داد: از این لیستی که مورد ادعا است ۵ نفر از این اساتید اکنون عضو هیأت علمی هستند و به دروغ این‌ها را اخراجی نامیده‌اند این‌ها افرادی هستند که از جایگاه مدیریتی که داشتند، یا با استعفای شخصی کنار رفته‌اند یا تغییر مدیریتی رخ داده است و این پنج نفر جابه‌جا شده اند به‌عنوان مثال دکتر رحمت صادقی که رئیس دانشگاه کردستان بود و الان عضو هیأت علمی بوده و یک‌سال و چند ماه نیز در دولت سیزدهم کار کرده‌است، پارسال جای خود را به دکتر قادر زاده داده است و با عزت و احترام این جابجایی انجام‌شده است و وی همین الان نیز عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب 👇⬇️ واکنش دانشگاه شریف به قطع همکاری با شریفی زارچی روابط عمومی دانشگاه شریف: 🔹متاسفانه، ایشان پس از دریافت مصوبه، در یک اقدام غیرحرفه‌ای و با استفاده از دسترسی‌های خود در فضای مجازی، مدعی شدند که در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ از طریق یکی از سامانه‌های دانشگاه، درخواست تبدیل وضعیت استخدامی داده‌ شده است. 🔹در حالی که سامانه مذکور منحصراً برای درخواست ترفیع سالانه و تمدید قرارداد اعضای هیئت علمی پیمانی در پنج سال اول است و برای تبدیل وضعیت استخدامی نیاز به تشکیل پرونده فیزیکی و ارائه همه مستندات مورد نیاز است و به همین سبب درخواست مورد اشاره، حتی در دانشکده نیز بررسی نشده بود. 🔹سوابق آموزشی، پژوهشی، اجرایی، اجتماعی و صنعتی هر یک از اعضای هیئت علمی دانشگاه، زمانی در روندهای استخدامی و ارتقاء علمی، قابل استناد از سوی فرد و بررسی از سوی دانشگاه است که به انضمام تشکیل پرونده علمی، به دانشگاه ارائه شود تا نقش این عضو هیئت علمی در یکایک مستندات علمی ارائه‌شده، توسط کمیسیون‌های تخصصی مربوطه مورد بررسی و ممیزی قرار گیرد. 🔹در غیر اینصورت، این سوابق فارغ از میزان اعتبار، تاثیری در وضعیت اداری-استخدامی و یا ارتقاء علمی ایشان ندارد. این فرآیند، یک فرآیند حرفه‌ای، مرسوم، و تخصصی در عموم دانشگاه‌ها است و در مورد تک تک اعضاء هیئت علمی به‌صورت یکسان اجرا می‌شود 🔹عضو هیئت علمی در دانشگاه به کسی اطلاق می‌شود که صرفاً از طریق فراخوان عمومی وزارت متبوع به هیئت جذب دانشگاه معرفی و فرآیند مربوطه را در درون دانشگاه طی نموده و تاییدیه‌های لازم را از نهادهای مصرح در قانون اخذ کرده باشد. 🔹دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه، در هر نیم‌سال، ممکن است برای رفع نیازهای آموزشی خود، افرادی را برای ارائه یک درس، به‌صورت موقت و به‌عنوان استاد مدعو، دعوت به همکاری نمایند که این موضوع در چارچوب اختیارات قانونی ایشان است و ارتباطی با فرآیندهای هیئت جذب دانشگاه ندارد. اطلاق عنوان «استاد دانشگاه صنعتی شریف» به برخی اشخاص که در هر نیم‌سال تحصیلی به‌عنوان استاد حق‌التدریس مدعو به دانشگاه دعوت می‌شوند، به هیچ عنوان صحیح نمی‌باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام و احترام # شبهه بازهم اختلاس باز هم دزدی ظهر امروز در گمرک مرز بازرگان یک کامیون ایرانی که ظاهرا بار پسته زده بود و از مبدا ایران به کشور اوکراین در حال حرکت بود در مرز بازرگان پس از عبور از دستگاه ایکس ری مامور متوجه جاساز شمش های طلا زیر کارتن های پسته شد و پس از تخلیه دوهزار شمش یک کیلویی طلا کشف شد ! پس از دستگیری راننده مشخص شد بار از گمرک اسلامشهر بارگیری شده و در حین بارگیری راننده در مکانی دیگر حضور داشته مقامات ایرانی هم فعلا سکوت کرده و از گفتگو و مالکیت ومسئولیت شمش ها شانه خالی کرده است دولت ترکیه هم تمام شمش ها را بلاصاحب مصادره کرده است! ببینید مال و ثروت کشور چطور تاراج میشه 😟 لطفا انتشار بدین تا همه متوجه غارت ثروت و حق مردم بشن
هدایت شده از محمد حسین
پاسخ: تصویر مربوط به کامیونی است که در سال ۲۰۰۳(۱۳۸۲) در یک ایست بازرسی در حومه کرکوک عراق توقیف شده بود. https://www.stripes.com/history/archive_photo_of_the_day/gold-haul-in-iraq-2003-1.625926 2️⃣محال است موردی از کشف شمش طلا و... در گوشه ای از دنیا اتفاق بیفتد و عکس یا فیلم آن در اینترنت منتشر شود ولی ضدانقلاب آنرا به مسئولان جمهوری اسلامی نسبت ندهد! ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانش آموزی امام حسین (ع)میدونست تو کربلا چه اتفاقاتی قراره بیفته پیامبر اکرم (ص)هم از این موضوع آگاه بودن این یعنی سونوشت امام حسین از همان طفولیت نوشته شده پس اگه امام حسین (ع) فداکاری کرد چرا شمر و یزید و ....لعن میکنیم پس شمر و یزید هم فداکاری کردن که لعن و نفرین شیعه را به جون خریدن تا اسلام زنده بمونه پس عملا انسان ها هیچ نقشی تو سرنوشت خودشون ندارن یا فقط تو قضیه کربلا اینجور بوده؟
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
👇 وقوع عاشورا یک تراژدی بزرگ در حیات بشری است که بهترین انسان‌ها با بدترین وضعیت روبرو می‌شوند. حال سوالاتی که در این مورد مطرح است به شرح زیر به عرض می‌رسد 1- داستان کربلا از زمان حضرت آدم وجود داشته آیا امکان تغییر این جریان در طول تاریخ وجود نداشته است‌؟ 2- چنانچه اتفاقاتی در طول مسیر تاریخ رخ می‌داد که این اتفاق نیفتد، پاسخ پیشگویی‌هایی که پیامبر و ائمه اطهارصلوات الله علیهم شده چیست‌؟ 3- اگر این اتفاق به هر صورت باید عملی می‌شد آیا حادثه کربلا دال بر جبری بودن آن نخواهد بود؟ 4- چنانچه یزیدیان مآمور به چنین رفتاری بودند چه سرزنشی بر آنها می‌رود‌؟ ✅ 👇 اگر چه مسئله در مورد واقعه، فاجعه و تراژدی عاشورا مطرح شده است، اما موضوع و پرسش‌های پیرامونش عام است و در مورد هر اتفاق بزرگ، کوچک، خوشایند و یا ناخوشایند دیگری نیز می‌تواند مصداق داشته باشد؛ هر چند یک جرعه آبی باشد که می‌نوشیم! که در واقع این همان بحث "جبر یا اختیار" می‌باشد. بنابراین، لازم است ابتدا با معانی و تعاریف واژگانی چون: جبر، اختیار، قضا، قدر، سرنوشت، خداوند ازلی و بالتبع علم ازلی او و ... آشنا شویم و سپس به سراغ مصادیق گوناگون، و از جمله کربلا و یا هر حادثه‌ی دیگری برویم؛ که در این موارد، پیش از این مطالب بسیاری درج شده است که از طریق درج کلمات مرتبطی [چون: قضا، قدر، سرنوشت و ...] در بخش جستجو در سایت، می‌توانید دسترسی یافته و مطالعه نمایید. ●- حالا مسئله را برای خودمان، با مثال زدن از تراژی کربلا، متفاوت و متغیر ننماییم و از خود بپرسیم: آیا این یک لیوان آبی که نوشیدم، در ازل معین بود یا خیر؟ و اگر معین بود، این جبر است یا خیر؟! باید دقت نماییم که علم داشتن به چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده، چه در علم الهی باشد و چه در علوم دیگران، دلیل وقوع آن اتفاق نمی‌باشد و اتفاق نیز معلول آن علم نمی‌باشد. اگر کارشناس هواشناسی علم پیدا کرد که فردا باران می‌بارد، این بارش به علت علم او صورت نگرفته است، بلکه میلیون‌ها علت و معلول دیگری دارد که مقدرات (اندازه‌ها) را برای بارش فراهم نموده و بارش باران حتمی (قضا) شده است؛ منتهی دانشمند به آن علل و مقدرات علم دارد. بنابراین، خداوند علیم، علم دارد که بندگان او، در هر زمان، با توجه به شرایط، امکانات، موهبات، نعمات، مشکلات، عقل، وحی و اختیارات، چه خواهند کرد؛ نه این که بندگانش چون او علم دارد، مجبور شده‌اند که این کارها را بکنند. ●- پرسیده شده که اگر تمامی علل و اسباب تغییر می‌نمود، آیا این اتفاق تغییر می‌نمود؟ بله، وقتی علت‌ها متغیر شوند، معلول‌ها نیز متغیر می‌گردند، و این منافاتی با علم خدا و یا پیشگویی ندارد، چرا که علیم می‌داند که چه تغییراتی رخ خواهد داد و اگر بخواهد، آن را می‌گوید. لذا شما نباید اصل خبر یک اتفاق را ثابت فرض کنید و سپس بپرسید: «آیا اگر علل تغییر می‌یافت، معلول نیز تغییر می‌یافت؟»، بله هم معلول تغییر می‌یافت، و هم اخبارش»؛ نه این اخبارش ثابت می‌ماند، اما وقایع متغیر می‌گردید. سرنوشت: اموری در سرنوشت بشر، جبری هستند. مانند به دنیا آمدن و یا از دنیا رفتن و مرگ در زمانی که به عنوان حداکثر عمر برای یک نفر در نظر گرفته شده است؛ اما ممکن است زودتر خودکشی کند و یا به قتل رسد. اما اموری دیگری نیز در سرنوشت اختیاری می‌باشند و توسط خود انسان تقریر می‌گردند [حال یا خود شخص، یا اجبار شرایط محیطی و ...]، مانند هر تصمیم و اراده‌ای که می‌نماییم و خود علل می‌شود برای معلول‌های بسیار. اگر کسی اراده نمود که دنبال تحصیل علم برود، یا دنبال کسب حلال برود، یا تشکیل خانواده دهد و یا ...، اراده‌ی اوست که به اذن الله محقق می‌گردد و برای او سرنوشتی را تقریر می‌نماید. لذا حتی در مورد سرنوشت اقوام و جوامع بشری فرمود: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ - در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند / الرّعد، 11». 👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
اگرها:👇 در قرآن کریم، می‌خوانیم که وقوع بسیاری از امور، مشروط است و "اگر" دارد. اگر مؤمن باشیم و عمل صالح انجام دهیم به بهشت می‌رویم – اگر کسی کافر و مشرک گردد و مرتکب ظلم و گناه شود، به جهنم می‌رود – باز گذارده‌ی خدا (امام زمان علیه السلام) خیر است برای شما، اگر مؤمن باشید «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» و ... . بنابراین، اگر بپرسیم: «آیا اگر مردم ایمان می‌آوردند – آیا اگر مردم مسلمان، ولایت شناس و امام شناس نیز می‌شدند – آیا اگر عده‌ی بسیاری از مسلمانان مکه و مدینه که امام علیه السلام و یزید لعنة الله علیه را خوب می‌شناختند، امام را همراهی می‌کردند – آیا اگر خواص کوفه خیانت نمی‌کردند – آیا اگر عوام شامی و کوفی، کمی شعور و مردانگی به خرج می‌دادند و ...، این اتفاق رخ می‌داد یا رخ نمی‌داد؟ پاسخ این است که رخ نمی‌داد، چرا که علل، اسباب و مقدراتش فراهم نشده بوده که قضایش حتمی گردد. با اخبار و پیشگویی نیز منافات ندارد، چرا که در این صورت این پیشگویی گفته نمی‌شد و چیز دیگری گفته می‌شود، مانند اخبار ظهور و پس از آن. پس، شناخت‌ها، بصیرت‌ها، اراده‌ها، عزم‌ها، مواضع و عملکردها، همه در تقریر سرنوشت‌های فردی یا اجتماعی، اثر مستقیم دارند و می‌توان گفت: «اگر چنان نمی‌شد، چنین نیز نمی‌شد»! یزیدیان لعنة الله علیهم اجمعین: اگر خط سؤالات و شبهات از چند قرن پیش تا کنون را مطالعه نمایید، می‌بینید که شکل و جمله‌بندی و چگونگی طرح موضوع متفاوت است، اما همه یک خط را دنبال می‌کنند که آن هم "توجیه و تطهیر یزیدیان و جبری نشان دادن حادث می‌باشد". ●- البته این "توجیه و تطهیر" یزید و یزیدیان در آن زمان، که برای توجیه جنایات و تطهیر یزیدیان این زمان طرح می‌شود، ترفند جدیدی نیست، بلکه خطی بسیار قدیمی است که از گذشته‌های دور امتداد داشته است! چنان که بت‌پرستان می‌گفتند: «آن خدای بزرگ که الله است، بت‌پرستی ما را می‌بیند و عذاب نمی‌کند؛ پس معلوم است که اشکالی ندارد و او نیز قبول دارد»! لابد در ماجراهای پس از عاشورا شنیده‌اید که وقتی کاروان اسرا را وارد قصر یزید کردند و ابن زیاد ملعون، حضرت زینب علیها السلام را شناخت، ضمن بددهنی‌های فراوان، نگفت: «آیا دیدی که ما چطور برادرانت و همگان را قتل عام کردیم»، بلکه گفت: «کَیْفَ رَاَیْتِ صُنْعَ اللهِ بِاَخیکِ - کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟!» یعنی: این جنایات کار ما نبود، یک جبر الهی بود و ما نیز مأمور بودیم! لذا ایشان پاسخ منطقی دادند، در برابر همان کار و صُنع خدا فرمودند: «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا – من جز زیبایی، چیزی ندیدیم»؛ اما کار آنها و جنایت آنها را به شدت محکوم نمود. چرا که همه اختیاری بود. جبر و هدایت: بی‌تردید نظام تکوین جبری است. نه ما زمین، ماه و خورشید را پدید آورده‌ و باد و باران را آفریده‌ایم، و نه ما می‌توانیم مسیر آنان در فلک را تغییر دهیم و ربوبیت عالم هستی را در دست بگیریم، اما تردیدی نیست که حتی تصور "جبر" نیز با "هدایت تشریعی" منافات دارد، چرا که اگر جبر باشد و اختیاری در کار نباشد، دیگر ارسال انبیا و رسولان، دعوت به خدا و پذیرش حق و دوری و اجتناب از باطل، طاغوت، حلال و حرام، واجب و حرام، و توصیه و تأکیدهای شدید بر چنین باشید، و چنین نباشید و ... هیچ معنا، مفهوم و مصداقی نخواهد داشت، و هم چنین دستور بر گناه نکنید و اگر احیاناً مرتکب گناه شدید، استغفار و توبه نمایید نیز بی‌معنا خواهد شد و بالتبع، حشر، سؤال، حساب، پاداش و مکافات نیز موضوعیتی نخواهد داشت. پس اعتقاد به "جبر محض"، به منزله‌ی کفر و شرک و تعطیل دین خواهد بود، چنان که اعتقاد به "اختیار محض" نیز چنین است. لذا اعتقاد شیعه، طبق فرمایش امام صادق علیه السلام، بر این است که «نه جبر محض است و نه تفویض و اختیار محض، بلکه امریست بین این دو». مثل این که کسی که می‌تواند به اختیار خودش نمازش را اقامه کند و یا ترک نماید، اما نتایج هیچ کدام در اختیار خودش نمی‌باشد؛ چنان که مختار است آب بنوشد و یا زهر بنوشد، اما آثار و نتایجش جبری است و در اختیار او نمی‌باشد. عاشورا: بنابراین، طبیعی است که اگر تمامی شرایط، علل و اسباب وقوع عاشورا تغییر می‌یافت، این فاجعه نیز اتفاق نمی‌افتاد؛ اما فعلاً که چنین نشده است. پس بررسی این "اگرها" فقط برای درس و عبرت خوب است، وگرنه واقعه را تغییر نمی‌دهد. ●- امام خامنه‌ای مدظله العالی: «اگر خواص امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند، تاریخ نجات پیدا می‌کند و دیگر حسین‌ بن‌ علی‌ها به کربلاها کشانده نمی‌شوند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛ کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد». (20/3/1375) 📚منبع ایکس شبهه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ سعید حدادیان را بهتر بشناسیم علی اصغر نایینی معروف به حاج سعید حدادیان متولد ۱۳۴۴ تهران محله مرتضی گرد و بزرگ شده در نازی اباد از اراذل معروف منطقه بود و پدرش شغل مطربی عروسی ها راداشت . حدادیان بعد از مرگ برادرش با زن برادرش ازدواج کرد و دو فرزند پسر و سه فرزند دختر دارد مهدی محمدحسین رقیه فضه وزینب که محمدحسین که سابقه ارتباط با جاسوس اسراییل رادر پرونده دارد .حدادیان از سال ۷۶ کارمند نهاد رهبری دانشگاه تهران بوده که با مدرک دیپلم جذب شده و بتازگی از دانشگاه آزاد مدرک ارشد ادبیات خود را گرفته و به همراه زن صیغه ای خود فاطمه نانیزاد در نهاد دانشگاه به مقام مسئول نهادرهبری رسیده.... فاطمه نانیزاد  ده سال است صیغه حدادیان است و کارمند نهادرهبری.... (خلاصه شده )
سلام و ادب.. چون حقیر از زمان دفاع مقدس با این مداح فاطمی کاملا آشنا هستم، بگویم که مطالب ذکر شده در جهت تخریب ایشان و ترمیمِ پله های ویران شده ی امثال علیمی هست.❌ ⬅️ این مداح فرزند یک مداح بنام عبدالحمید است که اصلاتا نائینی اما در تهران/ نازی آباد/ بدنیا آمده است.. ضمن اینکه در کنار مراثیِ مذهبی ، سیاسی ترین مداح جهان اسلام است‌. ❌️ اراجیف گفته شده نمیتواند کسی را که حضرت زهرا سلام الله نظر کرده است را به چالش ببرد. متاسفم برای پایگاه خبری جانبازان جنگ تحمیلی که همواره با فرافکنی های گوناگون قصد دارند تا غنیمت های دفاع مقدس را طلب کنند. الاقل....محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
❌پروژه تخریب چهره های انقلابی متنی سرتاسر کذب ودروغ وتهمت نسبت به مداح انقلابی. ♦️‌ پروژه مشترک اصلاحات با ضدانقلاب که استارتش رو سایت انتخاب زده ... 🔹‌ ‌ با اسم رمز اخراج اساتیده و هدفش درگیر کردن دانشگاه و التهاب در فضای دانشگاهی هست اینبار سرخط فتنه و اغتشاش رو در دانشگاه باید جستجو کرد 👈وی اصلیتش نایینی می باشد در سال ۶۳ زمانی که ۱۹ سال سن داشته است و در دوران جنگ تحمیلی ازدواج نموده است و حاصل این ازدواج دو فرزند یک پسر و یک دختر نیز می باشد. 🔺چند سالتون بود که فهمیدید سعید حدادیان از سال ۹۵ تو دانشگاه تهران تدریس داشته و رسانه‌های اصلاح طلب الان دارن الکی شلوغش میکنن؟! 🔹فکر می‌کنید چه ارتباطی بین سالگرد مهسا، شروع دانشگاه‌ها، اخراج شریفی زارچی و این تولید تشنج مصنوعی توسط رسانه‌های اصلاح طلب هست؟! 🔹کور خوندید آقایون.. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
آیا به نظرتان این شخصیت مورد هجوم دشمن نیست؟؟ 👇👇 فاطمه نانی‌زاد در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. او از کودکی به شعر علاقه‌مند بود و در مقطع متوسطه سرودن را آغاز کرد. داراری مدرک کارشناسی ارشد «روان‌شناسی تربیتی» است و غیر از فعالیت در این زمینه، در زمینه‌های شعر، نویسندگی و خبرنگاری نیز فعالیت می‌کند. نانی‌زاد هم‌اکنون مدیر اجرایی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران است و در برگزاری کنگره‌های ادبی سوختگان وصل فعالیت موفقی داشته است. «باران بی‌هوا» و «صحن فیروزه» آثار منتشر شده اوست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام در جواب کسی که میگه با آخوند جماعت وصلت نکن و در مورد وصلت کردن با آخوندا حرفای ناشایست میزنه چی بگیم؟
هدایت شده از چشم من و امر ولی
آخوند با غیرآخوند فرقی نمی کند یعنی حرف ایشان اینطور نیست که غلط باشد اما کلیت ندارد مثلا اگر آخوندی باشد که مثل خیلی از مردم دیگر هم خودش از نظر دینی و اخلاقی از نظر اسلام تأیید نشود و هم در تربیت فرزندانش کوتاهی کرده که مشکل اخلاقی و تربیت داشته باشند کاملاً حرف صحیحی است با این چنین خانواده آخوندزاده ای نباید وصلت کرد کما اینکه غیرآخوند هم اگر خودش و خانواده اش فاقد تربیت اسلامی و اخلاقی باشند ازدواج با آنها ازنظر شرع و عقل و عرف غلط است لذا حواسمان باشد اینطور نیست که هر آخوندی واقعا از نظر اسلام مورد تأیید باشد مصداق آن آخوندهای درباری که قبلاً بودند و نون به نرخ روز خور بودند و در حال حاضر امثال کدیور که لباس روحانیت را پوشیده و درس طلبگی خوانده اما بویی از اسلام و اعتقادات نبرده که اکنون مثل خیلی از منافقین از کشور خارج شده و در کشور غربی زندگی می کند پس اینطور نیست که همه آخوندها از کره مریخ آمده باشند و جزو انسانها مقدس و مذهبی و مقیدی باشند اما روحانیونی که واقعاً از نظر شرع مقدس و روایات اهل بیت مورد تأیید می باشند و نمونه انسانهای صالح و شایسته و باتقوا می باشند و در تربیت خانوادگی نیز فرزندانشان را واقعا اخلاقی و اسلامی تربیت نموده و مهذّب و معتقد و با اخلاق هستند و پایبند به احکام شریعت اسلامی هستند ازدواج با این خانواده روحانی از نظر شرع و عقل و عرف مذهبی مورد تأیید و اتفاقا وصلت نکردن با این خانواده مایه پشیمانی است لذا حرف این گوینده نسبت به چنین روحانی هایی کاملاً مردود و باطل است به عنوان نمونه روحانی که الگوی اسلامی و دینی و اخلاقی بسیار عالی است رهبر معظم انقلاب که هم خانواده اخلاقی و مذهبی و مقیدی دارند و هم فرزندان شایسته و باادب و اخلاقی تربیت کرده است یا نمونه دیگر خانواده روحانی مذهبی و اخلاقی که الگوی دینی مناسبی برای خانواده های مذهبی است خانواده طباطبائی که فرزندشان به نام سید محمدحسین طباطبائی از خردسالی حافظ قرآن بود و پدر و مادر او هم اخلاقی و مذهبی بودند و به شدت به رعایت مسائل دینی و اخلاقی اهمیت می دادند که هم خودشان الگو برای مرد و زنان مسلمان می باشند و هم فرزندشان را بگونه ای تربیت کردند که از فرزندان صالح و شایسته ای شد که در اوج رعایت مسائل دینی از نظر اخلاقی هم زبانزد خاص و عام هست و اکنون هم که ازدواج کرده است هم همسرش با این ازدواج افتخار می کند و هم توانسته اند فرزند و دخترشان را هم قرآنی و اخلاقی تربیت کنند و در این مورد موفق بودند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از چشم من و امر ولی
خلاصه اینکه در وصلت کردن فرقی بین روحانی و غیرروحانی نیست اگر خانواده ای است که فرزندانشان فاقد تربیت اسلامی و اخلاقی هستند وصل با این خانواده روحانی یا غیرروحانی کاملا غلط است و قطعا جز پشیمانی نصیب انسان نمی شود اما اگر این خانواده روحانی یا غیرروحانی هم خودشان مذهبی و اخلاقی هستند و هم فرزندانشان دارای تربیت اسلامی و دارای اخلاق هستند وصلت با اینها کاملا صحیح و وصلت نکردن با آنها منع شرعی و عقلی ندارد لذا در این قسم دوم حرف گویند که می گوید با روحانی وصلت نکن کاملا غلط و هیچ دلیل عقلی و منطقی پشت حرف او نیست و جا دارد با این سوال او را زیر سوال ببریم و حرفش را مخدوش کنیم اینطور که بگوییم اگر یک خانواده روحانی که مقید به شریعت اسلام و از نظر اخلاقی متخلّق به اخلاق اسلامی هستند و در نهایت ادب و تربیت دینی بار آمده اند چه دلیل بر رد کردن وصلت با آنان دارید کدام عقل سلیم می پذیرد که اگر موردی از نظر دینی مقید و از نظر اخلاقی انسان با اخلاقی باشد غلط است ازدواج کردن با او کما اینکه روایات اهل بیت هم توصیه می کند که با فرد مقید به شئونات اسلامی و اخلاقی وصلت کنید و حرف این گوینده کاملا متضاد روایات اهل بیت می باشد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می گوییم: پس اسلام واقعی چیست؟ کجاست؟ کی قرار است اجرا شود؟ می گویند: اسلام واقعی هنوز پیاده نشده. باید تا ظهور مهدی صبر کنید... . می گوییم ظهور چه موقع است؟ می گویند شاید این جمعه بیاید... !