eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
👇 وقوع عاشورا یک تراژدی بزرگ در حیات بشری است که بهترین انسان‌ها با بدترین وضعیت روبرو می‌شوند. حال سوالاتی که در این مورد مطرح است به شرح زیر به عرض می‌رسد 1- داستان کربلا از زمان حضرت آدم وجود داشته آیا امکان تغییر این جریان در طول تاریخ وجود نداشته است‌؟ 2- چنانچه اتفاقاتی در طول مسیر تاریخ رخ می‌داد که این اتفاق نیفتد، پاسخ پیشگویی‌هایی که پیامبر و ائمه اطهارصلوات الله علیهم شده چیست‌؟ 3- اگر این اتفاق به هر صورت باید عملی می‌شد آیا حادثه کربلا دال بر جبری بودن آن نخواهد بود؟ 4- چنانچه یزیدیان مآمور به چنین رفتاری بودند چه سرزنشی بر آنها می‌رود‌؟ ✅ 👇 اگر چه مسئله در مورد واقعه، فاجعه و تراژدی عاشورا مطرح شده است، اما موضوع و پرسش‌های پیرامونش عام است و در مورد هر اتفاق بزرگ، کوچک، خوشایند و یا ناخوشایند دیگری نیز می‌تواند مصداق داشته باشد؛ هر چند یک جرعه آبی باشد که می‌نوشیم! که در واقع این همان بحث "جبر یا اختیار" می‌باشد. بنابراین، لازم است ابتدا با معانی و تعاریف واژگانی چون: جبر، اختیار، قضا، قدر، سرنوشت، خداوند ازلی و بالتبع علم ازلی او و ... آشنا شویم و سپس به سراغ مصادیق گوناگون، و از جمله کربلا و یا هر حادثه‌ی دیگری برویم؛ که در این موارد، پیش از این مطالب بسیاری درج شده است که از طریق درج کلمات مرتبطی [چون: قضا، قدر، سرنوشت و ...] در بخش جستجو در سایت، می‌توانید دسترسی یافته و مطالعه نمایید. ●- حالا مسئله را برای خودمان، با مثال زدن از تراژی کربلا، متفاوت و متغیر ننماییم و از خود بپرسیم: آیا این یک لیوان آبی که نوشیدم، در ازل معین بود یا خیر؟ و اگر معین بود، این جبر است یا خیر؟! باید دقت نماییم که علم داشتن به چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده، چه در علم الهی باشد و چه در علوم دیگران، دلیل وقوع آن اتفاق نمی‌باشد و اتفاق نیز معلول آن علم نمی‌باشد. اگر کارشناس هواشناسی علم پیدا کرد که فردا باران می‌بارد، این بارش به علت علم او صورت نگرفته است، بلکه میلیون‌ها علت و معلول دیگری دارد که مقدرات (اندازه‌ها) را برای بارش فراهم نموده و بارش باران حتمی (قضا) شده است؛ منتهی دانشمند به آن علل و مقدرات علم دارد. بنابراین، خداوند علیم، علم دارد که بندگان او، در هر زمان، با توجه به شرایط، امکانات، موهبات، نعمات، مشکلات، عقل، وحی و اختیارات، چه خواهند کرد؛ نه این که بندگانش چون او علم دارد، مجبور شده‌اند که این کارها را بکنند. ●- پرسیده شده که اگر تمامی علل و اسباب تغییر می‌نمود، آیا این اتفاق تغییر می‌نمود؟ بله، وقتی علت‌ها متغیر شوند، معلول‌ها نیز متغیر می‌گردند، و این منافاتی با علم خدا و یا پیشگویی ندارد، چرا که علیم می‌داند که چه تغییراتی رخ خواهد داد و اگر بخواهد، آن را می‌گوید. لذا شما نباید اصل خبر یک اتفاق را ثابت فرض کنید و سپس بپرسید: «آیا اگر علل تغییر می‌یافت، معلول نیز تغییر می‌یافت؟»، بله هم معلول تغییر می‌یافت، و هم اخبارش»؛ نه این اخبارش ثابت می‌ماند، اما وقایع متغیر می‌گردید. سرنوشت: اموری در سرنوشت بشر، جبری هستند. مانند به دنیا آمدن و یا از دنیا رفتن و مرگ در زمانی که به عنوان حداکثر عمر برای یک نفر در نظر گرفته شده است؛ اما ممکن است زودتر خودکشی کند و یا به قتل رسد. اما اموری دیگری نیز در سرنوشت اختیاری می‌باشند و توسط خود انسان تقریر می‌گردند [حال یا خود شخص، یا اجبار شرایط محیطی و ...]، مانند هر تصمیم و اراده‌ای که می‌نماییم و خود علل می‌شود برای معلول‌های بسیار. اگر کسی اراده نمود که دنبال تحصیل علم برود، یا دنبال کسب حلال برود، یا تشکیل خانواده دهد و یا ...، اراده‌ی اوست که به اذن الله محقق می‌گردد و برای او سرنوشتی را تقریر می‌نماید. لذا حتی در مورد سرنوشت اقوام و جوامع بشری فرمود: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ - در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند / الرّعد، 11». 👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
اگرها:👇 در قرآن کریم، می‌خوانیم که وقوع بسیاری از امور، مشروط است و "اگر" دارد. اگر مؤمن باشیم و عمل صالح انجام دهیم به بهشت می‌رویم – اگر کسی کافر و مشرک گردد و مرتکب ظلم و گناه شود، به جهنم می‌رود – باز گذارده‌ی خدا (امام زمان علیه السلام) خیر است برای شما، اگر مؤمن باشید «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» و ... . بنابراین، اگر بپرسیم: «آیا اگر مردم ایمان می‌آوردند – آیا اگر مردم مسلمان، ولایت شناس و امام شناس نیز می‌شدند – آیا اگر عده‌ی بسیاری از مسلمانان مکه و مدینه که امام علیه السلام و یزید لعنة الله علیه را خوب می‌شناختند، امام را همراهی می‌کردند – آیا اگر خواص کوفه خیانت نمی‌کردند – آیا اگر عوام شامی و کوفی، کمی شعور و مردانگی به خرج می‌دادند و ...، این اتفاق رخ می‌داد یا رخ نمی‌داد؟ پاسخ این است که رخ نمی‌داد، چرا که علل، اسباب و مقدراتش فراهم نشده بوده که قضایش حتمی گردد. با اخبار و پیشگویی نیز منافات ندارد، چرا که در این صورت این پیشگویی گفته نمی‌شد و چیز دیگری گفته می‌شود، مانند اخبار ظهور و پس از آن. پس، شناخت‌ها، بصیرت‌ها، اراده‌ها، عزم‌ها، مواضع و عملکردها، همه در تقریر سرنوشت‌های فردی یا اجتماعی، اثر مستقیم دارند و می‌توان گفت: «اگر چنان نمی‌شد، چنین نیز نمی‌شد»! یزیدیان لعنة الله علیهم اجمعین: اگر خط سؤالات و شبهات از چند قرن پیش تا کنون را مطالعه نمایید، می‌بینید که شکل و جمله‌بندی و چگونگی طرح موضوع متفاوت است، اما همه یک خط را دنبال می‌کنند که آن هم "توجیه و تطهیر یزیدیان و جبری نشان دادن حادث می‌باشد". ●- البته این "توجیه و تطهیر" یزید و یزیدیان در آن زمان، که برای توجیه جنایات و تطهیر یزیدیان این زمان طرح می‌شود، ترفند جدیدی نیست، بلکه خطی بسیار قدیمی است که از گذشته‌های دور امتداد داشته است! چنان که بت‌پرستان می‌گفتند: «آن خدای بزرگ که الله است، بت‌پرستی ما را می‌بیند و عذاب نمی‌کند؛ پس معلوم است که اشکالی ندارد و او نیز قبول دارد»! لابد در ماجراهای پس از عاشورا شنیده‌اید که وقتی کاروان اسرا را وارد قصر یزید کردند و ابن زیاد ملعون، حضرت زینب علیها السلام را شناخت، ضمن بددهنی‌های فراوان، نگفت: «آیا دیدی که ما چطور برادرانت و همگان را قتل عام کردیم»، بلکه گفت: «کَیْفَ رَاَیْتِ صُنْعَ اللهِ بِاَخیکِ - کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟!» یعنی: این جنایات کار ما نبود، یک جبر الهی بود و ما نیز مأمور بودیم! لذا ایشان پاسخ منطقی دادند، در برابر همان کار و صُنع خدا فرمودند: «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا – من جز زیبایی، چیزی ندیدیم»؛ اما کار آنها و جنایت آنها را به شدت محکوم نمود. چرا که همه اختیاری بود. جبر و هدایت: بی‌تردید نظام تکوین جبری است. نه ما زمین، ماه و خورشید را پدید آورده‌ و باد و باران را آفریده‌ایم، و نه ما می‌توانیم مسیر آنان در فلک را تغییر دهیم و ربوبیت عالم هستی را در دست بگیریم، اما تردیدی نیست که حتی تصور "جبر" نیز با "هدایت تشریعی" منافات دارد، چرا که اگر جبر باشد و اختیاری در کار نباشد، دیگر ارسال انبیا و رسولان، دعوت به خدا و پذیرش حق و دوری و اجتناب از باطل، طاغوت، حلال و حرام، واجب و حرام، و توصیه و تأکیدهای شدید بر چنین باشید، و چنین نباشید و ... هیچ معنا، مفهوم و مصداقی نخواهد داشت، و هم چنین دستور بر گناه نکنید و اگر احیاناً مرتکب گناه شدید، استغفار و توبه نمایید نیز بی‌معنا خواهد شد و بالتبع، حشر، سؤال، حساب، پاداش و مکافات نیز موضوعیتی نخواهد داشت. پس اعتقاد به "جبر محض"، به منزله‌ی کفر و شرک و تعطیل دین خواهد بود، چنان که اعتقاد به "اختیار محض" نیز چنین است. لذا اعتقاد شیعه، طبق فرمایش امام صادق علیه السلام، بر این است که «نه جبر محض است و نه تفویض و اختیار محض، بلکه امریست بین این دو». مثل این که کسی که می‌تواند به اختیار خودش نمازش را اقامه کند و یا ترک نماید، اما نتایج هیچ کدام در اختیار خودش نمی‌باشد؛ چنان که مختار است آب بنوشد و یا زهر بنوشد، اما آثار و نتایجش جبری است و در اختیار او نمی‌باشد. عاشورا: بنابراین، طبیعی است که اگر تمامی شرایط، علل و اسباب وقوع عاشورا تغییر می‌یافت، این فاجعه نیز اتفاق نمی‌افتاد؛ اما فعلاً که چنین نشده است. پس بررسی این "اگرها" فقط برای درس و عبرت خوب است، وگرنه واقعه را تغییر نمی‌دهد. ●- امام خامنه‌ای مدظله العالی: «اگر خواص امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند، تاریخ نجات پیدا می‌کند و دیگر حسین‌ بن‌ علی‌ها به کربلاها کشانده نمی‌شوند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛ کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد». (20/3/1375) 📚منبع ایکس شبهه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ سعید حدادیان را بهتر بشناسیم علی اصغر نایینی معروف به حاج سعید حدادیان متولد ۱۳۴۴ تهران محله مرتضی گرد و بزرگ شده در نازی اباد از اراذل معروف منطقه بود و پدرش شغل مطربی عروسی ها راداشت . حدادیان بعد از مرگ برادرش با زن برادرش ازدواج کرد و دو فرزند پسر و سه فرزند دختر دارد مهدی محمدحسین رقیه فضه وزینب که محمدحسین که سابقه ارتباط با جاسوس اسراییل رادر پرونده دارد .حدادیان از سال ۷۶ کارمند نهاد رهبری دانشگاه تهران بوده که با مدرک دیپلم جذب شده و بتازگی از دانشگاه آزاد مدرک ارشد ادبیات خود را گرفته و به همراه زن صیغه ای خود فاطمه نانیزاد در نهاد دانشگاه به مقام مسئول نهادرهبری رسیده.... فاطمه نانیزاد  ده سال است صیغه حدادیان است و کارمند نهادرهبری.... (خلاصه شده )
سلام و ادب.. چون حقیر از زمان دفاع مقدس با این مداح فاطمی کاملا آشنا هستم، بگویم که مطالب ذکر شده در جهت تخریب ایشان و ترمیمِ پله های ویران شده ی امثال علیمی هست.❌ ⬅️ این مداح فرزند یک مداح بنام عبدالحمید است که اصلاتا نائینی اما در تهران/ نازی آباد/ بدنیا آمده است.. ضمن اینکه در کنار مراثیِ مذهبی ، سیاسی ترین مداح جهان اسلام است‌. ❌️ اراجیف گفته شده نمیتواند کسی را که حضرت زهرا سلام الله نظر کرده است را به چالش ببرد. متاسفم برای پایگاه خبری جانبازان جنگ تحمیلی که همواره با فرافکنی های گوناگون قصد دارند تا غنیمت های دفاع مقدس را طلب کنند. الاقل....محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
❌پروژه تخریب چهره های انقلابی متنی سرتاسر کذب ودروغ وتهمت نسبت به مداح انقلابی. ♦️‌ پروژه مشترک اصلاحات با ضدانقلاب که استارتش رو سایت انتخاب زده ... 🔹‌ ‌ با اسم رمز اخراج اساتیده و هدفش درگیر کردن دانشگاه و التهاب در فضای دانشگاهی هست اینبار سرخط فتنه و اغتشاش رو در دانشگاه باید جستجو کرد 👈وی اصلیتش نایینی می باشد در سال ۶۳ زمانی که ۱۹ سال سن داشته است و در دوران جنگ تحمیلی ازدواج نموده است و حاصل این ازدواج دو فرزند یک پسر و یک دختر نیز می باشد. 🔺چند سالتون بود که فهمیدید سعید حدادیان از سال ۹۵ تو دانشگاه تهران تدریس داشته و رسانه‌های اصلاح طلب الان دارن الکی شلوغش میکنن؟! 🔹فکر می‌کنید چه ارتباطی بین سالگرد مهسا، شروع دانشگاه‌ها، اخراج شریفی زارچی و این تولید تشنج مصنوعی توسط رسانه‌های اصلاح طلب هست؟! 🔹کور خوندید آقایون.. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
آیا به نظرتان این شخصیت مورد هجوم دشمن نیست؟؟ 👇👇 فاطمه نانی‌زاد در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. او از کودکی به شعر علاقه‌مند بود و در مقطع متوسطه سرودن را آغاز کرد. داراری مدرک کارشناسی ارشد «روان‌شناسی تربیتی» است و غیر از فعالیت در این زمینه، در زمینه‌های شعر، نویسندگی و خبرنگاری نیز فعالیت می‌کند. نانی‌زاد هم‌اکنون مدیر اجرایی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران است و در برگزاری کنگره‌های ادبی سوختگان وصل فعالیت موفقی داشته است. «باران بی‌هوا» و «صحن فیروزه» آثار منتشر شده اوست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام در جواب کسی که میگه با آخوند جماعت وصلت نکن و در مورد وصلت کردن با آخوندا حرفای ناشایست میزنه چی بگیم؟
هدایت شده از چشم من و امر ولی
آخوند با غیرآخوند فرقی نمی کند یعنی حرف ایشان اینطور نیست که غلط باشد اما کلیت ندارد مثلا اگر آخوندی باشد که مثل خیلی از مردم دیگر هم خودش از نظر دینی و اخلاقی از نظر اسلام تأیید نشود و هم در تربیت فرزندانش کوتاهی کرده که مشکل اخلاقی و تربیت داشته باشند کاملاً حرف صحیحی است با این چنین خانواده آخوندزاده ای نباید وصلت کرد کما اینکه غیرآخوند هم اگر خودش و خانواده اش فاقد تربیت اسلامی و اخلاقی باشند ازدواج با آنها ازنظر شرع و عقل و عرف غلط است لذا حواسمان باشد اینطور نیست که هر آخوندی واقعا از نظر اسلام مورد تأیید باشد مصداق آن آخوندهای درباری که قبلاً بودند و نون به نرخ روز خور بودند و در حال حاضر امثال کدیور که لباس روحانیت را پوشیده و درس طلبگی خوانده اما بویی از اسلام و اعتقادات نبرده که اکنون مثل خیلی از منافقین از کشور خارج شده و در کشور غربی زندگی می کند پس اینطور نیست که همه آخوندها از کره مریخ آمده باشند و جزو انسانها مقدس و مذهبی و مقیدی باشند اما روحانیونی که واقعاً از نظر شرع مقدس و روایات اهل بیت مورد تأیید می باشند و نمونه انسانهای صالح و شایسته و باتقوا می باشند و در تربیت خانوادگی نیز فرزندانشان را واقعا اخلاقی و اسلامی تربیت نموده و مهذّب و معتقد و با اخلاق هستند و پایبند به احکام شریعت اسلامی هستند ازدواج با این خانواده روحانی از نظر شرع و عقل و عرف مذهبی مورد تأیید و اتفاقا وصلت نکردن با این خانواده مایه پشیمانی است لذا حرف این گوینده نسبت به چنین روحانی هایی کاملاً مردود و باطل است به عنوان نمونه روحانی که الگوی اسلامی و دینی و اخلاقی بسیار عالی است رهبر معظم انقلاب که هم خانواده اخلاقی و مذهبی و مقیدی دارند و هم فرزندان شایسته و باادب و اخلاقی تربیت کرده است یا نمونه دیگر خانواده روحانی مذهبی و اخلاقی که الگوی دینی مناسبی برای خانواده های مذهبی است خانواده طباطبائی که فرزندشان به نام سید محمدحسین طباطبائی از خردسالی حافظ قرآن بود و پدر و مادر او هم اخلاقی و مذهبی بودند و به شدت به رعایت مسائل دینی و اخلاقی اهمیت می دادند که هم خودشان الگو برای مرد و زنان مسلمان می باشند و هم فرزندشان را بگونه ای تربیت کردند که از فرزندان صالح و شایسته ای شد که در اوج رعایت مسائل دینی از نظر اخلاقی هم زبانزد خاص و عام هست و اکنون هم که ازدواج کرده است هم همسرش با این ازدواج افتخار می کند و هم توانسته اند فرزند و دخترشان را هم قرآنی و اخلاقی تربیت کنند و در این مورد موفق بودند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از چشم من و امر ولی
خلاصه اینکه در وصلت کردن فرقی بین روحانی و غیرروحانی نیست اگر خانواده ای است که فرزندانشان فاقد تربیت اسلامی و اخلاقی هستند وصل با این خانواده روحانی یا غیرروحانی کاملا غلط است و قطعا جز پشیمانی نصیب انسان نمی شود اما اگر این خانواده روحانی یا غیرروحانی هم خودشان مذهبی و اخلاقی هستند و هم فرزندانشان دارای تربیت اسلامی و دارای اخلاق هستند وصلت با اینها کاملا صحیح و وصلت نکردن با آنها منع شرعی و عقلی ندارد لذا در این قسم دوم حرف گویند که می گوید با روحانی وصلت نکن کاملا غلط و هیچ دلیل عقلی و منطقی پشت حرف او نیست و جا دارد با این سوال او را زیر سوال ببریم و حرفش را مخدوش کنیم اینطور که بگوییم اگر یک خانواده روحانی که مقید به شریعت اسلام و از نظر اخلاقی متخلّق به اخلاق اسلامی هستند و در نهایت ادب و تربیت دینی بار آمده اند چه دلیل بر رد کردن وصلت با آنان دارید کدام عقل سلیم می پذیرد که اگر موردی از نظر دینی مقید و از نظر اخلاقی انسان با اخلاقی باشد غلط است ازدواج کردن با او کما اینکه روایات اهل بیت هم توصیه می کند که با فرد مقید به شئونات اسلامی و اخلاقی وصلت کنید و حرف این گوینده کاملا متضاد روایات اهل بیت می باشد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می گوییم: پس اسلام واقعی چیست؟ کجاست؟ کی قرار است اجرا شود؟ می گویند: اسلام واقعی هنوز پیاده نشده. باید تا ظهور مهدی صبر کنید... . می گوییم ظهور چه موقع است؟ می گویند شاید این جمعه بیاید... !
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
⛔️ 👇 مغلطه ی "اسلام واقعی" يك كتاب آشپزی هست که ۱۴۰۰ ساله هركی ازش غذا درست میكنه مسموم ميشه، اما عيب از كتاب نيست عيب از سرآشپز هاست! میگوییم: القاعده، می گویند: اسلامی نیست! میگوییم: طالبان، می گویند: اسلامی نیست! میگوییم: بوکوحرام، می گویند: اسلامی نیست! میگوییم: داعش، می گویند: اسلامی نیست! میگوییم: وهابیون، می گویند: اسلامی نیست! می گوییم: حزب الله، جمهوری اسلامی، می گویند: اینها اسلامی نيستند! می گوییم: فلان مرجع تقلید شیعه، فلان مفتی سنی، می گویند: این آخوندا مسلمون نیستن دارن اسلام رو خراب می کنن! می گوییم: فلان قانون اسلام، می گویند: این قانون مال اون زمان بوده و ربطی به الآن نداره! می گوییم: فلان حدیث، می گویند: ممکن است تحریف شده باشد، مورد قبول ما نیست! می گوییم: فلان آیه قرآن، می گویند: معنیش این نیست! برو تفسیرش رو بخون! شان نزول داره! مي گوييم: فلان تفاسير، مي گويند: تفسیر که قرآن نیست. می گوییم: فلان روایت تاریخی از فلان مورخ مسلمان، می گویند: فلان مورخ که معصوم نبوده، ما قبولش نداریم! می گوییم: پس اسلام واقعی چیست؟ کجاست؟ کی می خواد اجرا بشه؟ می گویند: اسلام واقعی هنوز پیاده نشده باید تا ظهور مهدی عج صبر کنید! می گوییم: ظهور چه موقع است ؟ می گویند: شاید این جمعه شاید هم اون جمعه...!👇 💠💠طبق سوره بقره آیه ۱۵۱: در میان شما فرستاده هایی از خودتان روانه کردیم که ما را برشما میخواند و تعلیم میدهد و شما را پاک میگرداند. این آیه و آیات دیگر مثل آیه ۱۲۹سوره بقره با همین مضمون؛معلوم است که منظور از کتاب،آموزش خواندن آن نبوده است.زیرا آنان عرب بودند و معانی ظاهری الفاظ,قران رو میفهمیدند. منظور از تعلیم کتاب:یعنی تبیین مضامین و پیامهای قران و آن است. خود پیامبر و امامان معصوم بعد از پیامبران مفسران آیات قرانی بودند. بنابراین اکثریت افراد با دانستن زبان عربی میتوانند از سفره گسترده علوم و معارف قرانی بهره بگیرند و مراجعه به برای تایید و تصحیح موارد اشتباه و خلاف است.همچنانکه که دانشجویان اهل علوم دیگر هم به اساتید آن علم مراجعه میکنند تا فهم خود را تایید یا تصحیح کنند. 💠از نظر مسلمانان،اسلام،دین خاتم است.این مسءله هم مورد اتفاق,همه مسلمانان هم با قران و هم سنت ثابت شده است. و روایت است که حلال محمد(ص)تا روز قیامت حلال و حرام محمد (ص)تا روز قیامت حرام است.غیر از این نبوده و نخواهد آمد.اصول کافی ج۱ص۵۸حدیث ۱۹ 💠 امام عسگری(ع) میفرمایند:هرکس از امت من که نفس خود را مواظبت کند و از دینش پاسداری نماید،با هوای نفس خود مخالفت نماید و فرمان مولای خود را اطاعت کند سزاوار است که غیر فقها از او تقلید کنند. 💠و اما اسلام ناب محمدی چیست: اسلام دین و و رستگارى است. - دین خرد و اندیشه و دانش است. - اسلام، دین زندگى است، اما زندگى تهى از شرف و آزادگى و عزت را مرگ می‌شمارد. - دین عقلانیت است، اما با نفسانیتى که خود را عقلانیت می‌نمایاند و دستمایه‌ى همان کسانى است که پیامبران خدا را مجنون می‌خواندند، مبارزه می‌کند. - دین اتحاد و برادرى و صلح جهانى است، اما اتحاد ظالم با مظلوم و فشردن دست جلاد بر سر جنازه‌ى شهیدان عدالت را خیانت می‌شمرد. - دین و است، اما توجیه ستمهاى جهانى بنام واقع بینى را گناه میداند. - دین احکام جاودانه است، اما جمود و قشرى گرى را نمى‌پذیرد. - دین و نواندیشى است، اما بدعت‌گذارى و التقاط را رد می‌کند. - دین گذشت و اغماض است، اما و ذلت را مجاز نمی‌داند. - دین تمدن و علم و آبادانى است، اما علمى را که وسیله‌ى بردگى و کشتار ملت‌ها و تمدنى را که دستاویز تحقیر انسانها باشد، و وحشیگرى می‌شمرد. - دین جهاد است، اما جنگ بى‌منطق و قدرت‌طلبانه را جهاد نمى‌نامد. - دین عزت و قدرت و حاکمیت است، اما این را دستمایه‌ى توجیه وسائل ناشرافتمند نمى‌سازد. بنابراین مستدل بر عقل و وحی بوده و شامل بایدها و نبایدها در هر مقوله ای میباشد،همان اسلام عقل،فطرت،علم،عمل است. 💠 پس با تعاریف بالا؛ اسلام ناب موجود هست ولی اینگونه نیست که قابلیت اجرا نداشته باشد،بلکه هنوز بطور کامل اجرا نشده است و اجرای کامل آن در سرتاسر دنیا در توان امام زمان (عج)میباشد. 💠بنابراین:نه داعش اسلام است و نه وهابیون. نه بوکوهرام اسلام است ونه طالبان. اسلام همان قران،و حقایق ناب سنت و سیره ی پیامبر اسلام و اهل بیت میباشد. http: //telegram . me/Forqanecybery کانال ویکی شیعه @Wiki_Shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا سلام علیکم بعضی ها همایش پیاده روی جا ماندگان اربعین را بدعت میدانند در جواب اینها چه باید بگوییم و نظر رهبری در این مورد چیه؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️ ✅🌴اصل پیاده‌روی به قصد زیارت امام حسین(ع) و به مقصد کربلا در روایات توصیه شده است؛ مانند: «دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فِی غُرَیْفَةٍ لَهُ وَ عِنْدَهُ مُرَازِمٌ فَسَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ وَ بِکُلِّ قَدَمٍ یَرْفَعُهَا وَ یَضَعُهَا عِتْقَ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیل...»؛‏ راوی می گوید خدمت امام صادق(ع) رسیدم و «مرازم» نیز در خدمت آن‌حضرت بود. شنیدم حضرت می‌‏فرمود: ⬅️ کسى که پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) برود، خداوند متعال به هر گامى که برداشته و به هر قدمى که از زمین بلند نموده و بر آن نهاده، ثواب آزاد کردن بنده‌‏اى از اولاد حضرت اسماعیل را می‌دهد. ▪️⬅️ از طرفی هر رفتار مشروعی که به عنوان نماد عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار آید، دارای پاداش خواهد بود. ▪️ با این وجود، اما بدون آن‌که مستندی از روایات داشته باشیم، نمی‌توانیم مسیری از پیاده‌روی‌ها را به عنوان سنتی برگرفته از سخن معصومان(ع) ترویج کنیم که اگر این‌گونه باشد بدعت در دین به شمار خواهد آمد، اما اگر نگاهمان به این‌گونه پیاده‌روی‌ها تنها آن باشد که تمام عزاداری‌ها با هر روش‌ مباحی که باشد، دارای پاداش است و در صدد آن نباشیم که مدل خاص و طراحی‌شده توسط خودمان را به عنوان سنتی شرعی قلمداد کنیم، بدعت در دین به شمار نخواهد آمد . islamquest.net/fa/archive/fa92468 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
▪️"گرچه دوریم‌ به یاد تو سخن میگوئیم بُعد منزل نبُود در سفر روحانی .... mashreghnews.ir/news/1002606/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا صیغه و عقد موقت برای دختر مجرد با اذن پدر صحیح هست؟ اصلا در کل عقد موقت قانون درستیه یا سنی‌ها واسمون حلالش کردن؟ پیشاپیش از لطفتون بینهایت ممنونم..🌹
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️ 🔻عقد ازدواج -موقت یا دائم (دوشیزه) نظر بیشتر مراجع تقلید، آن است که اذن پدر یا جد پدری دختر او شرط است ولی اگر زن، باکره نباشد و یا پدر و جد پدری نداشته باشد، این شرط ساقط می‌شود. نظر تفصیلی مراجع تقلید در این زمینه، چنین است:⬇️⬇️ 🔻آیات عظام: امام خمینی(ره)، سیستانی، مکارم ‌شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، مظاهری، سبحانی و فیاض: دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است (یعنی مصلحت خود را تشخیص می‌دهد)، اگر بخواهد شوهر کند، چنانچه باکره باشد،[ باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد و اجازه مادر و برادر لازم نیست. 🔹آیات عظام خویی، اراکی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، تبریزی،امام خامنه‌ای و علوی گرگانی: بنابر احتیاط واجب، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد. 🔻آیات عظام روحانی، شاهرودی و هادوی تهرانی: چنانچه دختر بالغه و رشیده باشد؛ یعنی صلاح و فساد این کار را تشخیص بدهد، ازدواج موقت و دائم، بدون اذن پدر جائز است و اشکالی ندارد. حضرت آیت الله بهجت: بنابر احتیاط تکلیفا؛ اجازه شرط است. (یعنی هر چند عقد بدون اجازه ولیّ باطل نیست، اما گناه و معصیت است). 🔸حال اگر پدر و جدّ پدرى در دسترس نباشند، به طورى که نشود از آنان اذن گرفت و ازدواج براى دختر لازم باشد یا در ازدواج نکردن، ضرر یا حرج (یعنى مشقّت شدیدى) باشد و همچنین اگر پدر یا جدّ پدرى از ازدواج او با کسى که هم کفو او است، با وجود تمام مقدمات و شرایط ممانعت کنند و او نیز تمایل به ازدواج دارد و ازدواج هم به مصلحت او باشد با اجتماع تمام شرایط می‌تواند ازدواج نماید. ⬅️ همان‌طور که ملاحظه می‌فرمائید برخی از مراجع رشیده بودن دختر را کافی نمی‌دانند؛ اما عده‌ای آن‌را کافی می‌دانند. 🔹👈رشیده به دختری اطلاق می‌گردد که مصلحت خود را تشخیص می‌دهد و به دور از فشار هیجانات و تحریکات شهوانی تصمیم می‌گیرد و به آینده‌ی خود و خانواده و حیثیت خانوادگی توجه دارد. اما دختری که از بلوغ عقلی برخوردار نیست و نمی‌تواند راجع به آینده تصمیم بگیرد و خیر و صلاح خود و خانواده اش را نمی‌داند، هر چند سنّش زیاد باشد، رشیده نخواهد بود و بدون اذن پدر یا جد پدری نمی‌تواند ازدواج کند. 🔸گفتنی است؛ اکثر فقها در این مسئله اتفاق نظر دارند در مواردی که پدر و جدّ پدری در دسترس نباشد به طوری که نشود از آنان اجازه گرفت و دختر نیاز مبرم به ازدواج داشته باشد، یا همسر مناسبى براى دختر پیدا شده که شرعاً و عرفاً هم کفو او است و پدر و جد پدرى، بدون جهت مانع مى‏شوند و سخت‌گیرى مى‏کنند لازم نیست از پدر و جد پدری اجازه بگیرد منبع:اسلام کوئست ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام آیت الله مکارم شیرازی فرمودند دختری که سن او بیش از سی سال است به‌شرط این‌که فرد هوشیاری باشد و بتواند تصمیم بگیرد و مصلحت خود را تشخیص دهد و مفسده ای برایش نباشد می‌تواند بدون اذن پدر ازدواج کند. یعنی عقد باطل نیست ولی در غیر این صورت عقد باطل است توجه کنیم داشتن همه این شرایط سخت است و به نظر خانم ها به خاطر بعد احساسی که دارند همه جا نیاز دارند تا تحقیق میدانی و اجازه و مطلع بودن توسط پدر و برادر یا حتی عمو و دایی انجام شود چون غیر از این معمولاً دچار خطا و پشیمانی می شوند ویژه به خاطر ارتباطات فضای مجازی و رسانه که اغلب خانم ها مورد سوء استفاده قرار می گیرند حتی اگر قبلاً یک‌مرتبه با اذن پدر به عقد صحيح شرعي مردي درآمده، براي ازدواج مجدّد نيازي به اجازه پدر نيست؛ اما می فرمایند 👇 مشروط بر این‌که ازدواج دوّم به مصلحت او باشد. از طرفی حکم داریم که اگر پدر بی مورد و بی منطق و غیر طبیعی جلوی ازدواج دختر هست با رضایت سایر افراد خانواده می تونه عقد جاری شود به هر حال شرایط افراد فرق می کند و بهتر است هرکس که شرایط خاص دارد خودش جدا از دفتر مرجع عالیقدر خود کسب تکلیف و حتی راهنمایی و مشاوره بگیرد
هدایت شده از چشم من و امر ولی
با سلام و رحمت در این متن دو سوال مطرح شده جواب سوال اول: عقد موقت برای دختر مجرد اگر رشیده نباشد به فتوای همه مراجع اجازه پدر لازم است و بدون اجازه عقد اشکال دارد و به هم محرم نمی شوند اما اگر دختر رشیده باشد در اذن پدر بین علماء اختلاف است بعضی مثل آیت الله مکارم می گوید اجازه پدر لازم نیست و عده دیگر از مراجع می گویند رشیده همان غیررشیده اجازه پدر لازم است جواب سوال دوم: برعکس گفته شما اتفاقا سنی ها درست نکردند بلکه برعکس حرف شماست یعنی سنی ها عقد موقت را جایز نمی دانند و حرام می دانند عقد موقت را علمای شیعه جایز می دانند البته شرایطی دارد که چون در سوال خواسته نشده لذا آنها را بیان نمی کنیم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از چشم من و امر ولی
با سلام در متن این عبارت زیر هست که اگر دقت کنید جواب آقای مکارم هم گفته شد و منافاتی با حرف شما ندارد و اشکالتان وارد نیست. ⬅️ همان‌طور که ملاحظه می‌فرمائید برخی از مراجع رشیده بودن دختر را کافی نمی‌دانند؛ اما عده‌ای آن‌را کافی می‌دانند. قسمت آخر که می گوید «اما عده ای آن را کافی می دانند» همین جوابی است که شما از دفتر آقای مکارم گرفتید یعنی این قسمت اشاره به فتوای آقای مکارم دارد «اما عده ای آن را کافی می دانند» یعنی به عبارتی رشیده بودن برای ازدواج موقت کفایت می کند و اذن پدر نیاز نیست. بنابراین اشکال شما وارد نیست متن همه نظرات را گفته و ظاهرا شما دقت نکردید که به متن اشکال کردید ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin