eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ در ارتباط با این روایت باید گفت؛ علامه مجلسی(ره) بدون ذکر منبع و سند این روایت به نقل آن پرداخته که از دیدگاه دانش حدیث، چنین روایتی قابل اعتماد نیست. اما صرف نظر از سند، برخی اشکالات محتوایی نیز در آن وجود دارد؛ مانند دور بودن کربلا از محل زندگی اسماعیل(ع)، کسب دانش یک پیامبر از حیوان و ... . روایتی مرسل در این زمینه چنین نقل شده است: «حضرت (ع) خود را بر لب فرات می‌چرانید. چوپان آن‌حضرت به او خبر داد: از فلان مکان به بعد، گوسفندان دیگر از این رودخانه آب نمی‌آشامند! اسماعیل(ع) دست به دعا برداشته و از سبب این موضوع جویا شد. جبرئیل نازل گردید و گفت: ای اسماعیل! این موضوع را از خود گوسفندان جویا شو! زیرا دلیل این خودداری را برایت خواهند گفت. اسماعیل(ع) از گوسفندان پرسید: چرا از این آب نمی‌آشامید!؟ گفتند: خبردار شدیم که یکی از فرزندانت که نوه حضرت محمّد(ص) است در این‌جا با لب تشنه کشته خواهد شد، ما نیز چون از این ماجرا اندوهناکیم از این مکان، آب نمی‌آشامیم! اسماعیل(ع) در مورد قاتل امام حسین(ع) نیز پرسید، گوسفندان گفتند: همان کسى است که اهل آسمان‌ها و زمین و عموم خلائق او را لعنت خواهند کرد. اسماعیل(ع) هم گفت: پروردگارا! قاتل امام حسین را لعنت کن».[1] در ارتباط با این روایت باید گفت؛ علامه مجلسی(ره) بدون ذکر منبع و سند این روایت به نقل آن پرداخته که از دیدگاه دانش حدیث، چنین روایتی قابل اعتماد نیست. اما صرف نظر از سند، برخی اشکالات محتوایی نیز در آن وجود دارد؛ مانند دور بودن کربلا از محل زندگی اسماعیل(ع)، کسب دانش یک پیامبر از حیوان و ... . [1]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 44، ص 243 – 244،‌ بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق؛ جزایرى، نعمت الله بن عبد الله، الأنوار النعمانیة، ج ‏3، ص 183، بیروت، دار القاری، چاپ اول، 1429ق. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از 💫Someone🌿
سلام در باب اثبات غدیر برای مسلمین شیعه و سنی مطلب دارین؟
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم ❌حدیث غدیر در منابع اهل سنت https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4180/6616/76571/%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA ❌در نگاه شیعه https://fa.wikishia.net/view/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از αмιr
لطفاً پاسخ قاطع بدید🙏
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم اساس کار منافقین و دشمنان اسلام هست. تحریف ظالم و مظلوم... با مطالعه در آثار معتبر تاریخی از زندگی اهل بیت علیه السلام خصوصاً حضرت سیدالشهداء، هم بیوگرافی چهره واقعی رونمایی میشه و هم چهره زیبای . تمام مشخصه های رفتاری و ویژگی های اخلاقی دشمنان در حوادث تلخ عاشورا قابل تأمل هست، حال باید اون ویژگی ها و شاخصه های رفتاری و شخصیتی دشمنان اهل بیت علیهم السلام را با دشمنان حال نظام مقدس مقایسه کرد...، امروز دشمنان خودشان به مردم مظلوم و نظام مقدس جسارت میکنند و این کار را به جمهوری، اسلامی نسبت میدن. کسانی بر مردم گلوله بستند که به دنبال فرصت مناسب برای مبارزه با حکومت اسلامی بودند حتی به قیمت نابود کردن جامعه و ملت ستمدیده. در بسیاری از حوادث ،نیروهای نظامی ما باوجود اینکه دشمن را در محاصره قرارمیدادند ، اگر مناطق محاصره شده در آن حتی یک فرد غیرنظامی وجود داشت دست به اسلحه نمی بردند، در بسیاری از موقعیت های حساس، حفظ جان ملت را بر جان خود اولی می دانستند ، چطور حاضر شدند که مردم خود را به گلوله ببندند؟؟؟ دقیقا کسانی که در سال ۶۰هجری به روی ولی خدا و امام معصوم علیه السلام و اولاد او آب بستند و جسارت به مقام والای او کردند‌ ، در تکرار تاریخ فتنه به پاکردند و روبروی نائب امام عصر عجل الله ایستادند وبه روی مردم مظلوم گلوله بستند.... ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از ya💕zahra
📎# شبهه آیا روایت صحت وسند دارد و چنانچه صحت دارد منجر به بهانه برای دین گریزی نیست؟ احمد کسروی میگوید: اگر یک جلد کتاب از ۲۴۰ جلد کتاب بحارالانوار علامه مجلسی را در هر کشوری انتشار بدهند، دیگر امیدی به نجات آن ملت وجود نخواهد داشت. حالا تصور کن که ۲۴۰ جلد از این کتاب در میان ملت ایران منتشر شده!!!! یکی از حدیث های مهم بحارالانوار را نقل میکنم که مُشت نمونه خروار باشد. "علی امام اول شیعیان" در جنگ صفین، قصد عبور از نهر فرات را داشت ولی معبرش معلوم نبود. به نصیر بن هلال فرمود برود کنار فرات، و از طرف من ماهی ای به نام کرکره را صدا کن، و از او محل عبور را بپرس. نصیر اطاعت نمود و بر کنار فرات آمد و فریاد برآورد که یا کرکره، بالفور هفتاد هزار ماهی سر از آب بیرون آوردند، لبیک لبیک، چه میگویی؟ نصیر جواب داد، مولایم معبر فرات را میخواهد، هفتاد هزار ماهی آواز برآوردند که ما همه کرکره نام داریم، بگو این شرف در حق کدامیک مرحمت شده است تا اطاعت کنیم. نصیر برگشت و ماجرا را به عرض مولایش علی رسانید. فرمود، برو کرکرة بن صرصره را بخوان. برگشت و ندا داد. این بار شصت هزار ماهی سر برآوردند که ما کرکرة بن صرصره هستیم، این عنایت در حق کدام شده است؟ نصیر برگشت و پرسید. فرمودند، برو کرکرة بن صرصرة بن غرغره را بخوان. نصیر بازگشت و چنین کرد. این بار پنجاه هزار ماهی و ماجرای پیشین تکرار شد. برگشت و مولا گفت: برو کرکرة بن صرصرة بن غرغرة بن دردرة را بخوان. تا اینکه در دفعه هشتم که فریاد برآورد، ای کرکرة بن صرصرة بن غرغرة بن دردرة بن جرجرة بن عرعرة بن مرمرة بن فرفرة! آن وقت ماهی بسیار بزرگی سر از آب برآورد و قاه قاه خندید که ای نصیر، به درستی که علی ابن ابیطالب با تو مزاح فرموده است، زیرا او خودش همه راه های دریا و معبر ها و دجله ها را از ماهیان بهتر میداند، ولی اینک به او بگو که معبر فرات آنجا است. نصیر برگشت و صورت حال را عرض کرد. حضرت فرمودند، آری من به همه راه های آسمانها و زمین آگاهم. پس نصیر صیحه زده غش کرد. و چون به هوش آمد فریاد برآورد، شهادت میدهم که تو همان خدای واحد قهاری. و آنگاه حضرت فرمود: چون نصیر کافر به خدا شده، قتلش واجب است. آنگاه شمشیر از غلاف کشید و گردنش را بزد. (حدیثی در بحارالانوار علامه مجلسی معتبرترین و بزرگترین منبع مذهبی شیعیان)!!! خردمند کاین داستان بشنود به دانش گراید ز دین بگسلد
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ اول شبهه: 1⃣ ظاهرا نویسنده متن فوق اصلا با کتاب و کتابخوانی بخصوص با کتاب شریف بحار الانوار بیگانه است چون کتاب شریف بحار الانوار در 107 تا 110 جلد چاپ می شود نه 24 جلد که این بی اطلاعی ایشان هم نشان از عداوت ایشان با مکتب شیعه دارد. 2⃣ چنین روایتی که در بالا ذکر شده در کتاب شریف اصلا وجود ندارد. که این خود کذبی دیگر از دروغهای شخص نویسنده متن بالا میباشد و عده ای ساده دل نیز به نشر و پخش اینسان روایان جعلی اقدام میکنند. 3⃣ آنچه که محرز است گروهی که در اتاقهای فکر در تل آویو و ... نشسته اند آنقدر بی فکر هستند که که به راحتی دم خروس شان در ادعاهای دروغشان پیدا است. فرمایش امام سجاد (ع) : خداوندا تو را شکر که دشمنانمان ر از آفریدی... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❌پاسخ دوم : این روایت را نیافتیم. این روایت (اگرهم به فرض اگر هم وجود داشته باشد) و امثال آن سند محکم و متقنی ندارند. و در متن آن ها هم اضطراب و غلو به چشم می خورد مثل این که فردی به شهری وارد شود و بپرسد احمد نام ها بیایند و هفتاد هزار نفر خود را معرفی کنند. و بعد بگوید احمد بن حسن ها بیایند و شصت هزار خود را معرفی کنند وبعد بگوید. احمد بن حسن هایی که نام مادرشان فاطمه است بیایند و پنجاه هزار نفر بیایند و .... کرکره، ، و... این هم وزنی ها و این نظم در کم شدنها و...نشان از متین نبودن این نقل دارد، ولی کلا در مورد معجزات و کرامات امامان باید عرض کنیم : چون امامت شانی است و امام مانند رسول، برگزیده خدا برای بیان دین و هدایت مردم و الگوی عملی آنان است، باید راهی برای شناختن او وجود داشته باشد . همچنان که معجزه و انجام کار خارق العاده به اذن خدا آیت و نشانه ای بر رسالت است، انجام چنین کارهایی که از عهده دیگران خارج است ،از جانب مدعی امامت ، نشانه اوست. البته از جانب پیامبر و امام برای تقویت اعتقاد مؤمنان هم گاهی کارهای خارق عادت سر می زد. و قرآن و سنت از چنین کارهایی نمونه های بسیار سراغ می دهد . در زندگی امام علی (ع) از این کرامات به وفور می یابیم که در تاریخ با سند های معتبر ثبت شده است. متأسفانه اهل که ناآگاه می باشند، در بعضی از این نقل ها دست برده و پیرایه ها بر آن ها بسته یا کراماتی جعل کرده اند. آنچه مهم است این که امامان بندگان برگزیده خدا و مجرای اراده او بودند . به امر و اذن ایشان می توانستند در جهان تصرف کنند . کارهای خارق عادت انجام دهند. این مطلب قطعی و اثبات شده و مستند به برهان است اما در مورد تک تک کراماتی که نقل شده ، نمی توان ادعا کرد که نقل مطابق بوده و در آن دست نبرده و کم و زیاد نکرده باشند. بنا بر این وجود چنین جعلیاتی به کرامت و جایگاه خدایی صدمه نمی زند و نمی توان با استناد به باطل بودن این جعلیات اصل انجام کرامات از جانب امامان را زیر سؤال برد. وقتی به بیان قرآن فردی از درباریان حضرت سلیمان می تواند تخت عظیم بلقیس را از فرسنگ ها فاصله به چشم به هم زدنی بیاورد و برای مریم میوه تابستان در فصل زمستان می آید و ... انکار اصل کرامات عاقلانه نیست. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از Zahra
شبهه اول چرا در خصوص این موضوع مهم پیامبر اسلام از کلمه مولی استفاده می کند که حدود 27 معنی مختلف می دهد و جالب اینجاست که حتی یکی از این 27 مورد معنای خلیفه و جانشین و اولی الامر نمی دهد ! در حالیکه در لسان عرب برای این موضوع مهم کلمات فراوانی مانند : مالک ، اولی الامر ، سلطان ، والی ، حاکم ، امام و . . . وجود داشته است .
هدایت شده از Zahra
🔥 شبهه دوم: ابن تیمیه می گوید: مردم در صحت حدیث من کنت مولاه نزاع دارند و در صحاح نیامده است! و از عده ای از علما از جمله بخاری و ابراهیم حربی نقل شده که آن را تضعیف کرده اند
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه: ✅اولا این شبهه پر از تناقض است که دروغگویی شبهه گر و عدم دقت در بیان شبهه دروغش را روشن می کند چراکه وی از یک طرف می گوید یکی از این 👈۲۷ مورد معنای و اولی الامر را نمی دهد آنوقت در چند کلمه بعد می گوید لسان العرب معانی همچون اولی الامر را استفاده کرده است. ✅ثانیا پیامبراسلام در روز غدیر خم فقط از کلمه مولا استفاده نکردند بلکه از کلماتی مانند ولی هم استفاده کردند: در کتاب علی بن أبی طالب ، ج ۱ ، ص ۹۶ ، ح۷۹ با سند صحیح نقل شده است که دست على علیه السّلام را گرفت و فرمود :من کنت ولیّه فهذا ولیّه اللّهم وال من والاه و عاد من عاداه. و اسنادی از نیشابوری و کثیر دمشقی هم درباره صحیح بودن این حدیث آورده شد . ✅ثالثا حقیقت آن است که رسول خدا(ص) با هر خلافت و امامت على(ع) را بیان کرد. مگر نه آن است که در روایات بسیارى با عنوان « من» على(ع) را معرفى کرده است، پاسخ اهل سنت به آن روایات چیست؟ 👈به عنوان نمونه چند مورد از روایاتى که رسول خدا(ص) در آنها على(ع) را به عنوان خلیفه خود نام برده است از مصادر عامه بیان مى کنیم: 💠۱ـ تاریخ الامم والملکوک، حافظ ابن جریر الطبرى، ج۱، ص۵۴۱؛ 💠۲ـ الکامل ، ابن اثیر، ج۲، ص۶۲؛ 💠۳ـ کنز العمال، العلامة المتقى الهندى، ج۱۳، ص۱۱۴؛ 💠۴ـ المستدرک على الصحیحین، الحافظ الحاکم النیشابورى، ج۳، ص۱۳۳؛ 💠۴ـ التلخیص، الحافظ الذهبى (چاپ شده در حاشیه مستدرک حاکم)، ج۳، ص۱۳۳ . اضافه بر اینها علامه امینى در روایت رسول اکرم(ص) لفظ « » را از منابع بسیار متعدد روایى، تفسیرى و تاریخى اهل سنت نظیر: احمد حنبل، کشف البیان ثعلبى، الجوامع سیوطى و نسائى نقل مى کند که برای آگاهی بیشتر می توانید به کتاب ارزشمند الغدیر ج۲، ص۲۷۸ مراجعه بفرمایید. 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ به شبهه مذکور 👈ابن تیمیه مى گوید: « و اما حدیث «من کنت مولاه مولاه» در وجود ندارد، ولى علما آن را نقل کرده اند، و مردم در صحت آن نزاع دارند. از بخارى و ابراهیم حربى و طایفه اى از اهل علم به حدیث، نقل شده که آنان در این حدیث طعن وارد کرده و آن را تضعیف کرده اند...».(1) ✅در پاسخ باید گفت: 🔺اوّلا: این حدیث را در خود نقل کرده و تصریح به صحّت آن نموده است. 🔺ثانیاً: کسى را نمى شناسیم که در این حدیث نزاع کرده باشد، اگر کسى مى بود حتماً ابن تیمیه نام او را مى برد. 🔺ثالثاً: کار در این حدیث و احادیث دیگرى که در مدح اهل بیت، خصوصاً (علیهم السلام) وارد شده به جایى رسیده که حتى که از اتباع او در مسائل اعتقادى است، این عمل او را ناخرسند دانسته و تصریح مى کند که وى در احادیث سرعت داشته است، بدون آن که طرق آن را مورد بررسى قرار دهد.(2) ✅در حقیقت باید گفت: به جهت خصومت با شیعه و یا بهتر بگوییم: خصومت با اهل بیت(علیهم السلام) در صدد تضعیف بدون دلیل تمام احادیث و مقامات اهل بیت(علیهم السلام) و در رأس آنان امام على(علیه السلام) برآمده است.(3) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1). منهاج السنة، ج 7، ص 319. (2). سلسلة الاحادیث الصحیحة، ح 1750. (3). گردآوري از کتاب: سلفی گری و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، چاپ پنجم، ص 84. 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از سید علی حسینی
سلام اساتید محترم یه جواب واسه این متن میخوام با تشکر
هدایت شده از یاسریع الرضا
بله منظور حکومت معاویه ،یزید ، و حکمرانان شیطانی بوده و خلفای ناحق . 🔵🔴🔵
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از Zahra
🔥شبهه اول: اهل سنت مي گویند :آیه آیه شریفه »اِنِّما وَليُّکُّمْ اللُّه وَ رَسُّولُّهُّ وَ الَّذینَ آمَنُّوا الَّذینَ یُّقيمُّونَ الصلَّوهَ 1 وَ یُّؤتُّونَ الزَّکاهَ وَ هُّمْ راکِعُّونَ» در شأن امام علي نيست، و شيعه افترا ميکنند بلکه احتمال ندارد که در شأن علي باشد؛ چرا که هفت جا صيغه جمع غایب در این آیه است، و در هيچ جا نه در قرآن و نه در استعمال عرب، تعبير از واحد غایب به لفظ جمع نشده[است] . 🔥 شبهه دوم: چرا حتی یک نفر از این 120 هزار نفری که به قول شما در غدیر خم با حضرت علی بیعت کردند پس از شنیدن به قول شما کودتا در سقیفه به جانب مدینه نمی آید تا علت امر را جویا شود ؟
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه اول: ✅بیشتر احادیثی که درباره شأن نزول آیه ، روایت شده است، نزول آن را مربوط به امیرالمؤمنین‏ علیه السلام و دادن خود به سائل در حال دانسته‏ اند. در دو حدیث یکی از بن حکیم و دیگری از مجاهد این شأن نزول را روایت کرده است. علاوه بر دو حدیث مزبور، پنج حدیث دیگر از خطیب ، ، به نقل از عباس، یاسر ، بن کهیل، و در مورد نزول آیه در شأن حضرت علی‏ علیه السلام روایت کرده است. تفتازانی و علی‌قوشچی اشعری اتفاق نظر مفسران بر نزول آیه در شأن حضرت علی‏ علیه السلام را نقل کرده‏ اند 👈 مؤلف کتاب بیش از حدیث از کتابهای درباره نزول آیه در مورد ‏ علیه السلام روایت کرده است. 👈 علاّمه نیز تعداد زیادی از دانشمندان اهل سنت را نام می‏برد که روایت شأن نزول آیه را در مورد امیرالمؤمنین‏ علیه السلام در کتابهای خود نقل کرده‏ اند. مربوط به نزول آیه در شأن ‏ علیه السلام که از و سنّت نقل شده در حد بوده و مفید است، و این احادیث مورد استناد ، ، و قرار گرفته است، تا آنجا که فقها در مسأله در و این که آیا مستحبی نامیده می‏شود یا نه، به آن استناد کرده‏ اند. با توجه به مطالب یاد شده، تردید برخی از افراد همچون رازی و جبایی نسبت به نزول آیه در شأن ‏ علیه السلام بی اساس خواهد بود....، ـــــــــــــــــــــــــــ 👇 ـــــــــــــــــــــــــ 🔺 تفسیر طبری، ج6، ص 344. 🔺الدر المنثور، ج3، ص 98 99. 🔺شرح المقاصد، ج5، ص 270، شرح التجرید، ص 368 369. 🔺غایة المرام، ج2، ص 12. الغدیر، ج2، ص 53. 🔺 احکام القرآن، ج2، ص 625 626؛ 🔺تفسیر قرطبی، ج6، ص 208؛ المیزان، ج6، ص 25. 🔺التفسیر الکبیر، ج12، ص 30. 🔺المغنی، الإمامة، ج1، ص 137 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❌اگر آیه ولایت در شأن آمده چرا الفاظ به صورت آمده؟ http://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5451 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin