🍃🍃🍃🍃🍃
🍃 امام على -عليه السلام- فرمودند:
☘ الْمُسْلِمُ مِرْآةُ أَخِيهِ فَإِذَا رَأَيْتُمْ مِنْ أَخِيكُمْ هَفْوَةً فَلَا تَكُونُوا عَلَيْهِ أَلْباً وَ أَرْشِدُوهُ وَ انْصَحُوا لَهُ وَ تَرَفَّقُوا بِهِ
☘ مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ندهيد بلكه او را راهنمايى و نصيحت نماييد و با او مدارا كنيد... .
📚تحف العقول ص 108
🆔 @bayyenat110
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 استاد ، حاضر به مناظره بر سر عملکرد بد جمهوری اسلامی و نهاد ها و قوای آن در حیطه #فرهنگ
🔺 خودِ مراکز تبلیغاتی ما، نیاز جدّی به ارشاد دارند...
🔥حامد وفسی
#نشر_حداکثری
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌺🌺🌺🌺🌺
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه)
🔅 میعاد:
تهران- خیابان هلال احمر- خیابان ابراهیمی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره)
🗓 موعود:
سه شنبه ها، #ساعت ۱۹:۱۰
🌷 #بیّنات | پایگاه رسمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی»
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 امام حسن عسكرى -عليه السلام- فرمودند:
🌷 مَن وَعَظَ أَخاهُ سِرّا فَقَد زانَهُ و َمَن وَعَظَهُ عَلانيَةً فَقَد شانَهُ؛
🌷 هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نمايد ارزش او را كاسته است.
📚تحف العقول ص489
🆔 @bayyenat110
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ جایگاه و تأثیر اهل بیت -علیهم السّلام- در رشد الهی و پیشرفت علمی تمدّن اسلامی
❌ علّت عقب ماندگی مسلمین در عرصه های مختلف
🍃حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔴 #شبهه
🔅شيعه ميگويند كه هزاران صحابه در غديرخم حضور داشتند و همه شنيدند كه پيامبر، علي را به عنوان جانشين خود بعد از وفاتش تعيين كرد.
اگر چنين است پس چرا هزاران صحابه، يكي نيامد و به خاطر غصب شدن حق علي اعتراض نكرد
حتي عمار و مقداد و سلمان؟
جواب:
۱. سند غدير و محكم بودن مطالبش در گذشته (مقدمه کتاب) ذكر شد و در فصل آخر كاملا آن را بررسي مينماييم.
۲. حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- بنا به نقل متواتر شيعه و سني فرمودند: «اما ترضي يا علي ان تكون مني بمنزله هارون من موسي الا انه لانبي بعدي : در قرآن ميفرمايد كه هارون -ع- خليفه موسي -ع- بود ولي اصحاب موسي او را به استضعاف كشاندند و نزديك بود او را به قتل برسانند و وقتي حضرت موسي بازگشت، از آنها به خاطر فريب سامري و گوساله پرستيشان غضبناک شد.
۳. در «تاريخ طبري» و ديگر اسناد اهل سنت، نقل شده است كه اولاً در سقيفه بعضي انصار گفتند تا علي -علیه السلام- بيعت نكند ما بيعت نميكنيم.
نكته مهم و جالب اين است كه اگر حضرت علي -ع- براي خلافت و ولايت منصوب نشده بود چرا آنها گفتند: «تا علي -ع- بيعت نكند ما بيعت نميكنيم» در حالي كه حضرت علي -ع- در سقيفه حضور نداشت.
ثانياً تا شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بنيهاشم بيعت نكردند و علي -ع- بنا به قول عايشه در «تاريخ طبري» تا زمان حيات حضرت فاطمه -سلام الله علیها- در نزد مردم وجيه بود.
ثالثاً در گفتگويي كه در مسئله خلافت و بيعت بود، عمر و زبير با هم درگيري داشتند.
نتيجه: بسياري از افراد با ابوبكر مخالف بودهاند، اما چون خليفه و يارانش قدرت سياسي داشتهاند، در تاريخ خيلي از مطالب ذكر نشده است. اما همين مقداري كه ذكر شده نشان ميدهد كه مسئله غدير روشن بود، اما همانطور كه قرآن در احد ياد ميكند: با شايعه كشته شدن پيامبر كه صحابه فرار ميكردند و پيامبر آنها را فرمان ميداد كه بازگردند و آنها گوش نميكردند، متأسفانه وقتي پيامبر از دنيا رفت، ضعف بر عدهاي از مسلمانان و طمع غنيمت و به دست آوردن مقام بر عده ديگر غلبه نمود، اما تعدادي بر بيعت غدير باقي ماندند و طبق وظيفهاي كه حضرت علي -ع- براي آنها معين كرده بود عمل مينمودند.
خلاصه : از تخلف بعضي اصحاب پيامبر -ص- نميشود نتيجه گرفت كه پس حضرت علي -ع- خليفه و امام نبوده است، همچنان كه از تخلف اصحاب موسي -ع- نميشود نتيجه گرفت كه هارون خليفه موسي نبوده است. توجه به آيات قرآن كه ميفرمايد :(...حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُم مِّن بَعْدِ مَا أَرَاكُم مَّا تُحِبُّونَ مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ...) و ميفرمايد : ( إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ ) : ... تا وقتي كه سست شديد و در كار جنگ اختلاف نموديد و بعد از آن كه خداوند چيزي را كه دوست ميداشتيد (پيروزي) به شما نشان داد نافرماني كرديد، گروهي از شما دنيا ميخواهد و گروهي آخرت، ياد آريد آنگاه كه ميگريختيد و به كسي توجه نميكرديد و پيامبر از پشت سرتان شما را ميخواند.
🔻تكرار تاريخ : حادثه غمبار احد با شايعه فوت پيامبر -ص- و سستي اصحاب و تنازع در امر و اراده دنيا از طرف بعض اصحاب به وجود آمد و قبل از رحلت پيامبر -ص- كار ننگين عمربنخطاب و تنازع اصحاب و بعد از رحلت در سقيفه بدون رجوع به قرآن و سنت عترت كارها انجام شد و در نتيجه بيعت در غدير فراموش گشت.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁
🍁 امام سجاد -عليه السلام- فرمودند:
🍂 وَ أَمَّا حَقُّ الْمُسْتَنْصِحِ فَإِنَّ حَقَّهُ أَنْ تُؤَدِّيَ إِلَيْهِ النَّصِيحَةَ عَلَى الْحَقِّ الَّذِي تَرَى لَهُ أَنَّهُ يَحْمِلُ وَ يَخْرُجُ الْمَخْرَجَ الَّذِي يَلِينُ عَلَى مَسَامِعِهِ وَ تُكَلِّمَهُ مِنَ الْكَلَامِ بِمَا يُطِيقُهُ عَقْلُهُ فَإِنَّ لِكُلِّ عَقْلٍ طَبَقَةً مِنَ الْكَلَامِ يَعْرِفُهُ وَ يَجْتَنِبُهُ وَ لْيَكُنْ مَذْهَبُكَ الرَّحْمَة
🍂 حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ درك و فهم و عقلش بگويى كه هر عقلى ظرفيت مخصوص خود را دارد و روش تو بايد همراه با مهربانى و رحمت باشد.
📚مستدرک الوسایل ج 11 ، ص 166
🆔 @bayyenat110
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نقد ماکیاولیسم هیئتی
⛔️ جاهلیت مدرن با توجیه اعمال سخیف، به اسم دستگاه امام حسین (ع)
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔴 #شبهه
🔅چرا وقتي پيامبر قبل از وفاتش خواست كه براي اصحاب چيزي بنويسد، كه هرگز بعد از او گمراه نشوند، علي چيزي نگفت.
با اينكه او آن مرد شجاعي است كه از هيچ كس جز خدا هراسي ندارد؟
و همچنين ميدانست كه هركس حق را نگويد شيطان لالي است!
جواب:
از اين شبهه و سؤال بهتر نميشود! واقعاً عجيب است که چرا ننگ و فاجعهاي كه عمربنخطاب به وجود آورده است و در تاريخِ اهل سنت و كتب صحيح آنها ذكر شده است، حرفي به ميان نيامده است. (در فصل چهارم کتاب آمده است) مردي كه در مقابل پيامبر -ص- در زمان حيات رسول اكرم -ص- ايستاده و اجازه نداد فرمايش به اين مهميِ پيامبر، املاء شود، عمربنخطاب بود.
حال كسي كه پيامبر -ص- و سنّتش را در زمان حياتش نميپذيرد، چگونه ممكن است بعد از رحلت، دستور پيامبر -ص- را قبول كند؟
دستورِ كسي را كه قرآن ميگويد (وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى)ٰ يا ميگويد (مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا)
آيا اینچنین شخصی، #مرتد نيست؟
بله حضرت علي -ع- شجاع است، اما مطيع خدا و رسول -ص- ميباشد؛ آنچه آنها دستور دهند اجرا ميكند و همه نقل نمودهاند كه در محضر پيامبر -ص- بين اصحاب بر سر حرف عمر نزاع شده است و پيامبر -ص- آنها را از نزد خود در آخرين ساعات عمر شريفش، اخراج كرده است. اين #اصحابِ بزرگ و چنين و چنان را !!!!
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺
🌺 امام سجاد -عليه السلام- فرمودند:
🌹وَ أَمَّا حَقُّ النَّاصِحِ فَأَنْ تُلِينَ لَهُ جَنَاحَكَ ثُمَّ تَشْرَئِبَّ لَهُ قَلْبَكَ وَ تَفْتَحَ لَهُ سَمْعَكَ حَتَّى تَفْهَمَ عَنْهُ نَصِيحَتَهُ ثُمَّ تَنْظُرَ فِيهَا فَإِنْ كَانَ وُفِّقَ فِيهَا لِلصَّوَابِ حَمِدْتَ اللَّهَ عَلَى ذَلِكَ وَ قَبِلْتَ مِنْهُ وَ عَرَفْتَ لَهُ نَصِيحَتَه
🌹حقّ نصيحت كننده اين است كه نسبت به او فروتنى كنى، دل را براى فهم نصيحتش آماده نمايى و به سخنانش گوش دهى و اگر گفتارش درست بود خدا را شكر گويى و بپذيرى و حق شناسى كنى... .
📚تحف العقول ص 269
🆔 @bayyenat110
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 عرصه های توفیق و عدم توفیق حوزه های علمیّه
🔶 تلاش برای اجرای احکام الهی ، وظیفه امروز حوزه های علمیّه
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔴 #شبهه
🔅وقتي علي ميدانست كه خداوند او را خليفه كرده، پس چرا با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت كرد؟
اگر بگوييد قدرت نداشت، كسي كه قدرت ندارد صلاحيت امامت ندارد. چون فقط كسي ميتواند امام باشد كه توانايي به دوش گرفتن بار امامت را داشته باشد.
و اگر بگوييد امام توانايي داشت، اما او خودش از توانايياش استفاده نكرد، پس اين خيانت است و خائن نميتواند امام باشد و امام علي از خيانت پاك است.
پس پاسخ شما -اگر پاسخ درستي داريد- چيست؟
جواب:
( فَبَشِّرْ عِبَادِی الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ) : پس بشارت بده كساني را كه اقوال را ميشنوند و از بهترين آنها پيروي ميكنند. اگر قدرت شرط امامت و خلافت باشد، پس ابوبكر و عمر و عثمان با وجود ضعفهايي كه در تاريخ ثبت شده و خودشان به آن اعتراف نمودهاند، چگونه خلافت را قبول كردهاند. آيا قبول خلافت براي كساني كه توانايي آن را نداشتهاند، خيانت به مسلمانان نيست؟
در جلد ۲، «تاريخ طبري» بعد از بيعت سقيفه آمده است كه ابوبكر گفت: «پس من تحقيقاً ولي شما هستم و بهترين شما نيستم».
آيا نبايد كسي كه بهتر است را معرفي نموده و اجازه ميداد او كه بهتر است خليفه شود و بار امانت را به دوش بكشد و در همان تاريخ طبري ميگويد (ص ۶۱۹) كه اي كاش خلافت را به يكي از آن دو نفر (عمر يا ابوعبيده جراح) واگذار ميكردم. و در صفحه ۴۶۰ همان كتاب ابوبكر ميگفت: «آگاه باشيد كه براي من شيطاني است كه پيش من ميآيد پس زماني كه بر من وارد ميشود از من اجتناب كنيد...»
و درباره اشتباهات و ضعفهاي عمر و عثمان كه موارد زياد است.
اما درباره حضرت علي -علیه السلام- ما همان را پاسخ ميدهيم كه قرآن كريم درباره حضرت هارون -ع- ميفرمايد كه هم مقام نبوت را داشت و هم مقام خلافتِ حضرت موسي -ع- را.
ايشان توانمند بود، اما وقتي مردم و اصحاب موسي -ع- حرف ايشان را نپذيرفتند، بايد براي حفظ جامعه بنياسرائيل و عدم تفرقه ايشان صبر ميكرد تا آنها را هدايت نموده و به دين الهي باز گردند.
حضرت اميرالمؤمنين -ع- حتي وقتي ابوسفيان به ايشان پيشنهاد داد، براي حفظ وحدت مسلمين و عدم فتنه قبول نفرمود و تا شش ماه به گفته عايشه صبر نمود و زماني كه به ابوبكر فرمود ما اهل بيت بر اين امر خلافت حقي داريم و شما بر ما استبداد كرديد، بازهم آنها حاضر نشدند كنار بروند. حضرت علي -ع- با اينكه توانايي داشت، به علت عدم ياري مسلمانان و حفظ وحدت ايشان با تمام توانايي علمي و شجاعت و... براي حفظ وحدت و عدم فتنه با آنها مدارا نمود.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🌹حامد وفسی
#غدیر
🆔 @bayyenat110