eitaa logo
بیّنات
11.4هزار دنبال‌کننده
684 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
💐اساساً هرگز فتوا، واقعیت را تغییر نمی‌دهد. مثلاً کسانی که متخصص هستند و به اشتباه گمان کردند که در فلان محل، گنجی هست، آن متخصص و پیروانش پس از تلاش اگر چه معذور باشند، قطعاً به گنج نائل نمی‌گردند؛ 💐در نتیجه اگر ما در حجاب شرعی، تخفیف دهیم و در غنا، مواردی را مباح کنیم و در ربا، مواردی را حلال شمریم و در اقتصاد و استفاده از منابع عمومی، گروهی را فقیر و بی بهره و گروهی را ممتاز قرار دهیم و... چه آن کسی که خود را «مفتی» می‌داند، چه آن که مقلّد است و چه آن که کارگذار این امور است، هرگز در واقع و عالم تکوین، به آنچه مطلوب حق است نائل نخواهد شد. پس چنین انسانی، بر فرض معذور بودن از لحاظ علم کلام و اصول فقه، در واقع به تقوای الهی که قرآن کریم آن همه برایش ثمرات شمرده است، نائل نگشته و طبیعتاً به اقتضای ذاتش به کوری و کری معنوی گرفتار است. 📚برگرفته از کتاب عصمت (بررسی مسئله عصمت انبیاء -صلوات الله علیهم اجمعین- در قرآن کریم)، ص ۴۷ و ۴۸ ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹 🎞|ببینید: 🌸توبه، انقلاب و تحوّل در همه ی ابعاد وجودی فرد 🌷ارزیابی توبه، تحوّل و انقلاب مردم مصر و مردم ایران 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 🆔 @bayyenat110
🔴این قیام، قیامِ ملّی نیست... 🌹این شعار باید محفوظ باشد که این قیام، قیام ملّی نیست، این قیام، قیام قرآنی است، این قیام، قیام اسلامی است. یک ملت ضعیفی که هیچ نداشت، در مقابل ابرقدرت ها و در مقابل این قدرت شیطانی که همه چیز داشتند و تا دندان مسلح بودند، به قوه ملّیّت نمی تواند غلبه کند. ملتی که غلبه کرد برای اینکه شهادت آرزوی او بود. 💐 📆۵۷.۱۲.۱۸ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 🌹عَنْ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى عَنْ أَيُّوبَ بْنِ يَحْيَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (ع) قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين 🌹حضرت امام موسي‌بن‌جعفر‌ -ع- فرمودند: مردي از اهل قم مردم را به سوي حق دعوت مي‌کند و قومي گرداگرد او جمع مي‌شوند به صلابت پاره‌هاي فولاد، تند بادها آنان را نمي‌سوزاند و از جنگ خسته نمي‌شوند و ترس به خود راه نمي‌دهند و بر خدا توکل مي کنند و سرانجام، پيروزي از آن متقين است. 📚بحار الانوار، ج 57، ص216، باب 36 🌹سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تبریک و تهنیت باد. 🆔 @bayyenat110
35.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 📹 ببینید | فیلم بیانات حضرت آیت الله وفسی -دامت برکاته- به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ✔️بخش اول 📆 ۹۹.۱۱.۲۱ 💻 @bayyenat110
35.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 📹 ببینید | فیلم بیانات حضرت آیت الله وفسی -دامت برکاته- به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ✔️بخش دوم 📆 ۹۹.۱۱.۲۱ 💻 @bayyenat110
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 📹 ببینید | فیلم بیانات حضرت آیت الله وفسی -دامت برکاته- به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ✔️بخش سوم 📆 ۹۹.۱۱.۲۱ 💻 @bayyenat110
بیّنات
💐اساساً هرگز فتوا، واقعیت را تغییر نمی‌دهد. مثلاً کسانی که متخصص هستند و به اشتباه گمان کردند که در
⁉️ یکی از مخاطبین از محضر معظّم له سلام علیکم من درباره این پست کانال، سوالی داشتم: یعنی علما و اولیاء که نهایت تلاششون رو کردن و فتوایی دادن که ممکنه براساس حقیقت نباشه و بر اساس استنباطشونه و معذور هستن، به مقامات والا نمیرسن؟ مثل امام خمینی یا آقای بهجت یا حضرت آقا، آیا نعوذبالله این بزرگان، در کری و کوری هستن؟ و به تقوای الهی نرسیدن؟!! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ مقام فتوا غیر از مقام عمل است؛ به همین جهتِ مخطئه بودن است که فقهای بزرگ شیعه در مقام عمل، به فتوای خودشان عمل نمی نمودند؛ بلکه به شدت احتیاط می‌کردند تا مطمئن شوند کارهایشان با احکام واقعی مخالفتی ندارد. یاعلی (ع) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۱۴ .mp3
1.7M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و چهاردهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹 📹 | ببینید: ⚠️جدا انگاری دستگاه سیّدالشّهداء -علیه السّلام- از شریعت اسلام، انحرافی بزرگ و مُهلِک 🥀نجات بخشی هر اندازه از محبّت، به حسب خودش 🎙حامد وفسی 🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹 🖥 @bayyenat110
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 📿 يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ... 🌺 پيامبر اکرم -صلّي الله عليه و آله- فرمودند: 🌺 رَجَبٌ شَهرُ اللّه الأصَبُّ يَصُبُّ اللّه فِيهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ. 🌺 رجب ماه بارش رحمت الهى است. خداوند در اين ماه، رحمت خود را بر بندگانش فرو مى ريزد. 📚عيون اخبارالرضا عليه السلام ، ج 2 ، ص 71 🌙 فرا رسیدن ماه مبارک رجب و ولادت باسعادت حضرت امام محمد باقر -صلوات الله علیه- تبریک و تهنیت باد. 🆔 @bayyenat110
⁉️ یکی از مخاطبین از محضر معظّم له سلام آیا عبارت ( مرگ بر ....) توهین محسوب میشود؟ ممنون میشوم که حکم آن را تبیین کنید. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 سلام عليكم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ این گونه عبارت ها اگر به قصد تحقیر مسلمان یا نفرین، یعنی آرزوی مردن انسان مومنی باشد، توهین محسوب میگردد؛ اما در زمان معاصر به معنای شعار سیاسی و اعلان مواضع میباشد و اصلاً توهین نیست؛ مانند الان که رضا شاه و مصدّق مرده اند عده ایی بگویند: زنده باد رضا شاه زنده باد مصدّق یا علیه آنان بگوئیم: مرگ بر رضا شاه مرگ بر مصدّق بنابراین وقتی ملّت میگویند مرگ بر آمریکا، به هیچ وجه مرتکب توهین نشدند؛ به لحاظ دینی هم عنوان آن، برائت و بیزاری از یک شخص ظالم، یا یک نظامِ سیاسیِ ظالم یا نظامِ فکریِ منحرف و... میباشد؛ مانند اعلان برائت در مناسک حج. والسلام یاعلی (ع) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼🌼🌼 🌼🌼 🌼 🎥|ببینید: 🌼اثر عجیب توبه نصوح، در نفس 🌻توبه نصوح، پوشانندهٔ همه آثار و پیامدهای اخروی گناه 🎤حامد وفسی 💐 🖥 @bayyenat110
بیّنات
📚 ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ یکی از جذّاب ترین مباحث در بین عموم شیعیان، بویژه شعرا، مادحین و سخنرانان مذهبی، مقایسه مقام و منزلت اولیاء الهی با یکدیگر، بخصوص بزرگان کربلا و حادثه ی عظیم عاشورا، با دیگر انبیاء و ائمه -سلام الله علیهم- می باشد. عالم مجاهد حضرت آیت الله وفسی دوازدهمین کتاب خویش با عنوان «امامت» را که در سال ۱۳۹۹ به زینت طبع آراسته گشت، بستری برای طرح مباحث فوق قرار داده اند تا در آنجا بعد از تبیین جایگاه امامت و امامانِ از انبیاء -سلام الله علیهم- مانند حضرت ابراهیم -سلام الله علیه-، افضلیت ایشان را نسبت به اولیاء کربلا -سلام الله علیهم- مورد سنجش قرار دهند. در این اثر که شامل چهار بخش: ۱-بررسی اجمالی ۲-معرفت و شناخت مقام امامت ۳-مباحثه ۴-شرح اجمالی زیارت حضرت عباس -سلام الله علیه- می باشد، تلاش شده تا مفصّلاً در اطراف مسئله بحث و با ادلّه ی محکم، پاسخ آن تبیین گردد. در بخش اول بعد از بیان ضرورت و فایده ی این نوع بحث ها و منابع و موانع شناخت و همچنین بررسی مقامات و مناصب الهی، بیّنات قطعیه ی عظمت امامان نسبت به انبیاء -سلام الله علیهم-، امارات عظمت اولیاء کربلا -سلام الله علیهم-، نگارنده ی محترم، به تحلیل دقیق دلایل طرفداران افضلیّت اولیاء کربلا -سلام الله علیهم- و حدیث افضلیّت نساء و مغالطات مربوط به اصل مسئله پرداخته اند. حکیم متألّه، در بخش دوم این اثر ارزشمند، ضمن بیان صفات امام از دیدگاه علمای اهل سنّت و علمای امامیّه و همچنین شرط افضل بودن و ادلّه ی قائلین به افضل بودن امام، ترتیب و نظام مناصب الهی و البته عظمت منصب امامت را تبیین فرموده اند. ایشان معانی انبیاء، صدّیقین و شهدا و همچنین نکات قابل تأمّلی در زیارت اولیاء الهی را مورد بررسی قرار داده اند. امّا شاید آنچه که بیش از اندازه در این کتاب جلب توجّه نموده و مخاطب را شیفته ی مطالعه ی آن می کند، مناظره ی چند تن از فضلای حوزه با حضرت استاد آیت الله وفسی می‌باشد که بخشی از کتاب با عنوان مباحثه برای آن تهیه گشته است. می توان از موضوعات جذّاب و جنجالی مورد بحث در این مناظره، به موارد زیر اشاره نمود: ۱-نقد حدیث مشهور مناقب حضرت علی (سلام الله علیه) ۲-اثبات امامت یا امام بودن همه ی شیعیان، به دلیل استضعافشان در زمین ۳-امامت حضرت یوسف -سلام الله علیه- بر پدر بزرگوارشان حضرت یعقوب (سلام الله علیه) ۴-امامت یا عدم امامت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ۵-حضرت ابراهیم -سلام الله علیه- اهل یقین یا اهل شکّ ؟ ۶-مسئله برتری حضرت حمزه سیدالشهداء (سلام الله علیه) ۷-نبوّت، رسالت، امامت، مفاهیم مشکّک یا متواطی ؟ ۸-خلط بین فضیلت حقیقی و فضیلت ظاهری ائمّه (سلام الله علیهم) ۹-تفاوت رؤیت ملکوت با نظر به ملکوت ۱۰-ارزش داشتن فضائل و مقامات اعطایی (در کجا ملاکِ ارزش، اکتسابی بودن است؟) و... این اثر گرانسنگ از آثار کلامی حضرت استاد حامد وفسی، به شمار می آید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵جلسه صد و پنجاهم ( ۹۹.۱۰.۲۳ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و نهم» 🔹صحّت عمل، غیر از قبول عمل 🔹فقه، عهده دار شناخت شرایط و موانع صحّت عمل 🔹شرایط قبول و پذیرش توبه از جانب حضرت حقّ 🔹توضیح قبول عامّ و خاصّ اعمال، بویژه توبه ( تبیین "قبول حَسَن" از جانب حضرت حقّ ) 🔹گریه، از عوامل افزایش ارزش توبه 🔹شخصیّت شگفت انگیز و جامع الاطراف حضرت امام خمینی (ره) 🔹ذکر صلوات، از دیگر عوامل قبولِ حسنِ توبه 🔹برخی از آداب اثر گذار در قبولِ حسنِ توبه 🔹توضیحی در مورد محاسبه ی اعمال در آخرت ( چرایی و چگونگی افزایش کمّی و کیفی عمل و جزای آن در آخرت ) ♦️سیاسی 🔻سنگینی گناه برخی مسئولین رسانه ی ملّی، در واگذاری چندباره ی صحنه، به افراد مفسد و هرزه 🔻صدا و سیما، مسئول بسیاری از هرزگی های موجود در مراکز آموزشی و حتّی در محافل مذهبی 🔹مثال هایی برای تفهیمِ امکانِ ارتکاب چند میلیون گناه، در مدّت زمانی کوتاه.
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۱۰.۲۳ .mp3
10.65M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و نهم ( ۹۹.۱۰.۲۳ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/4bvsg 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹 🎞 |کلیپ دیدنی "آواز شیطان" ⛔️اندر حکایت بانکداری به اصطلاح اسلامی 💐حامد وفسی 🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹 🌷 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۸ ♻️شيعه مي‌گويد كه همه اصحاب به جز تعداد اندكي كه از هفت نفر بيش‌تر نيستند، مرتد شده‌اند؛ ♻️ سؤال اين‌جا است كه بقيه اهل بيت مانند فرزندان جعفر و فرزندان علي و غيره كجا هستند آيا آن‌ها هم مرتد شدند؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۵۸ ۱. ما اصحاب پيامبر را مسلمان مي‌دانيم و محترم. ۲. حركت سقيفه و سرعت تصميم‌گيري آن (در حالي‌كه در همان روز علي‌بن‌ابي‌طالب -علیهما السلام- و بني‌هاشم و بسياري از مهاجرين و انصار در حال عزاداري و كفن و دفن پيامبر -صلی الله علیه و آله- بودند) و تلاش بعدي عوامل سقیفه براي بدست آوردن موافقت ديگران، نشان مي‌دهد كه سقیفه، حركتی براساس مباني قرآن و سنت پيامبر نبوده است و در آن كسي به آيات و احاديث پيامبر توجه نكرده است و عوامل آن از بيعت صد روز پيش خود بازگشته اند. شيعه مي‌گويد بنابه تواتر بسيار عجيب حديث غدير و اكمال دين در آن روز، متأسفانه عاملان سقیفه از اين حقايق بازگشتند. در اين ميان نام هفت نفر از افراد سرشناس ذکر شده است؛ مانند حضرت زهرا -سلام الله علیها- كه بزرگ‌ترين حامي علي -علیه السلام- است و نام برخی دیگر مانند عباس ذكر نشده‌ است و این ها با جریان سقیفه مخالف بودند؛ زيرا همان‌طور كه در تاريخ طبري از قول عايشه تذكر داديم بني‌هاشم تا شش ماه بيعت نكردند و عده‌اي از انصار هم گفتند تا علي -علیه السلام- بيعت نكند ما بيعت نمي‌كنيم. ۳. شناخت قلبي افراد امري است غيبي و كساني مي‌توانند از حقايق خبر دهند كه خداوند آن‌ها را به غيب مطلع كند قرآن در آيه ۲۶ سوره جن مي‌فرمايد: عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَىٰ غَيْبِهِ أَحَدًاإِلَّا مَنِ ارْتَضَىٰ مِن رَّسُولٍ... داناي غيب، پس بر غيبش كسي را آگاه نمي‌كند مگر پيامبري را كه بپسندد... و حضرت علي -علیه السلام- و اهل بيت كه عِدل قرآن و ثقل كبير هستند مي‌توانند چنين خبري را بيان كنند. به‌واسطه مقام امامت كه بالاتر از مقام رسالت است و ما قبلا توضيح داديم. ۴. ارتداد معنايش بازگشت از چيزي است و لازم نيست كه معناي عبارت امام صادق -ع- ارتداد از اسلام باشد، و حضرت علي -ع- و امامان و شيعیان با صحابه، معامله ی يك مسلمان مي‌نمودند. شايد ذكر اسامي خاص مانند سلمان و ابوذر و... به اين جهت بوده است كه چون با بيعت علي -سلام الله علیه- در غدير شيعه شدند ديگران از شيعه علي‌شدن بازگشته‌اند. و ما قبلا به صورت مفصل در شبهات قبل توضيح داديم كه شيعه در زمان رسول‌اكرم -ص- وجود داشته است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۱۵ .mp3
2.04M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و پانزدهم 🆔 @bayyenat110
🇮🇷شهید راه وطن🇮🇷 🍃ظاهراً در جنگ احد است؛ دیدند یکی از انصار خیلی در این جنگ شجاعت به خرج می‏دهد و خیلی هنر کرد و افراد زیادی را به خاک انداخت. درحالی که او روی خاکها افتاده بود و لحظات آخرش را طی می‏کرد و از درد هم خیلی رنج می‏کشید، بعضی آمدند خدمت رسول اکرم و گفتند: یا رسولَ اللَّه! فلانی خیلی مجاهد خوبی بود، خیلی سرباز خوبی بود، امروز خیلی فعالیت کرد. پیغمبر التفاتی نکرد. بار دیگر این سخن را گفتند. باز هم پیغمبر التفاتی نکرد. اسباب تعجب شد: چرا پیغمبر به چنین سرباز فداکاری اهمیت نمی‏دهد؟! تا اینکه یکی از مسلمین به بالین او رسید، گفت: مرحبا، تبریک می‏گویم به تو که فی سبیل اللَّه مجاهده کردی و الآن داری شهید فی سبیل اللَّه از دنیا می‏روی. 👈🏻گفت: من این حرفها سرم نمی‏شود، فی سبیل اللَّه و شهید فی سبیل اللَّه سرم نمی‏شود. من دیدم مردم مدینه و مردم مکه دارند با همدیگر می‏جنگند؛ این طرف مردم مدینه هستند و آن طرف مردم مکه. تعصب وطنی و همشهری‏گری مرا وادار کرد که چنین کنم. این حرفهایی که تو می‏گویی، من سرم نمی‏شود. من به خاطر تعصب وطن و تعصب ملی‏گری و تعصب همشهری‏گری این کار را کردم. 🍂بعد هم چون دید از درد رنج‏ می‏برد، گفت: من طاقت ندارم این دردها را تحمل کنم. به زحمت از جا حرکت کرد و سر شمشیرش را گذاشت روی قلبش و یک فشار داد، خودکشی هم کرد. تازه فهمیدند که چرا پیغمبر اعتنایی نکرد؛ چون جهاد باید جهاد فی سبیل اللَّه باشد، هجرت باید هجرت فی سبیل اللَّه باشد؛ 📚آزادی معنوی، ص ۱۵۹، شهید مطهری 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🌺عَلَيْكُمْ بِطَلَبِ الْعِلْمِ، فَإنَّ طَلَبَهُ فَريضَةٌ وَالْبَحْثَ عَنْهُ نافِلَةٌ، وَ هُوَ صِلَةُ بَيْنَ الاْخْوانِ، وَ دَليلٌ عَلَى الْمُرُوَّةِ، وَ تُحْفَةٌ فِى الْمَجالِسِ، وَ صاحِبٌ فِى السَّفَرِ، وَ أنْسٌ فِى الْغُرْبَةِ. 🌺حضرت امام جواد -علیه السلام- فرمودند: بر شما باد به تحصيل علم و معرفت، چون فراگيرى آن واجب و بحث پيرامون آن مستحب و پُرفائده است. علم وسيله كمک به دوستان و برادران است، دليل و نشانه مروّت و جوانمردى است، هديه و سرگرمى در مجالس است، همدم و رفيق انسان در مسافرت است؛ و انيس و مونس انسان در تنهایى است. 📚بحارالانوار، ج۷۵، ص۸۰ 🌹 ولادت با سعادت حضرت امام جواد -علیه السلام- تبریک و تهنیت باد. 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۱۶ .mp3
1.28M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و شانزدهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸🌼 🎥| ببینید: ⚡️آذرخشی از امید، برای رهپویان راه وصال 📿بیان مضامین خوف و رجاء، در ادعیّه ی مأثوره 🌹حامد وفسی 🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸🌼 🖥 @bayyenat110
📚 ﷽ «هارون» نام نهمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، می باشد که در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است. این کتاب با رویکردی کلامی، به تبیین جایگاه و منزلت دردانه ی آسمان ولایت، حضرت امام علی ابن ابی طالب -علیه السلام- در قالب حدیث منزلت پرداخته است. ۱-بنیاد ۲-شناخت ۳-سبیل حقّ و باطل ۴-قداست جعلی ۵-زنگ تفریح، عناوین بخش های این اثر ارزشمند شمرده می شوند. استاد فرزانه، در بخش اوّل، در صدد بیان مبادی قطعی اسلام و بررسی تواتر سندیِ حدیث منزلت برآمده اند. در بخش دوّم تلاش شده تا مقام حضرت هارون -علیه السلام- و دیگر «ممثَّلٌ به»ها، مانند فتنه قوم حضرت موسی -علیه السلام- سامری و گوساله ی سامری و...، در تمثیل مورد توجّه حدیث، روشن گردد. پیدایش دو مکتب شیعه و سنّی، مدرسه ی سقیفه، بررسی عملکرد عمر ابن خطّاب، کیستیِ ابوبکر و حضرت علی -علیه السلام- از دیدگاه اهل سنّت، از مسائلی هستند که در بخش سوّم به آنها پرداخته شده است. بخش چهارم، بررسی مطالبی همچون کیستیِ صحابه، دلائل اهل سنّت بر جانشینی ابوبکر، پس از پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله-، دیدگاه اهل سنّت نسبت به عدالت همه ی صحابه، سنّت الهی وقتی مردم راه باطل می روند، مشروعیت حاکم در اهل سنّت، نتایج حکومت صحابه و شرایط حاکم اسلامی را عهده دار گشته است. امّا عنوان جالب و جذّاب بخش پایانی کتاب، بیانگر سست و واهی بودن اتّهامات و اشکالات وهّابیّت و سهل الجواب بودنِ شبهاتی است که سالهای مَدید، در افواه مخالفان مطرح بوده و این بار، با پاسخ های محکمِ این عالم بزرگوار همراه گردیده است. 🆔 @bayyenat110