eitaa logo
بیّنات
11.3هزار دنبال‌کننده
685 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۱۰.۷.mp3
12.51M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و ششم ( ۱۴۰۰.۱۰.۷ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://www.aparat.com/v/3oeZf 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🌼🌻🌼•✾••┈ 🎥|ببینید: ⚠️آثار هولناک استخفاف نماز 📿نماز، بهترین راه جهاد⚔ با نفس 💓حضرت آیت الله وفسی ┏━✨💛✨🌼✨━┓ 🌼 @bayyenat110 🌼 ┗━✨🌼✨💛✨━┛
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۸۳ ♻️وقتي به شيعه‌ها گفته مي‌شود كه چرا [حضرت] علي در مورد خلافت بعد از وفات پيامبر به كشمكش نپرداخت و حال آن كه طبق ادعاي شيعيان، طبق نص الهي خلافت حق او بوده است؟ مي‌گويند چون پيامبر او را وصيت كرده بود كه بعد از او فتنه‌اي ايجاد نكند و شمشير نكشد! ♻️به آن‌ها گفته مي‌شود پس چرا بر اهل جمل و صفين شمشير كشيد؟! و در اين جنگ‌ها هزاران مسلمان كشته شده است؟! و قبل از همه بايد بر كدام ظالم شمشير كشيد؟ ظالم اول يا چهارم يا دهم يا...؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۸۳ ۱. در اين‌كه حضرت علي -علیه السلام- از فتنه پرهيز مي‌كرد هيچ شكي نيست؛ زيرا اهل سنت هم روايت كرده‌اند كه او با ابوسفيان حاضر به بيعت نشد و كمك او را نپذيرفت. ۲. بيعت عباس را هم نپذيرفت تا سنت انتخاب مردمي را به جاي انتخاب الهي در جامعه مسلمانان رايج نكند. ۳. در زمان خلفاي ثلاثه ( امراي ثلاثه ) از حمايت مردم و انصار و مهاجرين برخوردار نبود و به عنوان مشاور يا جانشين آن‌ها يا وزير آن‌ها خدمت مي‌كرد. ۴. خلافت مردمي را هم نمي‌پذيرفت ولي براي آن‌كه انصار و مهاجرين و شورشيان و عموم مردم اصرار كردند، پذيرفت. ۵. با اهل جمل هم كه اول بيعت كردند و بعد آن را شكستند با نصيحت برخورد كرد و حتي بعد از پيروزي، عايشه را با احترام به مدينه بازگرداند. نتيجه: حضرت علي -علیه السلام- بنايش بر حفظ وحدت اسلامي بود و جنگ با گروه‌هاي مختلف به سبب لجاجت و طمع اصحاب جمل و معاويه و جهالت خوارج به وجود آمد و حضرت علي -علیه السلام- دفاع مي‌كرد و آن همه نصيحت و نامه‌نگاري به عنوان بهترين شاهد براي جلوگيري از خونريزي در تاريخ ثبت شده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۵۴.mp3
1.9M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و پنجاه و چهارم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 شرح حدیث "سیّدُ القَوْمِ خادِمُهُم" توسط رهبر معظّم انقلاب: 🍃 اینی که گاهی تعبیر می شود که مسئولین مردم اند 🍃 بعضی ایراد می کنند که آقا این کلمه را نگویید... 🌸 این کلمه ی پیغمبر است ✅ خادم یعنی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🌼💞🌼•✾••┈ 🎥|ببینید: 🌹 تفاوت حال ما، با حال اولیاء الهی -ع- در اوقاتِ نزدیک به نماز 💔 لبیّک گویی عاشقانه حضرت امام صادق علیه السلام 💓 حضرت آیت الله وفسی ┏━✨💛✨🌼✨━┓ 🌼 @bayyenat110 🌼 ┗━✨🌼✨💛✨━┛
🔵جلسه ۱۷۸ حکمت عملی ( ۱۴۰۰.۱۰.۱۴ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و هفتم» 🔹تفاوت عاقل حقیقی ( اخلاقی ) با عاقل فقهی 🔹ضرورت تقویت ذهن، برای برخورد با القائات و وساوس نفس و شیطان ( معالجه ی وسواسی عقائدی بواسطه ی تفکّر ) 🔹پرورش و تقویت ذهن، به واسطه ی مواجهه ی با شبهه ( از ثمرات مواجهه ی ذهن با شبهات ) 🔹اشاره ای به ارزش علم منطق، و همچنین مخالفت دشمنان حقّ با این علم 🔹اشاره ای به جایگاه علم فلسفه، در رویارویی با شبهات و القائات شیطانی 🔹معالجه ی وسواسی عقائدی بواسطه ی اذکار 🔹تناسب اذکار با نوع شبهه و وسوسه ی عقیدتی 🔹ماهیّت وسواسی اخلاقی ( چگونگی وسوسه در ملکات و صفات قلبی ) 🔹تبیین سه راهکار برای درمان وسواسی اخلاقی ( وسوسه در ملکات فضیله و رذیله ) 🔹پنهان کردن زشتی فحشاء و منکر در پشت عناوین زیبا، نزیه و جذّاب، توسّط شیطان و ایادیش ♦️سیاسی 🔻استفاده ( سوء استفاده ) ی سیاسیّون از قوالب نیکو و دلفریب، برای پوشاندن عیوب تدابیر و پلشتی تصمیماتشان 🔻ضرورت تحقیق، در تبلیغات مثبت و منفی سیاسیّون ( ستایش ها و نکوهش هایشان ) 🔹ضرورت معاشرت و مجالست با عالمان ربّانی ( راهی برای تشخیص خلقیات خوب و بد، و همچنین تمییز عقلایی افراد ریاکار از مخلص ) 🔹لزوم تحقیق در مورد یک جمع یا گروه، قبل از عضویّت در آن، و پیوند با اعضای آن 🔹وسوسه های احکامی، غالباً گریبانگیر افراد مقدّس مآب ( خود نمای در تقدّس ) 🔹دلیل عمده ی دچار شدن به وساوس در احکام شرعیّ 🔹چرایی نزدیکی وسواسی به کفر 🔹وجوبِ تبعیّتِ طابَقَ النّعلُ بالنّعل از حضرات اهل بیت -سلام الله علیهم- 🔹بیان راهکاری اساسی، در جهت درمان وسواسی احکامی، و رفع وسوسه های احکامی ( ضرورت انجام اعمال، همراه با تغافل، و همانند افراد بی مبالات ( لااُبالی ) ) 🔹لزوم توجّه به قاعده ی لاعُسر و لاحَرَج 🔹نوع خطرناکتر وسواس ( وسواسی ) 🔹چرایی عدم وسوسه در اموری مانند پرداخت خمس، و یا تشدید اخلاصِ در عمل .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۱۰.۱۴.mp3
11.92M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و هفتم ( ۱۴۰۰.۱۰.۱۴ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://www.aparat.com/v/4xbL6 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ❣مظلومیت عجیب شهدای و نهی از منکر در ج.ا.ا ⚡️تفاوت آثار 📿مدیریت الهی حضرت امام -ره- با 💰مسئولین امروزی 📺 سبک کردن لقب شهید و شهادت در صداوسیما 🌹استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۸۴ ♻️ شيعيان فرق زيادي بين پيامبران و ائمه قائل نيستند و شيخ آن‌ها مجلسي درباره ائمه مي‌گويد: «ما دليلي بر متصف‌نبودن ائمه به نبوت نمي‌بينيم جز آن‌كه خاتم‌الانبياء رعايت شود و نبوت و امامت فرقي ندارد». ♻️ سؤال اين است كه وظيفه‌ها و خصوصيت‌هايي كه ويژه پيامبران هستند از قبيل عصمت و رساندن از سوي خدا و معجزات و غيره با وفات خاتم‌الانبياء محمد -ص- متوقف نشده‌اند و پايان نيافته‌اند و بعد از او در دوازده نفر ديگر اين خصوصيت‌ها متجلي گشته‌اند؟ پس اهميت عقيده ختم نبوت چيست؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۸۴ ۱. مقاماتي مانند نبوت، رسالت، امامت كه از طرف خداوند اعطاء مي‌شوند، عناويني هستند كه براساس يك دسته صفات عالي انساني مثل اخلاص، يقين، تقوي، عصمت، علم و... اعطاء مي‌شوند. ۲. امكان دارد كسي صفات عالي داشته باشد اما اين عناوين را نداشته باشد. مانند طالوت كه وسعت علم و جسم داشت. قرآن در سوره بقره آيه ۲۴۷ مي‌فرمايد: «... گفت: خدا وي را بر شما برگزيده و او را در دانش و جسم فزوني داده است...». و لقمان كه حكمت داده شد. قرآن درباره او مي‌فرمايد: «و البته لقمان را حكمت داديم...» . ( سوره لقمان آيه ۱۲ ) ۳. پس صفات كمالیه با مقامات الهي متفاوت است و اعطاي اين مقامات البته براساس داشتن اين صفات است، نه اين‌كه صفات منحصر باشد در صاحبان اين مقامات، پس نسبت آن‌ها عموم و خصوص مطلق است. پيامبران اين صفات را دارند اما هركه اين صفات را دارد لازم نيست پيامبر باشد. ۴. مقام امامت بر اساس آيه قرآن از نبوت بالاتر است. ( سوره بقره، آيه ۱۲۴ ). زيرا حضرت ابراهيم پيامبر بود بعداً در آخر عمرش پس از موفقيت در امتحانات الهي به مقام امامت نائل شد. «و هنگامي‌كه خدا ابراهيم را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رسانيد، گفت من تو را امام و پيشواي مردم قرار دادم...». 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊🏻جهاد تبیین درباره "انحراف " / قسمت اوّل ☀️وضوح و بداهت موضع اسلام در مورد جنسیّت، ملیّت و نژاد ⚖ ملّی گرایی، معارض با عدالت محوری اسلام 🌹استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌻═╗ @bayyenat110 ╚═🌻══.🍃🕊.═╝
┈••✾•💕🌹💕•✾••┈ 🌸 در تفسیر " مُبَدِّلَ السَّيِّئَاتِ حَسَنَاتٍ " 🌷اولاً فرموده اند السیئات؛ ( ال ) الف و لام عهد است؛ نفرموده اند همه ی گناهان یا هر گناهی؛ 🌷ثانیاً ملاک در این تبدیل، شدت اخلاص، در توبه ی نصوح است؛ نه اینکه مثلاً اگر کسی ۳۰ سال گناه کرده و دیگری ۳ سال گناه و هر دو توبه نصوح کرده اند، پس چون اولی ۳۰ سالش تبدیل به حسنه شده پس وضع بهتری دارد... 💓حضرت استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊🏻جهاد تبیین درباره "انحراف " / قسمت دوم 🥇شرافت آمریکاییِ دیندارِ متّقی، نسبت به هزاران ایرانی بی تقوا 📿تقوا، ملاک ارزش گذاری در اسلام 🌹استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌻═╗ @bayyenat110 ╚═🌻══.🍃🕊.═╝
🌹امام خامنه ای: ❌بعضی‌ها در تحلیل‌های گوناگونی که میکنند، [میگویند] این جوان رفت از مرزهای کشورش حراست کند. ♻️خب بله، معلوم است؛ امنیّت کشور، مصونیّت کشور، ناشی از همین فداکاری‌ها است... امّا انگیزه‌ی او دین بود، خدا بود. 📌انگیزه‌ی او را نباید به چیزهای کمتر از دین فروکاست و تقلیل داد. ❌بعضی‌ها هستند که با دین سر و کاری ندارند، این شهادتها را هم نمیتوانند انکار کنند، [لذا] در انگیزه‌ها دست میبرند. 📆۱۴۰۱/۰۳/۲۲ 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
استاد آیت الله وفسی ۱۵۵.mp3
1.87M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و پنجاه و پنجم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊🏻جهاد تبیین درباره "انحراف " / قسمت سوم 🔎بررسی توهّم ملّی گرایی از برخی روایات 🏡دفاع از زادبوم به عنوان یک حقّ طبیعی، غیر از ملّی گرایی و وطن پرستی 🌹استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌻═╗ @bayyenat110 ╚═🌻══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ☄ 💰💶 نمونه ای از بی تدبیری و کوتاهی مسئولین قضایی و امنیّتی، در حفظ ارزش ها ⛔️ عدم احراز صداقت بزرگان کشور، در پاسداری از دین و دینداران 🔥استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹 📱 🌹امام خامنه ای: 🌹ما که نگفتیم اگر کسی در خانه روسری‌اش را مقابل نامحرم برداشت تعقیب می‌کنیم. آن کاری که در ملأ انجام می‌شود یک کار اجتماعی و تعلیم عمومی است و برای حکومتی که با نام اسلام آمده، تکلیف ایجاد می‌کند. حرام، کوچک و بزرگ ندارد. 🌹حالا کسی در خلوت یک غلطی می‌کند، آن بین خود او و خداست؛ اما آنچه در مقابل چشم مردم است، حکومت اسلامی -مثل حکومت پیامبر و حکومت امیرالمؤمنین- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. 📍این منطق که می‌گوید اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند، خب برای شراب‌فروشی هم هست. این حرف را در مقابل همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی می‌توان گفت؛ این حرف شد؟ 👈🏻شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود. حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام و گناه بایستد. 📆۹۶/۱۲/۱۷ 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ ❓❓سوال یکی از مخاطبین از حضرت آیت الله وفسی سلام علیکم خدا قوت اگر کسی یا شخص مشهوری بگوید: " دین اسلام نرم افزاری است برای آن‌که ما با فرهنگ شاهنامه باقی بمانیم " آیا این کلام صحیح است یا باطل ؟ آیا گوینده و معتقد به این کلام، مسلمان و عادل است یا خیر ؟ 🌹: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمة الله با تشکر از توجه شما به تحقیق مطالب اولاً ملاک و معیار حق، برهان و دلیل است نه شهرت؛ و بزرگیِ بزرگان مانع نقدِ ایشان نیست؛ اِعرِفِ الحَقَّ، تَعرِف أهلَهُ حق را باید شناخت و سپس اهل حق و طرفداران حق را، نه برعکس. ثانیاً الْإِسْلَامُ يَعْلُوا وَلَا يُعْلَى عَلَیْه اسلام بالاتر از هر چیزی است و هیچ چیزی بالاتر از اسلام نیست؛ بنابراین اسلام زیر بنا و روبنای زندگی مومن حقیقی و معیار حق و باطل است. شاهنامه یا مثنوي مولانا و گلستان سعدی و... معیار و میزان حق نیستند؛ اگر سخنان آنها با اسلام ( قرآن و عترت ) مطابق باشد حق و صحیح و الّا باطل است. نتیجه: این سخن کاملا باطل است؛ و گوینده اگر به این سخن معتقد باشد، مومن حقیقی و عادل واقعی نمی باشد؛ اما مسلمان و مومن ظاهری محسوب می‌شود. یاعلی(ع) 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊🏻جهاد تبیین درباره "انحراف " / قسمت چهارم 🕋 اصل تمدّن اسلامی، مبتنی بر عدالت محوری و ظلم ستیزی ❌ کارساز نبودن تبلیغ و ترویج 🇮🇷هویّت غیر دینی🇮🇷 در جامعه، برای مسئولین نظام 🌹استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌻═╗ @bayyenat110 ╚═🌻══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•💕🌹💕•✾••┈ 🌹امام خامنه ای: 🌹عده ای فکر می‌کنند یک مسئله فرعی و جزئی است، درحالیکه اشتباه می کنند، این بسیار مسئله مهمی است... 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
🔵 جلسه ۱۷۹ حکمت عملی ( ۱۴۰۰.۱۲.۳ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و هشتم» ⚪️ آغاز شرح حدیث بیست و ششم، با موضوع فضیلت علم 🔹اشاره به تقسیم اجمالی علم حقیقی 🔹بهشت های سه گانه 🔹رابطه ی اقسام علم و عالِم، با اقسام بهشت 🔹اشاره به یکی از معانی صحیحِ "اسلامی"، به عنوان قید احترازی برای یک علم ( منظور از اسلامی خواندن یک علم ) 🔹معنایی دیگر برای قید "اسلامی" یا "الهی"، در مورد علم فلسفه 🔹عنوان طبیب، قابل صدق تر بر فلاسفه ی اسلامی و حکمای الهی، تا بر فقهاء ( مجتهدینِ در شریعت ظاهری ) 🔹خطرات و صدماتِ خطا یا خیانت عالمان دین بویژه مجتهدین 🔹تبیین مسئولیّت خطیر فقیه در اصلاح جامعه و حکومت ♦️سیاسی 🔻تعامل بحث برانگیز نهاد های حکومتی، بویژه قوّه ی قضائیّه، با اهل منکر 🔹اشاره ای به کبیره بودن همه ی گناهان و عامل بودن همه ی آنها در سقوط 🔹سکوت نابجای فقهاء در مواجهه ی با گناه و فساد، از بزرگترین محرّمات ( منکرات ) 🔹خلوص نیّت عالم یا متعلّم، موجب توفیق در سلوک 🔹بیان خصائص جامعه ی مهدویّ ( سلام الله علیه ) 🔹از نشانه های نفاق و منافق 🔻فاصله ی جامعه ی کنونی ایران، با جامعه ی مهدویّ -سلام الله علیه-، و فاصله ی دولت فعلی با دولت کریمه 🔻مطالبه ی دائمیِ اجرای احکام اوّلیّه ی شریعت، از مسئولین نظام ( صدر تا ذیل )، وظیفه ی همه ی متدیّنین و دلسوزان اسلام ناب 🔻ضرر و صدمه ی اولویّت بخشیِ در مطالبه، در مقام عدم تزاحم ( رعایت اولویّت، در مقام تزاحم امور معنا دارد ) 🔻در اولویّت قرار گرفتنِ رسیدگی به برخی از مشکلات فرهنگی، با توجّه به آمار منتشره 🔻برچیده شدن بسیاری از مفاسد در اوّل انقلاب، ثمره ی عملکرد مشفقانه ی انقلابیّون، تحت رهبریِ قاطع حضرت امام خمینی (ره) 🔻رفتار منافقانه ی برخی از مسئولین صدا و سیما 🔻کوتاهی یا خیانت رسانه ی ملّی ( صدا و سیما )، در حفظ غیرت دینی مردم 🔻غیرت دینی، روح جامعه ی اسلامی، و غیر قابل مقایسه با امور تاکتیکی و استراتژیک نظام ( بقای انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، مبتنی بر غیرت دینی مردم ) 🔻ارتباط "سیر نزولی جامعه ی ما" با "باطن مسئولین نظام" .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۱۲.۳.mp3
12.08M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و هشتم ( ۱۴۰۰.۱۲.۳ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://www.aparat.com/v/4wiUL 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮ و ╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯ 🚨 وخامت اوضاع حجاب در این روزها، رضاخانی را روسفید کرد❗️ 🔥بسیاری از مسئولین، دین را به مسخره گرفته اند...! 🌹استاد آیت الله وفسی 📆 محرم ۱۴۴۳ ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🔵 جلسه ۱۸۰ حکمت عملی ( ۱۴۰۰.۱۲.۱۷ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و نهم» 🔹توضیحی در مورد "موجود مجرّد" 🔹پذیرش حقایق مجرّده ی قرآنی مانند جنّ، مَلَک و ...، از باب تعبّد 🔹تبیین معنای گسترانیده شدن بال ملائکه -سلام الله علیهم-، برای اهل علم ( منظور از بال فرشتگان ) 🔹اشاره ای به نظریه ی "سکّاکی" در مبحث حقیقت و مجاز 🔹اشاره ای به مراتب و درجات ملائکه -سلام الله علیهم- 🔹امکان تمثّل، و همچنین تجسّد ملائکه -سلام الله علیهم- 🔹تبیین معنای دعا کردن پرندگان، ماهی ها و ...، برای اهل علم 🔹اشاره ای به تشکیک وجود و صفات وجودی ( کمالی ) 🔹آیه و مسبِّحِ حقّ تعالی بودنِ همه ی موجودات عالم 🔹اشاره ای به اجمال تفاوت نفس و فطرت، با دیگر از انحاء خلقت 🔹اشتغال نفس به تدبیر بدن، حجاب ادراکش نسبت به تسبیح حضرت حقّ، توسّط موجودات عالم 🔹امکان مکاشفه برای نفس ( ارتباط با مجرّدات و غیب )، در بیداری و خواب، با حفظ اشتغالِ به تدبیر 🔹مناجات با حضرت حقّ، بِستر تعالی نفس، و تأنّس و تقرّب به حقایق مجرّده، و همچنین موجب ادراک تسبیح موجودات عالم 🔹کمال انقطاع الی الله، موجب برکاتی غریب الادراک برای نفس 🔹اشاره ای به فضیلت مناجات شعبانیّه .