eitaa logo
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
273 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1 ویدیو
24 فایل
کانال زندگینامه و آثار مرحوم حضرت استاد اسدالله داستانی بِنیسی، و سخنرانی‌ها و آثار فرزندشان: حاج‌آقا اسماعیل داستانی بنیسی کانال‌ سخنرانی‌ها و کلیپ‌هایم: @benisi. کانال دیگرم: @ghatreghatre. وبگاه بنیسی‌ها: benisiha.ir. صفحۀ شخصی‌‌ام: @dooste_ketaab.
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج‌آقا بِنیسی، جبران نیکی‌ها؛ نوعی امانتداری.mp3
7.23M
🔊 | حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی | 97/2/26 🔍 کسی که نیکی‌های دیگران را جبران نمی‌کند، خیانتکار است! 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
حاج‌آقا بِنیسی ـ قرض‌دادن به خدا.mp3
2.36M
🔊 | حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی | 97/2/27 🔍 دوست داری که به خدا بدهی؟! 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 (برگرفته از: سخنان حاج‌آقا بِنیسی): ✅ «مَن ذَا الَّذی یُقرِضُ اللهُ قَرضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ اَضعافاً کَثیرَةً و اللهُ یَقبِضُ و یَبسُطُ و اِلَیهِ تُرجَعونَ» 💠 این آیه از آیات خیلی‌شیرین قرآن است. 💠 «کی است که به خدا قرض نیکو بدهد؟» . از این قرض‌های همراه ربا و منّت و اذیّت نه. قرض حسنه بدهد؛ قرض‌الحسنه به معنای واقعی. 💠 به خدا قرض بدهد، یعنی: کسی به مؤمنی قرض بدهد، به خدا داده. 💠 در نتیجه: خدا آن چیزی را که قرض گرفته، یعنی: به مؤمن قرض دادی، چند برابر پس می‌دهد. 💠 یکی نوشته بود: ما وضع مالی‌مان خوب نیست. حدّ متوسّط یا پایین‌تریم؛ امّا چون اهل قرض‌دادنیم، خدا می‌داند که برکات قرض، زندگی ما را فراگرفته و وضع ما خوب شده. 💠 حالا هر کسی در هر حدّی بتواند، قرض بدهد به دیگران. 💠 خدا حفظ کند حاج‌آقای قرائتی نقل کردند که یک روز من پنجاه‌هزار تومان زیاد آوردم. هر چه فکر کردم،‌ دیدم به کارم نمی‌آید. رفتم درِ خانه‌ی همسایه را زدم؛ گفتم: آقا! من پنجاه‌هزار تومان زیاد آوردم. پول می‌خواهی؟ گفت: «نه.» چه خوب بوده که گفته نه! [همسایه‌ی] دومی،‌ سومی،‌ چهارمی [همین‌طور]. 💠 آدم پول داشت، وسیله داشت، جنسی داشت، می‌شود قرض بدهد، قرض بدهد؛ خداوند عالَم، چند برابر به او پس می‌دهد. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/2/27 (شب دوم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 بر طبق قرآن کریم، یکی از عوامل ، است (سوره‌ی مبارکه‌ی مؤمنون، آيه‌ی شریفه‌ی هفتم: «و الَّذینَ هُم لِاَماناتِهِم و عَهدِهِم راعونَ؛ و كسانی كه آنان نسبت به امانت‌هايشان و پیمانشان، اهل رعايت هستند.») 💠 یکی از انواع ، است و ، گونه‌ای از امانتداری می‌باشد. 💠 راز، هر چيزی است که صاحبش به فاش‌شدن آن، راضی نباشد. 💠 برخی از احادیث شریفه‌، دعاهای ویژه‌ی شیعیان، سخنرانی‌ها و كتاب‌ها، راز محسوب می‌شوند؛ چون همگان لايق آگاه‌شدن و استفاده از آن‌ها نيستند. 💠 حفظ راز ديگران به منزله‌ی حفظ امانت‌های آنان است؛ البتّه بايد خاطرنشان كرد كه مؤمن نبايد رازش را حتّی به همسرش و دوستان نزديكش بگويد! 💠 کسی كه نمی‌تواند راز خودش را حفظ کند و فاش نکند، چطور از دیگران توقّع دارد که راز او را فاش نکنند؟! اين، نوعی بی‌انصافی است! 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/2/28 (شب سوم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 گفته شد که یکی از انواع ، است و ، گونه‌ای از می‌باشد. 💠 از ديگر رازها می‌توان به اشاره كرد! 💠 البتّه فقير كسی است كه نمی‌تواند نیازهای جدّی زندگی را تأمین کند؛ نه کسی که به کم، قانع نیست و با كم نمی‌تواند سر كند. چنین کسی، یا ناآگاه و نادان است و یا دچار بیماری روحی . 💠 کسی که دچار فقر است، بايد آن را همچون امانتی حفظ كند و مشكلات مالی‌اش را به كسی بيان نكند؛ چه برسد به تقاضای كمک؛ مگر مشکلات حاد و کمرشکن را! 💠 بر طبق حدیث شریف،‌ حاجت‌ها و نيازها امانت‌هايی هستند از جانب خداوند در سينه‌ی بندگان و اگر کسی آن‌ها را پنهان كند، برايش عبادت محسوب می‌شود؛ امّا اگر آن‌ها را فاش کرد، طرف مقابل باید در حدّ توانش کمک کند و اگر نکند، خواه‌ناخواه او را كشته؛ نه با شمشير و نیزه؛ بلكه با جريحه‌دار‌كردن قلبش. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/2/30 (شب پنجم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 بر طبق حدیث شریف، جان ما و خانواده‌‌ی ما، از بخشش‌ها و الطاف گوارای خداوند مهربان هستند و اعضای ، امانت‌هایی در دست ما هستند که تا مدّت معيّنی از آنان استفاده می‌كنيم و در نِهايت از ما گرفته می‌شوند. 💠 هر نعمتی امانت است و نسبت به آن، به این است که وقتی آن را به دست می‌آوریم، کنیم و هنگامی که آن را از دست می‌دهیم، کنیم. 💠 شکر، ١٦ مرحله دارد و از آسان‌ترین مراحل آن، شكر زبانی است؛ اگرچه متأسّفانه بعضی از مردم، با این كه نعمت‌های بی‌شُماری دارند، حتّی شکر زبانی نمی‌کنند و همیشه گلایه‌مند هستند. 💠 البتّه شکر عملی، بسیار مهم‌تر است و شکر عملی یک نعمت، یعنی: استفاده‌ی درست و خداپسند از آن. 💠 یکی از نعمت‌ها همسر است و شکر این نعمت، صحیح است؛ یعنی: شناختن حقوق شرعی و اخلاقی همسر و رعایت آن‌ها. 💠 زن، همچون پرنده‌ای است که در كف شوهر است و شوهر باید به گونه‌ای او را نگه دارد که از دستش نرود. 💠 بر طبق احادیث شریفه، شاخصه‌های اصلی سير و سلوک زن، این سه چيز است: انجام‌دادن واجبات، ترک گناهان و اطاعت کامل از شوهر؛ البتّه اگر شوهر از او بخواهد که گناه کند یا واجبی را انجام ندهد، زن نباید این خواسته‌های او را اجابت کند. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/2/31 (شب ششم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 بر طبق قرآن کریم، یکی از عوامل ، است (سوره‌ی مبارکه‌ی مؤمنون، آيه‌ی شریفه‌ی هفتم: «و الَّذینَ هُم لِاَماناتِهم و عَهدِهِم راعونَ؛ و كسانی كه آنان نسبت به امانت‌هايشان و عهدشان، اهل رعايت هستند.») 💠 انسان در طول عمرش با اين سه نوع عهد روبه‌رو می‌شود: 1. عهد با خدا؛ 2. عهد با ديگران؛ 3. عهد با خود. 💠 بر طبق آیات کریمه و روایات شریفه، مؤمن باید به عهدهایش وفا و عمل کند؛ مگر عهدی که حلالی را حرام کند یا حرامی را حلال. 💠 ازدواج، عهدهای نانوشته‌ای را به همراه دارد كه زن و شوهر باید نسبت به آن‌ها وفادار باشند. 💠 بر طبق روایات شریفه، سه دسته، اهل وفای‌به‌عهد نیستند و به وعده‌های خود بی‌اعتنايی می‌كنند: 1. افراد بی‌دين؛ بر طبق حدیث شریف، «کسی که به عهدش وفا نکند، دین ندارد؛ مَن لا عَهدَ لَهُ لا وَفاءَ لَهُ.». 2. پادشاهان؛ بر طبق حدیث شریف، «كم‌وفاترين مردم، مُلوک هستند» و مقصود از مُلوک، تنها پادشاهان نیستند؛ بلکه رؤسا هم هستند. شياطين، رؤسا و پادشاهان را به هلاکت می‌رسانند؛ مگر آنانی را که ايمانشان مستحکم و پایدار باشد. 3. مَلول‌ها؛ یعنی: افسرده‌ها و دلمرده‌ها یا کسانی که از انسان، مکدّر هستند و از دست او به تنگ آمده‌ و درمانده شده‌اند. 💠 از سه نوع عهدی كه بيان شد، مهم‌ترينشان عهد با خداوند والا است که در قرآن کریمش فرموده است: «ای فرزندان آدم! آيا من با شما عهد نبستم كه از شیطان اطاعت نکنید ـ زیرا شيطان قطعاً دشمن آشكار شما است. ـ‌ و مرا بپرستید؛ که این، راه مستقیم است؛ اَ لَم‌اَعهَد اِلَیکُم یا بَنی‌ آدَمَ اَن لاتَعبُدُوا الشَّیطانَ اِنَّهُ لَکُم عَدُوٌّ مُبینٌ و اَنِ اعبُدونی هذا صِراطٌ مُستَقیمٌ.» 💠 اگر کسی بپرسد: «خدا کی با ما عهد بسته است؟»، می‌توان به او گفت: آيا در درون انسان نیرویی به او دستور و تذكّر نمی‌دهد كه از آفریننده و روزی‌دهنده‌ اطاعت کن؛ نه از دشمن؟ آیا عقل، وجدان و فطرت، به ما این‌چنین نمی‌گویند و از ما این‌چنین نمی‌خواهند؟ 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/3/1 (شب هفتم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 بر طبق قرآن کریم، یکی از عوامل ، محافظت از (سوره‌ی مبارکه‌ی مؤمنون، آيه‌ی شریفه‌ی هشتم: «و الَّذینَ هُم عَلَی صَلَواتِهِم یُحافِظونَ؛ و كسانی كه آنان از نمازهایشان محافظت می‌کنند.») 💠 محافظت از نمازها یعنی: به‌جاآوردن آن‌ها در اوقاتشان و با رعایت حدود (اجزا و شرایط) آن‌ها. 💠 نماز، مهم‌ترين عمل عبادی است و اهل بیت عصمت ـ سلام الله تعالی علیهم. ـ نماز را با همه‌ی آدابش به‌جا می‌آوردند. 💠 امام خمينی ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ یک شب ناخواسته موفّق به «نماز شب» نشد و برای از دست دادن آن، گریه‌ها کرد! 💠 حضرت امام جعفر صادق ـ سلام الله تعالی علیهما. ـ فرموده‌اند: «نماز، چهارهزار حد دارد؛ لِلصَّلاةِ اَربَعَةُ آلافِ حَدٍّ.»؛ همچون: نيّت، تكبيرةالاحرام، قِرائت صحیح، رکوع، سَجده، تشهّد و سلام. 💠 راه‌های محافظت از نماز و اهل نماز شدن: 1. تقويت ايمان به معاد: و اين كه اگر انسان نماز نخواند، دوزخی می‌شود و اگر بخواند، بهشتی؛ 2. تقويت ايمان به خداوند والا و اين كه او شايسته و لایق عبادت‌شدن و معبودبودن است و در نتیجه، انسان باید از دستورهای او، مانند دستور نماز اطاعت کند؛ 3. توجّه به این که نمازنخواندن، زمینه‌ی نفوذ شياطین در انسان و دچارشدن او به گناهان و در نتیجه، بدبختی او در دنیا و آخرت را فراهم می‌كند. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/3/2 (شب هشتم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 بر طبق حدیث شریف، اگر کسی نمازی را ترک کند تا به کار دیگری برسد، تا یک سال با هیچ عمل خوب دیگری نمی‌تواند بهشتی شود! 💠 نماز، مناجات انسان با خداوند بزرگ و مهرْبان است؛ چنانکه قرآن‌خواندن، مناجات خداوند والا با انسان است. 💠 نماز برای بعضی مانند باری سنگين و کوهی بزرگ است و توانايی تحمّل آن را ندارند؛ امّا نماز برخی همراه با خشوع و فروتنی نسبت به خداوند والا است و اگر آنان یک نماز را سهواً از دست بدهند، به فكر فرومی‌روند كه اين، نتيجه‌ی كدام كار نادرستشان است. 💠 بر طبق حدیث شریف، اگر کسی نماز صحیح و با حضور قلب بخواند، نمازش به سوی آسمان صعود می‌کند؛ در حالی که نورش اطرافش را روشن می‌سازد و درهای آسمان برای آن گشوده می‌شوند و به کسی که آن را خوانده است، دعای خير می‌كند و می‌گوید:‌ «مرا حفظ كردی؛ خدا تو را حفظ كند.» و فرشتگان بر چنین نمازگزاری درود می‌فرستند؛ ولی اگر کسی نمازش را ناقص بخواند، نمازش تاریک است و درهای آسمان به روی آن بسته می‌شوند و چنین نمازی کسی را که آن را خوانده است، نفرین می‌کند و به او می‌گوید: «مرا تباه کردی؛ خدا تو را تباه کند.» و این نماز به صورتش کوبیده می‌شود! 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/3/3 (شب نهم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم. ـ‌ فرمودند که امّت من چهار دسته هستند: ـ دسته‌ای نماز می‌خوانند؛ ولی در نمازشان غافلند (و نمازشان را ناقص می‌خوانند)؛ پس، «وَیل» برای آنان است و «ویل» نام طبقه‌ای از طبقات جهنّم است. خداوند والا فرمود: «پس، ویل بر نمازگزاران؛ آنان که در نمازهايشان غافلند.»؛ ـ و دسته‌ای گاهی نماز می‌خوانند و گاهی نماز نمی‌خوانند؛ پس، «غَی» برای آنان است و «غی» نام طبقه‌ای از طبقات جهنّم است. خداوند والا فرمود: «آن‌گاه پس از آنان جانشینانی به‌جا ماندند که نماز را تباه ساختند و از هوس‌ها پیروی کردند؛ پس به‌زودی غی را خواهند دید.»؛ ـ و دسته‌ای هیچ گاه نماز نمی‌خوانند؛ پس، «سَقَر» برای آنان است و «سقر» نام طبقه‌ای از طبقات جهنّم است.خداوند والا فرمود: «(از اهل جهنّم پرسیده شد:) چه چیزی شما را به سقر درآورد؟ گفتند که از نمازگزاران نبودیم.»؛ ـ و دسته‌ای همیشه نماز می‌خوانند و در نمازشان خاشع (= فروتن) هستند. خداوند والا فرمود: «قطعاً مؤمنان رستگار شدند؛ آنان که در نمازشان خاشعند.» 💠 خداوند حکیم، برای انسان، هم نيروهای خير قرار داده است و هم نیروهای شر. نيروهای خير به نيكی و نيروهای شر به بدی امر می‌كنند. و ، از نیروهای شر هستند. راه غلبه بر نيروهای شر، تقويت و حفاظت از (خواندن نمازهای واجب) است. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از سخنرانی حاج‌آقا بِنیسی در تاریخ 97/3/4 (شب دهم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 خوشبختی دنيا و آخرت، در گرو است. 💠 حضرت امیرالمؤمنین ـ سلام الله تعالی علیه. ـ به کسی كه شتابزده نماز می‌خواند، فرمودند: «مثال تو در نزد خداوند، مثال كلاغ است هنگامی كه نوک می‌زند. اگر مرده بودی، بر غير دين ابوالقاسم محمّد ـ صلّی الله علیه و اله. ـ مرده بودی. دزدترین مردم کسی است که از نمازش دزدید.» 💠 حضرت امام جعفر صادق ـ سلام الله تعالی علیه. ـ فرمودند که فرشته‌ای بر نماز گماشته شده است که کار دیگری غیر از آن ندارد؛ پس، هنگامی که تمام می‌شود، آن را می‌گیرد و بالا می‌برد؛ پس اگر از چیزها (= نمازها)یی باشد که قبول می‌شود، قبول می‌شود و اگر از چیزهایی باشد که قبول نمی‌شود، به او گفته می‌شود: «آن را به بنده‌ام برگردان.»؛ پس، آن را پایین می‌آورد تا این که به صورتش (= صورت نمازگزار) می‌زند؛ سپس می‌گویند: «اُف بر تو!؛ همواره عمل تو مرا به زحمت می‌اندازد.» 💠 در مباحث که از آغاز محرّم تا کنون (ماه مبارک رمضان) به آن پرداختیم، از آيات آغازین سوره‌ی مؤمنون، ٨ شرط خوشبختی را استفاده و بیان کردیم که عبارتند از: دائم، ، پرهيز از ، پرداخت ، پرهیز از جنسی، ، ، و حفاظت از . 💠 امّا واقعی چيست؟ در انتهای این آيات شریفه آمده است: «آنان (= كسانی كه اين مسائل را رعايت كنند)، همان وارثانند؛ کسانی که فردوس را به ارث می‌برند (و) آنان در آن، جاودانه‌اند.» فردوس، کامل‌ترین بهشت است که در میانه‌ی بهشت‌ها قرار دارد و از همه‌ی بهشت‌ها بالاتر است. پس، خوشبختی واقعی، رسیدن به فردوس (برترین بهشت) و زندگی ابدی در آن است. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 از حاج‌آقا بِنیسی در حال سخنرانی در ماه مبارک رمضان 1397 ش. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
اهمیت نماز.mp3
4.17M
🔊 | حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی | 97/3/2 🔍 اگر این کار را انجام ندهی، تا یک سال با هیچ عملی بهشتی نمی‌شوی! 🔴 ، 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
🔊 #کلیپ_صوتی | حاج‌آقا اسماعیل داستانی بِنیسی | 97/3/2 🔍 اگر این کار را انجام ندهی، تا یک سال با هی
🔵 تاریخ 97/3/2 (شب هشتم ماه مبارک رمضان): 🔴 💠 فرمودند: «مَن سَبَقَ اِلَی الصَّلاةِ مَخافَةً اَن تَسبِقَهُ اَوجَبَ اللهُ لَهُ الجَنَّةَ، و مَن تَرَکَها مَأثَرَةً عَلَیها لَم‌یُدرِکها بِعَمَلٍ اِلَی الحَول.» ❗️ روایت عجیبی است. 💠 فرمودند: «کسی که به سمت بشتابد، از ترس این که نماز از او پیشی بگیرد،» به نماز بشتابد که مبادا نماز از دستش برود، «خدا بهشت را برای او واجب می‌کند». شما امشب نماز مغربت و نماز عشایت را خواندی که مبادا نمازهای مغرب و عشا از دستت دربرود، آن‌ها از تو جلو بزنند، برای این، نمازهایت را خواندی، خدا را بر تو واجب می‌کند. 💠 امّا «و کسی که نماز را ترک کند،» چرا؟ «به خاطر این که کار دیگری را مقدّم کرده»؛ (مثلاً:) می‌گوید: «من نماز نمی‌خونم؛ چون مشتری دارم الان. نماز نمی‌خوانم؛ چون فیلم و سریال نشان می‌ده. نماز نمی‌خونم؛ چون رفیقم اومده، فامیلم اومده. نماز نمی‌خونم؛ چون مهمونی‌ام. نماز نمی‌خونم؛ چون رفتم تالار؛ بعد، زشته جلو دیگرون نماز بخونم.» ⛔️ «اگر کسی نمازش را ترک کند، برای این که کار دیگری را بر نماز مقدّم می‌کند، بهشت را با هیچ عملی تا یک سال به دست نمی‌آورد!» ❌ حالا هی برود حضرت معصومه، بهشتی نمی‌شود. آقا مگر نفرمود: «اگر کسی برود زیارت حضرت معصومه، وَجَبَت لَهُ الجَنَّه.»؟ حضرت فرمود: نمی‌شود؛ شرطش نماز است. تا یک سال هر کاری بکند بهشتی بشود، دیگر بهشتی نمی‌شود. چرا؟ چون یک نمازش را گذاشت کَنار و یک کار دیگر را بر نماز مقدّم کرد. پناه بر خدا اگر کسی یک نمازش را حتّی عمداً نخواند! حالا یکی خواب مانده، هیچ. یادش رفت، هیچ. قضایش را می‌خواند. یکی نه؛ عمداً نمی‌خواند. بعضی جوان‌ها وقتی صحبت می‌کنند با بنده، می‌گویند: «حاج‌آقا! ما سال‌ها نماز نخوندیم.» اگر انسان یک نمازش را حتّی نخواند، تا یک سال بهشت را با هیچ کار خوبی نمی‌تواند به دست بیاورد. هزار بار برود مشهد، هزار بار برود زیارت سیّدالشّهداء، هر روز در حرم حضرت معصومه باشد ـ صلوات الله علیهم. ـ و هر کار خوب دیگری، خدا او را بهشتی نمی‌کند. تا یک سال یعنی اگر بمیرد انسان، جهنّمی است. اوّل، نماز است. بدون نماز، بهشت نمی‌دهند. همه‌ی کارهای خوب عالَم را هم انسان انجام بدهد، امّا نماز نخواند عمداً، او بهشتی نمی‌شود. کسی یک نماز را گذاشت کنار، چرا؟ یک کار دیگر را به نماز مقدّم کرده. 😳 روایت عجیبی است. ⚠️ بله؛ اگر مؤمن، مؤمن باشد، همین یک روایت بَسَش است که حتّی یک نمازش را از دست ندهد. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/7 (شب سیزدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 2، بخش 1 💠 شیخ صدوق ـ رضوان الله تعالی علیه. ـ از علمای شیعه در قرن چهارم هجری است و حدود 200 کتاب نوشته؛ امّا متأسّفانه تنها چند تا از آن‌ها به ما رسیده است. 💠 یکی از آثار ایشان، کتاب شریف «ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» است درباره‌ی کیفر (پاداش و عذاب) اعمال می‌باشد. 💠 در پایان این کتاب، سخنرانی آخِر حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم. ـ‌ آمده است. یکی از سخنان حضرت در آن،‌ این است: «شهادت می‌دهیم که هیچ معبودی جز الله نیست.» 💠 «شاهد» یعنی: مشاهده‌کننده و «شهادت‌دادن» یعنی: گواهی‌دادن از روی مشاهده‌کردن؛ پس اگر انسان خداوند والا و توحیدش را با دلش ببیند، می‌تواند به معنای واقعی بگوید: «اَشهَدُ اَن لا اِلاهَ اِلَّا اللهُ؛ شهادت می‌دهم که هیچ معبودی جز خدا نیست.» 💠 با گناه‌نکردن، انجام‌دادن واجبات و توسّل به اهل بیت عصمت ـ سلام الله تعالی علیهم. ـ می‌توان به این مهم رسید. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/7 (شب سیزدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 2، بخش 2 💠 مؤمن کسی است که به این پنج مورد، ایمان داشته باشد: 1. وجود خداوند والا؛ 2. توحید و یگانگی او؛ 3. نُبوّت پیامبران (سلام الله تعالی علیهم)؛ 4. امامت دوازده امام ـ سلام الله تعالی علیهم. ـ‌ که از سوی خداوند انتخاب شده‌اند؛ 5. معاد. 💠 بر طبق حدیث شریف، پس از مرگ انسان، دو فرشته می‌آیند و از او می‌پرسند: «پروردگارت کیست؟» و اگر انسان پاسخ دهد: «الله»، می‌پرسند: «چرا؟»! اگر انسان یکی از این دو پرسش یا هر دوی آن‌ها را پاسخ ندهد یا اشتباه پاسخ دهد، آنان عذابش را آغاز می‌کنند! 💠 بسیاری از انسان‌ها نمی‌توانند در دنیا و در شرایط عادی، به این پرسش‌ها پاسخ دهند؛ چه برسد به قبر که خانه‌ی وحشت است! 💠 یکی از ادلّه‌ی اثبات وجود خداوند والا، این است که اگر جهان، نظم‌دهنده‌ای نداشت، نظم نداشت؛ امّا جهان نظم دارد؛ پس، جهان، نظم‌دهنده‌ای دارد و به تعبیر دیگر:‌ جهان، نظم دارد و نظم، نظم‌دهنده لازم دارد؛ پس، جهان، نظم‌دهنده لازم دارد. نام این نظم‌دهنده،‌ الله ـ جلّ جلاله، و حسنت اسماؤه. ـ است. 💠 بر طبق حدیث شریف، جهان مانند خانه‌ای است که ساخته شده و در آن، همه‌ی چیزهایی که بندگان خدا به آن‌ها نیاز دارند، فراهم شده است؛ آسمان مانند سقفی، برافراشته شده و زمین مانند فرشی، گسترده‌ گشته و ستاره‌ها مانند چراغ‌های نورانی هستند و گوهرها(ی درون کوه‌ها و معادن)، مانند کالاهایی پس‌اندازِشده (برای مواقع ضروری) نگهداری شده‌اند و انسان مانند اختیاردار این خانه است و به او همه‌ی چیزهایی که در این خانه است، واگذار شده است و این‌ها نشان می‌دهند که جهان از روی حساب و نظم آفریده شده است. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
دددددددسید .mp3
4.4M
🔊 | 97/3/6 🔍 فرمول‌ رسیدن به حال خوب چیست؟ 🔍 چه کنیم تا مدافع حرم یا حریم اهل بیت ـ علیهم السّلام. ـ شویم؟! 🔴 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
استاد بنیسی و فرزندشان Benisiha.ir
🔊 #سخن‌آوا | 97/3/6 🔍 فرمول‌ رسیدن به حال خوب چیست؟ 🔍 چه کنیم تا مدافع حرم یا حریم اهل بیت ـ علیهم
🔵 : 🔴 ، جلسه‌ی 1 💠 دیروز کتابی می‌خواندم درباره‌ی شهید مدافع حرم،‌ «آسیّد مصطفی موسوی». خاطرات مادرش، پدرش، خواهرانش و همرزمانش را آورده بود و تعدادی هم از عکس‌های ایشان. این جوان بیست‌ساله‌ی افغالی که رفت در دفاع از حریم اهل بیت و حرم اهل بیت ـ صلوات الله علیهم. ـ به مقام عظیم شهادت رسید. 💠 بروید در این‌ها شخم بزنید، در زندگی این‌ها، در زندگی معمولی این‌ها. ببینید چه داشتند (که) خریدند این‌ها را. بروید در همان کتاب ببینید این سیّد مصطفی چشمش به نامحرم افتاده بوده یا نه. فقط سر قبرش نرو. ببین چه کار می‌کرد (که) به این‌جا رسید. برو سر قبرش، بگو: «سیّد مصطفی؛ پسر بیست‌ساله! سِنّت هم از من کم است. من هم قول می‌دهم تا می‌شود، نگاه نکنم به نامحرم؛ حدّاقل، نگاه چپ نکنم، نگاه کثیف نکنم.»؛ آن وقت، ایمانت زنده می‌شود، حال خوب به تو می‌دهند. 💠 من گشتم در زندگینامه‌ی این پسر. همه‌اش را خواندم. چه خبر بوده این پسر به این مقام رسیده؟ خدا این خانواده را از افغانستان می‌آورد ایران. پدر،‌ روحانی می‌شود. ... این پسر باید شهید بشود در سوریّه. همه‌ی این‌ها مقدّمه است مال شهادت این پسر. چه بود در زندگی این آقاپسر؟ این پسر باید شهید بشود در سوریّه. چه داشت این آقاپسر؟ 💠 یکی از رمزهایش، رازهایش را بگویم. خادم‌ها! آن‌هایی که خادم هم نیستند! توجّه کنید. «این، جانش برای هیأت درمی‌رفت.» شب‌ها دیر می‌رفت خانه. پدرش هم روحانی است. می‌گوید: «از او می‌پرسیدم که سیّد مصطفی! دیر می‌آی. می‌گفت: آقاجون! نگران نباش. پای من به جای بد بازنمی‌شه. »؛حتّی پز نمی‌داد در هیأت خدمت می‌کردم! فقط دل بابا را اطمینان می‌داد. 💠 باید یک کارهایی کنی بخرندت. می‌گوید: «حاج‌آقا! خدمت به هیأت حال نمی‌ده. صفا ندارد برام.» یک جای کارَت لنگیده. خراب کردی برادر من!‌ خواهر من! (می‌گوید:) «حضور تُو هیأت به من صفا نمی‌ده. من حال نمی‌کنم با هیأت.» یک جای کارَت خراب است. یک گناه. یک دانه که می‌گویم، حدّاقل است. یک جا خراب کردی. یک دلی را آزردی؛ اگرچه دل یک مورچه باشد. یک گناهی را مرتکب شدی؛ اگرچه یک نگاه حرام به نامحرم باشد. 💠 ترک گناه که بشود، انجام واجبات که بشود، خدمت که بشود، آرام‌آرام حال را می‌دهند، می‌فرستندت در هیأت. نخواهی هم، یک چیز در دلت تو را می‌کشد هیأت، مسجد، مجلس، روضه، اشک. 💠 این‌جاها که کشاندنت، کم‌کم حال خوش دفاع از حریم یا حرم می‌دهند. یا یک روحانی درست‌وحسابی‌ات می‌کنند یا یک شهید درست‌وحسابی می‌کنند. 💠 آقا! راه را گفتم. لُوْ دادم دیگر! ما به همه نمی‌گوییم. لو دادیم. 💠 حالا بگردید این زندگینامه‌ها را . مقام معظّم رهبری هم می‌خواند، بنده‌ی خاک‌پای همه‌ی اهل ایمان هم می‌خوانم، شما هم بخوانید؛ ببینید این‌ها چه‌کارها کردند. 💠 سه تا فرمول اصلی دارد حال خوب، زنده‌شدن ایمان، اِحیای دل. دیدید یک نفر سکته (می‌کند)، همان لحظه که می‌فهمند سکته‌ی قلبی کرده، این نوار خط، صاف می‌شود، این‌ها شروع می‌کنند با دستگاه، شوک می‌دهند، هی شوک می‌دهند، شوک می‌دهند؛ خیلی‌ها برمی‌گردند، خیلی‌ها هم برنمی‌گردند. شوک بده به دلت، به ایمانت. راهش چیست؟ ، صحیح نماز بخوان، صحیح روزه بگیر، ، ، خدمت، خدمت. خدمت،‌ آن دو تا را هم می‌آورد. 💠 کار دیگر نکن در دنیا. اوّل، این‌ها. این‌ها را که کامل شدی، صددرصد شدی، قُرُق کردی، برو دنبال عبادات دیگر. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/8 (شب چهاردهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 3 💠 در سوره‌ی مبارکه‌ی انبیا، آیه‌ی شریفه‌ی 22 آمده است که اگر به فرض مُحال در آن‌ها (= آسمان‌ها و زمین) معبودهایی جز الله وجود داشت، قطعاً آن‌ها (= آسمان‌ها و زمین) فاسد می‌شدند. 💠 در صورت وجود خدایان مختلف، نه‌تنها نظم پدید نمی‌آمد، بلکه در جهان، هرج‌و‌مرج می‌شد. 💠 سه دلیل برای اثبات یگانگی و توحید خداوند والا: 1️⃣ اگر دو تا خدا وجود داشته باشد، از سه حالت خارج نیست: یا هر دو قوی هستند یا هر دو ضعیف و یا یکی قوی و دیگری ضعیف؛ اگر هر دو قوی باشند، چرا همدیگر را دفع نمی‌کنند؟ امکان این که یکی یا هر دو ضعیف باشند، هم وجود ندارد؛ چون خدا باید مطلقاً بی‌نیاز باشد. 2️⃣ اگر پیش از آفرینش جهان، دو خدا وجود داشت، باید بین آن دو، چیزی فاصله باشد تا دوتابودن آن‌ها واقعیّت پیدا کند ـ چون اگر فاصله‌ای بین دو چیز نباشد، در حقیقت، یک چیز است؛ نه دو چیز. ـ و بر طبق فرض، آن چیز نباید آفریده باشد ـ چون فرض، پیش از آفرینش است. ـ ؛ پس باید خدا باشد. حال بین هر یک از این سه خدا با دیگری باید چیزی فاصله باشد تا سه‌تا‌بودن آن‌ها واقعیّت پیدا کند؛ در نتیجه، پنج خدا باید باشد. حال بین هر یک از این پنج خدا با دیگری باید چیزی فاصله باشد تا پنج‌تابودن آن‌ها واقعیّت پیدا کند؛ در نتیجه، نُه خدا باید باشد. و این روند، همین‌طور تا «خدایان بی‌نِهایت» ادامه می‌یابد؛ در حالی که هیچ عقل سلیمی و حتّی هیچ شخصی، در هیچ کجای جهان، بی‌نهایت‌بودن تعداد خدایان را قبول نمی‌کند. 3️⃣ اگر خدای دیگری وجود داشت، باید پیغام‌برهایی به سوی مردم می‌فرستاد یا دست‌کم، آثار و نشانه‌هایی بروز می داد؛ در حالی که چنین چیزی وجود نداشته و ندارد. 💠 اگر کسی با دلیل‌های عقلی و... به توحید، متقاعد نشود، باید از خداوند مهرْبان درخواست کند که دلش را برای پذیرش توحید، پاک گرداند. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/10 (شب شانزدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 4 ☀️ حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم‌. ـ در سخنرانی آخِرشان فرمودند: «شهادت می‌دهیم که محمّد بنده‌ی او (= خدا) و رسولش است؛ نَشهَدُ... اَنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ و رَسولُهُ.» 💠 در این عبارت، واژه‌‌ی «عبد» بر واژه‌ی «رسول»، مقدّم شده است؛ چون عبدبودن، مقدّمه‌ی رسول‌شدن است. 💠 تنهاراه دستیابی به مقامات الاهی، عبودیّت و خداوند والا است. 💠 ، عبد خدا نبود؛ وگرنه، باید به دستور او برای حضرت آدم ـ علیه السّلام. ـ سَجده می‌کرد. 💠 شهادت‌دادن ما، انسان‌های عادی، به بنده‌بودن و پیامبربودن حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم. ـ ، نِهایتًا از روی عقل است؛ امّا شهادت‌دادن خود آن حضرت به این مسائل، از روی شهود و دیدن با چشم دل است. 💠 یکی از راه‌های اثبات پیامبریِ‌ یک پیامبر، نشان‌دادن است. معجزه یعنی: کاری که بشر معمولی نمی‌تواند انجام دهد و خداوند والا آن را به پیامبرش می‌دهد تا نشانه‌ی پیامبری‌اش باشد. 💠 بر طبق نقل، حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم. ـ معجزه داشتند و معجزه‌ی جاودانه‌ی آن حضرت است؛ یعنی: هم خود این کتاب آسمانی، ابدی است و هم معجزه‌بودنش. 💠 بر طبق فرموده‌ی خداوند والا در همین کتاب شریفش، اگر کسی در معجزه‌بودن آن شک دارد، همه‌ی انسان‌ها و جن‌ها را جمع کند و یک سوره مانند آن بیاورد؛ امّا در این هزاروچهارصد سال، هیچ شخصی و هیچ گروه و جمعیّتی نتوانسته است حتّی یک سوره‌ی کوچک، مانند سوره‌ی کوثر و سوره‌ی نصر ارائه کند. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/11 (شب هفدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 5 ☀️ حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم‌. ـ در ادامه‌ی سخنرانی مفصّل آخِرشان فرمودند: «از شرهای نفْس‌هایمان و از بدی‌های اعمالمان، به خدا پناه می‌بریم. کسی که خدا (او را) هدایت کند، هیچ گمراه‌کننده‌ای برای او نیست و کسی که (خدا او را) گمراه کند، هیچ هدایت‌کننده‌ای برایش وجود ندارد.» 💠 در وجود انسان، هم نیروهای خیر وجود دارد و هم نیروی شر که «نفْس امّاره» نام دارد. نیروهای خیر به نیکی‌ها امر می‌کنند و نیروی شر به بدی‌ها. 💠 شیوه‌ی عمل نفس امّاره، این است که بدی‌ها را در نظر انسان، خوب و زیبا جلوه می‌دهد تا او به انجام‌دادن آن‌ها تمایل پیدا کند. 💠 حضرت موسی ـ سلام الله تعالی علی نبیّنا و اله و علیه. ـ پس از چهل روز عبادت در کوه طور، پیش قومشان برگشتند و متوجّه شدند که کسی به نام سامِری، گوساله ای از طِلا ساخته و کاری انجام داده است که مردم آن را عبادت کنند. هنگامی که آن حضرت از سامری پرسیدند که چرا این کار را انجام داده است، او گفت: «نفْس من این کار را در نظر من خوب جلوه داد.» 💠 از شرهای نفس امّاره باید به خداوند والا پناه برد؛ چون او خالق و مالک آن‌ است و تنها او است که می‌تواند جلو عمل نفس امّاره را بگیرد یا انسان را از شرهای آن حفظ کند. 💠 کسی که خدا او را کند، هیچ کسی و هیچ چیزی نمی‌تواند او را گمراه کند و کسی که خدا او را به سبب اعمال پلیدش گمراه کند، هیچ هدایت‌کننده‌ای برایش وجود نخواهد داشت؛ چنانکه حضرت امام حسین ـ سلام الله تعالی علیه. ـ در کربلا برای لشکر دشمن بارها صحبت‌ کردند؛ امّا جز عدّه‌ی اندکی هدایت نشدند؛ چراکه شکم‌هایشان از حرام پر شده بود و کسی که شکمش از حرام پر شود، خدا او را هدایت نمی‌کند و حتّی سخنان امام چنین کسی، بر او اثر نمی‌گذارد. 💠 یکی از زمینه‌های هدایت، به اهل بیت عصمت ـ سلام الله تعالی علیهم. ـ است و گاهی یک توسّل، در نسل انسان هم اثر می‌گذارد. ، ، 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔹در این جلسات، شب‌های اِحیای و برگزار می‌شود: 🔹برنامه‌های ثابت شب‌های ماه مبارک رمضان: ، نیم‌جزء از قرآن کریم توسّط حاج‌آقا بِنیسی، ایشان، نیم‌جزء بعدی و . 🔹در شب‌های اِحیا پس از این برنامه‌ها و پیش از برنامه‌های ، و ، برنامه‌های ذیل برگزار می‌شود: 🔸در شب اوّل احیا (شب نوزدهم ماه مبارک رمضان): و از حاج‌آقا بنیسی؛ چراکه مهم‌ترین عمل در شب قدر، علم‌جویی است. 🔸در شب دوم احیا (شب بیست‌ویکم): قرائت دعای . 🔸در شب سوم احیا (شب بیست‌وسوم): قرائت دعای . 🔹با حضور در این مجالس، از برکات شب‌های احیا بهره‌مند شوید. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/12 (شب هجدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 6، بخش 1 ☀️ حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم‌. ـ در ادامه‌ی سخنرانی مفصّل آخِرشان فرمودند: «ای مردم! در امّت من سی دروغگو خواهند بود که نُخستین آنان صاحب صَنعاء و صاحب يَمامه هستند.» 💠 در این بخش حدیث شریف، حضرت از آینده خبر می‌دهند و این علم غیب، از معجزات آن حضرت و نشانه‌های پیامبریِ ایشان است. 💠 مقصود از صاحب صنعاء، اَسوَد بن کعب عَنَسی است که در زمان ابوبکر ادّعای پیامبری کرد و کشته شد و مقصود از صاحب یَمامه، مُسَیلَمه‌ی کذّاب است که در زمان عمَر ادّعای نُبوّت کرد و به دست وحشی، قاتل حضرت حمزه‌، کشته شد. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/12 (شب هجدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 6، بخش 2 ☀️ سپس حضرت فرمودند: «ای مردم! كسی كه خداوند ـ عزّ و جل. ـ را ملاقات كند، در حالی كه مخلصانه شهادت دهد هيچ معبودی جز خدا نيست و این شهادت‌دادن را با غیر آن نیامیزد، وارد بهشت می‌شود.» 🖇 حضرت امیرالمؤمنین ـ سلام الله تعالی علیه. ـ برخاستند و عرض کردند: «ای رسول خدا! پدرم و مادرم فِدای شما! چگونه آن را مخلصانه بگوید و چیزی را با آن نیامیزد؟ این (مطلب) را برای ما شرح بده تا آن را دریابیم.» ☀️ حضرت فرمودند: «(این که) از روی به دنیا و جمع‌آوری آن از غیر حلالش و خشنودبودن به دنیا (نگوید) و اقوامی هستند كه سخنان نیکان را می‌گویند و عمل ستمگران و تبهکاران را انجام می‌دهند؛ پس، کسی که خداوند ـ عزّ و جل. ـ را ملاقات کند، در حالی که هیچ یک از این ویژگی‌ها در او نباشد و لا الاه الّا الله بگوید، بهشت برای او است و اگر دنیا را بگیرد و آخرت را رها کند، آتش (دوزخ) برای او است.» 🔍 انسان حق ندارد برای رسیدن به دنیا (ثروت، شهرت، مقام و...) ابراز دینداری کند. 💠 ثروت‌، بد نيست؛ امّا حرص‌داشتن نسبت به آن، زندگی دنيوی و اخروی انسان را تباه می‌كند و مال‌اندوزی بايد در حدّی باشد كه فرد در واجبات شرعی زندگی‌اش نیازمند دیگران نشود و کسب درآمد بیش‌تر، خوب نیست؛ مگر برای کسی که بخواهد آن را برای دین و دنیای مردم صرف کند. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir
🔵 تاریخ 97/3/12 (شب هجدهم ماه مبارک رمضان): 🔴 ، جلسه‌ی 6، بخش 3 ☀️ حضرت در ادامه فرمودند: «و کسی که عهده‌دار خصومت ستمگری شود یا او را برای آن کمک کند، فرشته‌ی مرگ (در هنگام مرگ) بر او فرود می‌آید؛ همراه با مژده‌ی لعنت خدا و جاودانگی در آتش دوزخ! و (این) سرنوشت بدی است.» 💠 این بخش حدیث شریف، درباره‌ی کسی است که از ظلم ظالمی دفاع کند؛ مانند کسی که وکیل مدافع شخص ظالمی است؛ در حالی می‌داند او ظالم است و نیز درباره‌ی کسی است که به ظالمی در ظلم‌کردنش به دیگران یاری کند. 🆔 @benisiha_ir | 💻 benisiha.ir