eitaa logo
بیداری
835 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۲) خطرات شهوت 4- در طول تاریخ حکام جور برای غلبه بر مردم به ترویج شهوت رانی پرداخته اند. 1/4) «در تاریخ اندلس اسلامی یعنی اسپانیای فعلی می خوانیم که نقشه ای که مسیحیان برای تصرّف اندلس و بیرون کشیدن آن از دست مسلمین کشیدند این بود که به صورت دوستی و خدمت، وسائل عیاشی برای آن ها فراهم کردند. دختران زیبا و طنّاز در خیابان ها به دل ربایی و عاشق سازی پرداختند. سرگرمی های شهوانی از هر جهت فراهم شد و روح ایمان و جوانمردی مرد! پس از این جریان بود که توانستند مسلمانان را بی درنگ از دم تیغ بگذرانند». (آثار استاد مطهری، ج 3 ص404) 2/4) «امروز سیاست مشترکی در همه ی دنیا، به وسیله ی مراکز معینی دنبال می شود. این سیاست عبارت است از این که جوانان را تا خرخره در شهوات و غرایز جنسی و فساد اخلاقی غرق کنند». (امام خامنه ای، 6/ 12/ 1381) 5- «خُلِقَ الْإِنْسانُ ضَعیفا - نساء/28 - (یعنی) انسان در برابر شهوت جنسی ضعیف است». (تفسیر نمونه، ج 3) 6- رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «أَکثَرُ مَا تَلِجُ بِهِ أُمَّتِی النَّارَ الْأَجْوَفَانِ الْبَطْنُ وَ الْفَرْج - بیشترین چیزی که امت من به واسطه آن داخل جهنم خواهند شد شکم و فرج است». (اصول کافی، ج 2 ص79) 7- و همچنین فرموده اند«خداوند هیچ پیامبری را در گذشتگان مبعوث نکرد مگر آن که شیطان امید داشت او را به مهلکه زنان افکند و هلاک سازد». (معراج السعادة، ج2 ص316) 8- امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: «اگر جلوی شهوت را نگیری اسیری هستی که هرگز از بند اسارت رها نمی شوی». (غررالحکم، 6966) 9- و نیز فرمود: «پایه های کفر چهار چیز است: رغبت (دلبستگی به دنیا)، رهبت (ترس از دست رفتن دنیا)، خشم و شهوت». (تحف العقول، ص205) ادامه دارد...... برای مطالعه اینگونه مباحث، به آدرس زیر مراجعه کنید: @amn_org
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کنایه دلاوری به سخنان امروز روحانی: حافظه ماهی هم اگه داشته باشیم یادمان هست که انتخابات‌های قبلی با فحش شروع شده، حالا این خیلی بد است که خودمان به دیگران بگوئیم بجای فحش برنامه بدهید! 🔸انگار خودمان پاک پاک هستیم و حالا یکدفعه به بقیه توصیه‌های اخلاقی می‌کنیم و از محرومان جوری حرف بزنیم که انگار ما هیج دخالتی در وضع فعلی نداریم! 🔸جوری حرف نزنید که احساس کنیم به شعور ما دارید توهین می‌کنید
🔻شماها چرا چهارتا کار مفید ندارین؟ 😅
11.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨 🎥افشاگری دردناک دهنوی، نماینده مجلس: قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومنی رو حذف کنیم 🔸 گفت اگه حذف کنید مرغ میشه ۴۰ هزار تومن و به رهبر انقلاب نامه نوشت که اجازه ندید مجلس این کار رو کنه. 🔹حذف نکردیم و باز مرغ شد ۴۰ هزار تومن، کسی هم جواب نمیده! 🔸دولت یک میلیون میلیارد تومن تسهیلات داده، اما وقتی میپرسیم این پول ها رو به چه کسانی دادید، جواب نمیدن! 🔹 برای وام اردواج جوانان گفتند منابع مالی نداریم، ما گفتیم چطور برای وام نور چشمی ها وام چند هزار میلیاردی منابع دارید ولی به جوانان که میرسه منابع ندارید؟!
‌ ‌براساس آخرین یافته‌های یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی‌های کشور که پس از پایان ثبت‌نام‌ها و در کل کشور از جمله در روستاها و شهرهای کوچک انجام شده، نرخ مشارکت تا کنون ۴۲.۹ درصد است که ۳ درصد نسبت به قبل رشد داشته. بررسی این نظرسنجی در مورد میزان رأی آوری و اقبال مردم به کاندیداها، سید ابراهیم رئیسی با ۳۲.۶ درصد نفر اول و محمود احمدی‌نژاد با ۲۶.۷ درصد دومین اقبال را در بین مردم دارند. در این نظر سنجی آراء برخی افراد نظیر سعید محمد و علی لاریجانی نیز به ترتیب ۳.۶ و ۱.۵ درصد اعلام شده است. ‌‌ ‌در بررسی آراء منفی کاندیداها نیز جهانگیری ۲۱ درصد، لاریجانی ۸ درصد، احمدی نژاد ۶ درصد و رییسی ۴.۷ درصد آراء منفی را به خود اختصاص داده‌اند. ‌ همچنین از رأی‌دهندگان به احمدی‌نژاد پرسیده شده که در غیاب وی به چه کسی رأی می‌دهند که اعلام شده از این میزان ۱۰ درصد به آراء رئیسی، ۱.۵ درصد به آراء محسن رضایی و ۱.۳ درصد به آراء لاریجانی اضافه خواهد شد و ۳.۳ درصد نیز گفته‌اند که رأی نمی‌دهند. بقیه هم اعلام کردند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند. ‌ طبق این نظرسنجی مردم مهم‌ترین دلیل عدم مشارکت خود را در انتخابات، مشکلات اقتصادی با ۳۲ درصد عنوان کرده‌اند. ۲۱ درصد از مردم هم به دلیل کرونا در انتخابات شرکت نمی‌کنند. شهرهای بیرجند، زاهدان، اردبیل، خرم‌آباد، قم و ایلام بیشترین آمار مشارکت و شهرهای تهران، شیراز، سنندج، اصفهان، کرج و رشت نیز پایین‌ترین مشارکت را دارند. ‌ عکس از حامد ملک‌پور ‌ ‌
🔰 با ضرباتی که روحانی و ظریف به کشور زدند، ۵۰ سال طول می‌کشد وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد 💬 سیدمحمود نبویان، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: 🔹 بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بود که پنجم اسفند ماه ۹۹ کل تحریم‌ها برداشته شود اما دولتمردانی چون روحانی، ظریف و صالحی مذاکره‌ای را انجام دادند و سه ماه دیگر موعد لغو تحریم‌ها را تمدید کردند 🔹 افرادی چون ظریف و روحانی به دنبال لغو تحریم‌ها به صورت گام به گام هستند/ سوال ما از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آن است که چرا اصرار دارند تحریم‌های ایران به صورت کامل و یکجا برداشته نشود؟ 🔹 ظاهراً دولتمردان به دلیل انتخابات ۱۴۰۰ به دنبال لغو تحریم‌ها به صورت گام به گام هستند با این هدف که تا زمان انتخابات بخشی از تحریم‌ها برداشته شود. 🔹 آمریکا به دنبال مذاکره برای مذاکره است و هدفش از انجام مذاکرات این است که از ایران امتیاز بگیرد. 🔹 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران حضور دارد/ آنان می‌توانند ارزیابی کنند که آیا ما به تعهدات خود در برجام بازگشته‌ایم یا خیر و این موضوع احتیاجی به مذاکره ندارد./ از سوی دیگر برای لغو تحریم‌های ایران هم نیازی به مذاکره نیست. 🔹 جای تاسف است که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه به دنبال لغو کامل تحریم‌ها نیستند 🔹 این جهنم و بلای اقتصادی را با سیاست‌های غلط تان سر مردم آوردید و آیا دنبال آن هستید که این شرایط در کشور تداوم داشته باشد و صف مرغ و تخم مرغ و گرانی‌ها ادامه پیدا کند؟ متاسفانه ضعف عملکرد دولت و ضرباتی که روحانی و ظریف به کشور زدند، باعث شد همه چیز در این مملکت نابود شود و ۵۰ سال طول می‌کشد وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد. 🔹 اصرار داریم که منافع ملت ایران تامین و تحریم‌ها به صورت کامل و یکجا لغو شود/ راستی‌آزمایی این مسائل حداقل ۶ ماه زمان می‌برد 🔹 راستی‌آزمایی عجله‌ای، معنایی جز باقی ماندن تحریم‌ها ندارد و اینکه یک یا دو بانک با ایران ارتباط داشته باشند و یا اینکه فقط ۵ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده کشورمان آزاد شود، برای ما ارزشی ندارد.
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
‏‎برگی زرین از امام خمینی(۱۸۲) حدیث ۲۰ اخلاص ‏‏الحدیث العشرون‏‏ عن أبی عبد الله، علیه السّلام، فی قول الله تعالی:‏‏ «لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُم أَحْسَنُ عَمَلًا.»‏‎ قال: لیس یعنی أکثرکم عملا، و لکن أصوبکم عملا. و إنّما الإصابة خشیة الله و النّیّة الصادقة و الخشیة. ثمّ قال: الإبقاء علی العمل حتّی یخلص أشدّ من العمل. و العمل الخالص، الّذی لا ترید أن یحمدک علیه أحد إلّا الله تعالی، و النّیّة أفضل من العمل. ألا، و إنّ النّیّة هی العمل. ثمّ تلا قوله عزّ و جلّ: «قل کلّ یعمل علی شاکلته یعنی علی نیّته.» ترجمه: ‏‎«سفیان از حضرت صادق، علیه السّلام، نقل کند در تفسیر فرموده خدای تعالی ‏‏ لیبلوکم أیّکم أحسن عملا.‏‏ (تا امتحان کند شما را، کدامیک نیکوترید از حیث عملها.) فرمود: «قصد نکرده بیشتر شما را از حیث عمل، و لیکن درست تر شما را از حیث عمل. و جز این نیست که این درستی ترس از خدا و نیت راست است با ترس.» پس از آن گفت: «مراعات کردن عمل را تا خالص شود سخت تر از عمل است. و عمل خالص [آن است ] که نخواهی که ثنا کند تو را بر آن کس مگر خدای تعالی، و نیّت برتر از عمل است. آگاه باش، همانا نیت عمل است.» پس از آن تلاوت کرد قول خدای عزّ و جلّ را:‏‏ قُلْ کُلُّ یَعْمَلُ عَلی شاکِلَتِه.‏‏ (بگو هر کسی عمل می کند بر شکل خود) یعنی بر نیت خود.»‏ ‏‏لیبلوکم اشاره است به قول خدای تعالی:  تَبارَکَ الَّذی بِیَدِهِ المُلْکُ وَ هُوَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدیرٌ. الَّذی خَلَقَ الموتَ وَ الْحَیوةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا‏‏.‏‎ یعنی: «فرخنده است آنکه به دست اوست ملک و سلطنت. و او بر هر چیز تواناست. آن کس که آفرید مردن و زندگانی را تا امتحان کند شما را کدامیک نیکوترید در عمل.» ‏‏«موت» عبارت است از انتقال از نشئه ظاهره ملکیه به نشئه باطنه ملکوتیه. یا آنکه موت عبارت است از حیات ثانوی ملکوتی بعد از حیات اولی ملکی. شرح این حدیث شریف را از شماره بعد بخوانید. @nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
‏ ‏ ‏ ‏ را از بیاموزیم (۲۹۱) ‏ وقال علیه السلام:مِنَ الْخُرْقِ الْمُعَاجَلَةُ قَبْلَ الاِْمْكَانِ، وَ الاَْنَاةُ بَعْدَ الْفُرْصَةِ.  حکمت ۳۶۳ نهج البلاغه امام(عليه السلام) فرمود: عجله كردن پيش از فراهم شدن امكانات، و از دست دادن امكانات و سستى كردن پس از فرصت، از حماقت و نادانى است. بخش سوم: ‏در برابر روايات مذكور، در بعضى از روايات ديگر مشاهده مى كنيم كه دستور به عجله داده شده است ازجمله در حديثى امام باقر(عليه السلام)مى فرمايد: ‏ «مَنْ هَمَّ بِشَىء مِنَ الْخَيرِ فَلْيعَجِّلْهُ فَإِنَّ كُلَّ شَىء فِيهِ تَأْخِيرٌ فَإِنَّ لِلشَّيطَانِ فِيهِ نَظْرَةً; ‏یعنی: ‏كسى كه تصميم به كار خيرى گرفت بايد در آن شتاب كند زيرا به هنگام تأخير، شيطان ممكن است در آن وسوسه كند و آن را (براى هميشه) به عقب بيندازد». ‏ ‏بديهى است كه هيچ گونه تضادى بين اين گونه از روايات نيست. عجله مذموم در جايى است كه انسان بدون فراهم شدن مقدمات و امكانات شتاب كند و نيروى خود را به هدر دهد ‏ و عجله ممدوح آن است كه هرگاه تمام مقدمات و امكانات فراهم شد به تأخير نيندازد زيرا شياطين انس و جن ممكن است در آن موانعى ايجاد كنند. ‏ ‏ درمورد نكوهش از دست دادن فرصت ها نيز روايات فراوانى از معصومين(عليهم السلام)در كتب مختلف نقل شده است ازجمله در حديثى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: ‏ «تَرْكُ الفُرَصِ غُصَصٌ; ‏یعنی: ‏ از دست دادن فرصت ها سبب انواع غصه هاست». ‏ ‏ در حديث ديگرى از اميرمؤمنان(عليه السلام) آمده است: ‏«مَنْ أَخَّرَ الْفُرْصَةَ عَنْ وَقْتِهَا فَلْيكُنْ عَلَى ثِقَة مِنْ فَوْتِهَا; ‏یعنی: ‏ كسى كه به موقع از فرصت استفاده نكند مطمئن باشد كه فرصت از دست خواهد رفت». ‏ ‏روشن است كه استفاده كردن از فرصت به معناى عجله بى جا نيست بلكه شتاب و سرعت در كارهايى است كه اسباب آن فراهم شده و هر لحظه ممكن است موانعى پيش آيد. در اين گونه موارد بايد شتاب كرد و پيش از فوت فرصت به مقصد رسيد. ‏ پایان شرح حکمت ۳۶۳ از آیت الله ناصر مکارم شیرازی @nahj_ir