36.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند
🌍 مستند داستان آفرینش جهان قسمت اول
این مستند برداشت و اقتباسی است از آثار و تالیفات آیت الله مرتضی رضوی.
کاری از: مسعود، مهدی
گوینده: رضا هدایت فر
تولید: ۱۳۹۱
حجم: 34 MB
دانلود با کیفیت 1080P
#️⃣ #مستند #داستان_آفرینش
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 أَکْثِرُو الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ
📚 بحار الأنوار ج۵۲ ص۹۲
برای تعجیل فَرَج زیاد دعا کنید، زیرا همین دعا کردن، فَرَج و گشایش شماست.
💐 میلاد سراسر نور حضرت بقیّة الله الاعظم ارواحنا فداه، مبارک باد.
اللهم عجل لولیک الفرج
✅ سوال و پاسخ
❓سوال
🔹 حضرت استاد رضوی در مورد پراکنده شدن ذرات انسانی و رسیدن آنها به محشر در کتاب تبیین جهان و انسان فرمودهاند:که طینت اصلی به محشر میرود و یک انسان جدید از آن ساخته میشود که این طینت غیر از روح است که میتواند به اعلی علیین یا به اسفل سافلین برسد و در توضییح این طینت فرمودهاند که از تکامل یافتهترین ذرات "بدن" که درعین حال تکامل یافته ترین مواد این کهکشانها هستند انسان جدید ساخته میشود در ادامه میفرمایند که این قسمت از بدن همان است که فرد 70 ساله آن را من مینامد و میگوید من همانی هستم که بیست سال پیش بودم منظور از این طینت چیست؟؟
🔸 آیا منظور از طینت همان نیت و انرژیهای صادره ازاعمال انسان است چرا که در کتاب تجسم عمل استاد محمدامین رضوی فرمودهاند که مثلا اگر چشم انسان گناهی مرتکب شود انرژی که از این کار باقی میماند در محشرچشم جدیدی برای انسان از آن ساخته میشود که بیمار است و در محشر او را اذیت میکند.
🔹 یا منظور از طینت (تکامل یافته ترین ذرات انسانی)همان ذرات تشکیل دهندهی جسم انسان است که در قبر میماند و بعد از سالیان تبدیل به خاک میشود و یا سوزانده میشود و به انرژی و خاکستر تبدیل میشود یا منظور همان ذراتی هستند که در رحم مادر قرار میگیرند و انسانی از آنها متولد میشود.
🔸 منظور از این تکامل یافته ترین ذرات انسانی که به محشر میروند و انسان جدیدی ازآنها ساخته میشود کدام ذرات هستند خواهشمندم این مطلب را برای حقیر توضیح دهید.
🔻جواب
🔹 در مورد سوال از طینت،گمان میکنم معنا در توضیح آمده بود و آنچه موجب اشتباه شده است مثالی است که از تجسم عمل نقل فرمودید در واقع عموی مرحوم ما در آن کتاب مثالی برای تجسم اعمال آوردهاند و الا آنچه مسلم است در باب تجسم اعمال، تجسم یافتن اعمال انسان در ساخت بهشت یا جهنم افراد است و کیفیت آن به درستی مشخص نیست.
🔸 بحث از طینت را باید از شبهه آکل و ماکول پیگیری کنید که برای معاد جسمانی طرح شده است که مثلا بدنی که توسط کوسه خورده میشود و کوسه توسط موجود دیگر و چند بار این هضم ادامه مییابد چگونه در محشر حاضر خواهد شد اینجاست که استاد میفرمایند ذراتی در وجود انسان شکل میگیرد که بسیار تکامل یافته است و به هیچ عنوان هضم نشده و ماهیت آن تغییر نمی یابد و آنچه در محشر بازآفرینی می شود بر اساس همان ذرات است که جمع شده و بدن انسان را در شکلی رقیق تر مجسم می نماید و روح در این جسم جدید که تنها از بخش بسیار فشردهای از بدن انسان زمینی است وارد میگردد و تمام این معانی از روایاتی که در مورد بهشتیان است مستفاد گردیده است.
#️⃣ #پرسش_و_پاسخ
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔 بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
40.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند
🌍 مستند داستان آفرینش جهان قسمت دوم
این مستند برداشت و اقتباسی است از آثار و تالیفات آیت الله مرتضی رضوی
کاری از: مسعود، مهدی
گوینده: رضا هدایت فر
تولید: ۱۳۹۱
حجم: 38 MB
دانلود با کیفیت 1080P
#️⃣ #مستند #داستان_آفرینش
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
📘 معرفی کتاب
📚 کتاب «محی الدین در آئینه فصوص»
🔸 این کتاب که در نقد افکار محیالدین و مهمترین اثر وی یعنی فصوصالحکم نگاشته شده است، جلد اول آن در سال 1384 به چاپ رسید اما جلد دوم این کتاب در اثر نفوذ و فشار کاسبان عرفان اصطلاحی از اخذ مجوز چاپ باز ماند و نسخه الکترونیک آن منتشر گردید.
🔹 آیت الله مرتضی رضوی در این کتاب ابتدا به جریانشناسی نفوذ در میان نخبگان پرداخته و نقاب از چهره افرادی چون هانری کربن که به ظاهر حقیقت طلب هستند اما در واقع فرستادگان غرب میباشند بر میدارد و با بررسی شواهد و تحلیل وقایع، علت این حضور نامیمون و ایجاد انحراف فکری در میان اندیشمندان را نمایان میسازند.
🔸 ایشان در ادامه مباحث مقدماتی، ضمن بررسی مبانی فکری محیالدین و حملات او به باورهای راسخ مسلمانان مانند توحید، او را نفوذی دشمن میداند که در میانه جنگ مسلمین و صلیبیان در نقطه مهم قونیه قرار گرفته و مسلمین را از شرکت در جنگ بازمیدارد.
🔹 در ادامه آیت الله رضوی به نقد و بررسی یک به یک فصهای فصوص پرداخته و فساد عقیده نویسنده را روشن نموده و نیات شوم وی را آشکار میسازد.
🔺 مطالعه این کتاب که با قلمی شیوا و رسا، بدون پیچیدگیهای متداول نگارش یافته است میتواند موجبات شناخت باورهای اسلامی از باورهای نفوذی را فراهم ساخته و علاقهمندان به عرفان را از مسیر غلط بازگردانده و به عرفان اهلبیت علیهمالسلام رهنمون گردد.
📖 مطالعه و دانلود
#️⃣ #معرفی_کتاب #محی_الدین_در_آئینه_فصوص
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔 بینش نو | اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
37.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند
🌍 مستند داستان آفرینش جهان قسمت سوم
این مستند برداشت و اقتباسی است از آثار و تالیفات آیت الله مرتضی رضوی
کاری از: مسعود، مهدی
گوینده: رضا هدایت فر
تولید: ۱۳۹۱
حجم: 35 MB
دانلود با کیفیت 1080P
#️⃣ #مستند #داستان_آفرینش
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
✅ سوال و پاسخ
پاسخی که اخیرا به سوالات یکی از همراهان کانال داده شده است جهت مطالعه منتشر میگردد.
❓سوال
انسان دو روح درگیر با هم دارد که فطرت و غریزهاند.
ذات انسان چیست؟
آیا قلب همان ذات انسان هست؟
چون بهلحاظ منطقی، دو قوه یا روح یا کانون نمیتونند باشند و باید رکن سومی هم وجود داشته باشه.
اگر قلب، ذات انسان هست، در کجاست؟ در همین قلب گوشتی؟
🔻جواب
🔹 همچنان که فرمودید ما بر اساس قرآن و روایات به تعدد ارواح معتقدیم حال منظور از این ارواح چیست به دقت نمیدانیم.
🔸 در برخی روایات حتی روح جمادی هم داریم که خب احتمالا چیزی را میگوید که موجب حرکت پروتون و الکترون در اتم جامدات است.
🔹 روح گیاهی یا روح نمو در گیاهان و روح حیوانی یا همان غریزه یا نفس اماره در انسان و حیوان و روح انسانی یا همان روح فطرت یا نفس لوامه در انسان و روح القدس یا روح عصمت که علاوه بر این ارواح به معصومین علیهم السلام تعلق یافته است.
🔸 از تعامل دو روح انسانی و حیوانی شخصیت فرد شکل میگیرد یعنی همان منی که از اول عمر تا آخر عمر میگوییم و این من ممکن است دوره ای غریزی تر و در دوره ای فطریتر باشد.
🔹 افراد مومن با رفتار انسانی فطریتر هستند تا فاسقین و فاجرین و جنایتکاران که شخصیتی غریزیتر دارند.
🔸 نکته بسیار مهم این که در واقع تکلیف اصلی انسان بر روی زمین زیست انسانی است و دین هم انسان را به چنین زیستی تشویق میکند.
🔹 یعنی از انسان میخواهد که غریزه خود را با فطرتش مدیریت کند، نه آن را سرکوب نماید و نه عنان خود را به دست غریزه بسپارد بلکه خواستههای غریزه را به شکل مشروع تامین کند.
🔸 انسان هرچه فطریتر باشد و بهتر غریزهاش را مدیریت کند انسانی وارستهتر است و هرچه غریزه را بر فطرت حاکم کند انسان گمراهتری میشود و میرسد به جایی که میشود مصداق کالانعام بل هم اضل.
🔹 برای اینکه بدانیم عقل کجاست ابتدا باید تعریف آن را بدانیم:
ما العقل: ماعبد به الرحمن واکتسب الجنان.
و از امیرالمومنین سوال شد پس آن چیست که در معاویه و عمرو عاص وجود دارد فرمود هی النکراء والشیطنه.
🔸بنابر این عقل آن چیزی است که ما را به آخرت رهنمون شود یعنی عقل ابزاری است در اختیار فطرت که مدیریت فطرت بر غریزه را ممکن میسازد و جایگاه آن قلب است که البته یافتههای جدید نیز این مطلب را که قلب تنها پمپ خون نیست تایید مینماید.
🔹مغز ابزار پردازش و ذخیره سازی اطلاعات است و در اسلام جایگاهی به مانند قلب ندارد حتی در نماز بر میتی که سر از بدنش جدا شده است گفته شده نماز به بخشی که قلب وجود دارد خوانده شود.
#️⃣ #پرسش_و_پاسخ
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔 بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
40.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند
🌍 مستند داستان آفرینش جهان قسمت چهارم
این مستند برداشت و اقتباسی است از آثار و تالیفات آیت الله مرتضی رضوی
کاری از: مسعود، مهدی
گوینده: رضا هدایت فر
تولید: ۱۳۹۱
حجم: 38 MB
دانلود با کیفیت 1080P
#️⃣ #مستند #داستان_آفرینش
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
📘 معرفی کتاب
📚 کتاب «نقدهای علامه طباطبائی بر علامه مجلسی»
🔸 در این کتاب آیت الله مرتضی رضوی نقدهای علامه طباطبائی بر نظریات علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار را مورد بررسی قرار دادهاند؛ علامه طباطبائی(ره) از آغاز بحارالانوار تا پایان باب «اثبات الحشر و کیفیته» پیش رفته که در چاپ جدید تا صفحه 53 جلد7، میباشد.
🔹 آیت الله رضوی در تعریضی به سبک اصلاح بحارالانوار توسط علامه طباطبائی مینویسد: «میگویند علامه طباطبائی سه مجلد از بحار را تصحیح کرده است. اما به خوبی روشن است که مرحوم طباطبائی هرگز در صدد تصحیح نسخه های خطی یا چاپ پیشین نبوده است. کاری که او انجام داده «نقد» است نه تصحیح. بدیهی است؛ همزمان به تدوین تفسیر وزین المیزان مشغول بود، که اساساً وقتی برای تصحیح به معنی اصطلاحی نداشت و ثانیاً بهترین رویّه را انتخاب کرده که آن چه می نگارد مطالب مهم و اساسی باشد».
🔸 ایشان توضیح میدهند که علامه در 92 مورد پاورقی زده و حاشیه نوشته است؛ دو مورد آن، توضیحی است که دربارۀ حدیث داده و چند مورد نیز مخاطبش بزرگانی چون شیخ صدوق(ره) است، مابقی همه نقد است بر نظریههای علامه مجلسی. نقدهای مهمی که نیازمند دقّت و بررسی است.
🔹 مطالعه این نظرات و نقدها همراه با توضیحات و قضاوت های نویسنده، این اثر را به کتابی جذاب و ارزنده تبدیل کرده است که می تواند برای اغلب فرهیختگان حوزوی و علاقه مندان به مباحث حدیثی مفید باشد.
📖 مطالعه و دانلود
#️⃣ #معرفی_کتاب #نقدهای_علامه_طباطبائی_بر_علامه_مجلسی
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔 بینش نو | اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی