💢در حاشیه دزدی دریایی جدید دولت انگلیس
❌غارتگریهای روباه پیر؛ کوتاه درمورد خسارت اقتصادی هولناک انگلیس به اقتصاد ملت ایران
✴️ #قحطی_مرگبار در اثر جنایت مرگبار دولت انگلیس ایران را در برگرفته بود. انگلیسیها علاوه بر خرید گسترده موادغذایی، از واردات مواد غذایی از هند و بینالنهرین، همسایگان غربی و شرقی ایران،جلوگیری میکردند.
🔹علاوه بر خلیج فارس، هند و بینالنهرین نیز در اشغال #ارتش_انگلستان بود و در هند و بینالنهرین غله کافی وجود داشت. اما ایران که در میان آنها قرار داشت، دچار گرسنگی بود...
🔹به روشنی و وضوح پیداست که تعمداً برنامهای برای کشتار و نابود کردن جمعیت ایران در کار بوده است و برای این کار انگلیسیها درآمدهای ناچیز دولتی را نیز به هر شکل ممکن محدود کرده و حتیالمقدور تقلیل میدادند.به طور مثال «درآمد گمرکی و درآمدهای حاصل از فروش نفت» که انگلیسیها درآمدهای گمرکی ایران را با قران- که ارزش زیادی یافته بود- جمع میکردند اما به دولت ایران، همان مبلغ ثابت 000/30 پوند را که ارزش آن بهشدت کاهش یافته بود (18 قران یا 8/1 تومان به ازای هر پوند) پرداخت میکردند...و زمانی که میلیونها ایرانی در گرسنگی بهسر میبردند دولت انگلستان و شرکت نفت انگلیس و ایران درآمدهای نفتی ایران را به بهانههای واهی مسدود کردند.
🔹گفتنی است که درست یک سال قبل از شروع جنگ جهانی یعنی «در سال 1913، ایران تولید نفت را آغاز کرده و بهسرعت به کشوری تولیدکننده و صادرکننده نفت تبدیل شد. امتیاز نفت ایران در اختیار شرکت نفت انگلیس و ایران و دو سوم سهام شرکت در 1914 متعلق به دولت بریتانیا بود. همزمان با جنگ، تولید نفت به شدت افزایش یافت.»
🔹 دولت بریتانیا در همان حال که از یک سو ایران را از منابع مالیاش محروم کرده بود، از سوی دیگر فریاد شکوه و شکایتش از بیکفایتی و ناتوانی دولت ایران در کمک به قحطیزدگان بلند بود. »(قحطی بزرگ و عوامل اصلی آن، فصلنامه پانزده خرداد، ،ش۳۷، پاییز۹۲)
🔸پینوشت:
نگاهی به جنایات تاریخی انگلیس علیه ملت ایران نشان میدهد که خوی دزدی و غارتگری در ذات اکثر سیاستمداران این کشور نهادینه شده است و #دزدی_دریایی اخیر این کشور به نفتکش ایرانی نمونه کوچکی از آن محسوب میشود. تاریخ شفاف است آیا غربزدگان و برجامنویسان توان دیدن دارند؟!
#برجام
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆بازتاب انتشار «روزگار قائم مقامی»/2
✳️«روزگار قائم مقامی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که پیش از انتشار و پس از آن بازخورد مثبتی در رسانههای مختلف داشت:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/558
هماکنون خبر انتشار این کتاب در «خبر آنلاین» و «نسیم قم»:
🔹🔸https://b2n.ir/49222
🔹🔸https://b2n.ir/66646
روزگار قائم مقامی؛ اثری جامع و مستند پیرامون دوران قائم مقامی حسینعلی منتظری و ارتباطات پیچیده او با مجاهدین خلق و لیبرالها.
📚راههای ارتباطی جهت تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔵حجت الاسلام سید حمید روحانی: اساتید نسبت به تحریف شخصیت امام خمینی(ره) ساکت نباشند
🔹به گزارش خبرنگار تشکلهای دانشگاهی خبرگزاری فارس نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با سخنرانی سیّد محمّد حسینی دبیرکل کانون، غلامعلی حداد عادل، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و #حجّتالاسلام_سید_حمید_روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی برگزار شد.
🔸مشروح خبر در سایت بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:
🔹🔸https://b2n.ir/66624
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✴️براندازها و پوششهای رنگارنگ
💢در ماجرای نوژه چگونه طیفهای مختلف برانداز متحد شدند؟
🔹از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گروه های معاند نظام جمهوری اسلامی با دسیسه های گوناگون سعی در براندازی حکومت داشتند از آن نمونه #کودتای_نوژه بود که با همکاری پیچیده اشخاص و گروه های مختلف ضد نظام طراحی شده بود که به لطف الهی خنثی گردید.
🔺در این بین همکاری حزب دمکرات کرد با شاپور بختیار آخرین نخستوزیر رژیم پهلوی که پس از فرار از ایران، در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی مورد حمایت سرویسهای جاسوسی امریکا، اسرايیل و برخی کشورهای اروپایی قرار گرفت، مورد توجه است.
🔺در طرح کودتای نظامی نوژه که قرار بود با به شهادت رساندن حضرت امام و بزرگان نظام، بختیار وارد ایران شده قدرت را به دست گیرد، قاسملو و دیگر مسئولان حزب دموكرات کردستان با بختیار به هماهنگی کامل رسیده بودند. سرتیپ سرهنگزاده از مسئولان بلندپایه کودتای نوژه در بازجوییهای خود چنین نوشته است:
🔺شاپور بختیار با قاسملو و عزالدین حسینی ائتلاف کرده بود و بعد از موفقیت، تمام خواستههای آنان را تقبل نموده بود و به همین جهت عملیاتی در آن منطقه [کردستان] در نظر نگرفته بودند و حتی کمکهای اسلحه و سایر چیزهای دیگر به آنان [حزب دموكرات] میشد [تا بازوی کودتای نوژه در کردستان باشد]. سه مرتبه دکتر بختیار با قاسملو و دو مرتبه با عزالدین حسینی در مهاباد و سنندج تماس حاصل نموده بود.(فصلنامه پانزده خرداد،ش ۳۱، بهار۱۳۹۱)
✳️پینوشت:
انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود با گروههای معاند و معارضی مواجه بودهاند که در ظاهر با هم تفاوتهای روشی و مبنایی داشتهاند : محمدکاظم شریعتمداری از پایگاه حوزه علمیه، شاپور بختیار از موضع یک سیاستمدار و قاسملو از موضع سرشاخه فرقهای قومی و پشت همه آنها آمریکا و کشورهای غربی. اما نگاهی دقیقتر ما را به وحدت مسیر تمام این گروههای معارض میرساند و همه راهها به براندازی سخت یا نرم منتهی میشود.
شکی نیست که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی درخت نهضت تناورتر شده و دیگر جریانهای بیگانه توان ریشهکن کردن آن را ندارند امّا عبرت تاریخی چهل سال گذشته نشان میدهد که یک #نفوذی_برانداز میتواند در هر پوششی قرار گیرد؛ حتی در پوشش سیاستمداری که ظاهرا معتقد به #اعتدال است.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
❇️مقدسنمایان حوزوی و ارتباط با کودتاچیها
◀️به مناسبت سالروز شکست کودتای نوژه
✳️«طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه (حوزویان مقدسمآب) همچنان باز است و شیوه #مقدسمآبی و #دینفروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاستبازان امروز شدهاند. آنها که به خود اجازه ورود در امور #سیاست را نمیدادند، پشتیبان کسانی شدند که تا #براندازی_نظام و کودتا جلو رفته بودند. #غائله_قم و تبریز با هماهنگی چپیها و سلطنتطلبان و تجزیهطلبان کردستان تنها یک نمونه است که میتوانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از #کودتای_نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت. »(امام خمینی قدس سره 1367/12/3)
🔆پینوشت:
منشور روحانیت یکی از متون گرانسنگ برای شناخت راه و رسم طلبگی است. ایشان در این نامه ضمن یادآوری کودتای نوژه و عوامل پشت پرده آن از میان برخی حوزویان؛ به صورت ضمنی از عملکرد جامعه مدرسین در معرفی عدم صلاحیت شریعتمداری دفاع و قدردانی نمودند.
البته امروز نیز پرونده مقدسمآبهای حوزوی که با انتساب به برخی بزرگان درگذشته ؛ به دنبال چنگ زدن به پست و منصب مرجعیتاند باز است. کسانی که در ظاهر ارتباطات سیاسی ندارند امّا جریانهای سیاسی مشکوک و آلوده با فاصلههای کوتاه با آنان دیدارهایی دارند و از محتوای دیدار هم چندان اطلاعی در دست نیست. در هر صورت وظیفه امروز و روزهای آینده، روشنگری و شناخت دقیق این جریانات است تا این بار نیز این #مقدسمآبان_دینفروش همچون سلف ناصالح خود رسوا گردند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆معرفی کتاب «روزگار قائم مقامی» در یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی.
✳️ هفدهم تیرماه یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی در «یادمان شهدای هفت تیر» با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سیدجعفر شبیری زنجانی، دکتر موسی حقانی و نادر طالبزاده برگزار شد. در پایان، آقای محمدی توضیحاتی درباره کتاب «روزگار قائم مقامی» که به آیت الله ربانی املشی تقدیم شده است، ارائه کرد.
🔻وی در معرفی بخشی از این کتاب که مرتبط با آقای املشی است، گفت: در کتاب «روزگار قائم مقامی» به نقل از خاطرات حجت الاسلام سالک آمده است: آقای ربانی املشی در حالی که می لرزید، من را بغل کرده بود و می گفت آقای سالک شاهد باش #مهدی_هاشمی من را کشت.
💢وی در ادامه نسبت به اعمال #سانسور نسبت به این کتاب ابراز داشت: دولت مدعی #آزادی_اطلاعات، بخش های مهمی از کتاب بویژه در بخشی که درباره تشکیلات منافقین در زندان بود را حذف کرده و حتی دو مورد از دستخط های امام را هم فیلتر نمود! همچنین کلیپ «#شورش_جلادها» که بر اساس مطالب کتاب مزبور ساخته شده بود نیز توسط سایت یوتیوب محدود گردید.
🔸آقای محمدی با مروری بر پیشنیه آثار مرتبط با آقای منتظری، افزود: درباره آقای منتظری آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است. #عمادالدین_باقی، عضو سابق #انجمن_حجتیه و از مدافعان سرسخت منتظری، آثار متعددی در تمجید از منتظری نوشته و در مقابل، سید احمد خمینی، سید حمید روحانی، محمدی ری شهری، عباس سلیمی نمین، اسدالله بادامچیان وبرخی دیگر، آثاری در نقد عملکرد آقای منتظری نگاشته اند.
❇️در این میان کتاب «روزگار قائم مقامی» بسیار متفاوت است. مزیت های این کتاب نسبت به سایر آثار مشابه، در انصاف علمی نویسندگان، انتشار ضمیمههای مفید و انبوه اسناد و منابع اختصاصی که بعضا برای اولین بار منتشر می شوند، دیده می شود. همچنین نظارت علمی اساتید تاریخ از جمله حجت الاسلام حمید روحانی، دکتر محمدحسن رجبی و دکتر مظفر نامدار بر این کتاب، سطح علمی آن را ارتقای ملموسی داده است.
🔽آقای محمدی با اشاره به اینکه «روزگار قائم مقامی» از یک مثلث مؤثر بر آیت الله منتظری سخن می گوید، افزود: مهدی هاشمی، لیبرالهای نهضت آزادی و منافقین سه ضلع این مثلث را تشکیل می دهند. در این کتاب، به خلاف آنچه که گفته می شود تنها مهدی هاشمی عامل اصلی سقوط منتظری بود، نقش هم نشینی با لیبرالها و اعتماد به منافقین در انحراف منتظری برجسته می شود تا خط نفوذ در ذهن و بیت وی به درستی تبیین گردد. نویسندگان با تطبیق برخی از سخنرانی ها و نامه های آقای منتظری با سایر اسناد ثابت می کنند که نامه های منتظری به امام و سخنرانی های او از یک مدتی به بعد، چیزی جز تکرار نوشته های مهدی هاشمی و سخنان اعضای نهضت آزادی نبوده است.
🔹در پایان، جملاتی از کتاب قرائت شد که در آن، امام خمینی(ره) #انحراف_منتظری را شاهد بود و در مجالس خصوصی تذکرات دلسوزانه خود را به وی ارائه می نمود اما منتظری اعتنا نکرد تا اینکه اهمیت «حفظ اسلام» موجب شد تا منتظری را از قائم مقامی عزل کرده و در شب هفتم فروردین 68، دردیدار سران قوا، منتظری را شخصی «فاسق، فاسد و مفسد» بنامد.
کتاب حاضر به قلم آقایان سهراب مقدمی شهیدانی و محمدجواد فرجنژاد تالیف شده و توسط بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در تهران منتشر شده است.
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢ما و سلبریتیهای رضاخانی
🔆به مناسبت سالروز حمله وحشیانه به مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف
⁉️رضاخان بیسواد با فرهنگ ایران چه کرد؟ سؤالی که شاید ساعتها و ساعتها بتوان در مورد آن صحبت کرد. او بدون اینکه از جامعه ایرانی چیزی بداند و یا توان فهم و درک راههای پیشرفت را داشته باشد به ستیز علیه فرهنگ چند هزار ساله ایرانیان برخواست و در این راه از هیچ جنایتی کم نگذاشت یکی از ننگهای تاریخی او #کشف_حجاب بود که با طبیعت و ذات #ایرانیان همخوانی نداشت. البته او در این مسیر تنها نبود و از پشتیبانی فکری #شبهروشنفکران_غربزده برخوردار بود و #سربازان_جنگ_نرم_رضاخان نیز کسانی بودند که از نظر سطح فکر و عمل به هیچ عنوان نمیتوان نام هنرمند یا ادیب را بر آنها گذاشت و نهایتا به قول امروزیها میتوان آنان را سلبریتی نامید:
🔹«اکثر روشنفکران در آن دوره موافق کشف حجاب بودند، از جمله ابزارهای ترویج بی حجابی استفاده از ادبیات منظوم بود.در این زمینه شعرای نوگرا و متجدد اشعار زیادی در ستایش کشف حجاب سرودند، با #تمسخر_حجاب ... سعی در نشان دادن حجاب به عنوان عامل نابودی جامعه ایرانی داشتند. سرودن شعر در نفی حجاب از #ایرج_میرزا، #میرزاده_عشقی و #عارف_قزوینی شروع می شود و پس از کشف حجاب رسمی به دستور رضاشاه برخی دیگر از شعرا در این زمینه اشعاری سرودند.»(فصلنامه پانزده خرداد، ش۱۴، زمستان۸۴)
✳️پینوشت:
چرا برخی #سلبریتیهای_بیهنر امروز با دین اسلام و نظام اسلامی سازگاری ندارند؟ دانستن تاریخ ما را برای رسیدن به پاسخ یاری میدهد و از دریچه تاریخ میتوان گفت این افراد چیزی جز امتداد #سلبریتیهای_رضاخانی نیستند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆بازتاب انتشار «روزگار قائم مقامی»/3
⁉️آیا میدانستید مرحوم امام خمینی قدس سره از ابتدا مخالف انتخاب آقای منتظری به عنوان قائم مقام رهبری بودند؟
⁉️آیا میدانستید آقای هاشمی رفسنجانی نظر مرحوم امام را از چشم خبرگان رهبری مخفی کرده و شرایط قائم مقامی وی را فراهم نمودند؟
⁉️آیا میدانستید حدود یک پنجم نیروهای نظامی مجاهدین خلق در عملیات مرصاد کسانی بودند که توسط هیئت عفو آقای منتظری از زندان آزاد شده بودند؟
❇️«روزگار قائم مقامی» اثری جامع و مستند پیرامون فراز و فرود آقای حسینعلی منتظری. کتابی که تا کنون در خبرگزاریهای مختلف بازتاب مثبتی را داشته:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/558
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/563
◀️هماکنون؛ خبر انتشار در خبرگزاری تسنیم:
🔹🔸https://b2n.ir/52876
◀️ خبر انتشار کتاب در خبرگزاری دفاع مقدس:
🔹🔸https://b2n.ir/85368
راههای تهیه کتاب:
📚راههای ارتباطی جهت تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢ترس یک دیکتاتور از دختران محجبه ایرانی
🔴اسدالله علم در خاطراتش درباره افزایش تعداد دختران محجبه در دانشگاه ها می نویسد:
«..شاه از من به خاطر سخنرانی دیروزم در #دانشگاه پهلوی شیراز تمجید کرد، ... به او گفتم چه استقبال گرمی از من به عمل آمده بود..البته از دیدن این همه دختر با چادر وحشت کردم. در زمان خودم در مقام ریاست دانشگاه #چادر کم و بیش منسوخ شده بود.هر دختری که میخواست آن را بر سر کند تحقیر می شد. لیکن در کنفرانس دیروز بیست سی نفرشان بودند.مناسب ندیدم که در آن لحظه اظهار نظری بکنم. ضمنا به من اطلاع داده شد که بعضی از دختران از دست دادن با رییس دانشگاه، خودداری کرده اند و مدعی بودند که #اسلام هر نوع تماس جسمانی را با جنس مخالف خارج از چهارچوب #ازدواج ممنوع کرده است.شاه اوقاتش تلخ شد..».
🔻جریان های مرتبط با #کشف_حجاب نمونه ای از شکست #دیکتاتوری_پهلوی و استعمارگران همگام با آن رژیم بود. شاه در مواردی به صراحت به شکست خود و پدرش در مقابل #زنان_متدین_ایرانی اشاره می کند او در اثنای بحث درباره زنان و تأثیر آنها بر خودش، به یکباره و بیهوا اظهار داشت: «..هیچ کس نباید فراموش کند که من پسر مردی هستم که در ایران چادر را از سر زنان برداشت..». (فصلنامه پانزده خرداد،ش ۱۴، ص267، زمستان ۸۶)
✳️پینوشت:
🔹مطالعه رفتار دشمنان ما نشان میدهد که آنها همواره تلاش میکنند اسباب قدرت ما را بگیرند و تضعیف کنند. به طور مثال؛ #انرژی_هستهای را که روزی به نماد قدرت علمی ما تبدیل شده بود را ترفند و حیله و غفلت مسؤولین تضعیف کردند یا با پیشنهاد #برجام_دو تلاش میکنند موشکهای ما را از بین ببرند و قدرت نظامی ما را کاهش دهند.
🔸دشمن در عرصه فرهنگی هم فعال است و حجاب اسلامی؛ به ویژه حجاب برتر مؤلفه #قدرت_فرهنگی ماست. چراکه زن در عصر حاضر دچار بحران هویتی شده و در کشورهای مدعی تمدن و حقوق زن به ابزار لذتجویی مردان تبدیل شده است و به دنبال الگویی برای رهایی از این بیهویتی است.
🔹غرب به ویژه آمریکا از حجاب ترسیده است و میداند که اگر #الگوی_حجاب به جهان غرب صادر شود یکی از ارکان فرهنگی آن که بیهویتی و بیشخصیتی زنان است از بین خواهد رفت از این رو تلاش میکند حجاب را که مایه قدرت فرهنگی ماست به عنوان یک ضعف فرهنگی جلوه دهد. امّا با نگاهی به فرهنگ عمیق تاریخی و واقعیات امروز کشور باید گفت که جهان غرب در ترس از زنان با حجاب ما خواهد ماند و در این ترس خواهد مرد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
« امام هشتم با #تدبیری_الهی بر مأمون فائق آمد و او را در میدان نبرد سیاسیای که خود به وجود آورده بود، به طور کامل شکست داد. و نه فقط #تشیع، ضعیف یا ریشهکن نشد بلکه حتی سال دویست و یک هجری، یعنی سال ولایتعهدی آن حضرت، یکی از پربرکتترین سالهای تاریخ تشیع شد و نفس تازهای در مبارزات علویان دمیده شد. و این همه به برکت تدبیر الهی امام هشتم و شیوه حکیمانهای بود که آن امام معصوم در این آزمایش بزرگ از خویشتن نشان داد.»(مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله،ص309)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️روشنفکری در ایران؛ فرزند چکمهپوشان خارجی و سرنیزهداران داخلی
🔆در حاشیه روز حجاب و عفاف
🔸در سده اخیر یکی از جریانات مهم کشور بودهاند. کسانی که بر خلاف #روحانیت_اصیل که هیچگاه سر سازگاری با دربار نداشت، به راحتی در #کاخ_پهلوی حضور مییافتند و بدون اینکه فعالیت مثبتی برای #ملت خود داشته باشند به پیادهسازی طرحهای غربپسند و شاهساخت مشغول میشدند.
روشنفکری در ایران ناقص متولد شد و آنقدر ارتباط نزدیکی با سلطنت و غرب داشت که میتوان گفت مستکبرین و #چکمهپوشان_خارجی برای آنها نقش پدر داشتند و مستبدین و #سرنیزهداران_داخلی نقش مادر و البته جریان شبهروشنفکری هم فرزند خوبی برای آن دو بود.
🔻یکی از طرحهای مشترکی که این جریان با پهلوی و غرب در ایران پیاده کرد؛ جنایت #کشف_حجاب بود که البته به علت منافات آن با #فرهنگ_اصیل_ایرانی شکست خورد. در رابطه با پیوند عمیق جریان شبهروشنفکری با غرب و پهلوی در زمینه کشف حجاب میخوانیم:
«🔹یکی از راه های آماده سازی مردم برای کشف حجاب در ایران نشر افکار اروپایی بود و این کار از راه های مختلفی صورت می گرفت. گاه غربی ها در نوشته های خود انتقاداتی ازحجاب مینمودند و گاه ایرانیانی که به شکل های مختلف به غرب علاقهمند می شدند اندیشه های غربیان را در میان ایرانیان مطرح می کردند. رژیم #رضاشاه ماحصل تلاش های منور الفکران پس از مشروطه بود آنان به دنبال اجرای برخی شیوههای حکومت غربی شامل سکولاریسم و قضاوت بر اساس معیارهای دنیای مدرن بودند و چنین حاکمیتی با سلطنت پهلوی در ایران انجام پذیرفت و غرب زدگان و استعمارگران را به آرزوی خود رساند.
🔻عبدالحسین تیمورتاش، علی اکبر داور و نصرت الله فیروز از جمله افراد بی اعتقادی بودند که همگام با رضا خان مقدمات کشف حجاب را فراهم می کردند.
کار مهم تری که تیمور تاش در صدد آن بود و پادشاه افغانستان راه آن را هموار می کرد، قبولاندن کشف حجاب زنان و تغییر لباس مردان به رضاشاه بود. در این کار به حرفهای مخبر السلطنه و دیگران که از واکنش مردم مسلمان و معتقد نگران بودند وقعی نمی نهاد. شاه هم کم کم داشت نرم می شد. امور فرهنگی از جمله مشغولیات مهم تیمور تاش بود. بر پا داشتن #کنسرتی_عمومی که برای نخستین بار زنی در آن با لباس باز بخواند، بر پا داشتن گاردن پارتی ها و مجالس جشن، سینما و.. ازجمله این اقدامات بود. در این کار تنها زنی که وی را همراهی میکرد" ایران "دخترش بود که بی پروا گیسوان خود و لباس های خوش دوخت خود را به نمایش گذاشته بود و در مراسم رسمی حضور مییافت.»(فصلنامه پانزده خرداد، ش۱۴، زمستان۸۴)
#حجاب
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆معرفی کتاب «روزگار قائم مقامی» در یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی.
⚫️هفدهم تیرماه یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی در «یادمان شهدای هفت تیر» با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سیدجعفر شبیری زنجانی، دکتر موسی حقانی و نادر طالبزاده برگزار شد. در پایان، جناب آقای محمدی توضیحاتی درباره کتاب «روزگار قائم مقامی» که به #آیتالله_ربانی املشی تقدیم شده است، ارائه کرد.
❇️وی در معرفی بخشی از این کتاب که مرتبط با آقای املشی است، گفت: در کتاب «روزگار قائم مقامی» به نقل از خاطرات حجت الاسلام سالک آمده است: آقای ربانی املشی در حالی که می لرزید، من را بغل کرده بود و می گفت آقای سالک شاهد باش مهدی هاشمی من را کشت.
وی در ادامه نسبت به اعمال سانسور نسبت به این کتاب ابراز داشت: دولت مدعی آزادی اطلاعات، بخش های مهمی از کتاب بویژه در بخشی که درباره تشکیلات منافقین در زندان بود را حذف کرده و حتی دو مورد از دستخط های امام را هم فیلتر نمود! همچنین کلیپ «شورش جلادها» که بر اساس مطالب کتاب مزبور ساخته شده بود نیز توسط سایت یوتیوب حذف گردید.
◀️آقای محمدی با مروری بر پیشنیه آثار مرتبط با آقای منتظری، افزود: درباره آقای منتظری آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است. عمادالدین باقی، عضو سابق انجمن حجتیه و از مدافعان سرسخت منتظری، آثار متعددی در تمجید از منتظری نوشته و در مقابل، سید احمد خمینی، سید حمید روحانی، محمدی ری شهری، عباس سلیمی نمین، اسدالله بادامچیان وبرخی دیگر، آثاری در نقد عملکرد آقای منتظری نگاشته اند. در این میان کتاب «روزگار قائم مقامی» بسیار متفاوت است. مزیت های این کتاب نسبت به سایر آثار مشابه، در انصاف علمی نویسندگان، انتشار ضمیمه های مفید و انبوه اسناد و منابع اختصاصی که بعضا برای اولین بار منتشر می شوند، دیده می شود. همچنین نظارت علمی اساتید تاریخ از جمله حجت الاسلام حمید روحانی، دکتر محمدحسن رجبی و دکتر مظفر نامدار بر این کتاب، سطح علمی آن را ارتقای ملموسی داده است.
❇️آقای محمدی با اشاره به اینکه «روزگار قائم مقامی» از یک مثلث موثر بر آیت الله منتظری سخن می گوید، افزود: مهدی هاشمی، لیبرال های نهضت آزادی و منافقین سه ضلع این مثلث را تشکیل می دهند. در این کتاب، بخلاف آنچه که گفته می شود تنها مهدی هاشمی عامل اصلی سقوط منتظری بود، نقش هم نشینی با لیبرال ها و اعتماد به منافقین در انحراف منتظری برجسته می شود تا خط نفوذ در ذهن و بیت وی به درستی تبیین گردد.نویسندگان با تطبیق برخی از سخنرانی ها و نامه های آقای منتظری با سایر اسناد ثابت می کنند که نامه های منتظری به امام و سخنرانی های او از یک مدتی به بعد، چیزی جز تکرار نوشته های مهدی هاشمی و سخنان اعضای نهضت آزادی نبوده است.
🔸در پایان، جملاتی از کتاب قرائت شد که در آن، امام خمینی(ره) انحراف منتظری را شاهد بود و در مجالس خصوصی تذکرات دلسوزانه خود را به وی ارائه می نمود اما منتظری اعتنا نکرد تا اینکه اهمیت «حفظ اسلام» موجب شد تا منتظری را از قائم مقامی عزل کرده و در شب هفتم فروردین 68، دردیدار سران قوا، منتظری را شخصی «فاسق، فاسد و مفسد» بنامد.
کتاب حاضر به قلم آقایان سهراب مقدمی شهیدانی و محمدجواد فرج نژاد تالیف شده و توسط بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در تهران منتشر شده است. برای تهیه این کتاب از تهران با شماره ۰۲۱۲۲۵۷۹۱۹۲ تماس بگیرید. این اثر در کنار کتاب «روایت رهبری»، جریان علمی مفید و کاملی در معرفی ماهیت حقیقی جریان منتظری را شکل می دهند.
🔆خبر معرفی «روزگار قائم مقامی» در یادمان شهید آیتالله ربانی املشی
کتاب «روزگار قائم مقامی» در یادمان شهید آیتالله محمدمهدی ربانی املشی معرفی شد. خبر معرفی در تارنمای رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:
🔹🔸https://b2n.ir/06044
✅با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
#روزگار_قائم_مقامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆«روزگار قائم مقامی»، ابعاد جدیدی از ظهور و سقوط حسینعلی منتظری
◀️گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598 از کتاب روزگار قائم مقامی
«روزگار قائم مقامی» در تارنمای 598 معرفی شد. در بخشی از این معرفی میخوانیم:
کتاب «روزگار قائم مقامی» در تیغ سانسور دولت مدعی اعتدال گرفتار شده و بخشهای مهمی از آن حذف گردید. بخشی از این کتاب که درباره تشکیلات منافقین در زندان بود هم مشمول حذف و سانسور گشته و حتی دو مورد از دستخطهای امام نیز به دستور وزارت ارشاد حذف شد...
🔗پیوند خبر:
🔹🔸https://b2n.ir/81126
✳️«روزگار قائم مقامی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی؛ هماکنون در بازار نشر.
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️ خبرگزاری «آوای نشاط» کتاب روزگار قائم مقامی را معرفی کرد
📚روزگار قائم مقامی؛ جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که به صورت جامع و مستند به بررسی روزگار آقای #حسینعلی_منتظری در زمانه قائم مقامی پرداخته است.
🔹در بخشی از گزارش این خبرگزاری میخوانیم:
«در این کتاب اسناد متعددی بر برخورد سیاسی [حمایتآمیز] با مرجعیت آقای منتظری ارائه می شود که از جمله آنها [میتوان] به اضافه کردن واژه «العظمی» به متن خبر صداوسیما توسط محمد عطریانفر اشاره کرد. ابراهیم یزدی هم در روزنامه کیهان و هاشمی رفسنجانی در خطبههای نماز جمعه، تعبیر آیت الله العظمی را نخستین بار برای منتطری بکار بردند تا او با این عنوان شناخته شده و در جرگه مراجع قرار گیرد در حالی که آن زمان علاوه بر امام، مراجع مشهوری چون آیات عظام خویی، اراکی، گلپایگانی، مرعشی هنوز در قید حیات بودند...»
🔗پیوند خبر:
🔹🔸https://b2n.ir/70910
این کتاب که با استقبال مناسب اهالی فرهنگ و اندیشه روبرو شده است پیش از این نیز در خبرگزاریهای مختلف(تسنیم، مهر، خبرگزاری 598، دفاع مقدس، خبر آنلاین و...) بازتابهای مثبتی را داشته است:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/576
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/569
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/558
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/563
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
#روزگار_قائممقامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️واکنش امام خمینی قدس سره به نامه حجتالاسلام سیدحمید روحانی چه بود؟
⚫️به مناسبت سالروز ترور مرحوم آیتالله بهبهانی
در برخی کتابهای تاریخی آمده است که در زمان مشروطه؛ مردم در پی درخواست مرحوم #آیتالله_بهبهانی به تحصن در #سفارت_انگلستان پرداختند اما این نقل مورد اختلاف تاریخنگاران مشروطه است و قولی قطعی نیست
.
✳️در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت کتب درسی در زمینههای مختلف وضعیت مناسبی نداشت و برداشتها و تحلیلهای نادرست در آن یافت میشد. از جمله دعوت آیتالله بهبهانی به سفارت انگلیس نیز قولی مسلم شمرده شده؛ در کتب درسی تاریخ آن زمان درج شده بود. این مسئله موجب اعتراض تاریخنگار انقلاب اسلامی؛ حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی شد و ایشان ضمن نامهای این اشکال و برخی اشکالات کتب تاریخی را به محضر آن امام بزرگوار تبیین کردند و پس از چندی امام به این نامه دلسوزانه پاسخ دادند.
❇️ایشان در بخشی از این پاسخ فرمودند:
«نامه جناب حجت الاسلام آقای سیدحمید روحانی اخطاری است برای همه آنانی که دلشان برای اسلام و انقلاب میتپد...»
📜متن کامل نامه و پاسخ آن در سایت بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:
🔹🔸https://b2n.ir/15028
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️آیا رئیس جمهور ایران، جاسوس «اسراییل» است؟!
🖊یادداشت رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در حاشیه هجمه همه جانبه دولت علیه یک سریال
✳️چند وقتی است که از صدا و سیما؛ بعد از مدتها فیلم دنبالهداری پخش شد که در صراحت و صداقت کمنظیر بود. سریالی که به همین خاطر مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت.
در هنگام پخش فیلم هجمهها علیه آن شروع شد، از #سانسور دولت اعتدال گرفته تا طعنهزنی و اخیرا گمانههایی در خصوص تحریم صدا و سیما توسط دولت.
❇️در مقابل مردم و شخصیتهای انقلابی به حمایت از این اثر ارزشمند و مستند پرداختند و آن را مبدأ تحول مثبتی در صدا و سیما قلمداد کردند. در این راستا حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی یادداشتی تحلیلی را پیرامون متن و حاشیه این اتفاقات منتشر کردند. در بخشی از این یادداشت آمده است:
◀️« هجوم شتاب زده و دور از منطق و اندیشه هواداران دولت و سردمداران سازش ، کرنش و ذلت به سریال #گاندو، هرچند مایه ریشخند خردمندان، فرهیختگان و آزاداندیشان است لیکن این نکته را نبایستی از نظر دورداشت که این ورشکسته های زبون که عمری رو به قبله کاخ سفید به نماز و نیاز ایستاده و بیش از چهل سال چشم انتظاری کشیده و سرخورده شده اند اکنون در سایه دولت تزویر و فریب، به این امیدند که بار دیگر سایه برده پروری آمریکا بر سرشان سایه افکند و بار دیگر افتخار ریاست و آقایی شیطان بزرگ نصیب شان گردد...»
🔹متن کامل این یادداشت را در تارنمای رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی میخوانیم:
🔸🔹https://b2n.ir/25709
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
◀️این دیکتاتورهای قدرتطلب
💢خبر تحریم صدا و سیما توسط آمریکا عجیب نیست امّا خبر تحریم این نهاد ملی توسط آقای #رئیس_جمهور و هیئت دولت آن هم به خاطر یک سریال سی قسمتی تعجببرانگیز بود. البته آقای روحانی در سالهای ابتدایی انقلاب هم درگیریهایی با صدا و سیما داشته و ظاهرا از آن زمان میخواسته که صدا و سیما را در قبضه قدرت خود بگیرد و برنامهها را طبق میل و سلیقه خود تنظیم کند.
🔸قضیه از این قرار است که آقای #حسن_روحانی در سال 62 عضو شورای سرپرستی صدا و سیما بود و محمد هاشمی هم مدیرعامل آن. شورای سرپرستی و حسن روحانی در آن سال در پی برخی اختلافات؛ در #اقدامی_خودسرانه مدیرعامل صدا و سیما را برکنار میکنند و شخص حسن روحانی را به عنوان مدیرعامل جدید منصوب میکنند. اقدامی که خلاف #قانون_اساسی بود و موجب ناراحتی شدید امام قدس سره شد و ایشان در واکنش به این اقدام غیرقانونی شورای سرپرستی را عزل نموده؛ تأکید کردند سه قوه به این نحو حق دخالت در اداره صدا و سیما را ندارند. ناراحتی امام قدس سره از این اقدام دیکتاتورمآبانه به حدی بود که حتی اجازه ملاقات به حسن روحانی که در صدد توجیه اقدام خودسرانهاش بود؛ ندادند.
◀️این؛ شمایی کلی از قضیه عزل آقای حسن روحانی از شورای سرپرستی بود که بارها و بارها در محافل مختلف از جمله نشست تحریف ظالمانه؛ مورد سؤال حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی نیز قرار گرفت و البته بیپاسخ ماند.
🔸مشروح ماجرای عزل آقای حسن روحانی از شورای سرپرستی به علاوه تلاشهای دولت در سال 96 برای تأثیرگذاری جدی بر صدا و سیما:
🔹🔸https://b2n.ir/94125
مشاهده خوی دیکتاتوری و استبداد در برخی مسؤولین دردناک است و دردناکتر اینکه آنها با شعار #آزادی_بیان رأی مردم را گرفتند امّا به هرحال جای خوشحالی است که اینگونه فعالیتها نقاب مصنوعی آزادی و روشنفکری را از چهره مدعیان دروغین برداشته است.
#گاندو
#برجام
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆 جبهه ملی یا جبهه غرب زدگی؟!
❇️در آستانه پیروزی قیام سی تیر به رهبری آیت الله کاشانی
چند روز دیگر سی ام تیر است. روزی که مردم به رهبری آیت الله کاشانی علیه #استبداد_پهلوی قیام کردند و به پشتیبانی از #دکتر_مصدق پرداختند اما تاریخ نشان داد که مدعیان ملی گرایی حق ناشناسی کردند و در ادامه حرمت کسی را تاریخ ایران مدیون اوست نگه نداشتندـ البته مشکل شبه روشنفکرانی مثل مصدق و جبهه به اصطلاح ملی با شخص آیت الله کاشانی نبود بلکه این خصومتها ریشه در غرب زدگی آنان داشت. غرب زدگی که نابودگر سرمایه دینی و ملی ما بوده و هست و #روحانیت_اصیل نیز هیچ گاه نتوانسته با آن کنار بیاید :
" این جبهه ملی …در یکی از روزنامه هایشان که من دیدم و ناراحت شدم ـ از #میرزای_شیرازی که قضیه تنباکو را درست کرده تا آقای کاشانی تمام علمایی که در خلال مشروطیت برای اسلام کار کردند میرزای شیرازی برای اسلام کار کرده است آقای کاشانی برای اسلام کار کرده شیخ فضل الله کرده تمام این ها را به آنها بد گفتند! آن روزنامه #جبهه_ملی را پیدا بکنید میرزای شیرازی را متهم کرده به دروغگویی! #شیخ_فضل_الله را این قدر فحش داده! جرم شیخ فضل الله بیچاره چه بود جرم شیخ فضل الله این بود که قانون باید اسلامی باشد. جرم شیخ فضل الله این بود که احکام قصاص غیرانسانی نیست انسانی است. آقای کاشانی هم همین طور جرم این ها همین است که این ها عقیده شان این است که باید اسلام در ایران پیاده بشود و شما می گویید که احکام غرب مترقی است!"(صحیفه امام ج 14 ص 464)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️آیا مصدق مسلمان بود؟
✳️توهین لیبرالهای به اصطلاح ملیگرا به اسلام و آیتالله کاشانی
آیا لیبرالهای نهضت آزادی و جبهه ملی به اسلام و احکام آن اعتقاد داشتند؟ وقتی میبینیم که این جریان سیاسی با احکام ضروری اسلام مثل قصاص مخالفت میکند و آن را غیرانسانی میخواند باید بگوییم که: خیر.
«یک گروهی که از اولش باطل بودند من از آن ریشه هایش می دانم یک گروهی که با اسلام و #روحانیت_اسلام سرسخت مخالف بودند از اولش هم مخالف بودند. اولش هم وقتی که مرحوم آیت الله کاشانی دید که این ها خلاف دارند می کنند و محبت کرد؛ این ها یک سگی را نزدیکی مجلس عینک به آن زدند و اسمش را « آیت الله » گذاشتند! این در آن زمان بود که اینها(لیبرالهای #نهضت_آزادی و #جبهه_ملی) فخر می کنند به وجود او. او (مصدق) هم مسلم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم که یک سگی را عینک زده اند و به اسم « آیت الله » توی خیابان ها می گردانند. من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست این سیلی خواهد خورد. و طولی نکشید که سیلی را خورد. و اگر مانده بود سیلی بر اسلام می زد. »(صحیفه امام ج 14 ص 456)
❇️پینوشت:
امروز نیز دنبالههای فکری این جریان غربزده زندهاند و متأسفانه برخی مراکز حساس کشور را نیز تصاحب کرده؛ چهل سال است مانع تشکیل #دولت_انقلابی شدهاند. امّا روشنبینی ارتقاء یافته مردم نشان میدهد که عمر سیاسی این جریانات نیز به سر آمده و امت حزبالله به زودی با تشکیل #دولت_جوان_انقلابی پیشرفت کشور را بیش از پیش رقم خواهد زد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️سی ام تیر سالروز شکست حوزویان سکولار
❇️سالروز پیروزی قیام سی ام تیر و پشتیبانی مردم از #آیت_الله_کاشانی در بازگرداندن دکتر مصدق, علاوه بر شیرینی تاریخی که دارد نکته ای عمیق را درون خود نهفته است که همان پیوند فقاهت و سیاست است. همان پیوندی که باعث شد فقیهی همچون آیت الله کاشانی مبارزه با #استبداد_پهلوی و حمایت از مردم سالاری را در چارچوب دین بپذیرد و برای آن از جان و مال و آبروی خود هزینه دهد.
🔹رهبر معظم انقلاب نیز سالها قبل با در نظر گرفتن این واقعیت، طی سخنانی در خطبههای نماز جمعه 29 تیر 1363 این روز را روز #پیوند_فقاهت_و_سیاست و روز بزرگداشت آیت الله کاشانی نامیدند و فرمودند:
🔸"مرحوم آیت الله کاشانی با علاقه و احساساتی که مردم نسبت به او داشتند، ارادتی که داشتند، سوابق مبارزاتی که از او میشناختند، محبت شدیدی که در اعماق خانههاو خانوادهها و دلها از این مرد وجود داشت، توانست حکومتی را که از طرف شاه بود (حکومت رزم آرا) متزلزل کند، برای تشکیل یک حکومت ملی و مردمی زمینهسازی کند و #مصدق را بر سر کار بیاورد یعنی اگر مرحوم کاشانی نبود مصدق یک گوشهای نشسته بود و در صحنه سیاست هم نبود و کاری هم به سیاست نداشت و سالهای متمادی بود که دکتر مصدق یک گوشه ای نشسته بود و کار به کار سیاست نداشت.
مرحوم آیت الله کاشانی زمینه سازی کرد و دودستی حکومت و دولت را به دکتر مصدق و #ملی_گراها داد."
❇️بر همین اساس میتوان این روز را سالروز دفن تفکر جدایی دیانت از سیاست و سالروز انزوای #روحانیون_سکولار نامید که متاسفانه دنباله های معدود آنان در #حوزه_علمیه_قم تنفس می کنند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢دولتی که با شعار #آزادی_بیان و نشکستن قلم منتقدین به میدان آمد تحمل یک سریال را هم نداشت و همراه با ترامپ صدا و سیمای جمهوری اسلامی را تحریم کرد.
◀️طبیعی است که #جامعه_انقلابی_ایران انتظارات خود را از صدا و سیما جهت نشر حقایق تاریخی در قالب مستندهای جذاب و سریالهای واقعی محفوظ بداند و در همه عرصه ها پشتیبان انقلابی گری شفاف و صریح مسؤولین محترم صدا و سیما باشد.
تاریخ بهترین قاضی است که نه با تحریم ساکت می شود نه با تطمیع.
🖊مجموعه یادداشتهای بنیاد تاریخ پژوهی در حمایت از سریال تاریخی و مستند #گاندو:
🔹یادداشت رئیس بنیاد تاریخ پژوهی:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/579
🔸این دیکتاتورهای قدرت طلب:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/581
🔹حمایت از جاسوس; از دولت مصدق تا دولت روحانی:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/560
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
💢ماجرای بیحرمتی منتظری به امام خمینی قدس سره
🔸وقتی آیتالله خامنهای به آقای منتظری اعتراض میکند
💢«امام خمینی(ره) انحراف منتظری را شاهد بود و در مجالس خصوصی تذکرات دلسوزانه خود را به وی ارائه می نمود اما منتظری با بی اعتنایی و بی حرمتی به استاد خود، به حدی رسیده بود که در مواردی حتی به امام هم جسارت نمود؛ امری که با اعتراض آیت الله خامنه ای مواجه شد و امام باز هم صبوری پیشه کرد. (در کتاب روایت رهبری تفصیل این ماجرا آمده)
امام تمام تلاش خود را برای نجات منتظری به کار بست اما «حفظ اسلام» اقتضا میکرد که تصمیم اساسی خود را بگیرد و جراحی بزرگی را برای حذف عنصری منحرف انجام دهد. ایشان منتظری را از قائم مقامی عزل کرده و در شب هفتم فروردین 68، در دیدار سران قوا، منتظری را شخصی «فاسق، فاسد و مفسد» نامید.(روزگار قائم مقامی، ص126-132)»
🔹این؛ برشی بود از گزارش منتشر شده در خبرگزاری رسمی حوزه علمیه و خبرگزای رسا از آخرین اثر منتشر شده بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی: «روزگار قائم مقامی» که طبق مستندات به واکاوی مسئله قائم مقامی آقای منتظری و فراز و فرود وی در این سمت پرداخته است:
گزارش خبرگزاری رسمی حوزه علمیه:
🔹🔸https://b2n.ir/30661
گزارش خبرگزاری رسا:
🔹🔸https://b2n.ir/70725
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆شجاعت آیتالله کاشانی در مبارزه با بیحجابی
✳️به بهانه سالگرد پیروزی قیام 30 تیر به رهبری آیتالله کاشانی
◀️«امام (رضواناللهعلیه) یک بار به ما گفتند که من هیچکس را به شجاعت مرحوم آقای کاشانی ندیدم، ایشان مدرس را هم دیده بودند، اما درعینحال گفتند کاشانی. بعد سه قضیه از مرحوم کاشانی نقل کردند که دو تایش مربوط به همین قضایای مربوط به #پهلوی است و متأسفانه سومیاش را من یادم نیست. آن قضیهای که بهطور مشخص مربوط به قضیهی #حجاب است این است که گفتند خانهی ایشان در پامنار بود، مأمور کلانتری آنجا آمد پیش آقای کاشانی و گفت که مثلاً فرماندهمان سلام رساندند و گفتند که شبِ مثلاً سهشنبه، شما و خانوادهتان در فلان مجلس دعوتید -دعوت میکردند دیگر که با زنهایشان سربرهنه بیایند؛ حالا آمده بوده از آقای کاشانی دعوت میکرده- آقای کاشانی یک تشری به او میزند و تندی میکند. او میگوید که آقا فرمانده گفتند. آقای کاشانی میگوید -نزدیک به این تعبیر که- خیلی غلط زیادی کردند فرماندهتان! بعد او دستپاچه میشود، میگوید آقا مقامات بالا این را گفتند. آقای کاشانی باز میگوید مقامات بالا -نزدیک به این تعبیر که- خیلی غلط زیادی کردند این حرف را زدند! پا شو برو گمشو! میآید به رئیس کلانتری میگوید. او میگوید بابا نزدیک این سید نروید، خطرناک است. غرض، از این جور قضایا هست در مسائل مربوط به حجاب.» (رهبر معظم انقلاب اسلامی ۹۶/۱/۸)
❇️پینوشت:
شجاعت ستودنی #آیتالله_کاشانی در مبارزه با رواج بیعفتی و بیحجابی درسی آموختنی برای عموم متدینین به ویژه طلاب و حوزه علمیه است مبارزهای که امروز هم در مقابل برخی جریانات سیاسی غربزده جریان دارد؛ جریاناتی که فرهنگ دینی و ملی حجاب را دستمایه شعارهای سیاسیشان میکنند و تلاش دارند #فرهنگ_بیحیایی_غرب را به فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی تحمیل کنند.
#حجاب
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.