12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ واکنش قاطع مجری شبکه الحوار به مخاطب مخالف ایران:
📍میگویید ایران از طریق حمایت از فلسطین منافع خود را دنبال میکند، خب شما هم بیایید از فلسطین حمایت کنید و دنبال منافعتان باشید، مشکل این مسائل نیست، مشکل ترسو بودن شماست، رهبر ایران با #نماز_جمعه، دشمن را به چالش کشید و اقدام وزیرخارجه ایران در #سفر_به_بیروت نیز هم آورد طلبی آشکار بود و با جرئتی بی نظیر انجام شد...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث: #لطایف و #اشارات
7⃣جایگاه #منسوجات_عنکبوتی مُسَیْلمه
آنچه به عنوان خبر غیبی در آیه محل بحث مطرح شد: « ...فإن لم تفعلوا ولن تفعلوا » با آنچه از افرادی مانند #مُسَیْلمه_کذّاب نقل شده منافات ندارد؛ زیرا این گونه از منسوجات عنکبوتی نه به عنوان شرکت در ساحت تحدی و صحنه مبارزه و هماوردی و اِتیان به مثل مطرح است، بلکه داعیه آنان این بود که این اباطیل وحی است و از آن جهت که هیچ وضیع شنیعی توان چالش و هماوردی با رفیع سنیع را ندارد، خرافات مسیلمه هرگز در طراز معلّقات سبع و سایر سروده های زمامداران فصاحت و سردمداران بلاغت حجاز نبود، چه رسد به همتایی با کلام خدا و همسانی با کتاب او. مضمون این مطلب را در تفسیر ابوحیان اندلسی می توان یافت.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ واکنش آقای ظریف به سوال خبرنگار درباره حمله به موشکی ایران: #بابا_ولمون_کن!
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث: #روایی
1⃣وقود دوزخ
🟡 ـعن العسکری(علیه السلام):« « فاتقوا النار التی وقودها الناس » : أی حطبها».
🟣 اشاره: حدیث مزبور بعد از #احراز دو عنصر محوری
📢دو عنصر محوری دلالت دارد بر این که معنای وقود، #هیزم است، نه آتش زنه، نظیر زَنْد و مسعار. عنصر محوری اول #صحت_سند و عنصر محوری دوم #افاده_حصر و در غیر این صورت با آنچه در بحث تفسیری گذشت ناهماهنگ نیست.
🔊برخی از #هیزمهای_نسوز که بر اثر استحکام و تصلب در درازمدّت مشتعل است و هیزمهای دیگر را فروزان و افروخته می کند ولی خودش همچنان به عنوان اخگری ثابت می ماند مشمول حدیث یادشده خواهد بود.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس شبکه خبری ترکیه:
📍به شکست ناپذیری اسرائیل عادت کرده بودیم اما ایران این تصویر را شکست و باید اعتراف کنیم تنها دولت مسلمانی که اسرائیل را زد ایران بود...
#ترکی
🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث: #روایی
2⃣ #حجاره_دوزخ
☑️ ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام):«ولقد مررنا مع رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بجبل وإذاً الدّموع تخرج من بعضه، فقال له: ما یبکیک یا جبل؟ فقال: یا رسول الله! کان المسیح مرّبی وهو یخوّف النّاس بنارٍ وقودها النّاس والحجارة، فأنا أخاف أن أکون من تلک الحجارة. قال صلی الله علیه و آله و سلم: لا تخف، تلک الحجارة الکبریت فقرّ الجبل وسکن وهدأ وأجاب».
☑️ ـعن ابن مسعود: إنّ الحجارة الّتی ذکرها الله فی القرآن فی قوله « وقودها النّاس والحجارة » حجارة من کبریت خلقها الله عنده کیف شاء.
☑️ ـعن علی بن الحسین(علیه السلام):«والحجارة حجارة الکبریت أشد الأشیاء حرّاً أعدّت تلک النّار للکافرین... ».
📢 اشاره: سنگها مانند اشیای دیگر اهل تسبیح، سجود، اسلام، امتثال طائعانه و مانند آن است و در جریان هم آوایی کوهها با حضرت داود(علیه السلام)[در قرآن]: « یا جبال أوّبی معه »، « وسخّرنا مع داود الجبال یُسبّحْن والطیر » ، #شعور آنها کاملاً مطرح است. بنابراین، هیچ محذور عقلی یا نقلی در محتوای این گونه از نصوص نیست. البته اعتبار سند برابر ضوابط ویژه لازم است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ فعال یهودی آمریکایی:
📍یکسال از 7 اکتبر گذشت و حالا میدانیم اسرائیل چقدر دروغ به خوردمان داد، یکسال گذشت و حالا میدانیم چه ترامپ بیاید و چه هریس، اینجا آمریکا نیست بلکه "ایالات متحده اسرائیل" است...
☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث: #روایی
3⃣ #وصف آتش دوزخ
📕 ـعن أنس: تلا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم « وقودها النّاس والحجارة » فقال: «أوقد علیها ألف عام حتی احمرّت وألف عام حتی ابیضّت وألف عام حتی اسودّت، فهی سوداء مظلمة لا یطفأ لهبها».
📗 ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام) فی قوله تعالی: « فاتّقوا النّار الّتی وقودها النّاس والحجارة » : یا معاشر شیعتنا اتّقوا الله واحذروا أن تکونوا لتلک النّار حطباً وإن لم تکونوا بالله کافرین فتوّقوها بتوّقی ظلم إخوانکم المؤمنین... ».
📘 ـ«... ونار شدیدٍ کَلَبُها، عالٍ لَجَبُها، ساطعٍ لَهَبُها، متغیّظٍ زفیرُها، متأجِّجٍ سعیرُها، بعیدٍ خُمُودُها، ذاکٍ وُقُودُها، مخوفٍ وعیدُها، عَمٍ قرارُها، مُظْلِمَةٍ أقطارها حامیةٍ قدورُها، فظیعةٍ أمورُها».
📙 ـ«واعلموا أنّه لیس لهذا الجلد الرقیق صبر علی النّار فارحموا نفوسکم فإنّکم قد جرّبتموها فی مصائب الدّنیا. أفرأیتم جزع أحدکم من الشوکة تصیبه والعثرة تُدْمیه والرمضاء تُحرقه؟ فکیف إذا کان بین طابقین من نار، ضجیع حَجَر وقرین شیطان. أعلمتم أنّ مالکاً إذا غضب علی النّار حطم بعضُها بعضاً لغضبه وإذا زجرها توثّبت بین أبوابها جزعا من زجرته».
📖 اشاره: از آن جهت که دوزخ مظهر غضب محض خداست و هیچ گونه #رحمتی در آن نیست: «دارٌ لیس فیها رحمةٌ» عذاب آن توانفرساست و تحلیل اجمالی از شدت عذاب این است: عذاب گاهی در مکان معین است و کسی که در آن مکان محبوس شد امید یا آرزوی رهایی از آن برای او متصور است و زمانی به صورت «پارچه تعذیب» ظهور می کند؛ مانند: « قُطّعت لهم ثیاب من نار » یا برتر از آن به صورت «جامه تعذیب» درمی آید؛ مانند: « سرابیلهم من قطران ». کسی که به چنان پارچه یا چنین جامه مبتلا شد آرزوی رهایی در نهاد او خطور می کند، اما اگر #خود_انسان به صورت وَقُود دوزخ در آمد، فرار از چنین حکومت قهرآلود الهی متصوّر نیست؛ زیرا در این حال عذاب و مُعذَّب متحدند، و آرزوی فرار و رهایی نظیر فرضی است که محال باشد، نه از قبیل فرض محال.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan