eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
320 دنبال‌کننده
573 عکس
242 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۶ "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ " ⛓بحث: و 📨 هر دو جمله « یضلّ به کثیراً ویهدی به کثیراً... » سخن خداوند است. خدای سبحان در این جا اضلال و هدایت را به نسبت می دهد. کثرت نیز در این جمله کثرت نفسی است، نه نسبی. 📬 توضیح این که، قرآن از یک سو می فرماید: مؤمنان کم هستند: « وقلیل من عبادی الشّکور » و از سوی دیگر می فرماید: خداوند عدّه زیادی را هدایت می کند: « ویهدی به کثیراً » . از این دو تعبیر استفاده می شود که مؤمنان به خودی خود کم نیستند، لیکن هنگامی که با کفار سنجیده می شوند، شمار آنان نسبت به کافران اندک است. بنابراین، کافران هم کثیر نفسی اند و هم کثیر نسبی، ولی مؤمنان فقط کثیر اند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۶ "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ " ⛓بحث: و 🟡 کثرت مؤمنان را به گونه دیگر نیز می توان چنین توجیه کرد: 🟢 الف:ایمان است؛ چنانکه خداوند پس از ذکر برخی معارف حکمت نظری و بعضی از احکام حکمت عملی می فرماید: « ذلک مما أوحی إلیک ربّک من الحکمة... »؛ یعنی، آثار نظری و عملی اسلام حکمت الهی است. 🟣 ب:حکمت از سنخ است و قرآن کریم از آن به «خیر کثیر» یاد کرده است: « یُؤتی الحکمة من یشاء ومَن یُؤت الحکمة فقد أُوتی خیراً کثیراً ». 🟠ج:مؤمنان بر اثر بهره مندی از ایمان و عمل صالح، از حکمت بهره مندند و حکیمان اهل کوثرند و کوثر هر چه باشد کثیر است. از این رو مؤمنان گذشته از کثرت کمی به لحاظ درون گروهی خود و صرف نظر از سنجش با دیگران، از و معنوی ویژه ای برخوردارند که کافران و منافقان متکاثر از آن کثرت کوثری محرومند. گوشه ای از این مطلب شامخ را زمخشری بازگو کرد و این شعر را نیز یاد کرد: إنّ الکرام کثیرٌ فی البلاد وإن ٭٭٭٭ قلّوا کما غیرهم قُلُّ وإن کثروا. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این خانم اروپایی از درباره نزول قرآن و و همچنین ساختار ادبی قرآن سوال پرسیده جوابی که هوش مصنوعی داده جالبه با هم ببینیم https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ‏فریدون جیرانی در جریان گفت وگو‌ با بازیگر سینما، تئاتر و خواننده از او خواست که به طور زنده آواز بخواند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۶ "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ " ⛓بحث: و 📨 اضلال و هدایت نسبت به خداوند بر دو قسم است: یکی ابتدایی و دیگری پاداشی و کیفری. 📢 از اوصاف کمالی حق است که با تعبیرهایی مانند: « إنّا هدیناه السّبیل »، « وهدیناه النّجدیْن » و « هدًی للنّاس »از آن یاد شده است و بر دو گونه است: یکی که به معنای «ارائه طریق» است و نصیب همه انسانها می شود و دیگری که شامل همه موجودات اعم از انسان و غیرانسان است؛ چون خداوند همه را از راه فطرت یا غریزه یا میل به کمالهای شایسته آنها راهنمایی کرده است: « ربّنا الّذی أعطی کلّ شی ءٍ خلقه ثمّ هدی ». بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا