eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
298 دنبال‌کننده
560 عکس
195 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلمی بسیار عجیب از حرکت خودروها با پرچم فلسطین در 🔺به آمریکای جدید خوش آمدید یادته می گفتن راهپیمایی قدس چه فایده ای داره(حتی بعضی حزب اللهی ها هم نمی یومدن!) یا میگفتن مگر صدای ما میرسه؟ مگه این شعارها تاثیری داره روی اسراییل؟ https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🟣خداوند سبحان در صدر اين آيه كه تتمه آيه قبل است، با خود در قالب ذكر برخي آيات آفاقي كه نمونه‏اي از مجموعه نظام آفرينش است، انسان را متوجه توحيد ربوبي مي‏كند و در ذيل آن او را از هر گونه شرك آشكار و پنهان نهي مي‏كند، تا انسان كه مسافر الي الله است بتواند در پرتو عبادت، زاد و توشه راه را كه تقواست تحصيل كند. 🟡اداره همه امور كلي و جزئي عالم مستقيماً به دست خداست و حلقه‏هاي زنجيره علل هر شي‏ء نيز جز و آيات الهي نيست و از اين رو، اسباب و عللْ در آفرينش و پرورش اشيا هيچ نقش استقلالي ندارد. پس هيچ شريكي براي خدا در خالقيت و ربوبيّت نيست. ⚪️انسان كه با فطرت توحيدي آفريده شده، اگر به فطرت خويش ، همين نداي توحيد را از درون خود نيز شنيده با نداي آفاق جهان هماهنگ و سازگار مي‏يابد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقاومت دانشجویان ایرلندی جواب داد ▪️ کالج ترینیتی دوبلین با اسرائیل 🔹روزنامه گاردین خبر داد که پس از موافقت مدیریت کالج ترینیتی دوبلین با قطع همکاری‌ها با شرکت‌های اسرائیلی، دانشجویان به اعتراضات خود پایان دادند. 🔹 کالج ترینیتی دوبلین قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه جمهوری ایرلند است. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🔅 : اين موصول با صله‏اش (جَعَلَ لكم... ) صفت دوم است براي «ربّكم» (در آيه قبل) و بدين معناست كه انسانها بايد خدايي را عبادت كنند كه هم آنان و نياكانشان است و هم و نشانه‏هاي ديگر او در زمين، آسمان، باران و ميوه‏ها براي تأمين روزي‏هاي بشر آشكار است. 🔅 : جعل در اين جا به معناي قرار دادن شي‏ء در حالتي است (جعل تركيبي) و از اين رو دو مفعول مي‏گيرد. تذكّر 1⃣جعل گاهي به معناي صيرورت است، كه در اين صورت متعدي نيست و زماني به معناي است، كه در اين حال متعدي به يك مفعول است؛ مانند: (وجعل الظلمات والنور) و گاهي به معناي تصيير و قرار دادن است؛ نظير آيه محل بحث كه متعدي به دو مفعول است. 2⃣تقديم ذكر انسان بر آفرينش نظام كيهاني از قبيل تقديم آيات انفسي بر آفاقي است؛ گذشته از آن كه هدف در آيه محل بحث ذكر منافع و مصالح انسان است، كه قهراً متأخر از هستي خود انسان خواهد بود. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دانش‌آموزان آمریکایی هم در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین به‌پا خاستند 🔹 بوستون در پاسخ به سرکوب دانشجویان توسط پلیس، کلاس‌های درس را ترک کردند و در حمایت از تظاهرات دانشجویان علیه صهیونیست‌ها به خیابان آمدند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: : لام در لكم براي غايت و (نه علت غايي) است؛ يعني، تدبيرهايي كه نمونه‏هايش در اين آيه ذكر شده، براي تأمين منافع شما انسانهاست. ❇️ : ارض است و بر هر چه در مقابل «سماء» قرار گيرد اطلاق مي‏شود و در قرآن كريم اطلاقاتي دارد كه برخي وسيعتر از برخي ديگر است؛ زيرا گاهي بر از زمين اطلاق مي‏شود؛ مانند (يا قوم ادخلوا الأرض المقدسة)، (وأورثكم أرضهم وديارهم)و گاهي مراد از آن همه است؛ مانند: (والأرض مددناها وألقينا فيها رواسي)، (ألم نجعل الأرض كفاتاً) و گاهي نيز مراد از آن مجموع در برابر عالم ملكوت است؛ مانند: (الله نورالسماوات والأرض)، (وله المثل الأعلي في السماوات والأرض). بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانواده‌های اسرای صهیونیست: برای آزادی اسرا، باید کابینۀ نتانیاهو را سرنگون کنیم 🔸ساعتی پیش القسام اعلام کرد که اسیر ۵۱ سالۀ صهیونیست (با تابعیت انگلیسی) به‌دلیل نبود امکانات پزشکی جان خود را از دست داده است. 🔹خانواده‌های اسرا در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای اعلام کردند: اگر می‌خواهیم گروگان‌ها را نجات دهیم، ابتدا باید کابینۀ نتانیاهو را سرنگون کنیم. دولت اسرا را به حال خود رها کرده است تا بمیرند. مردم با ما به خیابان‌ها بیایید و تظاهرات کنید. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🔳 : علت تكرار كلمه «سماء» در جمله (والسّماء بناء وأنزل من السّماء ماءً) و نياوردن ضمير به جاي اسم ظاهر آن است كه سمائي كه همچون ‏اي بر زمين سايه افكنده و مانند سقفي بنا شده است با آسماني كه است فرق دارد. آسمان اوّلي محل نظام كيهاني و اختران ثابت و سياري است كه در مدارهاي رياضي، نه طبيعي، سير مي‏كند؛ چنانكه از اقدمين موروث است و متأخران به آن رسيده‏اند، نه در اجرام فلكي و اجسام سپهري كه در محورهاي طبيعي قرار دارد؛ چنانكه قدما مي‏پنداشتند، ولي آسمان دومي همان جو متراكم بالاي زمين است كه جايگاه ابرهاست. 🔲تذكّر: تعبير از آسمان حسّي به سقف در آيه: (وجعلنا السماء سقفاً محفوظاً) به حسب بشر است؛ چنانكه تعبير از آن به بناء نيز به همين مناسبت است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خروش مردم در حمایت از فلسطین 🔹 «مرگ بر اسرائیل»در سراسر خیابان شیبویا در توکیو طنین انداز شد. ✍برای ژاپنی های همیشه بیخیال این خروش بحساب میاد😉 https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جشن فارغ التحصیلی دانشگاهیان در آمریکا با پرچم فلسطین ▪️ دانشجویان فارغ التحصیل یک دانشگاه امریکا پس از دریافت مدرک فارغ التحصیلی پرچم فلسطین را به یکی از مسؤولان دانشگاه هدیه میدهند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🟨 : در جمله (فأخرج به من الثّمرات)، «باء» در «به» براي است و خداوند با اين كلام نظام سبب و مسبّبي در جهان عيني را تأييد مي‏كند. گرچه علل و عوامل مادّي در رويش گياهان و پرورش ميوه‏هاي متنوع سهم به سزايي دارد، ليكن گذشته از آن كه همه آنها مخلوق خداوند است، تأثير آنها در پيدايش و رويش تأثير اِعدادي است، نه . ⬜️ : ثمر عبارت است از هر چيزي كه از چيز ديگر و متولد شود؛ مطلوب باشد يا نامطلوب و مادي باشد يا معنوي و در امور مادي خوراكي باشد يا غيرخوراكي. ◻️در قرآن كريم ثمر بر ميوه‏هاي درختان ومحصول بوته‏ها، يعني مجموع فرآورده‏هاي باغداري و كشاورزي اطلاق شده‏است؛ مانند: (ثم كلي من كلّ الثمرات)، (ونقص من الأموال والأنفس‏والثمرات). در آيه محل بحث نيز مراد از «ثمرات» چنين معنايي است. ◽️تذكّر: چون اعم از مأكول و ملبوس و... است، بنابراين، هر چه براي بشر سودمند است خواه به واسطه و خواه بي‏واسطه، رزق است. از اين‏رو قرآن چنين مي‏فرمايد: (متاعاً لكم ولأنعامكم)(كلوا وارعوا أنعامكم). بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا