بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۶ "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ "
⛓بحث: مؤمنان و کافران #در_برابر مثلهای قرآن
📚 علوم مدرسه ای نوعی حرفه و صنعت است که برخی از آنها در دوران پیری فراموش می شود: « ومنکم من یُرَدُّ إلی أرذل العمر لکی لا یعلم بعد علم شیئاً ». گرچه این مطلب کلیّت ندارد و برخی از بزرگانِ علمْ هنگام پیری همچنان هوشمند و عاقل می مانند و آنان کسانی هستند که #قلبشان_ظرف_قرآن است.
💝 علوم مدرسه ای حتی اگر ملکه هم شده باشد در فاصله مرگ تا قیامت به دلیل عدم ممارست فراموش می شود؛ ولی علومی که مربوط به معرفت خدا، اسمای حسنای او، فرشتگان و نبوّت و رسالت و ولایت است و وجود انسان را نورانی می کند نه تنها بعد از مرگ می ماند، بلکه #شکوفاتر می شود؛ زیرا نشئه آخرت جایگاه ظهور و بروز این گونه از علوم الهی است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۶ "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ "
⛓بحث: مؤمنان و کافران #در_برابر مثلهای قرآن
🔘خدای سبحان #مبدأ_فاعلی همه فیضهاست و به استناد همین نکته می فرماید: مؤمنان می دانند که این مَثَل حق است؛ چون خودشان هم برحقند و منشأ حق را می شناسند؛ امّا کافران که حق را نمی شناسند، به صورت استفهام انکاری می گویند: مراد خدا از این مَثَل چه بود!
☑️ قرآن کریم #مؤمن_را_به_علم می ستاید و کافر را به جهل توبیخ می کند. گرچه به صراحت نمی گوید کافر جاهل است، ولی تقابل مزبور نشان می دهد که علم با ایمان آمیخته و مؤمن عالم است و کفر با جهالت قرین و کافر جاهل است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
9.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شبکه اسرائیلی:
📍این جدی ترین پرونده جاسوسی برای ایران است/افسر گنبد آهنین اطلاعات طبقه بندی شدهای را در اختیار عامل ایرانی قرار داده است/او نه تنها با عامل ایرانی ارتباط گرفته بلکه پای دوست خود را نیز به این قبیل فعالیتها باز کرده است...
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
1445مراقبه ماه شعبان-@ostadayoobi.pdf
172.7K
﷽
📝 #جدول_مراقبه اعمال ماه #شعبان
📎 فایل PDF
🎁 چاپ کرده و به دوستانمان هدیه دهیم !
🕋 @ostadayoobi
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۶ "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ "
⛓بحث: مؤمنان و کافران #در_برابر مثلهای قرآن
🌸 تذکّر
1⃣جمله « فیعلمون... » ضمن وصف مؤمنان، جنبه #دستور_و_ارشاد نیز دارد؛ یعنی، مؤمنان می دانند و باید بدانند و فراگیرند. جمله « فیقولون » ذکر لازم است بعد از حذف ملزوم و بدین معناست: «فأمّا الّذین کفروا فهم جهّال» و چون جاهل هستند می گویند: « ماذا أراد الله بهذا مثلاً » . از این رو درباره معصیت می فرماید: « یعملون السوء بجهالة »؛تبهکاران از روی نادانی، یعنی #جهل_عقل_عملی معصیت می کنند، نه از روی جهل به موضوع و یا حکم، یعنی جهل عقل نظری؛ زیرا اگر بر اثر جهل قصوری خلافی مرتکب شوند در بسیاری از موارد معصیت محسوب نمی شود.
2⃣جمله « فیقولون... » ضمن وصف کافران جنبه دستور و #نهی_از_منکر هم دارد؛ یعنی، کافران باید از کفر و لوازم آن پرهیز کنند و مؤمن و عالم شوند.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan