💢کشتار انسانها بر اساس نظریه داروین
❇️داروین گرچه سالهاست، که از دنیا رفته است و نظریه فرگشت وی در مجامع علمی مورد نقدهای جدی قرار گرفته و از سوی اندیشمندان مختلف رد شده است، ولی این اندیشه متأسفانه همچنان از سوی بیخدایان به عنوان ابزاری در مقابل خداباوران مورد استفاده قرار میگیرد، بدون آنکه چنین افرادی به لوازم گفتار داروین توجه داشته باشند، در ادامه به یکی از مهمترین آثار اندیشه داروین در زمینه حقوق بشر اشاره میکنیم، که در ظاهر، هیچکدام از بیخدایان آن را قبول نخواهد کرد.
❌بر اساس اندیشه فرگشت داروین، نسل برتر بشر باید بر نژاد پست بشر چیره شود، و آنان را از بین ببرد، این تفکر که در دیگر آثار خود داروین به آن پرداخته شده است، توجیه کننده تمام کشتارها و بردهداریهای است که در سالهای متمادی توسط جباران تاریخ انجام شده است، زیرا هر کدام از آنان برای خویش برتری نسبت به دیگر افراد میدیدهاند برای برتری نسل خویش اقدام به کشتار دیگران میکردهاند. در ادامه به برخی از آثار داروین که به این نکته تصریح دارد اشاره میکنیم:
👈داروین در کتاب «اصل انسان» این گونه میگوید: «در آینده نزدیک و نه چندان دور در قیاس با قرنهای گذشته، اجناس متمدن انسان به شکل شبه قطعی، سایر اجناس وحشی را از بین میبرد و خود جایگزین آنان خواهند شد. و همزمان همانگونه که پروفسور [Hermann Schaaffhausen] این نامگذاری را کرده، موجودات شبه آدمی از بین میروند. ودر نتیجه شکاف بین انسان و ما بین نزدیکترین هم پیمانانش گسترش یافته به شکلی که به مرحلهای بسیار متمدنتر منتقل میشوند آنگونه که ما انتظار داشته و امیدواریم. بلکه این شکاف بسیار وسیعتر خواهد بود، اگر بخواهیم آن را بین قفقازی ها[نژاد برتر که همان اروپاییهای بودند] و میمونهای پستتر مانند بابون که قبلا بوده با زنجها و یا استرالیایها و گوریلهای موجود ارزیابی کنیم.»[1]
👈وی در قسمتی دیگر از یادداشتهای خویش، که بعد از مرگش توسط پسرش فرانسیس داروین منتشر شد این گونه میگوید: «نژادهای برتر قفقازیها، در نبرد برای بقاء، جنس ترکی را شکست دادند. و با نگاه به جهان و در زمان نه چندان دور، چه مقدار نژادهای پستی که نژادهای برتر در سطح جهان آنان را به بردگی گرفتهاند.»[2]
ـــــــــــــــ
📚پینوشت
. Charles Darwin (1871) The Descent of Man, 1st edition, pages 168 -169.[1]
متن انگلیسی این مطلب:
At some future period, not very distant as measured by centuries, the civilised races of man will almost certainly exterminate, and replace, the savage races throughout the world. At the same time the anthropomorphous apes, as Professor Schaaffhausen has remarked, will no doubt be exterminated. The break between man and his nearest allies will then be wider, for it will intervene between man in a more civilised state, as we may hope, even than the Caucasian, and some ape as low as a baboon, instead of as now between the negro or Australian and the gorilla.”
[2]. Francis Darwin, The Life and Letters of Charles Darwin, Vol. I, 1888. New York D. Appleton and Company, pp.285-286
متن انگلیسی
The more civilised so-called Caucasian races have beaten the Turkish hollow in the struggle for existence. Looking to the world at no very distant date, what an endless number of the lower races will have been eliminated by the higher civilised races throughout the world.”
#داروین #فراگشت #تمدن_غرب #آتئیسم #منکر_خدا #جهان_شناسی
🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ایستگاه_اخلاق
💠اگر میخوای ذهنت را از گناهانی که انجام دادی پاک کنی حتماً این کلیپ را ببین.
👈اگر هزار بار توبه کردی و دوباره آن گناه را انجام دادی باز هم این کلیپ کوتاه را ببین تا کمکت کند که آن گناه را ترک کنی.
آیت_الله_جاودان
🆔 @kalamema
💢حدیثی ساختگی برای مشروعیت خلافت خلیفه اول و دوم
❌اهل سنت برای اثبات خلافت خلفای سهگانه خود، روایاتی را جعل کرده و از این طریق کوشیدهاند به خلافت آندو مشروعیت ببخشند؛ از جمله روایاتی که در فضایل آندو جعل کردهاند روایت مشهوربه «اقتداء» میباشد، متن روایت عبارت است: «قال رسول الله (صلىاللهعليهوآله) اقتدوا باللذين من بعدی أبی بكر وعمر: اقتدا کنید به این دو نفر که بعد از من میباشند ابوبکر و عمر».[1]
✅در مورد این روایت باید به چند نکته دقت داشت، که سبب میشود صحت و درستی آن زیر سوال برود:
1⃣. اگر چنین روایتی وجود داشت، میبایست در جریان سقیفه، هم ابوبکر و هم سایرین به این حدیث علیه انصار احتجاج میکردند و دیگر نیازی به بحثها و کشمکشهای دیگر نبود؛ پس روشن است این روایت بعدها جعل شده است.
2⃣. غالب علمای اهل سنت معتقدند در رابطه با امامت و جانشینی رسول خدا(صلیاللهعليهوآله) هیچ نصّ جلی و صریحی وجود ندارد و فقط «اجماع» یعنی بیعت مسلمین با ابوبکر دليل خلافت اوست؛ بنابراین اين روايت از نظر خودشان هم نمیتواند قابل استناد باشد.
3⃣. ابوبکر و عمر در بسياری از احکام و افعال حتی درزمان حیات خود، با يکديگر اختلاف نظر داشتهاند که با توجه به حدیث اقتدا، تبعیّت همزمان از هر دوی آنان، مستلزم تناقض میشود، زیرا با تبعیّت هر کدام از آندو، مخالفت دیگری لازم میآید.[2]
4⃣. لازمه حدیث اقتدا این است که ابوبکر و عمر، افضل و بهترین اصحاب پیامبر(صلیاللهعليهوآله) باشند. در حالیکه طبق حدیث «طیر»[3] که مورد قبول اهل سنت هم میباشد بهترین خلق بعد از رسول خدا(صلیاللهعليهوآله) امیرالمؤمنین(علیهالسلام) میباشد.
5⃣. لازمه حدیث اقتدا این است که آندو از لحاظ علمی هم باید افضل صحابه باشند، در حالیکه آندو در بسياری از احکام شريعت و قضاوت جاهل بودند و برای رفع مشکل به اميرالمؤمنين(علیهالسلام) پناه میبردند.[4]
6⃣. اگر نیک تأمل شود لازمه اين حديث، اثبات عصمت برای ابوبکر و عمر است، زیرا اقتدا کردن به طور مطلق و در همه امور از کسی که معصوم نباشد صحیح نیست(اقتدا فرع بر عصمت میباشد) در حالیکه هيچ مسلمانی قائل به عصمت آندو نيست.
7⃣ بدون شک این حدیث صحیح نیست، زیرا اگر رسول خدا(صلىاللهعليهوسلم) آندو را افضل میدانست، در جنگها عمرو بن عاص و اسامةبن زید را بر آندو امیر نمیکرد.[5]
8⃣. اگر این حدیث صحیح بود، امیرالمؤمنین(علیهالسلام) در شورای شش نفره تشکیل خلافت، وقتی شرط شد که او به سیره ابوبکر و عمر عمل کند[6] میپذیرفت و هرگز با آن مخالفت نمیکرد؛ مگر نه آن است که «عَلِيٌّ مَعَ الْقُرْآنِ وَالْقُرْآنُ مَعَ عَلِيٍّ لَنْ يَتَفَرَّقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ ».[7]
9⃣. این روایت با احادیث متواتر و مشهور مورد توافق شیعه وسنی مثل حدیث ثقلین[8] و حدیث سفینه نوح[9] و حدیث ولایت[10] و حدیث منزلت[11] و .... در تعارض میباشد؛ که رسول خدا(صلىاللهعليهوسلم) به تمسک به قرآن و اهل بیتش بعد از خود امر کرده است نه به اشخاص دیگری.
📚پی نوشت
[1]. تاریخ دمشق، ابن عساکر، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، 1415ق، ج33، ص118.
[2]. تاريخ الامم والملوك، طبری، منشورات مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بيروت، ج3، ص280.
[3]. المستدرك على الصحيحين، حاكم نيشابوری، دار الكتب العلمية، بيروت، الطبعة الأولى، 1411ق، ج3، ص141.
[4].الاستيعاب، بن عبد البر، دار الجيل، بيروت، الطبعة الأولى، 1412ق، ج3، ص1103.
[5]. بدايه ونهايه، ابن كثير، دار إحياء التراث العربی، الطبعة الأولى، 1408ق، ج5، ص333. ؛ تاریخ دمشق، ابن عساکر، همان، ج46، ص146.
[6]. تاريخ الامم والملوك، طبری، همان، ج3، ص301.
[7]. المستدرک، حاکم، همان، ج3، ص134.
[8]. همان، ج3، ص160.
[9]. المستدرک، همان،ج2، ص373.
[10]. همان، ج3، ص143.
[11]. همان.
#امام_شناسی #خلفا #ابوبکر #عمر #حدیث_اقتداء
🆔 @kalamema
💢وجه مشترک تمام فرقههای منحرف در مهدویت
⁉️سوال: مشترکات فرقههای انحرافی مهدویت با جریان یمانی چیست؟
✅پاسخ: اگر منظور از شما از جریان یمانی، همین جریان «احمد الحسن» در عراق است؛ باید گفت: آنان نیز مانند تمام انحرافاتی که در مهدیت ایجاد شده، از علاقه مردم به امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) سوء استفاده کرده و ابتدا خود را یمانی معروف در روایات معرفی کرد، سپس خود را نائب حضرت و سپس فرزند حضرت و سپس خود را مهدی موعود وعده داده شده در روایات خوانده که ظهور کرده و مردم را به بیعت با خود دعوت میکند. بین آنها و دیگر فرقههای انحرافی در طول تاریخ مانند بابیتی که «علی محمد باب» ادعا کرد، میتواند موارد زیر را به عنوان وجوه مشترک همه آنان بیان کرد:
1⃣. وجه مشترک مهم همه فرقههای انحرافی در بحث مهدویت، این است که هیچ کدام دلیلی محکم و محکمهپسند بر مدعای خود ندارد؛ نه دلیل عقلیای دارند و نه از نقل معتبر دلیلی بر اثبات مدعای خود دارند.
2⃣. چنگ زدن به روایاتی بیاساس و سست بر ادعای خود که هیچ عالمی از آنها نپذیرفته است.
3⃣. مخالفت علمای شیعه با آنان: همیشه و در طول تاریخ بزرگان شیعه و عالمان وارسته آن، حافظان شریعت و اعتقادات ناب شیعی بودهاند و هر کجا انحرافی ایجاد شده آنرا اعلام و کرده و با آن مبارزه کردهاند، به طور مثال زمانیکه علی محمد باب ادعای نیابت امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) را کرد و فرقه بابیت را تشکیل داد، این علمای شیعه بودند که با او مبارزه کرده و حکم اعدام او را صادر کردند. در حال حاضر نیز هیچ عالمی از علمای طراز اول نجف و قم، هرگز احمد الحسن را تایید نکرده، بلکه ادعای او را کذب خواندهاند.
4⃣. مخالفت با روایاتی که در مورد نشانههای ظهور از سوی اهل بیت(علیهمالسلام) بیان شده است، در روایات متعددی بیان شده که قبل از ظهور مثلا فلان اتفاق میافتتد، ولی تا به حال آن اتفاقات رخ نداده است، پس این مساله نشانه دروغ مدعیان مهدویت است.
#مهدویت #مدعیان_دروغین #احمد_الحسن #یمانی #آسیب_شناسی_مهدویت
🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 انواع منتظران فرج امام زمان(روحي و ارواح العالمين له الفداء) از زبان امام خمینی(ره)
⁉️ مقداری تفکر کنیم، که ما جزء کدام گروه از این منتظران هستیم!؟
#رجعت #امام_زمان #مهدویت #امام_خمینی
🆔 @kalamema
💠جمع بین دعا کردن و تسلیم شدن
⁉️در زمینه دعا این سوال مطرح است که چگونه بین دعا و مقام رضای الهی میتوان جمع کرد!؟
✅در پاسخ به این سوال ابتدا لازم است، حقیقت دعا را مورد تحلیل قرار دهیم و سپس به جایگاه رضای الهی در آن بپردازیم.
👈در تحلیل دعا اینگونه میتوان گفت که اگر انسان به نیازمندی خویش آگاهی پیدا کند، تلاش میکند برای رفع این نیاز به سوی بر طرف کننده نیاز، قدم بردارد و از آن رو که تمام مخلوقات الهی را نیازمند میبیند، متوجه به خداوند متعال میشود و دست به دعا بر میدارد و نیاز خویش را به بینیاز هستی که خداوند است عرضه میکند.
👈اما با تحلیل دقیقتر زمانی که انسان به خویشتن و تمام شؤون هستی خویش نگاه میکند، خود را فانی و خداوند متعال را همه کاری هستی مییابد، به همین خاطر هر حادثه را منسوب به وی میداند، از اینرو در مقابل خداوند متعال سر تسلیم فرود میآورد و به مقام رضای الهی قدم مینهد، به همین خاطر هرگونه دعا کردن را برای تغییر وضعیت موجود بیادبی در محضر خداوند میداند، اما از آن رو که خداوند متعال خویشتن دستور به دعا داده است[غافر/60]، دست به دعا بر میدارد و از خداوند طلب حاجت میکند.
❇️در حقیقت انسانی که به مرتبه رضای الهی دست یافته است، دعاکردنش برای برآورده شدن حاجت نیست، بلکه هدف وی از دعا کردن، لبیک گفتن به دستور الهی است، بر خلاف دیدگاه اول که انسان حاجات خویش را مد نظر قرار داده و به این خاطر دست به سوی خداوند عالم دراز کرده است. در حالت تسلیم فقط دعا میکنیم و اصلا به نتیجه آن کاری نداریم و چه برآروده شود و چه نشود، برای ما فرقی نمیکند.
#دعا #رضای_الهی #انسان_شناسی
🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اگر علاقهمند هستی که در دروان رجعت جزء یاوران امام زمان(علیهالسلام) باشید، حتماً این کلیپ را ببنید.
#رجعت #عالی #امام_زمان #مهدویت
🆔 @kalamema
#داستانک
💠تبعیض اسلام درحکم نشوز زن و مرد!
💢داشتم از دانشگاه میومدم بیرون، که یکی از دانشجویان خانم، گفت: ببخشید استاد یه سوال دارم، اگه ممکنه جواب بدید، چند وقته حسابی ذهنم رو به خودش مشغول کرده. با این که عجله داشتم بهش گفتم بفرمایید.
🔲گفت: سؤالم اینه که چرا خدا به زن ها ظلم کرده؟
🔳گفتم: میشه دقیقا بگید کجا خداوند به زن ها ظلم کرده؟
🔲گفت: خدا در قرآن در بحث نشوز زن، حتی اجازه کتک زدن را هم به مرد داده[نساء/ 34]، ولی در نشوز مرد، فقط به زن میگه اگه مرد را ببخشی، بهتره[نساء/ 128]. این چه رفتار دوگانه ایست که اسلام در رابطه با نشوز زن و مرد داره؟
🔳گفتم: سوال خوبیه، چند تا نکته میگم که باید خوب بهشون توجه کنید: اولاً: نشوز چه از ناحیه مرد باشه و چه از ناحیه زن، به شدت مورد مذمت خداونده. ثانیاً: اسلام برای نشوز هر کدوم از مرد و زن، راه هایی را برای اینکه نشوز از بین بره معرفی کرده و اینطور نیست که در نشوز زنان، مردان دارای حقوقی باشند، ولی در نشوز مردان، زنان فقط عفو و گذشت کنند.
🔲گفت: مگه غیر از عفو و گذشت در نشوز مردان، حقی هم به زنان داده شده؟
🔳گفتم: بله. در صورت نشوز مرد، زن حق مطالبه حقوق خودش رو داره. در اولین مرحله باید مرد رو نصیحت کنه، تا دست از این کارش برداره. اگه با نصیحت و موعظه مشکل حل نشد، زن به حاکم شرع مراجعه میکنه و حاکم شرع موظفه که مرد رو ملزم به انجام وظایفش کنه و حتی اگه مرد باز سرکشی کرد، اسلام به حاکم شرع اجازه داده که مرد رو تعزیر کنه، حتی حاکم شرع میتونه بدون اجازه مرد، اموالش رو بفروشه و نفقه و حقوق زن رو پرداخت کنه.
🔲گفت خیلی جالبه، واقعا اینقدر اسلام دست حاکم شرع را برای گرفت حق زن باز گذاشته؟
🔳گفتم بله.
🔲گفت: خوب چرا اسلام به خود زن اجازه نداده که با کتک زدن، مرد رو به انجام وظیفش مجبور کنه؟
🔳گفتم: چند تا مانع وجود داره؛ یکیش اینه که معمولاً توانایی جسمی زنان از مردان کمتره و زنان توان تنبیه بدنی مردان رو نداره. به خاطر همین چنین اقدامی از سوی زن، یقیناً با واکنشهای تندی از سوی مرد همراهه؛ دومیش اینه که مرد سرپرست و مدیر خانه است، هر مدیری ممکنه دچار اشتباه و یا غرور و خودخواهی بشه؛ در چنین مواردی، دادن مجوز برای کتک کاری و تنبیه بدنی مدیر، به افرادی که زیردست این مدیر کار می کنند، نمیتونه کار درستی باشه. دلیلش هم اینه که در روابط خانوادگی که زن و مرد میخواهند سال ها با هم زندگی کنند و فرزندانی مفید، صالح و شایسته تحویل اجتماع بدن، کتک خوردن مرد، که مدیر و سرپرست خانواده است، پیآمدهای سوء تربیتی برای فرزندان داره و باعث جرأت و بیپروایی اونا میشه. یعنی بچهها وقتی ببینن رکنی که قراره بهش تکیه کنند، به زمین خورد، دیگه تکیه گاهی برای خودشون تو خونه احساس نمیکنند و همین باعث میشه تحت کنترل پدر خارج بشن و به بزهکاری و ناهنجاریها مبتلا بشن.
با ورود حاکم شرع به موضوع نشوز مرد، هم زن بهتر و آسان تر به حق خودش میرسه و هم از عوارض جانبی و پیامدهای سوء اقدام مستقیمش در امان میمونه. در حقیقت اسلام با این حکمش زحمت یک رفتار پر استرس رو از دوش زن برداشته و بر عهده حاکم شرع گذاشته. اتفاقا مردی که قلدر و خودخواه باشه، با تعزیر قاضی، بهتر به وظایفش عمل میکنه تا اینکه به زن اجازه تنبیهش داده بشه. چنین مردی میدونه تکراررفتارش، کارش رو در دادگاه سختتر میکنه و با سوء سابقهای که داره، جرمش سنگینتر و در نتیجه کیفرش شدیدتر میشه.
🔲گفت: خیلی جالبه، چقدر اسلام به لطافت وجودی زن و روحیه لطیف او توجه داشته!
🔳گفتم: خوشحالم که به این نکته رسیدی، اتفاقا در همه احکامی که خداوند برای مردان و زنان جعل کرده، مطابقت با فطرت و نوع خلقتشون لحاظ شده. ولی عده ای از ظاهر متفاوت احکام سوء استفاده می کنند و میخان دیگران را نسبت به این احکام بدبین کنند. این سوالی که شما پرسیدید یکی از صدها نمونه ایست که اگه به حکمتش توجه نشه، انسان رو دچار شبهه میکنه.
🔲گفت: ممنونم که راهنمایی کردید.
خداحافظی کرد و رفت.
#زن_در_اسلام #حقوق_زن #نشوز
🆔 @kalamema