🔰مجمع دفاتر فرهنگی دانشگاه علم و صنعت، نخستین ایستگاه قرارهای تشکلی کانون اندیشه جوان
🔶ضرورت پرداختن به امر گفتگو در بستری مناسب و با محوریت دانشجویان، از اموری است که همواره در کانون اندیشه جوان مورد اهتمام بوده و ارتباط مستمر با تشکل های دانشجویی و برگزاری ۱۰۰ نشست گفتگوی تشکل های دانشجویی کالک در کانون و در ایام کرونا از مویدات این امر است.
🔷در همین راستا و در دور جدیدی از فعالیت های دفتر ارتباطات تشکلی کانون اندیشه جوان این مجموعه در جهت گفتمان سازی و ترویج روحیه گفتگو و تضارب آرا در میان قشر نخبه دانشگاهی و تقویت تشکل های دانشجویی به عنوان سردمدار جنبش دانشجویی تلاش نموده است با حضور موثر در بین تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها، به رشد بیش از پیش آنها و زمینه سازی شکل گیری بسترهای گفتگو در میان نخبگان دانشگاهی گام بردارد.
💢سه شنبه 8 آذرماه نخستین مقصد و قرار از قرارهای تشکلی کانون اندیشه جوان بود که با حضور معاون مخاطب شناسی و مسئول دفتر تشکلی کانون، معاونت جهاد تبیین مجمع دفاتر فرهنگی، مسئول دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع، مسئول دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و همچنین مسئول دفتر فرهنگی دانشکده راه آهن در دفتر مرکزی این تشکل در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید. در این نشست صمیمی طرفین پیرامون مسائل روز دانشگاه به گفتگو پرداخته و تفاهماتی برای افزایش همکاری ها علی الخصوص در حوزه کرسی های آزاد اندیشی صورت گرفت.
#دانشگاه
#دانشجو
#دانشگاه_علم_و_صنعت
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷در عربی، واژه شیعه دو معنای نزدیک به هم دارد: «الشیعه» به شکل مفرد «بدون اضافه به واژه دیگر» به معنای گروه و دسته ای که بر سر امری یگانه گرد هم آیند. شیعه الرجل (شیعه آن مرد) به شکل «مضاف» به معنای «پیروان» و یاران آن مرد. در قرآن کریم واژه «شیعه» در مجموع چهار بار (یک بار به شکل مفرد و سه بار به شکل مضاف) به کار رفته است که در آیه اول به معنای «گروه» و در سه مورد دیگر به معنای «پیرو» است.
🔶شیعه در کاربردی اصطلاحی به یاران و حامیان امام علی(ع) گفته می شود. پژوهشگران در اینکه این اصطلاح با گذشت زمان بر سایر کاربردهای لغوی آن غالب شد و نام عمومی پیروان و شیعیان امام علی(ع) قرار گرفت اختلاف چندانی ندارند. به طور عام، اصطلاح «شیعه علی» به معنای یاران و دوستداران علی(ع) و فرزندان ایشان است.
💢عام بودن معنای فوق بدان علت است که اعتقاد به امامت منصوص و بلافصل علی(ع) و فرزندان ایشان، معیار نیست بلکه اصطلاحی فراگیر می باشد و بر کسانی تطبیق می یابد که در حوادث صدر اسلام به ویژه پس از قتل خلیفه سوم، هوادار و طرفدار خلافت علی شدند.
📖کتاب #تشیع_در_ایران نوشته ی #رضا_صفری
#تشیع
#شیعه
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
42.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰درباره دانش بنیان های واقعی!
🔻آیا می دانستید شرکت های دانش بنیان مونتاژی هم وجود دارند؟
🔺اما یک شرکت دانش بنیان دقیقا باید چه ویژگی داشته باشد که دانش بنیان بشود؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#تولید
#دانش
#توسعه
#فناوری
#دانش_بنیان
#سبک_زندگی
#ارزش_افزوده
#کمیل_یزدانی
#جمال_نظامی_پور
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله نشست های درباره علم دینی
💢کانون اندیشه جوان سومین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد.
🔷بحث علم دینی بحث نسبتا جدیدی است که نه در دوره تاریخ تمدن اسلامی صحبتی از آن بوده و نه در شروع علم جدید در غرب. مدرنيته دارای روح است و اين روح در تمام اجزای آن جريان دارد و تنها علومی دينی هستند كه منشا وحيانی دارند اما آیا اسلام با كليت مدرنيته مشكل دارد؟ آيا امور ديگر در علم تأثير گذارند؟ جايگاه ارزش ها و بايدها و نبايدها در مقابل علم چيست؟ آيا بايدها و نبايدها مقدم برعلم اند؟
🔶سلسله نشست های درباره علم دینی در خرداد ۱۳۹۱ در ۵ جلسه با ارائه مهدی گلشنی، مهدی نصیری، سعید زیبا کلام، حسین سوزنچی و علیرضا پیروزمند برگزار شده و به نقد و بررسی موضوعات چیستی علم و فهم علم دینی، نسبت علم و دین، اسلام و تجدد، پیوند علم دینی با انقلاب اسلامی و علوم اجتماعی دینی اختصاص دارد.
💠 برای تهیه و خرید این دوره به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐https://canoon.org
#همدرس
#علم_دینی
#دوره_آموزشی
#نشست_علمی
#مهدی_گلشنی
#مهدی_نصیری
#سعید_زیبا_کلام
#حسین_سوزنچی
#علیرضا_پیروزمند
📌@canoon_org
🔷از قرن نوزدهم تا نیمه دوم قرن بیستم، برخی نحله ها و مکاتب همچون مارکسیسم و ماتریالیسم سر برآوردند اما از پایان قرن بیست، بازگشت مجدد به سوی دیانت هم در جهان غرب و هم خارج از جهان غرب به وقوع پیوست. در این قرن، عرصه های گوناگون جهان مدرن مانند عرصه علمی و عرصه هنری به صورت رسمی سکولار شده بود.
🔶پیتر برگر می گوید: ما جامعه شناسان فکر می کردیم که آخرین سنگر دین، فرهنگ عمومی است و این عرصه هم تا آخر قرن بیستم از دست دین می رود! تصور این بود که اگر جایی برای دین باشد، در عرصه خصوصی است که این هم در حال از بین رفتن است، اما خیزش مجدد به سوی دیانت خودش را نشان داد و این مسئله تأملاتی را ایجاد کرد که دین چه کار می کند.
💢فردی مانند برگر که یک پدیدارشناس کارکرد گراست، نظام معنایی دین و مفاهیم دینی را در ایجاد انسجام اجتماعی بی بدیل دانست. هر چند این توجه را داشت که نیاز به دین به لحاظ نظام معرفتی و علمی جهان مدرن قابل دفاع نیست؛ بنابراین به تعبیر او باید دین را ترویج کرد و اگر دین نباشد، همین جهان سکولار هم فروخواهد ریخت.
📖کتاب #تربیت_سکولار به کوشش #سیدنقی_موسوی
#دین
#سکولار
#پیتر_برگر
#سکولاریسم
📌@canoon_org
42.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اعدام مشروطه مشروعه!
🔻علل مخالفت شیخ فضل الله نوری با مشروطه چیست؟
🔺ریشه های اختلاف نظر وی با علامه نائینی چه بود؟
💢و چرا سرانجام شیخ به اعدام رسید؟
#آزادی
#شابک
#قاجار
#قانون
#مشروطه
#سکولاریسم
#علامه_نایینی
#قانون_اساسی
#مقاله_تصویری
#دیده_بان_بیدار
#علی_ابوالحسنی
#مجلس_شورای_ملی
#شیخ_فضل_الله_نوری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰اعدام مشروطه مشروعه! 🔻علل مخالفت شیخ فضل الله نوری با مشروطه چیست؟ 🔺ریشه های اختلاف نظر وی با علام
اعدام مشروطه مشروعه.mp3
4.72M
🎧 صوت کلیپ «اعدام مشروطه مشروعه!» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🔶کانون اندیشه جوان در پنجمین نشست از سری جدید نشست های کرسی آز
🔰 نقش فضای مجازی در اعتراضات اخیر
🔷 نشست پنجم معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» با حضور محمدحسین سیاح طاهری و محمد کشوری، جامعه شناس و کارشناس حوزه فضای مجازی و مدیر اندیشکده طیف، در صفحه آپارات و روبیکا کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
💢عوامل متعددی در پیدایش و ایجاد رویکردهای پوپولیستی در یک جامعه تاثیر دارند که مهمترین شان عبارتند از:
۱. آشفتگی ساختار اقتصادی: تضادهای فقیر و غنی، شهری و روستایی، کشاورزی و صنعتی، حاشیه نشین و متن نشین، استقلال اقتصادی دولت از جامعه، نابرابری و احساس تبعیض، فقر و فساد اقتصادی که همگی شاخصه های ساختار و نهاد معیوب اقتصادی است، در ایجاد رویکردهای پوپولیستی در جامعه تاثیر فراوانی دارد.
۲. بحران مشروعیت: رشد و قوت بوروکراسی و فربه شدن دولت، ضعف بدنه اجتماعی، فاصله دولت و ملت و... نوعی سوءظن به قدرت پدید می آورد که سرانجام به ایجاد بحران مشروعیت منجر می شود. با اختلاف میان انگیزش های اعلام شده از سوی دولت، نظام آموزشی و شغلی از یک سو و انگیزش های فراهم شده توسط نظام اجتماعی و فرهنگی، جامعه به سمت این بحران حرکت می کند و سرانجام، پوپولیسم را به ارمغان می آورد.
۳. ضعف جامعه مدنی: ضعف نهادهای مدنی، فعالیت جدی نداشتن احزاب، مطبوعات و انجمن های غیر دولتی، تحقیر فرد و به حاشیه رانده شدن او، رشد نکردن مفهوم شهروندی، نبود مشارکت سیاسی واقعی، ضعف همبستگی ارگانیکی و وجود نوعی جمع گرایی قبیله ای در عین خودخواهی فردگرایانه از دیگر مشکلات جوامع در حال گذار است که امکان دارد آنها را به مشکل پوپولیسم دچار کند.
📖ماهنامه زمانه، سال هفتم، شماره 71، ص 62
#جامعه
#مشاوره
#پوپولیسم
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چرا به دانش بنیان نیاز داریم؟
🔶در وضعیتی که کشور تحریم است و با مشکلات اقتصادی دسته و پنجه نرم می کند، چرا ما به دانش بنیان نیاز داریم؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#تولید
#دانش
#توسعه
#فناوری
#دانش_بنیان
#سبک_زندگی
#ارزش_افزوده
#کمیل_یزدانی
#جمال_نظامی_پور
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔹روز دانشجو
🔸روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت جویی،
🔹روز تأکید بر لزوم افزایش بصیرت سیاسی و معرفت دینی
🌺بر تمامی دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی علم مبارک باد🌺
📌@canoon_org
🔷در سال ۱۳۳۲ یکی از رویدادهای مهمی که نماد حرکت دانشجویی شد، حادثه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران بود؛ زیرا حرکت های بعدی دانشجویان، با این خیزش تاریخی، پیوندی ناگسستنی یافته بود؛ در واقع حادثه ۱۶ آذر بر این حرکتها به گونه ای بسیار آشکار تأثیر گذاشته و به آنها مفهومی جدید بخشیده بود.
🔶جنبش های دانشجویی کنونی در ایران، هویت خود را در چنین روزی جستجو می کنند. ۱۶ آذر روزی شد که جنبش دانشجویی ایران هویت خود را بدان گره زد و با آن شناخته شد. این جنبش، همواره حرکت های مهم و در خور توجهی داشته است اما می توان گفت ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقطه آغاز فعالیت سامان یافته برای جنبش دانشجویی است.
💢پیش از این تاریخ، #جنبش_دانشجویی ، کمتر تشکیلاتی و نهاد یافته بود و بیشتر حرکتهای آن خودجوش و برنامه ریزی نشده بود، اما بعدها ۱۶ آذر سرمنشاء سازمان یافتن اقدامات و خروج تدریجی از حرکتهای صنفی به سوی حرکتهای دیگر گردید به گونه ای که پس از آن، دانشجویان دانشگاه های گوناگون حرکتی هماهنگ و یکسان داشتند که در سطح جامعه نیز انعکاس بسیار گسترده ای داشت.
📖ماهنامه زمانه، شماره 7، صفحه 6
#دانشجو
#دانشگاه
#شانزده_آذر
#دانشگاه_تهران
📌@canoon_org
◼️ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها :
◾️ همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علیّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.
📖 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 2، ص449.
🏴شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴
📌@canoon_org
🔷نوآم چامسکی معتقد بود زبان، یک قضیه همه یا هیچ است که ما حین تکامل خود و با مقوله هایی که برای دستیابی به آن ضروری بوده است به آن مجهز شده ایم. این مقوله ها «ساختار عمیق» کلام ما را تعیین می کنند، آن هم بدون وابستگی به زبانی خاص. جمله ها در عملیات تکراری از یک «دستور زبان گشتاری» که ساختار عمیق را به زنجیره ظاهری تبدیل می کند، نمود می یابد.
🔶در نتیجه همه ما انسانها می توانیم تعداد بسیاری جمله را به طور نامحدود درک کنیم؛ یعنی هرگاه که ما توانایی مقدماتی زبان شناختی را کسب کرده باشیم. مهارت های زبانی اساسا خلاقانه اند و قلمروی نامحدود ادراک ما نیز از قلمروی نامحدود آنچه می توانیم در ذهن خود بپرورانیم حکایت می کند.
💢#چامسکی، اندیشه های منطق جدید را با قوه تشخیص مبتنی بر تخیل قوی که کاملا مدیون خلاقیت و تلاش های خود اوست، به تکامل رساند. او دارای توانایی علمی راستین برای ترجمان نظریه انتزاعی به مشاهده عینی و دریافت و حل معضلات روشنفکرانه، آن هم در جایی است که دیگران فقط داده های معمولی را تشخیص می دهند.
📖ماهنامه زمانه، شماره 10 و 11، صفحه 70
#زبان
#منطق
#اندیشه
#دستور_زبان
#نوآم_چامسکی
📌@canoon_org
🔰حلقات متن خوانی و مطالعاتی نیاز امروز جامعه اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
🔷دوشنبه 14 آذر دومین مقصد کانون اندیشه جوان در قرارهای تشکلی خود بود. این نشست در دانشگاه تهران و به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی و در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد.
🔶در این گفتگوی صمیمی که با حضور اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و کارشناسان کانون اندیشه جوان برگزار گردید در خصوص نظام مسائل دانشجویان این دانشکده و اقدامات در جریان این مجموعه گفتگوهایی صورت گرفت.
🔻همچنین طرفین پیرامون مسائل روز دانشگاه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و تفاهماتی در جهت همکاری های مشترک علی الخصوص در حوزه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و حلقه های مطالعاتی انجام شد.
🔺گفتنی است کانون اندیشه جوان در دوره جدید ارتباطات تشکلی خود و در راستای هم افزایی بیشتر با تشکل ها و در میان تشکل های دانشجویی اقدام به برگزاری نشست هایی در دفاتر دانشجویی می نماید.
#کالک
#دانشگاه
#دانشجو
#دانشگاه_تهران
#کانون_اندیشه_جوان
#تشکل_های_دانشجویی
#کرسی_های_آزاد_اندیشی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
#جامعه_اسلامی_دانشکده_حقوق_و_علوم_سیاسی
📌@canoon_org
🔷در کشور ایران که حکومتی اسلامی برپاست، آگاهی از فلسفۀ سیاسی اسلام و شناخت زوایای گوناگون آن نقش موثری در شکل بخشیدن به هویت و مشارکت فعال مردم در جامعه دارد. این آگاهی زمینۀ مساعدی را برای نقد و نظارت روشمند جامعه برقوای حکومتی فراهم میآورد.
📖از این رو کتاب #درآمدی_بر_فلسفه_سیاسی_اسلام نوشته ی #سید_محمدرضا_شریعتمدار تلاش کرده تا گام کوتاهی در این مسیر برداشته باشد. هدف اصلی این کتاب که محصول نشر کانون اندیشه جوان است، ارائه روش تحلیلی بومی برای بررسی فلسفه سیاسی اسلام است و تلاش شده است مناسبات مبانی فلسفه سیاسی اسلام با مسایل آن روشن شود.
🔶کتاب حاضر، متشکل از سه بخش زیر است:
بخش اول:مقدمات، تعریف مفاهیم و بررسی زمینه های پیدایش.
بخش دوم:مبانی فلسفه سیاسی اسلام.
بخش سوم:مسایل فلسفه سیاسی اسلام (حکومت).
💢نگارنده، نخست، مفهوم فلسفۀ سیاسی را بیان و زمینههای پیدایش آن را بررسی کرده است. سپس به مبانی فلسفۀ سیاسی اسلام و مسائل مربوط به آن یعنی حکومت اسلامی اشاره و موضوعاتی چون ویژگیهای ذاتی انسان از دیدگاه اسلام، ضرورت حکومت از دید اسلام، آزادی سیاسی و... را مطرح کرده است.
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶در زبان فارسی برای فساد معانی مختلفی مانند: «تباهی»، «ستم»، «مال کسی را گرفتن»، «گزند»، «زیان»، «ظلم و ستم»، «شرارت» و «بدکاری» بیان شده است.در فرهنگ و بستر، فساد به صورت پاداش نامشروع برای وارد کردن فرد به تخلف از وظیفه، تعریف شده است. در نتیجه، فساد عبارت است از خروج هر چیز از اعتدال، چه این خارج شدن اندک باشد و چه زیاد.
🔷به عقیده ماکیاولی، فساد جریانی است که طی آن موازین اخلاقی افراد، سست و فضیلت و تقوای آنها به نابودی کشیده می شود.از نظر گوردال میردال، فساد معنای وسیع تری دارد و به تمام شکل های گوناگون انحراف یا اعمال قدرت شخصی و استفاده نامشروع از مقام و موقعیت شغلی اطلاق میشود.
💢کولین نای نیز معتقد است فساد عبارت است از تخطی یک مقام دولتی از وظایف رسمی برای رسیدن به منافع و رفاه خود یا اقوام نزدیک یا ارتقای موقعیت. در تعریفی دیگر، فساد رفتاری می باشد که از اصول حکومتی حاکم بر عملکردهای یک فرد در جایگاه دولتی به دلیل انگیزه های رسمی شخصی نظیر رفاه قدرت یا مقام انحراف پیدا کرده است.
📖کتاب #روسیاهی_با_یقه_سفید به قلم #جواد_کجوری
#فساد
#اقتصاد
#سیاست
#فساد_اقتصادی
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
46.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نشریات ابزار سنجش!
🔶نشریات دانشجویی ابزاری قوی و توانمند در اختیار دانشجویان است برای تبیین و انجام فعالیت های اندیشه ای، فرهنگی و سیاسی اجتماعی اما این رسانه تنها ابزاری برای ابراز مواضع و عقاید نیست بلکه ابزاری برای سنجش سطح عمق تشکل ها نیز است.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#نشریه
#آموزش
#دانشجو
#نشریات
#علی_اسدی
#سعید_هادوی
#نشریات_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
#قوانین_ناظر_بر_نشریات_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷نظریه پردازان موافق جهانی سازی، بر آن اند که این پدیده، گریزناپذیر، طبیعی و غیرارادی است که مراحل تکوین خود را از سر می گذراند. طرفداران گلوبالیسم، خوشبینانه بر این باورند که این فرایند، در مسیر به رسمیت شناختن فرهنگهای متکثر و تأمین عدالت، رفاه، آزادی و امنیت جوامع، به ویژه کشورهای در حال توسعه و غیر غربی پیش می رود.
🔶از سوی دیگر، برخی بدبینانه از نابودی فرهنگهای غیرغربی و گسترش بی عدالتی، فقر، استثمار و نا امنی سخن می گویند؛ همانطور که امروزه جهانی شدن، زندگی خصوصی و فردی جوامع را با قدرت در می نوردد. جوامعی که در آن، تهدیدها فقط به آن خطرها و بلاها محدود نمی شود، بلکه مجموعه ای گسترده از تغییرات به هم پیوسته در زندگی اجتماعی را در برمی گیرد.
💢بیم ها و تهدیدهای امروزی، فراسوی زمان و مکان، سایه خود را بر همه کشورها و طبقات اجتماعی افکنده است و هر لحظه بر فقدان اطمینان و ناامنی روانی و اجتماعی بشر معاصر می افزاید. همانگونه که مخالفان، آن را طرحی از پیش طراحی شده، ارادی و تحت رهبری چند کشور غربی و کارگزاران آنها در سطح بین الملل می دانند.
📖ماهنامه زمانه، شماره 4 و 5 ، ص 35
📌@canoon_org
43.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حباب های سرمایه داری در رمان
🔶موضوعات و محتوای رمان ها همواره چه نسبتی با وقایع سیاسی و اجتماعی روز داشته است؟ چه تصویری از سرمایه داری در رمان های قرن نوزدهم و بیستم ارائه شده است؟ مهمترین نمونههای رمان ها با موضوع سرمایهداری در غرب کدامند؟
#پول
#رمان
#شابک
#آمریکا
#اقتصاد
#امیل_زولا
#برده_داری
#حامد_رشاد
#کارل_ماکس
#سرمایه_داری
#رمان_اجتماعی
#مقاله_تصویری
#خوشه_های_خشم
#چیستی_و_پیدایش_رمان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰حباب های سرمایه داری در رمان 🔶موضوعات و محتوای رمان ها همواره چه نسبتی با وقایع سیاسی و اجتماعی ر
حباب های سرمایه داری در رمان.mp3
4.92M
🎧 صوت کلیپ «حباب های سرمایه داری در رمان» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔶آنچه معنای زندگی در ادیان واقعی الهی را از دیگر معانی ای که دیگر مکاتب برای آن ترسیم کرده اند متمایز می کند، آن است که هدف زندگی انسان که آدمی بر اساس آن پای به عرصه وجود نهاده است، از سوی پروردگاری ترسیم شده که آگاه و خالق ابعاد وجودی انسان است. خداوند در اهدافی که برای زندگی انسان ترسیم نموده و مسیری که برای دستیابی به این اهداف به عمل آورده، به نیازهایی که در درون او وجود داشته توجه کرده است.
🔷اگر این امر مورد توجه باشد که مدون معنای زندگی انسان، خود خالق انسان است و به راز و رمزهای درونی او آگاه و به نیازها و خواسته های او واقف است و حتی خود تعبیه کننده آنها در وجود اوست، معقول نیست گفته شود که او در این تدوین به نیازها و خواسته ها توجه نداشته است. اگر تدوین اهداف زندگی انسان و در کنار آن خلقت انسان هر دو محصول موجود مدبر و بی نقص است، پس باید هر دوی آنها در انطباق کامل با یکدیگر باشند.
💢بنابراین حکمت خداوند اقتضا می کند نیازهای انسان نه تنها در تدوین اهداف ملحوظ باشد، بلکه به گونه ای در وجود انسان قرار داده شده باشد که زمینه ساز اهداف بشر در زندگی او به شمار آید، وگرنه اساس قرار دادن این نیاز در وجود آدمی توجیه منطقی نخواهد داشت و خالق یکتا نیز زیر سوال رفته و در نتیجه خالقیت، دچار نقصان می گردد.
📖کتاب #معنای_زندگی به کوشش #علیرضا_موفق
#انسان
#زندگی
#حکمت
📌@canoon_org
49.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نشریات صنفی
🔶اثر نشریات دانشجویی در مسائل صنفی دانشجویی دارای اهمیت است، آیا تشکل ها می توانند از این ابزار به خوبی استفاده کنند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#نشریه
#آموزش
#دانشجو
#نشریات
#علی_اسدی
#سعید_هادوی
#نشریات_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
#قوانین_ناظر_بر_نشریات_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶از زمان ظهور حکومت های مستقل ایرانی در سده سوم هجری/نهم میلادی تا آغاز عصر استعمار در سده دهم هجری و شانزدهم میلادی، مدارک و مستندات تاریخی فراوانی درباره دلایل حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه وجود دارد.
🔷بحث جزایر سه گانه در سال ۱۳۵۰ش/۱۹۷۱م با موافقت نامه ای رسمی میان ایران و شیوخ شارجه و رأس الخیمه و با نظارت دولت انگلستان به عنوان مهم ترین عامل بروز مسئله جزایر سه گانه در طول نیمه اول سده بیستم به پایان رسید.
💢اما وقوع انقلاب اسلامی معادلات سیاسی را بر هم زد و سبب شد دولت امارات متحده عربی تحت فشار غرب، ادعاهای واهی خود را درباره مالکیت این جزایر مطرح کند. در دهه های اخیر، برخی محققان نیز صرفاً با اهداف سیاسی، حقوق ایران را نادیده گرفته اند چرا که خلیج فارس، منافع بسیاری برای غرب دارد.
🔺اما موقعیت برتر ایران و نمود سکونتگاه های ایرانی در سواحل جنوبی در سده های باستانی و تداوم حضور حکومتهای ایران در دوران اسلامی در سواحل جنوبی خلیج فارس، گواه روشنی در اثبات حقوق تاریخی ایران در موضوع جزایر سه گانه است.
📖کتاب #جزایر_سه_گانه_ایرانی به کوشش #محمود_عرب_اسماعیلی و #سلمان_قاسمیان
#خلیج_فارس
📌@canoon_org
🔶برخی موجودات هیچ نقشی در ساختن آینده خویش ندارند (مانند جمادات). برخی دیگر در ساختن آینده خویش نقش دارند (مانند نباتات) اما این نقش نه آگاهانه است و نه آزادانه. برخی دیگر نقش بیشتری دارند (مانند حیوانات) که این نقش آگاهانه است هر چند آزادانه نیست؛ یعنی با نوعی آگاهی از خود و محیط خود، تحت تأثیر جاذبه یک سلسله میل های شعوری، در راه صیانت خود برای آینده می کوشند.
🔷ولی انسان نقشی فعال تر، مؤثر تر و گسترده تر در ساختن آینده خویش دارد؛ نقش انسان هم آگاهانه است و هم آزادانه؛ یعنی انسان هم به خود و محیط خود آگاه است و هم با توجه به آینده به حکم نیروی عقل و اراده می تواند آزادانه آینده خویش را به هر شکل که خود بخواهد انتخاب کند.
💢اندام های روانی انسان که از آنها به خصلت ها و خوی ها و ملکات اخلاقی تعبیر می شود، به مقیاس بسیار وسیعی پس از تولد ساخته می شود. این است که هر موجودی حتی حیوان آن چیزی است که او را ساخته اند؛ ولی انسان آن چیزی است که خود می خواهد باشد و در ساخت آینده خود تاثیرگذار است.
📖کتاب #انسان_شناسی، دفتر دوم از مجموعه کتابهای چلچراغ حکمت، به قلم #حسین_اسماعیل_پور_نیازی
#انسان
📌@canoon_org