sharhe zyarate jame _10ahs ss.mp3
5.78M
💠 صوت #سخنرانی_موضوعی
🔹 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره جلسه دهم
▪️ تاریخ: 1374/03/20
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
بهار ملکوتی.mp3
972.8K
🔹 بهار ملکوتی
بیانات
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
I'm using "حکیم",
Download it from attachment;
or from http://market.android.com/search?q=pname:com.talieenoor.javadi
(via @Share Apps)
آیت الله العظمی جوادی آملی
بسم الله الرحمن الرحیم
این کتابخانه داری ۱۰۵ جلد کتاب از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی در یک فایل به صورت جاوا و آندروید می باشد.
1. تفسير تسنيم(22جلد)
2. توحيد در قرآن
3. وحدت جوامع در نهجالبلاغه
4. وحي و نبوت
5. الوحي و النبوة
6. وحي و نبوت در قرآن
7. ولايتعلوي
8. ولايت در قرآن
9. ولايت فقيه
10. زن در آينه جلال و جمال
11. ظهور ولايت در صحنه غدير
12. شميم ولايت
13. شريعت در آينه معرفت
14. شكوفايي عقل در پرتو نهضت حسيني
15. شمس الوحي تبريزي
16. صورت و سيرت انسان در قرآن
17. سروش هدايت جلد1
18. سروش هدايت جلد2
19. سروش هدايت جلد3
20. سروش هدايت جلد4
21. تفسير انسان به انسان
22. تحرير تمهيد القواعد - ج 1
23. تحرير تمهيد القواعد - ج 2
24. تحرير تمهيد القواعد - ج 3
25. تجلي ولايت در آيه تطهير
26. روابط بين الملل
27. رازهاي نماز
28. صهبايحج
29. سرچشمه انديشه جلد 1
30. سرچشمه انديشه جلد 2
31. سرچشمه انديشه جلد 3
32. سرچشمه انديشه جلد 4
33. سرچشمه انديشه جلد 5
34. سرچشمه انديشه جلد 6
35. سيره پيامبران در قرآن جلد 6
36. سيره پيامبران در قرآن جلد 7
37. سيره رسولاكرم(ص) در قرآن جلد 8
38. سيره رسول اكرم(ص) در قرآن جلد 9
39. رحيق مختوم جلد 1-1
40. رحيق مختوم جلد 1-2
41. رحيق مختوم جلد 1-3
42. رحيق مختوم جلد 1-5
43. رحيق مختوم جلد 2-1
44. رحيق مختوم جلد 2-2
45. رحيق مختوم جلد 2-3
46. رحيق مختوم جلد 2-4
47. رحيق مختوم جلد 2-5
48. مهر استاد
49. منزلت عقل در هندسه معرفت ديني
50. نسيم انديشه دفتر اول
51. نسبت دين و دنيا
52. نزاهت قرآن از تحريف
53. عصاره خلقت
54. پيامبر رحمت
55. قرآن در كلام امامعلي(عليهالسلام)
56. قرآن در قرآن
57. قرآن حكيم از منظر امامرضا (ع)
58. همتايي قرآن و اهل بيت (عليهم السلام)
59. حق و تكليف در اسلام
60. حيات عارفانه امام علي(عليهالسلام)
61. حيات حقيقي انسان در قرآن
62. هدايت در قرآن
63. حكمتعلوي
64. حكمت عبادات
65. حكمتنظري و عملي در نهجالبلاغه
66. الحقوق والواجبات في الإسلام
67. جامعه در قرآن
68. جرعه اي از صهباي حج
69. كتاب الحج جلد 1
70. كتاب الحج جلد 2
71. كتاب الحج جلد 3
72. كتاب الحج جلد 4
73. كتاب الخمس
74. معاد در قرآن جلد 4
75. معاد در قرآن جلد 5
76. معرفتشناسي در قرآن
77. مبادياخلاقدرقرآن
78. امام مهدي (عج) موجود موعود
79. مراحل اخلاق در قرآن
80. انتظار بشر از دين
81. اسلام و محيط زيست
82. استفتائات
83. فلسفه زيارت
84. فلسفه الهي از منظر امام رضا (ع)
85. فلسفه حقوق بشر
86. فلسفه صدرا - ج 1
87. فلسفه صدرا - ج 2
88. فطرت در قرآن
89. حماسه و عرفان
90. عليبنموسيالرضا(ع) و الفلسفة الالهية
91. عليبنموسيالرضا(ع) و القرآن الحكيم
92. علي (ع) مظهر اسماي حسناي الهي
93. الإسلام و البيئتة
94. اسرار الصلاة
95. بنيان مرصوص امام خميني (ره)
96. دينشناسي
97. دنياشناسي و دنياگرايي در نهجالبلاغه
98. دروس في فلسفة الحقوق
99. عيد ولايت
100. ادب فناي مقربان جلد1
101. ادب فناي مقربان جلد2
102. ادب فناي مقربان جلد3
103. ادب فناي مقربان جلد4
104. ادب فناي مقربان جلد5
105. ادب فناي مقربان جلد6
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅وابسته به چیزی نباشیم که باطنش کنیف است!
◀️شرط آسایش خانواده و رفاه جامعه/9⃣
🔸انسان عاقل وقتي يك متظاهر به ثروت را نگاه ميكند مترحّمانه نگاه ميكند نه معجبانه!
🔸ميگويد اين بيچاره به دنبال چه چيزي است؟ باطن بعضي از امور چيزي است كه انسان نميتواند بگويد.
🔸يك وقت ما محضر حكيم فاضل توني(۱) درس ميخواندیم ...
🔸ايشان فرمود برخيها از علوم و معارف بهره ميبرند، برخيها بيگانهاند، به يك سلسله امور متعفّن عادت كردند.
🔸بعد اين قصه را گفت، گفت من طلبه رسمي مدرسه صدر اصفهان بودم؛ زمان مرحوم جهانگيرخان قشقايي اين مدرسه كَنيفي داشت، چاه فاضلابي داشت كه هر سال مغنّي ميآمد و آن كنيف را تطهير ميكرد؛ گفت من چند سال طلبه آن مدرسه بودم، يك سال ديديم كه آن كنيف پاككن سابقهدار نيامده، بعد متولّي گفت كه چون او براي تطهير اين كنيف دستمزد بيشتري ميخواست ما به او نگفتيم، بعد از مدتي كه توافق كردند با يك اجرت متعادلي بيايد كنيف را تطهير كند، آن چرخ و دولاب(2) را آورد.
🔸اين دولابش را آورده و كارگرهايي كه زيرمجموعه او بودند آورده حالا ميخواهد اين كنيف فاضلاب را پاك كند.
🔸گفت حالا ما مواظبيم كه او دارد چه ميگويد؛ گفت اينها را جمع كرده به اينها گفته كه آدم بايد كار بكند نان در بياورد، فكر نكنيد كه اينها ـ يعني ما طلبهها ـ دارند چه ميگويند.
🔸گفت اينها دارند عمرشان را تلف ميكنند، شما كارتان را انجام بدهيد!
🔸خُب كسي كه دليلش اين بود كه من اينجا چهل سال سابقه دارم، چون چهل سال سابقه دارم، من براي تطهير اين كنيف اُوليٰ هستم بعد به اين زيرمجموعههايش گفته كه مشغول كارتان باشيد! نان در بياورد! اينها چه ميگويند؟ وقتشان را تلف ميكنند! گفت به ما طلبهها اشاره كرد!
🔸خُب يك كنيف پاككن به كساني كه به علوم الهي سرگرماند ميگويد اينها دارند وقت تلف ميكنند!
🔸 واقع مطلب را شما بخواهيد بشكافيد بعضيها كنيف پاكنكناند!
🔸يعني به چيزي وابستهاند كه باطنش همان است، غير از اين نيست!
🔸چرا اگر كسي خواب ببيند كه ـ جسارت است ـ پاي او به مدفوع افتاده، مال به دستش ميرسد؟، اين تعبيرِ آن است!، چون باطنِ آن همين است.
🔸اگر خواب ببيند كه دستش به مدفوع رسيده يا پايش به مدفوع رسيده، ... مال به دستش ميرسد، باطنِ آن همين است...
↙️پی نوشت ها:
1- در حوزه تهران مرحوم حكيم فاضل توني جزء دانشآموختگان مرحوم جهانگيرخان قشقايي و حاج آخوند كاشي در حوزه علميه اصفهان بود.
2-دولاب همان بود كه با آن، طناب از چاهِ آب و امثال آن ميگرفتند، اين چرخها را ميگفتند دولاب
🔹برگرفته از درس تفسير قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آيات28 الي 32/
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ یک وصف مَلکه است؛ و برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است.
کسانی که عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است، بتمام معنای کلمه، عقیله اند. حسین بن علی (سلام الله علیهما) "عقیلة بنی هاشم" است و زینب کبرا (سلام الله علیه) نیز "عقیلة بنی هاشم"؛
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
balad 01 ss.mp3
3.43M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بلد
🔹 جلسه : 1
تاریخ: 1398/12/15
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
زینب کبری.mp3
692.2K
🔹 زینب کبری سلام الله علیها
#بیانات
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
۱۵ رجب؛ سالروز وفات عقیله بنی هاشم سلام الله علیها
⏹زينب كبرا (سلام الله عليها) كسی است كه طبق بيان امام سجاد (سلام الله عليه) ظاهراً به مقام شامخ ولايت بار يافته است، براي اينكه كسي كه بدون تعليم عالم بشود، معلمش بلا واسطه خداست؛ كسي كه بدون تفهيم، اهل فهم باشد معلمش، مفَهِمش، ذات اقدس الهي است كه وجود مبارك امام سجاد به زينب كبرا (سلام الله عليهما) فرمود: «أنتِ بِحَمدِ الله عالِمَةٌ غَيرُ معلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ».
⏹ آن كه در مكتب بشرهاي عادي درس و فهم نياموخت ،مع ذلك اهل فهم و علم شد، چنين كسي ميشود ولي الله؛ آن سخنرانياش، آن حماسههايش، آن صبر و بردبارياش، آن قافله سالارياش، نشانه عظمت اين بيبي (سلام الله عليها) است.
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
4_6014562598047973407.mp3
1.94M
#صوت
#بیانات
💢 اقتدار زینب گونه
💢حضرت آیت الله جوادی آملی (مدظله العالی)
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
4_6014562598047973428.mp3
3.46M
#صوت
#بیانات
💢 عدالت شیوه ی حضرت زینب سلام الله علیها
💢حضرت آیت الله جوادی آملی (مدظله العالی)
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
4_5979019128038490466.mp3
475.5K
#صوت
#کوتاه_مفید
🔸ولایت پذیری حضرت زینب سلام الله علیها
🔸 حضرت آيت الله جوادی آملی مدظله العالی
⏱ 00:01:48 دقیقه
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
4_5997016896434602522.mp3
1.67M
#صوت
#کوتاه_مفید
#آیت_الله_جوادی_آملی
📙مبادا حضرت زینب سلام الله علیها را از عاشورا به بعد خلاصه کنیم..!
📒حضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی
⏱ 00:01:14 دقیقه
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
⭕️پاسخ کوبنده حضرت زینب علیهاالسلام به سخنان یزید:
🔸#علامه_طباطبايي ميفرمايد اشتباهي كه براي بنياميّه در فهم آيه شريفه (قُلِ اللّهُمَّ مَالِكَ المُلكِ... )[1] رخ داده است(همچون ملك #نمرود و #فرعون ) پيش آمده است، چنانكه وقتي سرهاي مقدس #شهداي_كربلا را كه سر مبارك امام حسين(عليهالسلام) نيز در ميانشان بود، نزد #يزيد پليد گذاشتند، اين بيت را سرود:
♦️نفلّق هاماً من رجال أعزة علينا وهم كانوا أعقّ و أظلما[2]
🔺يعني از مرداني كه بر ما سروري داشتند، فرقها شكافتيم و آنان نسبت به ما (برفرض عقوق و ستم ما) عاقتر و ستمگرتر بودند.
♦️پس به اهل مجلس خود رو كرد و گفت كه اين مرد بر من #فخر ميفروخت و ميگفت كه #پدر من از پدر يزيد بهتر و #مادرم از مادر او بهتر و #جدّم از جدّ او بهتر و #خودم از وي بهترم و همين سخنان بود كه او را به كشتن داد؛
🔸 امّا اينكه ميگفت كه پدرم از پدر يزيد بهتر بود، پاسخش اين است كه پدر من با پدر او بر سر #خلافت به منازعه برخاست و خدا به سود پدرم و به ضرر پدر وي حكم كرد؛
🔸و اما اينكه ميگفت كه مادرم از مادر يزيد بهتر بود، به جانم سوگند اين را راست گفت، چون #فاطمه(عليهاالسلام) دختر رسولخدا(صلي الله عليه و آله و سلم)بهتر از مادر من بود؛
🔸 و امّا اينكه ميگفت كه جدّم از جدّ او بهتر بود؛ اين سخن نيز درست بود، زيرا كسي كه به خدا و روز جزا ايمان دارد، هرگز به خود چنين جرأتي نميدهد كه بگويد ابوسفيان از محمّد(صلي الله عليه و آله و سلم)بهتر بود؛
🔸 و امّا اين سخن او كه ميگفت: من از يزيد بهترم؛ گويا اين آيه را نخوانده است كه (قُلِ اللّهُمَّ مَالِكَ المُلكِ... ).[3]
♦️در اين هنگام، ـ طبق نقل #سيد_بن_طاووس و ديگران[4] ـ #زينب_كبرا(عليهاالسلام) در پاسخي كوبنده، مانند سخن امام صادق(عليهالسلام) در روايت پيشين، به يزيد فرمود:
🏴 آيا چنين پنداشتي از اينكه اقطار زمين و آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتي و كار ما بدين جا كشيد كه به #اسيريمان ببرند، آنگونه كه ساير اسيران را ميبرند، ما نزد خدا #خوارگشتهايم و تو در درگاه او محترم و آبرومند بودهاي و خدا به سبب عظمت مقامي كه تو نزد او داشتهاي ما را چنين و تو را چنان كرده، پس باد به دماغ افكنده و اظهار شادماني ميكني؟!
♦️ اين براي آن است كه دنيا و همه اسباب ظاهري را اكنون رام خود ميبيني و گردش امور به كام توست و مُلك و سلطنت ما بدون دردسر در دست توست؛ لحظهاي سكوت كن و آرام بگير.
♦️ آيا فراموش كردي اين سخن خدا را كه فرمود:
(ولايَحسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا أنَّما نُملي لَهُم خَيرٌ لأنفُسِهِم إنَّما نُملي لَهُم لِيَزدادُوا إثماً ولَهُم عَذابٌ مُهِين)[5]؛
#كافران مپندارند در اينكه به ايشان مهلت ميدهيم، براي آنها نيكوست، بلكه به آنان #مهلت ميدهيم تا بيشتر بر #گناهانشان بيفزايند، پس عذابي خواركننده و خفتآور خواهند داشت و....[6]
📝[1] ـ سوره بقره، آيه 258.
📝[2] ـ الميزان، ج3، ص165.
📝[3] ـ ر.ك: الارشاد، ج1، ص119.
📝[4] ـ ر.ك: اللهوف، ص191، «خطبه حضرت زينب(عليهاالسلام) در مجلس يزيد».
📝[5] ـ سوره آل عمران، آيه 178.
📝[6] ـ ر.ك: الميزان، ج3، ص164 ـ 165.
#آیت_الله_جوادی_آملی
#تفسیر_ترتیبی_قرآن_کریم
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 🏴
💢حضرت #آيت_الله_جوادی_آملی مدظله العالی
💢تسنيم، جلد 13 - صفحه 587
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
#اطلاعیه
💠 پخش سخنرانی تولیدی کوتاه مرجع عالیقدر حضرت #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی_دام_ظله
▫️ساعت: هر روز 12 الی 12:35
▫️شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه ظهرگاهی
🔸 موضوع: ماه مبارک رجب
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
1398-06-07 3529 p2.pdf
223.1K
💠 متن #درس_اخلاق
🔹 تاریخ: 1398/06/07
🔹 موضوع: عظمت علمی و مقام شامخ انسانیت
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
moredi_3529 ss.mp3
6.62M
💠 صوت #درس_اخلاق
🔹 تاریخ: 1398/06/07
🔹 موضوع: عظمت علمی و مقام شامخ انسانیت
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حیات نو.mp3
778.2K
🔹 حیات نو
بیانات
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅مديريت و درايت يك نعمت الهي است.
◀️شرط آسایش خانواده و رفاه جامعه/0⃣1⃣
🔸اگر در سوره مباركه فجر فرمود آنها خيال ميكنند كه اين كرامت است و ما هم برابر خيال آنها تعبير به اكرام ميكنيم، اينچنين نيست! اينها مبتلا به ثروتاند.
🔸أمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلاَهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ؛ وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاَهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ؛ كَلَّا!، نه اين اهانت است، نه آن اكرام! هر دو ابتلاست.
🔸برخي به فقر مبتلايند، بعضي به ثروت مبتلايند، اين مبتلا به ثروت است يعني ممتحَن.
🔸اگر رشد فكري ما و نظام ارزشي ما به اين باشد كه داشتن، كمال نيست آن وقت كسي كه خانه خوبي دارد، فرش خوبي دارد، اتومبيل خوبي دارد، ما او را حالا لازم نيست تحقير كنيم ولي به چشمِ احترام نگاه نميكنيم.
🔸اگر جامعه ما اينها را با چشم احترام نگاه نكند او براي چه حالا با اين اتومبيل پُز بدهد؟ وقتي ميبيند هر كس ميآيد با روي تُرُش كرده او را نگاه ميكند، او حسابش را جمع ميكند، يا چنين اتومبيلي را وارد نميكند، يا سوار نميشود.
🔸جامعه بايد بداند اين كَرَم نيست ... فرمود كَلَّا! بعضيها مبتلا به اتومبيل خوباند، بعضيها مبتلا به پيادهروياند؛ اين ابتلاست، آزمون است...
🔸اگر ما فهميديم كه اين است، تلاش و كوششمان را ميكنيم كه راحت زندگي كنيم.
🔸يك رفاه نسبي؛ هر چه شد به همان اندازه قانعيم، تلاشمان را ميكنيم و خدا هم وعده داد؛ به اين شرط كه آن كسي كه بِيَده عُقدة النظام است او هم عاقلانه تدبير بكند.
🔸«هِيت» منطقهاي است كه عدهاي در آنجا زندگي ميكردند و وجود مبارك حضرت امير اين كميل را مسئول آن منطقه كرد؛ در دستگاه اموي يك عدّه آمدند و غارت كردند و بساط او را به هم زدند.
🔸وجود مبارك حضرت امير نامهاي نوشته -كه اين نامه در نهجالبلاغه هست- به كميل گفت كه من اين مأموريت را دادم، امكانات دادم، مأمور نظامي دادم، نيروي مسلّح دادم، تو نتوانستي از آن منطقه دفاع بكني!(*)
🔸يعني برخيها فقط به درد دعاي كميل ميخورند، به درد سِمت و شغل نميخورند، با اينكه كميل از اصحاب خاصّ حضرت بود، حضرت دست او را گرفته از مسجد كوفه به بيرون برده آن مطالب عاليه را فرموده.
🔸مگر هر كسي ميتواند شهرش يا روستايش يا كشورش را اداره كند؟
🔸مديريت و درايت يك نعمت الهي است.
↙️پی نوشت:
*- نهجالبلاغه، نامه ۶۱
🔹برگرفته از درس تفسير قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آيات28 الي 32/
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
بلوغ انسانی.mp3
851.6K
🔹 بلوغ انسانی
بیانات
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
sahifeh_01.mp3
7.45M
💠 صوت #سخنرانی_موضوعی
🔹 سیری در #صحیفه_سجادیه جلسه اول
▪️ تاریخ: 1371/04/12
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
sahifeh01_p2.pdf
147.3K
💠 متن #سخنرانی_موضوعی
🔹 سیری در #صحیفه_سجادیه جلسه اول
▪️ تاریخ: 1371/04/12
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
balad 02 ss.mp3
4.44M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بلد
🔹 جلسه : 2
تاریخ: 1398/12/16
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
✅ لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّین، اباحه گری را تجویز نمی کند.
🔸این «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» ناظر به آزاد بودن انسان است؛ اینطور نیست که این اباحهگری را ـ معاذ الله ـ تجویز کرده باشد.
🔸خب اگر انسان بخواهد دین را بپذیرد یا نپذیرد که ـ معاذ الله ـ میشود اباحهگری؛ پس آن «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ»، آن بگیر و ببندها برای چیست؟ این با «لاَ إِکْرَاهَ» سازگار نیست، با «قُلِ الْحَقُّ» سازگار نیست، با «إِنَّا هَدَیْنَاهُ» سازگار نیست.
🔸آنجا ناظر به جریان تکوین است؛ انسان، آزادانه یا بهشتی است یا دوزخی و این حریّت انسان را تأکید میکند.
🔸بعد فرمود انبیا را فرستادیم به شما بگویند، عقل دادیم، فطرت دادیم، ائمه مأموریت پیدا کردند جانشین پیامبر(علیهم السلام) باشند، اینها به شما بگویند.
🔸اگر با داشتن همه این حجج الهی بیراهه رفتید آن وقت بگیر و ببند شروع میشود «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ».
🔸این «خذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ» با «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّین» کاملاً هماهنگ است.
🔹برگرفته از درس تفسير قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آيات33 الي 35/
@daftar_ayatollah_javadi_amoli