هدایت شده از نهضت سواد رسانه ای
💠امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام:
🌍دنیا مانند مار خوش خط و خال است که به هنگام لمس کردن نرم به نظر میرسد در حالی که سم کشنده در درون اوست.
مغرور و نادان به سوی آن میرود و خردمندِ عاقل از آن بر حذر میکند.
📚نهج البلاغه حکمت
☫ به قرارگاه سواد رسانه ای امام رضایی ها بپیوندید👇
https://eitaa.com/gharagahSvadRsanyamamRzaeha
تجربه امر به معروف یکی از عزیزان 🌹🌹😍😍😍🌹🌹
♦️وضعیت خیلی بد بود😔😔
تعداد سگ های پارک کم کم داشت با تعداد انسان ها برابری میکرد😥
کشف حجاب وجود معتادین روابط نامتعارف و ....😨😨
1️⃣روز اول یک ملافه کوچیک وسط پارک پهن کردم و اول اذان شروع کردم به نماز خوندن.همه فکر میکردن دیوانه شدم
2️⃣ روز دوم ملافه رو بزرگتر کردم و به حاضرین اطرافم گفتم بیاین رو ملافه جاهست شما هم نمازتون رو بخونید شدیم ۳ نفر
3️⃣ روز سوم صدای ذان رو پخش کردم جمعیت بیشتری برای نماز اول وقت جمع شدند.
این اتفاق تلنگری شد که به فکر نماز جماعت بیفتم.
چند جا تماس گرفتم و بالاخره قول روز چهارم رو گرفتم
4️⃣روز چهارم تو کل پارک راه رفتم و یکی به یکی اعلام کردم نماز برگزار میشه.جمعیت بیشتری اومدند..بعد از نماز از بچه ها پذیرایی شد
5️⃣ روز پنجم از در خونه تا تو پارک هرکسی رو دیدم گفتم نماز تشریف بیارین و خداوند از غیب امام جماعت فرستاد.
6️⃣روز ششم کسبه و همسایه ها رو دعوت کردم و جمعیت حاضرین سیر صعودی گرفته بود.برای بچه ها جشن برگزار کردیم سرود خواندن و پذیرایی شدند
7️⃣ روز هفتم صوت های مهدوی از قبل از اذان پخش شد و بعد اذان و شروع نمار و مکبری کردن پسرم باعث شد جمعیت از روی فرش ها گذر کنند و روی زمین به امام جماعت اقتدا کنند.
8️⃣ روز هشتم افتاد شب جمعه.از آسمون سیستم بلند گو رسید امام جماعت رسید چای و قند و شربت و حلوا و خرما و بیسکوییت و ... رسید.
معجزه پشت معجزه.
به خودم اومدم دیدم یه موکت خیلی بزرگ اخر صف نماز گزارا پهن شده نفهمیدم از کجا اومد اما گفتن باشه واسه نمازجماعت.
خلاصه دعای کمیل برگزار شد.پذیرایی با برکت.اصلا تموم نمیشد انگار تهش به دریا وصل بود.بچه ها سرود خوندن نه یکی و دو تا نزدیک ۲۰ تا نوجوون.
در حال جمع کردن وسایل بودیم یه خانوم گفت اگه دعای ندبه برگزار میشه فردا عدسی به نیت شهیدم میارم دلشو نشکستیم با این که جمعیت رفته بودند گفتم بیارین ما میایم.
بالاخره صبح شد فقط چند نفری خبر داشتن اما ساعت ۶ مردم سر قرار همیشگی جمع شده بودن
خودشون فرش ها رو پهن کردن و دعا برگزار شد و بعد صرف صبحانه.
و حالا بعد ار ۸ شب
🌱 کلی فرش و موکت
🌱امام جماعت ثابت
🌱بچه ها و نوجوون ها جذب شدند
🌱بنر ممنوعیت سگ گردانی از جانب شهرداری نصب شد
🌱به ندرت سگ و کشف حجاب دیده میشود و در صورت مشاهده تذکر داده میشود
🌱و ان شاءالله مراسم دعا عزاداری و جشن اعیاد خواهیم داشت.
تمام این اتفاقات از یک حس شروع شد
حس اینکه فضای پارک باید برای نوجوون ها امن باشه.وجود سگ ؛ ومواد فروش ووووو .... باعث نا امنی است
نماز ها را درفضای باز برپا کنید تا نسل آینده از دیدن گناهان جامعه نا امید نشن.
نیت ، توکل بر خدا و سوره یاسین جاده صاف کن های مسیر هستن.
شما هم شروع کنید.
یا علی
#نماز_جماعت
#نماز_اول_وقت
#نماز_زیر_سقف_آسمان
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
صلوات، اعظم ادعیه است.
باطنِ همۀ خُلقیات، صلوات است. اصل سلوک ما، با صلوات است که همۀ خیرات را بهدنبال میآورد. هر فتحُالفتوحی که برای عارف و سالک واقع میشود، با صلوات است.
تا خدا بر پیغمبرش صلوات نفرستد، کسی چیزی به دست نمیآورد. خدا به کسی چیزی نمیدهد مگر از طریق صلوات بر محمّد و آل محمّد.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
علی بن جعفر (عموی امام رضا علیهالسلام) در مسجد به استقبال امام جواد(ع) رفت و نعلین حضرت را پاک کرد و دست حضرت را بوسید.
شاگردان، او را سرزنش کردند که: شما عمویِ پدر ایشان و محدّث بزرگی هستید!
گفت: ساکت باشید! خدای متعال محاسن سپید من را لایق امامت ندانسته و این طفل را لایق دانسته است. او امام من است.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
علی بن جعفر (عموی امام رضا علیهالسلام) در مسجد به استقبال امام جواد(ع) رفت و نعلین حضرت را پاک کرد
جناب علی بن جعفر علیه السلام همان امامزاده واجب الاحترامی هستند که اهل قم در گلزار شهداء قم به زیارتش میشتابند و از نور وجودش بهرهها میبرند.
آن سالها یک وقتی در یک جلسهای، بر حسب تصادف، با یکی از کسانی که جزو مسئولین آن رژیم بود ارتباط پیدا شد ــ چون ما با آنها ارتباط نداشتیم ــ یعنی نشستیم در جلسهای که تصادفاً او هم بود؛ من شروع کردم به انتقاد کردن از بعضی از چیزها ــ جوان بودیم و حوصلهی حرف زدن و بحث کردن و مانند اینها زیاد داشتیم ــ جواب او این بود که «آقا! این حرفها چیست که شما میزنید؟ ما نشستهایم اینجا، اروپاییها، دیگران، مثل نوکر دارند برای ما کار میکنند، جنس میآورند، آنها میسازند، ما استفاده میکنیم.» منطق را میبینید؟ منطق این بود که آنها میسازند، ما استفاده میکنیم، [پس] آنها نوکر ما هستند. اروپاییها نفت ما را میبردند، بازار ما را تصرّف میکردند، در سیاست ما حدّاکثرِ دخالت را میکردند، این بیعقلی که طرف صحبت ما بود اینها را افتخار ملّت میدانست! «عقب نگه داشته بشوند» یعنی این.
✍🏻شخصا این نوع نگاه را در مورد یکی از اهالی کشورهای خلیج فارس تجربه کردم و برایم خیلی عجیب بود که یک شخص میتواند اینگونه به صحنه نگاه کند.
مثل این چنین افرادی آن چارپایی است که میگوید ببین صاحب مزرعه زحمت میکشد، میکارد و میچیند و کاه و ینجه و علف تازه برای ما فراهم میکند و ما میخوریم. او نوکری ما را میکند و ما آقایی او را.
روایت یک حیوان نسبت به انسانی که به او خدمت میکند واقعا چنین است. یعنی اگر دوربین را در چشمان حیوان قرار بدهی دقیقا همین را از عالم میفهمد و همین را از استخدام شدن و رام شدن درک میکند. حیوانها تنازع بقا را میفهمند. اگر کسی به آنها خدمت کند باور میکنند که در سلسله مراتب قدرت بالاتر از او قرار گرفتهاند و او به صورت مسالمتآمیز غذا و امکانات خود را در اختیار این حیوان قرار میدهد.
در مورد حیوان خوب عجیب نیست. اما انسانی که خود را آنقدر تنازل دهد که چنین منطقی را باور کند خیلی قابل ترحم است. بسیار غمبار است.
صاحب چنین نگاهی اصلا لازم نمیبیند که از این شرایط حرکت کند و خارج شود. نیازی به رشد نمیبیند. نیازی به استقلال نمیبیند. احساس میکند خداوند امکان سواری دادن را به او داده، امکان شیردادن را به او داده تا آقایی کند و کار نکند. البته فکر ذبح شدن را نمیکند. فکر روزهای از پا افتادن را نمیکند. لذا چنین شخصی هیچ گاه شروع به حرکت نخواهد کرد. پیشرفت نخواهد داشت. نخواهد ساخت. آقا نخواهد شد. مصرف خواهد شد تا تمام شود.
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اتفاق ترسناکی که در غرب افتاده و جنبش ززآ داره تلاش میکنه تأخیر چهل ساله انقلاب اسلامی رو جبران کنه و به سرعت به نقطه غرب برسه. به لبه نابودی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمع دوستان بر روی انسان اثر جدی دارد. نمیتوانی تن به هر اجتماعی بدهی و از آسیب ایمن باشی...
انسان گاهی باید هجرت کند اگر برای فطرت انسانی خویش ارزشی قائل است.
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
14.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| کلاس درس #دشمن_شناسی
◾️حضرت امام خامنهای (حفظه الله): «دشمنتان را بشناسید و اوّل هم بدانید دشمن کیست؛ دشمن را اشتباه نکنید. ثانیاً وقتی دشمن را شناختید که کیست، نقطهضعفهای دشمن را بشناسید، ناتوانیهای دشمن را بشناسید. دشمن همیشه سعی میکند خودش را در نظر شما بزرگ و قوی جلوه بدهد.
◾️سعی کنید بشناسید دشمن در چه وضعیّتی است، چه ضعفهایی، چه نقطهضعفهایی، چه ناتوانیهایی دارد. دشمن را بشناسید، نقشههای دشمن را بشناسید. خیلیها در مقابل نقشهی دشمن غافلگیر میشوند؛ [مراقب باشید] غافلگیر نشوید.» ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم | خطر #اسیمیله شدن (هضم شدن در فرهنگ/ضد فرهنگ غالب-از جا در رفتگی)
🎙پروفسور ساروخانی (پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران)
📎 #خود_تحقیری
📎 #غربگرایی
📎 #فرهنگ_غربی
📎 #دروغ_پراکنی
«یُؤمِنُ لِلمُؤمِنین» یعنی اعتماد به مردم، اعتقاد به مردم. در طول این سالها مکرّر افرادی پیش امام اظهار نگرانی میکردند که ممکن است مردم تاب نیاورند و نتوانند این راه دشوار و سنگین را با گامهای امام طی کنند؛ امام میفرمود نه، من مردم را بیشتر از شما و بهتر از شما میشناسم؛ و حق با او بود؛ میدانست که مردم اگر تشخیص بدهند که این راه، راه خدا است، همهی مشکلات را در این راه تحمّل میکنند. خانوادههای شهیدداده این فهم امام را تصدیق کردند؛ جوانهای فداکار در طول این سالهای متمادی، این برداشت امام را تأیید کردند؛ اجتماعات عظیم ملّت ایران در بزرگداشت دین و مسائل دینی و مباحث انقلابی، این برداشت امام را تأیید کرد. امام به مردم اعتماد داشت؛ هم به عمل مردم، و به انگیزههای مردم، هم به رأی مردم. جمهوری اسلامی، این مردمسالاری در جمهوری اسلامی، کلمهی «جمهوری»، ناشی از همین اعتماد امام بزرگوار به مردم بود. بعضیها با برداشتهای غلطِ خودشان این حرکت امام را جور دیگری فهمیدند، جور دیگری بیان کردند؛ اینجور وانمود کردند که امام کلمهی جمهوری را از روی رودربایستی گفت! امام آدمی که در رودربایستی گیر کند نبود. امام کسی نبود که به خاطر خوشامد این و آن حرفی بزند؛ اعتقادش بود؛ لذا مردمسالاری را مطرح کرد. امام در اواخر عمرشان تصریح کردند که به آن رئیسجمهورِ اوّل رأی نداده بودند. میگفتند رأی داده، [ولی] امام تصریح کردند که من به فلان کس رأی ندادم؛ امّا همان رئیسجمهوری که خود امام او را قبول نداشت و [به او] رأی نداده بود، تنفیذ کرد؛ چرا؟ چون مردم رأی داده بودند؛ برای رأی مردم اعتبار قائل بود.