eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
146 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
علی‌ بن جعفر (عموی امام رضا علیه‌السلام) در مسجد به استقبال امام جواد(ع) رفت و نعلین حضرت را پاک کرد و دست حضرت را بوسید. شاگردان، او را سرزنش کردند که: شما عمویِ پدر ایشان و محدّث بزرگی هستید! گفت: ساکت باشید! خدای متعال محاسن سپید من را لایق امامت ندانسته و این طفل را لایق دانسته است. او امام من است. ☑️ @mirbaqeri_ir
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
علی‌ بن جعفر (عموی امام رضا علیه‌السلام) در مسجد به استقبال امام جواد(ع) رفت و نعلین حضرت را پاک کرد
جناب علی بن جعفر علیه السلام همان امامزاده واجب الاحترامی هستند که اهل قم در گلزار شهداء قم به زیارتش می‌شتابند و از نور وجودش بهره‌ها می‌برند.
آن سالها یک وقتی در یک جلسه‌ای، بر حسب تصادف، با یکی از کسانی که جزو مسئولین آن رژیم بود ارتباط پیدا شد ــ چون ما با آنها ارتباط نداشتیم ــ یعنی نشستیم در جلسه‌ای که تصادفاً او هم بود؛ من شروع کردم به انتقاد کردن از بعضی از چیزها ــ جوان بودیم و حوصله‌ی حرف زدن و بحث کردن و مانند اینها زیاد داشتیم ــ جواب او این بود که «آقا! این حرفها چیست که شما میزنید؟ ما نشسته‌ایم اینجا، اروپایی‌ها، دیگران، مثل نوکر دارند برای ما کار میکنند، جنس می‌آورند، آنها میسازند، ما استفاده میکنیم.» منطق را می‌بینید؟ منطق این بود که آنها میسازند، ما استفاده میکنیم، [پس] آنها نوکر ما هستند. اروپایی‌ها نفت ما را میبردند، بازار ما را تصرّف میکردند، در سیاست ما حدّاکثرِ دخالت را میکردند، این بی‌عقلی که طرف صحبت ما بود اینها را افتخار ملّت میدانست! «عقب نگه داشته بشوند» یعنی این. ✍🏻شخصا این نوع نگاه را در مورد یکی از اهالی کشورهای خلیج فارس تجربه کردم و برایم خیلی عجیب بود که یک شخص می‌تواند اینگونه به صحنه نگاه کند. مثل این چنین افرادی آن چارپایی است که می‌گوید ببین صاحب مزرعه زحمت می‌کشد، می‌کارد و می‌چیند و کاه و ینجه و علف تازه برای ما فراهم می‌کند و ما می‌خوریم. او نوکری ما را می‌کند و ما آقایی او را. روایت یک حیوان نسبت به انسانی که به او خدمت می‌کند واقعا چنین است. یعنی اگر دوربین را در چشمان حیوان قرار بدهی دقیقا همین را از عالم می‌فهمد و همین را از استخدام شدن و رام شدن درک می‌کند. حیوان‌ها تنازع بقا را می‌فهمند. اگر کسی به آنها خدمت کند باور می‌کنند که در سلسله مراتب قدرت بالاتر از او قرار گرفته‌اند و او به صورت مسالمت‌آمیز غذا و امکانات خود را در اختیار این حیوان قرار می‌دهد. در مورد حیوان خوب عجیب نیست. اما انسانی که خود را آنقدر تنازل دهد که چنین منطقی را باور کند خیلی قابل ترحم است. بسیار غمبار است. صاحب چنین نگاهی اصلا لازم نمی‌بیند که از این شرایط حرکت کند و خارج شود. نیازی به رشد نمی‌بیند. نیازی به استقلال نمی‌بیند. احساس می‌کند خداوند امکان سواری دادن را به او داده، امکان شیردادن را به او داده تا آقایی کند و کار نکند. البته فکر ذبح شدن را نمی‌کند. فکر روزهای از پا افتادن را نمی‌کند. لذا چنین شخصی هیچ گاه شروع به حرکت نخواهد کرد. پیشرفت نخواهد داشت. نخواهد ساخت. آقا نخواهد شد. مصرف خواهد شد تا تمام شود.
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اتفاق ترسناکی که در غرب افتاده و جنبش ززآ داره تلاش می‌کنه تأخیر چهل ساله انقلاب اسلامی رو جبران کنه و به سرعت به نقطه غرب برسه. به لبه نابودی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمع دوستان بر روی انسان اثر جدی دارد. نمی‌توانی تن به هر اجتماعی بدهی و از آسیب ایمن باشی... انسان گاهی باید هجرت کند اگر برای فطرت انسانی خویش ارزشی قائل است.
14.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | کلاس درس ◾️حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله): «دشمنتان را بشناسید و اوّل هم بدانید دشمن کیست؛ دشمن را اشتباه نکنید. ثانیاً وقتی دشمن را شناختید که کیست، نقطه‌ضعف‌های دشمن را بشناسید، ناتوانی‌های دشمن را بشناسید. دشمن همیشه سعی میکند خودش را در نظر شما بزرگ و قوی جلوه بدهد. ◾️سعی کنید بشناسید دشمن در چه وضعیّتی است، چه ضعفهایی، چه نقطه‌ضعف‌هایی، چه ناتوانی‌هایی دارد. دشمن را بشناسید، نقشه‌های دشمن را بشناسید. خیلی‌ها در مقابل نقشه‌ی دشمن غافلگیر میشوند؛ [مراقب باشید] غافلگیر نشوید.» ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | خطر شدن (هضم شدن در فرهنگ/ضد فرهنگ غالب-از جا در رفتگی) 🎙پروفسور ساروخانی (پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران) 📎 📎 📎 📎
«یُؤمِنُ لِلمُؤمِنین» یعنی اعتماد به مردم، اعتقاد به مردم. در طول این سالها مکرّر افرادی پیش امام اظهار نگرانی میکردند که ممکن است مردم تاب نیاورند و نتوانند این راه دشوار و سنگین را با گامهای امام طی کنند؛ امام میفرمود نه، من مردم را بیشتر از شما و بهتر از شما می‌شناسم؛ و حق با او بود؛ میدانست که مردم اگر تشخیص بدهند که این راه، راه خدا است، همه‌ی مشکلات را در این راه تحمّل میکنند. خانواده‌های شهیدداده این فهم امام را تصدیق کردند؛ جوانهای فداکار در طول این سالهای متمادی، این برداشت امام را تأیید کردند؛ اجتماعات عظیم ملّت ایران در بزرگداشت دین و مسائل دینی و مباحث انقلابی، این برداشت امام را تأیید کرد. امام به مردم اعتماد داشت؛ هم به عمل مردم، و به انگیزه‌های مردم، هم به رأی مردم. جمهوری اسلامی، این مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی، کلمه‌ی «جمهوری»، ناشی از همین اعتماد امام بزرگوار به مردم بود. بعضی‌ها با برداشتهای غلطِ خودشان این حرکت امام را جور دیگری فهمیدند، جور دیگری بیان کردند؛ این‌جور وانمود کردند که امام کلمه‌ی جمهوری را از روی رودربایستی گفت! امام آدمی که در رودربایستی گیر کند نبود. امام کسی نبود که به خاطر خوشامد این و آن حرفی بزند؛ اعتقادش بود؛ لذا مردم‌سالاری را مطرح کرد. امام در اواخر عمرشان تصریح کردند که به آن رئیس‌جمهورِ اوّل رأی نداده بودند. میگفتند رأی داده، [ولی] امام تصریح کردند که من به فلان کس رأی ندادم؛ امّا همان رئیس‌جمهوری که خود امام او را قبول نداشت و [به او] رأی نداده بود، تنفیذ کرد؛ چرا؟ چون مردم رأی داده بودند؛ برای رأی مردم اعتبار قائل بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک سوال از رئیس جمهور: اگر به دو سال قبل برگردیم بازهم رئیس‌جمهور می‌شوید؟ ‏‪| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها: https://eitaa.com/parvandeha
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🎥 یک سوال از رئیس جمهور: اگر به دو سال قبل برگردیم بازهم رئیس‌جمهور می‌شوید؟ ‏‪| يجاهدون في سبيل ا
این ادبیات متواضعانه، مؤمنانه و متعهدانه در پهنه سیاسی ما تضعیف و تحقیر و تحریف شده بود. برخی کاری کردند که شنیدن این شیوه سخن‌گفتن برای ما خاطره‌انگیز باشد و شیرینی‌اش ما را به یادهای دور ببرد.
جایی که خدا هست اتفاق معنی ندارد. او عالم است، او حکیم است، او قادر است. وارد خیابان زیبای جنوبی شدم. درختان، مرا از غربت این زمین سراشیب درآوردند. ناگهان نهر با من هم‌قدم شد. به همراهش جاری شدم. زلال بود. می‌دوید و می‌جست. آن آب شفاف و فریبنده پس چند قدم خیابان‌گردی به مایعی تیره و کدر تبدیل شد. احساس کردم اگر بیشتر با او هم‌قدم شوم آثار تعفنش را هم خواهم دید. تصفیه می‌خواهد این آب تا باز پاکیزه شود. شاید این عبادت‌ها، این هم‌نشینی با مؤمنین و علماء، این زیارت‌ها و هجرت‌ها، این خلوت‌ها و شب‌زنده‌داری‌ها همیت تصفیه روح و روان انسان است.