eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
وحشی بودن همیشه هم خوب نیست. اسب وحشی رکاب نمی‌دهد، سگ وحشی پاچه می‌گیرد. انسان اما وحشی‌اش هیچ رقمه خوب نیست. انسان باید اهل باشد.
سیاست‌ورزی ناجور خاتمی و لاریجانی! ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸برای آن دسته از افرادی که سیاست را فن «کسب قدرت»، «اعمال قدرت» و «حفظ قدرت» می‌دانند، تکنیک «برچسب‌زنی»،‌ مهارتی حیاتی است. زبان سیاسی این افراد، به وصله-پینه کردن چیزهای ناجور عادت کرده و به همین دلیل هم، ابایی از «ناجورخواندن رقیب» نیز ندارند. 🔸«برچسب‌زنی» نام شیک‌ و مجلسی «ناجورخوانی» است. برچسب زدن به زبان ساده، تحمیل یک وصله ناجور به تن یک‌ پدیده یا واقعیت است.‌ «ایدریئن بیرد» در کتاب زبان سیاست، کارکرد برچسب‌ها را رجوع سریع روزنامه‌نگاران و مفسران به یک پدیده یا شخصیت سیاسی، دانسته است. 🔸کار برچسب‌زن، خوراک حاضر و آماده دادن به طیف ژورنالیست‌ و مفسر سیاسی است تا به یک برداشت ساده از یک پدیده یا واقعیت چندلایه و چندبُعدی برسند. با این مقدمات، سوال اینجاست که، چرا سیاست‌مداران «دوررفته» و «بازنشسته»، به تکنیک برچسب‌زنی روی آورده‌اند؟ 🔸این روزها دو برچسب «خالص‌سازی» و «خودبراندازی» ابزار کار طیف روزنامه‌نگار و مفسر سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا (میانه‌گیر) در هجمه به نظام و ارکان آن شده است و کمتر متنی می‌توان از عناصر این طیف سراغ گرفت که به نحو تلویحی یا تصریحی به این دو برچسب نپرداخته باشد. 🔸الف. برچسب‌ خالص‌سازی در کنار کارکرد ژورنالیستی خود، سه کارکرد دیگر را بدنبال دارد: اول. جایگزینی مناسب و مشروع‌تر برای برچسب تند «یکسان‌سازی» اصلاحات است. دوم. با ساده‌سازی واقعیت، تکثر و تفاوت منش‌ مدیریتی و حکمرانیِ قوای سه‌گانه، همه آنها را به یک چوب می‌راند. سوم.‌ می‌خواهد غیرمستقیم بگوید، مردم و نظام جایی برای بازگشت آنان به صحنه سیاست باز کنند. 🔸ب. برچسب خودبراندازی نیز در کنار کارکرد خوراک‌دهی به طیف رسانه‌ای اصلاح‌‌طلب، چند هدف دیگر را نیز دنبال می‌کند: اول. از زیر بار مسئولیت خرابی وضع موجود دولت مورد حمایتشان(اعتدال)، شانه خالی می‌کنند، دوم. بدنبال محو نقش پررنگ خود در دمیدن آتش براندازی و اغتشاش در سال گذشته هستند، سوم. می‌خواهند عاملیت مستقیم خود در بروز خشونت‌های احتمالی آتی را، پنهان سازند. 🔸به زعم نگارنده، برچسب‌ «خالص‌سازیِ» لاریجانی و «خودبراندازیِ» خاتمی، دو روی یک سکه‌اند‌. نوعی انقطاع از واقعیت و به بیان بهتر هراس از مواجهه واقعی با واقعیت‌های موجود، زبان سیاست‌ورزی آنان را ناجور و ناطور کرده است. از نظر آنان بهترین راه حل در شرایط فعلی، ساده‌بینی صحنه است. از این نظر برچسب‌زنی یک تکنیک ابتکاری یا تهاجمی نیست، بلکه نشانه انفعال و ناچاری است. زبان حال سیاست‌ورز ناجوربین چنین است: اگر واقعیت صحنه به نفع ما نبود، با «ناجورسازیِ» واقعیت، صحنه را خوشایند خود می‌کنیم. 🔸به اعتراف محمدرضاتاجیک تئوریسین اصلاح‌طلب، «وضعیت مزاجی و دماغی و جسمی و روحی و روانی جریان اصلاح‌طلبی امروز، چندان مساعد نیست...روح سرگشتگی، تناقض، معضل بی‌جواب، فقدان راه، عبور ناپذیری، معما و دشواری گزینش در آن موج می‌زند» به همین دلیل به اصلاح طلبان توصیه می‌کند «نباید از دوباره سعی‌کردن، شکست خوردن و بهتر شکست‌خوردن‌ بهراسند». هراس از مواجهه با واقعیت، اصلاحات را به خودبراندازی می‌اندازد، برچسب‌زنی چیزی را عوض نمی‌کند، چون با کژبینی، واقعیت کج نمی‌شود. @jafaraliyan
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. جریان معتقد به سبک زندگی غربی بداند که با «اغتشاش» نمی‌تواند به رهاسازی حجاب دست یابد؛ چون جمهوری اسلامی و جبهه‌ی انقلاب بر سر حرام شرعی و سیاسی، معامله و مصالحه نخواهند کرد. پس به کمتر از «انقلاب» فکر نکنید. ۲. و بدانید ما نیز در این میدان هویتی، «جان» می‌دهیم و نه «باج». ما عهد خون بسته‌ایم. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
برخی برخوردهای کف جامعه واقعا مربوط به حجاب نیست. به اسم حجاب هست. به بهانه حجاب هست؛ ولی در واقع به مسئله‌ای پیش از حجاب هست که با موضوع جدید بازآفرینی می‌شود و صورت پیدا می‌کند. این بدویت و این ستیزه‌گری و این توحش ما قبل تربیت اجتماعی افراد است. آدم‌هایی که اهلی نیستند. خانواده مناسبی نداشتند؛ مدرسه و محله درستی نداشتند؛ مسجد و حسینیه درستی نداشتند. ما بخش زیادی از جامعه را قبل از تربیت تحویل فیلم‌های بروسلی دادیم. به هالیوود سپردیم تا مردم ما را تربیت کند. ما مردم خود را به فضای مجازی سپردیم تا مثل غربی‌ها وحشی زندگی کنند. غرب در اینجا در حال جامعه‌سازی است. اصلا مسئله اسلام نیست. دین و مذهب نیست. ربطی به امام حسین ندارد. کسی که قانون و قاعده نمی‌فهمد؛ کسی که شاخصه و شخصیت ندارد؛ کسی که مرز و حریم و اندازه و سهم و حد و مرز حالیش نیست، فرقی نمی‌کند کجا باشد؛ حتما عنصر نامطلوب است. مگر همین‌ها در اروپا با پلیس درگیر نشدند؟! وحشی هستند. آنقدر وحشی که هیچ کس گردن نمی‌گیردشان. اینها همان‌ها هستند که به خاطرشان حق وحوش پرداخت می‌شد. باور کنید یا نه، اینها اصلا جمهوری اسلامی را نمی‌فهمند که بخواهند با آن دشمنی کنند. جامعه اسلامی نمی‌فهمند که با آن مخالفت کنند. احکام اسلام نمی‌فهمند که در موردش چالشی داشته باشند. شما هر قانونی را جلو اینها بگذاری لگد می‌زنند. ناپخته‌اند. عقب‌مانده‌اند. ضعیفند. نمی‌توانند جامعه را بفهمند. مثل کسی که در برهوت زندگی می‌کرده ناگهان افتاده‌اند وسط خیابان. این جامعه‌ستیزی، قانون‌ستیزی، ایران‌ستیزی، این خودزنی‌های بی‌حساب و کتاب، این دین‌گریزی‌های بی‌مبنا، این توهین و توحش‌های بی‌منطق ریشه در جای دیگر دارد. این میراثی بر دوش ماست که از آن تعفن می‌چکد. این فساد عمیقی است که اصلاح آن آسان نیست. به خصوص وقتی مدعیان اصلاح، خود فاسد باشند. این بی‌خودی، این از خودبیگانگی، این نفرت از خویشتن، این غربت عمیق در کالبد نفس، این خالی شدن دل از خود و جاری شدن در پای غیر، این لب و لوچه‌های آویزان در برزخ بی‌هویتی، نه ربطی به دین و مذهب دارد و نه ربطی به نظام و سیاست. خیلی قبل‌تر از آن است. داستان زبان‌نفهمی درد کوچکی نیست. مصیبتی تلمبار شده از پی صدها سال کار نکرده دوست و کارهای کرده دشمن است. این درد عمیق ذهن‌های استعمارزده است. ذهنی که بردگی را می‌فهمد، آقایی را نه. ذهنی که ذلت را می‌فهمد، عزت را نه. ذهنی که خودش را قبول ندارد و دائم آن را پنهان می‌کند تا دیگران ندانند هیچ نیست. ذهنی که با تصاویر دیگران خود را قاب کرده تا عریانیش دیده نشود. خدای بزرگ شاهد است اسلام دین متعالی است و مؤمن انسان متعالی. اصولا کسی که در اسفل السافلین خویش می‌خزد، اسلام را بو نکرده که باور کند یا نکند. اگر نبود اباعبدالله که در پست‌ترین نقطه زمین منظومه نور برپا کند و از دل جهنم لشگر یزید بهشت عاشورا بیافریند، ما چنان در بدویت خویش غرق بودیم که امیدی در رگ‌ها و ریشه‌هایمان باقی نبود. همین تکاندن‌های هر ساله خون خداست که قلب زمین را می‌تپاند و اجازه می‌دهد فرصت بیدار شدن داشته باشیم. غم آسیبی که به خواهران عزیزمان و برادران بزرگوارمان وارد می‌شود آنقدر سنگین هست که دق کنیم و بمیریم؛ اما آنچه سنگین‌تر است، اینکه آن وحشی بدوی در میان مردمان زندگی می‌کند، بدون آنکه بدانی در کدام دخمه مترصد است تا جاهلیت را به رخ تو بکشد. آری شیرابه جاهلیت از دل‌های بیمار به حریم‌های خصوصی جاری شد و آنقدر لبریز گردید که فضای مجازی را به اقیانوسی از فساد مبدل کرد و حالا راه خود را به خیابان‌ها پیدا کرده است. خیابان‌ها که به قدر اشباع رسید، دیگر امکان‌ها و مکان‌ها را نیز خواهد بلعید. جاهلیت شما را رها نخواهد کرد. جاهلیت پیش خواهد آمد و تا خرخره شما را نگیرد، عقل نخواهد نشست. نوقفی برای آن متصور نیست. اگر مرزی داشت، اگر حدود و حرم می‌شناخت، امروز در اماکن عمومی جولان نمی‌داد. بخشی از شخصیت جاهلیت همین تمامیت‌خواهی بی‌قاعده و قانون است. همین تحمیل و اجباریست که اصلاحطلب و اعتدالی بر پشتش سوار می‌شوند و تازیانه می‌زنند تا قدرت را فتح کنند. جاهلیت به دروغ مرزها را محدودیت معنی می‌کند و قانون و قاعده را اجبار و شاخصه و شخصیت را تحجر و انجماد. جاهلیت برای اینکه همه جا را به کام شعله‌های خود بکشد از هیچ فریب و دروغی فروگذار نیست. اخلاق در جاهلیت یعنی همین. کامجویی بی‌حد و مرز. اخلاق جاهلی برایند خودخواهی‌هایت و تنها تمسک به خداخواهی ما را از این سیاه‌چاله حیرت بیرون خواهد کشید. دستی از آسمان مگر... جاهلیت غرب از مرزهای ما گذشت و به روز شد. آنچه می‌بینیم محصول به روزرسانی جاهلیت است پس از تأخیر چند دهه. مقاومت نظام اسلامی برای دفاع از مردمانش ادامه دارد. اما تا وقتی که از پشت خنجر می‌خوری پیروزی با دشمن پیش روست. آیا وقت آن نرسیده که بیاندیشیم؟!!!
بارها اندیشیده بودم که اگر آن روز ایران می‌توانست صدهزار شهید قربانی کند تا رضاپالان، خان نشود، امروز صدها سال پیشتر بودیم. اگر پدرانمان جان می‌دادند، پسرانمان در امان بودند... اما امروز می‌دانم که جامعه چیز دیگریست. اگر در آن معنی ندارد. تاریخ به ما رضا پهلوی را روایت می‌کند؛ اما تو باید از این نشانه‌ها به متن واقعه پی ببری... اگر ایران عزیز ما آن روز جان داشت، فدا می‌کرد... می‌دانم نوادگان ما با خود خواهند پرسید، چرا پدرانمان فدا نشدند تا روزگار ما خوشرنگ‌تر باشد. پاسخ همان است. جامعه فرد نیست. جامعه، جامعه است.
این کلیپ‌های فرمایشی نسبتی با واقعیت کف خیابان ندارد. فریبنده است. پاسخ غلط به سؤال است. دعوای ما به خاطر تک‌لحظه‌های دوربین تبلیغاتی نیست. تولید همین کلیپ‌ها خودش کمک به توسعه عریانی است. مردم کف میدان را می‌بینند. خودم دیدم که مأمور را روبروی خودش استهزاء می‌کردند تا جایی که یکی به آن یکی گفت: می‌بینی هیچ حرفمون رو گوش نمی‌کنند؟! مأموران مثل مترسک سر جالیز که جسد بودنش لو رفته باشد، از ترس دریده شدن چشم می‌دزدند. شتر دیدی ندیدی. بی‌حجاب نه که عریان هم باشی خبری نیست. دروغ به مردم تحویل ندهید. راست بگویید تا مؤمنین تکلیف خود را بدانند. متأسفانه فاز فریب مؤمنین کلید زده شده تا وزن‌کشی اجتماعی به یک تعادل نسبی برسد.
هدایت شده از اشعار
. ▪️آجَرَکَ الله یا بَقیّةَ الله آقا مرا به چادر خاکی آن زنی که مثل مادر تو زمین می‌خورد ببخش ما را به آن عفیف که در راه دین تو از یک لئیم سیلی کین می‌خورد ببخش ✍️ 🏴
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.10-Panahian-HoarUni-AyaHonarmandBayadArefBashad-05-32k.mp3
14.98M
🔉 آیا هنرمند باید عارف باشد؟ 🗓 جلسۀ پنجم | ۱۴۰۲.۰۵.۱۰ 🕌 دانشگاه هنر 👈 کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
هدایت شده از آن روی غرب🗽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آمریکاییه نوشته دکتری که قراره پامو گچ بگیره داره ویدئو آموزش گچ گرفتن پا تو یوتیوب میبینه😂 الان بعضیا می‌نویسن چقدر خارجیا باکلاسن کم پاشون می‌شکنه که یادشون میره دکترا😊 به کانال بپیوندید👇 https://eitaa.com/anroyegharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یأس، پایه اعمال سلطه! ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸یکی از برداشت‌های صحیحی که می‌توان از فلسفه اسپینوزا وام گرفت، آن است که «نااُمیدی سوژه‌های منقاد(تسلیم)» تولید می‌کند. می‌شود اینگونه تفسیر کرد که قدرت مادی از طریق پمپاژ «غم»، سوژه‌ها را مطیع و فرمانبردار نگاه می‌دارد. به بیان دیگر اصل متأثرکنندگی انسان‌ها (غمگین‌سازی)، پایه اعمال سلطه است. 🔸پرواضح است، خروجی مأیوس‌سازی و ناامیدکردن انسان‌ها، حس غمگینی و متأثرشدگی است. یأس‌آفرینی البته همیشه به صورت مستقیم و عریان رخ نمی‌نماید. گاهی شکل امید واهی به خود می‌گیرد. پر پیداست سوژه‌های امیدوار، انسان‌های آزاد، فعال، شاد و اهل حرکت هستند. 🔸برای تبدیل کردن انسان‌های امیدوار به سوژه‌های منقاد، گفتار مأیوسانه صرف، کارگر نمی‌افتد. در اینجاست که امید واهی پاگیر افراد پرامید می‌شود.‌ گفتمان سلطه، از طریق همین اصل متأثرکنندگی و غمگین‌سازی، سوژه‌های خود را ساخته و پرداخته می‌کند. چرا می‌گوییم سلطه، چون خروجی اعمال قدرت او تبدیل انسان‌های امیدوار‌ و آزاد به افرادی آرزواندیش و مقلد است. 🔸گفتمان سلطه تنها به معنای نظام‌‌سلطه یا جریان سلطه نیست. آنها تعین‌ بیرونی و خارجی این گفتمان هستند، منظور «روابط سلطه» است که در درون همه اجتماعات داخلی امکان‌ بروز و ظهور می‌یابد.‌ بر اساس این برداشت، روابط سلطه حتی بین دو انسان متأثرکننده و تأثرپذیرنده امکان برقراری دارد. هر کس که بذر ناامیدی را در دل دیگری بکارد، ناخواسته آن فرد را تبدیل به سوژه‌ای غیرآزاد و تسلیم شرایط و وضع موجود کرده است. از این نظر گسترش ناامیدی، بسترساز سلطه بیرونی یا همان جریان سلطه است.‌ 🔸نسخه بدیل روابط سلطه در یک جامعه، وجود رابطه‌ای است‌ که در آن دو طرف هم‌زمان روی یکدیگر تأثیرگذاری متقابل ولو با شدت و ضعف داشته باشند، نوعی هم‌جوشی و پیوند شکل بگیرد. حس هم‌افقی و همردیفی وجود داشته باشد. در این روابط امید جریان می‌یابد، حرکت خلق می‌شود و ایمان به راه شکل می‌گیرد. 🔸 بنابراین ضامن رهایی از روابط سلطه، مقابله با گفتار و گفتمان یأس است. سوژه‌های آزاد نیاز به امیدواری دارند، امیدواری فضا و محیط آزادی را بازتولید می‌کند و متقابلاً محیط یا کشور آزاد، امیدواری را. هر انسان امیدواری که کشوری آزاد می‌خواهد، باید مروج امید و ایمان به راه باشد.‌ ناامیدی روابط سلطه را مستقر می‌سازد، همانطور که امیدواری روابط اجتماعی (ولایی) را. @jafaraliyan https://tn.ai/2934829
هدایت شده از ✨عاشقان اللّه✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 حسین یکی خدا یکی کعبه شد یکی کربلا یکی یاحسین بگو شدی فدای کی؟ که حالا فدات میشن یکی یکی! ⏪۳۵روز تا اربعین🏴 ❥•|𔓘عاشقان اللّه ➺ @loving_god1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون شرح! | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها (اینجا) https://eitaa.com/parvandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها (اینجا) https://eitaa.com/parvandeha
هدایت شده از ن‌ر
پاسدار سعادت! الا ای شیرزن! ای آنکه حجت گشتی امّت را به یک تن پاسبان بودی؛ کتاب‌الله و عترت را زمین خوردی و حکم‌الله از روی زمین برخاست خطر کردی و شیطان باخت بازی با شریعت را به رغم صورتی‌هایی که از ایثار می‌ترسند نترسیدی! تحمل کردی اقسام شناعت را حمایت خواستی از کس؟ بسی حاشا! بسی کلّا! خداباور اِبا دارد ز غیر از حق حمایت را به رسم اولیا دعوت نمودی؛ نهی‌شان کردی‌! اگرچه قوم فاسق برنمی‌تابند دعوت را ز آرامش کشیدی دست؛ حق گفتی و ناحق‌ها کشیدند از تو معجر را؛ شکستند از تو حُرمت را                     ملامت‌ها شنیدی از ملامت‌گر، نرنجیدی کتک خوردی و برپا داشتی امر ولایت را زنان الگو گرفتندت؛ ولیکن درس می‌گیرند بسی از مردها از تو! بَم و‌ زیر شجاعت را! سعادت را زمین انداخت؛ هرکس بی‌حجابی کرد تو افتادی که برداری و بنشانی سعادت را دعا کردیم رزقت را بگیری؛ لایقش باشی ز مولایت علیِ عالیِ اعلا شفاعت را ✍ محمدحسین امینی 🔎 🕯کانال نشاط رهایی https://eitaa.com/neshaterahaei
کعبه قبله توحید بود. اما کار به جایی کشید زنان بدون هیچ‌ پوششی برای عبادت بت‌ها حاضر می‌شدند. مراسمی که با پدر ادیان توحیدی آغاز شد. با ابراهیم غیور... اما شیطان قدم به قدم فساد و‌ فحشا را چنان در مراسم الهی حج وارد کرد که شد آنچه شد... جاهلیت محصول یک روند نزولی بلند مدت بود. انسان پله پله از مراتب خداخواهی فرود آمد و در حضیض خودخواهی فرو رفت. شیطان این راه را پیش از این آزموده... راه نرفته ما را شیطان هزار بار رفته و می‌داند چگونه فحشا را چگونه بر عزا تحمیل کند... اگر از طرح ثقلین غافل نشدیم و از قرآن فاصله گرفتیم، در فهم اهل بیت به قهقرا خواهیم رفت. راه خدا صریح و روشن است. فحشا و گناه علنی در مجلس اباعبدالله نمی‌گنجد. هیچ خیری در چنین مجلسی وجود ندارد. گناه آتش است. بر خیمه اباعبدالله که افتاد، قضا و قدر ما را می‌برد به غروب عاشورا. تردید نکنید که اگر تردید کردید، پرده‌ها دریده خواهد شد و آنچه نباید از حجاب بیرون خواهد افتاد. راهی که بازگشت ندارد.
قاعده این است: هر چه به نقطه کانونی ولیّ الله اعظم نزدیک‌تر شوی ابتلائات شدیدتر شود. کربلا صاحب الزمان نزدیک است. ریزش‌ها و رویش‌ها تعیین کننده‌اند. از نسل آدم چند نسل در کربلا به هم رسیدند؟! چه کسانی از قافله حسین سهم داشتند؟! چه کسانی به لشگر یزید دچار شدند؟! پشت هر نفر نسلی به انتظار نشسته و در صلب هر یک جمعیتی در راهند. آیا کدام یک از ما در شعاع کربلای مهدی قرار داریم؟! هر چه نزدیک‌تر امتحان سخت‌تر. جز اندکی باقی نمی‌مانند. ما از آنان هستیم؟! آیا در امتداد ما کسی هست که در رکاب بقیة الله الأعظم خدمت کند تا فدا شود؟! ما در میانه کدام سلسله‌ایم. زنجیره یزدیان یا شجره حسینیان؟! هیچ گاه شیاطین را اینقدر آشکار و منافقین را اینقدر بی‌قرار ندیده بودم. اتفاقی در راه است. ولوله‌ای بر پاست. سرعت سیر افزایش داشته به سوی گودی قتلگاه...
یک زمانی تقوا فقط یک گزاره داشت: به این درخت نزدیک نشوید... انسان آنقدر در نافرمانی اصرار ورزید تا یک گزاره ساده را به هزاران هزار گزاره تبدیل کرد. وسواس یعنی همین.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | رسالت حوزه‌های علمیه؛ تبلیغ، تحقیق و موعظه 🎤 رسانه KHAMENEI.IR  به مناسبت بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در یادداشتی به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر داوود مهدوی‌زادگان دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به بررسی موضوع تبلیغ و اهمیت آن در حوزه‌های علمیه و ارتباط‌ تبلیغ، تحقیق و موعظه پرداخته است. 🔹 مهم‌ترین وظیفه ولی خدا هدایتگری امت است. اما همین وظیفه الهی شئون مختلفی دارد؛ از جمله آنها التفات به امور مغفول‌مانده یا از مرتبه اهمیت افتاده است. گاه ممکن است که جامعه ایمانی یا قشر خاصی از جامعه کارویژه اساسی خود را فراموش کرده یا بدان توجه درجه‌اولی نداشته باشد، در اینجا باید ولی‌فقیه چنین مسئله‌ای را اولاً فهم و شناسایی کرده و ثانیاً توجه مخاطب را به آن جلب کند و آنان را به عبور از آن مسئله فرابخواند و ثالثاً آنان را در این عبور هدایتگری کند؛ به عبارتی، در مسیر حق قرار دهد. این امر از نشانه‌های هدایتگری ولی خداست. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/53481
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضل‌الله به دار کشیده شد رهبر انقلاب: چه شد که غربی‌ها، مشخصا انگلیسی‌ها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان می‌بیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش‌باوری و حسن‌ظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹ 🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی ⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از سبک زندگی متقین
امر به معروف و نهی از منکر، چرا و چگونه؟ (۲) 🌹 امام صادق (ع) خطاب به گروهى از اصحاب خود فرمود : من حقّ دارم افراد بى گناه شما را به سبب گناهكارانتان مؤاخذه كنم. چرا حق نداشته باشم؟ در حالى كه وقتى شما از گناهِ فردى از افراد خود خبردار مى شويد، به او اعتراض نمى كنيد و با وى قهر نمى كنيد و تحت فشارش قرار نمى دهيد تا از گناه خود دست بردارد. ✍️ شرح: امر به معروف یعنی امر به ، نهی از منکر یعنی نهی از 📖 قد حَقَّ لي أن آخُذَ البَريءَ مِنكُم بِالسَّقيمِ ، و كَيفَ لا يحِقُّ لي ذلكَ و أنتُم يَبلُغُكُم عَنِ الرَّجُلِ مِنكُمُ القَبيحُ و لا تُنكِرونَ عَلَيهِ و لا تَهجُرونَهُ و لا تُؤذونَهُ حتّى يَترُكَهُ. 📚 میزان الحکمه، ح ۱۲۸۲۹ 📱 سبک زندگی متقین: @mottagheen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️این نکته حضرت اقا رو هم باید به تحلیل "اصلاح عاشورایی" اضافه کنم عمق دینی نداشتن ، میدونی ینی چی؟ فهم دینی نداشتن ، میدونی ینی چی؟ @navad_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️یکی از تهدیدات جدید علیه جمهوری اسلامی اینه که خودمون همش برای خودمون حرف می زنیم ❇️راه حلش اینه که فکر کنیم قبل انقلابه ! منتها به علاوه امکانات بعد انقلاب 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از "احمدورمزیار"
🔴 سند خیلی محرمانه ساواک از برنامه بهائیان برای مسلمانان جهت تغییر نوع پوشش و ساختمان 📌متن کامل جهت سهولت در مطالعه👇 [ در جلسه محرمانه بهائیان مطرح شد ]: ♦جلسه ای با شرکت ۹ نفر از بهائیان ناحیه ۱۵ شیراز در منزل آقای فرهنگ آزادگان و زیر نظر آقای لقمانی تشکیل گردید. ♦بعد از قرائت نامه آقای ولی اله لقمانی در مورد ادیان جهان و آمار آنها و شهدای بهائیت سخن گفت. وی اضافه کرد، آقایان بهائیان بهتر است بیشتر مطالعه نمایند و از روی حقیقت قضاوت کنند تا بفهمند معنی بهائیت که امروز آزادی بیشتری دارند یعنی چه؟ ♦در زمان قدیم احبا نمیتوانستند بگویند ما بهایی هستیم و نمیتوانستند تبلیغ کنند اگر هم مبارزه ای مینمودند فورا آنها را میکشتند. لیکن اکنون آن تعصب ها کنار گذاشته شده است. ♦اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در این مملکت مد لباس و یا ساختمان ها و بی حجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند. ♦به طوریکه من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند. ♦در ایران و کشور های مسلمان دیگر، هرچه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملت اسلام را رنج دهید تا آنها نگویند امام حسین فاتح دنیا بود و علی غالب دنیا البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن اتم، اتمی که بدست بهائیان درست میشود اسلحه و مهمات بدست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته میشود. ♦این مسلمانان آخر به دست بهائیان از بین میروند و دنیای حضرت بهاء اله رونق میگیرد. « گزارش محرمانه ساواک از جلسه بهائیان 1350/02/18» @dr_ahmadvarmazyar
/‍ ♦️نهم مرداد ۱۲۸۸  یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ ایران بوقوع پیوست ♻️ پس با هم این حادثه تکان دهنده رو مرور میکنیم تا اگاه شویم و نه عبرت ایندگان ‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری (۹ مرداد ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...😭😥‼️ در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید! ▪️تحویل جنازه عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشه‌ای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند. ▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد. بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم. سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم. یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند. صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچ‌کاری کردیم. ♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم. 🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشت‌دیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام می‌دادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال می‌افتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان. 🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش  مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست. همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم. شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبره‌ای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت. و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است . 📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲ - .. پایگاه تحلیل سیاسی هاتف
از پولس‌های جبهه انقلاب بترسید... (اشتباه تایپی نیست. پولس)
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
یک زمانی تقوا فقط یک گزاره داشت: به این درخت نزدیک نشوید... انسان آنقدر در نافرمانی اصرار ورزید تا ی
شاهد مثال: گاو بنی‌إسرائیل... راستش دین پاسخ به یک نیاز است. اگر مردم ساده می‌فهمیدند توحید را و اینطور در پیچ و تاب زمین گم نمی‌کردند خود را، الآن حالمان بهتر بود. ما آنقدر در جزئیات غرق شدیم تا به اسفل السافلین مادیات رسیدیم... آدم‌هایی که از درون شخصیت ندارند، از بیرون دچار حصارهای بی‌شمار می‌شوند. خوددار که نباشی باید برای مهار شدن، آماده شوی. برای بلعیده شدن. برای مظروف شدن، برای زندانی شدن. به زنجیر کشیده شدن. برای اسارت. برای از بین رفتن آزادی. بیا شعر ندهیم. انسان بی‌در و‌ پیکر قرن حاضر محدودترین انسان تاریخ است... مجبورترین تجربه بشر بودن...
از وقتی که خفاش‌ها روزها دنبال ظلمت می‌گردند تا کور بودنشان را جشن بگیرند، با شب انس گرفته‌ام. نمی‌دانند در زمین هر جا که باشی زیر سایه خورشیدی... خدا را چه دیده‌ای شاید آنچه را در خواب دیدم، شب به من هدیه داد...